Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:52
Onderwerp: Ik zou het ze graag vertellen maar durf het niet zo goed!
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat dan eigenlijk niet een stukje "heiligheid"wat je als christen eigenlijk moet hebben. het luisteren naar de ander? Zonder daar je mening gelijk bij te betrekken.....En dan vooral luisteren naar wat die gene niet zegt maar wel diep verborgen zit? |
Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 21:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk persoonlijk dat dat niet de intentie is. Mensen nemen vaak hun geschiedenis mee en blijven daar aan hangen als je je verder binnen het geloof niet ontwikkelt of je het helemaal los laat. Ik beleef dat niet als God in de rechtbank maar meer de ervaring van die mens....En wees eerlijk: er waren natuurlijk ook wel wat redenen waarom je je vroeger en ook nu erg teleurgesteld kan voelen niet zozeer tegen God maar meer in het instituut kerk. En dan heb je natuurlijk de categorie mensen die denken veel van het geloof te weten en daar een fikse mening over hebben die niet zozeer onderbouwd is. Mooie discussies toch? |
Het zou al een stuk schelen als we het verhaal en de vragen van de "ongelovige" (in onze ogen dan, eigenlijk heeft men vaak ontzettend veel vertrouwen maar die is soms beschadigd ...) durven aan te horen en het niet als een aanval zien op ons geloof of op God. Soms heeft een "ongelovige" heel veel Jobsvragen. Hebben wij de moed van de zwijgende vriend die niet altijd overal antwoord op weet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 16:26
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
FAITH187 schreef: | Absoluut wil God dat wij van het leven genieten, helemaal waar. Ik denk wel dat heiliging veel verder gaat dan wij denken. Ik denk dat het ook te maken heeft met onder alle omstandigheden (lees: dus ook de slechte omstandigheden) op Hem zien en Hem vertrouwen. Hij heeft ons vrijgekocht, maar wil ons ook vrijmaken van 'wereldse geneugden' die ons kunnen binden. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan roken, koopzucht, overmatig alcoholgebruik ed. Hij wil ons denk ik ook losmaken van de wereld, ons apart zetten van de wereld omdat wij niet meer wereldburgers zijn, maar hemelburgers. Tegelijkertijd moeten wij natuurlijk wel altijd laagdrempelig blijven voor de ongelovigen, zodat zij tot geloof kunnen komen door onze houding. Bepaald niet makkelijk allemaal in de praktijk... |
Ja, alles waar té voor staat is niet okay. Ik denk dat niet-gelovigen vooral veel hebben aan christenen die ook mens durven te zijn: niet al te krampachtig in handelen en uitspraken en laten merken dat ze genieten van het leven dat ze hebben gekregen. Vandaar: een must om te genieten van het leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 augustus 2013, 13:52
|
|
|
PETRA373 schreef: | Dat zijn mensen die god in een recht bank willen zetten, en zeggen tegen god warom al die hongersnood en ellende in de wereld etc... mijn antwoord is dan, wij kunnen god niet in een recht bank zetten, god zet ons eerder in een rechtbank, en zegt, waarom hebben jullie niet naar mij geluistert en mijn geboden onderhouden? |
Ja? Zou dat de intentie altijd zijn? Is het ook niet gewoon een eerlijke vraag naar de zin van alles wat er hier gebeurt? Een eerlijke worsteling met God mag best en ook als je gelovig bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 22:18
Onderwerp: Zou het haalbaar zijn ...?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar even een praktische vraag, hoe controleren ze dat nou?
Ik dacht dat second love ook een grap was tot ik las dat er zelfs kamer vragen over gesteld werden......en wettelijk is het niet verboden allemaal natuurlijk.......Maar in Pakistan was zelfs een baby de hoofdprijs van een quiz, het gaat steeds gekker worden....... |
Nee wettelijk niet verboden, maar de kamervragen zijn terecht. Voor een second love naast je huwelijk of relatie reclame maken in de samenleving is vragen om een bak ellende waar dezelfde samenleving dan later weer de scherven van op mag vegen... als er uberhaupt nog een veger tegen helpt. Ik heb er wel een klachtbrief aan gewaagd bij de reclamecode om die reden.
