Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 14:00
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wie heeft het over afleiding?!
Ik heb leiding nodig!
Waterleiding, pijpleiding, gasleiding, electriciteitsleiding, riolering... |
.........verleiding............ kortom: toch echt toe aan wat mannen in huis (die dan bovendien ff de klussen doet waarvoor ze immers komen)
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 20 september 2012, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 00:42
Onderwerp: speed date in alphen aan de rijn
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat jammer, ik had je graag ontmoet. Wie weet een andere keer |
Mario?? Heb je wat te vertellen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 september 2012, 00:42
Onderwerp: speed date in alphen aan de rijn
|
|
|
Hier ook een welgemeende grinnik, bij het lezen van de reacties
Maar wie er naar de speeddates gaan, wordt vooraf doorgaans niet bekend gemaakt. Verrassing op de avond zelf dus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:40
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
SVEN797 schreef: | Ik ben het niet met je eens. Jezus is er voor iedereen. Voor iedereen met zijn fouten en gebreken, zonden en ongerechtigheden. Het gaat over, in dit topic Vrouwen die op vrouwen vallen, niet meer en niet minder. De 10 geboden zijn niet meer, door Jezus Christus is het geworden, eert u vader en u moeder en hebt u naaste lief gelijk uzelve. |
Dus we kunnen maar doen en laten wat we willen, want Jezus vergeeft het toch wel? Erg cru gezegd, ik weet het, maar op het moment dat je de 10 geboden afschrijft, vrees ik dat het een losbandige boel gaat worden. De 10 geboden gelden vandaag de dag nog steeds evengoed, als een handleiding hoe wij kunnen leven tot Gods eer, uit dankbaarheid naar Hem toe en naar onze medemensen. In het Oude Testament, en nu ook nog steeds, in de Nieuw Testamentische tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 23:08
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wie oh wie wil uiterlijk januari 2013 met mij trouwen???
Dit ivm een renovatie aamme huis in februari waardoor ik wekenlang zonder douche, toilet, verwarming, voorgevel, asbest, riolering en electriciteit kom te zitten.
Zucht...
|
Ohoh, dat klinkt wel héél wanhopig ...... Joh, het kan hier soms binnen een aantal weken geregeld worden, maar of je dat moet ambiëren??
Ahum: welke ridderlijke man biedt zijn kasteel aan Carmen aan, zodat zij niet in de kou komt te staan? En ehm........wat die ridder dan zelf moet?? een echte bikkel kan wel een beetje kou trotseren.
Alternatief: welke ridderlijke man biedt Carmen een reis naar een exotisch oord aan in januari, zodat zij niet in de kou komt te staan??
Opties genoeg zo, dacht ik. nu maar hopen dat er een ridder toehapt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:12
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
PETRA944 schreef: | ik zal es bij zoeken gaan kijken |
Goed idee!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:10
|
|
|
PETRA944 schreef: | tja waar blijven nu die echte leuke geweldigge mannen hier |
Geen idee, Petra. Zullen we ze gaan zoeken???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 20:44
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nee maar een mannen onderwerp |
SSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTT, ze proberen het eindelijk zelf!!!! Laat ze nu ff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen idee Zouden ze er ook bij Jodelen dan |
Geen idee........ Maar dit was toch een ECHTE MANNEN-topic?? Volgens mij zijn die niet geïnteresseerd in lederhosen enzo...
Mannen, hebben jullie nog een geschikt gespreksonderwerp voor hier??? Nu voelen wij ons genoodzaakt jullie topic te vullen, anders krijg je hier zo'n leegstandprobleem.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:17
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik ben afgewezen als kandidaat minister van financiën, moet ik op een partij stemmen die zo dom is misschien bel ik blondie wel ff om dat punt aan zijn partijprogramma toe te voegen, het trekt zeker stemmen |
Tsja...... heb je nu wel of niet met Blondie gesproken over dat programma, Gerrit?? Feit is dat ie flink wat zetels heeft moeten inleveren........
Ach..... hij heeft zich inmmiddels ook bij Gaga kunnen uitleven, dus zal vast over de grootste dip heenzijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:15
|
|
|
Hm...... hier is het nu alweer weekend anders.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:12
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ERIKA129 schreef: | T'is vies koud en nat ja |
Ja het regende hier net ook ff, maar nu schijnt het zonnetje hier alweer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 18:12
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik heb een hele effectieve manier om pannenkoeken te bewaren. Kan vast ook wel met poffertjuzz. Stuur maar op |
Uhm......... koud smaken pannenkoeken ook prima...... En poffertjes...... ach......opwarmen en niet te precies kijken/proeven, dan valt het allemaal ook nog wel mee. Ik bedoel......wat zal de postbode wel niet denken als ie een enveloppe met poffertjes moet bezorgen???
