ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 00:23
BerichtOnderwerp: kerst en nieuwjaarswensen

COOTJE711 schreef:
Dan maar aan het illegale vuurwerk Chat
Waar ik heen gaat met oud en nieuw schieten ze met melkbussen.... ook nog een optie? Knipoog smiley
De knal is er zeker, enne niet lekker als je het deksel tegen je hoofd krijgt.... Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Een oom vond het in zijn jonge jaren leuk om rotjes tussen de eenden te gooien in het water.
De eenden stormden vervolgens op het 'lekkere hapje' af....

Stiekem vonden wij dit ook wel erg leuk Verlegen lachende smiley
Illegaal vuurwerk doe ik niet aan. En carbid steken ze hier ook altijd af, maar dan op een weiland. Bij ons krijgt men daar een oficiële vergunning voor. En dierenmishandeling...lijkt me logisch dat ik daar niet voor ben.
Maar ik hou er niet van dat er een beeld ontstaat dat vuurwerk gevaarlijk is en dat men er alleen maar verkeerde dingen mee doet. Er zijn voldoende mensen die op een normale manier ervan genieten, en de meeste mensen die zeggen tegen vuurwerk te zijn, gaan toch wel kijken als iemand anders iets moois afsteekt. En zo'n brandje, dat vind iedereen toch ook wel leuk? Volgens mij kan dat gewoon naast elkaar bestaan. Hoe denk je dat men aan al dat hout komt om te verbranden. Van veel mensen die tegen anderen durven te zeggen, dat het eigenlijk verboden moest worden.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 25 december 2011, 00:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 10:32

COOTJE711 schreef:
kijk maar uit dat je niet in het ziekenhuis beland.... wat minder vingers of een oog minder....
ach die kleinigheidjes horen er dan toch ook bij... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ach, ik kom uit een buurt, waarin het de gewoonte was om door de ME achterna gezeten te worden op Oudejaar. En wat betreft de rotjes, die zijn van zo'n lichte kwaliteit, dat je ze in principe in je handen kunt laten knappen, zonder dat je daar ernstige gevolgen van ondervindt. Ja, je hand doet pijn, maar na een dagje is het over... Vuurwerk is in Nl zo veilig, dat als je er verstandig mee omgaat, er niet zoveel kan gebeuren. Een rotje in de hondenpoep geeft een heel leuk effect.
Wat ik minder leuk vind, is dat je nu het gewoon mag van de overheid, ontdeugend zijn is er niet meer bij. Er gaat een hele hoop lol van af op die manier.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 24 december 2011, 10:33
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: Het slap ouwe **** topic

Morgen moet ik eerst een kerstboom optuigen, voordat de dienst begint. Daarna de hele zaal klaarzetten en zorgen voor een kopje koffie...om zes uur beginnen we met de maaltijd, daarna zingen en een lange, heel lange zeer lange overdenking, om uiteindelijk om half negen nog alles op te ruimen als iedereen weg is...

Gezegend kerstfeest u allen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 23:49
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

FRANKT627 schreef:
Hij lag toch bij die eerste trap al op de grond. Moet je nog zo nodig blijven verder trappen? Gefrustreerde smiley
Die keeper stond stijf van de adrenaline. Het is onmogelijk om hem dat kwalijk te nemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 23:24

MARRY942 schreef:
HoHoHo chat...we gaan niet schelden he!!!! In mijn ogen is niet Frank een zuurpruim maar jij een uit-de-kluiten-gewassen-eh....pietje bell of zo....
Ja één keer per jaar weer gewoon eens jong zijn, dat is heerlijk...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 20:16
BerichtOnderwerp: Morgen

COOTJE711 schreef:
Dat is speculeren...
Wat ik er over kan vinden is:
Hoezo speculeren?? In de grondtekst worden ze ook gewoon zo genoemd. magioi, ons woord magiers...
ze lazen in de sterren en interpreteerden vanuit bepaalde stand van de sterren..dus geen gewone astronomie, maar astrologie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 20:02

MARISKA601 schreef:
Alsof sport wereldnieuws is....

Men doet net alsof hij zwaar letsel heeft opgelopen...
En dat de zgn supporter zwaar is mishandeld...

Voetbal is oorlog...
Men gunt elkaar het licht in de ogen niet...

