ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een welkomterugknuffel voor Ilona!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 25 maart 2010, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 14:00
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

EVA685 schreef:
Dan ben ik dus toch overgedoopt Twijfelende smiley , zoals ik pas hoorde.
Als kind ben ik gedoopt in de Ger. Kerk Vrijgemaakt, op Catechisatie geweest en geen belijdenis gedaan, jaren later ben ik ondergedompeld in de Evangelische Kerk.

Is dat overdopen? Volgens mij niet! Het gaat namelijk om twee manieren van verstaan van de doop die niet direct te vergelijken zijn. De verbondsdoop heeft een heel ander uitgangspunt als de geloofsdoop, waardoor een vergelijking danwel het vervangend naast elkaar zetten niets anders is dan vergelijken van appels en peren.

Met je geloofsdoop heb je wel voor de tweede keer belijdenis gedaan ten overstaan van een gemeente. Want die twee zaken zijn wel met elkaar te vergelijken als hetzelfde fenomeen.

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 25 maart 2010, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:57
BerichtOnderwerp: Bedelen

GRACE015 schreef:
Ik heb nog weleens moeite met bedelen van mensen aan de uitgang van het station, of in de stad, bij de supermarkt, noem maar op.
Je wordt aangesproken voor geld voor het betalen van een rekening, het kopen van eten, de straatkrant,wat ik trouwens een goed initiatief vind.
De ene keer loop ik voorbij, en heb daar eigenlijk moeite mee, een andere keer geef ik wat, en denk ook soms nog weleens: ga toch eens wat werken, terwijl ik weet dat dat meestal helemaal zo makkelijk niet is.
Het komt erop neer dat ik me verplicht voel om iets te geven, zelf heb ik het aardig goed, en wil dat wel delen, maar ook weer niet te gek. Zei Jezus niet, wat je aan de minste gedaan hebt, heb je aan mij gedaan?
Van de week heb ik dus iemand geen geld gegeven, maar ben de AHto Go ingegaan en heb een overheerlijk broodje gekocht, de man had blijkbaar zo'n honger dat hij me omstandig bedankte en het haast uit mijn hand rukte.
En ik was nog wel bang dat hij het zou weigeren, als hij geen geld kreeg.
Hoe doen anderen dat, vraag ik mij af. Ben je spijkerhard, of geef je af en toe soms wat?

Een heel verstandige zet om voor het geld wat eten te kopen voor iemand. Zo weet je dat het geld goed besteed is en je helpt de persoon in kwestie daadwerkelijk aan zijn eerste levensbehoefte, wat ook weer tot nadenken kan zetten bij deze persoon (wat doe ik met mijn geld?).

Overigens denk ik wel dat je onderscheid moet maken tussen bedelen en straatkrant verkopen. Want dat laatste is voor die mensen gewoon werk, werken met behoud van uitkering zeg maar. En ja, dan is het wel goed om dat krantje echt te kopen, alhoewel je die ook zou kunnen ruilen tegen een broodje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 maart 2010, 13:51
BerichtOnderwerp: Bevrijdingspastoraat

Middels bevrijdignspastoraat wordt een handvat geboden om los te komen van bepaalde zaken in je leven. Willie heeft al een verwijzing geplaatst naar [url=www.bevrijdingspastoraat.nl]de site Bevrijdingspastoraat[/url]. Daarnaast zou je ook kunnen kijken op Huis van Vrede. Via deze sites kun je veel informatie vinden om zo mogelijk je vragen te beantwoorden, zowel als het gaat om beschrijving van dingen als om ervaringen van mensen. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je de mensen achter die sites altijd benaderen...of hier je specifiekere vragen (op forum of via mail/privéchat) stellen om daar met elkaar verder over na te denken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 22:39
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

JEANFRITS816 schreef:
dan ga je gewoon chocomel drinken op plaatsen waar het niet mag.

