ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 april 2010, 13:56
BerichtOnderwerp: de collecte in de kerk

WILMA729 schreef:
Als je de gift af kunt trekken van de belasting, is dat toch juist een mooie manier om meer te kunnen geven?? Lachende smiley Knipoog smiley
Het is wel even rekenen, maarja dat moet je er voor over hebben niet waar?

Het blijft in mijn ogen gewoon een gift voor het doel waarvoor je het muntje/bonnetje geeft. Daarnaast heeft de belasting bepaald dat je dit op een bepaalde manier terug kunt krijgen. Dan is het inderdaad mooi dat je dit geld zo nog eens kunt besteden. Tel uw zegeningen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 20:35
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

MARISKA601 schreef:
Is het ook niet zo dat wij christenen zo in het leven moeten staan?
Dat wij 1 dag in de week als gemeenteleden samenkomen.
Alle andere activiteiten laten.
Op die ene dag in de week God loven, dienen, aanbidden enz.

Het is zeker een levenshouding om in je leven rust en ruimte voor God te zoeken. Daar kan de samenkomst een onderdeel in zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 april 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: Zondagsheiliging

MARISKA601 schreef:
De zondagsheiliging wordt gebaseerd op het vierde gebod uit de Tien geboden. Dat luidt als volgt (NBV):

Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.
Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten,
maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen.
Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.

Wat mij opvalt is , is dat er teksten zijn die het 4de gebod tegenspreken:

Romeinen 14 vers 5 (NBV):

De een beschouwt bepaalde dagen als een feestdag, voor de ander zijn alle dagen gelijk. Laat iedereen zijn eigen overtuiging volgen.

Kolossenzen 2 vers 16 (NBV):

Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat.

Johannes 5 vers 17

Maar Jezus zei: ‘Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook.

Hoe zit het nou met het 4de gebod?

Tegenspreken is in mijn ogen geen sprake van. De teksten maken eerder duidelijk dat het houden van de sabbat iets moet zijn van jouw hart en niet omdat anderen dat willen of omdat het zo hoort. Niet voor niets heeft Jezus ook met het voorbeeld van de genezing op een sabbat laten weten dat de sabbat er is voor de mens (hartsgesteldheid) en niet de mens voor de sabbat (regeltjescultuur).

God schrijft rust voor tbv ruimte voor onszelf en Hem. Dat is ergens in de kern de boodschap van het 4e gebod, welke ook wel naar voren komt vanuit de teksten die je aanhaalt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 april 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: Wat Mannen Je Niet Vertellen…

JONATHAN890 schreef:
Geheim 1:
Hij kijkt naar elke mooie vrouw.
Ik kijk naar mensen.

JONATHAN890 schreef:
Geheim 2:
Hij voetbalt om jou te ontlopen.
Ik en voetballen...nee dank je. En partner ontlopen liever niet...misschien is het juist wel wat gezonder om het wat meer te doen soms Knipoog smiley

JONATHAN890 schreef:
Geheim 3:
Hij vindt het niet leuk als jij meer verdient.
Zij mag werkende vrouw worden...blijf ik wel thuis.
De broek heeft ze toch al aan Lachende smiley

JONATHAN890 schreef:
Geheim 4:
Hij fixt graag iets.
Ik en techniek gaan niet samen, maar iets doen voor haar? Jazeker!

JONATHAN890 schreef:
Geheim 5:
Hij heeft verlatingsangst.
Zeker weten!

JONATHAN890 schreef:
Geheim 6:
Hij blijft een jochie.
Zeker weten!
Wees als een kind Coole smiley met zonnebril en da doe ik Knipoog smiley

JONATHAN890 schreef:
Geheim 7:
Hij vertrouwt jou ook niet.
Juist wel! Ik geloof in haar zuiverheid en eerlijkheid!

JONATHAN890 schreef:
Geheim 8:
Hij heeft een Pinkeltje complex.
Er is niets indrukwekkends aan mijn lijf en dat vind ik ook niet nodig. Ben tevreden zoals het is!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 14 april 2010, 22:16
BerichtOnderwerp: Schrikbarende uitslag

CHATULIEM619 schreef:
Als ze daar eens een keer mee zouden beginnen Arjan, dan zou het al een stuk beter zijn.

Verbeter de wereld... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

RELLOK036 schreef:
oke maar euhm wat heeft dit met verbeter punten te maken op cm?

Gewoon dat hier ruimte moet zijn voor mensen die anders denken dan anderen, denk ik Rellok Knipoog smiley Schijnt nog wel eens lastig te zijn... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 15:07
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

Pfff...we schieten hier geloof ik aardig het scheppingsdoel voorbij Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.

