Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 13:28
Onderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Autisme kan zowel aangeboren zijn, als dat je het krijgt. Linken(bewijzen) zoek ik later....geen tijd nu. |
Misschien kun je kenmerken vertonen die autistisch aandoen maar het echt gediagnosticeerde "autisme" (PDD NOS / Asperger etc.) kan niet te maken hebben met vaccinaties. Dit doet eenvoudig geen recht aan al het leed voor zowel degene die autisme heeft alswel de omgeving die hiermee te maken heeft. What's in a name... nou voor sommigen best wel er toe doende.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 09:39
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Autisme is een aangeboren hersenstoornis, een pervasieve ontwikkelingstoornis die veroorzaakt wordt door 1 of meerdere genen. Het is niet te vergelijken met zoiets als kanker. Kanker is een ziekte. Autisme is geen ziekte het zit in je persoonlijkheid. Het is dus wie jij bent. Je kunt kanker hebben maar je kunt geen autisme hebben ;je bent er een |
Dit doet recht aan wat er af en toe pijn aan mijn ogen doet in dit topic. Dankjewel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 06:23
Onderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Oke...aangeboden... Maar wat deed je met dat aanbod???
Ineke die iets soortgelijks heeft gemaakt vandaag.... Het staat in de koelkast...voor morgen.. Tiramisu.... Ik BOOD het mezelf aan...en zal het morgen....ETEN!!!!
Nee...er is niets mis met mij...ik ben volslank!!! |
haha wat denk je?! En ook om het recept gevraagd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:23
|
|
|
JANS221 schreef: | Was het lekker? Ben je nu ook volslank? |
was ik al, maar aangezien ik een paar maatjes minder broek aan mocht zaterdag ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:11
|
|
|
PETRA373 schreef: | Aangeleverd zien het om de uitstraling gaat die een mens mooi maakt, ga ik lekker een mil kiway. Eten, misschien wel twee. Duhhh zou die niet eten om perfect slank te blijven voor een man die zelf ook niet perfect is Dus tadaaaaa, milkiway... Lekker |
Jol, net naar een verjaardag geweest en gebak aangeboden gekregen met mascarpone.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 19:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Mensenlief toch!!! Het is weer de hoogste tijd om deze onnodig angstaanjagende paniekzaaierij met enkele toch allang bekende feiten te ont-krachten en te ont-zenuwen: Dat honderden kinderen zouden overlijden als er niet aan massavaccinatie tegen mazelen wordt gedaan is één GROOT misverstand. In 1971 kreeg nog 98% van de kinderen onder de 10 jaar mazelen. In 1972 schreef de Gezondheidsraad aan de minister : 'De mortaliteit (sterfte) ten gevolge van mazelen bedraagt ongeveer 1 à 2 per 1.000.000 (1 MILJOEN) inwoners'.
Lees meer OP:
http://www.earth-matters.nl/5/7450/gezondheid/fatale-misleiding-ivm-mazelenepidemie.html |
Is ieder onnodig ziek geworden kind niet 1 teveel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 19:03
|
|
|
IFAN841 schreef: | Ja, wat jij doet hangt wel heel erg tegen spotten aan vind ik. Erg lichtzinnig allemaal... Ik denk dus dat een discussie daarover daarom erg onzinnig is. Maar bedankt voor je aanbod... |
Okay, je gaat dus verder en legt er nog een stuk veroordeling op. Dat is voor jouw rekening en niet de mijne.
Ik zou het verder erg waarderen als dit topic verschoond blijft van verdere ergernissen van jouw kant.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 18:06
|
|
|
IFAN841 schreef: | En daar gebruik jij de Bijbel voor??? |
Nou het zit je wel hoog he? Weet je wat, als je je echt heel erg gekwetst hierover voelt nodig ik je uit om me hier over te mailen en niet dit topic hiervoor te gebruiken.
You're welcome.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 1 juli 2013, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 16:47
|
|
|
JANE410 schreef: | Nou wees maar blij als je volslank bent , ik krijg zo vaak te horen dat ik te dun ben. Alhoewel er ook wel vrouwen zijn die vragen hoe ik dat doe. Ik doe helemaal niks, ik kan gewoon alles eten maar wordt niet dikker Heb waarschijnlijk geen aanleg om dikker te worden.
Zo zie je maar weer, het is niet gauw goed en mensen zijn zo hard vaak in hun uitspraken. Tegenwoordig denk ik: Voor God ben ik goed en dat is het belangrijkste |
Het zegt uiteindelijk niets over degene waarover kritiek wordt geleverd qua uiterlijk/omvang maar over degene die er iets over te zeggen heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 12:18
Onderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Okay, als jij demonen uitdrijven wilt scharen onder "Geneest Jezus nu net als 2000 jaar geleden" dan hoort het bij dit topic, m.i. is het net een andere categorie.
