Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 15:24
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
PETRA944 schreef: | oke het queten gaat niet goed met hele tekst, maar wat ik hier mee wil zeggen is, willemijn, vind het echt vreemd zoals jij reageert op mij, terwijl ik je nergens heb beledigd ofzo, nergens ook iets over yogha heb geschreven. dus ik wou vragen of je wil ophouden ermee, terechte kritiek is oké, maar gewoon je effe afreageren zonder reden op iemand , negatief over iemand schrijven zonder reden vind ik niet oké. dus hoop dat je hier mee ophoud en zelf het goede v.b. als cristen geef. |
Jouw goede voorbeelden dan: ik negeer je voortaan......nee, dat is christelijk.....en nog erger: je gelijk willen halen...... ik vind het vreemd zoals jij reageert op een discussie.....je bent bij voorbaat al beledigd over iets wat je niet zint.......dit is niet de eerste keer zoals je zelf wel weet..... je hebt het wel vaker hier bij de hand gehad en niet alleen met mij....en dan zo kinderachtig al je teksten weer tevoorschijn halen van: kijk eens, ik doe niets! nou nou, wat kan je goed discussiëren. Dus ik geef je de boodschap terug: spiegel jezelf eens en kijk eens wat voor christen jij pretendeert te zijn........ Maar ja, het is vreemd zoals ik reageer op jou, laten we daar dan maar de discussie maar mee afsluiten....vervolgens zeg je heel christelijk: ik negeer je voortaan......, gewoon iemand bestaat niet mee voor jou.....onchristelijker kan je het niet hebben....oh nee, nu reageer ik weer af....... Je hebt het trouwens wel over het getal van de volheid, of volmaaktheid.....de zeven.....zeven quotes over hoe gelijk jij wel hebt.....dat is nu echt Bijbels....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 22 augustus 2012, 15:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Hoezo zeker niet? Wil jij God voorschrijven waar hij wel en niet mag genezen? |
dat doe je toch ook met een genezingsdienst?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:32
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kort maar krachtig, Thomas, deze reactie vind ik hout snijden. Wat je aandacht geeft wordt groter, de arglistigheid van de duivel ten voeten uit: angst zaaien, verdeel en heers....daar is ie erg goed in, dat zie je hier maar weer op dit topic. Wie ore heeft die hore: zeker mag je niet vergeten dat de overwonnen duivel nog steeds probeert macht te krijgen; realiseer je dat hij overwonnen is en hij krijgt geen vat op je. De splijtzwam is de energie van het kwaad, trap er toch niet in en verdoe je energie niet aan het kwade maar besteed het aan het goede. Als je dat nu nog niet weet..... |
Dus jij bestrijdt het kwade maar niet want dat is zonde van je energie??? tja....nee, dat weet ik nu nog niet.....en zo wil ik ook niet leven...... Onrecht en het kwade moet je juist bestrijden......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd doe ik niet fanatiek, ik ben wel vastberaden. Ik loop niet mensen te bekeren. Het standpunt wat ik uitdraag hou ik me aan vast. En dat standpunt vind ik terug in de Bijbel. Dus omdat ik nogal vasthoud aan de waarden die de Bijbel mij voorspiegelt ben ik opeens fanatiek??? Vreemde redenatie. |
Het zijn jouw waarden zoals jij de Bijbel leest.......een ander heeft heus geen mindere waarden omdat hij/zij het anders ziet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 11:26
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, als je niet zoals sommigen denkt denk je gemeen.
Als je kritiek op zijlstra hebt heb je eigenlijk kritiek op God.
Maar men mag andersom jou wel beledigen.
Ja, en juist van degene waar je het niet van verwacht, ik ken dat.
