ChristianMatch

Forum

Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 28 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 00:08
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie hiervan?

ZEELAND736 schreef:
Ook ik heb dat gedaan hoor Petra!!!

Ik heb de gehele reiki opleiding gedaan, tot master aan toe, helaas kun je dit niet verbranden, dat zit in je, heb wel boeken verbrand van helderziendheid en cursussen voor opleiding tot paragnosten enz, ging hier erg ver in, maartoen ik wederom tot geloof kwam heb ik alles verbrand of weggegooid, wat een opluchting was dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 00:05
BerichtOnderwerp: Bid en Dank in Openbaar

ZEELAND736 schreef:
Ook ik ondervind dat weleens...maar toch bid ik...
Natuurlijk zal dat voor je gevoel oneerbiedig zijn...als er ondertussen harde muziek opstaat...
Maar juist niet bidden weegt altijd voor mijn gevoel zwaarder...
Dus bid ik wel...

Zo voelt het voor mij dus ook, niet te bidden voelt voor mijn gevoel ook zwaarder idd......
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 23:34
BerichtOnderwerp: Bid en Dank in Openbaar

Dit vraag ik me dus af omdat ik er regelmatig tegenaan loop, als ik thuis ben dan bidden en danken we voor en na het eten, als ik weleens buiten de deur eet, zoals vanavond met de kids het geval was, dan vind ik het soms genant om in het openbaar te bidden voor het eten omdat er bv harde muziek opstaat, voor mijn gevoel vind ik dat dan niet kunnen om tijdens harde muziek en gepraat om je heen, een gebed voor het eten te doen, maar als ik het om die reden nalaat voelt het ookweer niet goed Twijfelende smiley
De eerbied van het bidden valt dan weg voor mijn gevoel......

Hoe lossen jullie dit op?

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op vrijdag 14 juni 2013, 08:46
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:10
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

RIDDER771 schreef:
Gratis rode rozen krijgen =)

Rode rozen? Clown smiley Verliefde smiley
Love is in the air? Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:46
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

LANFY127 schreef:
Ps, voor niemand trouwens! Lachende smiley

Dan ben jij een gezegend mens
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 21:43
BerichtOnderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?

JANS221 schreef:
Het hoeft ook helemaal niet moeilijk te zijn om te discussiëren op een forum. Hoewel het voor sommige mensen toch wel erg moeilijk is. Zodra een standpunt van de ander niet overeenkomt met dat van hen, menen ze de vrijheid te mogen hebben om van anderen te zeggen dat ze er lekker op los zondigen. Want alleen zij schijnen precies te weten wat de wil van God is en daarom mogen ze anderen veroordelen.

Wat is volgens jouw inzicht goed, hoe hoort het en hoe vraagt God het van jou?

Wie zijn die "zij" en wie zijn zij die anderen mogen veroordelen?

Het is niet aan ons om mensen te veroordelen of te oordelen, dat ligt bij God, en wat mijn inzicht is hoe het hoort en hoe God het van mij vraagt daar tracht ik met vallen en opstaan met de bijbel in de hand naar te leven, maar ik ben ook maar een mens met gebreken en struikel dagelijks in vele dingen......

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op woensdag 12 juni 2013, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:07
BerichtOnderwerp: Neerhalen van bolwerken

SHANITA130 schreef:
Hai Mamaloe,

Nou zinloos, ik weet eigenlijk bijna zeker dat ik niet meer had geschreven dan nu, als je dit niet had geschreven.

Kijk, er is geen, 'ik denk dit dus maak iemand anders belachelijk sfeer', die ik hier eerst had, maar daarna had gecorrigeerd. Dat was eergisteren.

Ik zelf heb niet het gevoel dat er nu iemand is gekwetst.

Ik ben erachter, dat ik ook gewoon, mijn mening kan zeggen wat ik echt denk dat zo is, en anderen hun mening kan laten zeggen wat zij denken dat zo is, zonder me gekwetst of aangevallen te voelen. En zelf anderen aan te vallen.

En net wat jij zegt, ja, er is zoveel wat wij wel gemeenschappelijk hebben, dat is het christelijk geloof..!!!!

Ja, en of net doen of je zo en zo niet denkt, om anderen een plezier te doen, ik weet niet of dat goed is. Niet dat jij dát zei, maar gewoon ff tussendoor.

Alleen, idd, 'hoe zeg je iets'?

