Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 09:31
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik vraag me vandaag af, serieus, ex vergeven... zover me dat lukt..... zit er iedere week mee effe op de bank als hij met twee kinderen effe wat gaat doen Maar eh samen mee in de auto naar iets van kinderen kijken... ik merk dat ik mezelf tegen kom, er grenzen zijn. het voelt als of ik dan een toneelspel speel weer, net als toen ik getrouwd was, voor de buitenwereld een toneelspel, happy paar, binnen de muur, brak hij me af vergeven en door gaan, maar met grenzen..thuis kan ik effe buiten sigretje roken of effe boven wasje aan doen of zo maar samen met hem ind e auto na iets van kinderen school.waar hij zich effe dan als de geweldigge vader gedraagt, kan het niet, tenminste niet op dit moment, iets in me hart roept , voel me kwetsbaar bij hem in de auto, teveel herinneringen. proberen te vergeven en doorgaan als of er niks gebuerd is, in belang van kinderen, ontdek dat ik dit stukje niet kan. toch nog gevoelens waar ik mee box, ben kwetsbaar bij hem ind e auto, kan niet de auto uit vluchten als hij ineens minder doet. heb tegen kids gezegd, voel me niet lekker. andere ex geen probleem mee, samen iets doen na school voor je kind ofzo, maar met deze wel. misschien herkenbaar voor sommiggen? worstel er best mee effe voor hij gaat, nieuwe dure kleertjes, zich opfokken over crisis, terwijl hij genoeg heeft, eh iedereen zwijgt maar hoe wij ooit bijna niks te eten hadden dankzij hem, aanhoren hoe hij zegt weg met alle marokanen etc. maar niet tegen in gaan, voor de goede vrede. is nu eenmaal een gefrustreerde exjunk, en dan aanzien hoe hij effe geweldigge ouder speelt, met zijn 79 cent alie per jaar voor 7 kinderen.... terwijl hij zwart genoeg geld verdiend, met opzet om onder alie uit t e komen kon het niet, en zoals gewoonlijk moet ik weer na het kruis bij jezus, help me vergeven, boosheid, onrecht komt omhoog. en wil me niet meer kwetsbaar opstellen met hem in een auto. soms is het moeilijk.... heb gekozen voor me eigen grens, me kinderen er niet mee belast, gezegd voel me niet lekker. |
Voor alles is het beste om eerst voor jezelf te zorgen en je grenzen te stellen. Dat is uiteindelijk beter voor jouzelf en je kinderen en uiteindelijk ook naar je ex een duidelijk standpunt. En je hebt gelijk, het is naar de buitenwereld dan misschien okay en een mooi beeld maar jij voelt je er niet goed onder. Laat het dan maar heel duidelijk zijn hoe moeilijk ook. Leven vanuit waarachtigheid is niet altijd helder hoe dat moet omdat je vaak met zoveel partijen rekening wil houden, en dat is dan meestal ook vanuit het oogpunt voor het belang van je kids. Maar soms is dat een valkuil... omdat je er zelf zo moe van wordt alle touwtjes bij elkaar te houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:43
Onderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zijn Zoon is gekomen voor onze ongerechtigheden en zonde.
Anders zou geen een christen ziek zijn.
Ik kan het ook niet rijmen dat God ziektes zou geven, das de vijand.
Alleen, en nu komt het , een ieder die gelooft heeft eeuwig leven, dus als iemand ongeneselijk ziek wordt door de gebrokenheid van deze wereld, dan mogen wij zeker weten dat diegene naar de Hemel gaat.
Wat is nu die 85 jaar op deze aarde in het licht van de eeuwigheid, in de Hemel?
De eeuwigheid, oneindig, 500 miljarden keer 100 biljoenen, en dan nog biljard keer zoveel en dat is dan nog maar 1 procent.
Eeuwig laat zich niet vatten in getallen, ja, in oneindige getallen die je hebt in de wiskunde, sorry kan geen voorbeeld geven te lang geleden, en geen zin om het op te zoeken.
Groetjes |
ja ongerechtigheid en zonde. Maar ook in zijn striemen genezing. Desondanks zie ik ook gebrokenheid en mensen ziek worden en met jou geloof ik dat dit niet van God komt.
