Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:35
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik was eigenlijk aan het googlen naar wat anders, Frank! |
Ja, weet ik wel, Janske...het was zeker niet persoonlijk naar jou bedoelt maar wel naar diegene die zomaar alles volkribbelen met teksten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:33
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ik vraag me af waar mijn gsm weer is...deze ochtend heb ik hem opgeladen en vind hem niet meer...
Mijn ouders zijn er niet om me eens te bellen zodat ik dat rotding kan lokaliseren en Jol is ook niet standby om me eens te bellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:27
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
JANS221 schreef: | Je komt inderdaad een hoop te weten als je op iets gaat googlen, Hans V.! |
We kunnen heel het forum volgooien met lappen tekst uit de Schrift. We zouden evengoed kunnen zeggen: lees dat (bijbel-)boek, dat hoofdstuk van die vers tot en met die vers...dat zijn maar een paar zinnen.
Het komt er eigenlijk op neer wat de lezer verstaat onder die tekst. Hoe ervaart hij of zij die ene aangehaalde tekst? Verwoord je beleving eens?
Ja, ik weet het, dat is veel moeilijker dan zomaar klakkeloos teksten op het forum te kopiëren. Een eigen menig hebben, ook al stamel je die, is veel beter dan gewoon te herhalen wat er al enkele duizenden jaren geschreven werd of wat één of andere losgeslagen goeroe op een zondagochtend predikt (?).
We kunnen eens google naar een grondtekst of wat dan ook maar onze mening of beleving kunnen we niet google. Tenzij je een mening hebt en die dan ook op het internet zette.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:21
Onderwerp: Top 2000
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Luister je toch live mee, via de aangegeven site?? |
Helaas is mijn lappie, net zoals de bedienaar er van, een oud beestje. Onze motor kan niet meer alles aan. Daarmee bedoel ik dat fimpjes en webstreams soms wel eens voor lappie-constipatie kunnen zorgen...met alle ergenissen van dien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:16
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dan heb je zelfs heel goed voedsel denk ik |
geestelijk ipv substantieel voedsel moet ook eens kunnen... ga je mee??? Ons wekelijks abdij-uitstapje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:15
|
|
|
sjips, kan ik niet ontvangen hier...ondanks een goede antenne en een tuner met smalle filters...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:14
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Vraag dat Jol maar |
...neen, ik wil het van jou horen...potjandorienogaantoe
Bij welke omroep werk je, AP?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:11
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | wat is er dan bij jou ook?? |
niets dus van datgene wat anna-piet schreef... ...misschien rij ik straks wel eens naar de abdij van Westmalle, ga ik naar de vespers en het lof...dan heb ik ook 'voedsel'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:05
|
|
|
Nog ongeveer 12 uren wachten en we kunnen weeral gaan slapen...om 2 uren later weer op te staan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 14:02
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hier schijnt de zon ook lekker bij een boterham (of pistachnootjes ) |
hier ook maar dan zonder boterham of pistachnootjes en de zon is er ook niet...wel wind...buiten dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 12:58
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Een topic, waar je je favoriete nummer uit de top 2000 kunt plaatsen. Zo kunnen we een hele verzameling mooie nummers krijgen... |
Annette wat zijn jouw favoriete nummers???
ik vind het lied "Don't Know Much" van Linda Ronstadt en Aaron Neville wel goed http://www.youtube.com/watch?v=DQwV3_r96BM
maar ik heb er meerdere...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 12:46
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
HANS909 schreef: | Dan negeer je me toch - maar omdat de mens een zondaar is reageert hij - om nóg meer zonden te openbaren! |
Als ik jouw levensgeschiedenis lees, of een deel ervan, dan ben je niet minder zondaar dan de modale mens...dus die ene uitspraak over vergeven die je deed is ook op jou van toepassing. Het verschil kan misschien zijn dat een 'gezonde' mens leert van zijn fouten terwijl een andere ze (al dan niet ongewild) ze blijft herhalen over vermeervoudigen...ik denk dat jij tot die laatste categorie behoort. Of vergis ik me?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 12:39
Onderwerp: Afgoderij
|
|
|
HANS909 schreef: | Wat heeft dat met dit van doen, het is slechts een constatering.
Aangaande mijn woorden - je hoeft niet te reageren - je kunt me negeren - zoals Jehova Christus wordt genegeerd als Hij klopt aan de deur van je hart. Kortom de 'neshema' dichtbranden, je bent niet te verontschuldigen.
Je kunt niet nadien zeggen: 'Ich habe est nicht gewußt?' De kans is groot dat Hij je herinneren zult aan deze website, dit forum, dit bericht. Maar mij kan het verder geen bal schelen of je Hem aanneemt of niet, immers ook jou zal Hij gaan gebruiken voor Zijn werk, daar ben ik zeker van, en dat is Zijn rechtvaardigheid in gaan bewijzen! En daar ben ik - en velen met mij - zeer content mee!! |
door dit zinnetje: ''Ich habe est nicht gewußt?' zijn zelfs al politieke koppen gerold. Het oogt onschuldig maar dat is het niet...dit is echt een gevaarlijke uitspraak wat je deed...maar dat is jouw aardje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 12:34
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
HANS909 schreef: | Dan zou je het Woord verstaan! |
Hans, wat is voor jou het Woord??? Effe google op jouw naam of op Silvia Videler en we komen weinig fraais van je te weten. Op je profiel poch je met je internet-bijdrages maar dat zou ook eens je doodsteek of ontmaskering kunnen zijn.
