Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:07
Onderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik zou hoogmoedig zijn??? Gelukkig zijn er dat niet veel die dat zeggen over mij... Maar ja dat zijn mensen die me...ECHT...goed kennen... Anderen minder christen??? Waar haal je het vandaan.... Ik schat mezelf niet hoger in dan een ander.... Ook een homo is mijn medemens...en daar ga ik net zo mee om als met ieder ander.... |
Dan heb ik je verkeerd begrepen....als je er net zo mee omgaat als ieder ander gun je de homo ook een relatie van liefde en trouw en vind je het niet erg als ze in het huwelijk treden, ook niet voor Gods aangezicht.... Ik begreep dat je het eens was met de stelling van Chatuliem dat homo's niet mogen praktiseren....., vandaar ook mijn opmerking over hoogmoedigheid en het meer christen voelen dan een homo .......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 17:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel..... |
Laten we het daar maar ophouden, ik lees slecht.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:55
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb dat filmpje net gezien, schokkend wat een leugens.
Ik zal 't eens aan een nichtje van mijn ex vragen die heeft veel gestudeerd en gewerkt bij de Nasa.
Ik had er gisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan) Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.
Waar staat dat ook alweer: zeer weinigen zullen ingaan..?
Eigenlijk goed, ook voor Ouweneel dat dat is uitgekomen, kan tie zich nog bekeren..
En vandaag, ga ik maar es aan mijn eigen zondes denken, wat ik daaraan ga doen.. alhoewel dat zijn meer zwakheden, maar toch... |
Hoi Shanita,
Ik las een stukje in de krant dat Ouweneel" slachtoffer" is geworden van het letterlijk citeren van de Bijbel....Bepaalde groepen willen dat horen en daar win je aanhang mee en win je dus aan populariteit... En dat klopt ook wel als ik alleen maar kijk hoe vaak zijn broer hier op CM geciteerd is....
Is toch ook met Jan Zijlstra, als je de knip maar in de hand houdt kan er veel genezen worden.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:06
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
LUDOVIS284 schreef: | Ik heb er niet veel ervaring mee maar als ik een date heb moet ik dan de handboeien en het zweepje thuislaten? |
Ik zou in ieder geval mijn sandalen en witte sportsokken thuislaten......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 08:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | MET DEZE WOORDEN BEN IK HET HEEL ERG EENS!!! IK DEEL JE MENING CHAT!!! |
Dan ben je samen met Chat wel een beetje hoogmoedig om zelfs al te suggereren dat de Bijbel voor anderen minder betekent dan voor jullie......... En als je een andere mening bent toegedaan dit dus inhoudt dat anderen minder christen zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:21
|
|
|
Is ze ook, zij heeft Alzheimer gekregen en daar heeft haar man een prachtig boek over geschreven.....kom zo gauw niet op de naam van die man....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:03
Onderwerp: Jezelf zijn.
|
|
|
PETRA944 schreef: | klopt ik kan er alleen niet zo goed tegen meer als ik merk, of het gevoel krijg, dat mensen hier niet met respect met elkaar omgaan op het forum. je zet woorden neer,die op mij overkwamen met een groot vraagteken, vandaar me vraag naar jou toe die ik deed. Dan kan jij ook weer reageren en schrijven dat het niet verkeerd bedoeld is, is misschien alleen beter,voor meerdere mensen dit lezen en hetzelfde denken als ik. want onrust hebben we genoeg op dit forum gehad, en vooral op een topic als dit, als mensen het gevoel krijgen dat er hier niet met respect voor elkaar word omgegaan, kunnen mensen zich minder vrij voelen om wat te schrijven. |
Je doet wel weer aardig moeite om onrust te kweken dan......en ik wil je adviseren, vul niet zo in wat de ander bedoelt en als je twijfelt mail diegene dan even......je vult nu voor jezelf en anderen in wat ik bedoel......onnodig en het schept alleen maar wrevel....over respect gesproken.... Als je op ieder schrijfsel commentaar krijgt of mensen het wel goed bedoelen kan je je ook niet vrij voelen om te schrijven!
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 14 juli 2012, 23:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 22:44
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, ik kan alleen maar lief doen als ik lief heb....anders gaat dat niet!
