ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 juli 2013, 12:28
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

Even een klein linkje tussendoor... is wel on topic maar even je er door heen lezen...

http://goedgelovig.wordpress.com/2013/07/17/de-waarheid-is-niet-simpel/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 23:04
BerichtOnderwerp: Vrouwen waar knappen je op af bij een man bij 1 1ste date?

FAITH187 schreef:
Ik vind het heel fijn dat ik dit nu lees, want ik heb te maken gehad met geweld in mijn huwelijk (en ook geestelijke mishandeling) en werd veroordeeld door mijn gemeente omdat ik ging scheiden (ten einde raad, hij wilde niet in therapie en niet veranderen). Iedereen heeft mij laten vallen en die tijd. Deze reactie doet me dus persoonlijk erg goed-dank je wel!!!

Als er één reden heeft gehad en heeft... ben jij het. Ik ben blij dat je koos voor de Parel in jou. Hou vol!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 22:50
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/zxSTzSEiZ2c
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 17:10
BerichtOnderwerp: Vrouwen waar knappen je op af bij een man bij 1 1ste date?

FAITH187 schreef:
Ik heb zelf ook het idee dat als je gescheiden bent je dan heel moeilijk iemand kunt vinden. Ik denk dat dit ook met de Bijbel te maken heeft. De Bijbel spreekt over dat een echtscheiding alleen gedogen is bij overspel, niet bij andere redenen. Als je dan dus om andere redenen gaat scheiden dan overspel, mag je niet hertrouwen. Ik denk dat het daarom ook moeilijk is-omdat de Heer dit dan gewoonweg niet zegent. Maar het is lastig, want ook hierin zijn de meningen verdeeld. Maar als ik gewoon de Bijbel lees, staat dit er wel gewoon zo. Alleen bij overspel is scheiding toegestaan, en ik denk dat er veel christenen zijn die ook op grond van andere redenen zijn gescheiden. Het is en blijft lastig.

Jezus was niet zwart wit. Kijk maar naar zijn houding naar de vrouw bij de put.. en de vrouw bij wie Hij in het zand schreef... Er zijn hier veel mensen op CM die jou een verhaal kunnen vertellen over hoe dichtbij Hij kwam in hun proces van scheiding, alhoewel niet vanwege overspel. Het leven is grillig, sommige zaken overkomen je. God vraagt bijvoorbeeld niet van je om in een ongelukkig huwelijk te blijven waarin je zelf geen adem meer kunt halen door wat voor reden dan ook, er sprake is van verwaarlozing, geweld naar je kinderen toe, mishandeling, grof geschut met woorden. Als die partner (man of vrouw) daarin niet kan veranderen is het zaak je spullen te pakken uit zelfbehoud en niet in de laatste plaats wanneer er sprake is van kinderen, vanwege je verantwoording en zorg naar je kinderen toe.

God heeft een hoopvolle toekomst voor je op het oog en soms een heel nieuw bestaan.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 16 juli 2013, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 juli 2013, 16:04

ANNA415 schreef:
Volgens mij zeggen Bappi en ik hetzelfde als jij (maar Bappi kan beter voor zichzelf spreken Knipoog smiley )

Naar mijn mening hoeven we niet iedereen over de bol te aaien. God had het goed geschapen, nu is het een sh*t zooi. Dat betekent voor mij dat je allemaal even fout bent en even hard Gods liefde nodig hebt. Ik vind dat je mag zeggen dat homoseksualiteit niet Gods oorspronkelijke bedoeling was, maar dat was bv mishandeling binnen een relatie, verkrachten, stelen , liegen, frauderen, minachting, boosheid, ziekte, jaloezie enz enz enz ook niet. Dus als we vinden dat we een homoseksueel streng moeten toe spreken(liefst met opgestoken vingertje Knipoog smiley ) dan moeten we dat op dezelfde wijze doen met iemand die de belastingpapieren net niet helemaal correct invult (in toevallig toch vooraan in de kerk zit).
De enige die mag wijzen is wat mij betreft Jezus, aangezien Hij zonder zonde was en gelijk ook Zijn hand uitstrekte voor vergeving.

Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.

Natuurlijk mag je zeggen dat dit niet Gods oorspronkelijke plan is geweest.

Toch is het wezenlijk anders om te spreken over mishandeling, verkrachting, jaloezie, minachting, frauderen, liegen, stelen, boosheid en ziekte en daar dan homoseksualiteit tussen plaatsen, dus binnen het rijtje van geweld, criminaliteit, etc.

Mooie trouwens: Geschapen als lofscheppers, nu niets meer dan lefschoppers.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 23:58

BAPPI605 schreef:
Hoe interpreteer jij dan die teksten of hoe denk je dat God ze interpreteert?

Tja als ik dat wist had ik Hem in mijn broekzak en dat heb ik niet. Ik heb geen pasklare antwoorden.

Wat ik wel weet is dat wanneer men als gelovige de moed verzameld en ervoor uitkomt dat men anders geaard is men de kans loopt gelijk een kop kleiner te worden gemaakt, los van wat men tot dan toe allemaal heeft gegeven binnen Gods koninkrijk. Voor het gemak wordt dit dan niet meer gezien maar de persoon in kwestie wordt fout gemaakt met de bijbel in de hand. Ik denk dat de bijbel ook duidelijk is over gruwelijkheden tussen mannen en vrouwen, daar hoor ik eigenlijk niet zo veel van in vergelijking tot de meningen over homo's.
Ik meen vooral verstaan te hebben dat bij Hem ieder gelijk, geliefd en welkom is. En Hij gaat wel aan de slag met wat er wel of niet in iemands leven thuishoort of aangevuld moet worden.

Sommige gedeelten in de bijbel mbt homoseksualiteit hebben vooral te maken met orgieën, escalatie, buiten controle, bizar, overgegeven zijn aan lusten die tegennatuurlijk zijn... die heb je binnen hetero relaties ook.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 juli 2013, 23:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 22:35
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie hiervan?

LANFY127 schreef:
Ps, sorry, Jezus veroordeelde geen mensen? Waar niet?

Ik denk dat Hij keihard oordeelde over de houding van de Farizeeërs en ook aardig indringende uitspraken deed over hun status quo: "witgekalkte graven" ... dus ja.. in die zin (ver)oordeelde Hij.........................

Hmm je zet me aan het denken .....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 21:52

BAPPI605 schreef:
Oordelen over homoseksuele mensen is verkeerd, maar het is wel zo dat God seks tussen dezelfde sekse afkeurt. In de eerste hoofdstukken van Genesis heeft God het over de man en de vrouw die gemeenschap met elkaar hebben. Verschillende geslachtsdelen die precies in elkaar passen.
Man met man en vrouw met vrouw is in Gods ogen een gruwel.
Dat geeft mensen niet het recht om hen te oordelen en afstoten. Vooral Christenen moeten zich houden aan Gods liefdegebod door homo's lief te hebben en te respecteren. Hun seksuele geaardheid is iets tussen God en henzelf.

Ja, dat vind ik ook, maar dat heeft niets met het onderwerp te maken. Tussen Moslims, Hindu's, Boedhisten, Atheïsten heb je ook gezellige, vriendelijke, grappige en hulpvaardige mensen. Toch had Jezus hen ook op het oog toen Hij aan het kruis hing en wil God dat zij ook tot bekering komen.

Soms denk ik wel es dat christenen nog het meest tot bekering moeten komen... Smiley met dichtgeplakte mond mens mogen worden... ik hoorde iemand een keer zeggen: het is een wonder als iemand christen wordt... het is nog een groter wonder als een christen een mens wordt". Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat sommige zaken in Zijn oog en liefde nog wel es heel anders kunnen liggen dan wij dit uit de bijbel aan elkaar geïnterpreteerd en opgelegd hebben.

Jol... weet niet alles meer zo heel zeker wb microwaarheden, de macro's maar al te goed.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 12:55
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Indrukwekkende speech van een moedig meisje.

http://www.jewsnews.co.il/2013/07/13/video-on-16th-birthday-pakistani-girl-shot-in-head-speaks-at-un/

Op vrijdag 12 juli 2012, haar 16e verjaardag ontving Malala Yousafzai staande ovaties wanneer zij haar speech gaf voor de United Nations. Ze vertelde dat onderwijs de enige manier is om levens te redden.

"Op 9 oktober 2012 schoot de Taliban me in de linkerzijde van mijn voorhoofd. Zij schoten ook mijn vrienden neer. Zij dachten dat de kogels ons tot zwijgen zouden brengen maar zij faalden.
Zwakte, angst en hopeloosheid stierven. Sterkte, kracht en moed werden geboren."

"Laten we onze boeken en pennen oppakken. Zij zijn onze meest krachtige wapens. Eén kind, één leraar, één pen en één boek kunnen de wereld redden. Onderwijs is de enige oplossing".

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 juli 2013, 13:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 15 juli 2013, 07:08
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

SHANITA130 schreef:
Rembrandt vandaag jarig is?

Christus

Ja, als mede stadsgenoot van Rembrandt weet ik dat.

'k fiets 6 X per week langs zijn geboorteplek.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 15 juli 2013, 07:09
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 14 juli 2013, 13:44
BerichtOnderwerp: kreet van de week

JANS221 schreef:
Kreet van de week en voor deze week: Van U is de toekomst, kome wat komt! (Huub Oosterhuis) Dit was het thema van de preek van vanmorgen en de laatste regel van lied 250 uit het liedboek:

Onze Vader verborgen
uw Naam worde zichtbaar in ons
uw koninkrijk kome op aarde
uw wil geschiede, een wereld
met bomen tot in de hemel,
waar water schoonheid en brood
gerechtigheid is en genade
waar vrede niet hoeft bevochten
waar troost en vergeving is
en mensen spreken als mensen
waar kinderen helder en jong zijn,
dieren niet worden gepijnigd
nooit één mens meer gemarteld,
niet één mens meer geknecht.
Doof de hel in ons hoofd
leg uw woord op ons hart
breek het ijzer met handen
breek de macht van het kwaad.

Van U is de toekomst kome wat komt.

Geweldig mooi... doet me denken aan psalm 36 vs 6-10...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 14 juli 2013, 11:02
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ANNA415 schreef:
Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Coole smiley met zonnebril Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

Groot gelijk. Nu maar hopen dat die zonnebril niet voor niets is opgezet.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 13:47
BerichtOnderwerp: straatkrant

ROELANDE345 schreef:
ja dat ken ik Jol Heb ik ook vaak. Je krijgt toch een soort schuldgevoel als je er langsloopt zonder een krantje te kopen. Gek is dat he

Exact. Het feit dat ze daar staan en je móet er langs maar je kunt of wilt niets geven deze keer is soms ongemakkelijk.

Ik weet ook dat deze mensen soms maar voor enkele weken opgehaald worden uit hun thuisland en dan voor discutabele personen daar hun centen staan te sprokkelen terwijl ze er zelf maar weinig van zien. Dat stuit me tegen de borst.

(Wel mooi om een keer te horen hoe een bekende van me een doos warme sjaals heeft gebreid in de winter en deze aan deze blauwbekkende verkopers uitdeelde.)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 10:09
BerichtOnderwerp: straatkrant

RENS466 schreef:
Wie koopt er wel er wel eens een gezellige straatkrant bij de super?
Wie niet?
Waarom staan ze er eigenlijk?

Groet Rens

Soms koop ik een krantje. En als ik het niet doe vind ik het eigenlijk irritant dat ze er staan Smiley met dichtgeplakte mond. Het voelt ergens of ik een verplichting heb en ik vind het dan vervelend om gewoon langs te lopen.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 13 juli 2013, 10:09
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 00:21
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Salade van komkommer, paprika, druiven en verse munt, alleen beetje zout en peper. Naast een makkelijke lasagne helemaal top.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 23:20
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

http://youtu.be/N9oxmRT2YWw

Nieuw leermomentje.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 22:58
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ROELANDE345 schreef:
Ja is zeker een dag met wonderen Jol. Mijn zoon van 18 kreeg vandaag nog een pgb toegewezen (rugzakje). Hoewel ze dit eigenlijk bijna niet meer doen voor autistische jongeren die naar een gewone school gaan

Dat is inderdaad een wonder, ze zijn zoooooveel Gefrustreerde smiley moeilijker met PGB geworden... dus mag ik wel zeggen proficiat!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 22:01

Van een dag met verrassingen waarin mijn dochter van opleiding switcht en gelijk in 1 kwartier tijd een stageplek vindt.

Wonderen bestaan nog.

Wow...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 16:35

ZEELAND736 schreef:
EEN CHOCOLADE-MOKKA-OBLIE!!!
`

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 21:24

PETRA373 schreef:
Op je foto in je profiel zit jetoch een groen drankje te drinken frank.....
Maar wat leuk die vogels van dat vogeltje Lachende smiley

En anna, als die witte onderbroek erg groot is, kun je daar weer een tentje van maken als hij die uit doet Knipoog smiley
Altijd makkelijk een twede tent Knipoog smiley

Misschien ook handig als luifel. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 10 juli 2013, 21:25
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 22:06
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

Dan maar even een man laten spreken:

Ik zag vanavond een ontroerend filmpje. Dustin Hoffman vertelt hier hoe hij zich voor de film Tootsie (1982) volledig in probeerde te leven in "de vrouw", haar gaan en staan bestudeerde en ook voor de rol die hij moest spelen een mooie vrouw wilde verbeelden. Hij ontdekte toen hoe het heersende ideaalbeeld de vrouw maar ook de samenleving beperkt. Hij raakt helemaal emotioneel als hij vertelt dat hij zoveel interessante vrouwen daardoor in zijn leven niet heeft leren kennen omdat hij door dat beeld wat er heerst gebrainwashed was. Door die "hersenspoeling" bleef de vrouw wanneer zij niet aan dat beeld voldeed, heel lang bij hem buiten beeld.

http://www.upworthy.com/dustin-hoffman-breaks-down-crying-explaining-something-that-every-woman-sadly-already-experienced-3?g=2

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 9 juli 2013, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 21:11

JANS221 schreef:
Willen jullie wel on-topic blijven? Hier word ik niet blij van...... Knipoog smiley

haha maar was wel leuk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 20:34

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...haar mobiel kwijtraakt??? Dat ding is vergroeid met haar hand of oor...dat raakt ze echt niet kwijt... Knipoog smiley

Echt wel... heel goed verpakt in een opgevouwen tent. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 20:25

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...Peetje, ik ga echt niet met Jol op vakantie...dan heb ik nadien herstelverlof nodig...

Deze reactie is niet OK Lachende smiley

Het enige zal af en toe spaghetti in de bomen zijn door een ontploffende gastank. Valt mee toch?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 20:18

STEENTJE178 schreef:
Tuurlijk, het is je gegund! Knipoog smiley

Maar ehm.....is hij/zij zó groot dat jij in zijn/haar schaduw kunt verkeren? Verraste, verbaasde smileyKnipoog smiley

Ik zal nog wat proberen af te vallen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 19:59

JANS221 schreef:
Nou Jol, dat kan die persoon dan wel vinden, maar er zijn er meer: ik vertrek over een paar weken richting het Zuiden met een andere leuke CM`er....en daar word ik blij van!! Clown smiley

ooow! die met dat tentje Engeltje smiley Duiveltje smiley

oeps Smiley met dichtgeplakte mond on topic...

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 9 juli 2013, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 19:46

STEENTJE178 schreef:
Vind diegene zichzelf de enige leuke CM-er? Verraste, verbaasde smiley

Is het niet geweldig dat ik in DIE schaduw mag verkeren?! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 19:41

STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Is hier dan maar één leuke CM-er? Huilende smiley, smiley in tranen

Volgens die persoon wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 19:41

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik weet blijkbaar nog veel niet...

Als dit niet een verblijdende wetenschap is Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 19:15

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...ga je dan met mij op vakantie??? Zijn er nog zo van die zaken waar ik niets van weet Boze smiley

Ik weet niet wat jij nog niet weet. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 136 Volgende
Pagina 43 van 136