ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Onderstaand bericht lijkt me hier wel op zijn plek:
lekker,
gezond en
goedkoper...
tenminste dat laatste is de bedoeling Knipoog smiley

Er is een initiatief gestart om bij wijze van experiment te proberen alle biologische producten BTW-vrij te maken en dat voor een periode van tenminste 2 jaar. Dit idee is ontstaan in navolging op het stimuleringsbeleid in de autobranche, waarbij flinke kortingen worden gegeven op de bijtelling en de bpm van milieuvriendelijke auto's. Bij het behalen van 40.000 handtekeningen voor een petitie met het voorstel om biologische producten BTW-vrij te maken voor een periode van tenminste 2 jaar, moet het voorstel in de Tweede Kamer behandeld worden.

Als tijdelijk de BTW op Eko-eten wordt afgeschaft, zal de vraag daarnaar toenemen. Als het volume groter wordt, kunnen de prijzen dalen enz.
Biologische producten zijn beter voor:
a. onze gezondheid
b. onze dieren
c. de boeren
d. ons milieu
e. onze planeet
(En nou niet één van deze items uitkiezen - dit is geen multiple choice !! Knipoog smiley

Geef je stem via de volgende link: Bio BTW-vrij

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 12 maart 2010, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 21:48
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...

Even een kleine aanpassing (een dubbelzegging Knipoog smiley )

Henk710 & Robbedoes
Rellok
Raps
Clowntje & Roos
Sarijs
Leanne
Henduck
Markvos
Trijnie
Renske en Bull

En met vraagteken

Klaas
Glenn en Ariënne
Bert & vriendin

Willen de genen met vraagteken nog even proberen duidelijkheid te geven?
En zijn er nog meer liefhebbers??
Dan horen we het graag, want voor je het weet is het al weer zaterdag.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 maart 2010, 20:47
BerichtOnderwerp: De twaalf artikelen

CROSSROAD317 schreef:
de eerste gratis les kun je krijgen ...... Knipoog smiley Lachende smiley

Tien onveranderlijke factoren in je leven.

1 Je ouders
2 De tijd waarin je leeft
3 Ras
4 Je nationaliteit
5 Je geslacht
6 Plaats in de kinderrij
7 Je broers en zussen
8 Onze lichamelijke kenmerken
9 Je intelligentie
10 Ouder worden en doodgaan

1. Ouders zijn ook gewoon mensen...en dus per definitie veranderlijk Knipoog smiley
  2. Tijd is continu in beweging, dus verandert ook. En soms kan het ineens omslaan...
  3. Ras is inderdaad niet te veranderen.
  4. Van nationaliteit kun je wisselen onder bepaalde omstandigheden.
  5. Een ombouw schijnt tegenwoordig zo gedaan Lachende smiley
  6. Je plaats in de kinderrij is in zekere zin wel vast, al kun je wel opschuiven agv overlijden etc als je enkel kijkt naar de nog aanwezigen op aarde. Knipoog smiley
  7. Net als ouders, zijn ook broers en zussen gewoon mens en dus per definitie veranderlijk. Ook kun je er broers en/of zussen bij krijgen, wat ook een verandering te noemen is.
  8. Naast de bij geslacht al genoemde verandering kun je lichamelijk letsel oplopen, waardoor er dus wel verandering optreedt, soms tijdelijk, soms structureel.
  9. Intelligentie kun je voor een deel ontwikkelen, dus is zeker veranderlijk.
  10. En hier hebben we volgens mij de tweede onveranderlijke, al hangt het wel weer samen met je definitie van doodgaan Knipoog smiley

CROSSROAD317 schreef:
Als we dan lezen in Jeremia 1:5 "Eer ik u vormde in de moederschoot, heb ik u gekend....."(NBG51)
Of in psalm 139:13 Want Gij hebt mijn nieren gevormd,
mij in de schoot van mijn moeder geweven.
14 Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid,
wonderbaar zijn uw werken;
mijn ziel weet dat zeer wel.