Niets met egoïsme te maken juist niet. |
Shanita, Iris Murdoch zei dat zo mooi: liefhebben leer je door lief te hebben...........vind ik altijd nog een prachtige quote....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 22:41
|
|
|
PETRA944 schreef: | dan is het goed als je er niets mee bedoelt. sorry was effe bang dat het anders bedoelt was. |
Kan zijn maar met je opmerking wek je wel die suggestie richting mij....... en of jij het nu wel of niet goed vind, we hebben allemaal een vrijheid van plaatsen van onze stukjes......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 21:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je nu er eens van uitgaat dat ik geen mens veroordeel, laat me maar eens in mijn bijdrages zien dat ik ze veroordeel, misschien begrijp je dan beter mijn standpunt. En tussen liefhebben en lief doen zit in mijn ogen een heel groot verschil. Lief doen is voor een heel groot gedeelte eigenbelang en egoïstisch van aard..... |
Bij mij in de kerk is een homofiele ambtsdrager....heeft ook een relatie, prima mens met heel veel kwaliteiten.....Ik heb er geen moeite mee...jij wel? Ik ben een tijd geleden ambtsdrager geweest bij een kerkelijke inzegening van twee vrouwen......hoewel ik het wel bijzonder vond daarbij aanwezig zijn heb ik ook niet het recht om daar wat van te vinden....Als zij dat met God kunnen verantwoorden wie ben ik dan om daar wat te vinden.......als het een relatie is met liefde en trouw? Ik heb toch een beetje het idee dat jij daar wat anders in zou staan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:24
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
ANNA415 schreef: | Van kleinkind 1&2 of van de wijn |
Alledrie.... Dat glas rode wijn drink ik voor mijn gezondheid dat snap je wel......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik weet niet of het ligt aan mijn schrijven of aan jouw lezen. Ik zal het dan nog maar eens duidelijk maken. Net als jij zie en behandel ik elk mens als mens, en dan in zijn geheel, met zijn voors en zijn tegens.... Ik weet niet waar je die rare gedachte vandaan haalt dat ik ze apart behandel of dat ik ze afreken op één aspect van hun leven. En idd, de bijbel is duidelijk wat betreft homofilie, en dat vind ik nog altijd het belangrijkste om mijn mening ergens over te bepalen. Persoonlijk vind ik het uiterst zwak om alleen het ene gedeelte van de bijbel centraal te stellen wat ons toevallig uitkomt en het andere af te doen met, dat is niet juist. Bij sommige mensen vraag ik me echt af wat voor betekenis de bijbel heeft.... |
Het lastige is dat voor een ieder de Bijbel een andere betekenis heeft...... Jij vind de Bijbel duidelijk over homofilie, ik niet.....Het is de blik van kijken he? En als jij het zwak vind om het ene gedeelte van de Bijbel centraal te stellen? Jij doet het wel aardig met je stukken over de vermeende homofilie in de Bijbel......Er staan nog tig andere stukken in dat we moeten omzien in liefde naar elkaar dus die noem je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:04
|
|
|
PETRA944 schreef: | En wat is het nut ervan om dit te vermelden? fijn heide, je toch nog een beetje deelneemt aan het forum |
Dat vraag ik me van andere bijdragen ook wel eens af Petra, wat is het nut..... Gelukkig kan iedere forum schrijver dat zelf bepalen......Fijn toch? En wat is het nut dat je er een opmerking over maakt? Vraag ik me af???? Want ik schreef nog: ik bedoel er niets mee???????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is toch mooi dat dat kan Wmijn... |
Jazeker Chatuliem, is het ook.....en ik heb er ook wel ontzettend van genoten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 17:05
|
|
|
Vanmiddag opgepast op twee hele kleine meisjes en dat viel nog niet mee! Huilt de een, mag bij oma is dan heerlijk stil, begint nummer twee......dus nummer één weer weggelegd en nummer twee opgepakt......jullie raden het al......vind nummer één niet leuk..... Dus het hele spul in de wandelwagen en als trotse oma door de stad gewandeld.......maar thuis begon het weer overnieuw, de één een flesje, wil de ander ook.......uiteindelijk aan het eind van de middag gingen ze lekker slapen en was het oppassen ook weer over..EN ik vertelde aan mijn kinderen: ging prima hoor! Nu eerst de krant en een glas rode wijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb al gemerkt door het chatten met enkele mensen dat ze gelijk verliefd willen worden na het bekijken van een foto. Het is dus vooral het uiterlijke dat de doorslag geeft. Hoewel dat vele dat zullen ontkennen en daaraan toevoegen dat ook het innerlijke belangrijk is. Dus een combinatie van de twee.
