Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 13:32
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
DANIEL777 schreef: | dat jullie zo blond zijn |
heb je het ergens niet begrepen dat hier alleen vrouwen mogen praten jullie mogen alleen LEZEN en dan nog maken mannen grapjes dat vrouwen moeiziek zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:48
Onderwerp: Vanuit vriendschap naar.... relatie.
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik vind dat er een duidelijke scheiding is tussen vrienden en een relatie.Bij je relatie moet je zoveel meer voelen,er is een aantrekkingskracht die uniek is,eentje die je bij je vrienden niet vindt en voelt.
Hoe bouwen jullie zoiets op?Iets waarbij heel misschien ooit een vonkje overslaat?Waarom ga je daten als je alleen op zoek bent naar vriendschap?Ik begrijp het niet.........misschien zit ik anders in elkaar maar als ik geen verliefdheid voel ga ik geen relatie opbouwen,vriendschap ontstaat naar mijn mening op een andere manier.
Ik mag hopen dat je als partners ook elkaars beste vrienden bent .........maar andersom?nee........
Dus voor mij begint een relatie niet met vriendschap.....maar wel met fijne gesprekken,gezellige uitjes,een duidelijk voelbare lichamelijke aantrekkingskracht(de behoefte elkaar aan te raken,altijd bij elkaar willen zijn) en...........een wild kloppend hart |
Ik denk dat het allebei kan voorkomen... Liefde op eerste gezicht (waren dat toen alleen de vlinders en blinde verliefdheid?) waren nadien men ergste relaties die ik had Nu ben ik er toch wat voorzichtig in geworden, en zoals je zegt... vanuit gezellige uitjes en gesprekken en zoveel meer, kunnen gevoelens ook ontplooien naar liefde... (daarin verwacht ik dan ook dat "die" liefde God me zal geven voor degene die voor mij bestemd is) Ik vind het wel verwarrend om met vage signalen om te gaan. wilt iemand nu alleen vriendschap of zijn er ook andere gevoelens en durft men die dan niet te uiten?
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op dinsdag 26 juni 2012, 11:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:41
Onderwerp: Cristenlijke homo´s
|
|
|
TINK100 schreef: | Het zou ook erg zijn om de ouders verantwoordelijk te stellen voor iemands geaardheid als ik het zo lees. Want dan zou geaardheid alleen een gevolg zijn door de juiste opvoeding van waarden en normen.
dan krijg je het verhaal uit het nieuwe testament van de verlamde man....wie heeft er gezondigd, want iemand moet de schuld krijgen dat deze man niet kan lopen.......
heeft 1 van zijn ouders gezondigd dat de jongen een homo is?? nee, dat denk ik niet......genetisch?? miss, maar dan zou het te genezen zijn......hoe het ook zij, er is geen pijl op te trekken waarom iemand homo/ lesbienne is.....het is zoals het is |
ja precies, daar kunnen we ons over rond tobben, maar dat is ons doel niet en ook onze verantwoordelijkheid niet. (beter dat we allen in ons eigen ikje kijken ) Doel is dat we voor elkander iets betekenen in Gods liefde. Rechtvaardigheid is een hoger doel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:37
Onderwerp: gehoorzaamheid
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Gehoorzaamheid is de bron waar veel en misschien wel alles ''omdraait''. Immers zijn we na de zondeval in de gebroken relatie met God terecht gekomen?
Ongehoorzaam aan God geweest.