Fijne Dag alsnog! |
Ach Shanita, zegt wat over de toon op het forum he? Als je anders denkt dan de ander wordt er gewoon geschreven: ik negeer je voortaan? En dat schrijft dan een christen????? Dan ben je toch niet geloofwaardig als christen? Dan kan je wel allemaal mooie verhalen schrijven maar in de kern doe je heel 'normaal 'één van de ernstigste dingen binnen het communiceren: je negeert iemand, doet gewoon of hij/ zij niet bestaat.....Tja....hoe geloofwaardig ben je dan? Hoe zou God dat vinden? en dan maar klagen over waarzeggerij en occult zijn..... Vreselijk eigenlijk hoe men hier mensen in hun waarde laat.....en dan nog pretenderen christen te zijn....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 22 augustus 2012, 11:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:52
|
|
|
[quote=PETRA944]Ik schrijf je niet na, ik reageer op je valse beschuldigingen......en dat is heel wat anders..... En als positieve bijdrages alleen dingen zijn die in je straatje te pas komen hoef je ook nooit meer van gedachten te wisselen over allerhande zaken, wel makkelijk trouwens, heb je altijd het gelijk aan je kant..... Is iemand gewoonweg negeren wel zo christelijk vraag ik me dan weer af????? Mag dat dan weer wel????
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 22 augustus 2012, 11:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:45
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is iemand afkraken realistisch? Zou jij het dan beter doen? Ik vind dit van geen kanten kunnen. |
Dat vind ik nu van jou met de yoga......occult, satanisch....dat mag je blijkbaar wel een blij gemoed hier neerschrijven..... Maar dat is niet iets afkraken natuurlijk, dat is gewoon een mening.....Nou, dat vind ik nu eens van geen kanten kunnen......en dan speel je het ook nog op mijn persoon....erg flauw en onvolwassen Chatuliem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat kun jij gemeen denken Wmijn. Wil je ten koste van alles iemand door het slijk halen om maar vooral aan te geven dat yoga niet occult is? Ik vraag me af vanuit welke motivatie/bron je bezig bent. Kijk vanuit Shanita kan ik het begrijpen, deels tenminste. Maar jouw opmerkingen vind ik beneden je eigen niveau... |
Ik denk niet gemeen, ik denk realistisch en dat is heel wat anders........ Maar jij mag blijkbaar wel opmerkingen over yoga maken maar als je aan iets komt wat jou na aan je hart ligt verdraag je geen kritiek???? Dat vind ik beneden jouw niveau.......en zeker als je dit soort dingen gaat schrijven......ik denk gemeen, ik haal iemand door het slijk.......hoe is je eigen manier van denken eigenlijk? Liefdevol??? En als je me een beetje kent weet je ook dat ik niet gemeen denk of wat dan ook...... Ik vind het ook kwetsend dat jij dat juist zegt....wij hebben zoveel gesprekken over geloof en allerhande zaken gehad dat jij in ieder geval beter moet en kan weten..... Wat een ander van me vind of zegt vind ik verder niet zo boeiend maar dat jij dit vind na al die gesprekken die we gevoerd hebben? Jammer...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 22 augustus 2012, 10:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:06
Onderwerp: Genezings...diensten?
|
|
|
HENKJAN473 schreef: | Bovendien om wiens eer gaat het? |
Precies....ben ik helemaal met je eens.......Niet om de eer van mensen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:03
|
|
|
[quote=PETRA944]
Niet eerlijk, leugens schrijven over jou?????? En dan nog geen ruzieachtige sfeer zoeken???????? Toe maar, maak van je hart geen moordkuil zou ik zo zeggen.......Goed voor de sfeer........en misschien een handige tip: lees de stukjes eens in het verband waarin ze geplaatst zijn en lees niet zo naar de letter........ En ik voel me absoluut niet gekwetst dat mensen yoga niets vinden, ik vind het eerder dom dat men het occult vind en Jan Zijlstra de hemel inprijzen......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 09:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach Shanita, wat je nu vertelt is allang achterhaald. Hij geeft eerlijk toe dat niet iedereen geneest.... |
Hij zal wel moeten....zijn one man show is daarin niet eens nodig want God beslist wie geneest...niet Jan Zijlstra en zeker niet in speciaal daarvoor bestemde diensten....Dus als je daar niet heengaat is je kans op genezing minder klein???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:20
|
|
|
[quote=PETRA944]
Als je een discussie voert Petra moet je ook tegen tegengas kunnen en niet overal een soort ruzieachtige sfeer over creëren..... Mijn antwoordt is trouwens nee, ik zie geen reden om wat dan ook te corrigeren.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:18
Onderwerp: Genezings...diensten?