Ik vrees dat jij toch echt zelf ff naar de winkel moet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 17:25
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar proberen we juist wat aan te doen he, we leveren een bijdrage aan de griekse economie Zo, en nu even een griekse restauranthouder verblijden met inkomsten.... k'heb honger! |
Dus eigenlijk zou heel Nederland jullie nu dankbaar moeten zijn......
Eet smakelijk!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:44
|
|
|
PETRA944 schreef: | hmmm huishouden... ik ga eerst me wenkbrouwen es epileren en dan pas verder met me huishouden, want wat zag ik toen ik net es in de spiegel keek? 4 witten haren in me wenkbrauwen tssss en dan is het nog de bedoeling ik ooit nog een man versier |
Ach joh............grijs staat (eigen)wijs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:30
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dan zie ik maar 1 oplossing |
En dat is???? zelf bakken???? Maar heb hier een zak kant-en-klaar liggen..........ons bent zuunig, dus dat gooi ie net vot! Vandaar deze "hulpvraag"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:21
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Lijken poffertjuz niet heel erg op pannenkoeken? |
Best wel, alleen bak ik pannenkoeken ook altijd zelf................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:01
|
|
|
Hoe warmen jullie kant-en-klare poffertjes op, zonder dat het van die zeemleertjes of juist slappe sponsjes worden?? Ik heb een zak gekregen, heb er ook wel wat mee geprobeert, maar het resultaat is een beetje zeg maar.......
Steentje (at tot dusver alleen versgebakken poffertjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:49
Onderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
|
|
|
PIETER649 schreef: | de EO had hier ook ooit eens een serie over, allemaal bekeerde homo's. ze waren zelfs met een vrouw getrouwd, fantastisch toch?
een paar jaar later waren ze ook weer gescheiden, maar dat kwam niet via de EO op tv
Ik zeg niet dat bovenstaand filmpje ( dat ik geeneens bekeken heb) niet klopt of niet kan. Wel zeg ik dat dat niet de norm is, hooguit een uitzondering die de regel bevestigd. |
Idd geloof ik er ook niet in dat mensen "bekeerd" kunnen worden van hun geaardheid. In bepaalde kringen zijn dergelijke "bekeringen" wel populair, maar of het blijvend is?
Daarbij vind ik het typerend dat er gesproken wordt over bekeringen. Een bekering is m.i. iets waarvoor je kiest, wat tegen de Bijbelse normen ingaat, waarvan je in gaat zien dat het niet goed is, en er vervolgens tegen wil vechten. Bekering van homoseksuele praktijken kan m.i. dan ook alleen wanneer je daadwerkelijk toegegeven hebt aan je homoseksuele verlangens in praktische zin.
Maar terugkomend op de topicstarter: Ik geloof dat er geen ruimte is voor een homoseksuele relatie, voor christenen. Ik geloof wel dat er ruimte is voor homofiele mensen, ook binnen de kerken. God heeft ieder mens uniek geschapen, en mag zijn wie hij/zij is. Maar tegelijkertijd is de Bijbel heel duidelijk over de relaties welke Hij bedoeld heeft, en welke Hij niet goedkeurt. Dat herleid ik niet alleen uit de "doemteksten" uit Lev. 18:22 en 20:13, maar meer uit de Bijbel als geheel. Telkens wordt daarin de relatie tussen man en vrouw als leidend en goed beschreven. Geen enkele keer wordt welke andere liefdesrelatievorm dan ook op een dergelijke manier beschreven.
Deze opvatting kan hard en pijnlijk overkomen, maar begrijp me goed wanneer ik daarom de homoseksuele praktijk als niet-Bijbels onderscheid, maar de homofiele/homoseksuele mens als broer/zus kan erkennen. Als mens zal ik de "homo" nooit afwijzen. En volgens mij mag dat ook niet.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 19 september 2012, 13:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:27
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Zou het cafeetje nog bestaan?..... Misschien is er inmiddels een nieuwe lichting barmannen....