Maar o jee we dwalen af... let's keep the rules of CM...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:34
|
|
|
DOCTORWHO259 schreef: | Het is wel wat off-topic maar in mijn visie is het folklore om vlees nodig te vinden, ik eet vegetarisch omdat mijn dochter vanaf ongeveer 4 jaar strikt vegetarisch eet en dat heel principieel is blijven doen. Zo'n arm beest onder rot omstandigheden laten leven en slachten is denk ik niet de manier waarop Christus het zou voorstaan om met het aards om te gaan. Niet wat de mond ingaat maakt het hart onrein maar wat de mond uitkomt. Een kiloknaller kopen en voorbijgaan aan wat daar aan ten grondslag ligt maakt mijn hart in elk geval onrein. Eiwitten uit het voedsel komen in je lichaam, de hormonen ook. De gekke koeien ziekte wordt niet door een virus maar een prion veroorzaakt die veel beter tegen omstandigheden kan dan een virus. Maar als de koe dood is, zijn de cellen aan het versterven en zijn de virussen nog intact. Teveel daar aan denken is niet goed voor je welzijn. De beroemde tetanus is zelfs een gewone bacterie maar wel een die sporen maakt die bijna overal tegen kunnen. Met die kennis omgaan is meer iets van hygiene en zorgvuldigheid.
Een vaccinatie is inderdaad heel vergaand ingrijpend met risico's, daarom is het goed je recht als Christen uit te oefenen en te durven vragen hoe, waarom. Recht... misschien beter 'plicht'. We doen in deze tijd wat we nu goed achten en over honderd jaar denkt men daar anders over... In elk geval is eiwitbehoefte een idee uit lang vervlogen tijden geworden en kan een goede vegetarische maaltijd meer en beter eiwit bevatten dan een standaard maaltijd. Gezond eten en leven doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor deze wereld, je kinderen en de kinderen van je kinderen zodat later een wijzere kijk kan ontstaan, toch? |
Maar maar maar .. ik hou zo van een stukkie vlees ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 22:10
|
|
|
Ik denk dat iedere beslissing die in waarheid en oprechtheid genomen wordt zegen kan wegdragen met of zonder gebed (waarmee ik overigens niet beweer dat je het niet in gebed moet brengen, Als het goed is hebben we zo'n relatie en band met God dat we alles met hem (kunnen) bespreken.) Hij heeft ons bedoeld als autonome mensen met eigen wil en vrijheid. Niet om te misbruiken maar om uit te leven.
God die uiteindelijk beslist... of de mens nu wel of niet ingrijpt... daar ben ik wat dubbel over. Absoluut geloof ik dat Hij regeert maar ook Zijn eigen wetten eerbiedigt. Wij dienen geen grillig God die zomaar jou iets kan laten gebeuren en mensen toch ziek laat worden, alsof Hij zou beslissen mensen ziekte toe te kennen terwijl Zijn Zoon daar nou juist voor gekomen is... dat kan ik niet rijmen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 27 juni 2013, 22:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 juni 2013, 16:51
Onderwerp: Vrouwen waar knappen je op af bij een man bij 1 1ste date?
|
|
|
PETRA373 schreef: | ik wil de moderator benadrukken frank heeeel goed in d e gaten t e houden
serieus: welkom back, leuk dat je er weer bent |
Ik sluit me bij de vorige spreekster aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 22:03
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja als je het niet schoonmaakt hoopt het zich op onder de groentela(heb ik eens horen vertellen uche uche )maar daarna?
Misschien loopt het wel naar de kabouters die onder de vloer wonen en 's nachts stiekem mijn huis poetsen |
Waarom doen ze dat bij jou wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 21:19
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik heb genoeg gelezen op internet over alle gevaren omtrent vaccinaties, en of hier nou een arts meepraat of een professor dat maken de onderzoeken en cijfers er niet anders van, onderzoeken daar hecht ik waarde aan. En niet aan een verhaaltje van een arts.
Plus aan het feit wat mijn oom bij de hand heeft gehad en voor de zoveelste x dat het bij hem bewezen is.
En verder verdiep ik me niet meer in deze discussie |
oh
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tja.................................. een arts onderzoekt natuurlijk niet ... of course not. Wij leken kunnen alles van internet plukken en de meest baarlijke nonsens bij elkaar verzamelen... en daar waarde aan ophangen.... Dat is nou pas echt wijs.
