ChristianMatch

Forum

Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 11:12
BerichtOnderwerp: Themachat

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben geen professor Dikkie, maar ik veronderstel dat er weinig mensen zijn die echt vanuit de grondtekst kunnen praten. En als we het over vertaling hebben, dan zouden we eens echt vanuit de grondtekst moeten kunnen praten om een objectieve discussie te hebben. Anders blijft het alleen maar vanuit kennis van een ander...
Vindt jij je zelf nu niet hooghartig Chat, staat er niiet geschreven je kennis te delen, en te onderwijzen, en dat je niet belerent mag zijn, het is geen commentaar hoor, gewoon een opmerking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 december 2010, 10:42
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
omdat enkelen het niet goed doen, dan maar iedereen veroordelen???

Let wel! Niet om met modder te gooien naar wie dan ook.
Voor menselijk oog ben ik nooit gehuwd geweest, maar als je het globaal bekijkt zijn er maar weinig huwlijken die stand houden.
Wat is dan de meer waarde om in een kerk te huwen, het is geen zekerheid.
Plus het feit dat je plechtig eeuwige trouw belooft aan God, en als het niet meer gaat die belofte breekt, zie ik geen groter kwaad in het doen, wat volgens jou alleen in het huwlijk dient plaats te vinden.
Het is een zonde, hoewel stel het gebeurd 1 keer, en daarna niet weer, en je blijft trouw aan die ene, je voorzeker geen overspel pleegt.
Een losbandig leven daarintegen, bij wisselende contakten wordt gezien als hoererij.
En daar hoef je niet getrouwd te zijn, kan wel hoeft niet, en gebeurd het dan een keer bij de zelfde vrouw (man) en is het blijvend, en je steld om samen te blijven, en vraagt dan zelf, of door een andere gelovige om een zegen aan God en zweert dan eeuwige trouw, krijg je die ook.
Net als voor de goe gemeente in een kerk, en laten we eerlijk zijn dat kost a, een vermogen, en b, niet iedereen is zo draadkrachtig zeker in deze tijd.
Moet je er dan maar een knoop in binden tot de economie voor jou gaat aantrekken. Zo en nog heel veel meer redenen.
Maar vooralsnog het zit voor mij nog lang niet in de planning (trouwen) en mocht het ooit zover komen, er zijn er twee voornodig en als die ander het wel op prijs zou stellen, tja wie ben ik dan Gefrustreerde smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 22:17

WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta jij onder een goed voorbeeld Gert?

Gewoon goed volgen Willemijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 22:02

CHATULIEM619 schreef:
Als het goed is doet de voorganger dat namens God. Hij mag de zegen namens God uitspreken over het paar.

Met alle respekt Chat, maar er zijn voorgangers (etc) en gevolg (o.a) ouderlingen) en dan vooral die laatste geven nog goed voorbeeld laat staan volgen, is de kerk voormij taboe.
En das persoonlijk (ik) de kerk van wel eer is bij mij niet meer, maar ook niet minder, dan alleen de standaard diensten.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 21:34

CHATULIEM619 schreef:
Wees eens eerlijk, heb jij gebeden voordat je de eerste keer de liefde met haar bedreef buiten het huwelijk om? Hoe kun je dan zeggen, dat het op basis van een persoonlijke belofte gebeurt? Meestal gebeurt het omdat je er gewoon in zin hebt en je niet kunt/wilt beheersen. Ik ken weinig mensen die dat als een heilig moment ervaren....(je hoeft niet persoonlijk te antwoorden hoor)

Wat is dan eigenlijk de meerwaarde, als dat dan een voorganger of predikant voor je doet, ik vindt dat het tussen een persoon en onze lieve Heer veel belangrijker is dan een vage predikant voorganger of pastoor een zegen vraagt.
Dan doe je het volgens mij meer voor gezichtverlies bij een gemeente, familie en vrienden.
Lekker belangrijk, en als het dan al mis zou gaan, wie schiet je te hulp, meestal niet die, maar ga je wel juist bij hen over de tong.
Dus waarom, het is persoonlijk, tussen jou je ega en Hem.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 20:21

CHATULIEM619 schreef:
Een bijbeltekst over seks...

