Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:15
Onderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | het is niet alleen de maatschappij en het is niet alleen de zelfgenoegzaamheid van mensen en christenen. het is de desinteresse , de slappe , indifferente houding van de hele maatschappij.
ik beweer niet dat een zelfmoord voorkomen kan worden , want dan doe ik de achterblijvers tekort ....... wat ik wel beweer en waar ik het eens ben met de opsteller van dit discours is dat de GGZ / Psychiatrie patienten over het algemeen stapel idioot maken en geen enkele verlichting van de gesstelijke strijd brengen behoudens afhankelijkheid van medicijnen en hulpverleners.
wat er in de psychiatrie gebeurt , kan een leek ook. een leek , die vervuld is met de H Geest kan ook een depressie behandelen en vergeet niet dat vele psychiatrische ziekten ........satanisch zijn. bezetting uit het rijk der duisternis.
een mens pleegt zelfmoord als hij/zij door de satan er toe wordt gedreven. want moord , zelfmoord is tegen menselijk is een uiterste daad van ........... |
Ook in de GGZ gebeuren er dingen die beter niet kunnen gebeuren, zowel vroeger als vandaag de dag. Toch vind ik het jammer dat daarmee de hele GGZ in negatief daglicht gesteld wordt. Besef wel dat ruim 100.000 Nederlanders voor behandeling en/of verblijf is aangewezen op het GGZ. Dat kan allerlei vormen hebben, van therapeutische gesprekken tot complete opnames en alle mogelijke vormen daarnaast en daartussen. Daarbij zijn ook GGZ-behandelaars mensen, die nu eenmaal niet even een blueprint van iemand kunnen afdrukken om te begrijpen wat hem/haar dwars zit, hoe graag ze ook willen. Graag zou ik het beeld dan ook wat willen nuanceren t.o.v. de GGZ als geheel.
Ook in deze specifieke situatie van deze jongen zag zijn omgeving het niet aankomen. Zijn ouders niet, klasgenoten, leraren niet, etc. Het bepaald ons er alleen wel weer bij wat de impact van pesten kan zijn.
Daarnaast weet ik niet of je zelfmoord kunt toeschrijven aan een slappe houding van de maatschappij. Ik ken helaas van vrij dichtbij een paar situaties waarin sprake was van zelfmoord, maar wat door hun omgeving totaal niet werd verwacht. Ze hadden een fijn gezin om hen heen, een goede baan, vrienden, oogden veelal gelukkig, maar wel af en toe depressief (net als jaarlijks 800.000 Nederlanders), waarvan de oorzaak werd gezocht in de jeugdjaren, welke niet fijn verlopen waren. Aan liefde, aandacht, zorg ontbrak het hen nu niet. Door hun ziektebeeld, depressie is tenslotte een ziekte, konden ze dit alleen zelf niet meer zien, niet meer toelaten. Maar wel meesterlijk verstoppen voor hun meest intieme kring. Onderhuids gebeurde er alleen wel veel meer. Was hun zelfbeeld zo verstoord dat er geen sprake meer was van realiteitszin. Maar dit bleek achteraf uit de achtergelaten brief..........
Wil ik daarmee de maatschappij excuseren? Natuurlijk niet. Maar in bijv. deze situaties zag niemand het aankomen, ondanks die liefdevolle mensen om hen heen. In die situaties kun je het de maatschappij niet aanrekenen, denk ik.
En is depressie m.b.v. een Christen te genezen? Uiteraard kun je bidden voor genezing. Maar daarmee nog geen genezing afdwingen bij God. Ook niet voor een depressie. Hoe vreselijk graag mensen in de directe omgeving van een depressief iemand dit ook zouden willen. Het kan mensen ontzetttend zeer doen wanneer hen geleerd wordt dat ze in Jezus' Naam iemand kunnen genezen, maar dat het op het moment zelf "niet lukt". ..... Het blijft toch, denk ik, een kwestie van of God het Wil, op dat moment, of dat Hij andere plannen heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 19:02
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ANNA415 schreef: | Maakte hij een kans dan?? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:50
Onderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
|
|
|
Idd, verbijsterend nieuws....... En tegelijk goed dat dit nog eens in het nieuws komt, al gun je het zijn ouders, en andere betrokkenen, natuurlijk absoluut niet!.Hoeveel mensen zijn ook vandaag de dag niet zo de wanhoop nabij dat ze geen andere "uitweg" zien als kiezen voor de dood.... Afschuwelijk, als het zover komt. Hoe zeer kan eenzaamheid doen, ondanks misschien een lachend uiterlijk?