Ja Ar, het was vooral even een reactie op de opmerking van Chatuliem over hoe mannen in elkaar steken die ik met de term mannelijkheid wilde tackelen... Menselijkheid is inderdaad eigenlijk het beste woord, aangezien het voor mensen geldt ongeacht hun geslacht. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 11 april 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Het oog van de man.

CHATULIEM619 schreef:
Als je zo trots bent op jezelf, waarom durf je dan geen foto te laten zien van jezelf. Bang voor het oog van de man????

Waarom moet het niet plaatsen van een foto altijd met angst geassocieerd worden? Er zijn vele mogelijkheden waarom iemand kiest om geen foto te plaatsen. En het getuigt denk ik vooral van mannelijkheid als daar respect voor opgebracht wordt, hoe graag je misschien zelf ook die foto zou willen zien (wat niet echt weggelegd is voor elke man, maar dat terzijde). Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:30
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

IMRE695 schreef:
De servertijd van CM loopt 4 minuten achter op mijn computertijd. Woedende smiley

Hoe kan dat? Smiley die vol vragen zit

Conservatieve server met progressieve PC Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 april 2010, 12:46

CHATULIEM619 schreef:
Dus omdat je een homostelletje kent waarbij dit volgens jou niet opgaat, is dat meteen de norm? Er zijn genoeg voorbeelden waarbij mijn stelling wel opgaat.

Toch is de maat die je Maris nu aanmeet dezelfde als die je zelf hanteert, Chatuliem. Want jij kent wel voorbeelden van jouw stelling en stelt die meteen tot norm dat dat voor iedereen zou gelden.

CHATULIEM619 schreef:
En seks als uiting van liefde, intimiteit en geborgenheid is er ook niet. Het is meer een uiting van macht en wellust, maar niet met de achterliggende reden, voor die persoon wil ik mijn leven lang gaan.

Wederom een niet-wetenschappelijke constatering van jouw kant die je wel als maat neemt voor de ander... Want er zijn genoeg homostellen die net als heterostellen wel om reden van liefde, intimiteit en geborgenheid sexualiteit beleven. Dat jij er net weer een paar kent bij wie dit niet zo is, betekent niet dat dat ineens de norm zou moeten zijn voor alle homostellen!

(@Sola: volgens mij gaat die zin die jij aanhaalt niet over jou...tenzij je iets hebt gehad met een vrouw Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 9 april 2010, 12:56
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:18

SUSANNAH475 schreef:
Merk dat ik weinig aan kan vangen met "waarom"-vragen en dat je dan in een bepaalde machteloosheid blijft hangen... kies er liever voor om actief met mijn leven aan de slag te gaan...
Besef dat het moeilijk ligt als je zo'n ramp hebt meegemaakt... ik hoop dat die mensen zullen beseffen dat God hun niet in de steek laat... ik geloof dat God om die situatie ook tranen laat... juist Jezus voelde met mensen mee en Hij kan dat als geen ander... !!

Dit is denk ik een juiste levenshouding, Susannah. Oppassen voor negatieve effecten van machteloosheid en actief aan de slag gaan met de dingen waar je wel iets mee kunt doen! Dat is ook wat Jezus deed: Hij gaat door, dwars door alles heen! Dat mag ons tot troost zijn, te weten dat Hij ook door een zeer diep dal is gegaan en zo met ons mee kan voelen als geen ander...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:14

SUSANNAH475 schreef:
jullie bedoelen misschien dat je op dat moment verder moet en dat terugkijken niet echt zin heeft, de situatie is zoals die is....
Wat je overkomen is hoef je mijns inziens niet te accepteren. Als je maar niet blijft hangen in het verleden... da's iets anders.

We hebben het inderdaad over hetzelfde volgens mij Susannah. De situatie is zoals die is. Daar kun je in blijven hangen of accepteren en vooral doorgaan... Dit betekent niet dat je accepteert dat mensen elkaar verdriet/pijn doen. Wel accepteer je op een moment van pijn dat het zo is en probeer je vooruit te kijken hoe je er toch het beste van kunt maken. Het oog dus op de toekomst gericht en niet op het verleden...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:57
BerichtOnderwerp: kennen jullie dat?

PEACEDOVE820 schreef:
Tja heb ik zo juist me trouwjurk verkocht en gaat tie volgende week op de post kan k alleen maar janken ach ja denk soms weleens wanneer begrijp ik me zelf nu wel weer eens......
Logisch toch dat je even vol raakt? Je had toch een keus gemaakt met je hart en die is nu teniet gedaan. Wees niet te hard voor jezelf...en vraag je inderdaad af of je niet teveel wilt begrijpen danwel beredeneren...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:38

MARISKA601 schreef:
Ik kan boos worden op zulke reacties.