En nogmaals, het woordje seks, sex of in deze, vorm staat dus niet (be)geschreven.
Ik ga het niet nog eens uitleggen, ga maar eens +/- 20 pagina,s terug.
De liefde bedrijven. okee, sex nee Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 13:03

Maar als ik al die verhalen lees, blijft er voor mij maar een ding over, nooit geen ruzie nooit uit elkaar, altijd vrede, gaan en staan waar ik wil, me eigen stulpje, een lekere warme kruik, af en toe een sop relatie Gefrustreerde smiley en af en toe naar de Smiley met dichtgeplakte mond breekt daar weer ruzie over, gewoon vrijgezel mischien een optie Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 12:45

CHATULIEM619 schreef:
De Bijbel spreekt duidelijk over seks binnen het huwelijk...

Ik heb zo een beetje alle vertalingen gelezen binnen de NBG maar het wordje seks echt niet.
Trouwens in de bibliotheek staat hij ook niet onder de erotische boeken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:22
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

WILLEMIJN232 schreef:
zal er maar niet meer serieus op ingaan.....te hoog gegrepen denk ik...

is dat niet te laag bij de grond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 20 december 2010, 11:10

CHATULIEM619 schreef:
Uiteraard moet een ceremonie vanuit het hart beleefd worden. Maar als je stelt dat ceremonieën niet belangrijk zijn, dan zou je je ook niet aan de doop moeten houden, zou inzegening van oudsten voorgangers dominees geen enkele waarde hebben. Ik begrijp niet goed, waarom het huwelijk een inhoudsloze ceremonie zou zijn, terwijl die anderen wel belangrijk worden gevonden. Het huwelijksverbond is een van de meest essentiële verbonden die de mens aangaat, en je kunt die niet klakkeloos aan de kant schuiven.

Dat wordt anders wel (soms) zo klakkeloos gedaan, en het wordt je ook wel heel gemakkelijk gemaakt, door de staat in deze.
Dat is dan weer terug te koppelen naar kerk en staat, internetscheiden is wel de meest makkelijke manier, en nog goedkoop ook.
En zeker ook bij ons een heel moeilijke en dure ceremonie, en heel makkelijke goedkope ontbinding.
En dan wordt er heel moeilijk gedaan over seks voor het huwlijk, wat dan niet zo,n erge zonde is, in tegenstelling tot het ontbinden van iets waar een zegen om is gevraagt.
Komt mij over als een menselijke veroordeling, eigenlijk burgertruttelijkheid als het over seks voor het huwlijk gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 19 december 2010, 22:06

CHATULIEM619 schreef:
Wat ik niet begrijp, is dat men huwelijk en seks zo uit elkaar haalt. Men verlaagt het huwelijk m.i. tot een boterbriefje. Is dat juist niet de omgekeerde wereld? Is juist niet het huwelijk ingesteld als basis voor stabiliteit, de echad, komt daar immers ten volste en alleen maar tot zijn recht?
Dit zou toch juist het uitgangspunt moeten zijn van de discussie, terwijl het door de meeste mensen aan de kant gezet wordt als onzin. God heeft toch het huwelijk ingesteld voor man en vrouw om elkaar lief te hebben zoals Hij wil? Als je met minder genoegen neemt, doe je in mijn ogen jezelf tekort en Gods instellingen....
Volgens mij is het ook een teken van deze tijd. De duivel zaait verwarring, ook onder de kinderen van God. Vertelt, dat het huwelijk niet belangrijk is, vertelt dat het alleen maar om iets uiterlijks gaat. Terwijl het m.i. veel dieper gaat. Het huwelijk is precies hetzelfde als het jaren geleden was. Het huwelijk is van alle culturen en heeft altijd dezelfde inhoud. Het huwelijk is precies hetzelfde zoals het in de Bijbel was.
De uiterlijkheden mogen wel verschillen, maar de principes zijn nog altijd hetzelfde.

Kort samengevat: de huwelijksvoltrekking is een openbaar gebeuren, zodat het voor iedereen duidelijk is dat men getrouwd is.
Wordt ook alleen maar voltrokken door een ambtenaar of een geestelijke.
De ceremonie symboliseert de eenheid tussen man en vrouw, waarbij het duidelijk is, dat de mensen samen verder door het leven gaan.
Deze ceremonie wordt feestelijk afgesloten. Het is immers een grote vreugde, dat twee mensen nu samen tot een stel gebracht worden.
Als afsluiting van deze ceremonie, mogen de eega's samen het bed delen en op die manier ook de lichamelijke eenheid ervaren.
Seksualiteit buiten het huwelijk wordt in alle culturen sterk veroordeeld. Temeer ook vanwege bescherming voor kinderen uit deze relaties.

Mijn stelling is dus het volgende: bagataliseer het belang van het huwelijk niet. Dan doe je Gods principes tekort....

