Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 08:31
Onderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Aan de buien van vandaag kan 't ook niet liggen. Heerlijk weer om bijv. naar Giethoorn te gaan, ben ik blij dat ik mijn tuin op orde heb. |
Ik was iets te optimistisch gisteren. We hebben een plensbui gehad in Giethoorn, terwijl we midden op het meer in een fluisterboot dobberden. Is wel goed voor de tuin natuurlijk! Regenkleding hadden we niet bij ons, wel een paar handdoeken i.v.m. zwemplannen. Maar ja, de handdoek boven ons hoofd mocht ook niet helemaal baten. Verder was het wel heel gezellig, al misten we de zon een beetje. Maar ach....als je zelf maar met een clubje 'zonnetjes' bent, komt dat ook wel weer goed.
'k Wens iedereen vandaag een fijne dag met goed (tuin)weer toe en morgen een gezellige en zonnige picknick-party! Zo niet, dat zijn jullie in ieder geval zelf de zonnetjes!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 13 augustus 2010, 08:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 20:43
Onderwerp: Wel een TV in huis?
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Naar ik begrepen heb is het van de kerk van de Gereformeerde Gemeente verboden om een tv in huis te hebben. Ik zelf vraag me ook wel af of het wel geoorloofd is. Het brengt je vaker verder van God dan naar God. Ik kijk weinig tv. We spenderen denk ik wel al met al heel veel tijd door met TV. En daardoor Evangeliseer je weer minder denk ik dan.
Maar op welke grondslag heeft deze kerk het verboden om een TV te nemen? Ik meende dat sommige strengere hervormde kerk het ook niet doen. |
Ik vind de discussie wel/geen tv inmiddels achterhaald. Want wat is het verschil met internet? Ik ken mensen die uit principe (?) geen tv hebben, maar wel 'uitzending gemist' via internet kijken. Tja.....
Het verbaast mij dat er nog kerken zijn die het verbieden om een tv te hebben, terwijl ze de pc (internet) wel toestaan.
Je blijven bezinnen op de media in z'n algemeenheid, kan nooit kwaad natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 10:57
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
BERT168 schreef: | hee carientje...nou moak je dr een potje van hur.. wat is dat nou voor inboorlingen taal? |
Hoho, respect voor elkaars dialect hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 10:39
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Ja Thomas, niet mee picknicken maar wel alles lezen he, pfff en natuurlijk heel schoolmeester eigen meteen alle fouten zien. Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk, zoals Imke ook al was opgevallen natuurlijk bedoel ik gewoon D.V. Werd ff afgeleid, letten dus niet goed op, en ja, dan kunnen blunders ontstaan he. |
Ach.....een schoolmeester in hart en nieren, verloochent z'n vak - ook in de vakantie - niet. Zulke dingen zien ze, of je nu wilt of niet. Geef ze maar gewoon gelijk.
Marijan, die soms dezelfde tic heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 10:33
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Donderdag 12 augustus; Math. 25: 1-13: De bruidegom komt.
Tien bruidsmeisjes! Zij mogen de bruidegom opwachten als hij komt om zijn bruid te halen. Met hun lampen gaan ze hem tegemoet. Dat zal een feest worden, een schitterend gezicht, al die lampen, al die pinkelende lichtjes langs de straat! Vijf meisjes nemen reserve-olie mee. Je weet nooit of de bruidegom wel op tijd zal zijn! De vijf andere meisjes vinden dat niet nodig. Maar de vijf wijze meisjes hebben het goed gezien: de bruidegom laat op zich wachten. Ze vallen allemaal in slaap. Maar dan, een stem: Daar komt de bruidegom, vooruit ga hem tegemoet! Wat een schrik! Niet bij de wijze meisjes. Die hebben olie genoeg. Maar de vijf onverstandige meisjes, die moeten nu naar een olieverkoper rennen, en de bruidegom, di ehen niet kent laat hem niet meer binnen.... Eigenlijk is het een afschuwelijk verhaal. Stel je voor: Je rekent er op het grote feest van Gods Koninkrijk mee te maken. Maar, door je domheid, je dwaasheid, sta je straks op de stoep, in de duisternis. Wat zou Jezus bedoelen met die olie die de vijf domme meisjes vergaten? Olie is in de bijbel nog al eens het beeld het symbool van de Heilige Geest. Ik (de schrijver) denk dat Jezus wil zeggen wil: Zorg ervoor dat je langer dan vandaag vervuld bent van de Geest! Laat je niet verleiden om het geloof weer op te geven. Laat je niet, na je bekering, meeslepen in de roes van elke dag. Waakt! Houdt vol in geloof, hoop en liefde! Ook al duurt het heel lang, ook al laat Gods Koninkrijk op zich wachten, blijf gereed voor de grote dag die komt! |
Een treffende oproep, zeker ook iets om dagelijks in gebed te brengen. Hoe gauw word je niet opgeslokt door je (eigen) dagelijkse dingen, terwijl je (ik) meer bezig zou moeten zijn met de dingen die er echt toe doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 09:55
Onderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Vandaag geen buien gehad Maris, je hebt de tuin nu vast wel onkruidschoon. Tot zaterdag bij het henschotermeer..... maar ik krijg de indruk dat je geen zin meer hebt om te komen, en de tuin als uitvlucht gebruikt |
Aan de buien van vandaag kan 't ook niet liggen. Heerlijk weer om bijv. naar Giethoorn te gaan, ben ik blij dat ik mijn tuin op orde heb.