Zeg je van @@#$ %$# dit is zo en dat jij zo niet denkt, dat vind ik niet kunnen en daarom vind ik jou een @##$, of kan je gewoon, rustig zeggen hoe je denkt, zonder de ander aan te vallen.
En ook accepteren dat een ander zo niet denkt, en toch rustig, je eigen mening zeggen.
Assertief?

Want anders had je geen discussie hoeven voeren.

Ja, en wat ik had moeten leren, twee dagen geleden was respect voor andersdenkenden, want ik was Agressief, en dat is niet goed.
Sub- Assertief is ook niet goed, dan heb je geen eigen mening of durf je die niet te zeggen.
Daarentegen is Assertief goed, want dan kan je je eigen mening zeggen zonder Agressief te worden. Agressief met oa risico op gevolg van dingen in het belachelijke trekken, waarmee je anderen de kans ontneemt hun mening en gevoel weer te geven.
Of je het daar nu wel of niet mee eens bent.

Want, elke mening doet ertoe, ook al denkt iemand zelf anders.

En dan kan je als je idd luistert wat ik wel het gevoel had dat gebeurde, ook begrip hebben voor de mening van iemand anders, ook al heb je zelf toch een andere mening.

En al heb je er geen begrip voor, er iig begrip voor hebben dat je er geen begrip voor hebt, wat eigenlijk weer hetzelfde is.

Wij zijn hier christenen, iedereen is evenveel waard, ook niet christenen natuurlijk.

En ja, er zijn nu eenmaal meningsverschillen, zelfs ook over pijnlijke zaken.

Wat er wordt geschreven, wie wat wel of niet geloofd, ja, en toch zijn dat wel de overtuigingen(op dat moment?) van iemand.

En toch, ik merk nu dat ik, ondanks dat ik anders denk wel respect heb(en kan hebben in het algemeen), voor degene die anders denken dan ik.

En dáár gaat het mi om, om respect!! Of je nu wel of niet hetzelfde denkt!

Dank voor je post!

Lachende smiley

Misschien is zinloos niet het goede woord, en je hebt gelijk, een paar dagen geleden dreigde het uit de hand te lopen, je toonzetting nu vind ik ook niks verkeerds aan, gewoon goed, dit is jou standpunt en dat leg je ook allemaal uit
Knipoog smiley
Ik reageer bewust niet op dit topic want mijn mening staat lijnrecht tegenover van sommigen hier, en ik heb nu op dot moment geen zin om dit te weerleggen dat is mijn reden hier niet op te willen reageren, maar, ik volg het wel! En werd vanochtend een beetje moe van het welles/nietes gebeuren hier vandaar mijn reactie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 14:33
BerichtOnderwerp: Koningshuis

ROLF230 schreef:
Lanfly schreef:

Is dat zo? Weet jij waarom niet dan?

Ja, je krijgt wel antwoord maar je ziet het niet. Je vraagt aan mensen iets (een antwoord), maar het is aan die mensen zelf om te bepalen hoe ver ze daar in gaan. Dat je bijvoorbeeld bij Cortazar na 3 weken je nog steeds druk maakt over geen antwoord krijgen is een beetje vreemd.

Fijne dag,
Rolf

Geen antwoord is ook een antwoord

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 14:32

SHANITA130 schreef:
Ja, ik zelf zie het ook niet als een vete naar jou toe, van welles/nietus.

Ik zie het nu als een verschil van meningen. Die gewoon, wat mij betreft naast mekaar kunnen blijven bestaan, zonder dat ik anders over jou denk, omdat jij andere meningen als ik heb. Knipoog smiley

Vind ik ook Shanita Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op woensdag 12 juni 2013, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:46

Wat een gediscusseer hier, ik denk dat we er maar een punt achter moeten zetten want dit is zinloos zo.

Hier zijn twee verschillende gedachtengangen oftewel meningen, en laten we elkaar in de waarde houden met ieder zijn mening hierin.

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar ga elkaar dan ook niet lopen bestrijden want ieder heeft recht om een andere gedachtengang hierin te hebben.

1 ding weten we zeker, we geloven allemaal in dezelfde God, alleen geeft iedereen daar zijn eigen invulling in, hoe ieder voor zich denkt dat het beste is.