Slaap lekker Nederland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 20:40
|
|
|
PETRA373 schreef: | En woorden als een inenting is niet heilig..... Als ouder wil ik precies weten hoe of wat , risico's, etc, waar ik aan toe ben voor ik me kind een inenting geef En ook weten wat er precies inzit. Warom heb ik nooit geweten er menselijk DNA in een inenting van bmr zit Of heb ik dat destijds over het hoofd gezien? Stond hè er in Latijns ofzo bij? dit was devoorlichting die ik kreeg, dan krijgt je kind die ziekte niet, of in mildere vorm.... Jaar later kind met rode hond. Geen milde vorm...
Enfin mijn punten als einde in deze discusie zijn, want ik houd er mee op Is nee niet verplichten Nog beter mensen voorlichten, duidelijkheid geven over inentingen. Niet zoals het bij mij altijd ging, tijd voor inenting, of twee Klein tekstje met beetje uitleg. Maar graag als ouder wil ik precies weten hoe of wat. Ook eventuele risico,'s Als die er zijn, net zoAls bij een bijsluiter. Warom stond er nooit bij informatie ouders bij de k. Niet geven met kinderen met epelepsie in de familie, Warom moest een arts me dat zeggen in die tijd? Warom stond er niet, sommigge artsen vinden van niet, sommigge van wel als de meningen verdeeld waren, dan heb je eerlijk voorlichting Kunnen ouders met meer vertrouwen een keuze maken.... |
Huh wat? Menselijk DNA in BMR?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 19:14
|
|
|
DOCTORWHO259 schreef: | In de 23 jaar dat ik arts ben heb ik deze discussie al zo vaak gehoord, de ene keer met betere argumenten dan de andere keer.
Het verschil tussen iets in Gods hand leggen en iets in Gods hand leggen kan ik echter nog steeds niet zien.
Vaccinaties zijn middelen die we als samenleving en als groep gebruiken, ook diegene die niet immuun worden, worden beschermd. Er zijn legioenen poliopatienten die kreupel door het leven gaan/gingen omdat iemand het Licht had gezien, maar dat zal haast wel niet van God zijn geweest. Nog minder is het natuurlijk als je mensen gaat opstoken en allerlei ziekten gaat toeschrijven aan een vaccin, "m'n oom had het ook". Terug naar de middeleeuwen kan nou eenmaal niet voor ons maar om iemand schuld aan te praten? Het is laag en negatief. Vaccineer en bid dat bijwerkingen bespaard blijven, dat ontwikkelingen voortzetten, dat het ons gegeven mag worden.
In de loop van de tijd blijkt wat er waar is en wat niet, dat is wat we als moderne mens te dragen hebben, of je kiest voor de weg van de Mormonen. Niet vaccineren is ook een ander een kans ontnemen, nog los van het feit dat in wat nu bekend is het onacceptabel is met je kinderen medische experimenten uit te voeren door es te kijken wat er gebeurt als je niet vaccineert. En nee, vaccineren is niet heilig maar wat het al aan leed en ellende bespaart heeft maakt een andere keuze niet humaan. pff voor de zoveelste keer dan maar weer. |
ey Jans, misschien solliciteren als je nog een baan zoekt als doktersassistente?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 26 juni 2013, 19:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 12:04
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb dat es gevraagd.
Zit zo: Als je náár de arts gaat, ben ja ál ziek.
Inenten van sommige dingen is ter voorkoming van ziek worden.
En dat is interveren met Gods 'Plan'.
Als God wil dat je ziek wordt mag je dan niet verhinderen, met een inenting, bén je daarentegen al ziek, mag je wél verzorgd/geholpen worden.
Snappie? |
Heftige uitleg... En ook dat "als God wil dat iemand ziek wordt" ... waarom met die ideeen wel barmhartigheid zoeken in verzorging en voorkomen van bijvoorbeeld decubitus en contracturen als gevolg van bijvoorbeeld het oplopen van polio door een keuze niet te vaccineren... ikke nie snap...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 11:11
|
|
|
PETRA373 schreef: | ergens begrijpen crsitenen dan die uit geloofsovertuiging kiezen voor geen inenting de bijbel niet goed, zou je d enken. Hun beeld is denk ik van God beschermt ons wel en anders is het gods wil en leggen hun zich er bij neer?????