Mijn ervaring is ook dat sommige mensen er totaal anders uitzien op een foto vergeleken met de werkelijkheid. Sommig zien er in het echt leuker uit dan op een foto. Sommige hebben dan weer een foto die mooier is dan de werkelijkheid. Ik bedoel maar dat alleen afgaan op een foto en wat over en weer gechat of gemail niet alles zegt. Die overroepen klik en chemie en verliefdheid op het eerste gezicht hoeft er toch steeds niet te zijn wanneer je foto of een profiel leest. Het is net of de mensen geen tijd meer hebben om iemand te willen leren kennen. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat bij het bekijken van een profiel er enige aantrekking moet zijn maar voor sommige is het alles of niets. Er is wel een aantrekking of ze is er helemaal niet. Een beetje aantrekkingskracht is er precies niet waardoor de andere nieuwsgierig wordt en het toch even wilt onderzoeken. |
Klopt Frank wat je zegt, sommige mensen denken al dat ze een relatie hebben voordat ze elkaar in het echt gezien hebben..... Ik vraag me af wat dat dan is, ben je zo wanhopig op zoek naar een relatie? Laat het over je afkomen en geef het de tijd.......en een leuke vriendschap is toch ook prima? En vaak is één bezoek al genoeg om te constateren dat ie het echt niet gaat worden...... Hoewel aan de andere kant, ik ken iemand die had een date met iemand en die vond de kleren van de man vreselijk en hij vond haar ook helemaal niet wat hij er van verwacht had....En toch.....ze zijn recent getrouwd......heeft even geduurd maar toch....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:52
|
|
|
HEIDE115 schreef: | als ik mij zelf niet bent naar de ander toe,kan een ander niet naar mij zichzelf zijn denk ik..
het is geen mening;) |
Voor iemand die geen deel meer neemt aan het forum ben je toch nog wel vaak aanwezig Heide.... Heb er geen last van maar valt me gewoon op......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nature or nurture is een hele oude discussie. Maar geaardheid alleen is geen argument toch? We gaan er toch vanuit, dat hoewel we een zondige natuur hebben, we dat nooit als argument gebruiken om er wel aan toe te geven? Waarom maken we dan voor dit onderdeel een uitzondering? |
Omdat ik het helemaal niet zo bijzonder vind als iemand mij zegt dat hij homo is, ik hoor het aan als kennisgeving en wie ben ik om de ander te veroordelen op wie hij is? Het zou niet mijn keuze zijn......maar dat is heel wat anders.....en nogmaals, wat is er nu eigenlijk zo zondig aan het homo zijn? Wie doet wie kwaad????? De ander die zich christen noemt en dat haarfijn door teksten uit de Bijbel voor zichzelf kan verantwoorden dat hij de ander daar zelfs op aan mag spreken????? En dat moet je -als je toevallig homo bent- je maar allemaal aan laten leunen?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Sommige verhalen zijn te schrijnend en niet geschikt voor gevoelige lezers... |
dat is ook wel weer zo Frank.......het is niet allemaal leuk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ahum, die ene foto op je profiel liegt er anders ook niet om meid... |
Ik hou ook niet zo van mannen die "meid"tegen je zeggen...Frank....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 13:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Idd, het zou misschien nog een bestseller worden...hoe gaan we het boek noemen? "Het zijn dummies die daten"? |
De onvergetelijke avonturen van een dater?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 12:50
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik krijg wel mails, maar niet van leuke mannen! |
Maar wat is de definitie van een leuke man?????
In ieder geval geen witte sportsokken en zeker niet in sandalen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 12:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gelukkig is er een minderheid die hier wel iemand vind wat ons dan weer kan doen geloven dat we ook een kans maken.
