Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:30
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Tjonge Jonathan, waar heb je al deze wijsheid vandaan? Ik neem toch aan dat je niet met mijn beste vriendin hebt zitten praten. Maar wat er echt van waar is .... ik ga je niet wijzer maken |
nou gewoon....googelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:13
Onderwerp: Liefdesverdriet
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:10
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:08
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:06
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:05
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:04
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 17:01
Onderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…
|
|
|
INEZ910 schreef: | Zet het er neer joh.. wie weet herkent iemand anders zich er in.. Kijken of vrouwen ook zo beestachtig zijn
Het is toch een prima onderwerp.. we kijken allemaal met eigen ogen, op onze eigen manier, naar het andere geslacht.. |
ik plaatst het wel hoor...... omdat jullie het zoooooo graag willen. Had m gister al gezien....maar straks sta ik bekend als de .......?? van CM. Trouwens maakt mij niet uit ook. Mensen die mij echt kennen weten dat ik t allemaal iet zo meen, maar soms graag bepaalde grenzen opzoek, om t gesprek te maken. En wat ik dan wel denk..... dat kan je altijd vragen en ik zal laten zien dat ik soms helemaal anders ben en denk. maar er is altijd ruimte voor een andere mening bij mij. Dat maakt t leven juist mooi/leerzaam/interessant en geeft verdieping.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 16:58
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
Geheim 1: Alles wat vrouwen kopen, kost 20% meer dan ze zeggen In cabaretvoorstellingen en tv-shows worden regelmatig grappen gemaakt over de dure smaak en permanente koopdrift van vrouwen. Gelukkig heeft mijn vrouw dat niet, denkt de gemiddelde man opgelucht. Helaas, ook jouw vrouw verzwijgt regelmatig de ware prijs van haar nieuwste outfit of kappersshampoo. Ze verdraait liever de waarheid, dan een discussie aan te gaan of haar aankopen nu wel echt nodig waren. Of het erg is? Ach, gun haar af en toe die dure shampoo.
Geheim 2: Haar exen waren niet slecht in bed Als ze liefkozend in je oor fluistert: “Niemand doet dit zoals jij.”, dan neemt ze het waarschijnlijk niet zo nauw met de waarheid. Ze is wel zo slim om achterwege te laten dat haar ex een geweldige minnaar was die haar tot grote hoogtes bracht. Geen man wil dit horen. Maar maak je geen zorgen over eventuele minnaars uit haar verleden. Ze ligt niet voor niets nu met jou in bed.
Geheim 3: Zij vindt het net zo eng om zich te binden als jij Het idee bestaat dat vrouwen de wederzijdse liefde met hun partners graag geregeld, bezegeld en gegarandeerd zien in het vastleggen van eeuwige trouw. Maar zij is net zo bang om haar onafhankelijkheid op te geven als jij. En hoeveel ze ook van je houdt, het idee dat ze nooit meer die eerste prille vlinders in haar buik zal voelen, benauwt haar. De meeste vrouwen zijn verslaafd aan dat heerlijke gevoel van verliefdheid. Waarom denk je dat ze 9 van de 10 keer een romantische komedie wil zien?
Geheim 4: Zelfs de stoerste vrouw wil zich af en toe een klein meisje voelen Een man moet tegenwoordig gevoelig, modern en verzorgd zijn. En een vrouw moet haar eigen boontjes kunnen doppen. Maar in elke onafhankelijke vrouw schuilt een klein meisje die zich veilig wil voelen in jouw sterke armen. Ze vindt het fijn als jij zo nu en dan initiatief neemt in bed, haar zware koffer tilt of een grote spin uit de badkamer verwijderd. Hierdoor voelt ze zich vrouwelijk en veilig.
Geheim 5: Zij vertelt haar vriendinnen meer dan ze toegeeft “Tuurlijk vertel ik dat niet schat, dat is toch iets tussen ons.” Helaas, waarschijnlijk weet haar beste vriendin details over jullie seksleven waar het schaamrood van op je kaken gaat staan. En die laatste ruzie? Ook die is al uitgebreid geanalyseerd en besproken met vriendinnen onder het genot van een alcoholische versnapering. Mannen en vrouwengesprekken verschillen nu eenmaal wezenlijk. Details waar mannen nooit naar zouden vragen, vliegen bij vrouwen schaamteloos over de tafel.