Ik denk dat er in dit soort diensten veel aangeleerd gedrag is van mensen met een open gat in hun ziel en gevoel en dat er ook zeer weinig onderscheid soms is bij de mensen die in de teams van nazorg zitten. De 1 ziet een emotie voor een demon aan en de ander een demon voor gevoel. Het is een risico dat er temidden van een groep waar de druk op genezing/bevrijding ligt dit leidt tot escalatie. Ik ben meer voor een combi van kennis en zalving waar het gaat om begeleiding van mensen, binnen een individueel contact. Wat ik mis in deze gevallen is de relatie waar Jezus in ieder geval belang aan hechtte in Zijn contact met mensen. Binnen een relatie waar mensen gekend worden is er allereerst ontspanning, geaccepteerd worden en de mogelijkheid dat men weer "mens wordt".
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 1 juli 2013, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 08:40
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ps: En dat demonen uitdrijven, ik denk daar hebben we de psychologie en de psychiatrie voor. En daar hoeven mensen niet zo mensonterend te lopen krioelen op de vloer, of schreeuwen, in een dienst. Juist daar houden ze er iets aan over. Mijns inziens en denk ik. |
It is better to light a candle than to chase the darkness away...
maar dit is wel weer een ander onderwerp voor een topic denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 07:59
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Maar ja, dit vers: 17 Dit zij een altoosdurende inzetting voor uw geslachten in al uw woonplaatsen: gij zult volstrekt geen vet en geen bloed eten.
Gelijk erachter, staat daar niet voor niets... |
Wie de schoen past
on topic dus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 06:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En zeker voor mensen die ernstig ziek zijn en proberen ermee te dealen, kan dat pijnlijk zijn, steeds die focus op bovennatuurlijke genezing door God, als ze zelf proberen te leven met het feit dat ze spoedig, of over een jaar oid dood gaan. Idd, alsof dát het alllerbelangrijkste wordt gevonden door mensen/christenen, zo komt het vaak op me over, ipv dat je gered bent omdat iemand gelooft. |
Maar ja. Het leven is ook niet eerlijk, het leven is grillig. We snappen het niet, van de een wel en de ander niet. Om nu helemaal het hoofdstuk "genezingen" af te sluiten voor deze tijd is wel heel rigoreus. En ergens heb ik ook iets van, als een niet-gelovige geneest in hoeverre is dat zonder God? Wie kan dat beoordelen? Genezing is in mijn ogen altijd iets wat God voor ogen heeft en uitwerkt. Ook via de medische wereld waarin een gelovige de handen van God door de behandelingen heen ervaart, dan geldt dat ook voor een niet-gelovige, alleen ervaart die dat niet zo.
Feit is wel dat in sommige kringen, waar jij het over hebt, er rare dingen worden gezegd als iemand niet geneest. Zoals dat er nog zonde zou zijn, of er niet genoeg geloof is. Als iemand een groot geloof heeft is dat degene wel die een ernstige ziekte te dragen heeft en toch zijn of haar geloof kan blijven vasthouden.
Feit is ook dat de genezingen soms verheven worden als het hoogste goed en de succesverhalen in de hoogste boom worden uitgehangen. Dat doet de zaak geen goed.[i]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 juli 2013, 06:27
|
|
|
IFAN841 schreef: | En flauw istie sowieso... Maar misplaatst ook! Daarmee heb je de Bijbel oneigenlijk gebruikt. Beetje jammer is dit toch wel, niet...? |
Tis maar hoe je het beziet en opvat. Je kan het zien als een soort van zelfspot..
On topic maar weer.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 1 juli 2013, 06:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 juni 2013, 18:51
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Jan Zijlstra zei altijd:''Ga richting Jezus, ga richting het wonder'' Soms willen mensen wel de genezing, maar niet de genezer! |
Maar om dit samen gelijk te trekken geeft mensen soms wel een vals beeld. Het gaat om Hem alleen en dat moet ons genoeg zijn of dit nu wel of niet gepaard gaat met een wonder.