|
|
|
HENKJAN473 schreef: | Ik kom zelf uit een chr. geref. kerk. bij ons in de kerk word gezalfd al gebeurd dat buiten het zicht van de gemeente. ik vermoed dat ze hiervoor gekozen hebben omdat het kwetsbaar is om dat in de dienst zelf te doen. Ik ben er vcan overtuigd dat als je bid in de gemeente, dat dit zeker gehoord word door God. |
Een zalving is natuurlijk heel wat anders dan een gebedsgenezing........en inderdaad in de protestantse kerken wordt dat in de privésfeer gehouden is ook net zo integer vind ik zelf....Een bomvolle sporthal hoeft toch niet mee te genieten? Dan maak je er weer zo'n one man show van....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:15
|
|
|
[quote=VISSER278]Ken je die reclame niet Visser, van een koe die naar yoga oefeningen kijkt en dan zegt terwijl zij lekker gaat liggen: ik doe de koe..... Voor sommigen op CM misschien ook occult maar het gaat over een reclame van melk.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Waarom zou ik dat willen? Voor mij is Jezus genoeg, ik hoef daar geen oosterse mystiek bij. En ik ben echt niet de enige die deze mening erop na houdt. |
Hoe je dat schrijft al: de Oosterse Mystiek......Mogen Taize liederen wel of neigt dat weer tot het katholicisme en wat denk je van Johannes de Heer? Dat heeft toch erge refo invloeden......en wat is er in vredesnaam mis met meditatie om in contact te komen met de Eeuwige???? Boek over christelijke meditatie heeft al zijn zoveelste druk.......Dus ben ik echt niet de enige die deze opvatting er op na houdt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:58
|
|
|
[quote=PETRA944]Ik zou zeggen: bekritiseer de yoga niet zo......er zijn christenen die zich daar prettig bij voelen......en terecht....lees ook maar even terug......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:05
|
|
|
[quote=PETRA944]
Jammer dat mensen wel altijd hun woordje klaar hebben als het over- voor hen -occulte dingen gaat....Stel je kritische wederopmerkingen over zaken waar de ander in gelooft dan geeft men niet thuis want men heeft geen zin in een discussie?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 19:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dat vind ik niet juist wat je nu weer schrijft. Ik heb aangegeven, dat het niet zozeer mijn mening is, maar dat ook objectieve bronnen het als zodanig benoemen. Je probeert me hier neer te zetten als iemand die enge ideëen erop nahoudt, die alles wat niet goed is, meteen occult noemt. Dat beeld is niet terecht. Ik geef duidelijk de reden aan waarom het occult is en je gaat er niet op in. |
Onzin, ik probeer je alleen wat breder te laten kijken en niet alleen maar te denken van Oh dat komt uit het Oosten dus is occult.....En dat je niet zo in occulte termen moet denken.....er zijn ook christelijke objectieve bronnen die er heel anders tegenaan kijken, die noem je dus maar niet? Ik vind het soms gewoon beschamend wat je schrijft, zo zonder respect voor een andersdenkende.....alleen je eigen gelijk telt en dat van Wikipedia.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:29
|
|
|
ZWAAN995 schreef: |
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt, en noch koud noch heet, Ik zal u uit Mijn mond spuwen. ( SV )
16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. ( NBV )
16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen. ( NBG ) |
We weten nu wel hoe je erover denkt Zwaan, dus wat mij betreft mag je stoppen met al die grote afbeeldingen en lappen tekst.....je hebt je zegje gezegd en je bent duidelijk geweest......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:25
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik ben het met juist met je eens Leanne! Thuis blijven is inderdaad een een keus (en een luxe als je het je kan veroorloven)! Ik vind het dan ook helemaal niet verkeerd om samen als man en vrouw financieel voor je gezin te zorgen. Waar het mij om ging is het feit dat juist alleenstaande moeders de luxe en de keus zouden willen hebben om meer thuis te zijn bij de kinderen. en die keus hebben ze gewoonweg niet.......