Geheim 6: Ze ziet en waardeert echt wel wat jij in het huis doet Waarom zegt ze bijna nooit wat complimenteus over de huishoudelijke klusjes die jij doet? Omdat ze baalt van alle klusjes die jij niet doet. Voor haar is er maar één manier om het huis schoon te houden, en dat is haar manier. En dat betekent meestal grondig schoonmaken. Dus niet de vloer stofzuigen, maar vervolgens vergeten om de tafel en tv met een doekje af te nemen. Ze ziet en waardeert jouw huishoudelijke inspanningen echt wel, maar dat compliment komt er pas als jij een stofdoekje in de hand gaat nemen.
Geheim 7: Ze denkt veel aan seks met jou…en met anderen Ze denkt bijna net zoveel aan seks als jij. Gemiddeld dagdromen vrouwen ongeveer 3 uur per dag over seks. En niet alleen jij komt voor in die dagdromen. In haar fantasieën moet je concurreren met collega’s, filmsterren en vrienden. Hier is niets ernstigs aan, fantaseren over seks is gezond en goed voor het libido. Dit komt weer ten goede als ze bij jou in bed ligt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 14:34
Onderwerp: de collecte in de kerk
|
|
|
WILMA729 schreef: | Als je de gift af kunt trekken van de belasting, is dat toch juist een mooie manier om meer te kunnen geven?? Het is wel even rekenen, maarja dat moet je er voor over hebben niet waar? |
Belasting betalen we in dit land over de inkomsten die we ontvangen.
Bepaalde zaken heeft de overheid bepaald dat we die mogen aftrekken van het belastbaar inkomen wat we ontvangen.
hypotheek, uitzonderlijke ziektekosten, kosten levensonderhoud kinderen, en iften die we geven aan levensbeschouwelijke instanties. De overheid stimuleert hier dus mee dat mensen geven. De gift wordt dan niet belast. Maar hoe doe je dit? Door het weer van je belastbaar inkomen af te halen en dan krijg je dus je vooruit verrekende belasting retour.
Niets mis mee lijkt mij.
Ik voer altijd die kosten op. Bijdrage aan de kerk, collecte-bonnen, giften aan rode kruis, Dorcas, Open Doors, Haiti etc.
Ik ontvang het voordeel van het geld niet meer, maar iemand anders, dus dan hoef ik er ook geen belasting over te betalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 14:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Helemaal mee eens Leanne......En dan pas vormen we ons een mening.... |
heel goed....lekker zelf ontdekken en dan pas een mening vormen.
En t is ook wel eens goed te zien dat je als man ogen hebt die kijken....gedachten die soms hun eigen gang gaan. T is maar de vraag wat je er mee doet.... En het topic...t oog van de man, gaat toch in lijnen gelijk op met dit artikel??
En ik heb t echt niet zelf geschreven hoor...maar lees veel en lees ook alles, overdenken van dergelijke dingen is soms best eens goed.
En dat onderscheidt ons juist van beesten....dat we een keuze hebben. In redelijkheid kunnen denken. En dat we moeten strijden tegen t vlees....maar daarvoor wil God ons toch tot hulp komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 09:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eigenlijk vind ik het best wel schokkend wat je zo neerzet. ik weet wel dat het humor is, maar de ondertoon vind ik eigenlijk te ver gaan. Mannen zijn geen beesten en dat gevoel krijg ik wel een beetje bij dat stukje van je. |
Raak je hierdoor geschokt? of raakt t je?
Nergens staat dat mannen beesten zijn. natuurlijk is het stukje geschreven op een manier dat het je raakt. Dat is wel eens niet verkeerd om je eens aan t denken te zetten. Ik krijg in ieder geval dat gevoel er niet bij, maar ieder mens is weer anders in zijn reactie en ondergaan van dingen die tot hem/haar komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 00:19
Onderwerp: liefde is
|
|
|
GRACE585 schreef: | misschien begrijp je em niet |
Denk dat je de tekst Hij houdt teveel van je om je zo te laten, moet lezen vanuit t punt van iemand die nog niet bekeerd is. Dan is t wat begrijpelijker.
Tuurlijk is t zo dat je leven verandert als god in je leven komt, maar t blijft altijd de keuze die jezelf maakt, wat je toelaat van God, welke kamers van je leven je aan God geeft. Kamers waar andere machten nog heerschappij hebben in je leven, zullen eigenlijk zo snel mogelijk opgeruimd moeten worden, maar God kent je , hij weet wie je bent, waar je mogelijkheden liggen, wat goed voor je is. Hij zal nooit overhaast je leven zo veranderen als dat niet goed voor je zal zijn.