Laat elkaar in waarde hier is alles wat ik wil zeggen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:39

QSJE546 schreef:
ik word blij van het nog steeds bezochte vrolijke topic hier Knipoog smiley
en verder ben ik super blij met mijn vriend die ik hier op cm heb leren kennen Verliefde smiley

Leuk dat je nog af en toe hier om het hoekje komt kijken
Knipoog smiley

Dus het kan wel, een relatie krijgen via n datingsite, dat geeft de jood nog eens moed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 09:33

NATASCHA642 schreef:
Is het niet zo dat een ieder op zich bepaald hoe hij of zij leeft naar de bijbel.
In mijn oog is er maar een God waar we naar leven.

Oordelen of veroordelen we niet te snel, want misschien denkt een ander wel dat ik verkeerd bezig ben.

Ik ben slechts alleen verantwoordelijk voor mijn eigen daden en daar heb ik het druk genoeg mee.

Zo is dat, een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, ik probeer het goed te doen naar mijn inzicht hoe het hoort of hoe God het van me vraagt, en zo hebben we allemaal onze eigen inzichten hierin, maar als we elkaar daar dan maar vrij in laten, kan het toch niet zo moeilijk zijn allemaal
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:39

ANNA415 schreef:
Mamaloe heeft de stotter Knipoog smiley Clown smiley

Haha ja de naald blijft hier geregeld "hangen" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:37
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Beetje laat maar alsnog een van Harte Gefeliciteerd van mij Petra!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:34

CHRISTIANMATCH schreef:
Probeer op een respectvolle manier in gesprek te gaan en te blijven.

Leg uit waarom je iets vindt. Je mening geven is makkelijk, maar het is wel zo prettig als deze ook goed onderbouwd is.

Stel vragen aan de ander, zonder direct verbaal agressief te worden.

Blijf niet doordrammen als de ander niet (meer) reageert.

Wie oren heeft, die hore

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:34

CHRISTIANMATCH schreef:
Probeer op een respectvolle manier in gesprek te gaan en te blijven.

Leg uit waarom je iets vindt. Je mening geven is makkelijk, maar het is wel zo prettig als deze ook goed onderbouwd is.

Stel vragen aan de ander, zonder direct verbaal agressief te worden.

Blijf niet doordrammen als de ander niet (meer) reageert.

Wie oren heeft, die hore

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 00:59
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

SHANITA130 schreef:
Ja, heel raar, ineens zomaar pleitte!

YES, waar ben je? Smiley die vol vragen zit

Zonder ons iets gemeld te hebben is hij pleituh, raar dit!
Erg verdacht
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 00:58
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

SHANITA130 schreef:
Ja, dat deed ik wel, ik kook alleen als er anderen zijn, maar inderdaad nooit als ik alleen ben. Knipoog smiley

Maar ja, dan eet ik wel gezond, ik bedoel geen chocomel met gevulde koeken oid,
maar dus gezonde donker bruin brood, halvarine, melk, vruchtensap, gezond beleg, en dan een dagravit(vitaminetablet) voor de zekerheid, maar nee, een half uur of langer in de keuken staan voor mezelf, nee dus...

Ja, óf het moet zo simpel zijn...en in tien minuten klaar, ja dan wel Knipoog smiley

Maar ja, dus wel voor anderen, en ook met anderen, bijvoorbeeld een vriend die regelmatig komt, en dan kookt hij, ik help, ja, hij kan weer dingen en ik weer. Lachende smiley

En ja, ik heb enkele adresjes waar ik kan eten, dat wel, maar ja dan bén ik daar ook gelijk, en hoelang en wanneer hangt weer af bij wie, etc. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Zo zit dat Knipoog smiley dus.

Lieve Shanita, je hoeft je niet te verontschuldigen hier hoor, jij doet het lekker op jou manier, en punt je kookt niet voor jezelf, dat moet jij lekker zelf weten toch....
Ik begrijp je wel, alleen koken is ook niet leuk en gezellig en vergt veel zelf discipline om het wel te doen...
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 23:44
BerichtOnderwerp: Date afgezegd

KLUS667 schreef:
Ik heb een alibi Clown smiley

En vechten om een man, mij niet gezien Zieke smiley

Uhh nee, lijkt mij dat je eerder om een vrouw als om een man zou gaan vechten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 22:00

Ik word blij van het fietstochtje vanmiddag met mijn zoon als hij heel hard loopt te zingen bij mij achterop, Drie kleine kleutertjes die zaten op een hekkk!
Bovuh op een hekkkk!!
Genieten is wat ik dan doe Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 21:38

SHANITA130 schreef:
Ik zeg niets Smiley met dichtgeplakte mond

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 21:37
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Vanmiddag wezen fietsen met zoontje lief en toen beiden een heerlijke kersen sorbet op Clown smiley

Toen zaten we vanavond allebei zo vol dat ik lekker tosti's gemaakt heb met van die pizza saus voor hem en voor mij een schaaltje yoghurt met bramen en muesli Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 21:34
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

SHANITA130 schreef:
Weet je wat ik me afvraag?