me eigenlijk nooit zo in verdiept, hoe hun denken. zelf leve doktoren die mee helpen aan genezing, bidden tot god, maar ook na de doktor gaan. warom mogen ze geen inenting en als ze ziek zijn, gaan ze toch wel na de doktor, nemen toch ook medicijnen... warom die inenting niet???? Hoe denken ze precies dan om zulke beslissingen te nemen? |
Ja precies, hoe denkt men. Ik vermoed zelf van overlevering op overlevering, zo zij het hebben meegekregen van ouders, dominee, visie van de kerk. En zeker zal men ook hierin een persoonlijke overtuiging hebben. Interessant vind ik dat Jezus zelf ook optrok met een arts binnen zijn kring van volgelingen die bij zieken zal hebben ingegrepen om welzijn te bevorderen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 26 juni 2013, 11:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 11:06
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Dan wijzen de onderzoeken het anders uit, en hebben zij het misschien mis Gefrustreerde smiley |
Ik geef alleen maar aan dat er verschil zit tussen diagnostische criteria en onderzoeken van de US en Europa. En dat is een gegeven, kan ik ook niet zoveel aan doen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 26 juni 2013, 11:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 09:16
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Lieve Jol.....
Zo op de vroege ochtend...moet ik veel denken aan die VADER-lijke hand...
Job is een sterke gedachte...ik heb wat met die man...(zijn geduld en geloofsvertrouwen) Maar ook nu in deze tijd...een VADER-lijke hand... Vader wat Gij doet is goed...(kan ik het wel zeggen?) Ik weet het Die Hand genas...veelvuldig... Ook nu nog... Maar hoe moeilijk gaat dat geloven niet worden als je te horen krijgt dat je niet meer zult genezen??? Je kind wordt weggenomen door een auto-ongeluk??? En zo zijn er nog vele dingen op te noemen.... Gods VADER-lijke Hand... (ik neem Hem mee door de dag)
Hoe donker ook Gods weg zal wezen... Hij ziet in gunst neer op die Hem vrezen...
Leer mij volgen...zonder vragen...(God ik heb zoveel vragen) Vader wat Gij doet is goed( ja maar waarom moet ik dan die ziekte dragen??) Leer mij slechts het heden dragen...met een rustig en kalm gemoed...(Moet U niet bij mij zijn God...ik ben reuze-ongeduldig)
Pffff...Gelukkig ben ik een MENS...(en laat God dat nou weten!!!) |
Tja dan gaan we off topic maar ik zie deze visie/gedachten ook wel door dit topic heen terugkomen nav wat de topicstartster aanzwengelde. Het gaat dan om het beeld wat wij van God hebben... en ikzelf geloof niet dat ziekte e.d. van Hem aan ons gegeven worden. Wel dat Hij in alles met ons is en ons draagt. Zo heb ik het zelf dan ook meer dan zomaar 1x ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 08:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | .Dit bedoel ik dus, er zitten wel degelijk gevaren aan vaccinaties.
Er is een positief verband gevonden tussen de invloed van autisme en kindervaccinaties
De reden voor een snelle stijging van autisme in de USA, die begon in negentiger jaren, is een mysterie. Alhoewel individuen waarschijnlijk een genetische aanleg hebben om autisme te ontwikkelen, vermoeden onderzoekers dat er ook 1 of meerdere omgevingsfactoren nodig zijn. 1 van die factoren zou de hoeveelheid vaccinaties kunnen zijn die jonge kinderen krijgen. Door gebruik te maken van regressie-analyse en controle van het gezinsinkomen en etniciteit, is de relatie tussen het aandeel van de kinderen die de aanbevolen vaccinaties tot 2 jaar ontvingen en met aanleg voor autisme of een spraak- of taalstoornis in iedere staat van Amerika vastgesteld. Dit gebeurde tussen 2001 en 2007. Een positieve en statistisch significante relatie werd gevonden: Hoe hoger het aandeel van de kinderen die de aanbevolen vaccinaties ontvingen, hoe hoger de aanleg voor autisme en of spraak- en taalstoornis. 1% verhoging van vaccinaties werd geassocieerd met nog eens 680 kinderen met autisme of een spraak- en taalstoornis. Noch het gedrag van de ouders noch de toegang tot zorg waren van invloed op de resultaten, omdat de de vaccinatie omvang niet significant gerelateerd (statistisch) aan andere handicaps of aan het aantal kinderartsen in enige staat van Amerika. De resultaten suggereren dat alhoewel kwik niet meer voorkomt in veel vaccinaties, er andere boosdoeners kunnen zijn die wel gelinkt kunnen worden aan autisme. Verder onderzoek naar de relatie tussen autisme en vaccinaties is gewaarborgd.