Over de zin van DE HEILIGE GEEST DIE..... ,zijn naar mijns inziens vele mooie dingen te zeggen. Het is voor mij NIET onbelangrijk het niet over het ander geschrevene te hebben maar graag wil ik vandaag of morgen eerst reageren op de HEILIGE GEEST DIE DE .... |
Dat is inderdaad een heel belangrijke factor in gehoorzaamheid... er staat niet voor niets, Ik zal de wet in hun harten schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik kan me hier wel een eind in vinden Xabia, idd God maakt ons naar zijn beeld, en door de zondeval is er veel verkeerd gegaan. Maar hoe moet ik het dan rijmen dat een jongen die ik ken opgevoed in een goed christelijk liefdevol gezin met de normen en waarden van de bijbel toch homo blijkt te zijn??? Daar blijf ik in steken! |
Als ik de bijbel goed lees dan lees ik dat we allen in zonde zijn geboren, en door de gebrokenheid (die de tegenstander bewerkt) komen we in situaties terecht die niet bedoeld zijn. Anders hadden we nu nog of al in het paradijs geweest. Het zou ook erg zijn om de ouders verantwoordelijk te stellen voor iemands geaardheid als ik het zo lees. Want dan zou geaardheid alleen een gevolg zijn door de juiste opvoeding van waarden en normen. (Dan zou je al de garantie moeten hebben dat elk kind dat in een christelijk gezin geboren wordt, al zonder zonde en gebrokenheid is?) Gewoon heel veel faktoren spelen daar een rol in, zoals bijvoorbeeld de genetica. Ik heb helemaal geen christelijke opvoeding gehad, en ik heb net in mijn grote gebrokenheid de Here mogen vinden. daarom vind ik Zijn genade zo overweldigend bijzonder groot... Maar Hij gaat op weg met ieder van ons, en alleen door liefde kan men elkander steunen en bemoedigen om op Zijn weg te blijven gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar kom je daar altijd mee weg Xabia.......? Als je zo strak naar de tien geboden wil leven ben je al een halve heilige toch? Is het niet meer bedoeld als richtlijn voor je leven? Die zuiverheid van leven halen we toch niet, daar zijn we mens voor toch? Benieuwd hoe je hier tegenaan kijkt..... |
Dat bedoel ik toch met men vorige bijdrage we kunnen die standaard niet halen uit onszelf... Als het gaat om de wet voor de "goddeloze", is het om hen duidelijk te maken dat het eigenlijk niet oke is zonder Jezus. (Ze doen het eigenlijk niet zo goed zoals ze menen, ze denken dat ze zo goed zijn, omdat er altijd anderen zijn die het slechter doen.) Je kan de wet (de 10 geboden) niet zelf volbrengen. Je hebt Jezus nodig hiervoor
En voor de christen die Jezus heeft aangenomen als verlosser... zijn de 10 geboden een richtlijn als toepassing in naastenliefde. (is mijn mening maar hé)
bijvoorbeeld overspel Jezus zegt al dat Hij de wet niet heeft weg gedaan, in tegendeel, als je al kijkt naar een ander met verkeerde gedachte.... hierin lees ik, dat we ons wel vroom kunnen vinden als we het voor elkaar zouden krijgen om geen overspel te plegen (trots op onszelf dat we toch iets hebben kunnen volbrengen = wettisch) maar God aanschouwt het hart, Hij weet in ons innerlijke wat we voelen en denken en "begeren". Maar als we gevuld zijn met Zijn liefde en betrokken zijn met anderen, dat is een vrucht van de Heilige Geest (geen eigen verdienste) dan ga je automatisch Zijn "geboden" willen toepassen. Je kan je als christen toch niet wensen een ander bewust schade toe te dienen. Dus bij overspel gaat het dan om de pijn naar de partner toe, dat ernstiger is dan het gebod op zichzelf (maar we zijn zwak en hebben Hem elke dag nodig)
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op dinsdag 26 juni 2012, 11:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:51
|
|
|
opgemerkt in een toespraak gisteren (ging eigenlijk over evangelisatie)