En de gewone burger, die niet van voetbal houd kan aan
alle vandalisme meebetalen...
En betaald mee aan alle veiligheid in en om de stations...

Nee de voetballers zijn absoluut geen goed voorbeeld voor de jeugd...
De jeugd wil voetbal helden zien...

Als die zgn helden ook al geweld gaan gebruiken is het einde zoek...
Denk je nu echt dat vandalisme ophoudt als er geen voetbal meer is? In mijn dorp hebben ze de bushokjes maar weggehaald omdat ze daar elke week nieuwe ruiten in moesten plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 19:53

FRANKT627 schreef:
Boze smiley Men zou beter die vuurwerk-terroristen binnenhouden. Al dat geknal en die stank. Sommige kliefhamers hebben dan ook nog het lef om zo van die stomme bommetjes naar fietsende mensen te gooien. Zag ik vorig jaar zelf. Een oud echtpaar op de fiets kwam lelijk ten val. Dat knallen, gooien en 'pret-uitlattingen' gebeurt dan allemaal onder het mom dat er een vreugdevol (?) nieuwjaar aankomt. Ja, ja...die toeters die zo graag de buskruit laten knallen en ruiken zou men eens beter een tijdje naar Libanon (is er rustig nu), Irak of Afghanistan sturen.
Frank, wat ben jij een zuurpruim zeg. Vanaf mn zesde steek ik vuurwerk af, heb van jongs af aan hele volksfeesten meegemaakt en na het gebruikelijke brandje nog ff genieten van vuurpijlen, dan is het jaar weer goed voor mij. Ik hou altijd in gedachten dat ik zelf ook jong geweest ben, dan heb ik meteen veel meer begrip voor de jongelui.
Vorig jaar kwam ik bij het adres waar ik altijd mn oudejaar vier, en ze hadden nog geen vuur aan. Ik heb meteen de jongens aan het werk gezet om ff de zaak in de brand te steken...heerlijk die brandgeur, het hoort zo bij oudejaar.
Ik hoop alleen maar niet dat het mist..Een paar jaar geleden was de mist zo sterk, dat we letterlijk maar vijf meter vooruit konden kijken. Autorijden was niet te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 16:05

Voor iedereen die alleen de Kerst moet doorbrengen, denk maar zo, volgend jaar kan het anders zijn. Een nieuw jaar nieuwe kansen. Een gezegend Kerstfeest, en gelukkig nieuwjaar alvast. Ten slotte nog een vaderlijk advies, wees voorzichtig met vuurwerk, draag een bril en denk aan de huisdieren...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 15:58

INKTVIS960 schreef:
Nog even ter verduidelijking;

De wijzen,..........lees; "de verstandigen",...........kwamen uit het oosten.
Die wijzen waren niet zo verstandig Inktvis, ze waren astrologen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 15:57
BerichtOnderwerp: Storingen

Ik gebruik al een jaar of vier Opera....nooit problemen mee. Ik vind het ook ongeloofwaardig dat de ene browser beter werkt met deze site dan een ander.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 15:55

Droevig, dat men niet eens weet wat er met die keeper van AZ gebeurd is..men kijkt dus geen journaal.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 23:16

LAIKA882 schreef:
Als je niet weet waar het over gaat ,zeg dan niks Boze smiley

Inktvis en ik zijn close iets wat jij niet begrijpt maar dit gaat over zijn grote liefde zijn overleden vrouw ,dus wat jij hier schrijft gaat mij EEN BRUG TE VER

Kotsende smiley
ok, dan haal ik hem weg...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:58
BerichtOnderwerp: tegenstrijdig?

Ik vroeg me af wat nu eigenlijk een morgenster is. We spreken er vrij gemakkelijk over, maar wat betekent het eigenlijk. Ik vond een leuk stukje hierover op het internet:
schreef:
Om goed te kunnen begrijpen wat er bedoeld wordt met de morgenster kunnen we het beste een zeereisje maken op een van oceanen, ver uit de kust. Daar is het tenminste vlak voordat de ochtendschemering begint nog roetdonker.

Een planeet wordt morgenster genoemd als hij eerder boven de horizon verschijnt dan de zon. De helderste planeet die hiervoor in aanmerking komt is Venus. Deze is een deel van het jaar morgenster.

De morgenster en de kompasfout.