Da's nog eens bruut Clown smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 24 maart 2010, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: Preken

Friesch Dagblad schreef:
Arjan Plaisier: ‘Preek bevindt zich in crisis’

Utrecht - Het gaat niet goed met de prediking in kerken in ons land. Dat vindt dr. Arjan Plaisier, scriba van de Protestantse Kerk in Nederland. ,,De crisis waarin de kerk verkeert, gaat niet voorbij aan de prediking.” Nederland is niet langer het land van de preken, zo vindt de secretaris van de grootste protestantse kerk van ons land.

Plaisier hield vorige maand in Bonn een lezing over de prediking in Nederland op een conferentie van de GEKE, de gemeenschap van protestantse kerken in Europa. Die lezing staat nu in een informatienota met recente toespraken van kerkbestuurders.

Ondanks dat ons land een eigen stichting heeft voor prediking, Passie voor Preken, er regelmatig proefschriften verschijnen over het onderwerp prediking, er een populaire preekwedstrijd is (dagblad Trouw) en zelfs jonge predikanten worden geworven voor het ‘product’ preek, zijn er heel wat negatieve ervaringen met wat zondags van kansels klinkt. Veel kerkgangers beoordelen ‘of het wel of geen goede dienst was’ aan de prediking.

De scriba ziet dat preken door verschillende oorzaken de ,,mist in kunnen gaan”. Bijvoorbeeld als de Bijbel niet meer echt gelezen en bestudeerd wordt. ,,Het gevolg is dat de predikant de eigen stokpaardjes berijd. De Schrift wordt niet gelezen omdat de predikant te druk is met van alles en nog wat, maar de core-business veronachtzaamt.”

Een ander oorzaak is dat de substantie ontbreekt: het evangelie als bevrijdende kracht van God. ,,Waar de substantie ontbreekt wordt preken praten. Er ontstaat een vacuüm dat opgevuld wordt met van alles en nog wat, maar het is brood dat niet verzadigt.” Bij een preek waar de persoon van de predikant buitenspel staat, is er ook een gerede kans dat die niemand bereikt. ,,De preek wordt formeel. Het verhaal kan dan nog wel kloppen, maar er klopt geen hart in.”

Moralistisch
Preken zijn ook vaak te moralistisch. ,,Er moet van alles. We moeten de wereld verbeteren, of nette burgers zijn, of perfecte christenen. Omdat we dat allemaal niet zijn of kunnen, krijgen al deze moraliteiten een sterk retorisch karakter.”

De kerk heeft, zo vindt scriba Plaisier, absoluut goede predikers nodig. ,,Hoe zullen ze geloven als ze niet gehoord hebben?” De kerkbestuurder wil dat preekkunde (homilitiek in jargon) een prominente rol krijgt in het nieuwe model van na- en bijscholing van predikanten.
De huidige tijd vraagt om een type prediking dat daarbij aansluit. ,,Het ritme zal in veel gevallen hoger moeten, de stijl directer. Een preek zal minder een betoog of een exegetische verhandeling moeten zijn.” Een preek moet zo goed in elkaar zitten dat ,,die ene vonk overslaat”.
Het zal, volgens Plaisier, nog hard werken worden om zo te preken ,,dat oren worden bereikt, hoofden aan het denken gezet, harten geraakt en handen en voeten in beweging worden gezet”. ,,Maar in dit werk staan we niet ‘onder de wet’, maar ‘onder het evangelie’. Het is blij werk.”
Het gesproken woord legt het in de moderne tijd vaak af tegen de beeldcultuur ,,We willen vermaakt worden en ons laten verstrooien. Toch moeten we doorgaan met de prediking. Vertellers blijven. We hebben een goed verhaal te vertellen. Het kan ook een zegen zijn dat er nog een plek is waar werkelijk iets wordt gezegd met het ‘oude’ middel van de taal.”

1. Hoe ervaren jullie de preken die je hoort?
  2. En hoe meten jullie ‘of het wel of geen goede dienst was’?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

INKA401 schreef:
snapt hier niets van ... ben wel 50 maar voel mij 30 Clown smiley

Voel je je in 2035 dan 55? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:52

MARIO216 schreef:
Deze begrijp ik niet.