En Cross, begin jij maar vast aan je tuin zodat je 'm op 28 augustus in ieder geval op orde hebt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 01:04
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Misschien een stomme vraag, maar als het weer het toelaat gaan we dan ook lekker in zee zwemmen? |
Lijkt mij een goed idee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 01:01
Onderwerp: Streektaal en dialect
|
|
|
Even een nieuwe impuls geven aan dit topic. Weten jullie in hoeveel talen je ‘ik hou van jou’ kunt zeggen. Zie volgende link…
http://www.peuteren.nl/baby/valentijn_ik_hou_van_jou.php
Hoe zeg je ‘ ik hou van jou’ in jouw dialect/streektaal?
Stel je ontmoet de ware, zou het dan meer met je doen als deze persoon dat in jouw taal zou zeggen tegen je? Moet toch voor iedereen te leren zijn hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 00:28
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
The Miracle of Friendship
There's a miracle called 'friendship' that dwells within the heart, And you don't know how it happens or when it gets it's start...
But the happiness it brings you always gives a special lift, And you realise that 'friendship' is God's most precious gift!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 11:34
Onderwerp: GOED KANT VAN BLIND DATEN
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Tip
minimaal 3x per week een blind date en je blijft redelijk fris |
Haha , maar dat lijkt mij psychisch wel een behoorlijke belasting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 11:32
Onderwerp: Datingsite een taboe?
|
|
|
Op internet vond ik het volgende, al is het wel een artikel uit 2007
Taboe op online dating verdwijnt
Het taboe op online dating is aan het verdwijnen. Bijna negentig procent van de mensen die date op internet doet daar niet geheimzinnig meer over. Dit laat een poll van een datingsite voor hoger opgeleiden zien.
De resultaten van de poll laten zien dat slechts 12% aan niemand vertelt dat hij/zij op een datingsite staat ingeschreven. De rest praat hier openlijk over met familie, vrienden en sommige gevallen zelfs met iedereen:
29 % Iedereen mag dat weten 29 % Vrienden 27 % Vrienden en familie 12 % Niemand 02 % Mijn directe familie 01 % Geen mening / Weet niet
Hoe is dat bij jullie? Vertel je iedereen dat je op een datingsite staat? Of vertel je het aan een beperkt aantal mensen? Waarom wel/niet? 'k Ben heel benieuwd naar jullie reacties!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 11:14
Onderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | blijkbaar ken je mij (nog) niet... |
Bescheidenheid siert de mens. Maar jezelf omlaag halen, hoeft niet hoor!
Marijan, die ook leert van dit topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 10:08
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | *H A P*
lezen: 'het schijnt...' dus of het waar is...
't is voor mij toch niet van toepassing de hoop is nl. erg klein. |
Oké, dat nuanceert het al.
Troost je, 't is voor meer mannen niet van toepassing. Of zeg ik nu iets ergs? Gelukkig is iemand veel meer dan het uiterlijk, dus met die hoop zal het wel meevallen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 11 augustus 2010, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 09:33
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | nou, da's ook weer aardig, zeg!
het schijnt wel zo te wezen dat mannen steeds knapper (qua uiterlijk) worden naarmate ze ouder worden.
is er tóch nog hoop voor me... |
Geloof je dat zelf
Ach, blijf ook maar lekker in die waan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 01:00
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Als je dan als man een mening geeft ben je al gauw grof bij sommige prinsessen op de erwt natuurlijk. Schoonheid is niet objectief he, het hangt af van wie er naar kijkt en dat is maar goed ook. Wat dat betreft kan ik heerlijk genieten van oude mensen die elkaar verliefd aankijken. Objectief zal alles wel niet meer zo mooi zijn maar voor hen is het dat wel. En daar gaat het maar om.
Thomas, die als hij oud is ook nog wel verliefd wil zijn.
Als liefde zoveel jaar kan duren, dan moet het echt wel liefde zijn....
Herman van Veen |
Prachtig om te zien hè, kan ik ook echt van genieten. En je bent nooit te oud, om te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 augustus 2010, 00:10
|
|
|
GEHOLI202 schreef: | We leven in een tijd dat we niet willen accepteren dat we ouder worden. Botox-sportschool-haarkleuring-dezelfde kleding dragen die je kinderen hebben- haartransplantatie.
