Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 18:55
Onderwerp: Alternatieve geneeswijzen
|
|
|
Blijf hopen en bidden kan ik dan alleen maar zeggen. Mijn zus is zelf ooit genezen van een gevaarlijk hoge bloeddruk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:52
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Hou je hoofd Koel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 11:36
Onderwerp: MooiWeer: De Liefde is Echt!
|
|
|
Gerard.. Ik ben verrast over dit mooie stukje schrijven door jou hier. Natuurlijk zie ook een stuk persoonlijke beleving er in terug komen.
Overigens is het woord na te spreken..de rede dat een mensen hart geraakt kan worden. En dat zie ik jou doen hier.mooi!
Het is niet mijn bedoeling nog meer over de actie kwijt te willen. Wel ben ik er altijd op tegen geweest..(ik heb ook mijn gebreken)wanneer ik de mens zelf aan het werk zie gaan.
Ik geef toe dat ik wel is botst tegen het zomaar kunnen aannemen van God. Juist omdat God in Zijn woord mij duidelijk leert..dat ik dood ben. En dit pas ontdekt wanneer de Geest mij levend maakt.
Hoor ik nog mensen getuigen dat ze dood waren.in de beleving?..
Als God zelf ergens zegt; zal ik nog geloof vinden wanneer ik weder kom? Dan mag ik mij wel onderzoeken. Goed...evangeliseren...ik lees dat dit alles van God zelf verwacht gaat worden. Maardat mensen het even kunnen aannemen alsof Hij een lieveheersbeestje is?.. Persoonlijk zie ik momenteel.ja,wel een God vandaag die blijft roepen in/op welke weg ook. Maar dat Hij zeker komende is met Zijn oordelen.de fiolen/bekers van Zijn Toorn die leeg worden gegoten over de aarde.
God gaat eerlijk met de mensen om.
Natuurlijk is mijn hoop dat in die week mensen geraakt worden. En leren uit te gaan tot Hem. Die de verdrukte recht doet. De wees en de weduwe staande wil houden. En zich ontfermen wil over,die door Hem,in zichzelf hebben ontdekt NIETS te hebben.
(vergun mij hier of daar de woordspeling)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 5 juli 2015, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juli 2015, 10:39
|
|
|
Ja Gerard,helemaal gelijk in. Maar evangeliseren is toch alleen maar zaaien?.. Of kan je op Scheveningen op die dag God aannemen als een bos rozen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 12:12
Onderwerp: Te snel verliefd?.......
|
|
|
LAUWIES:Nee serieus, je liefde laten blijken is toch niet verkeerd? Als jij dat wil dan moet je dat gewoon doen. Jezelf blijven. Zolang je de ander maar niet overstelpt met aandacht, dat kan namelijk verstikkend werken en is niet aantrekkelijk voor de meeste mensen.
HEIDE:Een korte reactie met die warmte:) Ik hoop hier 1 iemand tegen te komen...de ''meeste mensen'' staan bij mij wat verder van mij vandaan.
Ik pak er even iets uit wat voor mij meer van belang was/is Als je een relatie hebt...betekend dit voor mij,dat men nog niet getrouwd is. Vandaar het mengsel van gedachtes en gevoelens rondom enkel een relatie te hebben.en het toegeven aan de verlangens.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 3 juli 2015, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 11:45
Onderwerp: Te snel verliefd?.......
|
|
|
LAUWIES855 schreef: | Simpel. Geen verwachtingen hebben, dan heb je ook geen teleurstellingen...
Nee serieus, je liefde laten blijken is toch niet verkeerd? Als jij dat wil dan moet je dat gewoon doen. Jezelf blijven. Zolang je de ander maar niet overstelpt met aandacht, dat kan namelijk verstikkend werken en is niet aantrekkelijk voor de meeste mensen.
Om je behoefte naar liefde toch uit te drukken geef je die ander gewoon ff een paar lekkere knuffels. Samen op de bank, of in bed, lekker tegen elkaar aan en liefkozen (mooi woord is dat). Erg simpel en effectief, en er is niemand die NIET van knuffelen houdt. Mocht je zo iemand wel tegen het lijf lopen, dan laat ze maar lekker gaan...
Maar dat is mijn mening... |
Hoe heet jij...ik bedoel ..wie ben jij?..ik bedoel ..leuk dat je hierop reageert!
Nee serieus... Ik ga even over jou mening nadenken.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 3 juli 2015, 11:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 09:22
|
|
|
Gerard het is een mooie actie (topic) Daar zou jij best wel meer over kunnen zeggen:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 09:06
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Mij voorbereiden op het maken van een ijsklontjestaart.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zondag 5 juli 2015, 15:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 juli 2015, 00:23
Onderwerp: Alternatieve geneeswijzen
|
|
|
Je zegt;ik laat regelmatig voor mij bidden. Hoe moet ik mij dit voorstellen?..
Soms moeten wij als mensen met dingen leren leven Dat werkt vaak uit dat we afhankelijk blijven.
Natuurlijk Hoop ik dat de klachten minder worden.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 3 juli 2015, 09:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 juli 2015, 08:39
Onderwerp: 'Mijn kind is anders'..
|
|
|
GERARD072 schreef: | Wat ik zelf recent heb zien gebeuren binnen een gezin.
Gezin bestaat naast de ouders uit drie kinderen, waarvan er nu 1 op het middelbaar onderwijs zit (de stap na de basisschool in ieder geval). De oudste had de keuze om bij vader te wonen en de twee jongste moesten met moeders mee.
Zal niet in detail treden hoe en wat, maar wat mij opvalt is dat voornamelijk het emotionele rondom de scheiding een plek moet krijgen. De oudste waar ik over praat is een denker en die heeft de laatste jaren al een beetje de moederrol op zich genomen. Deze rol heeft zij nu nog steeds.
De vader heeft enorm veel moeite met het verlies en die is gaan drinken. Gelukkig heeft hij wel afleiding door een baan wat die verslaving binnen de perken houdt. Maar de oudste dochter komt soms naar mij toe met vragen en verhalen over de huidige situatie. Die verbazen mij.
Dus wat dat betreft zou ik zeggen, probeer zo open mogelijk te praten met uw kinderen. En nu weet ik niet wat er precies anders is aan uw kind. Maar neem nu even aan dat communicatie wel mogelijk is?
Wat LeoIrene zegt; tijd, uitleg, begrip, liefde! en ook duidelijkheid en eerlijkheid. Want ik heb gezien dat de kinderen in het gezin waar ik het over heb precies doorhebben hoe de vork in de steel zit. En dat gaat vroeg of laat een keer terugkomen, in wat voor vorm dan ook.
Sterkte in ieder geval toegewenst! |
Bedankt. Het heeft idd ook mooie kanten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 16:26
|
|
|
GERARD072 schreef: | Waarvan? |
Dat ging automatisch..dat ik dit zee tegen je Gebruik ik wel vaker. Heb jij ook zinnen die je vaker gebruikt?.. Maar dan weer terug naar het onderwerp.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 1 juli 2015, 16:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 juli 2015, 09:34
|
|
|
GERARD072 schreef: | Oh, nou, dan heb ik weer wat geleerd hahaha Dank je wel! |
Geef niet... Als je er maar geen gewoonte van maakt;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 1 juli 2015, 09:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 juni 2015, 23:55
|
|
|
GERARD072 schreef: | Ben ik toch benieuwd hoe dat stuk steen naast het zand daar bij de pier dán heet waar mijn Scheveningse familie vaak genoeg overheen banjert ;) |
Koppes, want Echte Scheveningers komen zomers niet op de boulevard.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op woensdag 1 juli 2015, 00:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 11:58
Onderwerp: Gefeliciteerd!-topic
|
|
|
Mvr Zijltje213 is jarig
Ook hier even gefeliciteerd Nog vele jaren en Gods nabijheid toegewenst.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 29 juni 2015, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 11:28
|
|
|
LEOIRENE370 schreef: | Persoonlijk denk ik dat kinderen gebaat zijn bij duidelijkheid en eerlijkheid. Natuurlijk hoeven kinderen niet alles van de hoed en de rand te weten, maar wat er gezegd wordt moet wel eerlijk/de waarheid zijn.
Zelf heb ik ook een kind dat 'anders' is. Jij kent je kind het beste en weet wat hij nodig heeft. Wanneer dat structuur is, blijf je structuur bieden zij het in nieuwe vorm. Is het meer uitleg? Biedt meer uitleg.
Kijk wat hij/zij nodig heeft, en sluit hier bij aan. Maar wees vooral eerlijk, ga de situatie niet mooier maken dan het is. In mijn werk zie ik vaak dat er gecompenseerd wordt door 1 of beide ouders bij bijvoorbeeld een scheidingsaituatie. Vaak gaat het om dingen geven, extra. Bijvoorbeeld speelgoed. Dit is niet nodig. Wat ze nodig hebben is vaak hun vader of moeder, tijd, uitleg, begrip. En nogmaals: duidelijkheid en eerlijkheid. Ze prikken door meer heen dan je denkt! |
Herkenbaar..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 juni 2015, 10:50
Onderwerp: Huishoudelijke vragen
|
|
|
AXL455 schreef: | als iemand zijn been verbrand heeft door hete thee, zou ik er gewoon nog emmer heet Water over heen gooien |
Jij hebt de steek onder water wel heel goed begrepen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op maandag 29 juni 2015, 10:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juni 2015, 09:50
|
|
|
Mooi idee voor in Scheveningen.
Alleen weet ik als Scheveninger,dat de Scheveningers zelf niet op de drukke boulevard komen.
Wanneer ik mee zou doen, Stelde ik voor om dan Op Urk te eindigen.
Ja toch nie tan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 14:27
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
KREET
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op dinsdag 30 juni 2015, 09:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 14:17
Onderwerp: Wist je dat?
|
|
|
Wist je dat niet?..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op dinsdag 30 juni 2015, 09:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 14:00
Onderwerp: Wonderen
|
|
|
Zou mooi zijn als het Leven voor iedereen zo zou kunnen zijn!:)
Je hebt al een hoop geleerd in je eerste stapjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 10:57
Onderwerp: Huishoudelijke vragen
|
|
|
----- Huishoudelijke vragen Topic ------------
Ja..ook ik loop wel is tegen een aantal huishoudelijke vragen aan. Zo heb ik wel eens de vraag:Hoe bak je nu de lekkerste gehaktballen. Of, is nu heet of koud water nodig na een verbranding. ''Ik schaam mij niet wanneer ik zeg dat ik soms de helft kwijt bent,van wat ik thuis hebt meegekregen'' Beetje van de hak op de tak misschien...mensen noemen mij niet voor niets wel is een clown........ Ik zou graag,doordat ik iemand ben die nog alleen is haha..,hier af en toe wat huishoudelijke tips willen tegen komen. Daar mag natuurlijk mijn inziens wel wat van afgeweken worden. We hoeven niet in de keuken te blijven hangen;)
Groet Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op zaterdag 27 juni 2015, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 10:28
|
|
|
Het roept een aantal vragen bij mij op..wanneer ik zo door jou reactie heen wandelt. Als eerste wil ik je vragen; kan je deze dingen delen met degene waarmee je in een relatie bent?.. Verder lees ik over jou ervaring met mensen die juist door het volgen van Jezus anders of zo jij het noemt sober in het leven kwamen te staan. Dat is nogal wat?..
Wanneer jij de trekking voelt om Jezus te gaan volgen.. Kijk dan vooral ook naar wat Jezus zelf daar over zegt. En kijk niet teveel naar hoe mensen hem willen volgen. Jezus zegt ergens: Volg Mij!
Ik kan iets of meer met jou mee komen,wanneer je iets schrijft over over de mensen die niet in jou straatje passen,op het gebied van het geloof te belijden..in het volgen van Jezus. Toch zal je misschien later op de weg al meer gaan bemerken dat wij allen verschillende vissen zijn..die toch in het net van Gods Genade mochten terecht komen.
Zo waren ook de vrienden van Jezus niet gelijk aan elkaar Denk bijvoorbeeld aan Petrus en Johannes.
De Geest maakt levend. Hoe en waar ik ook ben geboren,woont of in welke gemeente ik ook God wil dienen....God werkt aan op Zijn eigen eer...en laat geen eer aan de mensen over. Mensen die in de praktijk bijna gelijk of in handel en wandel boven God denken te kunnen staan...zullen vroeg of laat.wanneer God doorgaat. die mens vast doen laten lopen met zichzelf. Gelukkig die mens,die dit gaat ondervinden.
Goed, je vraag is ook aan mij;kan iemand iets vertellen over het volgen van Jezus...spreken over wonderen die misschien hebben plaats gevonden...en om het te willen delen van hoe het alles wordt ervaren,om Jezus te gaan willen volgen.
Mijn eerste reactie daarop is; God haalt mensen uit de wereld,om hun daar ook weer in terug te sturen. Zelf heb ik geen gemakkelijke dingen achter de rug. Eer ik iets zag van Jezus liefde...gingen er wel wat dingen aan vooraf. Elkaars weg afmeten daarin is niet van belang. God gaat Zijn weg met de mens,zo deed en doet Hij ook met mij.
Voor nu even dit..
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 26 juni 2015, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juni 2015, 00:09
|
|
|
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw Handen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 23:54
Onderwerp: Geen vreemdeling meer..
|
|
|
Eens was ik een vreemdeling voor God en mijn hart MC Cheyne
Wie kent het niet.. Of zal ik is vragen ..wie kent het wel?.. Nee het is niet van uit grootmoeders tijd. Zijn Geest doet dit alles nog steeds ervaren.
Vreemdelingen komen tot de ontdekking dat ze al bij God bekend waren.
weg wereld weg schatten gij kunt niet bevatten hoe rijk ik ook ben ik heb alles verloren maar Jezus verkoren Wiens eigen ik ben
Hier in de wereld soms nog het vreemdelingen kleed..naar de wereld toe Straks het gewaad des lofs!
Groet Heide Jun'15
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op vrijdag 26 juni 2015, 00:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 23:28
|
|
|
Begrijpelijk dat je even rustig na wil denken.
Laat ik dan voor nu alleen dit nog zeggen; Jezus is hier ook op CM Het adres waar Hij zeker ook wil werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 23:18
|
|
|
Even anders; Je bent tot Jezus gegaan En bent hongerig
Zou je zelf niet even willen delen hoe je dit alles beleefd?.. Het is toch niet zomaar iets; een mens die tot Jezus gaat... Wat zou jij van mij willen weten? Mag ik het zo vragen?
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 25 juni 2015, 23:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 22:25
|
|
|
Dit vraagt wel om wat verfijnde aandacht. Mijn eerste vraag is of blijft;Hoe kwam jij tot het inzicht om zelf de mensen uit te kiezen om daarmee Jezus te gaan volgen?'....
(Gewijzigd)
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 25 juni 2015, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juni 2015, 12:51
Onderwerp: Forum bezoek!
|
|
|
Geachte,
Bedankt voor uw reactie. Verrassend voelt het dat op deze manier ook even kan worden ingegrepen. Mensen die deelnemen of gaan deelnemen aan het forum,moeten zich enigszins ook ondersteund weten. Natuurlijk kon ik ook de nieuwe regels vragenhoek toepassen. Mijn excuus wanneer u dit liever had willen zien.
Doordat ik al enige toipic's hebt geopend,trek ik mij nu weer even terug. Dit niet doordat ik mij aangevallen voelt,nee.dit is ook mijn positie van alle dag. Mensen moeten niet het gevoel krijgen,''wat misschien al het geval is''dat ik hier alleen voor mij zelf en mu plezier bezig bent. Ik kijk juist graag naar meningen en inzichten van anderen.
Verder heb ik niets toe te voegen aan uw heldere uitleg.
Hgr
Laatst aangepast door
|
HEIDE062
|
op donderdag 25 juni 2015, 12:52
|
|
Naar boven |
|
|