Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:29
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou dat gevoel ken ik niet zo.
Thomas, zeven weken vakantie... |
Dat gaat er binnenkort af hè. Eindelijk gerechtigheid tegenover de basisscholen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Denk ook dat het een heel verschil is of je werkt of niet......... Als je een drukke baan hebt is het heerlijk eea even los te laten en je zinnen eens te verzetten.... Maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik vroeger blij was als de scholen weer begonnen......Had wel wat dat vrije leven, niet zo op de klok leven....... |
Goed om dit te lezen, 'k dacht even dat ik daar niet normaal in was. Al doe ik m'n werk met plezier, 't is ook heerlijk als de druk er een poosje af. En vrijheid ligt een mens meer, toch? Ik kan heel erg genieten van m'n vakantie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:32
Onderwerp: Retraite
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | De pot verwijt de ketel......hoe is dat spreekwoord ook alweer...... |
dat hij zwart ziet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 10:48
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | 6 weken vakantie gehad, maar ben blij dat ie voorbij zijn... |
Dat herken ik niet zo, Suus. Is nogal een verschil; 6 weken vrijheid of weer helemaal (al strijd ik daar wel tegen) opgeslokt te worden door je werk. Maar gelukkig zijn er ook nog weekenden. Jullie hebben ook wel weer gelijk hoor, ritme is goed voor een mens.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 18 augustus 2010, 10:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 22:15
Onderwerp: BZJ dag
|
|
|
MARIO216 schreef: | Woon zelf op het platteland, kan soms een beetje boers overkomen, kan stug zijn............heb wel de eigenschappen. |
Vandaar dat jij mocht komen. Een boer (of iemand die daar op lijkt) is erg in trek hè, bij veel vrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 21:33
|
|
|
MARIO216 schreef: | Er was al zo'n topic geopend bij van alles wat of bij vriendschap en relaties of elders. Heb zelf gesolexes, toppie dag. |
Ben jij boer dan, Mario?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 20:21
|
|
|
MARIO216 schreef: | BZJ |
'k Heb ook maar niet gereageerd, omdat ik ook geen idee heb wat dit betekent. Mijn eerste gedachte was; Boer zoekt J....... Tja , toen stopten mijn gedachten.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op dinsdag 17 augustus 2010, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
'k Heb voor het eerst gewerkt met een (nieuw) digitaal schoolbord en het werkte! De kinderen waren ook erg enthousiast, al heb ik er nog maar weinig meegedaan. Na heel veel jaren met een wit krijtje gewerkt te hebben, moet je - als leerkracht - best even een switch maken. Maar ik ga het vast nog leuk vinden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 augustus 2010, 17:14
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
Afgelopen zaterdag ben ik naar de Apenheul in Apeldoorn geweest. Voordat we gingen heeft m'n nichtje me even haarfijn uitgelegd, wat ik daar kon verwachten. Ze zei; het is eigenlijk net als Dolfinarium, alleen zijn hier alleen maar apen. Het klonk zo heerlijk wijs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:39
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ben ik net weer lekker aan het werk... heb ik bijna wéér twee weken vakantie....
En toch, reken maar dat ik ervan geniet!!! |
Dat is geluk hebben! Maar je hebt het vast en zeker dik verdiend. Geniet ervan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 22:18
|
|
|
MARIO216 schreef: | Iedereen weer lekker aan het werk na de vakantie |
Natuurlijk!
Echt weer genieten, vakanties zijn veel te lang en te saai. Wie dat toch ooit heeft uitgevonden
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 16 augustus 2010, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 19:04
Onderwerp: Concerten Sela in september
|
|
|
Ook ik ga naar een concert van Sela, maar waar ik heen gauw hou ik liever geheim. Dat is pas écht een avondje uit, een avondje zonder CM en CM-ers. Mocht het toevallig Bunschoten zijn, dan negeren jullie me wel hè.
Mezelf als Anoniempje op de lijst zetten heeft weinig zin, want dan weet iedereen het nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:58
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Gelukkig weet zelfs mijnheer van Dale wat picknicken is |
Een stille hint, dat we een beetje off-topic gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 18:14
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Excussssssse me Gedachteloos en gedachtenloos worden beide gebruikt in de Nederlandse taal maar hebben verschillende betekenissen.Zonder N betekent het zoiets als "zonder nadenken handelen" met N betekent het "zonder gedachten" zijn,niet nadenken dus(eigenlijk onmogelijk)
(ik moest even een typfout corrigeren ) |
Van Dale schijnt het woord gedachtenloos niet te kennen, lees ik net op internet.
Weet je wat wel balen is? Ik ben zo druk met de woorden gedachteloos en gedachtenloos, dat ik de aardappels (of schrijf je aardappelen ) laat aanbranden. Hoezo gedachteloos/gedachtenloos.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 16 augustus 2010, 18:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 17:59
Onderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | twee conclusies (of eigenlijk een vraag en een conclusie): 1. spreken wij elkaar over 10 jaar weer/nog?
2. ik blijf alleen. na 2 'relaties' vind ik het wel gezegend... |
Dat is duidelijke taal!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 augustus 2010, 17:56
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Toch nog even niet, maar het is wel ontopic vlg. Thomas...
