Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 16:15
Onderwerp: Mooie techniek
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zeker bijzonder. 'k Denk dat dit niet onbereikbaar is, maar dan moet je wel bij het rijkere deel van de wereld horen. 'k Vind het wel iets kils hebben.
Ik hoop trouwens wel, dat ze een goede glazenwasser hebben. |
k Vind het juist rustgevend....ook leuk zoals de kinderen met de foto's op de koelkast spelen....en op zo'n fornuis en in zo'n keuken koken....GRAAG...
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op woensdag 23 maart 2011, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 03:41
Onderwerp: Japan
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | We weten ook niet wat Hij heeft voorkomen, want zoals de olijfboom (Israel) nooit zijn bladeren verliest, zo zal het Joodse volk ook nooit vernietigd worden. Maar ik weet wel dat Hij nog niet heeft ingegrepen zoals dat gesteld wordt in o.a. de bijbelboeken Jesaja, Jeremia, Daniël en de openbaringen aan Johannes. |
De reden staat in Romeinen 11. De Here wil dat alle stammen en volkeren bereikt zullen worden/zijn met het evangelie. Dan zal Hij ingrijpen en zal heel Israel tot geloof komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 maart 2011, 07:11
Onderwerp: Lente
|
|
|
.....en....geloof 'et of niet....'t is al 6 uur en 50 minuten lente!!!!!!!!!!!!!!!!! YES!!!!!!!!!!!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 21 maart 2011, 07:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 19:26
Onderwerp: Grotere maan dan normaal
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik zag gisteren hier een vrouw voorbij wandelen met een hond en die vrouw was steeds naar boven aan het kijken... |
kan nie missen... ..al is 'hond' misschien wat overdreven....'t heeft vier pootjes en het blaft....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 20 maart 2011, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:56
|
|
|
[quote=DAVID923]a u b geen woorden in mijn mond leggen....dat heb ik nergens geschreven.
Sorry David, k heb het al verwijderd, was niet de bedoeling. verkeerde interpretatie van mijn kant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:29
Onderwerp: Grotere maan dan normaal
|
|
|
LISA610 schreef: | Inderdaad.. ik stond vanavond rond half acht op een boot midden op de friese wateren te genieten van een enorme bijna oranje-kleurige maan die schitterde in de hemel... Wat een kleurenpracht zo even op een zaterdagavond in de vrije natuur op het water. Dat is nog eens optimaal genieten van een schitterende schepping... |
Ja, was inderdaad schitterend toen ik m'n hond uitliet, k bleef maar lopen...echt schitterend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 18:11
|
|
|
[quote=DAVID923]bestudeer eens hoe God met zijn volk in het O.T omging. en hoe Hij nebukadnezar op hen afstuurde. de vergelijkingen met hitler zijn niet gering (einde quote).
In het Oude Testament was de Heilige Geest nog niet uitgestort, die overtuigt van zonde, oordeel en gerechtigheid. De satan was toen nog niet verslagen en werkte God op deze manier. Nu is de Heilige Geest wel uitgestort en heeft God ervoor gekozen om andere wapenen te kiezen, bijvoorbeeld gebed. Efeze staat er vol van. Wij vechten nu niet meer tegen vlees en bloed, maar tegen de machten der duisternis. De vergelijking tussen Nebukadnezar en Hitler gaat dus mijn inziens niet op.
De geest die de baan vrij maakt voor de anti-christ was er toen nog niet, want Christus was nog niet geboren. Nu is die tegenmacht er wel, en die tegenmacht is m.i. verantwoordelijk voor de holocaust. Velen wasten toen de handen in onschuld met de term 'Wir haben es nicht gewust'.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 21 maart 2011, 16:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 maart 2011, 15:43
|
|
|
LISA610 schreef: | Lucas 13 verwijst naar het feit dat de ene mens niet schuldiger is dan de andere, zelfs al overkomt de één een groot onheil en de ander niet. Als jij de Bijbel letterlijk neemt, mag je alleen op grond van die tekst al concluderen dat het niet zo is dat de Japanners de tsunamie en alle leed wat daaruit voortvloeit hebben verdient, omdat zij schuldiger zouden zijn dan anderen. Ik begrijp dan ook niet goed waarom jij die tekst aanhaalt, want die weerspreekt in feite wat jij zegt.