Maar eerlijk is eerlijk.....DE lederhosen blijft in trek!!! |
Lederhosen???? mannen in leer????? Kunnen die nog aantrekkelijk zijn dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:23
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Boekweit'njanke |
Wat is dat?? Vergelijkbaar met boekweitgrutten??
Hier opnieuw een sucadelap, maar dan met sperzieboontjes bij de aardappelen. Gewoon ff op de Hollandse toer dus
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op woensdag 19 september 2012, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 13:20
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja de groeten aan netje en gedraag je daar een beetje he Wij kleumen wel verder hier brrrrrrrrrr |
Kleumen?? In het zonnetje zitten, bedoel je (gewoon er ff niet bij zeggen dat je daarbij lange mouwen aanhebt )
Maar Pieter & Annette: een hele fijne Griekse kredie.......ehm.....vakantie toegewenst!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoe ziet dat eruit een regering |
Volgens mij, zo'n club mensen die af en toe bij de koningin op visite gaan, met haar op de trap poseren voor een stel fotografen, vervolgens in Den Haag met elkaar gaan praten, ruzie krijgen, en vervolgens weer demissionair heten.......... Volgens mij had het daar iets mee te maken...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:30
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Twee punten: het lijkt alsof de vrouwen zich alles laten aanleunen/ Is er geen enkele vrouw, die bij de eerste ontmoeting denkt van: da's um niet...
2: zou het niet zo zijn, dat ondanks de emancipatie de vrouw toch niet veel veranderd is? |
1. Die vrouwen zullen niet zo gauw reageren na het zien van het introductiefilmpje, lijkt me. En als het tijdens de 5 minuten-date pas blijkt, kan ze dat alsnog aan de boer aangeven. Dan merk je toch wel of er wel/niet de klik is.......
2. Als het goed is, is de vrouw niets veranderd na "de emancipatie". De emancipatie heeft meer te maken met de positie en rechten van de vrouw ten opzichte van de man........... Vervolgens is het aan de vrouw zelf hoever ze gaat w.b. emancipatie. Er zijn vrouwen die zich nu eenmaal prettig voelen in een "onderdanige/dienende" rol, terwijl andere vrouwen graag de touwtjes in handen nemen, carriére ambiëren, vechten voor eigen rechten etc. en alles wat er tussen die 2 uitersten zit. Het prototype "vrouw", al dan niet geëmancipeerd, bestaat nu eenmaal niet, en zal ook niet gaan ontstaan.............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 15:06
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Straks...met mijn zoon...naar...DE GRIEK!!!!!!!!! |
Oei, lekker Zeeland. Geniet ze!
Hier lekker Hollands: Sucadelapje, gek.aardappeltjes met bloemkool met kaassaus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 14:46
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp jullie vrouwen niet. Zie je niet dat de vrouwen hier in een kwetsbare positie neergezet worden? Iedereen hunkert naar de liefde van de man en de man krijgt mag kiezen. Dit zou toch in moeten gaan tegen alle emancipatie? Wat is het verschil met een harem? Ik krijg associaties met de film: Raise the Red Lantern, waar elke nacht een vrouw mocht hopen geroepen te worden door de man..... |
Als dit het eerste stapje zou zijn, zou het idd niet heel emancipatielievend zijn. Maar vergeet niet dat de mánnen zich eerst opgeven (of dat dat voor hen gedaan wordt), de mannen door het programma voorgeselecteerd worden, vervolgens de mánnen zichzelf bloot geven in een presentatiefilmpje, en vervolgens kiezen de vrouwen of ze wel of niet kiezen. Lijkt me toch best wel pijnlijk voor een man dat als je kijkt dat Nederland 2,3 mensen single zijn, er wel even zoveel mensen naar de eerste uitzending van Bzv kijkt, waaronder een groot percentage singles, en dat een boer dan vervolgens maar een handjevol reacties krijgt. Alleen hebben al die mensen geen gezicht op tv.
Tsja, je weet waarvoor je kiest, als je meedoet aan Bzv. Je weet dus ook dat je, zowel de boeren als de briefschrijvers/briefschrijfsters, afgewezen kunt worden, terwijl half Nederland toekijkt..
Ik begrijp je reactie, maar het is de eigen keuze van zowel de boer als de reactanten,en zij moeten rekening houden met een eventuele afwijzing. Tenslotte weet je aan het begin van het programma dat je hooguit 10% kans hebt om uiteindelijk de boer voor je te winnen.......
|
|
Naar boven |
|
|