Het is gewoon een kwestie van tijd. Soms gaat er een 'voorspel' mee gepaard van plaagjes of wat dan ook waardoor je eens toevallig aan de babbel geraakt. Het kan van zoveel factoren afhangen waardoor je contact met iemand krijgt en waardoor er wat kan groeien. |
Ach Frank, we kunnen als CMMers wel een boek schrijven met date avonturen vind je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 09:14
Onderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?
|
|
|
JANS221 schreef: | Hannah, ik ken Visser niet, maar misschien is hij wel zo Ontzettend Verlegen dat hij niet meer durft te komen, vandaar het sorry. en Frank, kan je die door jou 2 toegevoegde zinnen boven de picknick-oproep weghalen? Zo komt er natuurlijk niemand meer op af! |
Ach Visser is wel een Ongelofelijke Visser, dus wie weet komt hij toch nog wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 08:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Naast alles wat er al is gezegd en gereageerd... vraag ik me af of je homofilie wel gelijk kunt stellen aan of vergelijken met psychische klachten en psychiatrie... het zou dus zo moeten zijn volgens jou dat je het evenals depressie etc. kunt behandelen met therapie en medicatie...??
In sommige gevallen kan er sprake zijn van gebeurtenissen in het verleden die invloed hebben op relaties... en ben ik het met je eens dat hier met goede en deskundige hulp men tot zijn eigen oorspronkelijke geaardheid komt... |
Chatuliem vind homofilie iets tegennatuurlijks....dat is wat anders dan dat het ook zo is..... Altijd hebben zaken uit je verleden gevolg en invloed op je relaties dat is niet specifiek bij homofilie denk ik.......Dat maakt wie je bent en vormt je ook in wie je gaat worden...... Ik wordt er een beetje naar van als ik lees over behandelmethoden over homofilie, men komt daar-gelukkig- ook steeds weer van terug......want wie doe je nu eigenlijk kwaad als je homo bent?????? En dan dat flauwe je mag het wel zijn maar niet praktiseren....dat is toch flauwekul?????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 14 juli 2012, 08:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 02:00
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als ik dat zo hoor wordt er precies veel af-ge-dated...wat me opvalt is dat er ook nogal veel achterdocht is alsof elke man, want het zijn vooral vrouwen die redeneren van neutraal terrein, die spreken over rare dingen die kunnen gebeuren, een misdadiger is. |
Hoe pak jij dat dan aan Frank, daten?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 01:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat ik voldoende richting gegeven in mijn houding tegenover homoseksuelen. En hoe dat in de praktijk er uit zou zien, kun je je nu toch een goede voorstelling van maken?
Waar ik persoonlijk moeite mee heb is het plakken van etiketjes. Hierin vind ik dat Xabia een hele zinvolle aanvulling geeft. Je moet dus nooit een mens afrekenen op één van de karakteristieken. Een persoon is meer dan zn geaardheid, en het verengt de discussie op een vreselijke manier. Een homo kan net zo goed een rotzak zijn als een hetero. En in het benaderen van de mensen kijk ik altijd naar het geheel. |
Jij hebt gezegd hoe jij erover denkt......Het is gelukkig jouw visie en niet die van veel anderen.....ben blij dat er ook kerken zijn die homo huwelijken goedkeuren., ook op Bijbelse gronden maar anders dan jij ze leest... Een mens is inderdaad meer dan zijn geaardheid, maar zijn geaardheid is toch wel heel bepalend he? het zit in de genen...... Als ik iemand ontmoet maakt het mij niet uit of iemand homo is of niet, ik kijk dus ook zeker verder dan zijn geaardheid. Volgens mij maak jij van die geaardheid juist een punt.....en plakt er een etiketje op......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 22:32
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ohhhh, bedoel je dan Belgische provincies??? Ja, daar woont Onze Visser ook niet ver vandaan... ...hij treft het wel...een Overgelukkige Visser... |
En soms is het een wat Overmoedige Visser he? Vooral als Onze Visser het Over Vissen heeft.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 22:23
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik wilde me idd ook interessant voelen door zo'n klokje te plaatsen...als we dat nu eens allemaal doen... |
En zeker al die mailtjes van leuke mannen missen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 22:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik weet dat je brabant bedoelt, W-tje, en ik ben enorm blij dat Onze Visser niet ver van die mooieste provincie woont en daarom beschouw ik hem ook als Brabander... |
Jij weet heel goed dat ik dat niet bedoel Frank! En dat weet Onze Visser ook wel........
|
|
Naar boven |
|
|