15 Mijn gebeente was voor U niet verholen,
toen ik in het verborgene gemaakt werd,
gewrocht in de diepten van het aardrijk;
16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin;
in uw boek waren zij alle opgeschreven,
de dagen, die geformeerd zouden worden,
toen nog geen daarvan bestond. (NBG51)

Dan mag je weten dat God je kent, en jou aanvaardt hoe je ook bent, je bent voor Hem UNIEK !!!!!
Ook al ben je niet "tevreden of blij" met jezelf, het je een geestelijke of lichamelijke beperking, God kan en wil binnen jouw mogelijkheden werken.
Wat een geweldig God hebben we toch! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: groetjes

Kerry jij ook alle goeds voor de CM-loze toekomst!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: groetjes

Daan, het ga je goed in je nieuwe huissie met een nieuwe invulling van je vrije uurtjes Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:24
BerichtOnderwerp: Ruilhoekje

ROBBEDOES873 schreef:
Beetje jammer denk ik... het heb rond sinterklaas toch goed gewerkt Lachende smiley

Wel met ideeën...maar de uitvoering???? Knipoog smiley
Toch blijft het een geweldig idee om te bekijken of je elkaar op deze manier kunt helpen, zonder dat er weer een portemonnee bij komt kijken (het markplaatsidee). Wie weet, geeft deze hernieuwde aandacht een nieuwe impuls aan de ruilbeurs Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 22:15

ARIENNEZ498 schreef:
oeps....ik bedoel dus zaterdag! dus zaterdag ook mijn antwoord op het vraagteken achter onze naam!

Dan nog geen punt! We zien wel of jullie er zijn! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 22:13

ARIENNEZ498 schreef:
Robbedoes,

Hoe graag ik het ook zou willen...ik kan niet eerder dan op vrijdag aangeven of Glenn en ik meegaan. Sorry daarvoor maar het is niet anders. Ik hoop niet dat dat erg is? Als ik me goed voel, en niet teveel pijn heb, komen we, anders niet. Maar we hebben er wél zin in!

Groetjes! Glenn(y451) en Ariënne

Was al bekend vanuit je aanmelding, Ariënne. En nee, is niet erg!!! Laat het maar weten vrijdagavond!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen

ROELTJE813 schreef:
0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

2 dagen van te voren shoarma eten met knoflooksaus, een week geen tanden poesten en een week niet douchen, dan heb je er ook geen last van.

Daarom ga ik ook nooit mee met een feestje.

Die shoarma wordt in Grunn nadien gegeten Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 20:29
BerichtOnderwerp: verlangen vs vertrouwen

Vertrouwen en verlangen, ze kunnen hand in hand met elkaar! Dat blijkt ook als je jouw belijdenis zo leest, Jonathan. De basis ligt in het verouwen! Vanuit het vertrouwen op God, mogen verlangens afgestemd worden...ook al zal dit niet altijd van een leien dakje gaan door de strijd die het in jezelf teweeg kan brengen! Dat is tegelijk wel de uitdaging van het leven: toch blijven vertrouwen op God, ook al zie je niet altijd je verlangen terug.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: Strafmaat

ARJAN007 schreef:
Als de strafmaat lager is, dan is het vooral uit pragmatische overwegingen. Immers, we weten dat criminelen na het uitzitten van hun straf minder snel in hun oude gedrag vervallen wanneer ze een dak boven hun hoofd hebben en werk.
Dus ja... je kan wel willen dat de strafmaat omhoog gaat, maar als dat betekent dat ze na hun celperiode geen werk meer hebben, dan heb je veel kans dat ze opnieuw in de fout gaan.
Je kan nou eenmaal niet selectief winkelen m.b.t. de strafmaat. Je kan niet eisen dat er langdurig gestraft wordt èn dat criminelen niet meer in hun oude gedrag vervallen. Er zal dus een keuze gemaakt moeten worden.
Rechters maken dus een verstandige keuze. Verstandiger dan degenen die alleen maar genoegdoening willen en het verder geen biet kan schelen hoe het met de mens gaat na het uitzitten van de straf.

Een lagere strafmaat voor behoud van werk???????
Zwaarder straffen hoeft niet zozeer, denk ik.
Begin eens met het gewoon uit laten zitten van opgelegde straffen en niet van die vervroegde vrijlatingen wegens goed gedrag...
En ja, er zal wel aandacht moeten zijn voor terugkeer in de maatschappij, want daarin schiet men ook aardig tekort.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 19:57
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..