Bron: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21623535 |
Dit is de vertaling van een artikel vanuit Amerika. In de USA gaan ze anders om met diagnostische criteria dan in Nederland/Europa. Neem alleen al dat wat wij in Europa depressie noemen in de US bekend stond (hoop ik) als schizofrenie.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 26 juni 2013, 08:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 08:18
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Je hebt gelijk Jol...
Het is een antwoord op een vraag uit de catechismus... |
Aha!...
pffff gelukkig... ik kon het al niet plaatsen bij Hem die rondging en genas.
Dankjewel overigens voor het antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 08:14
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Dit dus...... Grote bewondering voor diegenen die vanuit hun geloof van harte kunnen vertrouwen op de beschermende hand van God! |
De praktijk leert helaas dat oorzaak en gevolg ook nog steeds Gods ingegeven regel in de schepping is.
Ik zal de laatste zijn die geen respect zal hebben (bij mij houd dit niet altijd bewondering in, wel respect in de zin van acceptatie dat iemand dit zelf kiest en daar ook de consequenties voor zichzelf kan aanvaarden en verantwoorden. Zowel voor zichzelf als de kinderen voor wie hij of zij de keuze maakt).
Wanneer de tekst van Zeeland die ze citeert inderdaad in de bijbel staat zal ik me daar nog es serieus in moeten verdiepen dat Zijn VADERlijke hand blijkbaar ziekte en stoornissen toestaat en geeft (???). Mijn innerlijke reactie is dan: brrr... ik kan dat niet rijmen met vader zijn. Wie geeft Zijn kind nu een ziekte of stoornis die levens verwoesten kan? Ik ben dan ook oprecht erg benieuwd, die tekst wil ik graag weten zodat ik me er verder in kan verdiepen... Gods woord is nu eenmaal Gods woord en in context te plaatsen van Zijn liefde. Voor minder ga ik niet.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 26 juni 2013, 08:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 juni 2013, 08:07
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik laat nu even het autisme los.... Het gaat mij eigenlijk meer om de ouders die een vaccinatie weigeren op grond van hun geloof.. Ik heb er bewondering voor...(ook al heb ik mijn kinderen WEL in laten enten) Ik heb een oude man gekend die leefde sterk met de woorden: ""k Stel mijn vertrouwen op de Heer mijn God Want in Zijn Hand...ligt heel mijn levenslot"" De man was ook tegen NIETS verzekerd... Maar zijn vertrouwen was enorm groot en dat is in zijn leven ook niet beschaamd!!!! Juist dat heeft mij vaak aan het denken gezet... En dat ik dan misschien anders denk.... Maar bewondering blijf ik er voor hebben en zal ze niet veroordelen... Dat is niet aan mij...
Dat doet me ook aan de tekst denken... De almachtige en alomtegenwoordige kracht Gods, door welke Hij hemel en aarde, mitsgaders alle schepselen, gelijk als met zijn hand nog onderhoudt, en alzo regeert, dat loof en gras, regen en droogte, vruchtbare en onvruchtbare jaren, spijze en drank, gezondheid en krankheid, rijkdom en armoede, en alle dingen, niet bij geval, maar van zijn vaderlijke hand ons toekomen.
Een hersenbeschadiging bij de geboorte is (waarschijnlijk) de oorzaak van 1 van de kinderen...bij de andere blijft het nog een vraag... Het komt 8 maal voor in de familie van mijn ex...dus leg ik me neer bij het erfelijke verhaal... Ik ga ook nu niet meer wroeten of het te maken heeft met een vaccinatie... Alhoewel er procenten zijn die niet aangeboren zijn...
(Dank voor je bijdrage Mamaloe...ook ik heb dat gelezen!!)
www.wanttoknow.nl |
Zeeland, waar staat die tekst ergens in Gods Woord? Ik ben deze nog nergens in de bijbel tegengekomen?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 26 juni 2013, 08:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 17:47
|
|
|
PETRA373 schreef: | Moeilijk hè, die andere kant, zijn zeldzame gevallen... Ma ja als het net jouw kind is
Maar ook na een gewone griep, of virus ofzo kan een kind ineens iets krijgen, dus. Je krijgt inenting, word beetje ziek.... Dus of de oorzaak dan weer echt de inenting is... Blijft voor mij vaag, behalve dan de k van kinkhoest, die zit bij d k t p . Prik. Die stoffen bevorderen epelepsie, van andere inentingen zou ik het niet weten Autisme kan misschien na ieder griepje ontstaan, of is het bewezen dat het echt door de stof in de inenting komt? Dan hoort een arts toch ook dat de mensen te zeggen, mij werd wel eerlijk gezegd, over risico epelepsie. Zou het risico echt groot zijn voor autisme denk ik artsen het na buiten hadden gebracht, net zoals de k van kinkhoest. Toch?