Hij heeft het over 2035: dat is over 25 jaar. Over 25 jaar is hij 75 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 21:24

INKA401 schreef:
nietus .. tis 2035 Knipoog smiley

Wil je zo graag 75 zijn dan Inka Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 maart 2010, 19:54

LEANNE226 schreef:
Vieren doe ik wel als mijn "nieuwe" bedrijf een feit is,ik heb nu mijn oude indentiteit terug...........nooit meer alleen maar de "weduwe van" zijn maar......ikke!!!
Heel dubbel maar een grote stap de toekomst in Knipoog smiley

Geweldig moment Leanne! Koester het moment en gebruik het om verder te bouwen aan een toekomst! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 22:33
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een knuf voor Clowntje, ook namens Robbedoes!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:23
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

CROSSROAD317 schreef:
Chat, soms snap ik je echt niet, je suggereert (al) weer iets wat niet eens aan de orde is...... Dit valt echt onder de categorie uitlokken.... Boze smiley

Ach, alles went Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:22
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

CHATULIEM619 schreef:
Helaas hier vind je me weer als een tegenstander. Het is voor een heel groot gedeelte gebaseerd op een mythe. Leg maar eens uit waarom het vlees niet goed genoeg is bij de supermarkt of de slager.
En ga geen verhaaltjes ophangen over de zielige dieren bij boerderijen want ook dat is een mythe. Werk maar eens een dagje mee met een boer en dan zul je zien hoeveel liefde hij voor zijn beesten heeft.

Waar wordt gezegd dat een boer geen liefde heeft voor zijn beesten? Het gaat veel meer om de massaveehouderij die hoogtij viert met enkel oog voor productie en niet meer voor de dieren. Ook het supermarktwezen en de slagerijen zien dit steeds meer en maken ook duidelijk onderscheid in biologisch verantwoord verkregen vlees en het andere vlees. Is daarmee het andere vlees niet goed? Nee, maar het kan beter! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 21:14
BerichtOnderwerp: liefde is

GRACE585 schreef:
LIEFDE IS...

...keihard werken Knipoog smiley

maar zeker de moeite waard! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: Bijbels feest ongezuurde broden

CHATULIEM619 schreef:
Hoewel de christelijke feesten niet expliciet genoemd worden, is het wel bijbels om feest te vieren. Met dat vieren gedenken we nl. belangrijke gebeurtenissen in ons geloof. Zoals de uittocht voor de joden belangrijk is, is de kruisiging van Jezus dat ook voor ons christenen. Dit geldt ook voor Kerst, waar we vieren, dat Jezus op aarde kwam. Hemelvaart vieren we dat Hij ten hemel ging en met pinksteren vieren we de uitstorting van de Heilige Geest. Allemaal significante gebeurtenissen die we ook als zodanig mogen vieren.
De betekenis is voor veel mensen echter verloren gegaan, en daarom vind ik het altijd heel belangrijk om tijdens de feesten daadwerkelijk stil te staan bij het doel van de viering.

Inderdaad! Belangrijke gebeurtenissen voor mensen die Jezus als hun Verlosser aangenomen hebben. En dat mag gevierd worden, waarbij het altijd goed is om stil te staan bij de manier waarop.

Tegelijk doet deze discussie me wel even denken aan een tekst uit Colossenzen 2:
Quote:
16 Laat niemand aanmerkingen op u maken inzake eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwe maan of sabbat.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: Waarom???

Zonder jouw open reactie zouden onze reacties er niet geweest zijn. Jij dus vooral bedankt voor je openheid en je kwetsbare houding! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 23 maart 2010, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:40
BerichtOnderwerp: Avondmaal

DENNISS669 schreef:
De bijbel is immers 1... hoe kom je hier nou op? En wat betekent het voor de toepassing en geldigheid van verschillende verbonden? Klinkt misschien bijbels, maar is echt vragen om problemen om zoals jij hier doet te stellen dat het lichaam de gemeente is in toepassing op waar de citeerde tekst over gaat. Ik sluit me aan bij Liesbeth.
Groetjes,
Dennis, die geen sokken om zijn handen doet omdat die ook in de kast liggen

