Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:19
Onderwerp: Wist je dat?
|
|
|
En je zou denken als ze vuurwapens vermoeden,e r mp komt en ze de boel afzetten, mensen e r niet meer door mogen... ze waren wel gestrest en hadden allemaal kogelvrije vesten die politie
Ma ja, ik d acht onderhand na twee uur, is vast oefening om t e kijken hoe reageren burgers met actie ofzo, omdat ze er dus uren bezig waren in de straat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:15
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wow, das een beter script als van menig soapie! Maar ehm...... wat was er nu uiteindelijk aan de hand? Of krijgen we dat in de volgende aflevering te horen? |
Volgens mij loosalarm, ze omsingelden een huis, onderzochten een auto die daarvoor stond en ze waren weer weg, volgens zeggen op vuurwapens... maar of dat waar is Huis schuin achter me, dus wij stonden ha ha op verkeerde moment op verkeerde plek lol. Maar je word wel nieuwsgierig en denkt ik wil weten wat er aan de hand is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 21:03
|
|
|
wist je dat ik gisteren avond bijna geen internet had... maar we hadden spannende real live show in de straat, 2 politie auto,s die de weg blokkeerden, kogelvrije vesten, dus wij dachten en zijn voor het raam gaan zitten en werden steeds nieuwsgieriger... ha ha dus gingen we een rondje door de buurt lopen, wat dus meerdere buurtbewoners ineens deden... lol en ontdekten we een heel stuk omsingeld door politie wagens en politie... behalve bij dat ene stuk.. daar woont een boef vast lachen overal mensen voor ramen, mensen die rondjes liepen.. na twee uur... stonden er ineens 5 politie wagens in onze straat, dus dachten wij gaat nu de actie komen bij dat ene stuk?? dus wij via achterdeur na buiten sluipen... en tadaa. links twee politie mannen, dus wij na rechts en daar achter de boom stond ook politie en ineens zag ik ehh, dit blok is omsingeld... wij staan er tussen in, wegwezen.....
ha ha en zo kwamen we een avondje zonder internet door... interesante studie hoe reageert de buurt op polite oke en lesje geleerd, beter afstand houden, voor je in de weg loopt en tussen iets in beland waar je beter niet kan wezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 mei 2015, 08:33
Onderwerp: Vriendschap of relatie
|
|
|
Voor mij gevoel. is vriendschap, gewoon vriendschap, hoef ik niks meer te verwachten, verkering,ben ik verliefd, ga anders met een vriend om dan, maar weet nog niet of wel een relatie met die persoon wil, omdat ik die persoon nog niet echt ken. Bij een relatie ken ik die persoon beter en kies ik bewust voor die persoon om eventueel mee verder te gaan in de toekomst.
Tenminste voor mijn gevoel als iemand zegt ik heb een relatie, klinkt het al heel serieus..
En weet ik ook duidelijk waar ik aan toe ben met die persoon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 17:43
|
|
|
En eerlijk gezegd, als een man aan mij verkering vraagt denk ik vraagt hij meteen om relatie denk ik beetje helppppppp, eigenlijk ontbreekt op dit topic het woord verkering... vooral voor mensen die al een mislukte relatie hebben gehad, is dat een stuk relaxer dan meteen een relatie.. ligt meer druk op dat woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 17:40
Onderwerp: ingaan tot de rust van God
|
|
|
ARJAN587 schreef: | Mooi verhaal Petra ik ervaar God zijn Liefde ook zo
ook al snap ik van sommige dingen in het leven en gebeuren in de wereld helemaal niks van heb ik het volledig vertrouwen in hem hoop ook dat het nooit meer weggaat wat ik dan voel en jij zo omschrijft in de openingspost
Als ik weer eens helemaal los ga en de limiet opzoek van men motor of in andere dingen omdat mijn karakter gevoel gewoon zo is komt God mij vertellen wanneer het genoeg is geweest of komt hij me redden |
Kom net een naam hier tegen op cm: Daniel.... Daniel werd in de leeuwenkuil gegooid, die leeuwen deden hem niets, wie weet heeft Daniel wel de hele nacht lekker tegen een leeuw aan liggen slapen, helemaal in de rust van God. Maar God beschermde hem niet, om niet in d e leeuwenkuil te worden gegooid... Ik vraag me af, hoe groot het vertrouwen van Daniel was, en hoe groot zijn rust bij God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 mei 2015, 09:07
|
|
|
Echt he, ben ik nu zo anders???? Natuurlijk doe je rustig aan, begint met vriendschap, ma na 1 ontmoeting weet je toch of je meer voelt dan alleen vriendschap? Zou ik alleen maar vriendschap voelen waar is dan de klik?? verliefde gevoelens etc... Dus je hebt een tijd alleen puur vriendschappelijke gevoelens en ineens ergens slaat het over in verliefdheid??? Nog nooit meegemaakt. voor mij weet ik het na 1 ontmoeting of er eventueel meer in zit dan vriendschap in de toekomst.
En als ik lees over de vorige schrijfster, de vraag: had ik meer van me zelf moeten laten zien? Als of je jezelf helemaal kan laten zien in een paar ontmoetingen, daarom heet het verkering, elkaar leren kennen, en dat kun je toch alleen maar door tijdje met elkaar omtegaan Ik lees een soort vraag van, ligt het aan mij hij alleen vriendschap wil.... wie weet is het wel zo,n man die onderhand met meerdere vrouwen date, of na drie ontmoetingen een leukere weer zag op cm.... Het is een datingsite en niet alle mensen zijn eerlijk, sommigge slaat he t na hun hoofd... zoveel aandacht van vrouwen, gaan beetje playen met mensen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 22:26
|
|
|
HEIDE062 schreef: | ik nu pas dat sommigen meer foto's hebben;) |
tsssssss ken je weer helemaal opnieuw alle profielen bekijken.... want vaak is de eerste leuk.. dan komt de twede en denk je hmmm , dan komt de derde en denk je
( daarom heb ik er dus maar eentje.. ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 19:14
|
|
|
Ik zit vandaag aan Mozes te denken... Hij kreeg de opdracht om de tabernakel te maken buiten de legerplaats... waarom buiten de legerplaats??? Soms zodat je effe los komt van alle dagelijkse dingen, om je heen en echt je aandacht helemaal richt op God? Ook niet word afgeleid door allerlei dingen...
Dus Mozes ging buiten de legerplaats na de rust van God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 07:52
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik vraag me af of je wel kunt ingaan tot de rust van God,... of komt Hij het je eerder brengen? |
Hij kan het je niet brengen als de deur van je hart dicht is, dus so wie so wel een stuk mede werking van onze kant denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 00:41
Onderwerp: ''Stilte?''......
|
|
|
Of stilte voor de storm....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 00:28
Onderwerp: je gaat op date en...
|
|
|
Jaa rest van de details wat er op die hoekjes gebeurde houd ik privé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 mei 2015, 00:24
Onderwerp: je gaat op date en...
|
|
|
ha ha vroeger jaaa, op het hoekje staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 15:48
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
JOL252 schreef: | heel leuk!
Doei allemaal, tot weerziens maar weer, mijn 3 dagen zijn weer om. |
je was wel een beetje stil Jol vond ik. Beste toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 15:46
|
|
|
ha ha ha ha, alleen vind ik dat ik een veel mooier schaap ben... en niet zo dik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 08:47
|
|
|
ROADY558 schreef: | En? Hoe ga je dat aanpakken? |
Om te beginnen, me es aankleden en gaan werken in de kerk ha ha daar is altijd veel zegen als je werkt voor Jezus.
Maar goeie vraag, neem die vandaag mee, antwoord word vast confrentrerend voor mij... natuurlijk stap ik zelf af en toe uit die rust, als een eigenwijs schaap, die .. bla bla bla . ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 08:28
|
|
|
ROADY558 schreef: | Daarom beveelt Jezus ook: "Blijf in Mijn liefde" (Blijf in Mij).
Aangezien in Hem geen angst of onrust te vinden is, kan ik "in Hem" rust en vrede vinden.
Wordt de vraag verplaatst naar: "Hoe blijf ik in Hem"?
Ik blijf in Hem door me bewust te blijven van Hij voor mij deed, door me in Hem te blijven verdiepen en door me geliefd en gewaardeerd te weten door Hem wat ik ook elke dag mag ervaren.
Voor mij is "aanstoot nemen" een van de belangrijkste middelen om uit de rust te stappen (is ook verleiding). Door in te gaan op iets dat buiten mij gebeurd / gezegd wordt, "hap" ik op de ander en stap ik "uit Zijn liefde".
Een goed middel daartegen is heel bewust te zijn op wat ik wel en vooral niet wil zeggen. |
mooie reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 08:27
|
|
|
Nog mooiere vraag.. hoe leren we om meer in zijn rust te leven????
So wie so denk ik dat het iets is wat je steeds meer leert hoe langer je een relatie met God hebt. Hoe meer je hebt ervaren, hee ik kan op hem vertrouwen... Hoe meer je hebt geleerd om in moeilijke omstandigheden, of anders verwoord:in onrust God te zoeken.
petra die heel klein onzeker meisje ergens nog is , in een wereld waarvan ik wel eens denk, help God. Het regent effe harder dan ik hebben kan. Als ik meer in zijn rust zou wandelen, zou ik het me zelf een stuk minder moeilijk maken...en toch ondanks alle ervaringen met God, ben ik het vaak kwijt tot ik weer in zijn rust beland. dat is denk ik ook zeker de genade en liefde van Jezus die me altijd weer opzoekt.. uit het water trekt als ik begin t e zinken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 7 mei 2015, 08:08
|
|
|
mooie reacties Heide en Roady.
En interesante vraag, hoe we blijven in zijn rust.... ha ha volgens mij kan niemand dat, we blijven mensjes, eigenlijk hebben jullie zelf het antwoord al geschreven, dicht bij God blijven en door zijn genade... komen we weer terug in zijn rust als we weer es afdwalen, op allerlei manieren, twijfelen aan zijn woorden ons laten intimideren door omstandigheden toe geven aan verleidingen irritatie, boosheid in ons hart. noem maar op
Stefanus toen die gestenigd werd, je zou denken ondanks alles in de rust van God , het moment dat hij omhoog keek en de hemel open zag. Petrus, bang in d e boot, tot Jezus kwam, zo vol vertrouwen, lopend over het water, tot hij na de golven keek en vast dacht ehhhhh... weg rust.. tot Jezus hem pakte omdat hij begon te zinken...
De zus van corrie ten boom, in het concentratie kamp, als je over haar leest denk je... was zei door alles heen toch daar in de rust bij God? Je zou denken van wel. Als je Corrie,s boeken leest, een vrouw die God goed kende, God vertrouwde, schreef ook over Gods armen die altijd dieper zijn, hoe diep je ook bent, en toch als je goed leest... was ze bang en onzeker om bij iemand in een auto te stappen, soms.... of om een gevangenis te bezoeken... en wat moeten die momenten moeilijk zijn geweest om een gevangenis te bezoeken, toch kwam ze altijd weer in de rust van God terecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:57
|
|
|
Hoe ga jij in tot de rust van God en wat versta je eronder?
Voor me zelf, op het begin, maandags... de kerk schoonmaken, alleen met God in de kerk, verder nergens aan denken. zaliggg gewoon samen zijn met God.
Hele diepe ervaring: na d e brand, zittend op de stoep, kijkend hoe de brandweer bezig was, ik had zo,n vrede en rust en was als of ik bijna bij God op schoot zat. Hij zijn armen om me heen hield en tegen en zei: geen zorgen, komt goed, ik zorg ervoor dat je krijgt wat je nodig hebt( ook al verbrand alles, was ik niet verzekerd... en ha ha jaaa natuurlijk hield God zijn belofte)
Nu steeds vaker leer ik samen te zijn met God en ga ik in tot zijn rust, vooral door zingen tot God, bidden. enfin benieuwd na jullie ervaringen en hoe jullie aankijken tegen samen zijn met God in zijn rust
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:44
Onderwerp: ''Lepeltjes tijdens de date''...
|
|
|
maar ha ha Ik ken iemand die ging met leuke man na water.... romantisch... en heel charmant ging ze zitten met haar hand in een hondedrol vervolgens dacht ze helppppppp gewoon rustig blijven, na het water lopen en hand daar wassen.....
ha ha ha, en nee ik was het niet en date was toch goed gekomen, want ze leven al jaren samen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:39
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ook als het een zacht, lief vredig scheetje is?
(en je weet het: harde die klinken, maar zachte die ..... stinken :) |
maar whaaa haaa haaaa, das akeward... als eentje een scheet laat tijdens een date... en dan een stilte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:38
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ook als het een zacht, lief vredig scheetje is?
(en je weet het: harde die klinken, maar zachte die ..... stinken :) |
opeens geen zin meer om te daten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:28
Onderwerp: Samenzijn...welke werkelijkheid?
|
|
|
mooie reacties... rust in je leven.... Ik heb lang niet begrepen wat ingaan in d e rust bij god is, maar nu jaa daar is absolute rust en vrede....
Toen Paulus in de gevangenis zat , sliep hij..... als je daar over nadenkt, die zat in d e rust bij God, hij sliep, Jacobus was vermoord.... nu was hij gevangen genomen, maar hij sliep. een engel moest hem wakker maken.... eh zou jij dat doen in zijn positie??? ik echt niet, dat kan je alleen als je in de rust van God bent gegaan.... denk ik... wetende dat hoe je omstandigheden ook zijn, God is bij je, zorgt voor je, helpt je...
ha ha petra die haar gedachten laat afdwalen.... ontopic... eh eigenlijk is dit best ontopic, samenzijn met God en in een relatie, zou ik graag een drie eenheid willen hebben, elkaar en God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:20
Onderwerp: ''Stilte?''......
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ik zou zeggen: probeer het op de eerstvolgende date 's uit: Zorg voor een stilte en ga NIET je best doen om die op te vullen.
Dat zijn de momenten om te ontdekken of je echt jezelf bent en blijft |
leuk dat je er weer bent Roady, welcome back, maar dat je alles nu twee keer gaat posten....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:19
|
|
|
ROADY558 schreef: | Lachen is gezond. En het is goed om met je date te kunnen lachen. Maar het moet wel echt blijven.
Als ik merk dat ze om elke scheet lacht, ben ik denk ik zo weer weg |
Als ik merk dat hij scheten laat ben ik ook zo weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 mei 2015, 19:17
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Vlaggen uitgezocht van de 50 meest gesloten landen voor christendom. Best indrukwekkend... zie je al die vlaggen liggen en zet je wel tot na denken..... voor iedere vlag een land, een land met verhalen....
nr 1 Noord Korea nr 2 Somalie nr 3 Irak
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 18:41
|
|
|
of wie het beste als een holbewoner kan boeren ehhh wat voor eigenschappen moeten holbewoners nog meer hebben???? oh die look van mel gibson uit film... ha ha en wie sterke armen heeft om je op te tillen ofzoiets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 18:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | pfffff, help jij mee met de voorselectie? |
Drie wensen doen degene die de wensen vervult ga je mee op date
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 mei 2015, 17:06
|
|
|
ANNA415 schreef: | de 5000ste bezoeker zich op mijn profiel gemeld heeft? (gelukkig hoef ik ze niet allemaal te daten) |
misschien is dat dan wel the one
|
|
Naar boven |
|
|