ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:36
BerichtOnderwerp: Wat is jou favorite lied of gewoon die je mooi vind ?

DANIEL777 schreef:
dubbele toppics?

haal m dan niet weer omhoog...hij was net zo lekker weggezakt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:34
BerichtOnderwerp: verlangen naar

MARY052 schreef:
MOOI!!!

ja verlangen is er genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:27
BerichtOnderwerp: hier kunnen mensen die willen z... lekker z... tegen mekaar

RENSKE067 schreef:
oh ja das een goede vraag
de prins op het witte paard is het niet geworden
maar gewoon een leuke vent Lachende smiley
en ik zou hem niet willen ruilen voor willem
ik val (er) dus af Knipoog smiley

lekker vast blijven houden wat je wel hebt ...
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:25

MARISKA601 schreef:
het is zaterdag.

waarkomt deze benaming vandaan?
bestaat het werkwoord zateren?
zo ja dan ga ik vandaag zateren.

heerlijk he dat zateren.......we doen helemaal nikzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
op de dag van de arbeid nog wel..
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:22
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

MARISKA601 schreef:
als je je persoonlijk voelt aangevallen door deze die en gene,
los dat op via mail of privegesprek en niet op het forum.

helemaal mee eens Maris....wat een wijze woorden spreek je toch vandaag !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:21
BerichtOnderwerp: Hokjes

MARISKA601 schreef:
laten we van hokje maar hoekje maken.
als is er voor sommigen geen hoekje op cm,
bij God heeft iedereen een hoekje.

NBG Johannes 14:2 en 3

2 In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden;
3 en wanneer Ik heengegaan ben en u plaats bereid heb, kom Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat ook gij zijn moogt, waar Ik ben.

MARISKA601 schreef:
is het ook niet zo dat wij zelf mensen in ho(e)kjes plaatsen?
iemand die niet gelijk gestemd is met jou, zetten we die niet vaak
buiten ons eigen ho(e)kje?

Tjonge wat een wijze woorden opeens in dit topic.

Hier kunnen we t beter maar gelijk mee afsluiten.

Respecteer ieder ander kind van God, God houdt van jou, van mij en van hem en haar. Kijk eens met dezelfde ogen als waar God mee kijkt naar ons allemaal.

En straks zullen we ons verwonderen, als alle hokjes te niet zijn gemaakt, en we mogen zijn daar waar Hij is, daar zal t feest der ontmoeting zijn.
Kijk hij ook, kijk zij ook.....maar dat was toch uit dat hokje??

Genade zo oneindig groot !!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 10:15
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

Ik las het topic Zelfbeeld deel 5

daarin stond het volgende stukje:

Tegenwoordig heb je van die datingsites en datingorganisaties die je helpen om iemand te vinden die helemaal bij je past en met wie je dan een date kunt maken. Hebben jullie die in Nederland ook? Weet je wat zij in hoofdzaak zeggen? Je kunt iemand vinden bij wie je helemaal past. Je kunt iemand vinden die precies zoals jij is. Nou, dat is een wat beangstigende gedachte! Je kunt iemand vinden die houdt waarvan jij houdt. Jij houdt van pizza, zij houdt ook van pizza. Jij haat katten, zij haat katten. Je kunt iemand vinden net als jij.

Maar dat is niet de wil van God! Heel zelden geeft God je iemand die precies bij je past. Waarom? Omdat Hij je haat en eigenlijk niet wil dat jij gelukkig bent? Nee. Hij heeft een hoger doel. De Heere brengt vaak twee mensen bij elkaar die niet helemaal bij elkaar passen. En vaak zorgt Hij ervoor dat ze dat niet helemaal beseffen tot ze getrouwd zijn. Het lijkt wel of Hij hen verblindt. En als je eenmaal bent getrouwd, trekt Hij de blinddoeken weg. En dan roep je uit: ‘Wat heb ik gedaan!’ God verlangt ernaar dat jij meer op Zijn Zoon Jezus gaat lijken.

Wat maakt Jezus zo uniek? Over welke dingen zingen wij? We zingen over Zijn genade, Zijn barmhartigheid en Zijn onvoorwaardelijke liefde. Hier is iets heel belangrijk: Wil jij zijn zoals Jezus? Dan moet ook jij vol van genade zijn, vol van barmhartigheid en vol van onvoorwaardelijke liefde. Barmhartigheid is dat je iemand niet geeft wat hij verdient. Iemand behandelt je vervelend, maar je doet het niet terug. Genade is dat je een ander geeft wat hij niet verdient. Onvoorwaardelijke liefde houdt in dat je een ander liefhebt die niet aan alle voorwaarden voldoet.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 01:15

SUSANNAH475 schreef:
Verlegen lachende smiley

stel he........ willem is vrijgezel en hij schrijft zich in voor CM

hoeveel zullen dan voor de prins (op t witte paard) vallen ???

ik ben veel leuker hoor dan Willem, maar toch is t rustig met dames
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 01:09

SUSANNAH475 schreef:
hahaha .... is maar geintje hoor Jonathan... Knipoog smiley

ja eh.... ben niet blond hoor...whahahha
Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:59

SUSANNAH475 schreef:
haha ja da's beiden waar... en vrouwen zat wat dat betreft ... Clown smiley (niet oneerbiedig bedoeld hoor Willem A.)

Zou Willem zo'n schuinmarcheerder zijn , dat hij ook hier is....op CM... dat jij je begint te verontschuldigen??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 00:47

SUSANNAH475 schreef:
nou, vind het wel eens tijd worden dat Willem A. die kans krijgt... Knipoog smiley Bea kreeg die kans ook, er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan, toch ... Knipoog smiley

ach onze prins heeft t toch leuk met zijn meisjes

bea is nog vitaal zat
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: verlangen naar

verlangen naar

Echte liefde,
geen gemis, geen verbeeltenis,
Diep verlangen, samen een weg vinden
niet om alleen maar te willen binden
maar waar echte passie is.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 11:45
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
het regent.

hier is het net droog geworden, ga zo lekker met kids naar buiten
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 11:09
BerichtOnderwerp: Heiligheid in het huwelijk

ik print t even uit.... leesvoer voor in de metro as maandag
heb een stukje gelezen en ga het helemaal doorlezen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 10:33

SUSANNAH475 schreef:
oeps, moeder vertrouwt zoonlief niet ? ...klinkt niet best moet ik zeggen... da's toch de hele bedoeling van het gebeuren, dat de een de ander opvolgt ? enne ... t'is haar eigen zoon notabene... Engeltje smiley

bea keek eens naar de overkant... en dacht....hm..die elisabeth blijft zitten....dan doe ik t ook
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:39
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
Dus jij gelooft niet in de heiligheid van het huwelijk? Dat het door God ingesteld is?

gen 24 : 67 Daarna bracht Isaak Rebekka naar de tent van Sara, zijn moeder. Hij nam haar tot vrouw en ging van haar houden. Zo vond Isaak troost na de dood van zijn moeder.

eh....... en dit dan??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:26

SUSANNAH475 schreef:
ja lekker, vrij dagje zeker ...?
Wanneer is 't eigenlijk Koningsdag ? (en voor de mutsen onder ons Clown smiley , ik bedoel natuurlijk als de koningin afstand gaat doen van de troon... Engeltje smiley

bea vertrouwd willem a niet
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:25

MARIANNE378 schreef:
Volgens mij kijkt God naar je hartsgesteldheid en niet of je alles precies volgens de regels doet.
Ik vind dat je moet doen wat je hart je ingeeft.

je hart is een slechte raadgever.... soms kan je hart alleen maar geleid worden door verlangens
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 00:06

SUSANNAH475 schreef:
Wat is eigenlijk een onchristelijke levenshouding ?
Stel dat liefde wederzijds is en 't gaat maanden goed, misschien jaar, misschien nog wat langer, en je besluit te gaan samenwonen... (als je een end uit elkaar woont ben je blij als je eindelijk wat vaker bij elkaar mag zijn), is het dan een onchristelijke levenshouding als je beiden serieus bent in de relatie en het bed met elkaar deelt ?
Sorry hoor, maar ik ben geen 20 meer, en ja ik vind echt dat je voorzichtig moet zijn, want als mens wil je vaak te snel (ik spreek ff voor mezelf), maar dat is het hem juist, ik ben een mens en ik heb gevoelens en tjonge hee, als die beantwoord worden en ik zou na maanden, misschien jaar, misschien jaren gaan samenwonen, zou God niet als geen ander mijn gevoelens begrijpen ?
Tja, misschien krijg ik nu wel een stroom van reacties over me heen dat het niet zo hoort... ik denk dat God verder kijkt...

En vind je dat het niet hoort, of dat het in de bijbel staat vermeldt ? prima, ik respecteer de opvatting van een ander, maar beschuldig mij alsjeblieft niet van een onchristelijke levenshouding.
God is een God van orde en ja er zijn regels voor, maar laat me ook christen zijn in die opvatting dan.

voor mij is er gewoon geen verschil tussen samenwonen en trouwen
en dan bekijk ik t vanuit t oog van God.
het enige verschil is dat je niet publiekelijk de zegen hebt gevraagd

Maar als je nu eens samen een heel goed gebedsleven
En samen bid voor de relatie? Welk gebed is nu meer? Er is voor mij geen verschil.
Huwelijk is een burocratisch gedoe waar de regering rijk van wordt. je vrienden dronken.
Huwelijk in de kerk is mooi, heel mooi om God erbij te betrekken, maar soms is t misschien wel eens beter en kan t soms niet makkelijk anders

Ik blijf erbij dat t voor God niet uitmaakt, samenwonen of trouwen, ik weet wel dat God heel graag betrokken wil zijn in de relatie die je hebt.
relatie met je man/vrouw en God erbij !!!
En ik weet zeker dat God zijn zegen geeft, als je samen er om vraagt en je beiden leven deelt met God erbij.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:50
BerichtOnderwerp: ZELFBEELD EN IDENTITEIT DEEL 5

JOLAN931 schreef:
dank je jonathan, ik ben benieuwd of ik dat oooit ook ga geloven, want geloven is heel iets anders als weten heb ik ontdekt

Jolan.......
echt waar meis.... ik heb jaren zo boos geweest, dat iets kapot ging, zonder dat ik ook maar iets kon doen. Ik heb god zo vaak gebeden.
En de laatste jaren van mijn huwelijk waren schreeuwen naar God....aub maak er een eind aan, geef mij de kracht er mee te kunnen stoppen.
Als ik s avonds thuis kwam en ze zat weer met die ander.......
pfffff.... krijg nog tranen als ik er soms aan denk. Dan was ik weer weg....heb wat uren aan de rivierkant gezeten.....en naar God gebeden.

Jaren was ik zo boos, ook boos en teleurgesteld in God. Maar nu is dat voorbij.....mijn ex gelooft niet meer, ik bid zelfs voor haar dat God haar ook weer grijpt. En ik was pas blij dat ze met een vriendin naar een Eva dag ging (vrouwen blad van de EO ....info voor de mannen die t niet weten) En pas was ik bij haar in huis en ik hoorde een CD van Ralph van Maanen aan staan....... ik was blij.

Ik weet dat het mooie..... gezin met kids..... er niet meer is, dat dat kapot is, maar toch kan ik weer verder. Waar ik jaren stil stond.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:29

JOLAN931 schreef:
3. Vergeving is ermee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonde van een ander. Wij leven allen met de gevolgen van de zonde van een ander. De enige keuze die jij hebt is om dit te doen in gebondenheid en bitterheid of in de vrijheid van vergeving. Wij moeten vergeven zoals Christus ons heeft vergeven. Wacht niet tot de ander jou om vergeving vraagt.

vergeven is er mee instemmen om te leven met de gevolgen van de zonden van een ander...

het zou idd zo kunnen zijn, maar toch krijg ik hier het gevoel bij dat dat niet klopt.
zoals suus zegt, dat die keuze aan de ander was en niet aan mij, daar kan ik het in geen geval mee eens zijn. ik leef nog iedere dag met de gevolgen van de zonden van de ander(in mijn geval mijn ex). wat hij deed was zijn keuze idd, maar de ellendige gevolgen waren/zijn voor mij en de kinderen, terwijl hij zijn heerlijke leventje verder leid.
ik kan er mee leven, ben zelfs blij dat ik van hem af ben, ik stem er dus mee in om te leven met die gevolgen....
maar of dat nu vergeving is????

NEE!! dat denk ik niet, want voor mijn gevoel vergeef ik hem nooit!

wat jij hebt meegemaakt is ook helemaal niet leuk, ik spreek uit gelijke ervaring
maar ik weet ook dat littekens blijven hoor.... zeker die voor de kids

Maar ik ben niet boos meer, gun mijn ex t beste en hoop echt dat t haar goed gaat.

Wat is vergeving.???..... de dingen goed praten van de ander???
..... of weer verder gaan, zonder dat dat nog tussen jou en een ander in staat? En de ander ook weer respecteren als mens.

Sommige dingen zijn zo moeilijk te vergeven....maar God kan alles !!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 23:01

SUSANNAH475 schreef:
De zon scheen in 't zuid-westen toch vaker ? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ja ze zeggen t
maar vandaag was t s middags heerlijk maar daarna beetje waterig
morgen hopelijk beter
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:18
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

ANITA324 schreef:
Lieve Broeders en Zusters,

Over en weer lees ik allerlei meningen van elkaar maar waar draait het werkelijk om en hoe beschrijft Gods Woord hierover dan is alles al uitgesproken.
Je hoeft de Bijbel maar te openen en uitzoeken waar dat er staat en dan snap je wel dat het voor Gods ogen een gruwel is welke afgodsbeeld dan ook.

Shalom,

Anita

1 Kon 15,12
Hij verdreef de aan ontucht gewijden uit het land en verwijderde al de afgodsbeelden die zijn vaderen gemaakt hadden.

2 Kron 24,18
Zij verlieten het huis van de HERE, de God hunner vaderen, en dienden de gewijde palen en de afgodsbeelden, zodat er toorn kwam over Juda en Jeruzalem wegens deze schuld van hen.

Jes 45,16
Zij staan beschaamd en zijn ook te schande geworden, allen tezamen zijn zij smadelijk afgedropen, de makers van afgodsbeelden.

Mi 1,7
Al zijn gesneden beelden zullen stukgeslagen worden, en al zijn wijgeschenken met vuur verbrand worden, en al zijn afgodsbeelden zal Ik te gruizel slaan, want van hoerenloon heeft het ze bijeengebracht en zij zullen weder tot hoerenloon worden.

Hand 17,16
En terwijl Paulus te Athene op hen wachtte, werd zijn geest in hem geprikkeld, toen hij zag, dat de stad zo vol afgodsbeelden was.

Deut 4,16
dat gij niet verderfelijk handelt door u een gesneden beeld te maken in de gedaante van enige afgod: een afbeelding van een mannelijk of vrouwelijk wezen;

1 Kor 8,7
Maar niet bij allen is die kennis. Want sommigen, in hun geweten nog niet los van de afgod, eten (dit vlees) als afgodenoffer en hun geweten, dat zwak is, wordt erdoor besmet.

Gen 35,2
Toen zeide Jakob tot zijn huis en tot allen die bij hem waren: Doet weg de vreemde goden die in uw midden zijn, reinigt u en verwisselt uw klederen.

Ex 20,3
Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.

Ex 20,23
gij zult naast Mij geen goden maken; noch van zilver noch van goud zult gij ze u maken.

Ex 23,13
Voorschriften voor de verhouding tot de HERE Ten aanzien van alles, wat Ik u bevolen heb, zult gij op uw hoede zijn; de naam van andere goden zult gij niet noemen, hij zal uit uw mond niet gehoord worden.

Ex 23,24
Gij zult u niet nederbuigen voor hun goden noch hen dienen en gij zult niet doen naar hun werken, maar gij zult ze volkomen vernielen en hun gewijde stenen zult gij geheel verbrijzelen.

Deut 7,25
De gesneden beelden van hun goden zult gij met vuur verbranden; het zilver en het goud daaraan zult gij niet begeren en u niet toeëigenen, opdat gij daardoor niet verstrikt wordt, want het is een gruwel voor de HERE, uw God.

Deut 10,17
Want de HERE, uw God, is de God der goden en de Here der heren, de grote, sterke en vreselijke God, die geen partijdigheid kent noch een geschenk aanneemt;

Joz 24,23
Nu dan, doet de vreemde goden weg, die in uw midden zijn, en neigt uw harten tot de HERE, de God van Israël.

1 Kon 11,2
behorende tot die volken, van wie de HERE tot de Israëlieten had gezegd: Gij zult u met hen niet inlaten, en zij zullen zich met u niet inlaten, voorwaar, zij zouden uw hart meevoeren achter hun goden; haar hing Salomo met liefde aan.

1 Kron 16,26
want alle goden der volken zijn afgoden, maar de HERE heeft de hemel gemaakt;

Ps 95,3
Want de HERE is een groot God, een groot Koning, boven alle goden,

Ps 96,4
Want de HERE is groot en zeer te prijzen, geducht is Hij boven alle goden;

Ps 97,9
Want Gij, HERE, zijt de Allerhoogste over de ganse aarde, Gij zijt zeer hoog verheven boven alle goden.

Ps 135,5
Ja, ik weet, dat de HERE groot is, dat onze HERE boven alle goden is.

Jes 37,19
en hun goden in het vuur geworpen, want het waren geen goden, maar slechts het maaksel van mensenhanden, hout en steen; daarom hebben zij die kunnen vernietigen.

als ik 1 kor 8: 1 t/m 13 lees, dan lees ik iets anders, alleen een tekst er uit lichten is niet ok.

1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.

Paulus legt hier het leven van een christen in een afgoden wereld heel anders uit.
Wij weten dat er maar één God is, en afgoden niet eens bestaan, maar als je die kennis niet bezit . Als je een afgodsbeeld nog steeds als een afgod ziet en rekening mee houdt, dan wordt je er door bezwaard.
Paulus zegt niet dat je fout bent, maar dat een zwakkere zich er aan kan storen, dat het hem pijn doet, dat het diegene in verwarring brengt, en dat je het daarom niet moet doen, als je weet dat een ander er zich aan stoort, als je een ander ten val brengt
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 19:05
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:54

GRACE585 schreef:
die is lekker hier in 't zuiden maris
heerlijk warm Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril

t zonnetje zcheen maar waterig hier vandaag, t iz wel warm geworden, hoop dat de zon morgen meer kanz krijgt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:53
BerichtOnderwerp: Hokjes

CHATULIEM619 schreef:
Het antwoord staat toch voor je? de wet staat in hun hart geschreven en op grond daarvan zullen ze beoordeeld worden.

Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is?
Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft?
Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn?
Die vraag stel ik me dan dus.
En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:44
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

Lekker simpel...te lui om te koken....hahaha

heb een turkse pizza gehaald ....mmmmm heerlijk.
haha vanavond niet zoenen....k heb knoflook op Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:42

Mijn huwelijk was er een van leven met t feit dat mijn vrouw jaren verliefd was op mijn beste vriend. na mijn scheiding, toen het echt te ver en genoeg was geweest, was ik boos, teleurgesteld in mensen, in God, in zoveel.
boosheid naar mijn ex toe, leidde er toe dat een gesprek niet meer mogelijk was. Door een diep dal gegaan, geen steun van mensen uit de kerk, bracht me er toe ook de kerk de rug toe te keren. Mijn gebedsleven, kwam op een nul-punt.
God heeft mij echter niet losgelaten, maar bijna een jaar geleden, mij weer vastgegrepen, terug gehaald bij Hem.
God heeft mij geleerd te vergeven, vergeving naar de mensen uit de kerk, t gesprek aangegaan met de mensen van de bijbelstudiegroep waar ik altijd kwam. Vergeven, samen bidden gaf genezing. Gesprek aangegaan met de pastoraal medewerker van de gemeente, die nooit van zich had laten horen, vergeven heb ik dat....door God.
Heel goede gesprekken met mijn ex gehad, mijn verdriet kunnen uiten. Dat gaf genezing. Nu kan ik redelijk goed weer door de bocht, al blijft er een litteken, t verdriet van mijn kinderen, maar ook voor hen is dit weer fijn, dat hun vader weer met hun moeder praat, overlegd, samen een lijn uitzet.

Nu kan ik weer genieten van de kerk, van God, van de preken, van de liederen die soms zo veel pijn gaven. God is een gave God, met heel Zijn liefde is Hij er voor mij.

film over vergeving...echt heel mooi
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded

opwekking 629 - Als er vergeving is
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E&feature=player_embedded

God maakt mij zingen: Ik aanbid U !!!
http://www.youtube.com/watch?v=N1ADleVFsXg&feature=player_embedded
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:31
BerichtOnderwerp: winkeldief

IMRE695 schreef:
"Overval in Aldi Zaltbommel"

Ik snap zulke mensen niet. De Aldi is helemaal niet duur....

Daar hebben ze zulke ludieke acties niet, dat je taart, champagne, slingers, oorkonde en feestmuts krijg.

Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:44
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb de opmerking als negatiever opgevat als hij bedoeld was. Dan blijkt dat je op een forum toch niet met mensen praat, sorry...

Wat ik mezelf afvraag is dat de eenvoud van Gods gebod zo gemakkelijk naar onze eigen inzchten worden ingevuld.

ok...zo kan je t ook lezen.
Ja ik haal Jezus heel dichtbij, heel dichtbij ons mensen, omdat ik weet dat Hij daar wil zijn. Dat zocht Hij ook toen Hij op aarde was. t Contact direct met de mensen. Direct van aangezicht tot aangezicht.

Zo wilde God naar ons mensen komen. Niet een boek wat uit de lucht viel, waarin stond hoe wij verlossing konden krijgen. Net door een profeet die t zei, maar meer dan dat ...hij werd één van ons.

en er zijn miljoenen die afbeeldingen van Jezus aanbidden, maar zij bidden niet tot t beeld maar zij aanbidden Jezus.

Ik zelf heb ook moeite met t bidden naar maria of andere heiligen. Heb ik niet zoveel mee,....hebben ze eruit geslagen of er in gedramd denk ik in mijn jeugd.

Maar ik zie geen probleem in t visueel maken van Jezus, als je maar niet bij de mens, de lijdende blijft hangen, maar inziet dat Hij ook God is, opgestaan, zittend aan Gods rechterhand, verheerlijkt
En vol van glorie, zoals ook in Openbaring staat, zo als hij aan Johannes verscheen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 38 39 40 41 42 43 44 ... 54 Volgende
Pagina 41 van 54