Maar inderdaad hoe controleert men nu dat men date zonder datte. De reacties van leden op de site geven aan dat er blijkbaar veel behoefte was/is aan zonder-datte-relaties.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 21:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hou erg van de geneugten van het leven.....maar mag dat niet dan? En wat mag dan niet? Vertrouw op God maar zet je fiets op slot is mijn motto altijd......Geniet het leven bedoel ik daarmee..... |
Volgens mij een must.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 21:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat versta je nu precies onder wereldse geneugten?????? En waarom zou dat niet mogen? Ik begrijp het geloof ik ook niet...... |
Ja, wat zou er mis zijn met... GENEUGTE 1) Genieten 2) Genot 3) Genoegen 4) Genieting 5) Iets waarvan je geniet 6) Vreugde
Of is het dat je niet je hele leven alleen maar gefocust bent op zaken die je tijdelijk vullen en af kunnen houden van "apart gezet zijn van de wereld" (wel in maar niet van de wereld).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 19:11
|
|
|
PETRA373 schreef: | ha ha ha, zit hier te lachen achter me pc weer es |
Ja, moet er ongeveer zo uitgezien hebben:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 17:29
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Hier, terwijl ik even onderuit zak op de bank na een warm dagje werken, de geuren van een pastasaus bij de spaghetti.
dahag bmi minus punt minus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 17:28
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Vandaag maar eens een heerlijk etentje maken met mn jongste zoon die leerlingkok is. Ossehaaspuntjes in champignonsaus bloemkool sla en aardappeltjes en maar liefst 3 soorten chocoladetoetjes voor toe. Want er valt iets te vieren ik heb mn eindexamengesprek goed afgerond. Dus binnen 8 weken heb ik mn diploma verzorgende ig |
Mooi hee! Gefeliciteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 15:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het niet op 1 april gestart? Of hoort het bij de wildgroei van datingsites? Er is toch ook een datingsites voor getrouwde mensen die een uitstapje willen maken? No business like datingsites... |
Ja, dat is datingsite SecondLove. Ik wist niet wat ik hoorde toen ik voor het eerst het reclamespotje op de radio hoorde, ik weet nog precies welke rotonde ik nam (van de shock nog maar een rondje gereden ).
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 5 augustus 2013, 15:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 augustus 2013, 12:29
|
|
|
http://goedgelovig.wordpress.com/2013/08/05/wel-een-relatie-geen-seks/
Quote: Een datingsite die het over een heel andere boeg gooit is DateZonderDat, waar mensen die absoluut geen seks willen worden gekoppeld. Aseksuele relaties zijn volgens GG-lezer Mafchauffeur ook heel geschikt voor bepaalde typen gristenen, zoals:
- gescheiden mannen en vrouwen (voorkomt overspel); - homoseksuelen (voorkomt frustrerende onthomo-therapie); - vrijgezellen (voorkomt het opgeven van je kostbaarste bezit voor ‘de ware’).
Jol, heeft hier (heel) wat vraagtekens bij.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 5 augustus 2013, 12:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 15:02
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Mijn boekenstapel voor de vakantie:
- De poppenspeler van Warschau (krijg ik maar niet uitgelezen), Eva Waever - Het meisje dat verdween, Els Florijn - De schuilplaats, Nora Norberts - Eva's Berlijn van Eva Wald Leveton - 2 Donald Duck pockets (omdat dat hoort met vakantie, volgens dochterlief)
en misschien nog wat stof tot lezen van Leanne Payne...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:39
|
|
|
JANS221 schreef: | Als ik het boek uit heb, mag jij het lezen en zelf ontdekken.....
Ik citeer uit een recensie:
De schrijver - Amerikaans psycholoog en gezins/relatietherapeut - is ervan overtuigd dat relatieproblemen in belangrijke mate worden veroorzaakt door onbegrip ten aanzien van de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen. In de liefde zijn volgens hem juist het behouden en respecteren van deze verschillen van belang. In het boek komen onder meer man/vrouw-verschillen in waarneming, reactie op stress en primaire emotionele behoeften aan de orde. Mannen en vrouwen zijn op deze gebieden niet gelijk, maar wel gelijkwaardig en wederzijds afhankelijk. Liefde en dynamische groei zijn pas mogelijk wanneer partners de kans krijgen hun complementaire eigenschapen optimaal te ontwikkelen. Zo wordt het mogelijk te bouwen aan een relatie die gebaseerd is op samenwerking en harmonie en wordt gekenmerkt door wederzijds begrip, doelgerichte communicatie en onderlinge verantwoordelijkheid. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 14:28
|
|
|
JANS221 schreef: | Voor in de vakantie liggen de volgende boeken klaar:
-De weg van de mens – Martin Buber -God zoekt de mens - Abraham Joshua Heschel -Symbolen in de bijbel - Piet Schelling & Cees den Heyer -Mars ontwijkt, venus eist – John Gray
Hoe lang ging ik ook alweer? |
Nou dat laatste boek lijkt me zeker interessant
Houd die titel in dat er een stoornis in zit als mars niet zou ontwijken maar juist de boel opdrijft?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 4 augustus 2013, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 13:09
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
PETRA373 schreef: | blauw elastiekjes voor in me haar met blauwe nagellak bijpassend en roze elatiekjes met natuurlijk roze nagellak. ha ha echt te gekke kleur... soms zijn kleine dingen heel leuk
het probleem van de dag is, eh zou ik nou de blauwe of de roze???? ha ha |
Anders doe je het allebei. Hardstikke hip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 augustus 2013, 12:03
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Een elektrische pomp hiehaaa
en, wat bij een campingzaak zomaar drie keer zo duur is, bij de Action een elektriciteitskabel voor buiten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 4 augustus 2013, 13:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 10:33
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | Bbq op balkon een optie deed ik vroeger ook lol |
nah als ik nou op de bovenste verdieping woonde, geen punt maar ik vergas mijn buren liever niet vanaf mijn balkonnetje. Voelt toch niet vrij...
