Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 18:22
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JOL252 schreef: | Spekblokjes uitgebakken, stamppotje van restant bietjes en aardappel erdoor mee opbakken, kaneel/peper/zout en appel erdoor. Ik mag door voor de volgende ronde van de fijnproefster in huis. |
He hier ook stamppot bieten met een speklapje. Lekker gemarineerd en dan knapperig gebakken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 18:19
|
|
|
Mijn zoons eten bij hun vader en ik dus alleen. Heb avonddienst dus lekker makkelijk gedaan een portie hutspot met shoarma uit de vries. Een muisje zoals ze dat hier noemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 18:16
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mijn mooiste moment was net ; ik kreeg een prachtig boeket rode rozen van een aantal lieve cmmers als steun in mijn privé omstandigheden....... Ik was er stil van en wat lief..........En stil ben ik niet gauw..... Dit is echt omzien naar elkaar..........wat mooi om dat zo te ervaren..... |
He Willemijn, Weet niet wat die moeilijke prive omstandigheden zijn, Hoeft ook niet, maar wil je ook veel sterkte wensen ermee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 13:05
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dus 1 (bar)man is niet genoeg voor jou? |
Ja sommige mensen zijn gewoon hebberig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:56
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...geniet vooral niet van mijn sacrale aanwezigheid hier want ik blijf maar enkele dagen...voila... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:26
Onderwerp: Samen verbonden (liedtekst van Sjem)
|
|
|
PIETER619 schreef: | Samen verbonden, een hand in jouw hand Vriendschap gevonden , en samen een band Liefde kan groeien, je huilt en je lacht Liefde laat bloeien , het geeft levenskracht En samen door het leven gaan, samen heel sterk Di e handdruk heel even maar, ’t is genoeg en het werkt
En samen vertrouwen , en samen een doel met handen gevouwen , een hemels gevoel En samen verbonden, Gods hand in jouw hand Die hand heelde wonden, brengt eenheid tot stand Hij wil met je delen , je wel en je wee Wat stuk was weer helen , hij leeft met je mee
In blind vertouwen een hand in jouw hand verbonden in Geest door bruggen te bouwen houd liefde stand de hemel viert feest |
mooi zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 16:17
Onderwerp: Grüsz Gott - Ida Gerhardt
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als je de gedichten van Ida goed leest zie je hoe de band met haar moeder was. Ida had ook Grieks gestudeerd en ook dat is goed te merken in haar gedichten.
Samen met Marie van der Zeijden heeft Ida de Psalmen vertaalt van het Grieks naar het Nederlands en deze staan in de Wilibrord vertaling van 1981. Elke dag zingen de Nederlandstalige Benedictijnen, Trappisten en Cisterciënzers deze vertaling tijdens hun gebedsdiensten. |
He Frank welkom terug!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 oktober 2012, 22:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik wilde een strenge moeder zijn "GEEN TV OP DE SLAAPKAMERS!" sprak ik ferm.......dat vond oma zo sneu dat ze een giga-tv doneerde en ik,zei de gek,heb er het meubel en een enorme zitzak bij geleverd Ik moet zeggen,het is wel lekker rustig
Tja,een schilderijtje heb ík weer niet
Leanne(tegen de tijd dat ze deur uit zijn weet ik precies hoe ik ze op had moeten voeden........) |
Haha heel herkenbaar!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 oktober 2012, 19:27
Onderwerp: Doodstraf .......wat is erop tegen ?
|
|
|
PIETER619 schreef: | Als men in een land woont waar de wetten van God overtreden worden, hoeft men daar niet gehoorzaam te zijn aan de regering, maar alleen aan God en Zijn gebod. Simpel voorbeeld is Noord-Korea.
Als men abortus als voorbehoedmiddel gebruikt, omdat de regering het legaliseerd, mag men zich er gerust tegen verzetten. |
Ja Pieter daar heb je helemaal gelijk in als zo'n regering dingen van je vraagt die tegen Gods geboden ingaan, hoef je niet te gehoorzamen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 oktober 2012, 19:01
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik ben tegen de doodstraf, dus ook tegen een regering die hem uitvoert. Helaas hebben we niet altijd een christelijke regering. In Romeinen lees ik dat ik dat moet accepteren. Echter kan ik wel voor de overheid bidden en m'n stemgedrag erop aanpassen. |
Nou ik zou me in bepaalde gevallen de doodstraf als straf wel kunnen voorstellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 oktober 2012, 14:16
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | hihihihihi....gek! |
oh doe ik al jaren zonder te weten mee nou ja bijna ik doe SSP
soep, stokbrood met kruidenboter, pap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 oktober 2012, 12:03
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ja maar ook niet of Hij die wel gebracht heeft. Wat geeft ons het recht om te "zeggen" je tijd zit erop en dan maar geen kans op genade meer?!
Ik denk ook dat je Romeinen 13 in een stukje context moet lezen. Ooit eens is de brief in hoofdstukken verdeeld, terwijl Paulus het als 1 geheel heeft geschreven. De laatste versen van hoofdstuk 2 gaan met name over dat God de wraak toekomt en dat wij onze vijanden lief moeten hebben. Daarnaast denk ik dat de christenen toen wel moeite hadden met de overheden van die tijd. Dus kan Paulus in de eerste versen van hoofdstuk 13 niet hebben bedoeld dat overheden soms anders optreden dan de christenen in die tijd gewild hadden. Bedoeld Paulus hier niet te zeggen. Doe gewoon netjes wat je gevraagd word? Omdat hij namelijk ook over de belasting begint.