Voor elke plaats op aarde is met enige tabellen eenvoudig te berekenen hoe laat en precies in welke richting Venus boven de horizon verschijnt. Dit is erg handig want als je dan op dat moment een peiling neemt van de opkomende Venus, weet je exact de afwijking van het kompas. Deze fout van het kompas moet indien mogelijk elk paar uur gecontroleerd worden, zodat je zeker weet dat het schip de goede koers vaart.

De opkomst van de morgenster.

Als Venus opkomt schittert ze op een fantastische manier. Dit komt door de prismawerking van de dampkring. Bij de lange weg van het licht door de dampkring langs het aardoppervlak wordt het licht telkens gebroken als in een prisma. Het gevolg is dat we niet de hele tijd wit licht waarnemen, maar dat we alle kleuren van de regenboog te zien kunnen krijgen. Voorwaarde voor deze prismawerking is dat de morgenster zo dicht mogelijk bij de horizon zichtbaar wordt en daarvoor moet het weer een heldere, lichtsterke ster of planeet zijn.

Eigenlijk komt alleen Venus voor deze eigenschappen in aanmerking. Tevens moet de verschijning van de planeet boven de horizon of kim liggen voor de schemering of dageraad begint, anders wordt het al licht boven de kim en zal de opkomende planeet niet kunnen schitteren om alle kleuren van de regenboog te laten zien.

Het tijdstip van opkomst.

Dan heb je het tijdstip berekend waarop Venus moet verschijnen, je tuurt naar het oosten op die tijd, je verwacht hem elk ogenblik, maar dan duurt het toch nog even. Plotseling is Venus er, soms heel dicht bij de kim, dan weer iets verder er van af. Dus zelfs al weet je dat Venus moet opkomen dan duurt het toch nog even voor je hem werkelijk ziet. En verrast zie je dan hoe heerlijk die morgenster schittert.

De blinkende Morgenster.

In Openbaring hoofdstuk 22 vers 16 en 17 lezen we: "Ik ben de wortel en het geslacht van David, de blinkende morgenster. En de Geest en de bruid zeggen: Kom!"

De Here Jezus is voor de volken en Israel de wortel en het geslacht van David. Zij verwachten de Messias, Die heersen zal als Koning op aarde. Dit kunnen we lezen in Jesaja hoofdstuk 11. Daar wordt een beschrijving gegeven van het duizendjarig vrederijk.

De Gemeente van Christus verwacht niet Iemand die gaat heersen en alle dingen zal besturen, nee de Gemeente, de bruid, verwacht haar Bruidegom. Voor haar noemt de Here Jezus zich: De blinkende Morgenster.

Nu kunnen we diverse parallellen trekken tussen de blinkende morgenster, zoals boven omschreven en de komst van de Here Jezus voor de gelovigen, Zijn Gemeente.

Zijn schitterende, plotselinge komst.

Het schitteren in alle kleuren doet ons denken aan de veelkleurige wijsheid van de Heer, maar ook aan zijn schitterende verschijning, zoals Johannes Hem ziet in Openbaring hoofdstuk 1.

Tevens vertellen de tekenen van de tijd ons steeds duidelijker dat de Here Jezus elk moment kan komen om de gelovigen op te halen en zo altijd bij Hem te mogen zijn, maar wanneer dat weet niemand dan God de Vader alleen. Ja, we mogen de Here Jezus elk moment verwachten, maar zijn komst zal toch zeer plotseling zijn.

Het tijdstip.

Kunnen we toch iets meer weten over het tijdstip? We zagen dat Venus ver genoeg voor zonsopkomst, zelfs nog voor de dageraad moest opkomen om heerlijk te kunnen schitteren. Zo zal de Here Jezus komen om zijn bruid van de aarde op te halen, als het om ons heen roet donkere nacht is. Hoe meer de wereld wegzakt in zondige, verderfelijke handelingen, dus hoe donkerder het geestelijk gezien op aarde wordt, des te dichterbij is Zijn komst.

De dageraad.

We zagen dat de blinkende morgenster verschijnt voordat de dageraad aanbreekt. Als we nu in de bijbel lezen wat er gebeurt in de dageraad, of bij het aanbreken er van, dan kunnen we daarmee weer een andere parallel ontdekken.