En zoal polio tja die inenting is er al jaren, wat enger is die tegen Mexicaanse griep, nieuw inenting, gevolgen echt duidelijk, goed getest? En waar ligt de grens, komt er soms nog een tijd dat als er ergens in de wereld sar uitbreekt bv wij allemaal moeten worden ingeënt?
Tipi's hè is met virussen ze ontwikkelen, Mijn kind heeft rode hond gehad, terwijl hij er voor was ingeënt, maar rode hond is terug in een ander vorm, gemuteerd met krenten baard virus, ene groep KID eren kreeg. Krenten aard, sommigge rode hond, was heftig en anders zoals vroeger de rode hond was zij de arts En begon met alle kinderen met krenten baard, hele klas, paar kregen daarvan rode hond, sommige mild, sommige heel heftig
En komt die rode hond dan echt door mensen die zich niet laten inenten of muteert zon virus zich op andere manieren, om tegen inentingen op te komen? Nt zoals als we teveel antibiotica gebruiken, bacterieen er immuuniteit voor opbouwen..... En echt nooit kind laten inenten wat beetje ziek al is, ik meette altijd koorts de dag van te voren eN op de dag zelf, had me kind koorts stelde ik de inenting uit. |
Een beetje inlezen in wat autisme is kan dit bakerpraatje (hoop ik) heel snel de wereld uit helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:00
|
|
|
IFAN841 schreef: | Kijk, met jou kan ik praten! Maar het probleem ligt volgens mij veel dieper. Het is volgens mij de pure vijandigheid en diep gewortelde intolerantie in Nederland ten aanzien van Christenen! Vooral de NOS speelt dit spel erg graag mee en blaast alles onevenredig groot op! Hoe vals en doortrapt kan je zijn... |
Het zal toch geen complot zijn?
Toch wijst men haarscherp richting waar het aan schort: de liefde, het sociale aspect waarin christenen in die orthodoxe hoek in hun gedrevenheid naar God in te kort schieten/cq uit het oog verliezen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 23 juni 2013, 15:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 juni 2013, 14:06
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
"In het koninkrijk van God zijn geen verliezers."
quote, de spreekster van deze ochtend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 15:29
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Niets in de wereld is gevaarlijker dan een oprechte onwetendheid en gewetensvolle domheid.
-Martin Luther King jr.-
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:17
Onderwerp: Forum vernieuwd
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Misschien is het voor iedereen prettiger als er geen etiketjes of benamingen voor een bepaalde groepering gesteld word, ook al zijn er fundamentalistisch gelovigen onder ons, dat kan, maar waarom moet dit beestje dan een naam hebben en eruit gelicht worden? Respect for all toch, dan dus ook voor deze "fundamentalistische gelovigen" zoals het genoemd word. |
Ja... Maar waar lees jij dan disrespect voor deze groepering? Ik vind dat jans een beetje in een bepaalde hoek wordt gedrongen met deze uitlatingen waar ze absoluut niet hoort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:49
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Nou dan houden jullie het voor jezelf toch op fundamentalistische gelovigen, What's the problem? Ik vind het ene vriendelijker klinken als het andere, jullie schijnbaar niet nou punt uit toch...... |
Ik begrijp even niet wie hier het probleem maakt. Mijns inziens was dat er niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:47
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wel lees bv de reactie hierna van Jans', die het niet eens is met ingrijpen van de redactie over een woord, da,'s wennen voor sommigge dat de redactie voortaan meer corrigeert. |
CM redactie heeft een mening en stelt de regels. Dat betekent nog niet dat je als mens je eigen visie en ethiek mag behouden ook op dit forum als je het maar op een goede manier brengt. En zoals Jans dit doet is dit integer en respectvol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:20
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik wil even wat recht zetten en omdat het topic forumregels gesloten is, doe ik het maar hier:
Redactie CM schreef: Ik heb wat moeite met het woord fundamentalistische gelovigen. Het heeft een negatieve bijklank. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar kunnen we daar niet een ander woord voor in de plaats zetten? Orthodox gelovigen bijvoorbeeld? Of heeft iemand anders nog een suggestie? Het woord is al eerder voorbijgekomen op het forum en komt wat minder prettig over. De betreffende groep kan zich hierdoor in een bepaalde hoek gezet voelen, wat zij niet willen. Sowieso komt dit gedeelte niet zo positief over mbt deze groep. Zij menen oprecht ook vanuit Gods Woord te spreken en hebben niet de insteek om anderen te veroordelen. Neemt niet weg dat dit helaas wel regelmatig gebeurt en dat dit niet goed te praten. Maar het begint vaak al met de manier waarop we elkaar benaderen en aanspreken. Of over elkaar spreken. Een goed begin is het halve werk Lachende smiley met blinkend witte tanden Redactie CM
Nee, daar kunnen we geen ander woord voor in de plaats zetten! Als ik orthodox gelovigen had geschreven had ik de groep mensen die ik bedoel alleen maar groter gemaakt. Niet alle orthodox gelovigen zijn fundamentalistisch. Ik beperk me juist tot een kleine groep, die het als de wil van God ziet om anderen te veroordelen en het geloof van anderen in twijfel trekken. Dat zou ik niet van alle orthodox gelovigen durven zeggen. Vandaar dat ik juist niet de term orthodox gelovigen wil gebruiken. De opmerking dat het vriendelijker klinkt is misschien wel zo, maar is hier niet op zijn plaats. Juist dan zou ik alle orthodox gelovigen als fundamentalisten wegzetten. En dat is niet mijn bedoeling geweest! En ik dacht dat de manier waarop ik anderen benader en aanspreek toch altijd respectvol is geweest, ook als ik het met anderen niet eens ben/was. |
Eens met je stelling. Ik struikelde vanmiddag ook al even over het "orthodox" en "fundamentalistisch" en ik vind dit een heldere uitleg waar ik me in kan vinden. Orthodox is niet een vervangende term voor fundamentalistisch omdat het veel meer omvattender is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 juni 2013, 07:27
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, wat moet ik anders zeggen? Of eruit opmaken?
Dat jij heerlijk op je 45ste! naar schaars geklede meiden loopt te kijken.
Ja, en dat is tegenwoordig heel normaal, men moedigt het zelf aan: 'lekker van genieten joh'.
Alsof je door een mooi park loopt ofzo...
Ik zelf vind deze opmerking al niet passen bij iemand die regelmatig wel laat merken dat ie wel normen en waarden heeft.
En dit is gewoon mijn mening, en nee, niét omdat ik zelf ook al 41 ben.
Als ik zelf nog 18 was zou ík ook niet zeggen lekker van genieten joh.
Dan zou ik, als man es ff lekker me mond houden en denken wat God daar nu van vind náv Mat 5. Begerig kijken=overspel plegen.
En wáárom Jezus dat zei in de Bergrede.
O, maar dan ben ik een ouderwetse trut zeker?
Dan maar.
Ik wil niet cynisch doen, ík zit er iig niet op te wachten om steeds te horen van zogenaamde christelijke mannen wat er allemaal aan vrouwelijk schoon rondloopt.
Niet op me 18de en niet op me 40ste, en ook niet op me 60ste.
En waarom niet? Er zit geen respect in.
Als je een vrouw zou hebben en je zou haar de hemel in prijzen en men zou zeggen geniet ervan etc,. dát zou iets heel anders zijn.
Dit begrijpt men, of niet, ik ga er iig niet over in discussie, ik heb me punt gemaakt, en als je verder wilt gaan met je gedrag, ga je gang. |
Nou, dat is nogal een statement die je hier maakt. In wat Bappi schrijft hoor ik niet dat ie zich aan schaars geklede meiden loopt te vergapen maar hier op zijn manier mee omgaat (en wellicht ook strijdt) en juist niet hier zich door mee laat slepen. Voor de rest denk ik dat het een heel normaal gegeven is dat bepaalde prikkels in de omgeving nu eenmaal zo werken, juist op het visueel ingestelde in de mannelijke mens en daar is neutraal gezien niets mis mee, blijkbaar heeft de schepper dit nu eenmaal zo bedoelt. Het is alleen hoe je er mee omgaat. En ik hoor ook wel wat humor in zijn opmerking.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 20 juni 2013, 07:29
|
|
Naar boven |
|
|
|
|