CROSSROAD317 schreef:
Wat zou er gebeuren als de PVV de grootste partij zou worden over een paar maand, en dat ze geen coalitie kunnen vormen ......

Mogen we dan met zijn allen weer stemmen, zou leuk zijn, val van het kabinet al voor er een kabinet is ...... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Als PVV de grootste wordt, is de PVV de eerstaangewezene om te gaan kijken naar coalitiemogelijkheden. Als deze mogelijkheden er niet blijken te zijn, Pieter verwees er al naar, wordt door de Koningin gehoord of er andere partijen zijn die ideeën over een coalitie hebben. Daarop zal dan ingezet worden. Hetzelfde zal gelden voor elke andere partij die de grootste wordt: je krijgt de eerste kans, maar als het niet lukt, wordt er met anderen verder gekeken. Dus niet enkel de PVV kan dit lot wachten...

Maar de vraag is of er werkelijk geen regering te maken is door en met PVV. Uiteindelijk zou dit best tot de mogelijkheden kunnen behoren. Het wordt overigens hoe dan ook een interessante verkiezing, aangezien vanuit de huidige peilingen tenminste 4 partijen nodig zijn voor een meerderheid. En ja, dan stuit je bij de grotere partijen op een mogelijk PVV-dilemma (er zijn wat partijen die nu roepen niet te willen met PVV), maar ook op een CDA/PvdA-dilemma (na de val van het laatste kabinet zijn deze twee niet echt meer geneigd om met elkaar samen te werken). Het wordt waarschijnlijk een werkintensieve periode voor onze Koningin Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 6 maart 2010, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 21:23
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

ARJAN007 schreef:
Er is in de chatbox echt wel sprake van een (of twee?) groepje(s).
Alleen vindt kampvorming gelukkig níet plaats, maar ja... kampvorming is heel wat anders dan groepsvorming.

Groepjes zijn er, ja! Maar zeker geen kampen! Inderdaad een wereld van verschil. Groepjes mogen er zijn, kampen lijken me beter van niet!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 20:57
BerichtOnderwerp: Het Onze Vader, een christelijk gebed?

DENNISS669 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Bedankt Imre! Op weg naar het Vaderhuis, daar sluit ik me helemaal bij aan!

Zo zie je maar weer dat andersdenkenden elkaar toch kunnen vinden op die Ene Weg Knipoog smiley HEERlijk om elkaar daar te ontmoeten, nietwaar? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:13
BerichtOnderwerp: Traditie,en Religie.

ALFAROMEO918 schreef:
Ik hoop te slagen voor dat Examen.

Dat examen heet:
leven vanuit je hart! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..

9 Juni wordt wel een interessante. Want die zwevende kiezer zou wel eens kunnen gaan bepalen of er een vrij soepele kabinetsformatie komt of een erg langdradige. Zoals de peilingen nu zijn, zijn er namelijk altijd minstens 4 partijen nodig voor een meerderheidsregering, waarbij de PVV door een aantal partijen min of meer buitenspel gezet wordt en CDA en PvdA niet zomaar meer samen zullen werken... De zwevende kiezer danwel proteststemmers lijken dit keer dus nog belangrijker dan voorheen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting

HANNAH810 schreef:
ik ben bang dat je verhaal niet is overgekomen, henk.....vertel verder....... ik luister......... Clown smiley

Zegt de plaats Dokkum je iets Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 21:16

HANNAH810 schreef:
dat het dramatisch was wist ik al, maar dat het zo erg was?????
een friesse stijfkop??
of eh...vertaal ik nu niet goed misschien........... Clown smiley

Die stijfkoppen hebben ook zeker gereedschap he...
...er was eens een monnik...
Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:57

DENNISS669 schreef:
<b>HENK710 schreef:</b>"quote">Niet meer erkennen/belijden van zonden kan met zich meebrengen dat een mens een soort genade-automatisme in zijn/haar leven gaat hanteren en niet meer echt alert is op wat wel en niet goed is om te doen. Juist het erkennen/belijden van zonden, en als je het naar anderen doet, dan doe je het in principe ook naar God, maakt je bewust van je afhankelijkheid van God, waardoor je Zijn genade gaat/blijft waarderen en juist bereid bent om je leven naar God te richten!</td></tr></table></span> Om Paulus te parafraseren: Laten we daarom onze aandacht richten op onze zonden, opdat de genade overvloedig worde? Dat zij verre! Je richten op je rechtvaardigheid in Christus leert je eervol naar Gods wil te leven, Zijn genade leert ons! Titus 2,11+12 Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen. ZIJ (de genade) voedt ons ertoe op, met verloochening van de goddeloosheid en de wereldse begeerten, bezonnen en rechtvaardig en godvruchtig te leven in deze tegenwoordige wereld.