De Bijbel is immers 1: we moeten teksten uit de Bijbel niet enkel op zich lezen, maar ook leren verstaan in de context van het totale evangelie. En dan kun je mijns inziens zeker wel het dwarsverband leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:33

DENNISS669 schreef:
De voortzetting van Pesach is het avondmaal, niet Pasen. Pasen is, net als Kerst idd heidens van oorsprong, waar de kerk "christelijke" feesten en gebeurtenissen aan heeft geplakt. Waarom verschuift Pasen telkens van datum? Genoeg hierover te vinden op internet, en niet verbazend, niet in de bijbel. En dingen gedenken is goed! Zoals het gedenken van Jezus offer, zoals bij het avondmaal, de vervanger van het feest van de ongezuurde brooden, Pesach.

Toch wordt uit de Bijbel duidelijk dat ons Pasen een voortzetting is van het Pesach. Zoals Pesach staat voor de uittocht uit Egypte, staat Pasen voor onze uittocht uit het zonderijk in Jezus.

Dat vervolgens de invulling van Pasen door mensen wordt vormgegeven, betekent niet dat het feest op zich niet bijbels is. En zoals je zelf al zegt: wat is er mis met gedenken? Als jij het voldoende vindt om dit enkel met avondmaal te doen, prima. Maar waarom dan meteen anderen die ook graag het Paasfeest als Opstandingsfeest willen gedenken afschilderen als onbijbels?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:26
BerichtOnderwerp: zelf geloven/familie niet gelovig

Jammer dat je door andere mensen zo in de kou gezet wordt. Zeker omdat het mensen zijn die net als jou een relatie met God hebben en die ook nog eens zo dichtbij je staan. En het wordt niet echt makkelijker als anderen zo ook nog eens tegen je opgezet worden. Werkelijk een voorbeeld van de moeite die mensen ten deel kan vallen als ze voor God kiezen...echt een enorme strijd. Veel zegen daarbij!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:19

Alice

Ga 11 april samen genieten en praat na de tijd erover door.
Houd verder gewoon in eerste instantie contact als vrienden.
Succes!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:16
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIO216 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=vW1hv37imjw

Waarom werkt mijn link niet Gefrustreerde smiley

Je vergeet de [ url ] aan het begin en de [ /url ] aan het eind (zonder de spaties die er even tussen zijn gezet om de tekst goed zichtbaar te laten zijn).
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:15
BerichtOnderwerp: rells hoekie

GRACE585 schreef:
die muziek linc te plaatsen is idd niet moeilijk maar hoe laat ik dat nu werken zodat je em zo aan kunt klikken pfffffffffffffffffff Gefrustreerde smiley
ben ik blondtdtdt

HELLUP Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

1. Selecteer het adres van de clip.
  2. Klik op 'kopiëren'.
  3. Klik hier op 'reageer'.
  4. Klik in het witte vak op 'plakken'.
  5. Zet voor het adres [ url ] en na het adres [ /url ] (alles zonder de tussenliggende spaties).
  6. Klik op 'OK' en je link staat op het forum.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:08

PEACEDOVE820 schreef:
Ik vier alleen nog bijbelse feesteen dus geen kerst en pasen meer.

Pasen is toch zeker wel een bijbels feest, aangezien het een voortzetting is van het Pesach, de maaltijd die Jezus met zijn leerlingen hield net voor zijn uitlevering.
Kerst is weliswaar geen feest dat in de Bijbel benoemd wordt, maar is het daarmee niet bijbels? We staan met Kerst stil bij de geboorte van Jezus, de vleeswording van God. Dat is toch wel reden voor een feessie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:04
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

THOMAS968 schreef:
...

Geschreven door Thomas die ditmaal inziet dat zwijgen goud kan zijn Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 23 maart 2010, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 20:03

LIESBETH326 schreef:
Ik lees hier dat iemand zich schuldig maakt. Dat is toch iets individueels?
Ik weet dat in andere bijbelgedeelten met lichaam ook de gemeente van Christus bedoeld wordt. Als dat was in dit gedeelte had je me overtuigd. Met het lichaam wordt echter in dit verband volgens mij bedoeld het lichaam van Christus. Hij gaf Zijn lichaam en Zijn bloed, voor mij...