Huwlijk en seks zijn twee verschillende dingen, moet je niet in het zelfde hokje plaatsen lijkt mij.
Liefdesleven en huwlijk, gaat wel samen, net als boterbriefje en seks.
Je moet niet alles over 1 kam scheren, in de Bijbel wordt toch ook niet over seks gesproken!
Wel over huwlijk, en liefdesleven. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 19:22
BerichtOnderwerp: alcohol

[quote=WILLEMIJN232]

Maak je het erna dan zo bont, dat je hem nodig hebt Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 december 2010, 09:22
BerichtOnderwerp: alcohol

ROBBEDOES873 schreef:
alcoholist of ex alcoholist, gelegenheidsdrinker of geen drinker...
Het wijzende vingertje naar elkaar blijft zo jammer en kennen we helaas allemaal Boze smiley

Daar sluit ik me helemaal bij aan Engeltje smiley

Laatst aangepast door
GERT856
op zaterdag 18 december 2010, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 11:23
BerichtOnderwerp: Themachat

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik moeite met de voorwaarden die gesteld worden. Ik ben bang dat er veel mee geschermd zal worden. Wat is respectvol? Iedereen in zijn waarde laten? Ook al verkondigt deze of gene de grootste onzin dat rechtstreeks tegen Gods woord ingaat?
Je mag het niet met elkaar eens zijn, zonder dat je de persoon erachter veroordeelt. Ik kan dat verschil zien, maar ik ben bang dat heel veel mensen dat vermogen niet hebben.

Ik denk dat je te veel apen en beren ziet, gewoon chatten maar dan met een onderwerp, zonder dat je elkaar in de haren hoeft te vliegen.
Bevalt het onderwerp niet, je hoeft niet mee te doen, je mag.
En dan nog daargelaten, in de chat gebeurd er dagelijks wel wat, dat het daglicht niet verdragen kan.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 18:33
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

CHATULIEM619 schreef:
ff Dit topic een nieuw leven inblazen. Heb veel verschillende reacties gehoord wat betreft de datum. Maar het is gewoon de beste datum in januari. Eerder zit te snel op oud en nieuw en later is het mosterd na de maaltijd. Dus de datum blijft 15 januari. En dat is het sneller dan je denkt. Geef je snel op, als je belangstelling hebt.

Die maaltijd, is dat dan ook een soort van picknikken Smiley die vol vragen zit of is dat binnen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 00:18

BART817 schreef:
zie oorspronkelijk bericht

tja en als je helemaal terrug leest gaat het helemaal ergens anders over.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 00:11

BART817 schreef:
jij dus ook niet goed gelezen, bedankt.
(let op de interpunctie aub! dan hoef ik niet alles 100x uit te leggen)

kijk eerst naar de strekking!
je zegt t alsof t persoonlijk is! (dat is t dus niet)

Sommige voelen het dus wel zo, en eerlijk gezegt vindt ik het, zeker op dit moment ook zeer ongepast.
En sorrie zeggen, das echt niet moeilijk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 22:51

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 16 december 2010, 10:07
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 22:36

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 16 december 2010, 10:07
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 00:15
BerichtOnderwerp: Christelijke feestdagen vieren?

PIETER649 schreef:
Geen theoloog voor nodig hoor Gert.... zitten wijsneuzen genoeg op CM Knipoog smiley
In jouw korte bijdrage heb ik weer stof genoeg gezen voor 73 pagina´s forumbijdrages verdeeld over enkele zelfstandige topics met naar schatting 3 waarschuwingen, 1 ban en 2 slotjes van de redactie... Clown smiley

volgens mij heb je weer helemaal gelijk, beter zwijgen Smiley met dichtgeplakte mond die lol gun ik het niet.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 14:08
BerichtOnderwerp: Christelijke feestdagen vieren?

AREND003 schreef:
En waarom houden wij die Joodse feestdagen niet meer dan?
Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop, en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven.
En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is.
Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet.
Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 21:44
BerichtOnderwerp: kanibalisme

PIETER649 schreef:
We zijn het dus niet eens Lachende smiley
Dat mag.
Ik mag er kennelijk niet mijn mening over hebben, want dat is bah en leugens.

Nu durf ik bijna niet meer te stellen dat de pinkster en evangelische gemeenten voornamelijk groeien door instroom vanuit traditionele kerken.

