Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juli 2014, 09:03
Onderwerp: Hoe gaan we om met anderen/atheisten
|
|
|
Ik meen te begrijpen wat je hier aanhaalt.
Maar ik lees toch ook in Romeinen dat elk mens Gods heerlijkheid mist, want allen hebben gezondigd. En dat er maar 1 weg is tot God de Vader, en dat is door Jezus. Dat God maar 1 manier heeft gegeven om tot verzoening te komen met Hemzelf, en dat is door Jezus.
Ik zou persoonlijk niet willen ruilen met iemand die vanuit zichzelf de wet wil/moet houden. Hij zal de GEHELE wet moeten houden wil hij/zij gerechtvaardigd worden. Jezus was haarscherp dat dat simpelweg niet lukt.
Je spreekt over zonden, maar is het niet de Heilige Geest die als enige van zonden kan overtuigen?
Ik vind dat je je op glad ijs begeeft door te stellen dat je buiten Jezus om volkomen verzoening en rechtvaardiging kunt vinden bij God.
Je weet zelf wel hoe Jezus over de Farizeeërs dacht, die precies hetzelfde geloofden. Je weet ook wel hoe Jezus volkomen korte metten maakten met dat wettisch gedoe.
Als je spreekt over de rechtvaardiging voor God, ik geloof waarlijk dat een mens enkel en alleen gerechtvaardigd kan worden door het Bloed van het Lam. Niet meer, niet minder. Ik spreek dan even niet over "de goede werken" die hier uit voort kunnen komen. Maar ik spreek even over wat ten diepste rechtvaardiging voor God inhoudt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:46
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het is gewoon zo dat je gaat houden van vrienden, merken dat ze zoveel te geven hebben, je niet laten vallen, terwijl christen vrienden klaar staan om te oordelen. Dan vraag ik me soms wel eens af hoe ik me moet profileren als christen. Dan komt er een druk op me om een geweldige christen te moeten en dat kan ik niet en ben ik niet. Sommigen zijn uit grote teleurstelling in de kerken maar humanist geworden. En ik ben geen betere persoon. Het enige is dat je moet terugvallen op de inwoning van de Heilige Geest in je hart en proberen Jezus' hart te ontdekken in een situatie en het maar an hem overgeven, zoals je al zei. Woorden helpen inderdaad niets. De puurheid en zuiverheid van een hart moeten dan de ander tot nadenken zetten. Het gelukkig zijn in een relatie met Jezus. |
Ja die druk herken ik ook wel Annette. Maar toch hoef ik niet zo geweldig te zijn om Zijn naam te belijden. Juist dan word ik weer erg klein als ik dat doe. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen, soi het zij zo. Toch kan ik Hem onmogelijk verloochenen.
Aan de andere kant, als je echt blijk geeft van wat je gelooft en hoe je dat beleeft, dan bouwt dat soms ook weer een brug naar die ander waardoor je in respect met elkaar kunt blijven omgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 22:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ps: Nog even voor degenen die zeggen dat buiten het kennen van Christus/Evangelie geen redding is, wat wél zo is, |
Begrijp ik je nu goed als je zegt dat je buiten Jezus om ook gered bent / kunt worden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juli 2014, 12:06
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Inderdaad moet de titel zijn 'andersgelovigen'. Deze islamiet waar je op doelt' had zelf een agressieve houding en behoort derhalve absoluut niet tot min vriendenkring.