Heb jij zelf nooit die vragen?
Waarom liet God dat en dat allemaal toe?

Waarom laat God het toe dat mijn moeder verder dementeerd?

Ook dit is een situatie die je moet leren accepteren, ondanks alle moeiten die ermee gepaard gaan. Het kan in elk geval, om even mijn opmerking in de vorige reactie te volgen, jou doen beseffen dat mensen elkaar soms echt hard nodig hebben, wat toch ook een van de scheppingsdoelen van de mens is. Tegelijk doet het je mogelijk beseffen dat het mensenleven aan afbraak onderhevig is geworden en dat we echt afhankelijk zijn van God voor verzekering van onze Toekomst Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:34

Zeer legitieme gevoelens en vragen, Peacedove. Gevoelens en vragen die ook zeker ruimte verdienen. Het is niet goed om ze op te kroppen, want juist dan loop je risico erin vast te lopen. En dat is vaak toch al een beetje je gevoel op die bewuste momenten.

Ook al weet je wellicht best dat God dichtbij is, toch kan Hij op dergelijke momenten erg ver weg voelen, omdat het onbegrip van mensen je totaal in bezit neemt. En met zo'n rechtzaak wordt er toch elke keer weer een stukje opengemaakt dat je eigenlijk liefst af wilt sluiten, want je bent tenslotte niet voor niets uiteen.

Blijf vooral je vragen stellen. Aan mensen, aan God, maakt niet uit. Maak van je hart geen vat dat elk moment kan ontploffen, maar zorg voor voldoende ventilatie. Hier op CM vind je in elk geval mensen die jouw ventieltje wel willen zijn als je het even nodig hebt. Richt je op die mensen, op mensen die je lucht en levensruimte geven en niet op de mensen die je de adem en levensruimte ontnemen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:28

MARISKA601 schreef:
Leer het te accepteren dat die dingen gebeurt zijn.
Zonder acceptatie kom je niet verder.

De vraag rijst wel, waarom heeft God het laten gebeuren?
Wat is de bedoeling ervan?

Als je je richt op acceptatie van het gebeurde, ga je al niet meer zozeer die waaromvraag benadrukken. Acceptatie heeft iets in zich van het willen leren van het gebeurde, waardoor je als het ware al een soort antwoord krijgt op de waaromvraag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:56

PEACEDOVE820 schreef:
Toch maar tekst weg gehaald wist niet wat ik er mee wilde nl......

Wie weet kan juist een gedachtenwisseling met anderen je verder op weg brengen hierin Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIJAN072 schreef:
Hoe goed het vet en de temperatuur daarvan ook is, het is en blijft een vette hap. 't Is niet dat ik er niet van hou hoor, maar de drempel voor mij is iets hoger als ik ervoor naar een cafetaria moet. Maar ik wil jullie zeker geen schuldgevoel aanpraten hoor!

Zo vaak gebruiken we hem niet...
Maar er is genoeg vettere hap dan wat er uit een frituurpan komt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:53

JOY050 schreef:
en dat staat vooraan in de kerk dat moet leren mensen in vrijheid te leven??????

Het blijven gewoon mensen zoals jij en ik. En dat leren aan andere mensen, is dat ook niet gewoon een taak voor ons allemaal?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:34

MARIJAN072 schreef:
Mijn advies is om geen frituurpan te kopen, dat brengt je toch alleen maar in de verleiding om ongezonde dingen te eten. Zo'n ding in huis zou voor mij echt niet goed zijn. Twijfelende smiley

Toch succes met je aankoop!

Waarom zou frituur meteen ongezond zijn? Het is maar net wat je erin doet en of je het vet goed in de gaten houdt (temperatuur en schoonheid). Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:17
BerichtOnderwerp: zeilmeisje

MARIO216 schreef:
Jong geleerd is oud gedaan Knipoog smiley

Dan is dat jochie met 13 dus al oud als hij het gaat doen Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 6 april 2010, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 april 2010, 20:19

Ik had het niet beter kunnen verwoorden Doeshi Kussende smiley
(op de even mondeling doorgegeven grammaticale wijziging na Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:51

MARISKA601 schreef:
wie wil mijn hondje uitlaten?
hoef ik niet naar buiten.
want buiten is het donker.

Je kunt ook bij daglicht gaan lopen Knipoog smiley
Of een flinke bouwlamp meeslepen, zodat je toch niet merkt dat het donker is Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: Jezus kruisiging

JONATHAN890 schreef:
Toch ligt bij mij daar juist ergens een heel lastige vraag, waar ik niet doorheen kom, waar ik op vast loop, waar ik niet mee bezig moet gaan.

Wat is die liefde, als God wist dat t fout zou gaan?? Waarom is het nodig dat Jezus moest komen, waarom moest dat lijden zijn, waarom moet ons lijden zijn, waarom een wereld waarop ook t kwaad heerst? Waar is die liefde?