Natuurlijk is bidden om herstel altijd een bidden naar Zijn wil. En of genezing nu wel of niet zich voltrekt op welke manier dan ook, maken we allemaal, ziek of niet, deel uit van Zijn plan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 juni 2013, 15:45
|
|
|
Ik denk even terug aan een vriendin met de ziekte van Crohn... over de 30 operaties.. en toch ongelovelijk vertrouwend op genezing tot het einde toe. Hoop, verwachting, geloof en vertrouwen gingen samen met teleursteling, knokken en strijden... tot ze uiteindelijk is overleden. Ze leefde vertrouwen en geloof in genezing voor en het gebeurde niet. In datzelfde vertrouwen ging ze naar Huis... zonder bitterheid. Wat mij nablijft is haar ongeschonden liefde voor God. En dat vind ik het grootste wonder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 juni 2013, 07:54
|
|
|
Ik denk de laatste tijd door het terugkomen van dit onderwerp in de topics veel aan de opdracht van Jezus. "Leg zieken de handen op" en dan het moeilijke : " en zij zullen genezen:"... Hij zei het tegen Zijn discipelen die weer anderen zouden onderwijzen met wat Jezus aan hen had geleerd. Als het alleen in Zijn tijd was dat mensen genazen waarom zou Hij het dan gezegd hebben en zou in Handelingen nog gewag worden gemaakt van genezingen?
En dan het Jacobus 5... ben je ziek, meld je bij de oudsten en laat voor je bidden... opdat je geneest.
Ik ben het met je eens, er genezen weinig, je hoort het weinig, in ieder geval in ons werelddeel... ik heb genezing gezien van een man in een rolstoel, en van heel nabij herstel meegemaakt .. en dat ging heel vanzelfsprekend zonder al te veel toeters en bellen. Daarentegen weet ik ook dat mijn broer niet lang meer heeft terwijl hij zijn gevecht nog steeds niet opgeeft. We hebben te maken met de gebrokenheid van de schepping, zo jij al schreef. En toch zijn er ook wonderen te melden.
Als het waar is wat Jezus opdroeg zou het in ons leven een plek hebben en bidden we voor en met zieken los van het resultaat, of men nu geneest of niet.
Wat dit onderwerp lastig maakt is hoe men ermee omgaat, mensen die zichzelf en hun "bediening" blijkbaar erg belangrijk vinden (veelal narcistische personages die op deze manier dit soort werk opstarten) en dit ook luiddruchtig proflileren. Die van alles aan visie toe hebben gevoegd... maar ook de mensen die zich hieraan toewijden, hierin mee gaan. Het zijn niet alleen de leiders/de organisaties. Leiders en organisaties bestaan mede door de volgers die hen macht toekennen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 30 juni 2013, 08:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 22:39
|
|
|
Dus weer even on topic, hierbij waar we volgens mij het laatst met het onderwerp gebleven waren.
JANS221 schreef: | Onder Gods voorzienigheid wordt verstaan dat God in overeenstemming met de raad van zijn wil alles wat er zal gebeuren al heeft voorbestemd. De regels uit de catechismus dat alles uit Gods vaderlijke hand ons ten deel valt, was een reactie op de heersende opvatting van die tijd dat alles beheerst werd door het toeval. Om zich tegen die gedachte te verdedigen werd er in de catechismus veel nadruk gelegd op de Goddelijke voorzienigheid en werd vastgelegd dat God alles beslist. Deze menselijke gedachte hield dan wel in dat het kwade: bv. ziekten en natuurrampen, ook van God vandaan kwam. God heeft gezegd: Ik ben die Ik ben. Mensen noemen mij naar mijn daden. Zoals wij denken dat God is, zo noemen wij Hem. Wij maken een God naar ons beeld. Zo kan je Hem zien als De Voorzienigheid die alles maar dan ook alles heeft voorbestemd. Interventie in die voorzienigheid is dus niet toegestaan. Je mag je kinderen dus niet inenten, want als God wil dat ze een ziekte krijgen, dan krijgen ze dat, als God het niet wil dan niet. De wil van God wordt dan ook snel een straf van God. En in de naam van God kan je dan de vreselijkste dingen doen, nalaten en zeggen.
