Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 14:20
Onderwerp: ga je mee? picknick/bbq, zaterdag 27 juli in ede op de heide
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zat nog te twijfelen, zou ik dingen verzetten,en gaan? maar met het weerbericht dacht ik smiddags dacht ik nog verdorie, weer is gewoon heel goed. petra, die niet zo van onweer houd, dacht eh met onweer in het bos.... |
Petra is bang voor kaboutertjes, geef het maar toe!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:24
|
|
|
ANNA415 schreef: | je vergeet te vertellen dat je op de heenweg verdwaald was (wij allemaal ongerust ) en dat Klus cake gebakken had |
Gelukkig had ik de "goeie" meegenomen, de kapotte was helemaal niet te (vr)eten die kreeg vanmorgen een enkeltje kliko
En Anna jij vergeet nog te zeggen dat jij een overheerlijke worst gedraaid had
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 23:49
Onderwerp: Forum vernieuwd
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb ook een vraag...(weet niet of die hier thuis hoort)
Kan een 2e gezinslid wel een profiel aanmaken/ proefabonnement nemen? |
Je registreerd je op je mailadres, dus als er een ander mailadres aan gekoppeld word, moet dat toch werken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 23:39
Onderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
|
|
|
FAITH187 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens dat je niet moet gaan scheiden omdat je niet gelukkig bent, niets meer voelt etc. In extreme gevallen, zoals mishandeling/misbruik, is het een ander geval. En daar praat ik over. Ten alle tijde staat Gods wil bovenaan, dat is zeer zeker waar. Onze maatstaven zijn anders dan die van Hem, en wij moeten proberen naar Zijn maatstaven te leven, omdat dit gewoonweg het beste voor ons is. Ik geloof ook absoluut dat hieruit zegeningen voortvloeien (uit gehoorzaamheid naar de Heer). |
Stel dat iemand zo ongelukkig is en zich misschien ook gaat ergeren aan de ander, waardoor er lichamelijke spanningen optreden. Ik denk dat als je daarna alles geprobeert hebt om je huwelijk te redden, maar het lukt gewoon niet en de spanningen gaan ook niet weg, dat de weg naar een scheiding onoverkomelijk is. Het is wel belangrijk dat je dit meeneemt in je gebeden en ook pastorale zorg inschakeld. Ik hoor steeds vaker dat een kerkenraad / predikant ineens geconfronteerd wordt met een scheiding. Als ze in het hele proces betrokken waren, dan lopen ze mee en is m.i. de meelevendheid / inlevendheid veel groter. Tenminste....dat heb ik wel ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 22:33
|
|
|
JANS221 schreef: | liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos. |
JANS221 schreef: | Ik heb er geen moeite mee dat men mij hier voor vrijzinnig uitmaakt, waar ik wel grote moeite mee heb is de omschrijving die vervolgens daaraan wordt gegeven: mensen die er maar op los leven, doen wat ze willen, alles mag. Dus als hiermee bedoeld wordt dat ik er op los leef, doe wat ik wil en dat van mij alles mag, zou ik toch wel graag zien dat deze woorden teruggenomen worden. Maar uiteraard zal dit wel de bedoeling niet zijn geweest. En om gelijk nog maar even een misverstand uit de weg te ruimen: ik heb nergens gezegd dat rechtzinnigen liefdeloos zijn. Een kwestie van niet goed lezen, denk ik. |
Beste Jans,
Ik bedoel echt niet dat jij erop losleeft, of wie dan ook. Wie ben ik om daarover te oordelen?
Ik viel over de opmerking "liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos." Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat "vrijzinnig en bewogen" bij elkaar horen en evenzo "rechtzinnig en liefdeloos". Vandaar ook mijn geprikkelde reactie, excuses daarvoor.
De opmerking "leef er maar op los, neem Gods woord niet letterlijk" klink ook harder dan is bedoelt, ik begreep dat sommigen schreven dat niet alles in de Bijbel meer van toepassing is op deze tijd. Mijn vraag hierbij was of je dan je eigen invulling eraan mag geven en dan krijg je volgens mij verwarring: de één denk zus, de ander denk zo......
Ik probeer dicht bij het Woord te leven en ik weet zeker dat jij dat ook probeert. Maar dan mogen we elkaar toch wel bevragen over bepaalde zaken? Ja, en soms zet ik dat wel een beetje scherp neer, om tot reactie uit te lokken, hopelijk ook een goed overdachte reactie in bijbels licht.
Laatst aangepast door
|
KLUS667
|
op maandag 29 juli 2013, 15:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 12:12
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Hier begint het, zoek dekking!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 11:43
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Voor de picknick gangers even een waarschuwing. Er breekt hier een donderend onweer los en de lucht is heel erg donker....dan lijkt het me niet wijs om op de hei te zijn...... |
Hier ook, ik meteen naar buiten kijken, zijn het de buurkinderen die op de oprit steppen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 11:00
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | grote woorden hoeven ook niet dat klopt. het enige wat helpt is medeleven ook waar..... dat staat niet ter discussie.
althans niet in de vraag van de onderwerp starter. het is niet de vraag of het in onze ogen redelijk en invoelbaar is...
dat is het uiteraard wel als er geweld etc in het spel is. ook daarover doe ik geen uitspraak.
waar ik wel een uitspraak over doe is de schijnbare vanzelfsprekendheid waarmee een echtscheiding wordt goedgekeurd. lees aub goed: ik zeg schijnbaar ........
dat is het ook met andere zaken die God in de Bijbel veroordeelt. de crux is niet of wij het goedkeuren, maar wat het Woord van God erover zegt. Dat er vele manieren zijn om het Woord te interpreteren is mij duidelijk.
Feit blijft , dat Jezus echt wel duidelijk is in Zijn veroordeling van zonden.
ik zal de teksten niet citeren.........maar het lijkt mij geen raadsel waar Hij op doelt.
wordt vervolgd |
Inderdaad, het is aan ons niet om te oordelen. Maar we hoeven ook niet allemaal over elkaar bolletje te strijken en blij zijn dat we Jezus kennen en o, wat hebben we het dan goed onder elkaar. Het forum is ook een middel waar we onze gedachten enzo kunnen ventileren. Luisteren gaat een beetje lastig. Daarom heeft CM gelukkig ook een mailsysteem, daar gaat ook heel veel verkeer over.
Dus: niet veroordelend, wel elkaar scherp houdend. Anderen tot nadenken zetten, je eigen gedachten misschien bijschaven om zo steeds mee op Hem te lijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 10:36
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Gelukig maar hoef je je niet in te smeren. En het was toch ook geen zonneque Volgens buienradar komt er een megabui die voor 14.00u over de edese hei trekt en dan pas om 22.00u weer. Dus het komt goed maar ik wacht als ik in ede uit de trein stap ff de bui af als dat nodig is voor ik ga fietsen. Dus misschien ietsje laterTot zo |
Ik kom ook rond een uur of 2.....met dank aan buienradar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 09:19
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Begonnen met een plakje cake. Bij de koffie straks een plakje cake. Tussen de middag 2 plakjes cake. Vanmiddag een BBQ met 2x 1kg(!) vlees En als afsluiting een heeeerlijk plakje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 09:16
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, nou weet ik het ook niet meer, zou gaan regenen hier in Brabant en het regent niet, zie zelf wat zonnestralen die willen doorbreken.
En ja, het ís natuurlijk wél gezellig, als het niet de hele tijd zou regenen
Oooooh, wat moet ik nu doen, toch mailen of ze me komen halen?
Moeilijk, ik kijk nog even bij buienradar etc.
Laterz, zo meteen! |
Gewoon blik op oneindig en GAAN! Je bent vast niet de enige die natregent. En gewoon niet teveel (lange) kleren aandoen, dan droog je weer sneller
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 juli 2013, 00:10
|
|
|
JOL252 schreef: | Met jouw betoog en visie zal het erg eenzaam zijn in de hemel. Gelukkig is God anders. |
Eenzaam, maar niet alleen. Gelukkig ken jij Zijn plan, gij begenadigde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:53
|
|
|
LANFY127 schreef: | Met alle respect! Gaat het nu wel of niet door? Ik kan helaas mijn beslissingen voor zo'n korte periode niet af laten hangen of er wel of niet wat gebeurd! Was van plan om met Mirjam te komen, maar als niet hebben we toch wel een gezellige middag! |
Ik kom.....als het doorgaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 22:19
|
|
|
JANS221 schreef: | liever vrijzinnig en bewogen met de medemens, dan rechtzinnig en liefdeloos. |
Waar slaat dat nou weer op? Het gaat in ons leven wel om ons eeuwig behoud! Rechtzinnig én liefdeloos? Nee, iedereen vrijzinnig vertellen: leef er maar op los, neem Gods woord niet letterlijk, vraag vergeving en dan krijg je die ook want God is enkel alleen liefde. Dan vraag ik me af of het wel zo bewogen is met onze naaste. Volgens mij is dit juist oogkleppencultuur. Net als "in de wereld": alles mag, doe waar je zin in hebt, leef je leven, geniet van de dingen. God heeft een gruwel aan lauwe mensen........
