ChristianMatch

Forum

Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 135 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 18:33
BerichtOnderwerp: Sucsesverhalen

GERRIT084 schreef:
Mogen faal verhalen ook Smiley die vol vragen zit daar barst ik van Woedende smiley

ja hoor, gerrit; jij mág dat, al is het drie pagina's vol......... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 14:29
BerichtOnderwerp: Gratis hulpmiddelen

LEANNE226 schreef:
Heb je ergens een greintje fatsoen zitten?

Of verveel je je zo dat je je moet verlagen tot het geinen op een (voor iemand)serieus topic?
Blijkbaar wel.........

Get a life........

Ik zal de redactie vragen dit topic te sluiten.

ik vind het juist een geweldig initiatief van je, leanne......
zoals je wel vaker goedgevige initiatieven toont!!

hannah.........erger u niet; verwonder u slechts. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 december 2011, 00:11
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer van dat Engels tussendoor...... Engeltje smiley

zei ze om 00.04

was jij niet weg ofzo? Engeltje smiley
wat een geleu.........eh..........geluk, je bent er nog! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 20:08
BerichtOnderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?

MOMO697 schreef:
eh tja nou moet ik dus wel ff met de billen bloot hier
want ik zit in de schuldhulpverlening Verlegen lachende smiley

maar ik ben voor het principe van:
een gedeelte sparen
een gedeelte weggeven
een gedeelte voor jezelf

en als je een oordeel over me hebt, ga vooral je gang

ik bid dat je nooit zo iemand tegen zult komen

ik hoef toch helemaal geen oordeel over je te hebben, momo?
ik stelde je alleen een vraag en het antwoord is duidelijk;
je zou een gedeelte gebruiken om desbetreffende buffer op te bouwen, en een gedeelte zou je aan anderen schenken; prima toch?

hannah.........kent meer mensen die finacieel wat minder ruim zitten dan haar lief is!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 18:40
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp werkelijk niet, waarom je nu dingen oprakelt. Is dat om de ernst van je verhaal te tonen. Wil je medelijden hebben ofzo? Ik vind zo'n lichtjesdag overdreven als we alle miskramen meerekenen. Dat is mijn mening en dat blijft het ook. Net zo goed als ik het overdreven vind dat mensen boven de 50 naar een therapiegroep gaan....

chatuliem, bij het lezen van je reactie schiet er een brok in mijn keel; Geschokte, onthutste smiley

@ zeeland; ik denk dat er dingen zijn in het leven, waar je toch altijd pijn blijft voelen wanneer je er aan terugdenkt.
en de ruimte die je krijgt om gebeurtenissen te verwerken maakt inderdaad uit bij het verwerkingsproces.
zelf heb ik nooit een zwangerschap meegemaakt; ik heb wel pleegkinderen weer de deur uit zien gaan, en wanneer ik aan ze denk, krampt er ook altijd nog iets in mijn hart; en dat zijn dan notabene nog niet eens mijn eigen kindjes, al houd ik niet minder van hen omdat ik hen "alleen maar" verzorgt heb.

hannah........liever ongewenst kinderloos, dan een onvoltooide zwangerschap.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 12 december 2011, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 december 2011, 14:52

WILLEMIJN232 schreef:
Volgens mij is vandaag mijn laatste dag CM......Als ik terugblik naar drie jaar CM zie ik veel mooie dingen, de leuke contacten, de pittige discussies(Chatuliem, we worden het nooit eens maar wat hebben we een boeiende discussies gehad en veel van elkaar geleerd), ik heb hier ook geleerd om wat anders naar dingen te kijken door gesprekken met mede cmmers.....Ik heb mede cmmers in het echt ontmoet en bij de meesten bleef het bij een digitaal contact.
Maar ook heb ik hier teleurstellingen gehad in contacten met mensen, ook verdriet in sommige dates.....kortom veel facetten van het leven zijn hier voorbij gekomen.
Nu op naar een CM loos leven, ik begreep van Maryan dat het prima bevalt, gelukkig heb ik naast cm nog een druk leven.....
Wat ik jullie mee wil geven: blijf niet hangen in het oude en vooral......bekijk het glas altijd half vol en niet half leeg.......En als laatste:
Blijf hoop houden als het tegenzit, God zorgt er altijd voor dat het goed komt, op Zijn manier......
lieve groet,
Willemijn

á Dios, willemijn............het ga je goed!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 20:50
BerichtOnderwerp: Erfzonde

MAR907 schreef:
Erfzonde heeft geen enkele waarde of betekenis voor een kind van de Heer.
Een wedergeboren persoon is vrij van alle zonden, het wordt hem/haar niet aangerekend of wordt daarop op veroordeeld door God.

