Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:17
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Van harte gefliciteerd Willemijn. ik hoop dat je een fijne dag/avond mag hebben. En een gezegend nieuwjaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:50
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
Flower zullen we samen een paar paginas terug gaan en dan de bril op zeten van een christen jongen/meisje van 14 jaar. Met homosexuele gevoelens?
dan loop ik met jou mee naar hetzelfde punt en mag jij zeggen welke bril ik op mag zetten.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op dinsdag 3 juli 2012, 00:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:38
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Zover ik weet en dat heb ik van een lesbienne maakt zij zich niet druk om wat men van haar denkt. En ze zegt zelf dat ze elke dat zondigt alles wat God verboden heeft. Tja, misschien is ze wel een uitzondering! |
okay ik dacht dat je straks zei "wat ik wel weet" en ik heb hele andere ervaringen van dichtbij meegemaakt. misschien en dat hoop ik dat je dat zou willen doen. Google er maar eens op
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op dinsdag 3 juli 2012, 00:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:36
|
|
|
[quote=FLOWERFUL304]ik weet welk antwoord je wilt horen maar ik ga er niet op in...... ik ben unmiddels iets teveel uitgemaakt voor dingen die niet kloppen..... ik heb alleen het topic terug op onderwerp willen helpen na geklooi met smileys.....meer niet laat het ( mij) verder rusten......oke? doe ik dat ook bij jou
Is dit tegen mij?? gesproken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:29
|
|
|
Wat ik wel weet, is dat zij zich niet zo druk maken om wat men wel of niet van ze vindt! deze zin van je flower.
mag ik je vragen eens te googelen op persoonlijke verklaringen van christen homos? of homo haat?
of begrijp ik je verkeerd? dat ik uit je woorden lees. dat zij zich er niet zo druk over maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:08
|
|
|
YES356 schreef: | je mag me die vraag best stellen. geeft alleen maar duidelijkheid denk ik |
Bedankt flower voor je mail
Nee ik ben geen christelijke homo. En zo hetro als een hetro maar zijn kan! ook vind ik VROUWEN HEERLIJKE schepsels van God Ik ben een gescheiden vader van 4 jongens. En leef me in dat er 1 van hen wel die gevoelens zou hebben, en dit zou lezen! Ps mijn kinderen zijn christenen
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op dinsdag 3 juli 2012, 00:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:58
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou. |
je mag me die vraag best stellen. geeft alleen maar duidelijkheid denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:48
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | ok, dan zitten de partijen langs elkaar te praten.
sentimentele uitingen t.o.v. bijbelse waarheden
Geen wonder dat de partijen met elkaar botsen! |
auw zeiden de betrokkenen(homosexulele christenen) die dit aangaat en er mee worstelen en dit lezen
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op maandag 2 juli 2012, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:08
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | judas 1:1-17> Geliefden, ik was volop bezig u te schrijven over de redding waaraan u en ik deelhebben, toen ik mij genoodzaakt zag u deze brief te sturen, met de aansporing het geloof dat eens en voorgoed aan de heiligen werd overgeleverd, krachtig te verdedigen. 4 Want bepaalde mensen, van wie het vonnis allang staat opgeschreven, zijn erin geslaagd heimelijk uw gemeente binnen te dringen; goddeloze mensen zijn het, die de genade van onze God misbruiken als voorwendsel voor losbandigheid, en die zowel de enige meester als onze Heer Jezus Christus verloochenen.