En dat Lichaam dat is nu juist ook Zijn Gemeente, zoals je zelf al aangeeft. Dat het niet direct in dit gedeelte zo staat, betekent niet dat je het niet door mag trekken naar die andere teksten waar wel over de Gemeente als Zijn Lichaam gesproken wordt. De Bijbel is immers 1 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 19:58

ALICE495 schreef:
Waarom moet het zo moeilijk zijn als je een relatie krijgt met iemand die heel anders gelooft dan jezelf?
Het gaat toch allemaal om het zelfde. Waarom moeten er dan zo veel verschil in het geloof zitten Smiley die vol vragen zit
Maar wat doe je dan als je echt gek van die persoon bent, maar je zit qua geloofs oppervlak niet op 1 lijn Smiley die vol vragen zit

Geloof is net als idee van opvoeding en omgang met elkaar een belangrijk onderdeel van relatievorming. Dus er zal toch gezocht moeten worden naar een zo passend mogelijke combinatie. Als je dan te ver uit elkaar staat, kan dat de relatiegroei in de weg staan. Het is dan zaak om met elkaar te zoeken naar de basis die je wel hetzelfde hebt om dan verder te zoeken en te groeien met elkaar.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 23 maart 2010, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:19

Zie rode tekst, Liesbeth.

Quote:
1 Kor. 11 :

27 Daarom maakt iemand die op onwaardige wijze van het brood eet en uit de beker van de Heer drinkt, zich schuldig tegenover het lichaam en het bloed van de Heer. 28 Laat daarom iedereen zichzelf eerst toetsen voordat hij van het brood eet en uit de beker drinkt, 29 want wie eet en drinkt maar niet beseft dat het om het lichaam van de Heer gaat, roept zijn veroordeling af over zichzelf. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakke en zieke mensen en zijn er al velen onder u gestorven. 31 Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. 32 Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 33 Daarom, broeders en zusters, wees gastvrij voor elkaar wanneer u samenkomt voor de maaltijd. 34 Wie honger heeft kan beter thuis eten. Dan leiden uw samenkomsten tenminste niet tot uw veroordeling.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:08

Het is meer iets wat indirect in het geciteerde bijbelgedeelte voorkomt. Want in dat gedeelte wordt wel duidelijk gewezen op het onderdeel zijn van een lichaam.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 23:01
BerichtOnderwerp: Het RD

GRACE015 schreef:
Rustig aan he Henk.
Bekritiseren is weer een heel groot woord, misschien wel iets te groot.
Ik gebruik toch liever wrevelig, en oke, ik ken de richting, dus weet waar ze voor staan. Zelf denk ik er iets anders over.
Maar laten we het niet zwaarder maken dan het is.

Grace, ik geef enkel aan dat ik het aanpraten van een schuldgevoel te zwaar vind als reactie op het niet kunnen lezen van de onlineversie van het RD als het zondag is. Jij hebt inderdaad enkel de term wrevelig gebruikt, waar ik me prima in kan vinden. Dus wel bijzonder dat je je aangesproken voelt door mijn reactie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 22 maart 2010, 22:35

Misschien de bemoedigende woorden erna ook even citeren, Maris. Anders gaat er wel een scheef beeld ontstaan wellicht. Want juist in dat stukje erna wordt duidelijk dat dit lijstje (de 10 geboden) niet gegeven wordt om ons de moed in de schoenen te laten zakken, maar juist om ons te leren dat we van Hem afhankelijk zijn en dat we ons altijd naar Hem kunnen keren als we opnieuw willen beginnen...allemaal door het verlossingswerk van Jezus, wat we gedenken bij het Avondmaal. Het door jou geciteerde lijstje is dus een stukje uit een geheel waarin de mensen belijden dat ze zich afhankelijk weten van God!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 43 44 45 46 47 48 49 ... 71 Volgende
Pagina 46 van 71