Dit stukje zette mij aan het denken en daarvoor was het ook bedoeld denk ik. Maar deze persoon is in zijn doen en laten 'christen' ...ik schrijf niet voor niets 'wijze persoon'... Kijk eens naar de verdeeldheid onder de kerken en gemeentes in Nederland...op zich is dat al iets waardoor het een gegeven is dat het 'evangelie' niet goed werkt bij ons. Dan heb je eigenlijk al geen weerwoord meer. |
Maar Annette, als iemand beweert Christen te zijn, wat heeft hij dan met de leer van Krisnamurti te maken? En wat is "wijs" is jouw ogen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juli 2014, 19:49
Onderwerp: Bijbelstudie
|
|
|
LAURA291 schreef: | Deze
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juli 2014, 18:06
Onderwerp: Bijbelstudie
|
|
|
LAURA291 schreef: | Waar gaat de nieuwe bijbelstudie over? |
Welke bijbelstudie???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 juli 2014, 18:05
|
|
|
[quote=ANNETTE050]Deze afbeelding kreeg van een hele wijze persoon. Ik heb vrienden die heel anders denken over het geloof, maar enorme wijsheid hebben. Hoe denken jullie over de onderstaande afbeelding. Mag een christen een conflict aangaan met een medemens over het geloof of moeten we een andersdenkende medemens met rust laten v.w.b. het geloof en gewoon genieten van wat er gedeeld wordt..
Interessante vraag ...
Ik vertaal het stukje even dat leest misschien makkelijker voor de mensen die de Engelse taal niet beheersen.
"Wanneer je jezelf een Indiaan, een moslim, een Christen, een Europeaan of iets anders noemt, dan ben je "gewelddadig". Zie je waarom het geweld aandoet? Omdat je hiermee jezelf afscheidt van de rest van de mensheid. Wanneer je jezelf afscheidt door geloof, nationaliteit, traditie, dan werkt dat gewelddadigheid in de hand. Dus een man die deze gewelddadigheid probeert te begrijpen, behoort bij geen enkel land, hangt geen enkele religie aan, geen enkel systeem, hem gaat het begrijpen van de gehele mensheid aan."
Ik wil er in alle bescheidenheid iets over kwijt. Allereerst is de vraag: wat is wijsheid? De bijbel leert en toont dat het begin van alle wijsheid is: ontzag hebben voor God. Paulus gaat nog verder en zegt dat alles draait om het kennen van de Heer Jezus. De rest is voor hem compleet vuilnis. Ik interpreteer dat als: alle kennis die buiten Christus omgaat, daar heb je uiteindelijk niets aan. Laat je dus niet te snel onder de indruk brengen van wat mensen je vertellen, maar probeer goed te luisteren naar wat ze nu werkelijk zeggen. En stel daarbij de vraag: Wat is hun bron? Is dat God, of is dat satan?
Ik denk dat je een conflict met een anders-gelovige niet uit de weg hoeft te gaan. Sterker nog: als je "gewoon" getuigt van wie Jezus voor jou is, dan zal het conflict vanzelf ontstaan als je te maken hebt met iemand die Christus niet heeft aangenomen. Het zal zijn: licht tegenover duisternis. En dat merk je vanzelf :) Waar de naam van Jezus genoemd wordt, zal er iets gebeuren in de Hemelse gewesten.
Over de poster en Krisnamurti: naar mijn mening is hij een dwaalleraar die new age verkondigde in zijn leven. Zo'n leer zit vol met redeneringen die wel aardig klinken en "humaan" aandoen, maar buiten Jezus om is er ook voor deze man geen redding, en ook niet voor zijn volgelingen.
De hele new age is trouwens gebaseerd op de allereerste leugen van de slang: "Wist je dat je als God kunt zijn?" Voordat ik Jezus aannam, heb ik me nogal in de new age verdiept. Mijn conclusie is dat de gehele new age inderdaad vuilnis is, en hoort in de afvalbak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:47
Onderwerp: Home again
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Dank voor al jullie reacties
Geloof dat mijn werkelijke boodschap versnipperd aan het raken is.
Geloof dat dit soort forums niet mijn ding is
Geloof dat ik mijzelf in een andere richting geplaatst heb tov velen van hier
Mijn richting staat vast
Abba vader kent mijn leven tot nu toe
Abba vader kent mijn dieptes van beleving hier op deze aarde, het is in woorden niet uit te leggen. Ben vrijgezet om nu mijn weg te gaan.
Mijn weg is mijn weg.
Zo heeft een ieder zijn eigen weg te gaan
Heb rust en vrede over mijn weg nu
Kan een ieder alleen maar ruimte geven je eigen koers te varen met Abba vader, Jezus Christus, de Heilige geest.