Het is een zinloos debat. Het zegt meer dat men het Woord van God niet kent, oftewel eigenlijk niet weet wie en wat de Messias is.

ik verwacht dat je bedoelt dat een wedergeboren mens vrij is van de schuld van de zonde, mar?
ik ga er althans van uit dat we het er over eens zijn, dat wij mensen nog dagelijks fouten maken en zondigen?

ik ben het niet met je eens wanneer je stelt dat het een zinloze discussie zou zijn, omdat niet iedereen even veel bijbelkennis zou hebben, of een studie gemaakt heeft van het messiaanse gedachtengoed.
ik denk juist dat discussies als deze om die reden heel leerzaam kunnen zijn. juist het elkaar wijzen op de byzonderheden in de bijbel, en het uitwisselen van visie kan zo verrijkend en leerzaam zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zondag 11 december 2011, 16:15
BerichtOnderwerp: vreemdgaan

PIETER649 schreef:
nee joh, natuurlijk niet, ik ga kruisdragen, de rest van mn leven een rotleven leiden tot de dood ons scheid Engeltje smiley

ik kan daar wel respect voor opbrengen, pieter; Engeltje smiley
je bent (ook als het op intiem vlak niet zo wil vlotten) immers nog steeds GETROUWD?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 11 december 2011, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 13:26
BerichtOnderwerp: Profetische beleving

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat versta je dan concreet onder een profetische avond? Wat doe je dan en wat gebeurd er dan? Of is dit een vreselijk domme vraag? Ook een optie hoor.... Knipoog smiley

ik heb ook geen flauw benul, willemijn; ben wel nieuwsgierig hoe dat in zijn werk gaat op zo'n avond!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 13:24
BerichtOnderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans

WILLEMIJN232 schreef:
Dus als ik het goed begrijp is het zo dat als je iemand citeert de term ineens minder erg is? Het is maar net met wat voor blik je kijkt volgens mij.......Het is niet zo relevant wat de dames zelf vinden denk ik.....daar gaat het ook niet over toch Verraste, verbaasde smiley

wanneer mensen zich gevleid voelen wanneer je een bepaalde term gebruikt om een groepje MUTSEN aan te duiden, denk ik inderdaad dat dat niet erg is willemijn. het is inderdaad maar net met welke blik je kijkt.... Engeltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 20:36
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ERIKA129 schreef:
hihi er zijn meer Hermannen Cootje dit is een andere Clown smiley

herman in een kistje,
herman zonder kistje,
herman op een balkonnetje..........

allerlei soorten en smaken, erika............ Clown smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 19:46

VISSER278 schreef:
Ja W-tje , ik weet het. Maar ik dacht , misschien, misschien dat ze van gedachten verandert. Maar we houden contact he? En je weet het... de uitnodiging blijft gelden . Knipoog smiley

daar gaaaaaaaan de sliptongetjuhs........... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 19:39

PIETER649 schreef:
ik heb wel n donkerbruin vermoeden...

(tegen zwart aan zelfs)

Pieter, houd wel van n inkoppertje op zn tijd
Knipoog smiley

vermoedelijk heb jij een donker zwarte muts, pieter? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 december 2011, 16:55
BerichtOnderwerp: Vraagje: wat ga jij nog doen in de tijd die jou nog rest

LOVEJEZUS310 schreef:
Dit is mijn laatste bericht op dit topic

Heb genoeg anderen dingen die meer bij mij passen, dit soort forums is gewoon niet mijn ding.

Amen

en ik ging net denken dat het je ging lukken, LJ! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 9 december 2011, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 20:01

GERRIT084 schreef:
Slaat op dorp mensen zeggen bla bla bla vr is dat ook zo, antw ik vind van niet.

ik begrijp niets van je bla bla bla vr verhaal gerrit Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 8 december 2011, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:40

GERRIT084 schreef:
Ja, en, heb je de mijne ook goed gelezen dan? Ik geef enkel weer hoe ik het beleef, en het soms zie bij anderen, en ook weer de commentaren daarop hoor.

ik denk dat ik je bericht dan verkeerd heb geintepreteerd door onderstaande regel die je schreef;

GERRIT084 schreef:
Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt?

het woordje radicaal werd door thomas gebruikt in de bijdrage waar jij op reageerde, dus leek het mij logisch dat je op die zinsnede inging.