Dan Romeinen 9. Dit hoofdstuk staat niet op zichzelf, maar maakt deel uit van een totale brief van Paulus. Lees vooral ook even de andere hoofdstukken uit Romeinen David. Bovendien wordt er in Romeinen 9 gesproken over Israël. Lees in het bijzonder de verzen 30 t/m 33 waaruit blijkt dat Israël ernaar streefde om door de wet rechtvaardig te worden en dat niet heeft bereikt. Mensen worden aangenomen op grond van hun geloof.
In Romeinen 10, 21 staat: 21 Maar bij Jesaja staat over Israël: ‘Heel de dag heb ik mijn handen uitgestrekt naar mijn ongehoorzaam en opstandig volk.’
Dus zelfs al is Israël opstandig en ongehoorzaam. God blijft Zijn handen naar haar uitstrekken.
Ja God straft het Joodse volk in het OT regelmatig als zij van Hem afdwalen. Het doel daarvan is steeds om hen weer op de weg terug naar Hem te plaatsen.
En ja, God is almachtig. Hij had de Tsunami en vele andere dingen kunnen voorkomen, maar Hij heeft dat niet gedaan. Over de reden waarom kunnen wij gissen, maar waarom zouden wij dat proberen? Waarom zouden wij zeggen dat het de verdienste van die mensen is omdat zij schuldiger zijn dan anderen? Het is niet aan ons om daar een oordeel over te hebben, sterker nog wij zijn niet bij machte om Gods plannen ten volle te begrijpen en dat wordt ook niet van ons gevraagd. |
Ja, precies! Rom 9 is het vervolg van het thema over de strijd tussen de oude en de nieuwe mens.
En Romeinen 11:25-29 geeft duidelijk aan dat het joodse volk tijdelijk, a.h.w. geofferd is om ons , de heidenen, te redden. Dus misschien juist wel het tegenovergestelde van een oordeel. Het grote thema door de bijbel heen, de onzelfzuchtige Liefde van God. God offert steeds wat Hem het liefste is, om diegenen die in duisternis wandelen te kunnen bereiken. De liefde, agape liefde, ia waar het allemaal om gaat, denk ik. Agape liefde versus het wetticisme.
De Holocaust kan niet Gods Wil geweest zijn, want de jodenvervolging valt onder anti-semitisme...de tegenstander is degene die van het Joodse volk af wil.
Of God huilt? Hij is in ieder geval niet bezig met Zijn eigen verdriet, maar bezig met ons verdriet. De naam van de Heilige Geest is de Trooster, Hij zal elke traan wegwissen, wonden genezen, enz. enz. en heel Israel zal gered worden volgens Romeinen 11. God is trouw aan Zijn beloftes en Zijn volk, net zoals Hij dat aan ons is.
Ik heb wel getwijfeld om te reageren, want ik heb nog steeds veel moeite met dit topic.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 20 maart 2011, 18:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 11:04
|
|
|
DAVID923 schreef: | denk je dat God het niet had kunnen tegen houden? negeer je dan alle teksten zoals die uit amos en uit deut 32? uit jouw reactie lijkt het net of God er maar hulpeloos bijstond en nu een trooster is, zo onbijbels, zo fout...
en de jappaners hebben het evangelie wel gehoord:
NAGASAKI (ANP) – In een honkbalstadion in de Japanse stad Nagasaki zijn maandag 188 Japanse christenen zalig verklaard. Zij werden ongeveer 400 jaar geleden vermoord, toen de Japanse elite probeerde om het christendom met geweld te verdrijven uit het eilandenrijk. Dat meldde het Japanse persbureau Kyodo maandag.