Wel durf ik te beweren dat het absolute totaal van bezoekers van deze gemeenten feitelijk nauwelijks toeneemt doordat er net zoveel uitstroom is aan de achterdeur dan instroom aan de voordeur.
Hier is namelijk WEL onderzoek naar gedaan, gepubliceerd in het boek "ooit evangelisch"

Vind jij het een leugen te stellen dat de aantrekkingskracht mede berust op een marketingconcept??? Ik heb nergens beweerd dat dit instrument bewust word ingezet.
Feit blijft dat charismatische gemeenten een zuigende werking hebben op vooral jongelui vanuit traditionele kerken.
Persoonlijk ben ik er ook slachtoffer van geweest.
En dat jij nu gaat koken van woede om deze uitdrukking, interesseert mij niet.
Het is exact hoe ik het ervaren heb.... en velen met mij.

Zinga, je mag er over denken hoe je wil, je mag het zelfs op het forum vermelden.

Mijn mening is dat het niet goed is dat charismatische gemeenten hun groei uit andere, zowel charismatische en/of traditionele, gemeenten halen.
Ten eerste kunnen ze beter zieltjes winnen onder de heidenen.
Ten tweede voorkom je er de bijna standaard teleurstelling mee die men ervaard als men na met gejuich binnengehaald te zijn, binnen een half jaar geen aandacht meer te krijgt. Hierna viua de achterdeur weer verdwijnt en ook niet meer naar de oude gemeente terug durft.

Mag ik je heel veel sterkte wensen Lachende smiley maar ik ben bang dat je na +/- 80 pagina,s weer kan uitleggen dat het ook niet alleen jou mening is heeeel veeel sterkte. Knipoog smiley ik geef het op, Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:27

MARIAN519 schreef:
Ik geloof zeker dat God van ons vraagt zijn wet/woord na te leven en begrijp dat je daarin in jouw gemeente/kerk teleurgesteld bent...beetje verbitterd zelfs?
Toch denk ik dat je vanuit je eigen gemeente moet blijven proberen aan te geven waarin ze niet volgens de bijbel bezig zijn.
En waar of kerken voor zijn? een plaats waar iedereen welkom is..ongeacht...

Kijk daar ben ik het helemaal mee eens Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 19:25

LEANNE226 schreef:
Wat heeft het voor nut zulke privédingen van CM leden te weten?Wat bereik je met een simpel ja of nee?

Wat ik doe in mijn slaapkamer(of waar dan ook Knipoog smiley ) gaat jullie geen klap aan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Pffffff ik wilde serieus blijven.........weer mislukt

Huh Verraste, verbaasde smiley waarom zo moeilijk Smiley die vol vragen zit van mij mogen ze het weten hoor Slapende smiley gewoon slapen toch Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 17:23

MARIAN519 schreef:
Kannibalisme...
Knipoog smiley
Denk dat inderdaad mond op mond reclame voor deze gemeenten geldt.

In Zwolle groeit de Volle Evangelie gemeente ook heel snel en allemaal nieuwe leden van mensen die zich in bestaande kerken niet meer thuis voelen.

Waarschijnlijk omdat er tegenwoordig voor elk wat wils is.

Ik geloof net als jij dat je beter in je eigen gemeente kunt blijven en als er zaken zijn die je veranderd wilt zien, ben je waarschijnlijk niet de enige die er zo over denkt en kun je dat in een gemeente avond bespreekbaar maken, zo ben je opbouwend bezig binnen je eigen gemeente en ik geloof dat dat is wat God ook van ons vraagt....
Het is zo dat sommige gemeente besturen niet open staan voor verandering en ik denk dat daar veel frustratie door ontstaat, zo verlaten steeds meer mensen de kerken en zoeken ze vrije gemeenten waar wat minder regeltjes zijn en waar alles wat minder gebonden is.
Als je als gemeente open staat voor wat er leeft bij de mensen en er iets mee doet..dan ga je die groei in je eigen gemeente zien en blijf je graag waar je bent.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat God van ons vraagt juist Zijn regels na te leven, en door dat de tijdsgeest ons andere dingen vraagt wij meer genijgt zijn die te volgen, zoals die in de traditie getrouwe kerk juist overgenomen wordt, wat het leeuwendeel niet wil.
bv huwlijk en staat, dank je wel, ik niet, die zelfde staat die de kerken en volgelingen hun wil oplegt, die weer contra onze lieve Heer is.
Voor wie staan die kerken dan eigenlijk nog, mijns inziens alleen maar om er een betere wereld door te krijgen, waarin alleen zij rijker van worden.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 08:59