hannah..........communicatie-wet van zender en ontvanger....... Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 8 december 2011, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 16:45

THOMAS968 schreef:
13 Wanneer je je voeten rust gunt op sabbat

Het is natuurlijk overdrachtelijk bedoeld, maar ik moest er even om glimlachen omdat ik op zondag veel wandel en in de zomer als het even kan zeil en daarna een wijntje drink op het paviljoen.
Maar de tekst geeft aan dat veel mensen overdrijven met de zondagrust. Bedenk wel dat in de tijd dat dit geschreven werd, een grote groep zwakke mensen door de sabbathsrust werden beschermd. Het streng houden aan de wet had een sociale kant want slaven waren er ook door geholpen. Nu we een fatsoenlijke wetgeving hebben, is dat anders geworden. Niet bezig zijn met geld verdienen en een dag rust is sowieso goed voor een mens. Wat mij betreft, staat het ontspanning op geen enkele wijze in de weg. Als je wilt dat niemand voor je werkt moet je wel heel radicaal zijn en dan sla je door. Dan zou je de gastoevoer ook moeten onderbreken. Nou, ik dacht het niet.

Thomas

GERRIT084 schreef:
Waarom zou iemand heel radicaal zijn of doorslaan, als die zich wel zo de zondagsrust of Sabbathrust in acht neemt?
Ik beperk mij wel voor een groot deel op zondag, en probeer hem zo veel mogelijk na te leven.
Dat het niet altijd lukt, vind ik spijtig genoeg, een hoop dingen gebeuren toch, en dat zit hem wel in de tijd waar in wij nu leven.
Bij ons in het dorp zijn er, die weer een eigen beleving aanhangen, die op zondag, lopend naar de kerk gaan, wat de weersgesteldheid ook is.
Erg ouderwets gekleed, in het zwart, daar heb ik wel respect voor, daar van wordt vaak wel gezegd, die zijn radicaal en slaan door.
Maar is dat dan ook zo? Ik vind van niet, daar kan je hoe dan ook best wel respect voor opbrengen, zonder ze een stempel te geven.

heb je de posting waar je op reageert wel zorgvuldig gelezen gerrit?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 december 2011, 00:08

laat ik ut nou es helemaal met jolan en willemijn eens zijn!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:50

BILLY701 schreef:
Ik klaag omdat ik zo stom ben geweest om tot twee keer toe deze week tot drie uur in de nacht met iemand heb zitten (liggen) bellen.
Ik ondervind er nu de gevolgen van.
Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley
Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

ahh billy toch!!
niet klagen maar dragen en vragen om MEER!! Knipoog smiley

lekker van genieten joh!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 15:45

CHATULIEM619 schreef:
Een van de redenen waarom dit soort onderwerpen belangrijk zijn om te bespreken is, om duidelijk te maken dat onze leer niet absoluut is. En veel mensen denken dat wat hun kerk denkt, de absolute waarheid is. Gisteren in de chatbox hadden we het over zwemmen op zondag. Ik vroeg waarom dat niet mocht en kreeg te horen, dat ik dan maar de bijbel moest lezen. Met deze discussies zien we dat er idd verschillen zijn in de benadering van Gods Woord en dat bij elke leer wel dingen op te merken zijn.
Persoonlijk kan ik me niks voorstellen waarom de Heer het erg vind als je 's zondags in een meertje gaat zwemmen. Anderen verketteren mij er dan weer om. Of dat de kinderen niet buiten mogen spelen op zondag. Allemaal uitwassen in mijn ogen, extreme interpretaties van de heiliging van de zondag...wandelen of zwemmen, wat is eigenlijk het verschil.

ik kom uit een gezin waar op zondag nog geen spelletje gedaan mocht worden; er werden alleen boeken gelezen; CHRISTELIJKE boeken dan wel te verstaan!
alleen het functionele wandelen naar de kerk was toegestaan, en mijn vader voelde dan ook op mooie dagen de behoefte om de wat langere route te nemen uit de kerk, langs de rijn waar zoveel gezellige bootjes en vrolijkheid was, waar wij dan enorm van konden genieten.
uiteraard was dit volstrekt géén wandelen!! integendeel; we waren vanuit de kerk op weg naar huis.......... Knipoog smiley

de basis van dit denken ligt in een bijbeltekst uit (ik dacht jesaja?) waar iets staat in de trant van;
"dat gij uw lust niet doet op den sabbath"
dit wordt in dergelijke gevallen zo geintepreteerd dat je niets zou mogen doen op zondag, waar je plezier aan kunt beleven.
wat ik me dan wel eens heb afgevraagd, is wat je zou moeten doen als het een lust voor je is, naar "Gods huis" te gaan?
je mag immers je lust niet doen op Zijn heilige dag?