Met het door mij gestelde gaat geenszins de aandacht op de zonden gericht worden, zoals in de door jou geciteerde tekst gedaan wordt. Juist niet. Het uitgangspunt is nu juist de genade in Jezus verkregen! Je daarop richten doet je bewust zijn van het nodig hebben ervan en dus op je tekortkomingen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:46

HANNAH810 schreef:
pffffffff, hoe bedoel je een eigenzinnig heerschap..... Knipoog smiley Clown smiley
't zal inderdaad je naam wel zijn..... Coole smiley met zonnebril

Vergeet zijn bloed ook niet Knipoog smiley
Fryske bobbekop Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 20:28

Niet meer erkennen/belijden van zonden kan met zich meebrengen dat een mens een soort genade-automatisme in zijn/haar leven gaat hanteren en niet meer echt alert is op wat wel en niet goed is om te doen. Juist het erkennen/belijden van zonden, en als je het naar anderen doet, dan doe je het in principe ook naar God, maakt je bewust van je afhankelijkheid van God, waardoor je Zijn genade gaat/blijft waarderen en juist bereid bent om je leven naar God te richten!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 13:45

DENNISS669 schreef:
Allereerst, ook jij bedankt Liesbeth voor je deelname in deze discussie! Mijn vraag aan jou: Hoe kom je erbij dat we onze zonden moeten belijden? Ik kom dat dus niet tegen in alle brieven die aan de christus-gelovigen geschreven zijn... Zou je voor mij één (meerdere mag ook) bijbelvers willen aangeven waarin dit naar voren komt? En om dit misverstand vast te voorkomen: Christus-gelovigen, daar bedoel ik dus mee, mensen die het offer van de Here Jezus hebben aangenomen (daarmee valt alles voor zijn dood af qua teksten) Waar worden gelovigen van het nieuwe verbond opgeroepen hun zonden te belijden? Een niet eenmalig ter bekering, zoals in 1.John1,9, maar dag in dag uit?

Erkenning/belijden van zonden is een erkenning van je eigen afhankelijkheid van God. En die afhankelijkheid van God, daar staat Zijn Woord vol mee.

Ook roept God ons op om Zijn Naam te belijden tegenover heel de wereld. In het belijden van Zijn Naam is ook het belijden van Jezus' Levenswerk besloten. En dat Levenswerk omvat ondermeer het bewerken van vergeving voor onze tekortkomingen. Erkennen van Jezus' offer impliceert zo erkenning/belijden van zonden.

Overigens is het maar de vraag of in 1 Joh 1:9 over een eenmalige belijdenis ter bekering gesproken wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 13:33
BerichtOnderwerp: Té tolerant?

VINCENT394 schreef:
Dus in plaats om anderen te ' vermanen' om eens met een verschrikkelijk woord te spreken, wijs ik ze liever op Hem die het zeker weten goed heeft.

Ben wel benieuwd wat je onder vermanen verstaat als je deze tegenstelling zo neerlegt. Is vermanen niet juist in liefde wijzen op Gods Weg, op Zijn bedoeling?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 maart 2010, 09:22
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??

MARISKA601 schreef:
in het Onze Vader...

Uw Koninkrijk kome...

Jezus is dus dan nu nog geen koning?

Dat is maar hoe je die bede uitlegt. Als je zegt dat er "kome" staat en dat het er dus nog niet is, dan loop je hier inderdaad vast. Maar als je in de bede door hoort klinken dat de bidder vraagt om het meer doorbreken van Zijn Koninkrijk, dan kan Hij dus al wel Koning zijn, maar is Hij bezig Zijn Koninkrijk verder uit te bouwen.

Ik denk dat je het kunt vergelijken met het Koningschap van David, die eerst ook enkel koning was van Juda om het later uit te bouwen tot heel Israël. Hij was dus al wel koning, maar bouwde zijn rijk verder uit.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 4 maart 2010, 09:23
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:28
BerichtOnderwerp: Té tolerant?