beetje een muts.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 augustus 2013, 09:49
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Stapeltje boeken voor straks voor de vakantie negeren. Was vouwen. Naar de Action (woon ik schuin tegenover, hoe luxe is dat.) Kijken of moeders nog ergens zin heeft, even naar Meijendel of zo (achtertuin van onze koning).' Es nadenken over wat ik vanavond kan brouwen (geen tuin dus geen BBQ
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 augustus 2013, 14:42
Onderwerp: Meerdere scheidingen in een mensenleven
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | mijn xcuses
panacee is een algemeen redmiddel haarlemmer olie |
(des te schrijnender je vergelijking)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 21:40
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Schuld veronderstelt een regel die overtreden wordt. al dan niet een vaststaande regel/ afspraak.
schuld aan een scheiding ? wat is dat ? te laat komen voor het eten s avonds ? niet genoeg mee helpen in het huishouden?
aangezien er geen vaste regels zijn althans de voorwaarden zijn niet gedefinieerd is het natuurlijk erg arbitrair waar men de grens legt.
ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de echtscheiding an sich een panacee is ........als er ergens iets niet lekker loopt of als men niet gelukkig is wat dat ook moge betekenen , want geluk is net zo arbitrair als smaak, dan is de kortste klap ....opstappen.
maar geluk bestaat niet. Is een leugen van de mens anno 2013 er bestaat wel vrede inn je hart maar die krijg je alleen maar van Hem die eeuwig leeft.
helaas blijven veel mensen op reis naar de prijs en op jacht naar de schat......die niet bestaat. Iemand zei onlangs / schreef mij onlangs : een huwelijk is om elkaar als partners te heiligen. De rest zoals geluk en romantiek etc zijn leuke filmscenes maar niet reeel......ik ben geneigd om het met deze mi intelligente persoon eens te zijn. |
Een waar woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 20:38
|
|
|
FAITH187 schreef: | Zelfs als er sprake is van geen liefde (tenzij door mishandeling/misbruik/veelvuldig overspel), is dat geen reden tot echtscheiding voor God. Menselijk gezien is dat heel moeilijk te be- en omvatten, maar God staat daarin echt recht tegenover onze meningen. Ik heb hier laatst toevallig nog wat over gelezen. Het niet meer liefde voelen voor je partner is geen reden tot scheiding. Dan moeten mensen er alles aan doen om dit weer terug te krijgen-dmv therapie, gebed ed. |
Ja!
En als zelfs dat niets uitwerkt? Gebed en therapie geven geen garantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 juli 2013, 17:35
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Mooi dat je deze vraag stelt ik heb zelf al een paar keer op het punt gestaan. Ik zelf ga niet iets beginnen met iemand die 2 of meer keer gescheiden is. Tenzij hij daar een (in mijn ogen)hele goede reden voor heeft. Zou het heel moeilijk vinden iemand op dat punt te vertrouwen dat het deze keer wel blijvend is. Ik denk zelf hoe vaker je gescheiden bent hoe lager de drempel om het weer te doen. Over het algemeen dan. Er zullen natuurlijk uitzonderingen zijn en er kunnen mensen zijn die enorm pech hebben gehad in het leven. Ik zelf geloof niet in schuldloze scheiding. Misschien heb je niet beiden altijd evenveel schuld dat zou kunnen |
Lastig lastig lastig... soms heb je gewoon te maken met de gebrokenheid van de schepping. Overkomen je dingen die je van te voren niet had kunnen denken en moet je loslaten.. uit zelfbescherming en voor het welzijn van je kids. Wat al genoemd is: mishandeling bijvoorbeeld, de partner laat alle verantwoordelijkheid aan jou over, of sprake van psychiatrie.. alles wat het huwelijk niet meer tot huwelijk maakt ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|