hannah......ik ben verblijd; gereed om naar Gods huis te gaan.........psalm 122

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 december 2011, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 12:54

CHATULIEM619 schreef:
Minimalizeer je nu zelf niet de betekenis van erfzonde? Ik pak eens het doopformulier erbij:

Met de eerste stelling gaat het al helemaal mis, vind ik. Het is idd zo, dat we geboren worden met een zondige natuur.

goed, dan zijn we er uit, toch?

Maar we worden niet geboren als kinderen des toorns.
dat hoor je mij dus ook nergens zeggen, chatuliem;
generaliseren heeft als gevaar dat je verwachtingen plaatst bij het denk-raam van iemand, omdat je toevallig weet in welke kerkelijke achtergrond iemand is opgegroeid; in dit geval ben je echter in discussie met een meisje dat wel degelijk zelf heeft leren nadenken, en de formulieren niet ziet als basis voor haar geloofsleven.
het enige geschrift, dat ik als Waarheid ervaar, is de bijbel zélf.

Paulus vertelt in Rom 7:9 een heel ander verhaal. Hij beschrijft zijn kindertijd als zijnde de tijd zonder de wet en de tijd zonder schuld. We worden dus niet geboren onder het oordeel, nee het oordeel begint pas te groeien met onze kennis van Gods Woord en onze onderscheiding van goed en kwaad. Immers zelfs binnen de joodse theologie bestond geen erfzonde.
In jouw ogen is erfzonde een status, zonder dat het verbonden wordt aan schuld. Ik lees dit echter anders. Door deze status zijn we veroordeeld als baby, als kind en als volwassene. En daar ben ik het niet mee eens.

het staat in dit doopformulier ook anders, chatuliem.
maar (oei oei, kan een refo-tje dit zeggen op een openbaar forum? Knipoog smiley ) ik denk in deze dus niet zoals de meeste reformatorische mensen, en ben het roerend met je eens.
je leest hetzelffde in het laatste hoofdstuk van het boek job waar de HEERE God zegt; zou ik deze stad dan niet sparen..........etc
ik denk dat kinderen min of meer verantwoordelijk worden wanneer ze het verschil leren kennen tussen hun linker en rechter hand (symboliek van goed en kwaad)

ik denk echter dat er wordt bedoeld, dat onze kinderen geboren worden met een zwart hart, en dat wanneer zij niet tot bekering komen, (hun hartje wit gewassen wordt) inderdaad verloren gaan. als je deze nuancering toepast op het door jou aangehaalde doopformulier, kan ik het er wel mee eens zijn.

ik realiseer me overigens dat ik met de eerste regels van de voorlaatste alinea wellicht een aantal reformatorisch denkenden op deze site gigantisch laat schrikken met mijn visie, dus ga gerust de discussie aan over dit onderwerp...... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 december 2011, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 01:29

YELNIN491 schreef:
zijn we toch byzonder lekker ontopic gebleven niet Engeltje smiley Engeltje smiley en dat je dat verwondert sja Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley

weet je wat me nog meer verwondert, yelnin? Clown smiley
dat we het hierover roerend eens zijn met elkaar!
maar dat kan niet; dat zou natuuuuurlijk OFTOPIC zijn op dit topic, Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril
dus moet ik er nog even een nachtje over slapen of ik nog iets te klagen kan verzinnen...........
klagen ligt me niet zo, dus ik ga écht mijn best doen een heel clevere klagerige klachten-reeks te verzinnen! Knipoog smiley

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 december 2011, 01:31
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 01:18

HANNAH810 schreef:
misschien is het goed het begrip "erfzonde" enigzins toe te lichten, zodat ieder weet wat hiermee wordt aangegeven?

hier onder een link voor wat meer info;

http://bijbel.wikidot.com/erfzonde

en voor degenen die niet zo heel veel zin hebben dit allemaal door te lezen, de kernregel;

De zonde welke bedreven werd door Adam en Eva, de ongehoorzaamheid aan hun Schepper, wordt door elk ongelovig mens herhaald. Aangezien God de Schepper van het leven is, mag Hij van de mens verlangen dat deze Hem dient. Zolang de mens dat niet doet, is er sprake van 'erfzonde' oftewel het herhalen van de zonde van Adam en Eva.