Geef God wel de ruimte om aan t werk te gaan, bid daarvoor. Maar jij bent altijd degene die god de ruimte geeft.
Maar ondanks alles houdt Hij zoveel van je, dat Hij graag wilt dat je Echt Zijn kind wordt. Volmaakt. En ik weet, niemand is volmaakt in dit leven, maar door Jezus , zullen wij volmaakt voor God kunnen verschijnen, ondanks al onze onvolkomenheden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 april 2010, 00:12
Onderwerp: BENZINEPRIJS
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je gek ofzo? Weet je niet dat Shell van de NL overheid is, in samenwerking met de Britse? Je gaat toch niet een bedrijf dat het nog steeds goed doet om zeep helpen???? Of wil je soms meer gaan bezuinigen in dit land? |
beetje liberaler denken hoor, meer concurrentie op de markt is juist goed.
snap jou echt niet hoor, juist alles vat van de staat is moet toch terug t bedrijfsleven in om meer marktwerking te krijgen?? Een van de hot items van t liberalisme toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 april 2010, 23:01
Onderwerp: BENZINEPRIJS
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik heb gehoord dat de benzineprijs binnenkort kan oplopen tot €2,00 Wil je i.p.v. daarvan dat de benzineprijs naar beneden gaat?
Dat is mogelijk!!!!!!!!!!
Je moet het slim doen. Vorig jaar is geprobeerd om de oliemaatschappijen te dwingen de prijs te verlagen door op bepaalde dagen geen benzine te kopen.De oliemaatschappijen lachten er om want ze wisten , dat benzine, die je niet op maandag koopt je dan toch op dinsdag moet kopen. Het probeersel lukte wel een beetje maar het effect bleef uit.
Iemand is met een idee gekomen dat kan werken. Maar alleen als we echt willen.
Benzine kost vandaag ca. € 1.55 We weten allemaal dat de olimaatschappijen gigantische winsten maken. Bedenk eens dat er in de jaren 80/ 90 werd beweerd dat de olie snel op zou raken.Vandaag wordt er niet meer gezegd dat de olie op raakt. Vandaag wordt er meer olie gevonden dan 20/ 30 jaar geleden.
WE KUNNEN WAT DOEN...........HOE????
We hebben allemaal onze auto nodig en we moeten allemaal benzine hebben. Maar we kunnen de prijs beinvloeden . Als we gezamenlijk actie ondernemen kunnen we een prijsoorlog beginnen. We stellen voor: Dat we geen benzine kopen van de 2 grootste oliemaatschappijen SHELL en ESSO
Bedenk dat, als het de 2 grootste maatschappijen niet langer lukt benzine te verkopen, ze gedwongen zullen zijn de prijs te verlagen om de klanten terug te krijgen. Dat zal tot een prijsoorlog leiden en alle andere oliemaatschappijen zullen gedwongen zijn mee te doen.
Zo doen we het ......... Zelfs met bedrijfsauto's
We kunnen winnen maar....... Het is ontzetten belangrijk dat we dan niet tanken bij SHELL of ESSO. |
Ik tank al jaren geen druppel shell of esso, gewoon de kleintjes sponsoren, en vooral de tankstations waar ik >7ct korting krijg.
Ik doe dus al jaren aan een shell/esso boycot, vooral om de reden die je hier boven schrijft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 20:30
|
|
|
HARALD285 schreef: | Heb je ook zo'n mooi lijstje over: Wat Vrouwen Je Niet Vertellen… ???
Het is een mooi generaliserend lijstje, klopt alles ook bij jou? Voor mijzelf vind ik namelijk dat niet alle punten voor mijzelf kloppen, "geheim" 2, 3, 5, 7 en 8 zijn niet op mij van toepassing. |
ok....ik ga bekennen..