Gewoon eens accepteren dat verval in de schepping ligt en natuurlijk wel goed voor je lichaam blijven zorgen.Ja, en als het psychisch leed veroorzaakt, dan kun je natuurlijk gebruik maken van de medische mogelijkheden. |
'k Heb laatst een blad gelezen, dat heette Beau Monde. Ongelooflijk, wat sommige mensen (veel vrouwen) aan hun lichaam laten doen om ouderdom tegen te gaan! 't Is wat jij zegt, accepteer vooral je leeftijd en het lichaam dat daar bij hoort. Hier wil ik niet mee zeggen dat je niks mag doen, maar ik vond dit wel heel erg ver gaan. En of de vrouwen (soms mannen) er mooier van worden? Vind ik niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 23:49
|
|
|
GEHOLI202 schreef: | moet je natuurlijk nog wel wat haar over hebben of het compenseren met een oranje T-shirt |
Laten we het eens hebben over mannen die kaal worden. Hoe gaan jullie daarmee om? Heb je er wel eens aan gedacht, om haar te laten transplanteren?
Marijan, die een kale man niet per definitie lelijk vindt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 23:35
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Eva, Marijano en Visser...
Dank! Dank! Dank! Voor al uw complimenten! Het is mij bijna te veel... Ben zéér geemotioneerd:
3 x hetzelfde compliment NIEMAND DIE MIJ OP FREEK DE OUDE VINDT GELIJKEN MAAR ALLEN VINDEN MIJ GELIJKEN OP FREEK DE JONGE !!! |
Geen dank hoor!
Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 20:02
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is ook onzin in principe en het zou zo dus ook niet moeten zijn. Het was uiteraard een plagerijtje hierboven maar ik heb wel de indruk dat vrouwen het erger vinden dan mannen dat ze grijs zijn of worden. Het is niet zozeer een constatering maar meer een gevoel dat ik aantref bij vrouwen. Ik ken heel veel vrouwen die hun haren wat bijkleuren - en ik geef ze groot gelijk, maar eigenlijk weinig mannen, al zijn ze er wel. Ik vind grijs haar bij een vrouw overigens prima, ik heb daar minder last van dan veel vrouwen bij zich zelf. Maar ja ik heb wel geleerd dat je dit soort dingen eigenlijk niet kunt zeggen omdat dit soort opmerkingen al gauw serieus worden genomen en dan is het weer onaardig natuurlijk. Wel jammer dat dit topic nergens over mag gaan anders wat de gevoeligheid tussen mannen en vrouwen als het om uiterlijk gaat wel een leuk topic.
Thomas. |
'k Moet je wel gelijk geven hoor, Thomas. 'k Zag het ook vooral als een plagerijtje. De meeste vrouwen, waaronder ikzelf, worden niet vrolijk van grijs haar. Je zou bijna jaloers worden op de mannen, die ook nog eens goedkoper uit zijn. Wel super dat jij geen moeite hebt met een vrouw met grijs haar en dat je de keus bij de vrouw laat. Daar kunnen sommige mannen wel van leren, denk ik.
Zo'n topic waar je op doelt, lijkt mij wel boeiend. Dat moet toch op een luchtige manier kunnen?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 20:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:41
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Marijan:
Een ander tegeltekstje je is wel: een vliegende vogel vangt altijd wat.
Thomas, deze spreuk is ook op de Veluwe geldig. |
Wat een opluchting zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:40
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik verf niet he. Een man die grijs wordt, is charmant en een vrouw die grijs wordt, is oud.
Thomas, die deze ongelijkheid wel bevalt. |
Huh.... Hoe kom je aan deze wijsheid
Maak dat de kat maar wijs, Thomas!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 10 augustus 2010, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 19:38
Onderwerp: Beantwoorden van mailtjes
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ervaring Marijan???? |
Jij snapt het!
Er moeten meer mensen zijn, die deze ervaring met me delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 11:49
Onderwerp: Beantwoorden van mailtjes
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Je krijgt van CM een aantal tips, die mailtjes beantwoord ik niet. En op sommige mailtjes hoef je niet te antwoorden omdat het soort mededeling is. Het geeft dan ook niet helemaal een goede indicatie of iemand wel of niet reageert op de mailtjes. Want daarvoor is het denk ik bedoeld. Als je een leuke vrouw ziet op CM en je ziet dat zij slechts 20% van haar mailtjes beantwoord... Vul zelf maar in. |
Ach, met 77% mag je best tevreden zijn! Niemand haalt 100% hoor. Maar je hebt wel gelijk, als iemand onder de 50% zit kan het wel iets zeggen. Weet je wat het percentage wel omhoog haalt? I.p.v. privé-chatten, een heleboel mailtjes over en weer sturen met iemand. Kan ook best leuk zijn. 't Is maar een tip!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 augustus 2010, 11:42
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Stalkers, of vieze mannen die je onverhoeds beetpakken en beginnen af te lebberen... Genoeg reden om anoniem mee te gaan of helemaal niet meer als bepaalde personen zich opgeven.
GrZ! |
|
|
Naar boven |
|
|