Kunnen, mogen, wij wel waarde hechten aan jouw woord? Is dat woord niet ontsproten vanuit een ontspoorde ziel, geest. Misschien kan je er niet aan doen maar er zijn nu eenmaal mensen die zich onbewust eens achter jou kunnen gaan scharen en die dan meegesleurd worden in een ontwrichte instelling.
Je mag je misschien als pastorale werker, prediker, profeet profileren maar eigenlijk ben je een onruststoker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 10:00
|
|
|
Ik ga dadelijk in de AH inspiratie opdoen wat het eten betreft. Ik moet ook kleine kattebrokjes voor mijn merels halen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:59
|
|
|
ANNA415 schreef: | .. dat de zon schijnt (ach ik ben vandaag sowieso wel in een jolige bui) |
wrom ben je in een jolige bui???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:33
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
ANNA415 schreef: | Eerst verhuizen. Moet 15 januari het huis uit, maar heb nog niets anders. Ben wel bezig, maar nog niets definitiefs. As dat rond is heb ik alle tijd van de wereld (oke bijna alle tijd) |
In Brabant, en dan vooral in deze buurt kan je ook leuk wonen...In de nabijheid zijn ook enkele wok-restaurants
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | Is goed, gaan we dan ook wokken? |
Ja hoor...we kunnen ook al eerder gaan wokken. Weet je al iets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 09:18
|
|
|
ANNA415 schreef: | Niet waar, ga maar eens goed checken. Jij had het over Zwitserse verpleegsters en wat antwoorde ik daarop...? |
Nergens heb ik gelezen dat je in Zwitserland was...je ontkende wel de andere landen...maar je tikte nooit expliciet dat in Suisse was...pffff, al die geheimzinnigheid...volgend jaar ga ik gewoon mee dan hoef ik niet meer te raden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 08:52
|
|
|
ANNA415 schreef: | Tsjonge Gerrit dat jij het nu moet raden ipv Frank
Ik denk dus dat je gauw deze reactie moeten verwijderen anders wordt hij boos |
...onlangs tikte je nog dat je niet in Zwitersland was...jokkebrok
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 06:07
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
GERRIT603 schreef: | die lievelings heg van frankt is hier al zo vaak "behandeld" , die komt volgens mij maar net boven de grond uit |
Als je 5 meter boven de grond 'net' noemt dan heb je gelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 06:06
Onderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | tip voor je, je bomen en je heg moeten toch gesnoeid worden............dagje bij jou en dan zorg jij voor de lekkere eten en koffie ...................voor de mensen die komen helpen, dan maak je een soort worshop ervan! |
...kom jij dan ook? Kan je goed koken? En dan bedoel ik niet water koken, hé...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 december 2012, 04:07
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Het was nog geen 4 uur des nachts en ik hoorde buiten al knallen. Soms lijkt het wel een oorlogsgebeid. Honderden euro's gaan verloren aan dat knallend en stinkende goedje. Een jaarlijkse traditie die sommigen leuk vinden en wat hen veel kost. Dat veel kosten kunnen euro's zijn maar ook ledenmaten en levens...
Ik vraag me waarom het nog toegelaten wordt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 23:49
Onderwerp: Hoe belangrijk zijn foto's voor mij?
|
|
|
MAMY994 schreef: | Nou, het is al een hele toer om mij fatsoenlijk op een foto te krijgen. Een op de honderd lijkt een beetje. Dus die 15 minuten kun je dan wel vergeten. Is natuurlijk wel grote lol, die foto's maken |
aangezien ik steeds alleen ben maak ik zelf foto's...met de zelfontspanner of hoe heet dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:50
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Maar beter een groephug dan een griephug |
ik zal mezelf wel huggen..als ik moet wachten op sommige vrouwen voor een hug...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:49
Onderwerp: Hoe belangrijk zijn foto's voor mij?
|
|
|
MAMY994 schreef: | Ben ik ook van plan. Maar ik kan dat zelf niet. Moet eerst een paar leuke foto's door m'n dochter laten maken. En die moet ze dan ook nog op m'n profiel zetten. En die tijd......
Zucht |
dat is hoop en al 15 minuten werk...zo erg is dat ook toch niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:04
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | jij wilt vast zo knuf van mij.............met griep spatjes |
het is eender met wat...als ik maar eens geknuft kan worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 22:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | We waren toch pas bij de 13 |
er zijn er bij gekomen...Josina heeft veel inspiratie vandaag...laat ze maar doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 december 2012, 21:58
|
|
|
Ik heb samen met Josina nog 10 geboden erbij gemaakt ...en ik denk dat er nog meer gaan komen...
Gebod 21: 'gij zult niet nalaten nog geboden te maken'
|
|
Naar boven |
|
|