en vandaag de dag via media en de 1% christenen in dat land weten ze het echt wel, en ook al niet..dan:
rom 1:
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. |
Je conclusie van hoe ik Gods almacht zie (heb ik al eerder uiteengezet) is verder jouw interpretatie. De japanse regering is meerdere malen gewaarschuwd dat de centrales niet aardbevingbestendig waren... Zoals ik al eerder heb aangegeven, het oordeel van God is het buitensluiten van het zijn in Zijn Nabijheid, het niet meer kunnen schuilen onder Zijn Vleugels...een discussie zoals deze over de rug van zoveel leed ......komt wel erg liefdeloos over.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 19 maart 2011, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 maart 2011, 08:23
|
|
|
DAVID923 schreef: | HAHA! nu oordelen jullie over mij! terwijl ik alleen mijn mening gaf. en idd leonard ze plukken het uit de context. kan ik aardig boos om worden. Lijkt wel of we niet in dezelfde Bijbel lezen.
de jappaners, 99% heeft het shinto geloof, een soort mix tussen een falalistisch natuurgeloof en waar verering van de doden(voorouders) bij komt kijken.
http://nos.nl/artikel/226564-japanners-collectief-tot-na-de-dood.html
zie deut 18 en de reden waarom God die landen met de ban sloeg. God is hier dus direct of indirect verantwoordelijk voor.
deut 32:
39 Ziet nu, dat Ik, Ik het ben, daar is geen God, behalve Mij. Ik dood en doe herleven, Ik verbrijzel en Ik genees, en niemand is er die redt uit mijn macht.
*
en elk mens verdiend een oordeel over de zonde!
rom 3:
9 Wat dan? Worden anderen boven ons gesteld? In geen enkel opzicht; wij hebben immers tevoren Joden zowel als Grieken beschuldigd, dat zij allen onder de zonde zijn, 10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet één, 11 er is niemand, die verstandig is, niemand, die God ernstig zoekt; 12 allen zijn afgeweken, tezamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die doet wat goed is, zelfs niet één.
* Dit telt voor een ieder, ook de nederlander. dus ik zeg het niet alsof ik kan oordelen dat is aan God, en dat weten jullie best. Ik zelf leef ook alleen door genade en wat Jezus plaatsvervangend aan het kruis heeft gedaan. |
Hoi David, mag k je wat vragen? Hoe zie jij dan de opdracht van Jezus uit mat. 28, om een getuige te zijn van Jezus als de gekruisigde? Hebben de christenen daaraan goed gehoor gegeven? Hebben alle Japanners kennis van de inhoud van naam van Jezus als de gekruisigde en hebben ze Hem daarna afgewezen??
En hoe zie je de tekst dat het oordeel begint bij het huis van God, met name bij die éne groep die Jezus verooreeld (zie mijn eerdere reactie) Beetje rhetorische vragen dat wel, maar misschien kun je er 'es over nadenken...
De japanse regering heeft een fout gemaakt door een kerncentrale in een gebied te bouwen, waaronder een breuklijn ligt. Er is een tektonische plaat aan het zakken, met vier breuklijnen, op al deze breuklijnen vinden momenteel aardbevingen plaats. De vierde punt van de tektonische plaat ligt tegen de kust van de Verenigde Staten. Een natuurramp, een hele erge, David, waar erg veel ellende uit voort komt en waarin God meer dan graag wil troosten. Deze hele ellende met de kerncentrales zijn de gevolgen van een menselijke beoordelingsfout. Oorzaak-gevolg.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 19 maart 2011, 09:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:23
|
|
|
DAVID923 schreef: | nog 1: 1 Petrus 4,17 Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden? |
Nog één?... in ons eigen land is abortus en het homo/huwelijk legaal, is dat in Japan ook zo? Oordeel is m.i. in de buitenste duisternis geworpen worden.....geestelijk lijden, niet het slachtoffer worden van en natuur ramp
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 maart 2011, 21:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:55
|
|
|
DAVID923 schreef: | anette en mariska:
Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat. en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien. Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.