punt 1 kern van waarheid punt 2 t is dan wel geen voetbal, maar er zijn van die dingen ja punt 3 hm....mag ze wel, dan ga ik wat minder werken, zal mijn baas leuk vinden punt 4 yep punt 5 verlatingsangst...als ik haar leuk vind, wil ik haar voor altijd punt 6 yep punt 7 beetje jaloezie is toch niet verkeerd...als ik haar leuk vind, vind IK haar leuk, en dan hoop ik dat zij mij ook leuk vind punt 8 wat een onzin....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 19:09
|
|
|
Wat Mannen Je Niet Vertellen… Iedere man verzwijgt een aantal zaken voor zijn vrouw of vriendin. Sommige mannengeheimen zijn vooral aandoenlijk, andere wil je liever niet weten. Bron: Grazia
Geheim 1: Hij kijkt naar elke mooie vrouw. Onderzoek op onderzoek bevestigt dat iedere normale, gezonde man is uitgerust met een feilloze mooie vrouwenradar. Waar hij ook komt, zijn hersenen registreren in een fractie van een seconde alle aantrekkelijke vrouwen. Niet kijken is geen optie, dan zou je hem moeten blinddoeken. In de westerse samenleving gebruiken mannen deze visuele input doorgaans hooguit als masturbatiehulpmiddel, al kan geen man garanderen dat hij zijn broek aan houdt als een ‘vreemde’ vrouw hem verleidt. De meesten verzwijgen dit hardnekkig, omdat er over praten volledig zinloos is (zie ook: ‘5 redenen waarom hij verzwijgt dat hij vreemd ging’).
Geheim 2: Hij voetbalt om jou te ontlopen. Mannen hebben sterke neiging om op gezette tijden even het huis uit te gaan. Niet om naar andere vrouwen (althans niet per se), maar om mannendingen te doen met andere mannen. Het is een eeuwenoud evolutionair mechanisme, waar verder niets achter zit. Maar hij praat er niet graag over, want dat wordt toch maar verkeerd opgevat.
Geheim 3: Hij vindt het niet leuk als jij meer verdient. Veel mannen zijn als de dood voor vrouwen die competent zijn op gebieden die vroeger uitsluitend voor hen toegankelijk waren. Hanige carrièrejagers schrikken nog altijd als een pas veroverde vlam in het heetst van de strijd (of net erna) ineens over de glanzende jaarcijfers van haar architectenfirma begint. Veel mannen willen de illusie hebben dat hun vrouw van hen afhankelijk is. Volgens de Haarlemse relatietherapeut Rob Schouw komt het nog al eens voor dat mannen met een goed verdienende vrouw thuis een kinderachtige competitie aangaan. Het resultaat van zulk gedrag is op termijn catastrofaal. Zoek daarom bij voorkeur een vent die aanzienlijk meer kennis en macht heeft dan jij. Of steek je licht op in de wereld van Jan, Piet, Joris en Corneel. Uit een recent onderzoek van de Universiteit van Leipzig blijkt dat opvallend veel hoog opgeleide en goed verdienende vrouwen bestendige relaties aanknopen met ‘doodgewone’ jongens die zich een paar welstandsklassen lager ophouden dan, zoals bouwvakkers, magazijnkrachten en stukadoors. “Het idee dat een handwerker per definitie dom en bazig is, klopt niet”, aldus onderzoekster Sabine Neumann. “Sterker nog, mannen die met hun handen werken, hebben vaak een grote emotionele intelligentie. Dat matcht goed met de behoeften van de intellectueel belaste, zelfstandige vrouw.”
Geheim 4: Hij fixt graag iets. Vraag hem of hij een klein technisch klusje voor je wil opknappen. Laat hem een lamp ophangen, de gootsteen ontstoppen of een kraanleertje vervangen. Hij sputtert misschien wat tegen, maar niets streelt zijn mannelijkheid zo zeer als het verhelpen van een technisch probleem en het bijstaan van een ‘hulploze’ vrouw. Prijs hem na gedane arbeid uitgebreid.
Geheim 5: Hij heeft verlatingsangst. Hoe vrijgevochten ze zich ook voordoen, de meeste mannen hebben – als puntje bij paaltje komt – meer last van verlatingsvrees dan van bindingsangst. Hij kan heel wat lijken in zijn sexy 501, maar als ze er niet is, is hij letterlijk nergens, zoals De Dijk zingt. CBS onderzoeker Joop Garssen en Wim van Hoorn stellen dat gescheiden mannen een veel groter risico lopen om aan lager wal te raken dan gescheiden vrouwen. Ken dus je verantwoordelijkheid en zet hem niet te snel op straat. Of laat de boel wel escaleren, maar haal hem na een week op bij zijn moeder of dat vage pension. Tegen die tijd is hij ladderzat en zit hij in de onderbroek die jij hem meegaf het einde der tijden af te wachten. Hij hoopt slechts één ding: dat jij hem terug neemt.
Geheim 6: Hij blijft een jochie. Hij kan nog zo keurig zijn, nog zo’n respectabele baan hebben, plotseling komt hij thuis met een gigantisch zakmes of een radiografisch bestuurbare helikopter. Voor jullie dochter van drie. Mannen worden in zekere zin nooit volwassen en willen eigenlijk het liefst buitenspelen. Hij zal dit niet snel toegeven, maar je voorkomt veel frustratie door die Home ludenste negeren of te onderdrukken.