Sorry voor de misschien heftig overkomende reactie, hij is in liefde geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:42
|
|
|
ANNA415 schreef: | punt 1: ik heb wel een knoeitje punt 2: ik heb een pluutje punt 3: nee ik zit op cake te wachten |
Punt 1: Punt 2: Punt 3: ik kom net thuis van een lekker rondje op de fiets en ik ga nu aan de slag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 19:38
|
|
|
Mensen, er moeten knopen doorgehakt worden, anders draaien we er morgenavond nog om......
Punt 1: de barbeknoeidingesman heeft afgehaakt.........is er iemand met zo'n ding? Punt 2: het weer.......daar ben ik niet zo bang voor en anders gaan we toch een paar minuten onder een pluutje staan? Punt 3: jullie melden je toch niet af, omdat ik me aangemeld heb
Dus, laten we bij punt 1 beginnen: wie heeft er een bbq? Kosten kunnen we toch delen? De slager hier verhuurt hem niet als je geen vlees bij hem besteld.....jammer hoor.
Klus, die er wel zin in heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 16:05
Onderwerp: Zegen? Of vervelend? Of beide?
|
|
|
Zegen: VAKANTIE!! Whoehoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoeoe
Vervelend: maar 4 weken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 21:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Had duidelijk te maken met de denkwijze over vrouwen van die tijd. Vrouwen werden soms als meubilair gebruikt en hadden niet veel te zeggen, de verhoudingen lagen totaal scheef. Ter bescherming, omdat ze aan haar lot was overgeleverd als de man haar eruit zette, was daar Gods wet dat de man zorg voor haar moest dragen. |
Dus de Bijbel (delen ervan) is achterhaald? Omdat het door mensen geschreven is? Die dachten door Gods geest geleid te worden bij het opschrijven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 21:54
|
|
|
DAANTJE635 schreef: | Hallo, Wat een ontzettend leuk idee. Ik ben nieuw hier maar hou wel van een bbq, en zo dicht in de buurt dat is een thuiswedstrijd. Komen er ook nog kinderen mee? |
De mijne niet, die zijn nu op vakantie *snif*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 19:12
|
|
|
Jongelui,
Wat een leuk initiatief! Ik heb het weer ff afgewacht en volgens mij wordt het wel mooi weer zaterdag. Is er nog plek voor een klein kaboutertje, of is de hei al vol?
Praktische vraag: neemt iedereen een bus mayo mee Ik heb BHV met brandbestrijding, dus de brandmeermannetjes van Ede kunnen vrij nemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 19:03
|
|
|
Veel mensen (ook mijn ongelovige collega's) zeggen vaak "je mag als christen niet scheiden". Echter in de Bijbel staat: "gij zult niet echtbreken". Echtbreuk is in heel veel (nog bestaande) huwelijken opgetreden.
Ieder geval is weer anders, maar ik hoor wel dat er tegenwoordig wel heel snel gescheiden wordt. We voelen niets meer voor elkaar, of ....weet ik veel.... Ik denk dat als je er "alles" aan hebt gedaan (één van de twee moet dan misschien wel kruisdragen) en het gaat echt niet, dan zit er niets anders op om te gaan scheiden. Als er (structureel) geweld o.i.d. plaatsvind is het weer een ander geval, dan hoef je wat mij betreft niet meer voor je huwelijk te vechten. Maar zoals ik al schreef, ieder geval is anders...
Iedere scheiding is er één teveel, ook in God's ogen. Iedere zonde is een zonde, er zijn geen zonde's die zwaarder wegen.
Het enige wat we kunnen doen is onze zonden te belijden en aan het kruis neerleggen, hopende op vergeving.
Zal ik een oordeel geven? euh.... "wie zonder zonde is werpe de eerste steen"......... sorry, dan moet ik afhaken.
Laatst aangepast door
|
KLUS667
|
op donderdag 25 juli 2013, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 juli 2013, 18:41
Onderwerp: Vrouwen waar knappen je op af bij een man bij 1 1ste date?
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | ik kreeg een voorstel om naar het strand te gaan wat denk je, wordt die boos omdat ik geen bikini droeg ... heb netjes bedankt ben geen speeltje he |
Droeg je niets
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 juli 2013, 22:15
Onderwerp: mail gerust ...
|
|
|
ERIKA129 schreef: | nee dan stuur je deze mail is naar de redactie Heb je netjes geantwoord dat zijn mail niet kan! |
Hmmm, als iemand mij nog 1x kabouter noemt.....
Wie niet reageert deugd niet! Misschien heeft die persoon wel met klotsende oksels een mail gestuurd en dan negeer je hem of haar?
Groetjes, Kawouter
|
|
Naar boven |
|
|