MAR907 schreef:
Ik ben en blijf een Groninger Huilende smiley, smiley in tranen

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: een Grunner en een Frysk op dezelfde golflengte. Een mooi voorbeeld van ware tolerantie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: Een kind

MAR907 schreef:

Een kind.

Een kind vol angst en pijn, die niet begrijpt waarom mensen zo zijn.
Die niet weet wat het is om onbezorgt te kunnen spelen,
Die niet weet wat het is om kind te zijn, die niet weet wat het is om hun dromen te delen.maar die zelf alleen maar een speelbal zijn.

Geweldig mooi, maar tegelijk zo triest gedicht. Triest doordat het spreekt van een kind met angst en pijn. Dat is wat je nu net een kind niet gunt. En soms is het ook moeilijk om dan de juiste keus te maken in het belang van een kind. Want waar doe je goed aan in bepaalde situaties. Soms moet je dan om erger (zeg maar het vervolg van deze eerste strofe) te voorkomen, kiezen voor een pijnlijke zet...om zo te hopen dat er rust gebracht in het kind en het kind weer meer kind mag worden!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:49
BerichtOnderwerp: rells hoekie

ROBBEDOES873 schreef:
Idd broertje we missen je wijze raad Clown smiley

Komt tijd, komt raad! Coole smiley met zonnebril
Gewoon geduld hebben...
...en de vragenlijst verzamelen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??

HENK710 schreef:
Er staat ook "Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde". Zo'n opmerking getuigt toch al van uitvoerend koningschap. En Hij zit aan Gods Rechterhand, ook al een verwijzing naar een belangrijke positie, zoals het koningschap, denk ik.

Naast deze eerste vlotte reactie nu een nog wat kortere aanvullende reactie die ik me zo bedacht toen ik er nog even verder over nadacht. Want God is Koning van Zijn schepping. En Jezus is God. Dus dan is Jezus toch Koning? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:38

IMRE695 schreef:
Mijn wedervraag is: kunnen wij uit onszelf vergeven (zoals God ons wel kan vergeven) of kunnen/mogen wij pas vergeven, als er om vergeving is gevraagd door de ander?

Ik kan in ieder geval iemand moeilijk vergeven, als hij of zij mij niet om vergeving heeft gevraagd en ook niet de intentie heeft om het oprecht weer goed te maken met mij. Dan is het wel makkelijk gezegd, maar eigenlijk is er dan nog niets verzoend of geheeld in mijn beleving.

Gaat het bij vergeving persé om noodzaak tot een vraag? Vergeving is in mijn ogen vooral ook een zuiverende daad in je eigen richting. Jij wilt van jou uit in het reine komen met jezelf en met anderen, inclusief de Ander. Je kunt dan in mijn ogen ook vergeven zonder dat erom gevraagd wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 maart 2010, 21:36

DENNISS669 schreef:
Mijn vraag is: Een christen, dus een gelovige in de plaatsvervangende dood van onze Here Jezus, zou die moeten bidden:... en vergeef ons onze schuld, gelijk ook wij vergeven...? Het gaat namelijk verder, en niemand die dat ooit bid bij mijn weten: Want als u de mensen hun misdaden vergeeft, zal uw hemelse Vader u ook vergeven. Maar als u de mensen niet vergeeft, zal uw Vader uw misdaden ook niet vergeven.

Volgens mij staat dit in tegenstelling tot het leven onder het nieuwe verbond, zoals Paulus zegt in Efeze 4,32: maar wees ten opzichte van elkaar vriendelijk en barmhartig, en vergeef elkaar, zoals ook God in Christus u vergeven heeft. Hier lijkt de volgorde omgedraaid, wij vergeven omdat we vergeven zijn, en worden dus niet langer vergeven naar de mate waarin we zelf vergeven.
Want denken jullie, moet een christen bidden om vergeving van God naar dezelfde maat waarin hij/zij zelf vergeeft, zoals het in het Onze Vader staat?

Het gaat in beide teksten om de intentie in mijn ogen. Ben je bereid om te vergeven als je weet dat jij ook vergeving mag ontvangen voor jouw fouten?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 ... 71 Volgende
Pagina 48 van 71