In Genesis hoofdstuk 19 vers 15 en verder, lezen we dat Lot uit Sodom wordt weggehaald tijdens de dageraad, daarna volgt het oordeel over Sodom.

In Jozua hoofdstuk 6 vers 15 lezen we dat de Israelieten zeven maal om Jericho gaan trekken nadat de dageraad is begonnen. Daarna storten de muren van Jericho in en wordt iedereen gedood.

In Jona hoofdstuk 4 vers 7 lezen we dat God bij het begin van de dageraad een worm beschikt, die de wonderboom steekt waardoor deze verdort.

Bij het aanbreken van de dageraad wordt dus door God een begin gemaakt aan het oordeel dat volgt.

Laten we dit goed tot ons doordringen, dan betekent de naam blinkende Morgenster, dat de Here Jezus komt voor de gelovigen voordat de dageraad aanbreekt en wel voordat Gods oordelen, zoals in Openbaring beschreven, over deze wereld worden uitgestort.

Het betekent dus dat de gelovigen van de aarde worden weggenomen voordat de tijd van de grote verdrukking begint.

Niet op de horizon.

We zagen dat Venus niet op de kim zichtbaar werd, maar altijd iets erboven.

We lezen dan ook in de eerste brief aan de Tessalonicenzen hoofdstuk 4 ver 15 en verder dat we de Heer tegemoet zullen gaan in de lucht. En zo zullen we altijd met de Here wezen.

Het is een ontmoeting in de lucht en daarna gaan we samen naar het vaderhuis met de vele woningen in de hemel.

Het lichtschijnsel.

Als Venus net boven de kim zichtbaar wordt, werpt zijn lichtschijnsel een smalle, heldere, zilverachtige lichtbaan over het water. In deze lichtbaan is de zee prachtig te zien, zelfs zeevogels zijn nu in deze lichtbaan waar te nemen. Buiten deze lichtbaan is het echter aarde -donker en de zee nagenoeg onzichtbaar.

Is dat ook niet zo bij onze blinkende Morgenster?

Als we naar de Here Jezus kijken, Hem met verlangen verwachten, dan zien we duidelijk het rechte, smalle pad dat naar Hem toe leidt.

Gaan we echter op andere sterren, medegelovigen letten, of wat nog erger is, ons op de wereld en alles wat daar gebeurt concentreren, dan zien we niet de blinkende Morgenster en dus ook niet het heldere verlichte pad dat naar Hem wijst.

Daarom roept Petrus ons op in de tweede brief van Petrus hoofdstuk 1 vers 19 om de morgenster op te laten gaan in ons hart, immers dan is dat de blinkende morgenster. Dan is ons hart vervuld van de Here Jezus en de verwachting van Zijn komst. Petrus roept ons dus op om met verlangen uit te blijven kijken naar de komst van de Heer door op de profetieen uit de bijbel te letten, zodat we licht op ons pad mogen hebben.

De fout van het kompas.

Zelfs met een kleine fout van het kompas, waarmee geen rekening wordt gehouden, zal men bij een zeereis over een oceaan nooit op de juiste bestemming komen. Veel schepen zijn daardoor op vreemde plaatsen gestrand.

Er zijn veel dingen die de aandacht van gelovigen opeisen. Wat is het dan geweldig dat we steeds weer naar onze Heer en Heiland mogen zien, Hem werkelijk mogen verwachten, om daardoor bewaard te blijven van schipbreuk van ons geloofsleven en dat van de geloofsgemeenschap waarin we mogen zijn.

Kleine sterren.

Heel kleine sterren zijn met het blote oog vaak niet te zien, maar als het werkelijk roetdonker is dan worden zelfs die zwakke sterren zichtbaar. Vlak voor de dageraad aanbreekt is het op zijn donkerst en dan is de grootste hoeveelheid sterren met het blote oog te zien. Daarom moesten we ook midden op de oceaan gaan kijken, zodat geen lichtschijnsel van steden dit verhindert.

Stel nu dat je een brandende kaars zet in een hel verlicht vertrek, die kaars zal niet opvallen.

Is de kamer echter donker en ontsteken we de kaars, dan geeft hij een heilzaam licht in heel de kamer.

Dit mag een grote bemoediging voor alle gelovigen zijn, die worden geacht als lichtende sterren te zijn voor hun omgeving. Hoe vaak zijn we niet erg kleine gelovigen? Maar juist nu wordt het steeds donkerder om ons heen, geestelijk gezien, en dus zullen ook de kleinste gelovigen als zodanig zichtbaar worden en licht verspreiden.