Het ging over de wet, dat we de "goddeloze" moeten overtuigen van hun nood. (want ze denken dat het allemaal wel in orde is) maar als je hen de 10 geboden voorlegt ze falen. ieder heeft wel eens gelogen of iets weg genomen of begeert ... God als rechtvaardige Rechter heeft zelf de oplossing gegeven aan de hopeloze toestand van de mens door Jezus Christus aan het kruis. Betaald voor onze zonde
De wet vooral dient (voor de goddelozen) om te overtuigen van je nood, dat je Jezus nodig hebt als redder en leidsman. 1 Tim 1
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:36
|
|
|
JOL252 schreef: | thanks bro.... je schat mijn woorden goed in. |
hahaha, je lijkt wel op een biker... dat zijn daar ook allemaal bro's
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | We zijn toch allemaal kinderen van de Vader? We zijn toch allemaal naar Zijn beeld gemaakt? Tijdens onze groei in de moederschoot is God er bij. Zo is Hij er ook bij wanneer de sexuele geaardheid in ons wordt gelegd. God doet immers geen half werk. Hij brengt alles tot voltooiing. Hij schenkt ons liefde en die liefde mogen we doorgeven. |
Hierbij heb ik wel mijn bedenking. Naar mijn bescheiden mening is de geaardheid van homo te zijn niet natuurlijk, en niet de bedoeling naar Gods schepping. Wat ik wel aanneem, is dat we in een gebroken wereld leven, waarin alles een rol speelt zoals bijvoorbeeld de genetische rol, opvoeding, omgeving, omstandigheden enz.... Nogmaals ga ik me niet uitlaten over het feit dat homofilie aangeboren is of niet, maar ik kan niet geloven dat God MAAKT wat niet naar Zijn wil is, maar Hij laat wel dingen toe om tot Zijn plan te komen. Wat wel onze taak is van ieder van ons "wedergeboren" christen... en dat staat WEL in de 10 geboden, is naasteliefde. Voor mij is het stuk uit de romeinenbrief (hfdst 1) hierin de uitleg. Doordat de waarheid door de leugen is vervangen zijn we overgegeven aan ..... inderdaad, door de zondeval zijn we ALLEN hier nog onder de zonde, en moeten we beseffen dat we met alles naar Hem moeten gaan. Redding is door Jezus gekomen, en Hij zal door de Geest met ieder op weg gaan die Hij voor ons heeft voorbestemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 17:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Er wordt hier al ingedeeld in 'soorten'...wat gaan we nog krijgen??? |
hokjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:47
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | het staat in de bijbel geschreven zie, zelfs voor ons kinderen Gods is niets onmogelijk zegt de bijbel. Ik heb het niet verzonnen hoor!
jerm 32:14>Ach HEER, mijn God, u hebt met uw grote kracht, met uw machtige arm, de hemel en de aarde gemaakt. Voor u is niets onmogelijk.
mat 17:20>Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’
luc 1:37> want voor God is niets onmogelijk
Ik geloof wel dat bij God niets onmogelijk is, het staat in de bijbel daarom geloof ik het. Waarom bijvoorbeeld de ene van aids of een handicapt geneest en de andere niet is voor mij af en toe een raadsel. Ik heb genoeg gezien in de genezingsdiensten waar mensen van geboren blindheid of doofheid genezen, dat geboren verlamde mensen genezen. Of van aids genezen etc Het wordt ook allemaal nagegaan of het wel echt is en niet fake. En idd soms is het een show. Maar ik weet dat God wel degelijk nog steeds geneest, zelf heb ik ook genezingen van God ontvangen.
Waarom bij de één wel en de andere niet? Alleen God weet dat antwoordt als je het mij vraagt. Heeft het met de persoons zn geloof te maken? kan, hoeft niet. Heeft het met geestelijke blokkades te maken? kan, hoeft niet. Waarom gaat de één dood aan dezelfde kanker maar God geneest de andere? Zover ik weet heeft alles een rede die wij als mensen niet altijd weten maar God wel. Maar hoe dan ook, dood gaan is een overwinning voor een wedergeboren christen, ze gaan naar een betere plaats.