Waar is Yes en hoe zou het met Yes gaan, dat was wel een toffe gast. Verliefde smiley

Ja, kwam zomaar ineens in me op ... Knipoog smiley

Jaa inderdaad waar is hij?
Ineens verdwenen toch?
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 11:51

PETRA373 schreef:
toch niet die ene he Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
als die nou maar niet met ons alle drie gaat kloten
so krijgen we nog heftigger ruzie als om berend, dan eentje met drie vrouwen onderling op forum... ha ha wel spannend voor de meelezers . lol
liefs.

Hihihi zou wat zijn idd, twee vrouwen vechten om 1 been en de 3e gaat ermee heen Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wie o wie is de gelukkige, ik niet, ik trek me terug Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Mijn smaak is het niet Gefrustreerde smiley Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 11:43

PETRA373 schreef:
ha ha ha welke ene Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Hahaha je weet wel die ene Clown smiley Twijfelende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 11:35

NATASCHA642 schreef:
ik kan het fout hebben maar lange tenen heb je wel , een mening geven die er niet is en heb het toch echt goed gelezen Knipoog smiley

jij viel hem aan door een in mijn ogen rot opmerking te maken in de trent van oude koeien bla bla

hou je bij het topic behoefte en verlangen en respecteer een ieder , zoals ik niet neerzet wat ik nu denk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jij niet neerzet wat jij denkt? Volgens mij zet jij nu neer dat jij vind of denkt dat ik lange tenen heb en dat ik een in jou ogen rot opmerking maak, maar uhhh, ik ga hier niet verder op in, ik zet nu dus niet neer wat ik hier weer over denk,

Ik zeg, ik ga lekker van het zonnetje genieten!
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 11:33

JANS221 schreef:
Ik heb jouw mening over dit onderwerp even gemist op deze topic, denk ik? Ik zie alleen staan dat je er niet over wil praten. Of heb ik jouw mening over `behoefte of verlangen` over het hoofd gezien?

Als je duidelijk gelezen hebt, geef ik mijn mening op zijn stelling bij 21 mei meen ik, mijn mening is dat ik dit prive hou en dat ik het een vreemd topic vind, en dat is mijn gedachte hierover.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:08

IFAN841 schreef:
Beetje jammer dat je zo arrogant reageert. Je lijkt wel in je wiek geschoten... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Arrogant??
Ik schrijf de dingen neer hoe ik het zie, mijn mening dus, en of jij dat arrogant noemt dat is weer jou mening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:48

IFAN841 schreef:
Prima, maar ik vraag ook jou persoonlijk niks... Als ik dat wil dan schrijf ik je wel een persoonlijk mailtje. Maar wees gerust: gaat niet gebeuren. Knipoog smiley

Zoo ben jij ook onder je steen vandaan gekropen???
Mijn reactie was van 21 mei, ben je weer wakker? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jij vraagt mij niets, je zet een stelling neer op een openbaar forum en ik geef daarop mijn mening, zo werkt dat en dat jij die mening niet deelt is jou probleem en niet het mijne.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 23:40
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God

IFAN841 schreef:
Nou, om te beginnen vind ik het een beetje kinderachtig om af te geven op het Calvinisme. Het is namelijk ook heel makkelijk om de Evangelische hoek af te geven. Zo draait het in die hoek het vooral om gevoel in mijn beleving. Dat is inderdaad van ondergeschikt belang. Als je uit beleving kind van God mag zijn dan word de vraag relevant "wat wilt Gij dat ik doen zal." Als je gaat voelen dat je dat mist dan komt er eerst droefheid naar Hem en als Hij je gered heeft komt er vreugde in Hem. Sterker nog: dan mag je ook bij tijd en wijle Zijn aanwezigheid ervaren. Dat heeft ook niks met humor te maken. Dat is iets menselijks. Ik hoop zo een duidelijk antwoord te hebben neergezet waarom dat gedicht te kort doet aan God en Goddelijke zaken.

Ben het in dezen zeer met je eens!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAMALOE463
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 28 Volgende
Pagina 6 van 28