Geweldig! Geen stress Christen! Gewoon zijn wie je bent: Een kleine gelovige. Je zal gezien worden, meer en meer.

Spoedig.

Openbaring hoofdstuk 22 vers 17 en 20,

En de Geest en de bruid zeggen: Kom!

Ja, Ik kom spoedig. Amen, kom, Here Jezus!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:48
BerichtOnderwerp: Vandaag ben ik dankbaar voor ...

MOMO697 schreef:
Dit is een ander onderwerp dan je mooiste moment van vandaag ...
Soms kun je enorm dankbaar voor iets zijn

Zo ben ik enorm dankbaar voor alle lieve mensen die iets gedeeld hebben van hun eigen overvloed.
En heb ik vanuit die dankbaarheid ook zelf weer gedeeld.
Kerstpakket gekregen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:47
BerichtOnderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans

RIVIER124 schreef:
Ja het irriteert, dat mensen in de bijstand met kinderen van 18 jaar, het geen wat het kind verdient, word geminderd op de uitkering.
kleinvb, je hebt 50 per week omvan te eten, je kind verdient 800 euro, dus alles moet hetkind afstaan,want jewordgekort op je uitkering 800 euro, maar eerst kon jeje werkend kind haar eigen ziektekosten,zakgeld etc. laten betalen,numoetjij je kind watgeven,anders red je kind hetniet. wat blijft er nog over van die 200 per maand om te eten? dus beter gaat je kind op zichzelf,maar ruimte omdaarvoor te sparen voor je kind is erniet, dus dat word niet makkelijk.
allemaal om mensen aan het werk te krijgen, maarmen vergeet de groep die inde bijstand zit enniet kan werken, diegroep is er ook en zitin debijstand,niet ineenziektewet.Of de mensen die geen baan kunnen vinden.
dus kinderen gaan eerder uit huis bij sommigge, de overheid schiet daar financieel nietveelmee op, wel word het de bijstandsmensen effe nogmoeilijker gemaakt. enzo trappenwe sommigge gezinnen richting armoede heen.
en de meeste nederlanders levenvrolijkverder, niet zo bewust dat ze zelfook in zon positie kunnen komen.denken er geen armoe isinnederland, richting armoe komter meer,nu bijminderheden, nog effe een kridietcrisses en misschiendan bij de middenstander,misschiendatmensen dan meer nadenken,warop te stemmen.
het is nu een kleine groep die hiermee te maken krijgt, dus je zult die groep niet gauw horen, ze zallen het ookniet gauw durven, want vaaknog worden mensen in de bijstand gezien als profiteurs, misschien dat we af en toe verhalen lezen,van alleenstaande moeders diezichmoeten verantwoorden tegenover hun kinderen waromze die lekkere koek voor hun zelf hebben gekocht.
voor mezelf red ikmewelmet mekids, maar maakmezorgen om sommigge gezinnen.
gezinnen metmeoilijke pubers dienu hunouders moeten onderhoudentot ze op zich zelf kunnen.
en danlees ik hetnieuws,over een lamp die gevallen is indekamer..... en denk ik goh wat erg Knipoog smiley ikhoop dat dekamer ledener geentrauma aan hebben over gehouden. en mocht het toch, dan gaanzetoch nade ggzvoor begeleiding,hun kunnen120 eigen bijdrage permaand wel ophoesten, of mensen die inde bijstand dat wel allemaalkunnenis een ander verhaal. maakt deze overheid zich niet druk om, dan moetenze ook maar gaan werken.
zo dat lucht op om mijn mening in hetopenbaar neer te zetten. zijde vrouw die ooit bv in1 jaar 30.000 belasting betaalde en nu dooromstandigheden, wat belastingterug pakt omte overleven met nu nog 7 inwonende kids en binnen kortmaar 4. zoalsmeerder gezinnen inde bijstand uitelkaar verder gaan.
Sorry, maar ik vind deze regeling terecht. Als je drie kinderen hebt die naast jou een uitkering hebben, hebben jullie samen een modaal inkomen. Dat kan niet de bedoeling zijn van een uitkering, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:44
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

