Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 augustus 2010, 11:10
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | laat je woorden met zout besprenkeld zijn tessy! weet je wat ik me overigens afvraag? paar bladzijden geleden stond er van iemand een bericht, dat de gemoederen nogal in beweging brengt, omdat er gevraagd werd de uitdaging aan te gaan.... maar wat ik wel lees, is dat 1 negatief bericht maar liefst meer dan tien!! negatieve berichten oplevert!! en, zolang er antwoorden blijven komen, heeft die persoon misschien ook steeds weer een nieuw aanknopingspunt om een negatieve reactie te geven. dus..... actie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactiegeeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie geeft reactie enz....... |
Wanneer is de volgende picknick ?
jaja 'k weet het, eerst maar wachten tot dat Henschoteruitje voorbij is, toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 15:58
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | gewoon negeren, het is immers voor dames... |
1 van de mannen roept in het mannentopic "weg met de metroseksueel"... Apart vind ik dat, want beste Laurens, er zijn ook mannen die iets anders in elkaar zitten dan die ruwe bolster blanke pit of misschien wel een mix van die 2. Mannen zijn verschillend, net zoals de ene vrouw de andere vrouw niet is. Doe je nu niet ernstig tekort aan je eigen soort ???
Dames, hoe denken jullie hierover ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 14:49
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | kan niet anders??
even tellen...eh...de eerste was een verlaat ontbijt...de 2e een laten lunch de 3de bij een half bakkie leut van Han...de 4e als borrelhapje bij nog een bakkie leut enne...de 5e..vanmorgen als ontbijt.. het kan zijn dat ik er nog één vergeten ben hoor |
ik moest er 1 achterlaten op de grote stille heide... Anders ging een wesp mee de auto in... grrrr... nou ja, ik had er nog 2 in een zakkie... tnx Han (en Visser natuurlijk) Maar eh, Marieke... ja die was pas echt verslaafd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 augustus 2010, 14:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Inderdaad aan jullie reacties te lezen is dus precies gebeurd waar ik bang voor was. Wat hebben de kinderen toch een fijne tijd met elkaar gehad. En wat zien we er weer naar uit elkaars kinderen weer te zien..... Mensen dit is een dating site, het gaat erom dat je elkaar leert kennen en sommigen zijn op zoek naar een partner!!!! Als je elkaars kinderen wilt ontmoeten ga dan naar het Libelle forum! Ik begrijp dat ik me niet geliefd maak met mijn opmerkingen, zwak uitgedrukt, maar ik hoop dat jullie eens een keer nadenken over waar je mee bezig bent. Het is niet mijn intentie om mensen in het harnas te jagen, maar om eens een keer een echt gesprek op gang te brengen. De laatste tijd is mij verweten dat ik een kinderhater ben, dat ik niet iets met vrouwen wil, als ze kinderen hebben. Dat ik sowieso nooit een vrouw met een verleden zou willen hebben. Dit zijn verwijten die totaal ongegrond zijn. Het gaat mij erom duidelijk te maken dat als je activiteiten organiseert in het kader van een dating site, je wel in de gaten moet blijven houden dat het natuurlijk past in het kader van die site. En tot mijn schrik kom ik tot de conclusie dat jullie meer met elkaars kinderen zijn bezig geweest dan met elkaar. En ik vraag me daarom in alle ernst af of dit past in deze site. De hatelijke term Libelle gebruik ik niet voor niks, omdat het in mijn ogen echt die kant op gaat. In plaats van een uitdaging zien jullie dit als een beschuldiging. Ik daag jullie uit eens te bewijzen dat deze activiteit in de doelstelling van deze site past en het niet tegenwerkt. |
beste Chatuliem, Het enige wat je weet is wat je hier leest, zooooo anders dan in het echt want je vergeet de helft. Je weet, ik heb geen kinderen en ik herken niet hetgeen jij schrijft. Houdt alsjeblieft op met je 'libelle' opmerkingen en als je echt wilt weten hoe het gegaan is, probeer het dan zelf eens uit in real life, i.p.v. het te weten via berichtjes. 't is maar een tip. Ik vond het super gezellig !!