zijn we nu niet heel erg off-topic? |
Mensen met financiële zorgen al dan niet met een relatie hebben die keus ook niet.........en ik denk dat dat mee voorkomt dan je denkt..... En als alleenstaande heb je vaak ook nog de alimentatie van je ex partner voor je kinderen.....
Maar het is gewoon belangrijk dat je een opleiding afmaakt en altijd je brood kan verdienen alleenstaand of niet........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb nooit meegemaakt dat Jan Zijlstra zichzelf belangrijker vond dan Jezus. Wel heb ik hem voortdurend zien wijzen op Jezus. En dat je het storend vindt, dat hij om geld vraagt, wil niet meteen zeggen dat hij geen bediening heeft. Geloof me, als je geen bediening hebt, hou je het niet lang vol in deze business. Voorgangers, leiders hebben maar een beperkte houdbaarheidsdatum en veel mensen raken afgebrand door alle kritiek die ze over zich heen krijgen. |
Ik was bij die bijeenkomst en zag daar een man lopen en ik dacht gelijk dat is hem......zo stelt hij zich boven anderen.....Enige nederigheid past je wel dacht ik en toen had hij nog niets gezegd en toen werd het nog erger........ En hij houdt het ook nooit lang ergens vol daar heb je gelijk in...hij gaat overal met ruzie weg....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:19
|
|
|
PETRA944 schreef: | een waarzegster haalt haar informatie uit de geestelijke wereld van de tegenstander,jan zijlstra die geneest, bidden in tongen zijn geestelijke gaven in jezus naam, gegeven door gods geest. zo zie ik het, dus niet net wat in mijn straatje past, maar wat zegt de bijbel erover. god waarschuwt ons in de bijbel om niet naar een waarzegger te gaan, om ons te beschermen. iemand die een profetie doet, doet dat door gods geest, een waarzegster doet het door het demon waar ze contact mee heeft. is maar net in welk straat je je wil staan? Wil jij je weg in het leven samen met jezus gaan en dicht bij hem zijn, of wil je samen met de tegenstander je weg gaan? Zo denk ik erover he, met respect geschreven voor anders denkende. |
Jan Zijlstra vind zichzelf ook wel erg goed....als je nagaat dat hij overal met ruzie weggaat omdat hij alleen het beter en goed kan doen.........kan je je afvragen of dat wel zo in Gods Geest is wat daar gebeurt..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 18:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is dat toch voor opmerking Wmijn? Je vraagt toch naar het verschil tussen in tongen spreken en waarzeggerij? Ik geef gewoon weer waar je het verschil in beoordeling kunt lezen... |
Niet zo belerend doen Chatuliem, ik constateer alleen dat jij het ook absoluut niet van een andere kant wil bekijken of respecteren.....het is in jouw ogen occult dus dan is dat zo...... Nou, duidelijk dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En dan heb je de Bijbel als richtsnoer, die laat zien dat in tongen spreken hoorde bij de eerste gemeentes. Net zoals genezingen trouwens. En je ziet dat de bijbel waarzeggerij veroordeelt. Net zoals New Age... |
je wilt volgens mij gewoon je gelijk halen.....Dat mensen een andere mening en Waarheid kunnen hebben die net zo integer is als jouw Waarheid kan er bij jou gewoon niet in.......En jij leest de Bijbel naar de letter en ik niet....significant verschil Chatuliem......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:18
|
|
|
JANE410 schreef: | Mee eens, in tongen spreken is bijbels en genezingen doen in Jezus naam is ook bijbels. Jan Zijlstra geeft altijd Jezus de eer en zegt er altijd bij dat het Jezus is die geneest. Een waarzegger is geheel iets anders, dat komt niet van God en is onbijbels |