Sterkte Laverde, wanneer dit ook eigen herinneringen en emoties, zoals je hierboven beschrijft, bij je oproept.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 6 november 2012, 17:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:47
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
PIETER619 schreef: | Is misschien ook een optie, als ik mijn haar laat groeien kan er een staart gemaakt worden en zo de rimpels glad getrokken en daarna met jou plamuur afwerken de laatste rimpeltjes nog even afwerken, heb ik in ieder geval een strak koppie, als je het maar niet bij beau gaat proberen |
Allicht aantrekkelijk voor mensen die vallen op het legendarische Kiss-type
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 00:03
|
|
|
Tsja, zo kun je een date met Anna ECHT wel vergeten, Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 13:47
Onderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
|
|
|
ANNA415 schreef: | Niet woest aantrekkelijk: een man die zelf z'n Senseo apparaat repareert. Kan niet goed gaan namelijk.. |
Hahahahaha, dus mannen die bij Philips werken bijv. zijn per definitie niet aantrekkelijk??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 13:46
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dat ik samen met twee super meiden naar het concert van Il divo ga in maart Enige minpuntje het duurt nog zo lang |
Wat leuk, Erika!!! Duurt nog ff, maar alvast heel veel voorpret toegewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 22:35
Onderwerp: dames,wat vinden jullie woest aantrekkelijk bij of aan een
|
|
|
ANNA415 schreef: | Woest aantrekkelijk aan een man: dat ie een kopje senseo koffie voor je zet |
En dan vooral met een niet zelf, net-gerepareerd Senseoapparaat (over anderhalve week dan), Anna??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 16:05
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
PIETER649 schreef: | vrij overbodig dit seizoen.. vrees ik.
boer Willem heeft als enige een stabiele relatie aan het programma overgehouden. hoewel ik pas hier ergens op forum las dat dat helemaal niet kan want bij homo´s is het geen liefde maar lust
daarom wens ik boer Willem "eine lustige Verhältnis" |
Zou het dan ook over zijn tussen Martin en Swaen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 16:02
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | ooo..zou het werkelijk? dan moeten we kijken dus vanavond Dan krijgen we dat te horen waarschijnlijk.. ben wel benieuwd hoe het met die tweelingbroers is gegaan. mooi stel... |
Volgens mij was dat de vorige keer wel zo iig. Dat je toen wist dat Gijsbert en Frank hun relaties nog hadden, evenals die 1000-koeienboer (wat later alsnog uitging, en waarvan ik de naam ff kwijt ben) en die andere 2 relaties toen al over waren........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 15:50
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Nog een paar uurtjes....en dan weten we wat de rest heeft gekozen! En dan kan dit topic weer in de kast...geloof ik.... Zou het nodig zijn om de zakdoekjes alvast klaar te leggen.. |
Ehm..... komt er dan niet nog zo'n reünie-uitzending, waarin gekeken wordt wie er nog bij elkaar zijn??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 15:26
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Herfst Triest buiten Lekker binnen blijven Behaaglijk warm, dat wel Seizoens-charme
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 4 november 2012, 15:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 15:17
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | nee hoor.......ik hou er niet van....of het moet een lekker stukje zalm zijn.....vers van de bbq....maar ja.....die takel je niet zo uit de zee ... |
Ooowwww, maar dat kan Visser vast ook wel! Visser?? Zalm?? BBQ?? Moet niet zo'n probleem zijn, toch?? (ff een tripje naar Canada, of Scandinavië is toch een piece of ehm...........zalm?)
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 4 november 2012, 15:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 november 2012, 14:52
|
|
|
VISSER278 schreef: | Interesse? Dan wel vandaag reageren want morgen komen ze de vuulbak ( kliko) weer legen en dan zijn ze dus ècht weg. |
Nah..... als zij komt, zou je dan niet ff een vérs maaltje uit de zee voor haar halen????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 23:53
|
|
|
MAMY994 schreef: | Vandaag naar een rommelmarkt geweest. Ben ontzettend goed geslaagd. Altijd leuk als je voor weinig goede spullen kunt aanschaffen. Voel me rijk gezegend!!!