en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn. |
De Heere Jezus veroordeelde maar één groep, die Hij adderengebroed noemde. Ik word misselijk als ik er bij stilsta wat een beproeving onze broeders en zusters daar te wachten staat. Net was er een vader op t.v. die zijn tranen verbeet, en k moest denken aan de tekst "Alzo lief heeft God de wereld gehad...." Wij mogen compassie tonen, gebaseerd op 1 Cor. 13 en de Agapeliefde, vrijgezet door Jezus' offer... Ik hoop dat ik genoeg tijd vrijzet om voor hen te bidden, David, dan blijft er niet eens tijd meer over om na te denken of ze dit mogelijk zelf verdiend hebben...... Het lijkt erg bijbels wat je zegt, David, maar klinkt zo liefdeloos... Kunnen zij er wat aan doen dat ze geen voorbeeld van een liefdevolle, wedergeboren christen in hun omgeving hadden? Misschien nauwelijks de naam van Jezus gehoord hebben?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 14 maart 2011, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:42
|
|
|
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic! God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem. Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen. Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden. Die arme mensen daar, die moeders met kinderen....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 13 maart 2011, 22:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 maart 2011, 19:07
Onderwerp: Autisme
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Goed dat je het aankaart hoor. Het probleem is dat onze samenleving die etiketjes vereist. In een ander topic over zorgkinderen bleek al dat het in de hele bureaucratie noodzakelijk is om met een etiketje van een gedragsdeskundige te komen. Heb je dat niet, dan geen hulp of rugzakje. De meeste ouders spannen zich extra in bij een zorgenkind en veel cm-moeders weten daar alles van. Je hebt echter ook ouders die de verantwoordelijkheid afschuiven naar een instituut. Of kinderen met die met een mentaliteit komen van: ik ben dyslectisch dus lezen kan ik nu eenmaal niet. De weg van de minste weerstand zie je bij alle gedragsproblemen bij kinderen en helaas bij enkele ouders ook, vaak naar voren komen. Schrijnend is dan juist dat kinderen met een meervoudige problematiek niet in te delen zijn en maar beperkt geholpen kunnen worden. De verharding van onze samenleving brengt dit met zich mee. Ik bestrijd overigens dat autisme een soort trend is. Het is zeker geen vergaarbakdiagose zoals minimal brain dysfunction eenmaal was. Toch pleit ik wel voor enig boerenverstand. Als een groot deel van de kinderen die ADHD hebben inderdaad met een dieet zonder welvaartsvoedsel te helpen zou zijn - de onderzoekers claimen een teruggang van tweederde - dan is dat de moeite waard, omdat het de oorzaak mogelijk wegneemt. Maar laten we uitkijken voor libellepedagogiek. Zo van: ik heb een artikel gelezen en het gaat over jou. Alles klopt, jij hebt het syndroom van Asperger. Ik wil je wel helpen hoor, want je kunt er niks aan doen. Dat is pas een etiket plakken en mensonterend ook. Iemand die wat meer op zichzelf is en verder sociaal normaal functioneert is echt geen autist. En mannen die te weinig attent naar vrouwen zijn, zijn misschien wat lomp, maar vertonen daarmee nog geen autistisch gedrag. En zeker niet driekwart van de mannen. Vrouwen willen nu eenmaal vaak dat de man ziet wat er aan haar uiterlijk is veranderd en mannen boeit dat minder. Ik maakte er indertijd een gewoonte van er elke keer bij thuiskomst op te letten en het probleem was opgelost. Het goed diagnosticeren van autisme en de varianten ervan, vereist kennis van zaken, naast een goede intuïtie. Ik vond de opmerking van Elske ook niet zo gepast maar ik wil haar toch een beetje verdedigen want het dreigt spraakgebruik te worden. Pandora, een vereniging van ex-psychitrische patienten had ooit als kreet: Ooit een normaal mens ontmoet? En, beviel het?