Maar als die zegt dat ze van God komt mag het wel? Jan Zijlstra geeft vooral zichzelf de eer dus dat klopt niet helemaal wat je zegt.......en daarbij: wil je een hergeboren christen worden wat blijkbaar een voorwaarde is voor in aanmerking komen voor genezing wordt er toch wel van je verwacht dat je zijn driedelige serie koopt over de beginnende christen.....Ik ben eens bij zo'n dienst geweest en heb vol verbazing zitten kijken.........Vooral gul geven was het motto anders komen de kosten er niet uit.......het zal wel Bijbels zijn volgens sommigen maa rik heb er een wat andere mening over....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:04
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ha Willemijn. Ik geloof niet dat je mijn stuk goed gelezen hebt. Dat we in 2012 leven weet ik, dat ouders werken weet ik ook. Dat het jou gelukt is je kinderen aardig naar de volwassenheid te loodsen, is een mooi gegeven om dankbaar voor te zijn. Ik geef alleen maar aan dat man en vrouw niet gelijk zijn, dat hun rol richting de kinderen anders is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jou man je kind heeft gedragen tijdens de zwangerschap, en dat hij direct na de geboorte een gelijke band ervaarde als er was tussen jou en je kind. Het is gewoon anders. En ik weet echt wel waar ik het over heb. En daarmee geef ik niet af op werkende moeders. Wel is het een gegeven dat er veel kinderen in 2012 veel te kort komen, en dat dit wel eens veroorzaakt word door werkende ouders die hun carriere voor hun kinderen zetten, is bewezen. En niet uit stukken uit een bepaalde kring, ook niet uit stukken uit jou jeugd. Het is redelijk actueel zelfs. Een onderzoek van begin dit jaar, als gevolg van bezuinigingen kinderopvang en de gevolgen daarvan, zijn echt van DIT jaar. En dat kinderen de dupe daarvan worden, soms uren alleen in huis doorbrengen, is van deze tijd. |
Ik heb je stuk wel twee keer gelezen en dacht bij mezelf je moet maar SGP gaan stemmen in september...... Wat ik zie dat vaders ook erg betrokken zijn bij hun kinderen -zie het nu recent weer bij mijn eigen zoon- Dat kinderopvang duur is dat is een feit en als dat niet kan moet je de tering naar de nering zetten....Ik ben er juist voor dat vrouwen ook een carriere najagen.....Een slimme vrouw zorgt ook voor brood op de plank......was dat niet een slogan van een aantal jaren terug? Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn hand niet op hoef te houden en mijn eigen brood kan verdienen....En tekort komen? Wat versta je daar dan precies onder? Vind jij dat ze te kort komen en ervaren de kinderen dat ook zo? Onderzoeken zijn er natuurlijk plenty dus ik zal nu niet komen met onderzoek dat kinderen veel socialer zijn in creches.... Ik vind dat een ieder het zelf moet weten hoe je je werkzame leven wel of niet invult als je een gezin hebt.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:55
|
|
|
PETRA944 schreef: | want we hebben het hier over occulte dingen,maar wat gebeurt er als we iets doen wat occult is? we gaan bv na een waarzegger, vervolgens raken we onder de invloed van de geest waarmee de waarzegster in verbinding is,zetten we een duer open,voor de tegenstander enik denk dat sommigge mensen onderschatten wat dat voor gevolgen voor ons in ons leven heeft. |
ik vind het in tongen spreken en de genezingsdiensten van Jan Zijlstra ook naar het occulte neigen, dan raak je ook onder invloed van diegene en dat kan ook -niet altijd positieve- gevolgen voor je leven en je bankrekening hebben.......maar een waarzegster mag dan weer niet? Net hoe het in je straatje past natuurlijk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 08:18
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Mijn reactie hierop is, dat het niet beperkt blijft tot het ontbreken van een goede liefdevolle vader. God heeft het zo geschapen, dat een man en een vrouw niet gelijk zijn. Vaderschap is belangrijk, maar komt pas tot zijn recht, als er een moeder is die een kind de zorg en de veiligheid bied om kind te mogen zijn. Een kind zoekt de geborgenheid allereerst bij moeder, om liefdevol en zorgenloos de basis te ontvangen om mens te zijn, liefde te ontvangen, liefde te geven, de ontwikkeling te krijgen in praten en lopen, voeding te genieten en te mogen groeien tot tiener. De vaderrol is in deze vaak zo anders. Een vader is er om een kind weerbaar te maken naar buiten toe, de veiligheid te bieden tegen aanvallen van buiten af, en het kind naar de volwassenheid toe te loodsen, om zelfstandig zijn/haar weg te vinden. Dit is slechts een aan tippen van, maar ik wil er mee zeggen, dat er zoveel is, wat tegenwoordig uit balans is. Het kind is vaak niet meer dan iets leuks, wat zo snel mogelijk moet worden ondergebracht op een opvang, om in de vakanties alles te krijgen wat het maar wil, als het maar stil is en geniet, en als het ouders maar een gevoel geeft dat ze goed voor het kind zijn. Dat een kind mag opgroeien binnen de bescherming van een gezin is al geen vanzelfsprekendheid meer, zo ook het hebben van een vader die ook een vader is. Maar hetzelfde geld voor een moeder. |
Het is 2012 en het is net of ik iets lees wat in mijn jeugd actueel is....Vader zorgt voor brood op de plank en moeder zorgt......Als je kind op de creche zit is er geen balans? Gelukkig is het mij als moeder ook nog aardig gelukt mijn kinderen naar de volwassenheid te loodsen ondanks dat ze een werkende moeder hadden en hadden ze ook een vader die zorg en veiligheid bood om kind te kunnen zijn ondanks dat hij ook werkte........ En nee, ze hebben wat dat betreft zeker geen traumatische jeugd gehad.........ik had het er recent nog met ze over en geloof me ze zijn mondig en open genoeg om het ook te melden als het anders was....... Een ieder maakt daar zelf keuzes in die bij haar/zijn situatie past maar om nu te stellen dat kinderen slechter af gaan als ze naar de creche gaan of naar een oppas is mij echt een brug te ver....en dat vrouwen alleen voor de zorg zijn en mannen er zijn om hun kinderen naar de volwassenheid te loodsen......pffff
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 08:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 20:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat niet om het bovennatuurlijke, want daar geloof ik ook in. Er zijn verschillende bronnen van waaruit die bovennatuurlijke ervaringen kunnen ontstaan. Yoga en meditatie vallen onder New Age en zijn zeker esoterisch van karakter. Esoterie betekent verlossing vanuit jezelf. Het gaat dus van het idee uit, dat de mens de mogelijkheid heeft zichzelf te verlossen van zijn zondige/gebrekkige natuur. En dat staat lijnrecht tegenover het evangelie, dat ervan uit gaat dat er alleen maar verlossing te vinden is in Jezus. |
Ik heb nog nooit bij christelijke meditatie en ook niet bij yoga mijzelf verlost van mijn zondige en gebrekkige natuur..... Ik zie -voor mijzelf- absoluut geen overeenkomst met het christendom....Wel met meditatie want dan kan je ook mediteren over een Bijbeltekst en in verbinding komen met de Eeuwige.... maar dat is toch alleen maar mooi? De enige overeenkomst die ik zie is dat je bij alletwee, christendom en New age niet door moet draven......!
|
|
Naar boven |
|
|