Is het liefde naar een kind/vriend toe als je hem/haar zelf dingen laat ondervinden nadat je wel eerst hebt uitgelegd wat het meest verstandig is? Want dat is in mijn ogen hetzelfde als wat God gedaan heeft bij de schepping. En ja, in mijn ogen heet dat liefde. Hij geeft ons immers eigen bewegingsruimte, waarbij Hij wel het kader gesteld heeft om goed te kunnen leven. In mijn ogen is de andere keus die God had robots neerzetten...maar of je daar nu gelukkiger van wordt als je juist op zoekt bent naar relatie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:21
BerichtOnderwerp: Schepping-Opstanding-Nieuwe Hemel

SUSANNAH475 schreef:
Ik geloof ook dat Jezus voor ons een plaats aan het bereiden is, maar volgens mij is dat niet de enige reden dat het zo lang (hoe lang is lang voor God ?) duurt... er staat namelijk ook ergens dat God niet wil dat er ook maar 1 zondaar verloren gaat en dat Hij de tijd ook gebruikt, dacht ik, om mensen nog de tijd te geven om te geloven in Zijn goedheid en liefde.

Ik denk dat dit inderdaad de meest voor de hand liggende reden is, juist omdat Hij al heeft laten zien het ook wel sneller te kunnen Knipoog smiley Zijn geduld met ons is zo immens groot...Da's pas genade, da's pas liefde!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 5 april 2010, 21:19
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Knuf voor mijn Doeshi Kussende smiley Verliefde smiley
Gewoon omdat je bent wie je bent Kussende smiley Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 4 april 2010, 22:50
BerichtOnderwerp: Jezus kruisiging

SUSANNAH475 schreef:
Maar ik zie dat sommige christenen soms iets lijken te vergeten... er ligt nog een lijntje terug... voor Jezus' kruisdood en opstanding.... namelijk in de schepping van God. Het was Gods liefde allereerst die mensen schiep en ik vind dat wij als christenen die grondlijn nooit uit mogen wissen...

Mooi gesproken, Susannah. Gods liefde begint inderdaad niet pas met Jezus' menswording, maar al bij de schepping! Juist in die schepping lag direct de liefde die God ertoe gebracht heeft Zelf mens te worden....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:44
BerichtOnderwerp: Avondmaal

ARIENNEZ498 schreef:
Even delen met jullie.....vanavond ben ik voor het eerst weer naar het Avondmaal geweest, na járen niet in de kerk te zijn geweest. Heftig....! Het was emotioneel, het was verdrietig..om Zijn dood...voor mij...én het was alsof ik ná het avondmaal helemaal 'opgeruimd' was van binnen! Ik ben het nóg aan het verwerken.
Het mooist? Vond ik de reactie van mijn dochter van 8 jaar: toen ik terugkwam...danste zij op haar stoel heen en weer en klapte in haar handen! Zó blij was ze! (ze vind het avondmaal zó mooi dat ze er uitgelaten van wordt!) Ik dacht nog: "Kijk eens naar haar! zó mag je dus reageren als je het Avondmaal gevierd hebt....zie dit kind!"

Wow! Toch heerlijk zo'n reactie! Inderdaad, avondmaal mag iets geweldigs zijn om te beleven...al zien we dat zelf niet altijd even scherp. Zo zie je maar weer hoe God zelfs kinderen wil gebruiken om ons iets te leren!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: Avondmaal

SUSANNAH475 schreef:
Vanavond was er een dienst in de Hervormde Gemeente en ik ontmoette toen ik daar langs fietste een ouderling denk ik waar ik een gesprek mee had.
De Goede Vrijdag-dienst bleek hier tevens Avondmaalsdienst te zijn en hij zei dat als je geen lid was van die kerk je niet aan het Avondmaal kon.
Ik vond het gesprek boeiend en zo kwamen we ook op het Avondmaal, ik dacht namelijk (en dit zei ik hem ook Knipoog smiley)... stel nou dat Jezus in die kerk zou zijn, zou Hij dan bijv. willen dat ik in die stoel bleef terwijl de wel leden aan het Avondmaal zouden mogen ?

Voor mij was het interessant omdat ik nu van plan ben om gewoon eens te gaan informeren naar hoe ze tegenover bepaalde dingen staan en hoe een kerk in het algemeen denkt... misschien vind ik er dan wel een waarvan ik geloof dat die het dichtst bij mijn beleving staat en waar ik me in kan vinden.

Mooi om zo spontaan tot zulke geweldige ideeën te komen voor je eigen zoektocht! Succes op die zoektocht!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 71 Volgende
Pagina 44 van 71