Thomas, mensen die zonder kennis etiketten opplakken, moet je maar vergeven want ze weten echt niet wat ze doen. |
'k Kan me helemaal vinden in deze reactie. Hier wordt weergegeven hoe de verwijzing naar een rugzakje nu éénmaal werkt. Er gaat een enorme voorbereiding vooraf aan het verkrijgen van een rugzakje. De zorgleerlingen met symptomen, die het vermoeden geven dat er een diepere problematiek achter schuilgaat, maar net niet genoeg voor één classificatie zijn inderdaad schrijnend.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 4 maart 2011, 14:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 februari 2011, 13:30
Onderwerp: Gebed voor het Midden Oosten
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Hoop dat velen dit al doen, maar laten we bidden om vrede in het Midden Oosten. Als ik met name de berichten uit Libië hoor, schrik ik.
Laten we bidden voor alle mensen daar. Laten we ook bidden voor de christenen in deze landen, die het daar al niet makkelijk hadden. 'k Krijg regelmatig mailtjes van Open Doors, waarin hier ook om gevraagd wordt. Zij hebben veel contacten in deze landen. |
'k Sluit me hier helemaal bij aan....laten we ook bidden voor de zendelingen, artsen en verpleegkundigen, in Libie die christen zijn. Dat de Heere God hen de kracht mag geven, om Zijn Liefde uit kunnen dragen. Soms voelt het of we niets kunnen doen, maar misschien is het ons gebed wat hen de kracht geeft door te blijven gaan. Gebed is zo krachtig.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 25 februari 2011, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 februari 2011, 12:46
Onderwerp: het kind met een probleem
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat ben ik wel met je eens, 'kind in nood' vind ik veel te dramatisch klinken. De manier van hulp, zoals in de afgelopen jaren gegeven, is niet altijd de oplossing. Er zijn veel - al dan niet terecht - 'rugzakken' toegekend, wat het probleem vaak niet oplost en de leerkracht niet altijd ontlast. Soms juist het tegendeel, het kan namelijk ook ten koste gaan van de rest van de groep. Dat geeft geen goed gevoel. Het kost enorm veel geld, waarvan veel aan de strijkstok (er wordt wat afgepraat door deskundigen van buitenaf , daarnaast de papieren rompslomp ) blijft hangen. De leerkracht moet het toch echt zelf, soms met een klein beetje hulp, doen. Zeker als het een gedragsprobleem betreft. Ik vraag me ook wel eens af, of ik hier voor gekozen heb. Aan de andere kant is het ook weer een uitdaging, je leert er veel van. Ik vind dat hier wel op bezuinigd kan worden. Veel geld aan iets besteden, zegt niet per definitie dat het helpt. Geef de scholen zelf het geld in beheer, dan kunnen zij de hulp op de juiste manier inzetten. Dat is nog goedkoper ook. |
Zouden de leerkrachten van het basisonderwijs en op de VMBO scholen in de grote steden van ons land er ook zo over denken? Ook NT-2 leerlingen (allochtone ll.) kunnen niet zichtbare handicaps hebben... Ik vind de bezuiniging zoals deze nu wordt doorgevoerd, nog steeds een probleem....laten ze dan in ieder geval er in de grote steden niet op bezuinigen. Hier op de Veluwe is de term een kind in nood te zwaar in de meeste gevallen, dat is zo, maar m.i. toch niet in de grote steden van ons land?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 22 februari 2011, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 februari 2011, 08:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind de term kind in nood wel erg overtrokken, daar versta ik toch wel iets ergers onder dan een kind met een rugzakje die allerhande mogelijkheden krijgt aangeboden. Kijk maar een eens bij de Raad van de Kinderbescherming of bij jeugdzorg, daar heb je kinderen in 'nood'...... |
De essentie van dit topic is, wat er gaat gebeuren met de leerlingen met een niet zichtbare handicap, nu de bezuiniging van 300 miljoen op de rugzakleerling doorgaat.Ook werkt de basisschool samen met de jeugdzorg en politie, de ZAT-teams en in het geval van een leerling uit de crisesopvang met de Kinderbescherming.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 20 februari 2011, 08:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 18:02
Onderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
|
|
|
JAN786 schreef: | In een ander topic kwam aan de orde of Jezus op aarde nu alleen mens was. Of dat Hij ook God was? Hoe denken jullie daarover?