Een vreselijk verhaal, Leanne. De liefde is hier wel erg ver te zoeken. Deze reacties zijn volkomen misplaatst en horen niet onder de noemer christendom. Als het mysterie van het kwaad ergens geplaatst moet worden, dan in elk geval eerder bij de mensen dan bij God. Voorzienigheid betekent dat je iets kan voorzien, dat er je iets voor ogen staat. Wat God voorziet en hem voor ogen staat is dat de mens gelukkig wordt. De toekomst is voor ons veilig gesteld, we mogen door de komst van Christus als bevrijde mensen onze weg vervolgen. Vertrouwend op God die ons niet loslaat. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 17:41
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Het is een wat vreemde redenering vind ik. Want het betekent dat ik als mensje God zou kunnen tegenhouden. Als God wil dat ik of mijn kind ziek wordt en ik laat mij ineneten dan voorkom ik daarmee wat God wil? Dus ben ik dan slimmer/sterker dan God? Of kun je het zo niet omdraaien. Mijn idee is God is souverein als Hij echt zou willen dat ik ziek wordt (zou Hij dat echt willen ?) dan wordt ik ziek daar zal geen inenting tegen helpen. |
Ja mensen kunnen Gods mindset beinvloeden. Zo mooi verwoord met dat Hij zich liet "verbidden". Ik denk dan maar even aan Mozes die pal voor het volk ging staan en God vroeg Zijn besluit te herzien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 17:18
|
|
|
JANS221 schreef: | Onder Gods voorzienigheid wordt verstaan dat God in overeenstemming met de raad van zijn wil alles wat er zal gebeuren al heeft voorbestemd. De regels uit de catechismus dat alles uit Gods vaderlijke hand ons ten deel valt, was een reactie op de heersende opvatting van die tijd dat alles beheerst werd door het toeval. Om zich tegen die gedachte te verdedigen werd er in de catechismus veel nadruk gelegd op de Goddelijke voorzienigheid en werd vastgelegd dat God alles beslist. Deze menselijke gedachte hield dan wel in dat het kwade: bv. ziekten en natuurrampen, ook van God vandaan kwam. God heeft gezegd: Ik ben die Ik ben. Mensen noemen mij naar mijn daden. Zoals wij denken dat God is, zo noemen wij Hem. Wij maken een God naar ons beeld. Zo kan je Hem zien als De Voorzienigheid die alles maar dan ook alles heeft voorbestemd. Interventie in die voorzienigheid is dus niet toegestaan. Je mag je kinderen dus niet inenten, want als God wil dat ze een ziekte krijgen, dan krijgen ze dat, als God het niet wil dan niet. De wil van God wordt dan ook snel een straf van God. En in de naam van God kan je dan de vreselijkste dingen doen, nalaten en zeggen.
Een vreselijk verhaal, Leanne. De liefde is hier wel erg ver te zoeken. Deze reacties zijn volkomen misplaatst en horen niet onder de noemer christendom. Als het mysterie van het kwaad ergens geplaatst moet worden, dan in elk geval eerder bij de mensen dan bij God. Voorzienigheid betekent dat je iets kan voorzien, dat er je iets voor ogen staat. Wat God voorziet en hem voor ogen staat is dat de mens gelukkig wordt. De toekomst is voor ons veilig gesteld, we mogen door de komst van Christus als bevrijde mensen onze weg vervolgen. Vertrouwend op God die ons niet loslaat. |
Diepe zucht... heel raak verwoord..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 15:54
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vind dit een hele moeilijke discussie,ik kom uit een hoek waarin ziekte en dood(vaak) gezien werden als een straf van God. Deze ouders leven niet alleen met het besef dat hun kinderen ziek zijn omdat ze niet laten inenten maar ook nog met de angst dat God ze zal straffen met ernstige ziektes of zelfs de dood.
Ik was eens op een begrafenis van een mooie jonge blom van 17 die op haar fiets geschept was door een automobilist en meters was meegesleept.......de dominee zei:hoe zondig moet dit kind wel niet geweest zijn dat God haar zo straft.........kippevel!(en walging)
Ik ben vervloekt door deze zijde van de familie omdat mijn vader zich heeft laten cremeren ,omdat mijn broer gescheiden is en omdat mijn partner ernstig ziek werd(straf voor.......???)De hel schijnt nog te goed voor mij te zijn......mensen die hier jaren over de vloer kwamen werden door de kerk verboden hier ooit nog een stap over de drempel te zetten.
Ik bid voor kracht en wijsheid voor de ouders en dat de zieke kinderen hier ongeschonden uit mogen komen.
Leanne,moet en kan zelf beslissingen nemen |
Woorden schieten wederom te kort... wat een wreed geloof.. geen greintje liefde, licht, leven... ik ben oprecht blij dat jij hier anders uit voort bent gekomen maar heel erg dat dit zo pijnlijk aanwezig was/is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 09:18
|
|
|
Hij kan dat miljard beter uitdelen, ook in geloof... wedden dat ie dat niet doet? En dat ze nog serieus ingaan op dat verzoek... pff
maar goed, dit is vet off topic.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 29 juni 2013, 09:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 13:37
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Vergeven kan soms pas in gang gezet worden als er ruimte (afstand) is gecreëerd om te kunnen voelen en jezelf te horen denken.
(Of is dit meer een kreet van de week?)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 28 juni 2013, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 09:42
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
PETRA373 schreef: | dankje Jol. ik ga es opruimen hier en de dingen een plek in me hart proberen te geven. Dat vroeg ik me af, moet ik voor d e kinderen me groot houden, me gevoelens negeren??? Zoals ik meestal doe?, maar kon het niet, of liever gezegd wou het echt niet, koos voor me zelf een keer. |
Helemaal Top! Kies vanuit je hart en wees waarachtig. Daar hebben je kids het meeste aan.
|
|
Naar boven |
|
|