Respecteer ieder zijn keuze hier
Het is zoals het is nu
Niet meer niet minder |
Hou vast aan wat je ontvangen hebt beste HomeAgain. Laat je niet van de wijs brengen als mensen niet begrijpen wat jij ervaart en met God beleeft. Ik hoop wel voor je dat je een aantal mensen in je directe omgeving zult treffen die jou wel begrijpen en hetzelfde hebben ervaren. Als je God erom vraagt, dan zal Hij voorzien.
Schrijven op een forum kan veel ruis en ellende veroorzaken is mijn ervaring. Soms is het beter om niet anoniem te schrijven maar een gesprek te hebben van face to face bij een goed glas wijn of bak koffie. Zowieso is "echt" contact beter dan "virtueel" contact.
Ga met God, Hij zal voorzien in alles wat je nodig hebt. Shalom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:42
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik meen in jouw woorden te lezen dat jij je hoog verheven voelt boven andere mensen, mensen die jou woorden niet geestelijk lezen of er weinig feeling mee hebben. |
Ik proef eerder een verlangen naar begrepen worden en verbondenheid met mensen die hetzelfde ervaren hebben. We willen tenslotte allemaal gekend zijn op alle niveau's van ons leven.
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zaterdag 21 juni 2014, 00:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 juni 2014, 11:38
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Zoals jezus zei , ben in deze wereld maar niet van deze wereld.
Dat is nu precies mijn gevoel.
Uw koninkrijk kome is afstemming met mijn oorspronkelijke wereld voordat ik naar deze wereld kwam.
Heel simpel, ga gewoon naar huis, daar waar ik ooit vandaan kwam.
Verlang weer terug naar mijn oorspronkelijke thuis, familie te zijn.
Het is nu de kunst om klaar te zijn om echt te gaan.
|
Mooi man. Ik interpreteer dit als volgt: De ogen zijn je geopend. Wat je eerst als "werkelijkheid" ervaarde, dat is nu volledig overspoeld door de nieuwe geestelijke werkelijkheid die je in Christus hebt ontvangen. Je oude werkelijkheid was de werkelijkheid van een leven in gebrokenheid, in zonde en van God buitengesloten. De aanwezigheid van de Heilige Geest maakt immens verschil. Je bent al Thuis gekomen in Hem (dat is ook in jezelf). De werkelijkheid is vanaf dat moment wel volledig anders geworden en zal nooit meer hetzelfde zijn. Je ziet nu dingen en ervaart nu dingen die je eerst niet kon zien en ervaren. Je wandelt in de Geest, zoals Jezus het opgedragen heeft en dat is wandelen in een compleet nieuw leven. Een leven dat de wereld niet kent en ook niet verstaat. De wereld zal denken dat je gek of gestoord bent, of dat je vol zoete wijn zit.... Zelfs de duivel moet luisteren naar je, aangezien je bedekt bent met het Bloed van het Lam....
Toch is dit wel de realiteit zoals God het ons aanreikt en opdraagt: wandelen in Zijn Geest. Zo zullen we grotere dingen doen dan dat Jezus zelf gedaan heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 juni 2014, 11:33
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Werk in uitvoering
|
Wil je delen hoe jij het een en ander in de praktijk brengt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 juni 2014, 11:29
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Mister Roady,
Jou woorden zijn eindelijk meer afgestemd tov mijn woorden vanuit jou eigen relatie in de heilige geest en jou match in Christus.
Deze hele christian match is voor mij een beetje een bezigheidstherapie voor eenzame zielen die een maatje zoeken.
Jezus zegt zoek mij, volg mij, luister naar de heilige geest.
Deze hele site is echt een werelds dingetje, ook gezien de reacties hier.
Dat is mijn indruk van 2 weken proeflid
Geloof dat alleen de heer mensen, ook man en vrouw samenbrengt, als hij daar een bestemming mee heeft.