Ik geloof dat Jezus op aarde nooit alleen als mens geleefd heeft. Hij is God van eeuwigheid samen met de Vader en de Heilige Geest. In de tijd heeft hij een menselijk lichaam aangenomen omdat het nodig was dat een mens gestraf zou worden voor alle zonden van degenen die straks bij Hem mogen zijn. Toch is tijdens zijn omwandeling op aarde zijn mens zijn nooit gescheiden geweest van zijn GOd zijn. Hoe kon Hij anders wonderen doen?
Zijn uitroep: mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten kan mijns inziens daarom ook nooit betekenen dat Hij hier geen God zou zijn. God de Vader had echter tijdelijk de gemeenschap met Zijn Zoon verbroken. Hierdoor kwam Jezus aan de weet hoe zwaar het lijden was. Hoe erg de zonde is tegen God. De toorn was voor een mens onmogelijk te dragen.
In Filipenzen 2 lezen we dat Jezus zijn Godheid verborgen heeft. Hij deed tijdelijk afstand van Zijn heerlijkheid en majesteit omdat God niet voor de zonde op kon draaien.
Jezus kon als God alles doen maar Hij wilde slecht 1 ding: De wil van Zijn Hemelse Vader. Daarom heeft Jezus zijn Godheid vaak verborgen.
Gelukkig is Hij ook mens geoworden zoals wij omdat Hij ons te hulp kan komen in onze zwakheden en moeilijkheden. Zijn Godheid helpt ons om dat te kunnen dragen. |
Wat ik denk en geloof is dat Jezus zijn goddelijke natuur afgelegd heeft, maar zonder zonde ontvangen en geboren is, omdat God Zelf zijn Vader was. In de Jordaan is Hij door Johannes gedoopt en toen is de Heilige Geest op Hem neegedaald in de vorm van een duif. Door de vervulling met de Heilige Geest kon Hij wonderen doen, zoals Hij de Vader dat zag doen, dus nooit als individu alleen. Jezus kon vervuld worden met de Heilige Geest omdat er in Hem geen zonde was. Hij heeft vrijwillig onze zonden op zich genomen, als de tweede Adam. De eerste Adam had ook vrije omgang met de Heere, totdat hij zich begon te schamen voor God.
Aan het kruis heeft Hij onze zonden op Zich genomen en moest de straf, die voor ons bedoeld was, door hem gedragen worden en die straf was m.i. geen omgang meer hebben met de Heere God in Zijn menszijn. Ik krijg elke keer weer kippenvel als ik daaraan denk. Hij wist misschien niet eens dat Hij weer opgewekt zou worden. Wat een offer.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 19 februari 2011, 18:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 16:56
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik kan me niet aan de gedachte onttrekken dat men tegenwoordig het kind soms wat te gemakkelijk een rugzakje meegeeft .....
Kan één van de leerkrachten mij vertellen hoe dat bijvoorbeeld 20 jaar geleden was of ging ?? Waren er toen ook al "zoveel" rugzak leerlingen ?? |
Een kind wat toen problematisch gedrag vertoonde, kreeg tikken met een lineaal, en thuis 'billenkoek', nu krijgt de leerkracht dat..