THOMAS schreef;
Als dit juist is, geeft het al aan hoezeer het begrip erfzonde in de praktijk fout heeft gewerkt. Kan dit niet verplicht opgenomen worden in de preken van kerken die met het begrip erfzonde de fout in zijn gegaan?

thomas,
ik denk dat het een berg misverstanden uit de wereld zou helpen, wanneer hier eens duidelijk bij stil gestaan werd in de kerk!! Lachende smiley met blinkend witte tanden

dat ben ik helemaal met je eens! ik ben echter bang dat er ook predikanten zijn die zich in deze dogma's en terminologie onvoldoende hebben verdiept, helaas.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 december 2011, 01:21
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 december 2011, 01:10

CHATULIEM619 schreef:
Om antwoord te geven heb ik voor het gemak maar het hele stukje aangehaald:

Hier begint het al. Een baby erft geen zonde/schuld. Ieder mens krijgt een kans. Iedereen wordt verantwoordelijk gehouden voor zijn/haar daden.

Er is geen enkel bijbels fundament voor deze bestemming van de doop. Doop is niet voor erfzonde bestemd, het is bestemd voor zonde van degene die zich op dat moment met God verzoent. En dat is een persoonlijk keuze, een daad van de persoon zelf.

Dan blijft de echte functie van de besprenkeling heel vaag. Kun je dan zeggen, dat je van de erfzonde verlost bent als je besprenkeld bent? Zoals het hier beschreven staat, is het slechts een erkenning van erfzonde, niet een bevrijding van zonde.
Maar dan is het nog vreemd, dat de persoon zelf dat niet erkent, maar dat de ouders dat moeten doen. Juist begrippen als belijden van zonde, moet de persoon zelf doen, dat kun je niet overnemen.

Erfzonde komt niet in de bijbel voor. Men moet dus oppassen om iets waar de bijbel ons niet toe oproept zo'n duidelijke plaats te geven in de kerk. Paulus leert ons wat anders: hij leefde zonder wet als kind. Hij was zich nog niet bewust van schuld en zonde. Pas toen hij begon te beseffen, wat zonde inhield, doordat hij de bijbel las, kon hij verantwoordelijk gesteld worden.
Voor Paulus is een kind zonder wet, en daarom zonder schuld. Volgens de joden is een kind zonder wet, en daarom zonder schuld.
Als deze twee fundamenten van ons christelijk geloof al duidelijk maken dat een kind zonder wet opgroeit en daarom zonder schuld, waarom zouden wij dat dan wel doen? (Rom 7:9)

chatuliem.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
voor de vierde keer probeer ik je nu duidelijk te maken, dat ik geen verband zie tussen "erfzonde" die vergeven zou moeten worden, en de kinderdoop, die jij besprenkeling noemt.

als verdere toelichting wil ik zeggen, dat er een significant Knipoog smiley verschil is tussen de begrippen "zonde" en "zonden".
erfzonde is een begrip, een term.
het begrip zonde is dit ook.
het is niets meer dan een aanduiding, waar geen dirécte schuldvraag bij komt kijken; het is een feitelijke weergave.

het begrip zonden is een ander verhaal. zonden zijn daden, of dingen die je nalaat en dat maakt dat er wel dégelijk een schuldvraag bij komt kijken.
wanneer je je dus niet bekeerd, en God je leven toewijd, ben je wel ongehoorzaam/maak je je schuldig aan zonden omdat je Hem het recht op je leven ontzegt.

om het met andere woorden te zeggen;
erf-zonde is iets dat aangeeft dat je als kind de NEIGING tot zondigen/ongehoorzaamheid aan God hebt.
zonden zijn daden waar je voor verantwoordelijk gehouden wordt, zoals jezelf niet bekeren/God niet op Zijn woord geloven.

daarnaast wil ik je nogmaals vragen eens werkelijk te lezen wat ik je schreef. ik zal het hieronder voor jouw gemak even opnieuw plaatsen;
mijn vraag was waarmee je het in dit stukje niet eens kunt zijn;

en voor degenen die niet zo heel veel zin hebben dit allemaal door te lezen, de kernregel;

De zonde welke bedreven werd door Adam en Eva, de ongehoorzaamheid aan hun Schepper, wordt door elk ongelovig mens herhaald. Aangezien God de Schepper van het leven is, mag Hij van de mens verlangen dat deze Hem dient. Zolang de mens dat niet doet, is er sprake van 'erfzonde'oftewel het herhalen van de zonde van Adam en Eva.

