Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:01
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De wetenschappers zijn ook schepselen Gods. En niet iedere wetenschapper is ongelovig. Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?
De medische wetenschap is nu zo ver gekomen dat mensen langer kunnen leven. En dat de mensen niet meer zomaar doodgaan aan een verkoudheidje. En ik ben God dankbaar dat Hij er voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap er is. Maar ook de medische wetenschap heeft minpuntjes. En ik kijk naar de pluspuntjes.
Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie. En daar ben God dankbaar voor. Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest. |
De wetenschap zegt ook er bestaat geen God en schepping al hellemaal niet volgens hun THEORIE.
Een weterschapper verklaard alleen waarom twee klontjes suiker zoeter is dan èèn klontje suiker in de koffie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:58
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Ben het helemaaal met je eens Mar.
Alleen de bijbel kan ons vertelen hoe de mens is en niet de wetenschap......vooral als die wetenschap bedreven wordt door ongelovige mensen....dan kunnen ze helemaal niets bijdragen.
Er bestaat n.l. helemaal geen WAARDEVRIJE wetenschap. Dit wil zeggen, dat de uitkomsten van wetenschapsbedrijving gekleurd wordt door de beoefenaar, dus de wetenschapper zelf, zijn levensovertuiging en filosofie.
Is een wetenschapper ongelovig dan kun je verwachten, dat de uitkomsten van zijn/haar wetenschappelijk bezigzijn altijd tegenstrijdig zullen zijn t.a.v. het geloof en datgene wat er in de bijbel staat, omdat hij/zij n.l. nooit gemotiveerd kan zijn om de bijbel recht te doen en eerder het tegendeel wil bewijzen.
De uitkomsten van de wetenschap in de plaats stellen van wat er in de bijbel staat is de grootste vergissing en domheid, die een mens maar kan maken.
Hoe staat het ook al weer in de bijbel....? Wat voor mensen wijs is, is dwaasheid voor God en wat voor mensen dwaas is is wijs voor God.
Hoe makkelijk valt een mens in zijn/haar eigen waandenkbeelden helaas.....tot schade van de mens zelf. |
Hier ben ik voledig mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 16:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Homofile geaardheid is geen keuze. Net zoals heteroseksuele geaardheid. Ik heb het dan nog geen eens over het praktizeren ervan.
Jij beweert dat mensen die een homofiele zoon/dochter hebben, die verkeerd opgevoed is waardoor hij/zij die gevoelens heeft? |
Ik denk dat jij mij niet begrijpt.
Geaardheid kan er zijn maar om het te negeren is een keuze. Mijn geaardheid is mijn kinderen te slaan als ze niet luisteren, maar kies ervoor om het niet te doen. Ik stel de bijbel boven de wetenschap, dat is omgekeerde van jou.
Bovendien als je een `christen` bent luister je toch naar wat God zegt inplaats van `wetenschap`. Dat is ook een keuze.
Psalm 139 zegt heeeel veel.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 10 april 2010, 23:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:31
|
|
|
Daden zijn keuzes die men maakt. De daden zoals homofilie is ook een keuze, netzoals stelen. Je bent niet eerder een dief wannner je gestolen hebt. De daad bepaald het, ook voor God. Een daad kun je weigeren om te doen en je kunt iemand daarop wijzen om het niet te doen. Het zit puur tussen de oortjes uiteindelijk.
Aangeboren afwijking is heeeeel wat anders.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 10 april 2010, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Ik zie het zo:
De mens is zondig van aard, en doet dus zonde. Ook de geboorte van kinderen met een of andere afwijking is een gevolg van de zonde. En God vraagt ons om er voor te zorgen, dat het kind opgroeit in liefde en geborgenheid. Helaas zijn er ouders die hier in falen, waardoor het kind van het rechte pad afwijkt. Kinderen die met het genderdysforie rondlopen, komt niet door aangeleerd gedrag, maar is er mee geboren waardoor ze later in een crisis komen. Ze zijn van buiten gezien een jongen, maar ze voelen zich een meisje.
Ik heb 2 nichtjes die geboren zijn met het downsyndroom, ligt de schuld daarvan bij de ouders? Nee die kinderen zijn zo geboren, omdat God er een bedoeling mee heeft. En zo heeft God met ieder mens een bedoeling. homo, hetero, bi... genderdysfoor.. downsyndroom enz...
aanvulling:
Interseksuelen zijn mensen van wie de uiterlijke geslachtskenmerken bij de geboorte onduidelijk waren. Ze worden vaak gedwongen om zich als meisje, soms als jongen, te ontwikkelen. Meestal heeft dus de omgeving, vanuit de overtuiging dat iemand óf man óf vrouw kan zijn, een keus gemaakt hoe ze zich zouden moeten ontwikkelen. Interseksuelen kunnen op latere leeftijd daar erg mee in de knoop komen. De meesten beschouwen interseksualiteit als een medisch probleem en wijzen de coalitie resoluut af. |
De mens is zondig van aard, en doet dus zonde. Ook de geboorte van kinderen met een of andere afwijking is een gevolg van de zonde.
Ik weet het niet, ik denk dat "erfzonde" waar jij denk ik op doelt, niet een exuus mag zijn.
Ik bekijk het van twee kanten. Er zijn mensen welke geboren worden met lichaamelijke (zichtbare) afwijkingen en mensen met een innerlijke (ontzichtbare) afwijken. Kinderen met ontzichtbare afwijkingen worden vaak verkeerd opgevoed omdat men ervan uitgaat dat het kind normaal is. Daardoor raakt het kind in frustratie en vind zijn waardering elders in de maatschappij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 17:14
|
|
|
MARISKA601 schreef: | goeie vraag..
er worden kinderen geboren die later crimineel zijn. er worden kinderen geboren met het het genderdysfoor. er worden kinderen geboren met een bepaalde geaardheid. er worden kinderen geboren met een verstandelijke handicap. er worden kinderen geboren met een lichamelijke handicap. er worden kinderen geboren die later grote genieën zijn. en er worden kinderen geboren zoals jij en ik.
dat zijn allemaal creaties van God. |
Dus weer de schuld bij God neerleggen!!!
Heb je weleens gelezen dat God verzoeking doet tot aan de zevende geslacht om een reden? Het licht niet bij God maar bij de mens zelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 16:27
|
|
|
Ik vraag mij af, of God iets in de moederschout zou creëren wat een gruwel in Zijn ogen is???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 9 april 2010, 16:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 16:20
Onderwerp: liefde is
|
|
|
Ware liefde is:
geven om een ander zonder iets terug te vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 16:09
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 9 april 2010, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 02:40
|
|
|
Laat ik in eerste instansie even terug gaan wat God wil zeggen of bedoeld heeft.
God (de eeuwige) zegt zelf "het is niet goed dat de mens Adam (man) alleen zij. Vervolgens formeerd Hij (de eeuwige) een andermens uit de rib van Adam. En zegt dat dit zijn hulp is. En die twee zijn èèn. Èèn en toch verschillend!!!!
Zocht Adam naar een vrouw of stelde God een vrouw (man) aan Adam voor??? Is het zo dat God een man aan de vrouw voorsteld word of is het andesom??? Wat leert God ons in de bijbel? Ben benieuwd dat er in de bijbel een man aan een vrouw gepresenteerd wordt.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 9 april 2010, 02:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 02:28
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
WILMA729 schreef: | die string staat je niet echt, mar. |
Ik weet het Wilma, maar je kijkt wel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik kan boos worden op zulke reacties.
Heb jij zelf nooit die vragen? Waarom liet God dat en dat allemaal toe?
Waarom laat God het toe dat mijn moeder verder dementeerd? |
Wat denk je dat ik die vraag niet gesteld heb naar God toen mijn vrouw zich heeft opgehangen? Had Hij het niet tegen kunnen houden??? (natuurlijk) Zo zijn er meerdere vandiezelfde vraagstelingen.
De antwoorden ligt niet bij God maar bij mijzelf.
Hoe ga ik ermee om, de beproevingen doorstaan samen met Hem. Hij weet immers, wat het beste voor mij is en/of een ander? Zou ik het dan zelf het beter weten? ik denk het niet. God laat 'dingen' toe om ervan te leren zodat je eigen relatie met Hem nog dichter wordt. Hij vormt je tot nieuwe dingen in het leven.
Jezus heeft heel vaak gezegd, "Uw geloof heeft u behouden" Dat is de kracht die de Heer geeft en dat wens ik iedereen toe. De vraag waarom? Vraag maar waartoe.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 7 april 2010, 21:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De vraag rijst wel, waarom heeft God het laten gebeuren? Wat is de bedoeling ervan? |
Waarom God overal de schuld van geven Daar wordt ik verdrietig van. Hij heeft juist Zijn Zoon daarvoor opgegeven!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 20:11
|
|
|
Bevrijding !
De Grootste God is Abraham's Vader, elke and' re godheid is een smader. Hij schiep het heelal zo prachtig met Kracht, al wat je ziet is door Hem voortgebracht !
Bomen, dieren en die vele mensen, Hij staat te luisteren naar hun wensen, Die wil Hij schenken zeker en gewis, als er geen ongehoorzaamheid meer is.
Als je ook bereidt bent Hem te geven, je hart en zinnen, je eigen leven. Dan pas gaat Zijn Wereld voor je open, Hij laat dan satan, een blauwtje lopen !
Met deze hulp dan, aan jouw gegeven Koers je naar bevrijding en 'n heerlijk leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:10
|
|
|
WILMA729 schreef: | Dusss mannen, ga gerust in korte broek de straat op deze zomer. Let wel op de blijk die je daarbij draagt. |
Ik wou anders een .... aantrekken met een serieus gezicht.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 7 april 2010, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 19:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat wordt dan de betekenis van bevrijding? Als mensen niet eens meer bevrijd zouden kunnen worden van hun demonen, moeten ze er maar mee leren leven? En moeten we maar accepteren dat mensen met dit gedrag anderen beschadigen? |
Ik vraag mij af hoe serieus ik Ds. Vos daarin moet nemen of hij werkelijk bevrijd wil worden. Als hij zich daarvan bewust was geweest stond hij niet op de kansel. De tegenstander van God wil niets liever om het ware geloof uit deze wereld te drijven. Dus beginnend in de 'kerk'. Want dat houd hem toch tegen?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 7 april 2010, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:03
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat je t zo kunt zien mar; alle geboden zijn even belangrijk; als je één gebod overtreedt, tast dat net zoveel van Gods eer aan, als dat je ze allemaal overtreedt. vanuit God gezien, is het dus om t even of je een koekje bietst bij de bakker, of dat je de juwelierszaak leeghaalt. (mocht je t overwegen; de juwelierszaak levert meer euro's op.... )
in diezelfde lijn zie ik de twee geboden waar jij je vraag bij stelt; alle geboden zijn gelijk(in waarde) maar niet in belangrijkheid. ik denk dan aan de bijbeltekst; wie vader of moeder, (.........) liefheeft BOVEN Mij, is Mij niet waardig. dus wanneer de twee geboden strijden met elkaar, in bepaalde situaties, dan heeft de liefde voor God prioriteit.
t is nog best lastig uit te leggen, als je dit duidelijk op wilt schrijven; misschien is er nog iemand, die dit leest; die ofwel een andere mening is toegedaan, ofwel duidelijker kan verwoorden? (sola, jij kunt soms duidelijk uit de hoek komen.....iets voor jou?)
of is t je duidelijk nu, mar? |
Hannah, het is voor mij duidelijk geworden wat je bedoelde en kan daar ook mee instemmen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 18:11
|
|
|
Ik vind wel dat de man is en blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden en zouden meer bewust moeten zijn waar ze zich mee bezig houden in een relatie. De wereld is niet in zonde gevallen door de vrouw maar door de man. Althans dat is het voor God.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 5 april 2010, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 12:14
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Oh wat ben je mooi
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 5 april 2010, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 13:30
Onderwerp: Jezus kruisiging
|
|
|
De Here Jezus zegt.....
Joh 3:13 En niemand is opgevaren in den hemel,
Job 17:13. Hier bevestigt Job dat wanneer iemand bij zijn dood de beloning niet krijgt, hij ergens moet wachten totdat de dag aanbreekt dat de beloningen worden uitgegeven. Hij zegt: "Wanneer ik het dodenrijk verwacht als mijn tehuis" (d.w.z. Job verwacht niet te zullen leven om de wederkomst te zien) " in de duisternis mijn leger spreidt." Job herinnert ons eraan dat alle mensen een lange nacht moeten slapen in het graf.
God legt ons eenvoudig in bed, om Jobs woorden te gebruiken, en daar slapen we in het graf, wachtend op de wederkomst van Jezus. Van het moment van de dood tot het moment van de opstanding, zijn we ons volkomen onbewust van alles wat er in de wereld gebeurt.
Prediker 9:10 want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 12:51
|
|
|
Gen 2:7 En de HEERE God had den mens geformeerd uit het stof der aarde, en in zijn neusgaten geblazen den adem des levens; alzo werd de mens tot een levende ziel.
Zolang de adem des levens in de mens is, leefd een ziel, zodra de levens adem verdwijnt, is het een dode ziel.
De ziel blijft, deze wordt begraven. Vandaar dat de Joden eerbied hebben voor hun doden en mogen niet verbrand worden.
Het verschil is dat de èèn geloofd in, je hebt een ziel en de ander, je bent een ziel.
Iedereen sterft en staat weer op alleen voor de gelovigen heeft de tweede dood geen kracht en blijft dan leven. De ogngelovigen sterft voor de tweede keer in het poel des vuur voor eeuwig.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 4 april 2010, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:31
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dat naar de hel gaan , na de dood, komt door de staten vertaling die dus de woorden dodenrijk en hel , neit onderscheid, maar met het woord hel vertaald.
De mensen nemen dat dan over |
Dat ben ik 100% met je eens. Dat is met de zondag ook zo. Nergens in de bijbel vind ik hetzij: door God, de Here Jezus of door de apostellen, dat de 7e dag veranderd is in de 1e dag van de week. Zij hebben altijd de sabbath in ere gehouden, zelfs zegt de Here Jezus "ik ben Heer van de sabbath (7e dag). Tevens denk ik ook aan wat de Heer in oppenbarringen zegt dat het merkteken van het beest geeft dat je niet kunt kopen en verkopen. Wat kun je niet op zondag? kopen en verkopen. Wie hamert daarop? dat is de paus. Het catolisme heeft altijd vanuit de geschiedenis de zondag aanbidding gehad, dat is hun merk, zeggen ze zelf. Het protestantisme kwam daaruit voort maar zijn dat niet meer.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 4 april 2010, 00:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 00:06
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ok..... zaterdag is voor mij altijd een heel aparte dag na 5 dagen werken
lekker rust soms, lekker druk soms, wel eens naar de voetbal van mijn zoon, soms vissen, dan weer fietsen, dan eens shoppen.
Zondag is nog aparter, dan ga ik naar de kerk, en verder beetje genieten van de dag, lekker naar buiten toe, stuk wandelen, of fietsen, vissen, strand of wat dan ook.
Zondag sta ik dus wel meer stil bij t feit dat God mijn vader is, leer van Hem, prijs Hem op die dag. Dus niet op een zaterdag. |
Wat jij zondags doet doe ik elke dag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 23:58
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Staat Mat. 27:52 (hierboven al geciteerd) niet in jouw bijbel dan? |
Ja ook. Hoe kan men dan denken dat wanneer iemand sterft, dan naar de Hemel gaat? en de ongelovigen naar de hel?
De Here Jezus zei toch ook tegen Maria dat Lazarus sliep en niet in de Hel of Hemel is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 23:52
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Denk dat dat moeilijk wordt hoor... winkels die zich aan die tijd houden ... en ook de uren dat mensen nu op een zaterdag werken... Zou dat uberhaupt wel mogelijk zijn in de praktijk ? |
Kan ook op zondag waarom niet op zaterdag?
De wereld denkt sowieso niet aan zondag of een zaterdag rust. God zegt alleeen heilig de zaterdag op dat ik weet dat ik uw Heer ben. Dus daarmee laat je zien welke "God" je dient.
Heiligen betekend gewoon appart zetten tenopzichte van de andere dagen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 23:42
|
|
|
Volgens mijn bijbel staan de gelovigen niet eerder weer op wanneer de Here Jezus weer terug komt.
Rev 20:4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren. Rev 20:5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geeindigd waren. Deze is de eerste opstanding. Rev 20:6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren.
De ongelovigen staan na de duizendjarig periode weer op en trekken op naar de Hemelse Jerusalem. Dan komt pas het poel des vuur of zgn hel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 13:12
|
|
|
Mat 12:40 Want gelijk Jonas drie dagen en drie nachten was in den buik van den walvis, alzo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten wezen in het hart der aarde.
Ten eerste wordt er niet over een "hel" gesproken. Hel is een aanname van het moderne geloof.
Ten tweede drie dagen en drie nachten is nog altijd 72 uur. dus dan zou de Here Jezus op woensdag gestorven zijn. Maar....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 3 april 2010, 13:21
|
|
Naar boven |
|
|