Geheim 7: Hij vertrouwt jou ook niet. Veel mannen vrezen niet de echte vader te zijn van hun kroost. En naarmate jij aantrekkelijker bent, is zijn angst voor een ‘koekoeksjong’ sterker en gegronder. Een onderzoek in een Londens ziekenhuis, waarbij DNA-profielen van zuigelingen en wettige vaders discreet met elkaar werden vergeleken, bracht aan het licht dat zo’n vijf procent van de trotse vaders de wurm van een rivaal in zijn armen sluit. “Vrouwen zijn ook maar gewone zoogdieren en voeren net zoals vroeger een bittere struggle for life”, verklaart de Britse evolutiebioloog Harold Murray. “Zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de gezondheid en de welvaart van het nageslacht, omdat zij bepalen met welk genetisch materiaal hun eieren worden bevrucht. In de tijd van Fred en Wilma Flinstone was alles lekker duidelijk. Wilma beoordeelde de mannen in haar omgeving op lichamelijke kracht en symmetrie. Slaagde ze erin zo’n macho te behagen, dan was ze min of meerverzekerd van goed en gezond nageslacht en een goede toekomst. De Fred in kwestie zorgde immers niet alleen voor gezonde genen, maar stond garant voor (dierlijk) voedsel en bescherming. In onze huidige complexe maatschappij liggen de kaarten anders. Kracht en symmetrie staan nog altijd min of meer garant voor sterke genen. Maar het is allerminst zeker – zelfs minder waarschijnlijk – dat een 21e-eeuwse Tarzan ook maatschappelijk zijn mannetje staat. Om vrouw en kind goed te kunnen verzorgen, moet hij tegenwoordig kunnen rekenen, viool spelen, praten of politiek bedrijven. En daarin zijn nu juist de wat sulliger exemplaren beter. Dat zijn exponenten van de ‘wie niet sterk is, moet slim zijn’-evolutie. De nobele vrouw, die onverminderd het beste voor haar kroost en daarmee voor de soort wil, staat voor een dilemma. Haar rest slechts één strategie. Ze gaat een duurzame relatie aan met en zachtmoedige bankbediende met een degelijke Volvo. Deze Harrie staat garant voor een stabiel thuis, brave sex en een veilige toekomstvoor het nest. Haar echte passie haalt ze op een zondagmiddag bij haar fitnesstrainer of bij Harrie’s avontuurlijke schoolvriend die maar niet wil deugen.”
Geheim 8: Hij heeft een Pinkeltje complex. Sexvorsers weten dat de omvang van ’s mans penis in de keuringsrapporten wordt meegenomen. Toch wordt de soep niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Mannen hebben vaak een overspannen voorstelling van wat een nieuwe partner verwacht. “Mannen met een Pinkeltjecomplex proberen vaak ter compensatie de rest van hun lijf groot en indrukwekkend te maken”, zegt de Oostenrijkse onderzoeker Karl Grammer. Besteed hier niet te veel aandacht aan. Zolang het compensatiegedrag zich beperkt tot wat onschuldig gehannes met roeimachines en gewichten, is er volgens deskundige weinig reden tot bezorgdheid. Leg hem geduldig uit dat een klein piemeltje eerder opvalt bij een kleerkast dan bij een scharminkel. Maar laat hem rustig voortmodderen als het kwartje niet direct valt. Hij ondergaat een leerproces. Grijp echter resoluut in als je merkt dat hij in zijn wanhoop anabole steroïden gaat gebruiken. Die hebben namelijk als wrede bijwerking dat zijn kroonjuwelen in een mum van tijd verschrompelen. Voor je het weet zit je met een ongeneselijk impotente man, die ook nog eens op jonge leeftijd borsten en allerleikwalen zal ontwikkelen, omdat zijn testosteronproductie voortijdig naar de filistijnen is geholpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 18:49
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
HERMIENA254 schreef: | En.........loopt de spanning al op bij al die mannen???
Wat een vrije-tijdsbesteding..... Ik kan daar helemaal niets mee |
niets mee doen dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 april 2010, 18:48
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Droom maar lekker verder Mario. |
ik droom mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 22:28
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Als Twente nu gewoon wint van AZ kan Feijenoord morgen 3 punten aan Sparta geven. Kan Feijenoord as weekend gewoon winnen van Twente. En Twente wint nog de laatste wedstrijd en wordt kampioen. Feijenoord wint nog even de beker. Sparta degradeert niet en ook geen nacompetitie. Toch nog een leuk seizoen.
Vanavond dus stap 1 van t ideale scenario !! |
missie 1 mislukt tja.....dan moet ajax nog maar een keer verliezen dan kan de rest nog doorgaan. of feijenoord moet gewoon winnen van ajax met de bekerfinale dan mogen ze van mij van twente en sparta verliezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 19:16
|
|
|
Als Twente nu gewoon wint van AZ kan Feijenoord morgen 3 punten aan Sparta geven. Kan Feijenoord as weekend gewoon winnen van Twente. En Twente wint nog de laatste wedstrijd en wordt kampioen. Feijenoord wint nog even de beker. Sparta degradeert niet en ook geen nacompetitie. Toch nog een leuk seizoen.
Vanavond dus stap 1 van t ideale scenario !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 18:50
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af hoe diep zoiets zit. Ik vind dat vrouwen vaak extra hun best doen op hun werk er knap uit te zien. Waarom, omdat ze netjes willen zijn, of omdat ze rekening houden met het oog van de man? Ik ken vrouwen die keurig in rok en panties naar hun werk gaan, terwijl ze in vrije tijd in een spijkerbroek lopen. Bovendien wordt het ook gebruikt als inzet bij het zakendoen. Sommige vrouwen weten dat ze als ze zich aantrekkelijk kleden meer dingen kunnen verkopen. En dat gaat verder dan alleen maar netjes er uit zien. Vrouwen gebruiken net zo goed het oog van de man als het hun uitkomt. |
Ik heb van meerdere vrouwelijke collega's ook wel begrepen dat de onderlinge strijd om er leuk uit te zien, iets is wat dus voor een groot deel onder de dames zelf speelt.
En t oog van de vrouw let dus ook op de vrouw, dat van de man let volgens mij helemaal niet op de man. De concurrentie tussen vrouwen is er wel degelijk. Denk dat er hier wel vrouwen zijn, die dat heel goed ervaren hebben.
Ik vind het echter ook leuk als vrouwen er verzorgd en leuk uitzien, ik heb collega's die dagen hetzelfde dragen, week in week uit, heb t idee dat hun kledingkast maar 3 dingen bevat. Als ik dat dan weer afspiegel tegen hun uitstraling, overkomen en deels ook hun belevingswereld, zie je overeenkomsten. Deze dingen gelden net zo goed voor mannen. Ik weet dat ik deels generaliseer. Maar hoe iemand zich kleed, is deels hoe men zich opstelt. De uitstraling, een stuk zeker overkomen, heeft met elkaar te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 19:04
|
|
|
INKA401 schreef: | ik ben het helemaal met je eens jonathan ... je moet er tenslotte wel mee over straat hé |
neem aan dat je t over de auto hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 18:40
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Dan is het toch wel heel wonderlijk dat velen óók naar de foto's kijken (indien die zijn toegevoegd) Blijkbaar volstaat het kijken naar de print-plaat van het innerlijk toch meestal niet........
|
Nou hoe je t wendt of keert, ik kijk ook naar een foto van iemand.
De uitstraling van iemand zegt heel erg veel van iemand, hoe de ander uit de ogen kijkt is voor mij heel belangrijk. In een paar tellen scant iedereen toch degeen af waar hij/zij mee te maken heeft. En is dit dan niet goed? Als ik een auto ga kopen, is t ook een emotionele beslissing die niet af hangt van de motor, wielen en t stuur, maar t is de uitstraling die je vindt die bij je past. Zo toch ook met een partnerkeuze lijkt mij. En ik weet echt wel dat dit niets zegt...... t innerlijk daar moet je t grotendeels mee doen, t uiterlijk wil echter ook iets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 18:36
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | wat ik als positief bedoel maak jij een beetje negatief Arjan. Hoe kóm je erbij dat zachtmoedigheid hetzelfde is als soft? Een mens kan daadkrachtig zijn zónder zijn of haar zachtmoedigheid te verliezen. Het is naar mijn mening niet alleen de gave van de Geest....het is ook een keus die je maakt en volgens mij is daar niets mis mee. |
Zachtmoedig heeft mijn inziens ook helemaal niets met soft te maken. Ik vind t meer passen bij woorden als geduldig, tactvol optreden, weloverwogen zijn, niet perse jouw gelijk willen halen. Eigenlijk is t een sterke eigenschap.
Te soft zijn, is jezelf te kort doen, voor jezelf kunnen en durven opkomen is belangrijk, ook voor de andere partij. Maar juist als je t doet in zachtmoedigheid, is er veel te bereiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:17
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik heb de link gelezen leanne; pffffffff zul je een kus wel bewaren voor na t huwelijk? anders blijf je ALS MEISJE zo teleurgesteld achter, omdat je t nooit meer zo uniek kunt beleven; (voor jongens geld dat blijkbaar niet?)
shocking |
nou heb t globaal gelezen...... is kussen dan nog wel raadzaam is terrecht een gedachte die je je kan gaan afvragen hannah.
Ik begrijp de bezorgdheid maar al te goed, wat er in t stuk staat. Maar zo simpel als in de bijbelse tijd is t leven niet meer.
ten eerste werd veel en veel vroeger getrouwd. Als de eerste sexualiteit naar boven kwam, was er al een man/vrouw in t spel betrokken. Was er in die tijd echt gevoel van liefde, of was t gewoon een feit dat je met die of die trouwde/uitgehuwelijkt werd, t bed deelde etc En dan later leerde liefhebben.
De vrouw in die tijd was ook helemaal afhankelijk van de man hierna. Tegenwoordig is een vrouw zelfstandig, kan een eigen leven opbouwen en is daardoor de afhankelijkheid van de man kwijtgeraakt.
Trouwen wordt steeds later, en wat dan met stukjes genegenheid als aanrakingen en zoenen? Vind t stuk aan een kant goed, maar aan andere kant lukt dat niet , denk ik.
Dan vraag ik mij na dat lezen van dat stuk dus ook nog af, wat je dan moet met je gedachten, als je dus weet wat het gevoel van sexualiteit inhoudt. Je kan het begeren en verlangen heel lang uitstellen, je hondje ...hahahhaaha....leren te blijven hangen...whahaha... Maar wat als t hondje weet wat springen, rennen, dollen en blaffen is????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 20:45
Onderwerp: "Kerken in Nederland lopen God voor de voeten"
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit verhaal bevestigt datgene wat ik neergezet heb. Het eenvoudige evangelie heeft men uit het oog verloren. |
Hans Esbach is jaren predikant bij ons in Spijkenisse geweest, heeft echt een behoorlijke verandering op gang gebracht. Ik vond t een heerlijke man, met een mooie visie.
God heeft heel veel zegening gebracht. Toen Hans wegging, en directeur van het Evangelisch Werkverband werd, is hij landelijk dit gaan promoten. Veel gemeentes zijn nu aangesloten bij het EWV. Meer ruimte voor Gods Geest geeft ruimte voor God zelf die aan t werk gaat. Bidden en God de leiding geven. Open stellen voor de dingen die gebeuren, waken voor de Waarheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 19:59
Onderwerp: "Kerken in Nederland lopen God voor de voeten"
|
|
|
"Kerken in Nederland lopen God voor de voeten"
"Kerken in Nederland lopen God voor de voeten." Dat zegt Ds. Hans Eschbach, predikant-directeur van het Evangelisch Werkverband dat 15 jaar bestaat, in een interview met CIP. "Behoudende gemeentes doen dat door te stollen in tradities, vrijzinnige gemeenten door een leeggelopen evangelie dat geen kracht meer heeft en Evangelische gemeentes door van de ene hype naar de andere te gaan"
Het Evangelisch Werkverband bestaat 15 jaar. Daarom organiseren ze een vernieuwingsfestival met als thema 'eerste liefde'. Een feestelijke dag op zes locaties in het centrum van Voorthuizen met o.a. Henk Binnendijk, Kees Kraaijenoord, Martin Brand @ band en vele anderen.
Kern van het evangelie kwijt De missie van het Evangelisch Werkverband is in al die jaren hetzelfde gebleven volgens Eschbach: "We willen biddend zoeken naar en werken aan geestelijke vernieuwing binnen de Protestante Kerk in Nederland. Biddend omdat alles van de Heer afkomt, zoekend omdat we niet alles in onze binnenzak hebben zitten, werkend, want we willen ons leven wijden aan God en Zijn Kerk." De kerk zit volgens de predikant in een identiteitscrisis: "Moderne theologen willen al jaren het evangelie relevant maken voor de moderne mens. Door in dienst daarvan steeds kleine aanpassingen te doen zijn ze de kern van het evangelie kwijtgeraakt. Dit is één van de redenen waardoor de kerken 60.000 leden per jaar verliezen. Ons werkverband is opgericht vanuit Kronieken 24:13, waarin staat: ‘Zij vernieuwden het huis Gods naar het oorspronkelijk bestek. Wij willen op basis van ons Handboek(Bijbel) de kerk weer maken zoals zij hoort te zijn!"
Nieuwe kerken Eschbach vertelt dat het Evangelisch Werkverband nieuwe wegen niet schuwt: "In eerste instantie richten we ons op bestaande gemeenten. Daarnaast ‘kennen we de Protestantse Pioniers Plekken, waarmee we nieuwe gemeentes stichten die op andere manieren kerk willen zijn, met behulp van de moederkerk ter plaatse. De moederkerk is zwanger van nieuwe visie en die gaat dochters baren." De predikant erkent dat daar veel werk in zit: " Eerst moet de leiding zich voorbereiden door te bidden en te kijken naar buitenkerkelijken en wat hun wensen en gedachtes zijn over de kerk. Aan de hand daarvan organiseren ze informele bijeenkomsten zonder strakke liturgie of iets dergelijks.’
Orthodoxie De Kracht van de behoudende gemeentes ligt volgens Eschbach in het hoog houden van de leer. "Het is alleen jammer dat daarmee ook de vormen zijn gestold." Als voorbeelden daarvan noemt hij een strakke liturgie, alleen het kerkorgel als muziek gebruiken en geen vrouwen in het ambt."Mijn beste mannen zijn vrouwen! zei William Booth al. Dat is ook mijn ervaring de afgelopen twintig jaar waarin ik gemeentepredikant ben geweest. God gebruikt ook vrouwen voor Zijn werk!" Het argument dat vrouwen volgens Paulus moeten zwijgen in de gemeente, legt Eschbach op een andere manier uit: "In die tijd had je een synagoge. Daar had je een aparte mannen- en vrouwenafdeling. Aangezien je in die tijd nog geen plaatselijke krant had, waren de vrouwen soms behoorlijk aan het praten. Daarom zegt Paulus: "De vrouw moet zwijgen! Dit is een plaats voor God, daar horen geen alledaagse gesprekken" Uiteindelijk mag je het best met elkaar oneens zijn, belangrijker is dat je elkaar kunt aanspreken op Gods Woord. Ik heb moeite met mensen die lezen dat er iets staat, maar vervolgens zeggen dat ze daar niets mee te maken hebben en dat ze toch bij hun mening blijven"
Voor de voeten lopen De predikant gelooft in de geestelijke vernieuwing van de kerk in Nederland. En niet alleen binnen de Protestante Kerk in Nederland: "God moet weer God worden. We hebben door onze zonden en door het filosofische denken van de verlichting de hemel toegesloten. We moeten bidden dat de hemel weer opengaat en Gods Geest zijn vernieuwende werk laten doen. Dat kan door middel van het pure evangelie, maar ook met behulp van de gaven van de Geest" Eschbach geeft toe dat de Evangelische gemeentes meer nadruk op deze gaven leggen: "Toch ben ik de afgelopen tijd geschrokken van de Evangelische gemeentes. Ze zijn minder missionair en er is een gebrek aan leiderschap. Vroeger waren ze de snelstgroeiende gemeentes, nu staat die groei stil." De predikant ziet om zich heen dat gemeentes God voor de voeten lopen bij Zijn werk: "Behoudende gemeentes doen dat door te stollen in tradities, vrijzinnige gemeentes door een leeggelopen evangelie dat geen kracht meer heeft en Evangelische gemeentes door van de ene hype naar de andere te gaan"
Er is volgens Eschbach wel een oplossing: " Laten we God gehoorzaam zijn, alles van Hem verwachten en vurig zijn in gebed, laten we ons openstellen voor de Geest zodat Die Zijn vernieuwende werk kan doen!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 22:31
Onderwerp: Schepping-Opstanding-Nieuwe Hemel
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik geloof ook dat Jezus voor ons een plaats aan het bereiden is, maar volgens mij is dat niet de enige reden dat het zo lang (hoe lang is lang voor God ?) duurt... er staat namelijk ook ergens dat God niet wil dat er ook maar 1 zondaar verloren gaat en dat Hij de tijd ook gebruikt, dacht ik, om mensen nog de tijd te geven om te geloven in Zijn goedheid en liefde. |
t is ook maar stukje hemelse humor hoor !!
God is geduldig, van mij mag Hij nog veel geduld hebben, maar aan andere kant mag t ook heel snel zijn, als ik de ellende van velen mensen op aarde zie.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|