Voor de rest is het zielewerk al dat zelfzoeken naar foto's , profielen etc
Roady, dank voor jou woorden.
Je bent op de goede weg
|
Beste Homeagain,
Het zou al erg helpen als je de zaken - ook deze dating/ontmoetingssite - door Gods ogen zou bekijken. Jezus durfde af te dalen naar het niveau van de normale mens, zoals jij en ik. Aan mij en jou ook de uitdaging om zover "af te dalen" dat we de normale mens kunnen verstaan en begrijpen, en op die manier ook gaan ontdekken wat de nood van die ander is. Misschien kan de Heilige Geest dan wel meer doen dan we nu durven vermoeden. Het zou ook zomaar kunnen dat juist wij door die ander gezegend gaan worden als we het (geestelijk) masker durven afzetten.....
Deze site werelds? En vol zielepraat? Ik mag me een gezegend mens weten door de talloze gesprekken en gesprekjes die ik hier met mensen heb mogen hebben. God is er voor mij overduidelijk in betrokken.
Als wedergeboren Christen word je een geestelijk mens, maar word niet over-geestelijk, dan verlies je het contact met jezelf en je omgeving, dan kan God je ook niet meer optimaal gebruiken voor Zijn Koninkrijk. Als de ander jou niet kan begrijpen en niet de liefde van Jezus voelt, dan zal je getuigenis niet veel voorstellen.
En dat onthechten? Ach daar hoef je niet zoveel moeite voor te doen. Dat klinkt als een lering uit het Hindoeisme en het Bhoeddisme waar onthechting een doel op zich lijkt. Als je in de liefde van Jezus blijft, zal de Geest de dingen losmaken waar je nu nog aan vastzit. Tegelijk zullen de delen van de vrucht gaan rijpen. Ook iets waar ik zelf niets aan kan doen dan in Zijn liefde te blijven. Wat is het eigenlijk eenvoudig he?
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op woensdag 18 juni 2014, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 juni 2014, 17:50
|
|
|
HOMEAGAIN970 schreef: | Ben hier proeflid, daar zal het wel bij blijven
Heb mijn echte match al gevonden
Wens jullie nog een goede tijd toe hier op aarde
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan.
Homeagain |
Wel Thuis HomeAgain. Ik hoop dat de resterende tijd die je hier op aarde mag doorbrengen een tijd van groei mag zijn voor je waarin de vruchten van de Geest tot volle ontplooiing zullen komen, waarin je je Heer met heel je hart en al je kracht mag dienen. Waarin je je naaste mag liefhebben als jezelf. Samen met je match die je in Christus gevonden hebt. Maar ik hoop ook dat je nog een match zult vinden in een dame, zodat de liefde en eenheid van Christus in het hier en nu gedeeld en ervaren zal worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juni 2014, 16:49
|
|
|
PETRA373 schreef: | Toch ,ik geniet zeker wel degelijk van de dingen die de wereld heeft, |
Precies, maar er zijn ook genoeg dingen waar ik niet meer in wil meegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 juni 2014, 13:00
|
|
|
Ik herken het wel een beetje wat je zegt. Als je uit de duisternis over mag gaan naar het Licht dat Jezus is, dan heb je inderdaad het gevoel geestelijk thuis te komen. Althans, het proces start dan. De innerlijke strijd met het vlees start ook op dat moment.
Je weet dat je NU al een geestelijk Thuis hebt, maar je voeten staan nog op deze aarde. Daarom kan ik wel met je meezeggen Ik ben niet meer van deze wereld en verlang ook niet meer de dingen die de wereld heeft te bieden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 juni 2014, 12:25
Onderwerp: De Bijbel.
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Daarom bindt ik mij dus ook nooit vast aan een Religie, en zal ik dus ook zeker niet de NVB Bijbel gaan lezen, waar verschillende geloven aan hebben meegewerkt. |
Beste Needpeace,
Dit topic lezend heb ik toch een paar vragen aan je. Het is prima om mensen te waarschuwen voor iets dat jij als vals ziet. Jij ziet iets verkeerds in moderne Nederlandse bijbelvertalingen. Ik heb daar absoluut geen probleem mee. Sterker nog, mijn allereerste bijbel was een groot nieuws bijbel. Je wilt werkelijk niet weten hoe God mij gezegend heeft door het lezen van dit boek in eenvoudige spreektaal.