Maar een leerling werd zo'n 20 jaar geleden, zoals Mariska aangaf, verwezen naar een LOM/MLK school en werd gestigmatiseerd. Daar is al eerder naar gerefereerd in dit topic. Ook werd bijvoorbeeld een niet zichtbare handicap als Dyslexie amper onderkend, terwijl we nu weten dat het niets met intelligentie te maken heeft. Er was toen ook vrijwel geen aandacht voor de zorgleerling, deze werd meer bezig gehouden.
Maar ook was de maatschappij toen heel anders. En daar ligt m.i. toch ook een deel van de problematiek van nu. Er was een duidelijke rolverdeling, structuur en er was m.i. meer geborgenheid.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 19 februari 2011, 17:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 februari 2011, 15:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Op de basisscholen kan men het vaak niet aan Als ik bovenstaand stukje lees ben ik toch wel blij dat ik bij de kritische ouders hoor.........en als leerkrachten daar niet tegen kunnen kan je je afvragen of je geschikt ben om met mensen te werken........Waar je ook met mensen werkt kom je dit soort zaken tegen......En zeker in deze tijd van internet.....We leven nu eenmaal in een tijd waar je als ouder of patient of wat dan ook kritisch in het leven staat, en dat mag toch ook? Ik denk dat je daarin een omslag van denken moet maken, vroeger was het zo dat als de leerkracht je vertelde dat het zo was, je dat aannam, nu is dat niet meer zo, ouders denken mee...... En dat dat af en toe knap lastig is dat geloof ik zo.......
En of de leerkracht het nu via het MBO haalt (knap eigenlijk als je dan nog doorgaat naar een HBO opleiding) of gelijk via de pabo haalt zal mij een biet zijn.........Ik hoorde trouwens pas in de trein enkele pabo studenten vertellen dat het een mbo plus opleiding is en eigenlijk geen HBO??? En nee, mijn kinderen hoefden niet persé van hun ouders de hoogst mogelijke opleiding te volgen........en hebben toch alletwee een vak/studie waar ze zich gelukkig bijvoelen |
Het gaat in dit topic om een kind in nood. Als het goed is is de basisschool 'open minded', als dit niet zo is kan een ouder naar de Medezeggenschapsraad stappen. Er is een groot verschil tussen meedenken of willen bepalen welke leerlingen individuele begeleiding krijgen van een leerkracht. Dit probleem gaat alleen maar toenemen als de 'rugzakjes'gaan verdwijnen. Een leerkracht is juist blij als ouders meedenken, deden ze dat maar meer. Een leerkracht wordt minder blij als een (meerdere) ouder(s) vanuit een egoistisch standpunt eisen gaat (gaan) stellen en niet het beste voor alle leerlingen en het pedagogische klimaat voor ogen heeft (hebben). En dit pedagogische klimaat (o.a. veiligheid bieden aan élke leerling, ook aan het autistische of angstige kind) zal zeer zwaar belast worden als leerlingen de extra begeleiding van het 'rugzakje' moeten gaan missen. Dan wordt het steeds meer het recht van de sterkste en daar zal elke leerkracht bij gaan steigeren. Als christelijk basisonderwijs is het juist een prachtige uitdaging om álle leerlingen tot hun recht te laten komen, niet alleen diegene(n) die een goed verstand heeft ontvangen óf een mondige ouder heeft. De leerlingen van nu zullen de maatschappij van straks zijn. Als de rugzak verdwijnt zal de leerkracht weer meer aan symptoombestrijding moet gaan werken, dan dat de daadwerkelijke oorzaak van een leerling met een niet zichtbare handicap door een ertoe opgeleidde professional kan worden behandeld.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 19 februari 2011, 15:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 08:34
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik ben er niet zo heel erg in thuis en heb een vraag.Is er enige jaren geleden niet juist door die ouders voor gevochten die leerlingen in het reguliere BO te houden? |