nogmaals; erfzonde is niets meer of minder dan een term om aan te geven dat je met een "zwart en ongelovig hartje" geboren wordt. (en dus zo God niet kunt dienen als waar Hij recht op heeft.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 7 december 2011, 01:15
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:33

HANNAH810 schreef:
hoe bedoel je deze opmerking, yelnin? Geschokte, onthutste smiley

ik hoop dat ik je verkeerd begrijp als ik het intepreteer alszijnde dat iemand naar jouw idee geen mening zou mogen geven op een discussie-forum?
dit was een (terechte) on-topic reactie van willemijn, denk ik,
en als ik je goed begrijp, (en ik hoop dat dat dus niet zo is,) maak je een vinnige opmerking wanneer er bij hoge uitzondering wél ontopic wordt gereageerd Smiley die vol vragen zit

hannah........grijpt haar kans te klagen...... Clown smiley

.

dan is het inderdaad byzonder ontopic om hier te klagen over een ontopic reactie van iemand anders, yelnin!! Engeltje smiley Twijfelende smiley

hannah.........ergert zich niet..........maar verwondert zich slechts..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 6 december 2011, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:29

THOMAS968 schreef:
Frieda valt echt niets te verwijten. Nog niet zo lang geleden gold dat ook voor kinderen die buiten het huwelijk geboren waren, alsof die er iets aan kunnen doen. Er is wat onnodig leed geleden, niet in de laatste plaats veroorzaakt door kerkmensen die zich uiterlijk correct gedroegen en kennelijk het recht namen neer te kijken op anderen. Er is wat onnodig kinderleed veroorzaakt bij voorkinderen, kinderen van NSB-ers of uit gestigmatiseerde gezinnen. Erfzonde als term vind ik al aanvechtbaar maar dat het gebruikt wordt om kinderen de zonde van de ouders te laten "erven" is natuurlijk bij de beesten af. En als ze dan ook nog de rechtvaardiging daarvoor zoeken in een misbruikte bijbeltekst waarin staat dat dit soort dingen doorgaan tot in het derde of vierde geslacht, dan is er weer een knap staaltje van misbruik van bijbelteksten geleverd.

Thomas, de wens om net wat meer te zijn dan een ander is de oorzaak van veel kwaad.

er is inderdaad (binnen de reformatorische gezindte) vaak een verkeerd beeld bij de term "erfzonde".
jouw reactie geeft de gevolgen weer van deze onkunde, denk ik, en dat kan inderdaad enorm veel leed berokkenen.
vandaar dat ik hierboven de werkelijke betekenis van de term weer te geven (voor marry)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:24
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

HARALD940 schreef:
Ik krijg er spontaan honger, maar goed dat ik nu een broodje gezond voor mij heb liggen.

En zelf gemaakt dus lekker dik belegd

veel verstandiger dan een bere-hap, harald........... Clown smiley

dus jij houd van lekker dik belegd?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:20

YELNIN491 schreef:
topic krijgt een hoog engelengehalte Zieke smiley

hoe bedoel je deze opmerking, yelnin? Geschokte, onthutste smiley

ik hoop dat ik je verkeerd begrijp als ik het intepreteer alszijnde dat iemand naar jouw idee geen mening zou mogen geven op een discussie-forum?
dit was een (terechte) on-topic reactie van willemijn, denk ik,
en als ik je goed begrijp, (en ik hoop dat dat dus niet zo is,) maak je een vinnige opmerking wanneer er bij hoge uitzondering wél ontopic wordt gereageerd Smiley die vol vragen zit

hannah........grijpt haar kans te klagen...... Clown smiley

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 6 december 2011, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 21:13

CHATULIEM619 schreef:
En toch vind ik het niet steekhoudend allemaal, en ik denk dat de meeste mensen er zo over denken....

kun je inhoudelijk aangeven WAARMEE je het dan precies niet eens bent in het stukje dat ik heb overgenomen, chatuliem??

dan komt de discussie misschien weer op gang?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:58

MARRY942 schreef:
Gelijk heb je Hannah...wij dwalen af...
En mijn mening over erfzonde...ik heb het mijn hele leven meegedragen.....wat doet dat pijn, dat te horen over je vader....terwijl mijn opa onderduikers verborg.

zowel de manier van leven van je vader als van je grootvader staan buiten jouw verantwoordelijkheid denk ik, marry;
lees ezechiel 18 maar eens door, ik denk dat het je helpen kan?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HANNAH810
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 135 Volgende
Pagina 44 van 135