Heb zelfs een grotendeels compleet servies kunnen kopen. Grootmoeders tijd. Met een geel bloesemtakje. Heel mooi en voor de prijs waar je anders 3 borden bij Blokker voor koopt. Heb nu wel een probleem: moet m'n profiel aanpassen. Bij ideale partner moet komen te staan: met kinderen of grote familie genieten de voorkeur. Of bij wat wil je verder nog kwijt: vrienden of cm-ers met een grote eetlust, die van een mooi gedekte tafel houden mogen ook reageren.
Had ik het nodig? Nee. Ik wilde het. |
Leuk, Mamy. Lekker van genieten!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:25
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MAMY994 schreef: | Goed plan, vind je ook niet Steen?! Maak je er gelijk een gezellig dagje Zeeland van. | Hahahaha, ja idd. Leuk plan idd. Maar niet naast de deur. En ehm...... iig eerst niet. Anders krijgt deze Weegschaal ruzie met haarzelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 22:10
|
|
|
MARIO216 schreef: | Toch wel je paspoort getoond |
Ehm.... hij zal hem toch niet Polen gehaald hebben??? Je paspoort tonen ergens tussen de borden Deutschland en Nederland is de laatste decenia vast zelden nodig geweest
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 21:59
|
|
|
MAMY994 schreef: | Nou ben ik jaloers. En ik dacht nog wel dat ik lekker gegeten had! | Maar dat van jou klinkt óók lekker!
ZEELAND736 schreef: | Ga jij ook zo graag???? | Ja, erg graag En dus ook bommetjevol gegeten. Waarom hebben ze daar ook zoveel lekkers??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 3 november 2012, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 november 2012, 17:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
GERRIT603 schreef: | gefeliciteerd
krijgen we nu een house-coldingparty |
Misschien mag je helpen verhuisdozen sjouwen, Gerrit, als het zover is?
Fijn Jans dat je nu vervolgstappen kunt zetten. Al een ander huis op het oog? Succes met alles wat er nu gedaan en geregeld moet worden!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 3 november 2012, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 23:23
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Heb heerlijk gegeten "in de oude vischmarkt' in Kampen lekker ossenhaas puntjes met pepersaus , zelfgemaakt friet en salade. Bij een gewoon kop koffie kreeg ik maar liefst 3 bonbons> Daar moest ik voor mn fatsoen minstens 2 van opeten. Errug he |
Errug lekker ja!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 23:05
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Een boek, want ik was met de trein en had mn boek vergeten. En das nou juist zo leuk aan reizen met de trein: lezen |
Idd, als de trein niet te vol zit Welk boek, by the way?? (of by train, in dit geval)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 23:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | ze dacht vast: laat dat stemmetje maar ouweneelen.. ik koop ze toch! |
Hahahahaha, ehm........ hoe Ouwe-melig is een appelflap???? Deze waren iig erg vers
En ehm..... dat stemmetje hield me niet tegen. Die zei waarschijnlijk eerder iets in de trant van : "Soms moet je gewoon ff lekker genieten"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 21:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | 4 stuks? Wouwwwww , dat krijgt vissertje zelfs niet voor elkaar. |
Hahahaha, ik had niet geschreven dat ik ze alle 4 zelf opgegeten heb, toch? Samen met wat bakkies thee en een fijne vriendin, die ook in de appelflapmood was, waren die 4 flappen wel zo op.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 21:18
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , ik bedoel gewoon wat ik zeg/ schrijf ......... blaren vergaren
jullie schrijven hier toch ook op zn fries , mag ik het dan een keer in het zeeuws? |
Wat verstaat een Zeeuw dan onder blaren vergaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 21:15
|
|
|
VISSER278 schreef: | Goedkoop is meestal duurkoop . Afijn , daar komen we morgen dan wel achter misschien. |
Ging hier iig niet op. Eergisteren opgegeten, zonder enig ehm....... prikkelend gevolg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 november 2012, 21:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | groot gelijk , je kan beter blaren vergaren. |
blaren vergaren????? Of bedoel je bladeren harken???
|
|
Naar boven |
|
|