Ja, het Weer Samen Naar School project. Het fundament hiervoor is echter de regeling omtrent de 'rugzakleerling', leerlingen die eigenlijk Speciaal Onderwijs nodig hebben. Met deze regeling kun je extra zorg en professionele, gespecialiseerde zorg inkopen, waardoor de leerkracht meer ruimte krijgt om de leerling goed te begeleiden met programma's, speciaal voor deze leerlingen ontworpen. Juist op deze regeling wordt nu enorm bezuinigd. Dus de leerling kan niet meer naar het Speciaal Onderwijs en krijgt op de basisschool minder of geen extra c.q. individuele begeleiding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 05:59
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Tijdens de verkiezingen schreef ik dat de mensen die nu kiezen voor de aanpak van Marokkanen daarin teleurgesteld zullen worden en feitelijk een asociaal beleid mogelijk maken. Kinderen die vroeger naar het speciaal onderwijs konden, kunnen dat niet meer. Fijn voor de ouders en de kinderen. Wat nu wordt voorgesteld is de laatste stap van de ontmanteling van speciale zorg voor kinderen met een niet-zichtbare handicap. Lang niet iedere basisschoolleerkracht is geschikt, bekwaam en gemotiveerd om met deze kinderen om te kunnen gaan.
Thomas, de kwaliteit van een samenleving kun je aflezen uit de mate van zorg voor zwakkeren. |
Ja, dit is precies wat ik bedoelde. De minister van Onderwijs geeft aan dat het aantal rugzakleerlingen enorm gegroeid is, maar hij vermeld daarbij niet dat het voor een basisschool bijna niet meer mogelijk is een leerling naar het Speciaal Onderwijs te verwijzen. Logisch gevolg lijkt me dat het aantal leerlingen met een heftig probleem (de rugzakleerling) sterk gegroeid is. Het is nu dus mogelijk, dat een leerkracht een combinatiegroep heeft, met meerdere 'rugzakleerlingen'. De eisen om (ook in een combinatiegroep waarin meerdere leerlingen zitten die een 'rugzakleerling' zijn) de nodige leerstof bij te brengen, voor een goede score op de CITO-eindtoets, kan problematische situaties veroorzaken, als de odersteunende 'rugzak' weg gaat vallen. Deze leerlingen kunnen lessen gaan verstoren door hun gedrag (waar ze vaak niets aan doen kunnen)... Problemen, bv. met ouders die gaan eisen dat een 'rugzakleerling' van school verwijderd wordt, terwijl dat dus bijna niet meer mogelijk is..... Elk vak heeft zijn zeer schrijnende problematiek, maar om over de rug van een (klein) kind in nood te bezuinigen... Ja, ik wil daar graag een topic over openen. Waarom? Omdat ik het een verkeerde tendens, een zorgelijke ontwikkeling, vind.... het gaat hierin niet specifiek over het onderwijs (het topic gaat over een kind), maar over een tendens. Ouders hebben vaak het inzicht niet om te zien wat er aan de hand is en gaan hun kind soms ook afwijzen en negatief benaderen. Dit kan een leerling in een negatieve spiraal brengen en een negatieve ontwikkeling voor een klein kind in werking zetten, ook buiten de school. En deze leerlingen vormen wel een onderdeel van de maatschappij over twintig jaar.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 18 februari 2011, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 februari 2011, 00:12
|
|
|
Graag zou ik een topic willen openen over de gang van zaken in de politiek m.b.t. de 'rugzakleerlingen' in het (basis)onderwijs. Er wordt verdraaide informatie naar buiten gebracht, waar iemand die niet werkzaam is in het onderwijs meteen intrapt.
Wat maakt het bij jullie los, wat roept het bij jullie op dat er nog meer bezuinigd gaat worden op de kinderen met een probleem, terwijl de admimistratieve rompslomp handen vol geld en zeeen van tijd kost....en daar wordt geen cent op bezuinigd, [url]integendeel[/url]
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 18 februari 2011, 12:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |