ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:42
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

GRACE585 schreef:
lieve mensen
het valt me op dat er weer behoorlijk naar sola uitgehaald word terwijl zij ook gewoon haar mening gegeven heeft
ook ik heb in het begin een klein stukje geschreven over t feit dat ik zulke beeldjes in huis had als sier en daar werd toen niet op gereageerd dat er toen zeer vreemde zaken gebeurden en dat de demonen door m'n kamer liepen een daarvan was het hindoe beeld in menselijke grote.
toen ze opgeruimd waren kwam er rust en vrede terug in mij en mijn kamers waar ik toen woonde .
ik schrijf hier niet t hele verhaal want dat zou teveel plaats en tijd innemen en dan toch niet gelezen worden
dus mijn ervaring is nogmaals denk na wat men in huis haalt als men dat al zou willen.en wil je horen hoe het zat met die beelden mag je mij altijd mailen.
maar ik ben blij dat Jezus mij er vrij van gezet heeft en mij beschermd heeft.
zo'n beeldje (ook als sier) heeft meer invloed dan je denkt.

Grace, het gaat veel meer om de manier waarop dingen gezegd worden. Jij hebt jouw ervaring gedeeld, wat ik heel moedig vind. Anderen hebben daarnaast ook hun ervaring (het tegengestelde van jou) weergegeven. Voor beide ervaringen moet ruimte zijn in mijn ogen. Dat betekent ook dat er niet meteen allerlei stempeltjes op de ander gedrukt moeten worden alsof die persoon Jezus niet op de eerste plaats zou hebben. En dat is wel wat er dus gebeurd is...

Nogmaals, ik vind het dapper dat jij jouw ervaring hebt willen delen en ik snap dat jij er voorzichtig in bent om zulke beelden aan te schaffen. Maar het is en blijft jouw ervaring...toch? Wel kun je het gebruiken als aandachtspunt voor de ander om eens over na te denken. Maar je laat dan wel de ander in zijn/haar waarde! Dat is wat bij jou wel duidelijk wordt...

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 24 april 2010, 22:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:33

LIESBETH326 schreef:
Henk, dat weet ik niet. Ik zal het meteen bekennen. Maar, de ene associatie is meer voor de hand liggend dan de ander...

Ik pas ervoor om mijn huis te sieren met een beeld, dat door anderen als afgodsbeeld aanbeden wordt... Mag dat alsjeblieft?

Als dat jouw keus is, dan is het jouw keus, Liesbeth. Waar het even om gaat in dit verhaal is de vraag of je werkelijk een afgod in huis haalt als anderen dat zo zien....en als dat gezegd wordt, zijn er helaas direct reacties alsof die ander niet goed bezig zou zijn...Ruimte voor eigen keuzes moet wel wederzijds erkend worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:31

En zo interpreteren we weer lekker langs elkaar heen, Sola, want ik kan je verzekeren: voor Does is er niemand dan Jezus waar zij haar leven werkelijk op richt Knipoog smiley En ja, daar durf ik voor door het vuur te gaan! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:25

LIESBETH326 schreef:
Het is waar dat een beeld in je huis voor jezelf geen verdere betekenis heeft. Maar de associatie is op zich wel voor de hand liggend... Ik onthou me liever van de schijn des kwaads.

Weet jij van elk dingetje in jouw huis of er werkelijk nergens ter wereld een religieuze associatie mee is? Dan kun je dit volhouden...anders is het moeilijk om dit waar te maken...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:21

Sola, er wordt niemand iets door de strot geduwd door Does...
Ze stelt gewoon een open vraag om eens over na te denken met elkaar.
Jij legt er, net als enkele anderen, meteen de interpretatie in alsof zij het in huis haalt. Vervolgens wordt er gedaan of elk beeld dat je in huis haalt meteen vereerd wordt. Er bestaat ook nog gewoon zoiets als sier...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:10

RENSKE067 schreef:
bij jou vergeleken voel ik me echt ehhhh verloren
Boze smiley Woedende smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Gelukkig kun je dan nog altijd Boven aankloppen Knipoog smiley
En weet je...Hij doet ook nog open Coole smiley met zonnebril
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 22:00

SOLAFIDE630 schreef:
Dit vind ik een zeer goedkope opmerking......een zeer losse flodder.

Ik denk, dat ieder christen zijn/haar huis schoongemaakt heeft van dergelijke zgn. onschuldige beeldjes, die je alleen uit sier in je huis gehaald hebt.

Weet jij dan exact of er geen beelden of planten in je huis staan die elders wellicht gebruikt worden als religieus symbool?

SOLAFIDE630 schreef:
Trouwens voor mij is er geen enkel beeldjes mooi of sierlijk, dat niet Jezus verheerlijkt.
Jij hebt dus geen beeldjes in huis? En hoe zit het met je andere meubilair? Wordt Jezus daar wel mee verheerlijkt? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 24 april 2010, 22:01
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 21:02

MARISKA601 schreef:
volgens mij hebben veel mensen wel iets in huis die elders weer als religieus bestempeld wordt.

Dat bedoel ik...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:11

LIESBETH326 schreef:
Soms denk ik... stel dat ik wist dat Jezus morgen in mijn huis komt... zou ik dan nog wat op moeten ruimen of, in dit geval, durf ik een boeddha-beeld te tonen? Nee... zelfs geen boeddha-beeld voor de sier, alleen al om de associatie met het boeddhisme, een wereldreligie, die eraan zit.
Wat heb je dan wel in je huis staan? Staat daar werkelijk niets wat anderen wellicht associëren met iets verlichts, iets goddelijks? En zou Jezus werkelijk op die details letten of vragen naar onze hartsgesteldheid? Knipoog smiley

LIESBETH326 schreef:
Werkelijke rust en vrede vind ik bij Christus. Ik kan me bijna inbeelden hoe Jezus een boeddha-beeld van m'n kast zou beetpakken en mij de vraag zou stellen: waarom zoek je rust en vrede in zo'n beeld en niet bij Mij?
Ik moet er niet aan denken... Nee... voor mij geen boeddha-beelden...

Waarom direct de associatie met het zoeken van iets in dat beeld? Als iemand werkelijk niets heeft met Buddha als verlicht mens, maar wel dat beeld mooi en sierlijk vindt...het blijft een gedachte die me bezig blijft houden...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:05

JONATHAN890 schreef:
Sorry hoor Henk maar dit slaat nergens op

Stel ik hang een poster van satan op, maar ik aanbid hem niet, is er dan wel of niet iets niet goed????

Ik was gewoon even hardop aan het nadenken nav de stelling, Jonathan. Vandaar even het voorbeeld van de boom. Als ik dan jouw vervolg lees, ja dan kan ik me voorstellen dat het wat vergezocht lijkt. Alleen vind ik nog wel degelijk verschil zitten tussen het ultieme kwaad en een boom of een mens. Dus ergens blijf ik in het gestelde dilemma wel neigen naar een vergelijking met die boom...

JONATHAN890 schreef:
Op t moment dat je mijn inziens een beeld in huis zet van een afgod, haal je een stuk entiteit van een NIET god in huis.
Als iemand werkelijk niets heeft met Buddha als vergoddelijkt mens, is dan sprake van het in huis halen van een afgod of gewoon van een beeld, zoals je ook planten en meubilair in huis haalt.

JONATHAN890 schreef:
Maar wat wil je bereiken met een Budha beeld? Alleen voor t mooie, het rust gevende dikke mannetje, waarvan 100miljoenen zeggen dat t God is.
Niemand zegt dat t God is van Buddha. Want Buddha is nooit tot god verheven door buddhisten, maar wordt enkel gezien als tot het uiterste verlicht mens.
Daarnaast kan een beeldje gewoon voor de sier in huis gehaald worden, zoals er ook olifantenbeeldjes of kabouterbeeldjes in huis gehaald kunnen worden.

JONATHAN890 schreef:
Hang liever een kruis aan de muur en getuig van je christen zijn.
Wie zegt dat deze er niet hangt? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:24
BerichtOnderwerp: Wat als...

ROBBEDOES873 schreef:
Vandaag bedacht ik me zo eens...
Wat als Jezus hier op cm zou zijn en ook bijdrages zou leveren op het forum... ( incognito uiteraard zo dat we niet zouden weten dat Hij het is)
Hoe zouden we dan reageren op Zijn bijdrages???
Er word regelmatig gezegd... ik denk vaak What Would Jesus Do...
Maar wat als Hij hier dingen zou posten of zou reageren op dingen??
Zouden we het dan met Hem eens zijn, of zouden we juist iets hebben in de trant van pfff men wat is die schijnheilig zeg of men o men die weet ook alles beter...
Was gewoon even iets wat in me op kwam...
Ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie reacties...
Let wel je weet niet dat Hij het is...

Boeiende gedachte! Maar of je het er direct uit zou kunnen halen???? Ja, Jezus is altijd radicaal geweest. Maar Hij kan dat omdat Hij de Waarheid in pacht heeft. Wij kunnen denken het bij het goede radicale eind te hebben, maar bij ons is dat nooit zeker....Dus ik denk dat de manier van reageren niet zozeer anders zal zijn hier op forum op Zijn reacties. Want ook dan zullen onze haren af en toe overeind gaan staan, of onze tenen onder die van Hem komen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 23 april 2010, 23:26
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:18

MARISKA601 schreef:
ik heb daar ook weleens aan zitten denken,
om een boedah beeldje in huis neer te zetten
maar ik heb het niet gedaan.
het beeldje word door velen aanbeden en is in mijn ogen een afgod.
waarom een afgod in huis halen?
boedah past niet in mijn huis waar de bijbel gelezen word.

Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?

Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:51
BerichtOnderwerp: De gemeenste trucs die vrouwen mannen aandoen

ARJAN007 schreef:
Zijn dit nou gemene trucs? Clown smiley

Een aardbeving is niet bepaald lieflijk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:28

RELLOK036 schreef:
Euhm ik heb een aardbeving meegemaakt in nederland... was in de jaren 90 epic centrum lag in Roermond... sja das een paar km bij mij vandaan was een kracht van 5,6 op de schaal van richter...

Zie je wel Rel, je moet echt elders gaan zoeken Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: Hokjes

CHATULIEM619 schreef:
Geloof is iets wat je met je partner moet kunnen delen. En als dat niet kan, omdat de ander dat anders beleeft, kun je je enorm eenzaam gaan voelen. Om deze situatie te voorkomen, vind ik het belangrijk dat je van tevoren al weet uit welke richting de ander komt. In mijn ogen geeft dat veel meer duidelijkheid vooraf en weet je wat je kunt delen met elkaar.
Dat is ook echt wel iets wat ter sprake komt in de contacten, ook bij de mensen die in hun profiel hebben staan niet in hokjes te denken. Er is dus blijkbaar geen probleem Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:13

LIESBETH326 schreef:
Ik ben christen,
ik denk niet in hokjes
en ik ben lid van een pkn-gemeente...

Beste mensen, het één sluit het ander niet uit.... Dat is wat ik probeer(de) aan te geven, maar wat me blijkbaar niet lukte... Boze smiley

Daarbij zet jij dus dan blijkbaar bij voorkeur PKN in je profiel, waar een ander juist het christen zijn, het niet in hokjes denken centraal stelt. Je bent het dan dus gewoon met die ander eens, alleen je zegt het even anders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:27

LIESBETH326 schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... Knipoog smiley
Het gaat om een feitelijke vraag, die wat mij betreft concreet beantwoord mag worden...
Wat je aan dat antwoord ontleent... tja, da's idd interpretatie... Lachende smiley

Het antwoord over het niet in hokjes denken is ook gewoon heel concreet!
Een mens met een relatie met Jezus is allereerst christen!
Daarnaast kan hij ook nog lid zijn van een bepaalde kerk.
Maar op 1 staat zijn christen zijn, zonder aanzien des hokjes. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:03

LIESBETH326 schreef:
Wat mij betreft trek je hier onterechte conclusies... Je interpreteert iets, wat gewoon als feit er staat... Zie mijn reactie hierboven.

Een zelfde interpretatie wordt ook gegeven door jou en Chat over die andere opmerking die ingevuld kan worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 21:24

LIESBETH326 schreef:
Ik kan het hierin met Chatuliem eens zijn. Het enige dat ik er op aan te merken heb is, dat ik niet vind dat er sprake is van verkeerde info als je ervoor kiest om in het midden te laten van welk kerkgenootschap je lid bent.
Misschien zijn die mensen geen lid? Knipoog smiley Misschien juist omdat ze zich niet willen binden aan menselijke grenzen, maar juist vrij willen zijn om meerdere samenkomsten te bezoeken? Of dit dan persé tot minder kerkgang leidt, zoals Chatuliem veronderstelt, zou ik niet durven stellen.

LIESBETH326 schreef:
Hoewel ik een hekel heb aan 'kerkhokjes', vind ik het wel een belangrijke vraag. Het zegt toch vaak iets over de (achtergrond van de) persoon, zoals Chatuliem al aangaf.
Zegt de opmerking niet in hokjes denken dan werkelijk niets? Volgens mij zegt het heel veel over de persoon, namelijk dat hij bereid is over eigen grenzen heen te kijken.

LIESBETH326 schreef:
Voor mij is het heel belangrijk om mijn geloof te kunnen delen met een partner. Het geloof is wezenlijk onderdeel van mijn identiteit. Iemand die mijn geloofsbeleving niet begrijpen kan, begrijpt dus mij in mijn identiteit niet.
Daar zal ieder die niet in hokjes denkt het volkomen mee eens zijn, Liesbeth! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: liefde is

ROBBEDOES873 schreef:
Iedereen mega tnx... als het zo ver is heb ik jullie al verlaten maar Henk blijft nog wel ffies hangen Knipoog smiley

Ik blijf inderdaad wel hangen bij jou Verliefde smiley
En ja, hier ook nog effe...
...en wie weet... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 21 april 2010, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:19

CHATULIEM619 schreef:
In veel profielen lees ik, ïk ben christen, maar ik denk niet in hokjes. Eigenlijk vind ik dat heel negatief.
Wat is er negatief aan het meedelen dat je je christen zijn op jouw manier beleefd, maar dat je beseft dat dit voor een ander anders kan liggen, ook al heb je wel dezelfde Bijbel en Dezelfde God als basis?

CHATULIEM619 schreef:
Wat is erop tegen om te zeggen: ik hoor bij een bepaalde kerk.
Is dit werkelijk wat er met de opmerking over het niet in hokjes denken wordt bedoeld? Er wordt enkel aangegeven met die opmerking dat je anderskerkelijken wel wilt erkennen als broer/zus in Christus.

CHATULIEM619 schreef:
Bovendien geeft het ook verkeerde info aan de ander, want iedereen heeft een bepaalde kerkelijke achtergrond. En die is vaak gevormd door opvoeding, theologie, ervaringen en kijk op de mens.
Hoezo geeft het niet in hokjes denken verkeerde info? Wordt er mee ontkend dat iemand een bepaalde achtergrond en vorming heeft gehad? In mijn ogen is het juist een duidelijke mening waar je voor uitkomt, namelijk dat je net als Gods Geest bereid bent door menselijke grenzen heen te breken.

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij betekent iemand die niet in hokjes denkt, iemand die zich niet ergens aan wil toewijden en het is voor mij een belangrijk criterium om met zo'n persoon niet verder te willen gaan.
Dit is nogal een aanmatigend oordeel over iemand. Want juist iemand die zegt niet in hokjes te (willen) denken, is in mijn ogen met toewijding bezig. Het getuigt in mijn ogen van meer toewijding om te erkennen dat er elders broers/zussen in Christus zijn dan dat je je helemaal stort op je 'eigen' kring. De 'eigen' kring is immers maar een beperkt deel van Gods Volk! Knipoog smiley

CHATULIEM619 schreef:
Als je nu al niet weet waar je voor staat in je geloof, dan heb ik geen hoop dat dat in de toekomst wel zo zou zijn.
En weer ben je aanmatigend. Want zoals aangegeven zegt de opmerking over het niet in hokjes denken zeker níet dat je niet weet waar je voor staat. Veelal is het eerder een getuigenis van het tegengestelde!

CHATULIEM619 schreef:
Die hokjes zijn belangrijk. Ze staan nl. voor je geloofsbeleving.
Dat staat de opmerking over het niet in hokjes denken ook, zoals ik ondertussen hopelijk heb weten duidelijk te maken.

Het is jammer dat je in je referaat doet alsof degenen die de opmerking op hun profiel hebben staan een negatieve houding hebben, waar je zelf niet anders dan negatief bent naar die mensen en ook direct alweer naar de mensen die hier reageren met een andere mening... Boze smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 21 april 2010, 19:29
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 21 april 2010, 19:06

ROELTJE813 schreef:
Vrouwen het zwakkere geslacht? Echt niet! De dodelijkste streken worden uitgehaald, terwijl die arme mannen keer op keer het onderspit delven.

'Aardbeving veroorzaakt door vrouwen'

TEHERAN - Aardbevingen zijn geen natuurverschijnsel, maar worden veroorzaakt door losbandige moslimvrouwen. Dat zegt de Iraanse geestelijke Hojatoleslam Kazem Seddighi. Volgens hem lopen Iraanse vrouwen er veel te bloot bij waardoor het hoofd van veel mannen op hol slaat. "Zo zorgen zij voor overspel, waardoor het aantal aardbevingen in Iran toeneemt", aldus de hoge imam.

Volgens Hojatoleslam Kazem Sedighi is er maar één manier om het aantal aardbevingen in zijn land te laten afnemen: "We moeten onze toevlucht zoeken in ons geloof en moeten ons leven aanpassen aan de islamitische morele codes."

President Mahmoud Ahmadinejad waarschuwde laatst ook al dat de hoofdstad Teheran binnenkort weleens getroffen zou kunnen worden door een grote aardbeving.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

IMRE695 schreef:
Ja, een goede eetlust!

En een lief klein Wolfje onder zijn hoede Knipoog smiley
...die in elk geval leert hoe het niet moet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 21:58
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

GRACE585 schreef:

sorry viel groot uit

Groot? Hoezo? Clown smiley
Is gewoon lief Verliefde smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 20 april 2010, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 21:31
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

MARISKA601 schreef:
ik zou haast een anti-knuffeltopic hebben gemaakt Knipoog smiley

Wie wil je een trap na geven dan? Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 21:15

MARISKA601 schreef:
(niet zo moeilijk hoor om een leuk fantje te zoeken)

Ik weet Knipoog smiley Maar soms is niet hoeven zoeken nog makkelijker.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 20:57

Een felicitatie voor mijn Doeshi (met dank aan Maris voor het zoekwerk Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 april 2010, 19:06
BerichtOnderwerp: Rangen in de hemel

DANIEL777 schreef:
Dat geloof ik ook niet zo erg want anders had Jezus niet als Kind op aarde geboren hoeven te worden

Het eerder verschijnen als engel staat in mijn ogen los van Zijn geboorte als mensenkind. Als Engel des Heren kon Hij al verschijnen (al is dus niet 100% zekerheid te geven of Hij dit is), zonder dat daarmee zijn latere vleeswording teniet gedaan zou zijn. Immers als engel kon Hij niet doen wat Hij als mens wel heeft kunnen doen. Solafide heeft hier ook al een en ander over uiteengezet. Jezus' menswording was nodig voor de verlossing van de schepping! Als engelenverschijning heeft Hij hier mogelijk al een voorproefje van laten zien...

Maar of het Jezus was...da's niet zeker...maar ook niet echt van belang.

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 20 april 2010, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: Liefdesverdriet

IMRE695 schreef:
Bedankt voor jullie lieve en aardige reacties. En de wijze raadgevingen. 't Gaat nu weer wat beter. Maar ja, 't heeft even tijd nodig.

Geef het ook de tijd, Imre! Laat niemand je daarin een termijn voorschrijven. Ieder heeft hierin zijn eigen weg. De een is er mogelijk met een paar dagen al overheen, terwijl de ander en maanden voor nodig heeft. Gun jezelf dus de tijd!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 18 april 2010, 15:05
BerichtOnderwerp: Liefdesverdriet

IMRE695 schreef:
We kennen het (hopelijk) allemaal: liefdesverdriet. Die schrijnende, zeurende, schreeuwende pijn als je lief je verlaten heeft en je zeker weet dat hij of zij nooit meer naast je op de bank zal plaatsnemen.

Hoe gaan jullie daar mee om? Zijn er pilletjes tegen? Helpt bidden? Of is het een soort rouwproces dat je helemaal moet uitzieken? Smiley die vol vragen zit

Het is inderdaad een rouwproces. En ja, dat werkt niet bij iedereen geheel hetzelfde, dus het blijft puzzelen voor jezelf, al mag je dat wel doen met de mensen om je heen!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 40 41 42 43 44 45 46 ... 71 Volgende
Pagina 43 van 71