En idd we hebben God te vertrouwen en ons deel daarin te doen, zoals je bij de fiets op slot doen zegt. Ik weet wel dat voor God niets onmogelijk is. Hij heeft tenslotte de hele schepping en mensheid geschapen en dat doet Hij nog steeds. Elke baby van mens, dier en plant is Hij nog steeds aan het scheppen want vanzelf gaat dat niet. Zijn hand zit daarin. Dan zijn er de waarom niet gebeuren? Soms krijgen we antwoordt daarop en soms niet. We moeten maar doen met wat we wel weten en wat we niet weten in Gods handen leggen en Hem vertrouwen zoals je zelf ook schrijft. Zo is dit leven op aarde. En idd we gaan off topic. |
Zo off topic is het niet... we hadden het tenslotte ook over of verandering/ genezing mogelijk is of niet. Dit is een mooie bijdrage van je... Alleen het Matt vers is gedoeld op je eigen mogelijkheden vanuit je geloof. Ik geloof ook dat voor Gods niets onmogelijk is, daar Hij ALLES in de hand heeft. Dat alleen al, word je stil van. Zoals ik al eerder zei, denk ik dat het probleem vaak ligt dat mensen verandering en genezing als hoogste doel zien, terwijl we hier zijn tot eer van Hem. Bijvoorbeeld als een ziekte een gevolg is van jarenlange verkeerde levenshouding is het vaak beter eerst verandering in je denken op te bouwen, ipv een instante genezing. Neem nu als homofilie een gevolg is van gebrokenheid (ik ga me hier niet uitlaten of het genetisch wel of niet zo is) dan heeft men ook jaren nodig om gebrokenheid te keren. Zelfs al is men wedergeboren is verandering niet een instant proces dat op een dagje gebeurt. Alleen God kan gebrokenheid herstellen. De mooiste getuigenissen die ik ken zijn trouwens meestal van mensen die (menselijk gezien) het meeste "mankeren" Van hoe ze in relatie met God staan ontdanks hun tekortkomingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben ik helemaal niet met je eens.....ook voor God zijn dingen onmogelijk en dat weet een ieder....Sommige ziektes en aandoeningen heb je door aanleg om door familieverbanden..... Het is juist zo'n zin die mensen tot wanhoop brengt als ze het onmogelijke voor mogelijk gaan houden bij God...... Als jij een kind hebt met een beperking-ik noem maar even wat- moet je er toch mee leren omgaan dat dat niet zal veranderen en niet denken niets is onmogelijk bij God dus misschien wordt ze nog wel een keer wakker en dan is de beperking weg..... Dat is geen reel beeld wat je schept en maakt mensen ook in verwarring en geeft ze dat eeuwige schuldgevoel..... Hier in dit aardse leven zijn zelfs voor God zaken onmogelijk....... Vergeet het psychisch effect ook niet, in Lourdes zit iedere dag de wachtkamer van de arts vol van mensen die denken genezen te zijn.......maar als dat werkelijk genezing was was er ook geen ziekte meer.....Hetzelfde heb ik ook ervaren in zo'n evangelische genezingsdienst.......er wordt zo op de mensen ingepraat en ik denk dat je daar erg voor op moet oppassen......Nog erger vind ik het als ik zie dat mensen grif voor die wonderen betalen........ En als laatste: niet gelovige mensen denken als ze genezen dat het allemaal mee is gevallen, christenen denken dat ze door God genezen zijn......... mijn motto blijft: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot......dus ook aandacht voor het aardse leven......en enige realiteitszin......
Oeps, off topic, het ging over homo"s....... |
Ik ga niet akkoord dat er dingen voor God onmogelijk zouden zijn, alleen... volgens mij ligt het probleem vaak dat genezing voor velen "het" doel is. God laat dingen gewoon ook toe om tot een doel te komen in een bepaald plan, soms voor jezelf, maar ook tot licht voor een ander. We leven inderdaad in een gebroken wereld, en daarom zit ieder van ons nog gekluisterd aan het zondige, gebroken en zeker niet perfecte bestaan. ik vraag me vaak af of alle situaties nodig zijn om persé te "veranderen". Het is vaak leerrijker om te ontdekken dat God juist handvaten geeft om met bepaalde situaties om te gaan. En niet alles moet veranderen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:13
|
|
|
[quote=PIETER619] Gelukkig kunnen en moeten we de Bijbel gebruiken om te leren wat gehoorzaamheid aan God inhoud. Zoals al vermeld oa d e10 geboden ,maar God heeft ook andere zaken laten aangegeven hoe we met elkaar om moeten gaan. We weten allemaal dat we niet omraak kunne zondigen nu Jezus de straf gedragen heeft.