LEANNE226 schreef:
Gewoon..........verse spinazie,gekookte aardappelen en een slavink.......ik had weinig inspiratie......
Heb nog kikkers tussen de spinazie gezien? Met spinazie à la creme krijg je die er doorheen..Eet smakelijk..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:41

verwijderd

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 22 december 2011, 23:18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 10:03

FRANKT627 schreef:
Kunnen we dan aannemen dat je in een gevaarlijke omgeving woont?
Nee, in mijn woonplaats wordt men tenminste gewaarschuwd voor gladheid...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:49
BerichtOnderwerp: vreemdgaan

JOLAN931 schreef:
Ik las pas op het nieuws:

Als je wilt weten of je partner vreemdgaat kijk dan naar wat zijn vader allemaal heeft gedaan.
Vreemdgaan zou in de genen zitten.

Ik ga zoonlief maar vast in de gaten houden Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Je zou toch haast geloven in erfzonde???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:41
BerichtOnderwerp: Liefdesliedje

While she lays sleeping, I stay out late at night and play my songs
And sometimes all the nights can be so long
And it's good when I finally make it home, all alone
While she lays dreaming, I try to get undressed without the light
And quietly she says how was your night?
And I come to her and say, it was all right, and I hold her tight

And she believes in me, I'll never know just what she sees in me
I told her someday if she was my girl, I could change the world
With my little songs, I was wrong
But she has faith in me, and so I go on trying faithfully
And who knows maybe on some special night, if my song is right
I will find a way, find a way...

While she lays waiting, I stumble to the kitchen for a bite
Then I see my old guitar in the night
Just waiting for me like a secret friend, and there's no end
While she lays crying, I fumble with a melody or two
And I'm torn between the things that I should do
And she says to wake her up when I am through,
God her love is true...

And she believes in me, I'll never know just what she sees in me
I told her someday if she was my girl, I could change the world
With my little songs, I was wrong
But she has faith in me, and so I go on trying faithfully
And who knows maybe on some special night, if my song is right
I will find a way, while she waits... while she waits for me!

Kenny Rogers

http://www.youtube.com/watch?v=8uBmu1vdQEY&feature=related

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 21 december 2011, 11:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 11:23
BerichtOnderwerp: Liefdesliedje

I didn't know what day it was
When you walked into the room
I said hello unnoticed
You said goodbye too soon

Breezing through the clientele
Spinning yarns that were so lyrical
I really must confess right here
The attraction was purely physical

I took all those habits of yours
That in the beginning were hard to accept
Your fashion sense, beardsly prints
I put down to experience

The big bosomed lady with the dutch accent
Who tried to change my point of view
Her ad-lib lines were well rehearsed
But my heart cried out for you

You're in my heart, you're in my soul
You'll be my breath should I grow old
You are my lover, you're my best friend
You're in my soul

My love for you is immeasurable
My respect for you immense
You're ageless, timeless, lace and fineness
You're beauty and elegance

You're a rhapsody, a comedy
You're a symphony and a play
You're every love song ever written
But honey, what do you see in me?

You're in my soul

You're an essay in glamor
Please pardon the grammar
But you're every schoolboy's dream
You're Celtic, united, but baby I've decided
You're the best team I've ever seen

And there have been many affairs
Many times I've thought to leave
But I bite my lip and turn around
'Cause you're the warmest thing I've ever found

You're in my soul

You're in my soul

You're in my soul

Rod Steward.

http://www.youtube.com/watch?v=pTFKPdWw1Gc

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 21 december 2011, 11:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 18:01

MARRY942 schreef:
En was dat je mooiste moment vandaag Chat? Clown smiley
Voor mij wel ja
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 17:58