5 Ofschoon u dit alles al weet, wil ik u er toch aan herinneren, dat de Heer het volk wel eens en voorgoed bevrijd heeft uit Egypte, maar later hen die weigerden te geloven, verdelgd heeft. 6 Ook de engelen die hun waardigheid niet bewaard hebben en hun hemels verblijf verlieten, houdt God met onverbrekelijke boeien gevangen in het duister van de onderwereld, in afwachting van het oordeel op de grote dag. 7 Denk ook aan Sodom en Gomorra en de naburige steden: evenals die engelen hebben zij ontucht bedreven en zijn ze achter wezens aangelopen met een andere natuur; nu liggen zij daar voor het oog van allen als een afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een eeuwig vuur. 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun! Ze zijn de weg van Kaïn opgegaan. Net als Bileam hebben zij zich voor geld overgegeven aan bedrog, en evenals Korach hebben zij zich door hun weerspannigheid in het verderf gestort.12 Die mensen zijn een schandvlek op uw liefdemaaltijden, waaraan zij zich schaamteloos te goed doen terwijl ze alleen voor zichzelf zorgen. Wolken zijn het, door de wind voorbijgejaagd, die geen regen geven; bomen zonder vruchten in de herfst, tweemaal gestorven, ontworteld; 13 woeste golven van de zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren, voor wie het diepste duister is weggelegd voor eeuwig. 14 Over hen ook heeft Henoch, de zevende na Adam, geprofeteerd, toen hij zei: ‘Zie, de Heer is gekomen met zijn heilige tienduizendtallen, 15 om over allen recht te spreken en alle goddelozen te straffen voor al de goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben, en voor al de drieste woorden die de goddeloze zondaars tegen Hem hebben gezegd.’ 16 Zij zijn het die morren en mokken om hun lot; zij leven naar hun lusten; hun mond is vol grootspraak, terwijl zij de machtigen vleien om voordeel te behalen. 17 U echter, geliefden, denk aan wat door de apostelen van onze Heer Jezus Christus voorspeld is, 18 toen zij u zeiden: ‘Op het einde van de tijd zullen er spotters zijn, die leven naar hun eigen goddeloze begeerten.’ 19 Dat zijn de mensen die scheuring veroorzaken, in de wereld opgaan en de Geest niet bezitten. |
IS HET BELANGRIJK?
Mijn vader vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei : “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “wegwezen hier!”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn christelijke baas vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk? “Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je werk deugt niet, ik ontsla je”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn beste kerkelijke vriend vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je kunt mij beter niet meer je vriend noemen”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn God vroeg me: “Hou je van jezelf?” Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Ja”. Ik vroeg: “Hoe kan ik van mezelf houden? Ik ben homo”. Hij zei: “ Ik heb je gemaakt”. Wat is er verder dan nog belangrijk? ………………………………………..
Auteur onbekend
Wat een eenzaamheid,,onbegrepen worden, pijn afwijzing etc. leest ik hier boven!
Hebben we als christenen daar oog voor…………………..
Ik zette deze twee stukken naast elkaar. En moest toen een potje janken! En heb het nu steenkoud!
Ik vind de vragen van Harald ontzettend doordacht en mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 22:48
Onderwerp: Hier lost ik het op...
|
|
|
HEIDEEEEEE!!!!!!!!! Ik heb koffie!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 18:57
|
|
|
IS HET BELANGRIJK?
Mijn vader vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei : “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “wegwezen hier!”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn christelijke baas vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk? “Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je werk deugt niet, ik ontsla je”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn beste kerkelijke vriend vroeg me of ik homo ben. Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Nee, niet echt”. Ik bekende hem: “Ja, ik ben zo”. Hij zei: “Je kunt mij beter niet meer je vriend noemen”. Kennelijk vond hij het toch belangrijk.
Mijn God vroeg me: “Hou je van jezelf?” Ik antwoordde: “Is het belangrijk?” Hij zei: “Ja”. Ik vroeg: “Hoe kan ik van mezelf houden? Ik ben homo”. Hij zei: “ Ik heb je gemaakt”. Wat is er verder dan nog belangrijk? ………………………………………..
Auteur onbekend
Wat een eenzaamheid,,onbegrepen worden, pijn afwijzing etc. leest ik hier boven!
Hebben we als christenen daar oog voor…………………..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:50
Onderwerp: Wat vind jij het belangrijkste van een vriendschap?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen. Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden, zodat vele harten tot één samensmolten.
Sint Augustinus |
Mooi !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:35
|
|
|
JANE336 schreef: | Ik wil even reageren op beide citaten Zonde tegen het 7-de gebod wordt door ons inderdaad vaak snel als een zwaarder wegende zonde gezien dan bijvoorbeeld liegen. Vanzelfsprekend zijn alle geboden gelijk, en als je zondigt allemaal tegen Gods eer in. Toch zie ik gevoelsmatig wel verschil tussen een leugen en iemand die bijvoorbeeld vreemd gaat. Ach... en zonde rond het 7-de gebod zijn natuurlijk ook smeuïger om te vertellen aan je naaste.....