CARIN303 schreef:
Ik begrijp je punt maar zie dat je em zelf ook in stand houd.
Zelf vind ik de bijbel getrouw heid van een kerk,cq gemeente,het allerbelangrijkste. Om weg te gaan als je het niet eens bent en dan dus weer een andere gemeente te stichten vind ik niet kunnen.
En die mega kerken die er nu komen heb ik ook niet zoveel mee, snap dat mensen er graag bij willen horen maar zelf ben ik dan bang voor het pastorale aspect, hoe kan je elk gemeentelid aandacht geven in zo`n enorme gemeente?
Dat zei ik dus, ik ga soms shoppen en veelal behoud ik het goede, van uit welke gemeente ook.
Ik houd het bij het geen waar ik ben in (op)gegroeid, maar ook die gaan tegenwoordig vooral met de staat mee, en daar heb ik nog wel eens moeite mee.
Alleen het gevaar blijft shoppen met het oog op, hee bij die kerk mag meer, (minder regeltjes, of beter geregeld) het verhaal van de puntjes en kommaas plaatsen, naar eigen belang.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:34

PIETER649 schreef:
De laatste tijd zijn er wat snel groeiende gemeenten, zoals bijv. in Drachten en Barneveld die een zuigende invloed hebben op mensen uit andere gemeenten.
Op zich is er niets mis mee dat gemeenten snel groeien, als die groei komt vanuit nietchristenen.
Helaas leert de practijk dat de groei juist vanuit andere gemeenten komt.
Kleinere gemeenten worden opgevreten door die grotere gemeenten en verdwijnen.
Als we er van uit mogen gaan dat de boodschap overal juist verkondigd word, dan is deze vorm van groei niet de juiste weg.
De evangelisatie opdracht is juist: verspreid u over de aarde! en niet: concentreer u op n paar selecte plaatsen...

De aanzuigende werking komt door een goede marketing.. comfortabele stoelen, opbouwend (opzwepend) sfeertje en een winnaarssfeer.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke mega-kerken... wat vinden jullie?

Daar kan ik mij best wel in vinden, vooral in het feit dat er te veel geshopt wordt in Christelijke kerken.
Hoewel ik onze gemeente wel trouw blijf, shop ik ook wel eens opzig lijkt mij dat dan niet zo erg.
En wat het versprijden over de aarde, dat doen tegenwoordig andere geloven wel. Niet nader te benoemen eenheden die hier neerstrijken, door hen naar ons toe te trekken en hun onze normen en waarden bij te brengen, hebben we gezegt zet jullie tenten hier maar op, en leef je eigen leven.
En toen is het gedonder begonnen, en roepen we tegenwoordig WIJ hebben het ware geloof.
Elk kerkie zijn eigen beleving, na de 60ger jaren hebben we nog nooit zoveel Christelijke kerken gehad.
Alleen wel met het grootte verschil dat het aantal gelovigen ernstig is terrug gelopen.
En zolang wij de wetten van onze Lieve Heer nog steeds naar onze hand zetten, moeten we wel onze eigen kerken neer zetten.
Want de traditionele kerken gaan daar nu weer niet in mee.
Verder wens ik u allen nog veel plezier hier, het gaat u goed.
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:30
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

Miauw Verraste, verbaasde smiley
mia.......u..w
meaaaauw
mie....uw Gefrustreerde smiley
mi......mia.........uw................miau...........w.... Woedende smiley

miauw Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 20:03
BerichtOnderwerp: Mogen wij een ander ergeren?

MARIJAN072 schreef:
Zo is dat, een beetje prikkelen moet kunnen. Knipoog smiley Lachende smiley Sommige mensen ergeren zich al, terwijl er nauwelijks iets gezegd wordt. De vraag is dan aan wie het ligt.

Poeh hee Verraste, verbaasde smiley wat een zelfkennis Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 09:47

MARIANNE378 schreef:
Waarom moet er een wijzend vingertje zijn voordat mensen een topic echt gaan lezen dan?

Volgens mij: heb je ruimschoots antwoorden gekregen op je vraag.
Niet dat iedereen het met elkaar eens is, staat wel vast zo,n beedje, maar oke er zijn dan ook wel tal van belevingen binnen het Christendom. En, nee , met elkaar eens zullen we het wel nooit worden, en af en toe een wijzend vingertje kan helemaal geen kwaad volgens mij.
Er is maar 1 wet die voor ons geld in deze, en er was er ook maar 1 die hem heeft volbracht.
alle antwoorden op onze vragen, krijgen we pas echt, als we voor eeuwig deze aarde verlaten, geloof ik.
Groet u Gert
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERT856
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 12 Volgende
Pagina 6 van 12