En eindigt hoofdstuk 13 niet heel duidelijk met het verwijzen naar de liefde, zelfs dat daarin de wet zijn vervullling vindt.
Dus ik lees in hoofdstuk 12 en 13 dat ik als christen in de liefde moet staan, en dat God de wraak toekomt, en dat ik de overheid moet erkennen of zij nu de doodstraf hanteren of niet. |
ha heb je gelijk in, denk dat wij het aardig met elkaar eens zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik als persoon bepaal of iemand de doodstraf krijgt. Dat zal de overheid moeten bepalen. Maar deze discussie gaat er over of je er tegen bent dat de overheid ook de doodstraf als straf zou hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:57
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik vraag me af waarom er op de startpagina nog steeds de uitnodiging van het speeddaten in Alphen aan de Rijn staat. 6 okt .... dat is het toch allang geweest? |
ja ik erger me ook al steeds aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 20:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | tja steen, jol, jij en ikke haha Girlpowerrrrrrrrrrrrrrrrr |
en ikke dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 12:08
|
|
|
Weet het al het wordt shoarma, maar dan wel gezond. Zelfgemaakt met kipfilet en paprika,ui champignons op een volkoren pitah broodje knoflooksaus gemaakt van yohurt ,met wat sla en yoghurt met honing toe
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 oktober 2012, 01:09
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb een man ten huwelijk gevraagd(die resoluut nee zei ),iemand in de billen geknepen,een bejaarde geholpen met oversteken,koffie gedronken bij een volkomen vreemde,met 8 man door een auto gekropen,met eieren gegooid..........nou,dat was het wel zo'n beetje.........gewoon zo'n doorsnee dag |
zon dag zou mij ook kunnen overkomen maar: IEMAND IN DE BILLEN KNIJPEN??????????????? dat moet je ff uitleggen Le
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 oktober 2012, 19:37
|
|
|
Vandaag pannenkoeken en gister pizza, allebei vanwege drukte op mijn werk, en hoewel de jongens vinden dat we morgen patat moeten eten om het plaatje af te maken denk ik toch dat we morgen iets heeeeel gezonds moeten eten. Maar wel lekker natuurlijk. Dus iemand ideeën?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 oktober 2012, 19:28
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Strandweer...hoeft niet meer zo...al hoewel een wandeling langs het water heerlijk kan zijn... Maar ik hoop wel op DROOG weer...vrijdag.. Er staat een bos/herfstwandeling op het programma...met een leuke groep mensen/familie en ook vooral met de kinderen die herfstvakantie hebben... We doen dit bijna elk jaar en hebben meestal mooi weer... Dat gaat gebeuren in de bossen van Burgh-Haamstede..in Zeeland. |
Nou je hebt niks te klagen gehad wat het weer betreft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 oktober 2012, 16:35
|
|
|
ik was niet aan het bellen hoor in de auto als ik dat doe vlieg ik meteen de bosjes in. Nee ik was in gedachten zo druk.....
Heb trouwens nog maar 2 keer in mn leven een bekeuring gehad een voor door t rode licht lopen en 1 voor verkeerd parkeren dus valt best mee
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 19 oktober 2012, 16:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 oktober 2012, 14:54
|
|
|
zo druk bezig geweest met vervanging voor een zieke avonddienst regelen dat ik met de auto van n werk het fietspad op reed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 22:46
|
|
|
MAMY994 schreef: |
O, jawel hoor. Doe al jarenlang gewoon koffie zetten. Kokend water, filter, koffie en opschenken maar. Zo gebeurt. Liefst met vers gemalen bonen. Wel elektrisch gemalen tegenwoordig. Lekker!!!!!!!!! En ik schijn tegenwoordig weer helemaal in te zijn. Word een rage, let maar op. |
nou dat lukt toch niet in 50 seconden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 22:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | Pfffffffffffffffffffffffffff, waarom moet ik gewoon net als u doen? Geef mij maar de senseo , ik miste dat ding vanavond al. |
zonder Senseo da gaat ech nie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 21:58
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ik zag dat er ook een treinverbinding naar Lunteren is. Ligt het restaurant ver van het station of is er een busverbinding naar toe? Bij het Kruitvat zijn weer dagkaarten te koop. Zaterdag of zondag reizen voor 12.99 euro. |
Ja het is een beetje ver om te lopen en er gaat geen bus maar iemand met de auto is in 15 min heen en weer dus dat moet toch goed komen. desnoods mag je bij mij achter op de fiets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 17:15
Onderwerp: maak een vijfje
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja Das waar Niet meer doen Je hebt gelijk Roelande
Oke??? (Hij vond het toch zelf ook onzin??) |
Onzin? ons brein heeft niksen nodig das echt bewezen dus: zinnig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 17:05
Onderwerp: maak een vijfje
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | (je kunt maar een dagbesteding hebben...toch??) |
Niet zo negatief over een vijfje vind dat niet aardig ozo!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 16:44
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Horren voor de ramen is hier op het platteland ook zonder lieveheersbeestjes geen overbodige luxe |
Ja 2 jaar geleden was er op Ameland ook zo'n plaag midden in de zomer. Je kwam steeds onder te zitten. Maar inderdaad ze doen verder niks
|
|
Naar boven |
|
|