Wat betreft de vraag of een homo gedoopt mag worden of de vragen die Tink stelt.... Ik denk dat er een groot verschil zit tussen de persoon en/of de levenstijl van de betreffende persoon. Maar dat is bij hetro's ook zo! Bijvoorbeeld: Iemand kan homoseksueel geaard zijn maar een keurig leven lijden. Dan lijkt me er niets mis. (evenals hetro's) Een homoseksueel kan ook een huwelijk of relatie aangaan met een andere homo. Dan lijkt er mij wel een probleem. Evenals een hetro die samenwoont... Naar mijn mening is dit tegen Gods Woord en daarom zijn doop, een kerkelijk ambt vervullen ed (op dat moment) niet mogelijk. (lees nog eens de geschiedenis van Sodom en Gomorra) |
Mooi stuk schrijf je !!! En gevoelsmatig zit er bij mij als mens ook verschil in dingen die je doet of laat. Omdat het een meer impact kan hebben op jezelf en je omgeving dat het ander.
Ik heb je advies ff opgevolgd. En de geschiedenis even weer gelezen. (ik ben een beeld denker. Dus hoop dat mijn volgende zin goed ontvangen wordt) Bij dit stuk, heb ik de gay-parade in gedachte. Ik bedoel het losbandige dat de gay- parade uitstraalt.
ps zeeland Ja misschien wel ja! Ik zie ze als homo sapiens (Denkende mens) en in dit topic als mede christenmens die homosexueele gevoelens hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 11:05
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
FRANKT627 schreef: | vloeibare liefde??? Waar koop je dat? |
Misschien is liefde niet altijd zichtbaar??!!
Lijkt het glas helemaal leeg le zijn!
Stop je je vingertopje er in blijkt hij barstens vol te zitten!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 10:53
|
|
|
YES356 schreef: | Hele mooie wezenlijk belangrijke dingen die hier gesteld/gevraagd worden.!!! Mooi!! (Was op wat tink schreef!)
In het eerdere stukje dat ik schreef(zie pag 3 dinsdag 19 juni 2012, 10:01 ) stonden die vragen oa ook. Ik ga dat artikel nog een opzoeken en kijken hoe het verder ging. Om te kijken wat diegene er van vond.
Wat in het stukje wat ik daarvan had overgenomen stond in elk geval veel dat erg pas bij hoe ik het zie oa. : citaat uit dat stukje:
…….. wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde…………
Ik hoop dat ik dat artikel nog weer kan vinden. |
Ja het stukje dat ik las ging verder : citaat
Of een homo wel gedoopt mag en kan worden. Daar zit ons trekje weer om mensen in een hokje te stoppen. Homo’s zijn ook mensen. Alle mensen zijn zondaars en alle mensen hebben Christus Jezus nodig om gered te worden en eeuwig leven te kunnen ontvangen. Alle Christenen blijven na hun Wedergeboorte zondigen. Want ons vlees kan niet anders! Zondigt, uw predikant of voorganger. Natuurlijk mag een homo gedoopt worden. Immers het watergraf is het zienlijke teken van je dood en Opstanding met Christus Jezus! Einde citaat
De laatste zin die moet ik zelf even laten bezinken. Komt ook denk ik omdat ik de kinderdoop heb mogen ontvangen. Maar misschien weet iemand anders daar wel iets moois over te vertellen?
(Ik vind “ (een) homo” eigenlijk een onprettig aanvoelende benaming.)
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op maandag 2 juli 2012, 10:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 08:52
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Door de meelevende reactie's ook hier,even alleen dit nu, Ik neem jullie reactie's mee in gedachten.