ERIKA129 schreef:
je zegt eerst zowel de man als de vrouw maar toch ga je alleen verder op de vrouw! Jammer! Wij zouden gevoelig zijn voor een man in een belangrijke functie.... laat mij dat nu helemaal niet boeien!
En dat een directeur een aantrekkelijke secretaresse krijgt? Denk dat meneer de Directeur ze daar vaak op aan neemt tja wordt er dan gezegt het oog wil ook wat Daarbij hoe vaak is het niet dat de man op zakenreis gaat en er een mooie dame wordt geregeld om mee te gaan? zogenaamd om de tegenpartij uit te dagen en lekker te maken en niet de dames zoeken een topfunctionaris maar hij zoekt hun
en voor de dames is het vaak ook maar de vraag met wie ze hun pleziertjes hebben.
Jammer dat je dit zo generaliseerd Chat want mijns inziens zijn de mannen net zo slecht zo niet slechter dan de vrouw! Ik zou wel eens willen weten wie er meer vreemd gaat de man of de vrouw.
Natuurlijk ben ik generaliserend bezig, we zouden immers niet ingaan op persoonlijke situaties. En het is duidelijk dat je niet helemaal gelezen hebt wat ik schreef over mannen.
Om tot een relatie te komen hebben de man en de vrouw verschillende drijfveren. Het belangrijkste voor de man, is dat hij mag voortplanten, zodat zijn geslacht niet uitgestorven raakt, het belangrijkste voor de vrouw is dat ze zoveel mogelijk veiligheid wil creëren voor haar nest.. Waar kun je deze waarborgen vinden? De man is gericht op uiterlijk, de vrouw op veiligheid.En veiligheid vind je bij hogere status en meer rijkdom. Luister goed, dit zijn allemaal onbewuste processen die ervoor zorgen dat we zijn zoals we zijn. Niets menselijk is per slot van rekening ons vreemd.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 16:39

Iemand attendeerde mij erop dat mijn woonplaats genoemd werd in het avondjournaal van acht uur. En idd het topic over gladheid begon ermee...het lijkt nu wel of ik in een heel belangrijke plaats woon...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 20 december 2011, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 16:22

Ik vind de antwoorden hier te gemakkelijk. Allemaal in de vorm van: je bent stom als je eraan begint. En natuurlijk heeft iedereen gelijk, de praktijk is echter anders. Vaak zie je dat het niet aan de intelligentie ligt van de persoon, maar veel meer aan andere dingen.
Iedereen heeft hier wel een crisis meegemaakt. Als je dan getroost wordt door een vreemde, kan dat heel gemakkelijk overgaan in verliefdheid. Een hele poos geleden was er in een kerk een vrouw, die wegging bij haar man met zes kinderen. Hij was de voorganger(X) van deze kerk. Toen de leiding van de kerk haar opriep voor een gesprek zei ze: "Ik weet dat ik mijn man, mijn kinderen, mijn roeping en God verlaat. Maar ik doe het toch." Het was duidelijk dat ze besefte wat ze deed. Ze kwam niet over als stom, meer verblind.

Ik denk dat vreemdgaan ingewikkelder is, dan dat men hier zegt. Het is niet goed, het geeft schade, en toch zie je dat het voorkomt in alle lagen van de bevolking en ook bij mensen die in de maatschappij juist bekend staan om hun status en intelligentie.
Het is toch te gek voor woorden, dat een Berlusconi er een hobby van gemaakt had...je kunt over hem vinden wat je wil, maar intelligent is hij wel.
Zelfs de leider van het IMF leek te vallen voor een kamermeisje, op één of andere manier keken we er helemaal niet van op.

Vreemdgaan heeft nl. iets belonends voor zowel de man als de vrouw. Vrouwen zijn nu eenmaal gevoelig voor mannen in een belangrijke positie. En deze man veroveren kan voor hen het hoogste doel zijn. Wel eens afgevraagd waarom de onwijs vette directeur toch de aantrekkelijke secretaresse kon krijgen. Je hebt ook vrouwen die altijd door een man begeerd willen worden. Ze flirt zoveel mogelijk, omdat dat flirten haar bevestigt in haar schoonheid.
Voor mannen is het een bevestiging van zijn manlijkheid. Dat hij nog steeds vrouwen kan veroveren, de jacht en de trofee zijn belangrijk. Zodra hij de trofee veroverd heeft valt de interesse en gaat hij weer op zoek naar een nieuwe prooi.
Vreemdgaan is een relatie zonder verantwoordelijkheid. Je hebt geen gezamenlijke zorg over de kinderen, de rekeningen het huis..het kan een verademing zijn met iemand seks te hebben zonder meteen verantwoordelijk te zijn.
Ik probeer slechts uit te leggen, maar dat wil natuurlijk niet betekenen dat ik het goedkeur.
Tenslotte nog even dit. In Hollywood wordt al sinds jaren de overspelige relatie verheerlijkt. In veel films lijkt deze relatie de volmaakte relatie vol liefde en passie. Misschien is dat idee langzamerhand in onze cultuur doorgedrongen...

(X) voorganger is geen juiste beschrijving van zijn functie, maar een juiste beschrijving zou meteen het kerkgenootschap beschrijven.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 20 december 2011, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 december 2011, 10:55

GERRIT084 schreef:
Denk je nu werkelijk dat een getrouwd persoon zich bloot geeft, aan een ander om te kunnen scoren. Natuurlijk gebeurd dat ook wel, maar in de regel worden de regels en banden wat losser geschroefd om iets te kunnen bereiken.
Eerlijk gezegd vraag ik dat ook niet. Ik heb dit topic ook niet geopend, we kunnen dingen gewoon lekker algemeen houden toch? Wat ik me afvraag, is dat iemand een relatie aangaat met een getrouwd persoon. Waarom zou je dat doen? Heel vaak weet je het in het begin niet, maar op een gegeven moment kom je daar toch achter, en waarom zou je er dan nog mee doorgaan? Waarom gaat men überhaupt aan een relatie beginnen die geen hoop biedt? Is dat omdat men toch hoopt dat het goed zal gaan? Eigenlijk doen de mensen zichzelf tekort in mijn ogen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 22:58
BerichtOnderwerp: KERSTMAAL

ZEELAND736 schreef:
Het gaat er weer om Chat...hoe vier ik Kerst....
Ik weet van mezelf...ik denk OVER mezelf...niet groot...
Je hebt gelijk als je stelt...dat dit recept...voor deze maaltijd..zo elke dag bereid zou moeten worden....
Dat je elke dag in vrede en eensgezindheid met iedereen( en dat is heel veel hoor) aan 1 tafel zou kunnen zitten...
Kerst vieren zonder me schuldig te voelen...hoe zie je dat dan???
Ik zou een Farizeeër zijn als ik zou zeggen...Mmmm, dat zit wel goed met mij...Ik ben namelijk helemaal niet volmaakt...en zeker niet zonder fouten. Ik voel ook nog steeds dat elke dag genoeg heeft aan zijn eigen kwaad!!!
Laten we daar nu eens beginnen. Als je leeft als verloste zondaar, hoef je dat schuldgevoel niet meer mee te zeulen. Pas als er iets op de dag zelf iets gebeurt wat niet goed is, dan voel ik me schuldig.
Wat zou je ervan vinden als je straks in de hemel komt en God zegt tegen je, Ik had je Mijn liefde willen geven, maar jij klaagde alleen maar over je tekortkomingen...
En ik vier Kerst als een feest. Bij ons NL gaat feest altijd gepaard met lekker eten en lekkere hapjes. Dus ik zit zonder schuldgevoel aan een heerlijke maaltijd. Als ik in Suriname gewoond had, had ik vast en zeker ook gedanst...
ZEELAND736 schreef:
Zoals ik echter al eens eerder vertelde...Kerst een dure maand???
Nee die is bij mij niet duurde dan andere maanden...
En nog denk ik bij Kerst...wat heb ik het goed....
Schuldig voelen met Kerst...???
Als ik God bovenaan heb staan tijdens de kerstdagen...zou mijn Kerst weleens heel anders kunnen wezen...
Ik vind dan ook dat je Kerst echt moet vieren, dus de boodschap van Kerst vertellen aan de mensen. En God bovenaan staan tijdens de Kerst, voor mij een vanzelfsprekendheid.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 22:46

Bij vreemdgaan gaat het om twee personen. Waarom gaat iemand een relatie aan met een getrouwd persoon, dan moet er toch ook iets aan de hand zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 22:17

LEANNE226 schreef:
Waarom een slotje?Mag er helemaal niet over vreemdgaan gesproken worden of gaan bepaalde berichtjes te ver?
We kunnen toch een discussie voeren en rekening houden met de ander?
Wie er niets over wil lezen kan het overslaan.........
jawel, maar bedgeheimen gaat mij persoonlijk te ver. Laten we het dan eens hebben over het waarom. Waarom gaat iemand vreemd. Heel vaak wordt gezegd, dat hij/zij niet aan zn/haar trekken komt. Zelf denk ik dat er heel andere oorzaken voor zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 169 Volgende
Pagina 46 van 169