Ik denk dat hier ook een spanningsveld zit wat we buiten de 10 geboden, andere zaken als zijnde wet gaan zien. Inderdaad als ze betrekking hebben in de omgangsvorm naar anderen toe, zijn ze inderdaad goed om te bestuderen. God wenst immers vooral in de eerste plaats dat men Hem liefheeft, en de ander. Ik meen vaak dat vele "wetten" men ook vooral kan interpreteren als zijnde goede raad voor een gezegende wandel. Bijvoorbeeld de reinigingswetten zijn voor je gezondheid een hele verstandige manier om je daaraan te houden. Zo is in het verleden het volk Israël vaak meer bespaard gebleven aan bepaalde epidemieën
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb misschien nog al een geschreven maar van de 3 kloostergeloftes die worden uitgesproken tijdens de plechtige professie is de gehoorzaam de moeilijkste van de drie. De andere 2, zuiverheid (celibaat), armoede zijn veel makkelijker na te volgen.
Onze wil, ons ego, ons levenscultuur, onze opvoeding en dergelijke meer staan de volledige overgave in de gehoorzaamheid wel eens in de weg. Gelukkig is er steeds die liefhebbende Vader die ons helpt. We hoeven niet bang te zijn om te mislukken en we hoeven zeker niet bang te zijn van een wraaknemende God. Zoals in bepaalde protestantse middens wordt verkondigd. |
Wat je vermeld als zijnde kloostergeloftes (ken ik niet) je zegt gehoorzaamheid is de moeilijkste van de drie... maar waaraan moet je dan gehoorzaam zijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:39
|
|
|
Het valt me op dat discussies vaak ontstaan vanuit een verschil in het interpreteren van gehoorzaamheid. Wat voor de ene zonde is, is voor de ander totaal niet aan de orde. Ik ben van mening dat ieder die christen is, toch het verlangen heeft om God te zoeken, te dienen en te gehoorzamen. Wat je vaak ziet passeren in argumentatie dat er makkelijk wordt gezegd, het staat er dus... of het is zo. Toen ik pas christen werd kreeg ik ook gelijk een hele hoop regels over me heen wat ik toen maar gelijk aannam als zijnde gehoorzaam zijn, want zij wisten het wel... maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp. (geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)
maar wat versta je onder gehoorzaamheid: - de 10 geboden - de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus - alle woorden die Paulus neerschreef - De Heilige Geest die de wet in je hart geeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:01
Onderwerp: vrouwelijke aantal overschrijdend ten opzichte mannelijke
|
|
|
DJES101 schreef: | Sorry hoor frank maar zit hier ff te lachen Maar je hebt helemaal gelijk ! Tis bijna nooit goed....daarom wil ik het volgende met je delen..
TRUE LOVE DOES NOT COME BY FINDING THE PERFECT PERSON BUT..BY LEARNING TO SEE AN IMPERFECT PERSON PERFECTLY......... |
mooi, inderdaad. je kan nooit voor iedereen perfect zijn, Dat heb je bij kunst ook, de eeuwig vraag van WAT is kunst, en WIE bepaald dat. In Hem zijn we allen een perfecte creatie, hoe Hij ons ziet, zonder stickers.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juni 2012, 09:55
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
dacht dat je bedoelde in een ochtendjas aan de kant staan toe te kijken Nou, ik kan dat gen bij mij ook niet terug vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:24
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | dat geeft dan wel aan dat sex in het huwelijk bedoeld is. |
zo lees jij het, en zo lees ik het niet. Ik heb respect voor jou mening, maar je ziet jou versie als de enige waarheid. weet je, ik ben hier echt niet bezig voor een welles nietes debat te houden. een forum dient om elkanders mening "onderbouwd" te delen. van enkelen hoor ik hier grote kreten van HET STAAT ER... PUNT UIT maar degelijke teksten die stralen vanuit liefde voor je medemens Ik wacht nog steeds uitspraken, dat het geen bal uitmaakt wat een ander denkt of voelt neeeehhh, het is belangrijker dat je je kan beheersen op alle gebied.
en het ergste van al is, dat die paar hier niet eens WETEN hoe anderen er mee omgaan. Als men echt wil weten waarom iemand een bepaalde keuze maakt, getuigt het van liefde iemands verhaal eerst aan te horen alvoor men iemand naar de hel verwijst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:51
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | hebr 13:4> nbg 4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen
het bed onbezoedeld> heeft met sex in het huwelijk te maken. |
gaat over overspel, één van de 10 geboden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:48
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | hebr13:4 > gnb 4 Houd in alle omstandigheden het huwelijk in ere en bewaar de huwelijkstrouw ongeschonden. Wie in ontucht leven en wie overspel plegen, zullen door God veroordeeld worden. |
dit gaat over overspel, ontrouw tov je partner
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:43
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: |
idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.
Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.
Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen. |
Toch even aanhalen dat dit een proces is van jaaaaren... en ALLEEN God kan die verandering brengen. op één klap? Nee!!! zo werkt God niet persé. Bij de ene wel en bij de andere niet. En in al die jaren van herstel, is er nog vaak terugval. en het gebeurt zelfs dat het niet verandert. Om te stellen dat hij geen kind van de Here is. Inderdaad overtuigd de Geest van zonde. maar uit eigen kracht zal dat niet lukken. God gaat met ieder een eigen weg, dat is nu net die unieke identiteit die je in Hem hebt. Daarom dat alles in Zijn hand is, en een ander in Zijn plaats dit niet kan bepalen;
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:33
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
of toeval bestaat... Ik ging vandaag naar een conferentie, alles goed gepland, maar toch nog wat hektisch bij het vertrekken, zoals steeds moeten vrouwen altijd nog wat doen aleer ze vertrekken toch? ik had de route al op routeplanner bekeken voor de afstand en tijd te bepalen. Normaal 1 uur en een kwart. steek ik mijn tomtom in en stuurt hij me andere kant uit.. weergave 3 kwartier wow, dat is heel wat beter... richting eindhoven en dan richting maaseik eenmaal de ring van eindhoven voorbij stond hij ineens weer op 3 kwartier Dat kon toch niet? begon ik me daar toch te ergeren. ik wou op tijd zijn. Gelukkig waren we er net op tijd toen de spreker het Woord nam. tijdens de lunch hoorde ik vage verhalen over files van meer dan een uur. Nadien, toen ik dan weg naar huis nam, langs de andere weg die ik normaal 's morgens had willen nemen, zag ik een kilometers lange file op de andere rijstrook... maw ik kwam ineens tot het besef, dat als ik vanmorgen niet naar men tomke had geluisterd dan had ik daar ook ingestaan.
Zeg nu eerlijk.. toeval? God zorgt echt in alle details voor je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:09
Onderwerp: Humor
|
|
|
I've finally discovered what is wrong with my brain, on the left side there is nothing right, on the right side, there is nothing left
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 22:52
|
|
|
Waarheid en liefde
4 Het heeft mij zeer verblijd, dat ik onder uw kinderen gevonden heb, die in de waarheid wandelen, gelijk wij een gebod van de Vader hebben ontvangen. 5 En nu vraag ik u, vrouwe, niet alsof ik u een nieuw gebod zou schrijven, maar hetgeen wij van den beginne gehad hebben: dat wij elkander liefhebben. 6 En dit is de liefde, dat wij naar zijn geboden ( de 10 geboden) wandelen. Dit is het gebod, gelijk gij het van den beginne gehoord hebt, dat gij daarin moet wandelen.
Heb God lief en je naaste als jezelf... en de andere geboden staan in verhouding van die liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 22:26
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
the way you treat yourself sets the standard for others on how you demand to be treated. Don't settle for anything other than respect
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op zaterdag 23 juni 2012, 22:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 21:12
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Hij leefde inderdaad celibatair, maar dat wilt toch niet zeggen dat dit DE manier alleen is om Hem te volgen? Paulus zegt ook wel dat het een gave als je het zonder kan, dus celibatair leven is een kunst kan je dan wel zeggen, maar geen opdracht, of zeker geen wet... En de reden is dan ook omdat je dan meer tijd in Hem kan steken ipv een partner... Maar... wat heeft die opdracht van celibatair leven een hoop ellende bezorgd in de katholieke kerk
|
|
Naar boven |
|
|