De correcte spelling is toch echt gedachteloos, dus zonder n! Waar zitten jullie toch met je gedachten?? |
Oei , gelukkig heb ik alleen maar de vraag gesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 21:49
Onderwerp: Datingsite een taboe?
|
|
|
RENSKE067 schreef: | in het begin wist eigenlijk niemand dat ik op cm zit (ikzelf geloof ik ook niet eens) deed er toen ook niet veel mee vanaf het moment dat ik actief mee ben gaan doen ben ik daar ook gewoon open over geweest mijn familie en vrienden weten het allemaal en ik was ook niet echt op zoek meer voor de gezelligheid en zou wel zien of ik nog een keer een leuke vent zou treffen ik ben nu driekwart jaar verder en heb de ware ondertussen gevonden en iedereen weet ook dat ik hem van internet heb geplukt dus een happy end voor ons ondertussen zijn er volgens mij al behoorlijk wat koppels ontstaan en ik hoop dat er nog veel stellen zullen volgen |
Ik vind het echt (nog steeds) superleuk voor jullie!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:47
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Carien, van harte!!! Een fijne dag verder!
Groetjes, Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 17:46
Onderwerp: Uiterlijk of innerlijk
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hmm, jij bent gewoon knap ..... (en lief insite) Maar goed dat haal ik niet van een foto, wel van avondje stappen Arnhem |
Jij durft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 15:02
Onderwerp: Uiterlijk of innerlijk
|
|
|
PIETER649 schreef: | werd tegen mij ook vaak gezegd... je bent te knap voor mij
nou ben ik natuurlijk best knap... dat dan weer wel...
maar soms bekroop mij het gevoel dat er gewoon een slijmbal tegenover me zat.... |
Dat probleem heb ik nou ook altijd!
Maar ik geloof ze gewoon niet, al hebben ze meestal wel gelijk.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 15 augustus 2010, 15:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:57
Onderwerp: WAARSCHUWING AAN IEDEREEN
|
|
|
Ik ben het wel met Annette eens, al kan je altijd iets overkomen waar je niet op rekent. Maar zoveel geld geven aan iemand, waar ik misschien hooguit verliefd op ben. Daar is meer voor nodig. En zulke verhalen zijn inderdaad bekend. Er zijn mensen op CM die ik met een gerust hart geld zou uitlenen, maar daar heb je dan ook iets mee opgebouwd. Maar misschien denk ik dat ik teveel mensenkennis heb hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:47
Onderwerp: Luisteren
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vond het wel iets voor CM Willie........ |
Ik ook, Willemijn! Heel mooi en treffend gezegd, nu de praktijk nog.
Marijan, die 'm goed kan volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:40
Onderwerp: Omgang met elkaar in de chat-room
|
|
|
'k Ben gisteren een poosje in de chatbox geweest en heb even met m'n oren zitten klapperen. 't Kan zijn dat ik 't wat ontwend ben hoor.
Ik wil nog wel even een tip geven; probeer iets meer te luisteren naar een ander, dan ben je al een heel eind.
Tjongejonge, het lijkt wel een kippenhok soms. 't Heeft ook wel weer iets grappigs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:33
Onderwerp: Werkverslaving een onderschat probleem
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | komt-ie toch van een kouwe kermis thuis
maar werkverslaving?ik zal er weinig last van krijgen. tenminste: ik zou verslaafd aan mijn werk kunnen worden omdat ik het zo verrektes te leuk vind! helaas, maar soms ook wel 'gelukkig', denkt de rijtijdenwet daar ietsje anders over, en da's maar goed ook. je wil tenslotte niet meemaken dat je een bus ergens in een woonkamer parkeert omdat je te weinig slaap hebt gehad.. soms merk ik het nu al aan mezelf, na 3 vroege diensten begin ik toch wel te merken dat ik eerder naar bed moet (23.00 je bed in en on 04.00 er weer uit, dat houdt niemand lang vol...) |
Zullen we dit onderwerp over 10 jaar nog eens bespreken? 'k Neem ook aan dat je (nog) alleen bent, anders zou dit ook wel eens een probleem kunnen worden.
Maar dat je geniet van je werk, is wel heel mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:30
Onderwerp: Queen and gospel
|
|
|
MARY052 schreef: | Jammer dat je het woord zeikerds gebruikt Maris, voor mensen die serieus met hun geloof bezig zijn.Ik heb me tijdens het lezen van dit onderwerp zeer verbaasd over het feit hoe laconiek mensen om gaan met de muziek waar ze naar luisteren. Satan lacht in zijn vuistje
Mary |
Dat vind ik ook jammer. Met mensen naar de mond praten, maak je kennelijk makkelijker vrienden Dan maar minder vrienden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 augustus 2010, 14:22
Onderwerp: Retraite
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ken je God Mieke? |
Chat, weet je dat iemand ook kunt kwetsen met zo'n opmerking? 'k Begrijp goed, dat Mieke hier niet op ingaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 22:45
Onderwerp: Picknicken bij het henschotermeer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Er waren 2 nieuwe picknickers die hadden gehoopt wat CM-ers te leren kennen. Gelukkig vond ik het kleine gezelschap heel erg fijne mensen. We waren met 5 ipv 14 of zo dus de quantiteit was mager maar de kwailiteit was wel leuk. Voor mij was het geslaagd. Ach, die 100 km enkele reis was dus meer dan de moeite waard.
Frank |
Er zijn dus mensen die zich opgeven, maar zich niet afmelden? Dat zou ik echt niet leuk vinden, als ik het georganiseerd zou hebben. Niet zo netjes eigenlijk. Maar gelukkig hebben jullie het gezellig gehad!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 23:28
|
|
Naar boven |
|
|