Ik begrijp niet zo goed waar nou je crux zit. Waar ben je zelf bang voor? Waarom voel je je geroepen om mensen ergens voor te waarschuwen? Wat drijft jou om deze waarschuwing te geven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 juni 2014, 22:44
|
|
|
NEEDPEACE198 schreef: | Ik ben nogal kieskeurig, als het aankomt op een vrouw, waar ik verder mee wil in mijn leven.
Ik hoopte eigenlijks, dat ik hier een vrouw zou aantreffen, die net zo'n groot geloof als mij heeft, aangezien ik die op straat helaas nog niet ben tegengekomen, alleen zit dat er niet in, zoals ik het nu bekijk. |
Als je de gave van het geloof ontvangen hebt, dan mag je er toch ook op vertrouwen dat God de vrouw die bij jou past in jouw leven zal brengen EN dat Hij door Zijn Geest zal bevestigen dat zij de ware is?
Dan hoef je toch ook niet "kieskeurig" te zijn?
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op maandag 9 juni 2014, 22:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 juni 2014, 16:35
|
|
|
/Edit
Bij nader inzien trek ik me terug uit deze discussie. 2 Tim 2 waarschuwt niet zonder reden om bepaalde discussies uit de weg te gaan.
Veel zegen en vrede gewenst!
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op maandag 9 juni 2014, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 juni 2014, 16:42
Onderwerp: Hertrouwen na on-/vrijwillige scheiding?
|
|
|
ZOEKER678 schreef: | Onafgemaakte lessen komen telkens weer terug en worden steeds complexer.
|
Hey Zoeker, ook weer even terug?
Kun je bovenstaande wat verhelderen? Wanneer is een les afgemaakt of moet ik zeggen, compleet doorleefd in Zijn genade?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 18:14
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | En misschien kun je dan beter even een nieuw topic openen in het subforum Vriendschap en relaties? |
Volgens mij was ik nog geheel ontopic, ik vroeg het me af vandaag hoe dat nou zat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 13:26
Onderwerp: Wat is jou passie?
|
|
|
DAVIDVDE498 schreef: | Hoi iedereen,
Waar zit jullie passie? Wat is jullie droom? Op deze site is de bedoeling om te gaan daten enzovoort, en daarom is het goed denk om van elkaar te weten wat je toekomst dromen zijn.
Of als je 70 wordt en terugkijkt op je leven, wat zou je dan willen veranderen? Vaak heeft dat te maken met je droom of passie die je al heel vroeg had.
En ik geloof als je, je droom of passie vertelt, dat mensen geïnteresseerd worden in jou leven.
Ik zou zeggen kom maar op!!! |
Hoi
Volgens jouw eigen woorden wil jij niet dat mensen in jou geïnteresseerd raken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 13:24
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Als de man dan denkt dat de vrouw gelijk wil krijgen en de vrouw kan zich echt niet blindelings overgeven aan zijn oplossing....hoe los je dat dan op? |
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Misschien kun je het wat concreter invullen, dan kunnen we met je meedenken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 12:34
|
|
|
Dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar je noemde "van je eigen planeet" afkomen, dat zie ik ook als mijn eigen gelijk willen opgeven, DUS open staan voor wat die ander te zeggen heeft over iets waar ik zo van overtuigd ben. Om op die manier te ontdekken of ik "er" samen uit kan komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 juni 2014, 08:33
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Jammer dat je al weer weg bent. Ja, dan moet je de minste willen zijn en van 'je eigen planeet' afkomen... let love prevail... |
Ik denk eerder dat we ons "gelijk willen hebben" moeten opgeven. Dat maakt echte communicatie een stuk soepeler.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 10:42
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Bijvoorbeeld even doorvragen, doorpraten als je even vast zit. Ik moet altijd alles van alle kanten bekijken voor ik een beslissing neem, maar jullie willen een probleem meteen oplossen. Misschien is dat het beste, en wordt ook goed bedoel, maar gun ons ook even de tijd om het te volgen. Niet iedereen is altijd even scherp. Zo krijg je dat een hele situatie muurvast komt te zitten en nu zal er wel weer een 'oplossing' voor het probleem gevonden worden, maar waarom niet gewoon praten??? Het gaat niet om onze spelregels of die van jullie, maar ergens moet er toch een 'samen' komen zijn. maar die moed zonk me gisteravond dus helemaal in de schoenen. Onbereikbaar. |
Oh juist. Het bekende fenomeen "mannen willen oplossingen, vrouwen willen praten". Nou niet alle mannen zijn zo hoor, en ook niet alle vrouwen is mijn ervaring.