Heide |
Okay !!! mooi!!! het beste met het maken van een keuze!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juli 2012, 00:50
|
|
|
TINK100 schreef: | terug naar het onderwerp aub..... christelijke homo's..... Kan het of kan het niet en waarom wel of waarom niet? is er ook nog verschil tussen de verschillende kerken binnen nederland of is de ene toleranter dan de ander??? Hoe gaat bijv. een chr. basisschool met eeen homosexuele leerkracht om?? Kunnen zij ook in het ambt? of moeten ze er uit?? en wat nou als de dominee een homo is?? waar ligt de grens met wel of niet preken of uit het ambt zetten?? En wat nou als de homo predikant je huwelijk heeft ingezegend?? hoe zwaar weegt dat? ( niet het mijne hoor!!!)......ik gooi maar wat vragen in de groep...... |
Hele mooie wezenlijk belangrijke dingen die hier gesteld/gevraagd worden.!!! Mooi!!
In het eerdere stukje dat ik schreef(zie pag 3 dinsdag 19 juni 2012, 10:01 ) stonden die vragen oa ook. Ik ga dat artikel nog een opzoeken en kijken hoe het verder ging. Om te kijken wat diegene er van vond.
Wat in het stukje wat ik daarvan had overgenomen stond in elk geval veel dat erg pas bij hoe ik het zie oa. : citaat uit dat stukje:
…….. wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde…………
Ik hoop dat ik dat artikel nog weer kan vinden.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op maandag 2 juli 2012, 01:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 21:43
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
XABIA794 schreef: | merciekes hé, ook weer wat tofs geleerd |
Ligt meer aan de onduidelijkheid van die Nederlander die dat schreef. Dan aan de intelligentie van de Belgen den ik!! Ik zal het er ff verduidelijken. (ondanks dat Jans het al fijn gedaan had)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 13:16
|
|
|
HEIDE115 schreef: | De keuze gemaakt,geheel afstand te nemen van het forum. |
Kan je begrijpen!
Maar vind het ontzettend jammer!!!!
En hoop dan ook dat je snel weer terrug bent met je waardevolle bijdrages!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juli 2012, 12:57
Onderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
|
|
|
Handelingen 19 Zo werd dan Petrus in de gevangenis bewaakt, en door de gemeente werden voortdurend gebeden tot God voor hem opgezonden.
Wij hebben veel contact met mensen tegenwoordig. Mobiele telefoons, ifhone,twitter,facebook enz enz.
Maar zijn die er ook voor ons ? Zijn die altijd bereikbaar? Horen ze ons?
Voor Petrus werd gebeden door mensen.(die hadden al eerder voor een ander gebeden en dat was niet verhoord) toch baden ze voor Petrus.
Pertus was gebonden met kettingen. Er zijn in de wereld plekken waar mensen die voor Jezus kiezen en daar voor in de gevangenis belanden. Kunnen wij die in alle vrijheid mogen leven ook ergens aan gebonden zijn? Met kettingen die onze Vrijheid in Jezus belemmeren?
God is altijd bereikbaar en wil ons vrijmaken!! Is er altijd! Wonderlijk is dat dat als we ergens om bidden en het gebeurd wat we vragen. Kunnen we het soms eerst niet geloven zoals Rodé en de mensen die aan het bidden waren!
Wat we als Ps(je) nog meekregen was een belangrijk nummer om op te slaan ik onze mobiel! (hoofd) 5015!! : (Verduidelijking: psalm 50 vers 15) En roep Mij aan in den nood: zo zal Ik u redden, en gij zult Mij prijzen.
(Mijn zoontje las mee terwijl ik dit typ zegt hij “Hey!!!moet je doen!!! dat nummer intikken!! Krijg je God aan de lijn…….) Als ik niet wordt als een kind…………………..
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op zondag 1 juli 2012, 21:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 22:57
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Vanuit sommige leden rijst de vraag of dit topic gepast is voor ChristianMatch. Wij vinden van wel, homoseksualiteit roept vele vragen op en er zijn veel broeders en zusters die hiermee worstelen.
Wel willen we vriendelijk doch dringend verzoeken om elkaars mening te accepteren en respecteren en niet persoonlijk op bepaalde reacties in te gaan. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 22:57
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Vanuit sommige leden rijst de vraag of dit topic gepast is voor ChristianMatch. Wij vinden van wel, homoseksualiteit roept vele vragen op en er zijn veel broeders en zusters die hiermee worstelen.
Wel willen we vriendelijk doch dringend verzoeken om elkaars mening te accepteren en respecteren en niet persoonlijk op bepaalde reacties in te gaan. |
= een lach,ben ik blij mee!!!!
( Ik vind het haast te belachelijk voor woorden dat ik een glimlach uit moet gaan leggen ik dacht dat een emo uitdrukking op een reactie op eerder geschreven woorden zijn) Ik voel me niet gedwongen maar gedrongen het wel te doen!!!!!
Ik ben =Blij. Met het bovenstaande. Dat CM dit topic belangrijk en mooi genoeg vind om te laten bestaan. Cm weegt daar mee zoals ik het lees de verschillende belangen van verschillende mensen af. Ik ben =blij met de gedragsregels die er in staan
En ik ben =blij met dit topic
Dus nogmaals: zi hieronder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 12:26
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:55
Onderwerp: gebed gevraagd voor vrijgezel
|
|
|
Hallo Ernst, Ik las ergens op (een ander topic) dat God onze gebeden voor jou hoort!
Ik zal blijven bidden voor verder en geheel herstel voor je
Gods zegen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:16
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
vervolg
Ja het jachtseizoen was dus duidelijk geopend werd gejaagd op alles met 2 of meer “poten” las ik als koffie drinkend in de tuin . Ik moest denken aan mn opa in zijn schuurtje hing een geweer uit de oorlog. Als ik als kind dan met hem in het schuurtje was prate hij over die tijd, alleen de leuke dingen deelde hij met mij. De minder leuke dingen wist alleen mn oma (de zus van…… weet je nog?) die woonde op de heide. Dan vertelde mn opa ook over hoeveel mieren er daar zaten. EEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIndeloos kon hij daar over praten En wat er mee te doen! Dan stond hij even stil het gereedschap[ doelloos en onhandig lijkend in zijn handen. De mouwen van zijn Blauwe stofjas opgestroopt. Zijn ogen keken starend naar en plek die niet te zien was voor mij.. Maar hij vertelde dat het er wemelde van afschuwelijke monsters MIEREN! Ik vroeg me af of hij dacht aan de oorlog of aan de problemen die mensen toentertijd hadden met de mieren op het terras. Hij had wel een verteld dat hij in het leger zulke en andere dieren wel gegeten had! Ik schrok op uit mijn gedachten en was weer in het hier en nu. Bedacht me wat er tegenwoordig allemaal tegen mieren te doen en te krijgen was .een heeel milieuvriendelijke oplossing is, koop bij de bakker gist doe dat op een schoteltje en meng er stroop door. De mieren eten het op, gaan naar hun nest en blazen zichzelf op... (Kamikaze mieren.)
Wat ook helpt, kaneeelpoeder stroooien of kaneelstokjes neerleggen. Of kokend water....... ,er kwam een bezige bij voorbij vliegen! Schrok er van die ging vast naar de flat die gaat het liefst 14 hoog wonen ipv un paar mieren temmen dacht ik bij mezelf. Maar goed waar was ik ooooh ja verder kan nog, een potje met nog jaja 1 centjes,van voor de euro tijd, daar zit een bepaald luchtje aan die centjes echt. dus waar veel mieren gaan lopen leg die centjes neer, daar houden ze niet van want geld stinkt. En wie weet waren die mieren meegegaan met de tijd en lieten ze eirocenten links liggen. Wat had je tegenwoordig nog meer ik stote bijna mn kofiie om toen ik een stem hoorde die gillend riep “Hey jij lkkr in de zon buiten en ik loop al teveel achter in mijn huishouden ze had een houten wasknijper op dr mond maar toch leek ik te horen dat ze zeiikmoetmijnhuisnodigpoetsendag” haar probleem dacht ik.
Ik dacht ineens aan mn oma dat kwam eigenlijk niet zo vaak voor. Omdat ik haar niet goed gekend had die had vaak klusjes voor mn opa afgerukte vonkende stopcontacten loszittende handvate van de kraan. Mijn opa werd daar altijd moe van. Helemaal als zoals hij het noemde “ze haar maandelijkse ding had” toender tijd had ik geen idee wat hij bedoelde. Maar het was wel altijd jammer dat we dan geen gehaktballen kregen bij het eten. Nee dan kregen we spagettie of ladingen pannekoeken.
De buurvrouw kwam naar buiten en begon tegen die vrouw te praten over hun maandelijkse probleem. Pfffff ik dacht zoek daar ff een andere plek voor dhuu! Er kwam een broeder langs fietsen en ving het gesprek ook op Hij riep als fietsend hey!!! Hierbij benoemen we zuster Menstrua (E) en zuster Hormonica (P) als leden van de Orde van het Gevleugelde Maandverbond... dat miste zijn uitwerking niet !! dr kwam ook nog een vrouw in een stoomwals voorbij die naar me riep.. is dat je opa die op die fiets? Ik dacht waarom gaan die vrouwen niet gewoon in hun eigen “hokje” zitten!!!
Pffffff ik snapte nix meer van deze wereld!! Pakte mn koffie en…. waar had ik het over…. Oooh ja eten koken. Man ik heb moeite aan het eind van de maand het verband te blijven zien!! Ik zelf at tegewoordig vaak makkelijk bv simpel schoteltje van bruinebonen uit potje puree(kan uit pak) eitje koken en appelmoes (evt pot) dat in laagjes in een schaal en ff in oven of magnetron en klaar ben je. Vaak maakte ik ook vissticks,bruine bonen,appelmoes,tomaat en yogert. In mijn ooghoek zag ik de vrouwen vertrekken naar hun eigen “hok” niet dat ze niet mogen komen nee ik vind vrouwen best grappig . er hangt ook een bordje aan de poort waar vrouwen pro-staat! hehe kon ik me eindelijk consenteren!!!
Maar dat was nog niet voor me weggelegd. Komt daar een vrouw met gierende banden en een naaktslak tussen de wielen de bocht om zeilen op skeelers en verdwijnt met een knal en een hoop lawaai in de struiken!! Er kwam een man aanlopen die mopperde wie kom op dat stomme idee om voor de vrouwen een speciale “hok”te stoppen??? Nu moet ik als man “deze” uit de bosjes plukken!!
Man wat een gedoe toch allemaal tegenwoordig. Daar had mn opa geen last van in zijn tijd dacht ik bij me zelf. Hij vertelde me wel dat vroeger in zijn tijd alles beter was en dat de mensen nog goed Nederlands konden lezen en spreken maar Nederlands vond ik toen best lastig bv. Het meervoud van slot is sloten. Maar toch is het meervoud van pot geen poten. Evenzo zegt men altijd: een vat, twee vaten, ... maar zal men zeggen: Een kat, twee katen? Van raden, komt ried, maar van baden geen bied. Dit komt weer van bieden, ik hoop dat u 't ziet. Ook komt hiervan "bood" , maar van wieden geen "wood". U ziet, de verwarring is akelig groot.!!
Mn opa zei dan “jongen als je verward bent neem een fles bier, laat een boer, ga op de bank zitten kijken naar een voetballen op de tv en laat ongeneerd een scheet, Daarna voel je je weer helemaal een echte man. Wijze man was het! Ik pakte nog een bakkie koffie. Hoorde bij de buren een angstige kreet.HEEEEEEEEEEEELP!! Hoe krijg ik een vlieg doodgemept die sneller is dan ikke.. Ik dacht ja daaaag ik heb er ff genoeg van vandaag van al die vrouwentoestanden!! Ga rondjes rennen of ergens zitten en doe het geluid van en potje honing na!! Ze bonkte met dr hoofd tegen de muur. Denk dat de vlieg daar zat en dat ze geen mepper had!!
Ik ging weer lekker naar buiten. Zette de radio aan en hoorde het liedje. Hop, hop, hop, mannetje in galop... hehe lekker rust nu. Ik keek tevreden naar een dikke harige vette spin die me met zijn grote ogen aanstaarde!! Ik knipoogde naar hem en hij ging door de mieren op te eten van mijn terras. Nix chloor poeder en andere bende zei mijn opa altijd!! Laat de natuur zijn gang gaan!.
Ik zette mn tuinstoel in de ligstand en ging ff een dutje doen. Er voor zorgend dat mn mond goed dicht bleef!! Er zou maar eens een spin in komen. Tegenwoordig hoorde je de gekste dingen!
Echt rust werd me niet gegeven !!! pffffffffff kwam er een pas getrouwd paartje ruziënd langslopen de man riep tegen zijn kersverse vrouw” nou!! NOU!!! Wie moet eigenlijk afwassen? Man of vrouw NOU???!!! Ik deed snel mn ogen weer dicht en dacht. Neem dr mee uit eten en koop een vaatwasser. Maar ik riep ze nog ff achterna hey!! btw: van harte gefeliciteerd !!!
iemand riep allesverdwijnendeschoonmakendeschoonmaakazijn kan je daar ook mensen en vrouwen met laten verdwijnen? Die dacht in het groot en niet aan mieren en dergelijke!! Die had hij in het leger gewoon spinnen ed opgegeten. Of dat spul er tegen hielp kon ik hem geen antwoord op geven. Ik was in slaap gevallen en droomde over een date en inspiratie nieuwschierige vrouwen die op de kop gingen staan. Ik schrok met een schok wakker omdat er een vrouw kiekeboe!!! In mn oor toeterde. Ik zei een beetje humeurig. Waarom maak je me wakker???!!!! Ze zei” Daarom zijn wij vrouwen er he….Om vergeetachtige mannen te helpen herinneren… hoe laat het is!!! Ja ik was meteen weer wakker en zag het “nut”van het andere geslacht weer helder in. En dacht toch nog warrig van die gekke droom. Jullie zouden elke dag migraine of iets dergelijks moeten hebben...nou ja dat is dan weer niet goed voor de gehakballen-industrie... waar was die droom eigenlijk geindigd ow ja dat was een man op een schip die riep” Sjonge jonge ........ je kan beter medelijden hebben is er hier door de vrouwen geouwehoerd over spinnen en mieren . Moet je dáár iets van zien te bakken? Gek is dat met dromen er zitten stukjes in die kloppen en sommige dingen helemaal niet erg verwarrend allemaal! Of hou ik me zelf voor de gek?? En is dit het begin van CM-HEIMER…………….
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:38
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Date …….?? Andere dingen aan mn hoofd……..??
Ik heb wel dingen aan mn hoofd!! Oren!! Die heb ik 1 maal per dag te luisteren gelegd. Waar mannen niet mogen spreken! Was daar inderdaad helemaal van onderste boven.. Vergat ik helemaal mn HUISHOUFELIJKE verantwoordelijkheid hier.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op vrijdag 29 juni 2012, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:50
Onderwerp: Het glas is halfvol...
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Het glas is half vol.. Vaak wanneer we op dit punt mogen gekomen zijn, Ook weer positief tegen de dingen aan mogen kijken. Is in mijn beleving's wereld,wel het een en ander..of misschien, wanneer ik voor mij zelf spreekt veel..ja heel veel van vooraf gegaan.
Ook wanneer ik iets vanuit de bijbel hier naar toe neemt, staat er ook dat veel wederwaardigheden des vromen lot zijn..zijn dus! maar, en dan het mooie daarna...uit dit alles red hun DE HERE!
Ik denk even aan mijn nichtje die gisteravond op het strand zich zo heerlijk kon vermaken. Ze keek naar de wolken,naar de zon die zich bij momenten even liet zien, En zei tegen haar moeder,ik zag God..in dat licht van de zon.
Waar uit haal ik dan mijn kracht gister,vandaag en morgen..voel je het? Dit is mijn half volle glas..dit kind..die mij het glas voor houdt, en zonder mijn gedachte's te weten..tegen mij zegt..oompie..dit zag ik vandaag;)
lief toch.. |
Mooi!
En stel……… Dat het glas half leeg lijkt soms voor ons…. Dan kunnen gesprekken met vrienden of anderen, iets dat we zien of meemaken. De mooie ervaring geven dat dan het glas dat half leeg leek, in een kleiner glas wordt over geschonken. Dan ziet het er weer anders uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|