Maar je hebt een punt: communicatie is en blijft belangrijk wil je elkaar begrijpen. Ik denk wel dat je daarbij je eigen spelregels (standpunten ed) niet uit het oog moet verliezen anders ga je teveel inleveren van jezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 juni 2014, 09:03
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nee, het gaat niet om ruimte geven...het is alleen hun 'spelregels' .... |
Welke spelregels worden er dan genoemd Annette? Ben ik wel benieuwd naar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 juni 2014, 07:54
Onderwerp: Angsten en spanning
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Twijfel aan het woord/karakter van God was de eerste zonde van Adam en Eva en het begin van alle ellende. In grote angsten moet het doel zijn om weer terug te komen naar de plek van vertrouwen, geborgenheid bij God. Vertrouwen is dan gelóven dat God te vertrouwen is. Als je éénmaal dát weet te pakken dan heb je in principe het probleem opgelost. Het kan wel heel erg moeilijk lijken weer op die plek te komen. Van belang is onder de juiste prediking te staan. God heeft door Jezus Christus al onze zonden vergeven....en je mag in al je zwakheid bij Hem komen, juist in al je zwakheid Dan zal Hij je helpen, God is geen leugenaar. |
Thanks. Ja God zal inderdaad helpen! Gelukkig maar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juni 2014, 16:41
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ja, als je éénmaal geleerd hebt waar je je rust kunt vinden heb je de wortel van het probleem opgelost. Vertrouwen in God, dan lost Hij het verder op door de werking van de Heilige Geest. |
Ha Annette, Ik denk dat ik je begrijp. Ik ben wel benieuwd wat je bedoelt met "de wortel van het probleem". Kun je dat uitleggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:41
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | De wetenschap dat je met al je angsten groot of klein of je nu weet waar ze vandaan komen of niet bij God de Vader mag komen is op zich al geweldig. En dat je gewoon bang mag zijn bij Hem , Hij wil ook daarin gewoon naast je staan Hij weet wat je voelt Hij is zelf immers ook heel angstig geweest |
Zo ervaar ik het zelf ook. Mooi verwoord!
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zondag 1 juni 2014, 15:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:38
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, dat was ook wat ik aangaf. Zeggen dat Gods liefde en aanwezigheid, de aanwezigheid van angst verdrijft, is een ontkenning van de angsten waarmee ook christenen in hun leven te maken kunnen hebben. En natuurlijk, muziek en zang helpen en kunnen rustgevend en kalmerend werken en je er (even) boven uittillen, maar er zal toch gezocht moeten worden naar de oorzaak van de angsten. |
Ik zal niet ontkennen dat het wijs is om ook naar oorzaken te zoeken.
Ik ontken niet dat christenen geen angst hebben, of zouden mogen hebben. Ik denk dat juist OMDAT christenen God blijven zoeken, ze met hun angsten geconfronteerd worden. Hoe zou ik weten wat nacht is, als er geen dag zou bestaan? Hoe zou ik angst kunnen onderscheiden, als ik niet wist wat liefde was?
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zondag 1 juni 2014, 15:43
|
|
Naar boven |
|
|