Suus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 22:34
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Nee hoor Mario, de laatsten vertrokken zo tegen half 8
ik vond het weer een hele geslaagde middag!!
owwwwwwww ik vergat de bolussen... heeeeerlijk!! Visser, bedankt!! |
allen bedankt voor de gezellige middag... de zeeuwse bolus was idd. erg lekker... de donuts mochten er wat mij betreft ook zijn, en ow wat een hete tomaat, haha ('t bleek een pepertje te zijn ) Wanneer is de volgende Han ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 19:00
Onderwerp: naar de disco
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | ha luitjes, bij deze de lokatie waar we af hopen te spreken; het wordt "cafe rumours" in amersfoort, zodat ook de mensen die alleen iets zouden willen drinken, en hun knieschijven willen sparen, er voor kunnen kiezen om mee te gaan....
we kiezen voor de zaterdag, omdat op vrijdag niet alle zalen open zijn. om 9 uur is de zaal "de legends" open, dus lijkt het me een goed idee om daar af te spreken. er worden daar de nummers van afgelopen 20 jaar gedraait. vanaf 11 uur is de zaal "down under" toegankelijk voor publiek, met de toppers uit de klassieke popmuziek.
de adresgegevens; Rumours Lavendelstraat 9-13 3811CN Amersfoort 033-4612247
en de internet link is; http://www.rumours.nu/
ik kopieer uit de site;
Voor een avond compleet uit je dak ben jij in Cafe Rumours op de juiste plaats!! Rumours is het grootste cafe van Amersfoort in het hart van de stad. Met 4 verschillende zalen is hier voor ieder wat wils!
Ons nieuwste thema heet Rumours... Down Under,hier hoor jij de echte klassiekers uit de Pop geschiedenis! Je kunt hier plaatsnemen aan de eindeloze bar, maar de barkeepers zullen ook zeker zorgen voor gezelligheid en een feestje! . Compleet ingericht in Australische stijl...de naam zegt het al?Rumours?Down Under.
Vanuit Cafe Down Under loop je zo door naar The Legends? The Legends is een mooi danscafe aangekleed met bijzonderheden uit de muziekgeschiedenis. Onze muziekstijl in dit deel van de Rumours is de muziek van de laatste 20 jaar afgewisseld met de populaire hits! Ingericht met een pooltafel, internet en darts!
In Rumours ?Swing? onze ruime danszaal, met een grote en een kleine bar, kan je een avond geweldig uit je dak gaan. De huis- en gastdeejays zullen je vermaken met de allernieuwste urban, club en hardstyle! Dj Twinnie zorgt elk weekend voor een vet feestje en hou de agenda van The Swing in de gaten op de website!
De Rumours was niet compleet geweest zonder de Inn, het gezelligste feestcafe van de stad! De echte feestnummers en hits uit de top 40 komen hier voorbij!
Doordat Rumours uit verschillende delen bestaat, maar liefst 4 zalen en 3 dansvloeren, is dit de perfecte locatie voor feesten en partijen vanaf 50 tot 1000 personen! Hier wordt veelvuldig gebruik van gemaakt door scholen en bedrijven om een spetterend feest te organiseren.
k hoop jullie daar te ontmoeten..... come-on and dance with meeee!
en ja, ik het-er zin an carien! met dank aan zinga, die me aan dit adresje hielp; en aan marieke, voor t gebruik van haar acount!!
groetjes (en tot 7 augustus ) van anoniempje 35+
mannen: anoniempje 40+
vrouwen: anoniempje 35+ suus 44 jaar |
Kan het zijn dat de danszaal pas op de volgende tijd geopend is ? 22:30-05:00 (dus vanaf 22:30 uur) ? Zijn er ook (behalve drankjes) kosten aan verbonden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 16:12
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oke oke, hihi, 19 dames, en 20 heren........ en er is vast iemand die even wil helpen de bungalowtent op te zetten??? |
HANNAH810 schreef: MARIEKE897 schreef: we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de tweede pagina van dit topic......inclusief foto van het restaurant. ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop nog op een stapel extra aanmeldingen, en hoop jullie komende zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud) Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar (heeft inmiddels vervoer) Lielie304 Erika 129 35 jaar Grace585 53 jaar met kinderen Trijnie 48 jaar Miekjes285 41 jaar Angelique 49 jaar Mariska johanna598 48 jaar anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin marieke913 37 jaar imke917 54 jaar, met vriendin sandra206
Cor299 49 jaar Martien579 41 jaar (onder voorbehoud) Visser278 43 jaar Henduk729 40 jaar Timo 194 25 jaar Geholi 202 50 jaar Rob325 52 jaar Andre671 33 jaar Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede. Henk546 (onder voorbehoud) Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.) Billy701 48 jaar gert856 52 jaar (onder voorbehoud) dirk548 42 jaar (onder voorbehoud) rick261 30 jaar sambal490 35 jaar(onder voorbehoud) frankt627 46 jaar(onder voorbehoud) gauke185 46 jaar William521 39 jaar neemt iemand mee (onder voorbehoud)
we zitten dus op 19 vrouwen, en 20 mannen! er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........ de heide is nog lang niet vol!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 15:54
Onderwerp: naar de disco
|
|
|
MIEKJES285 schreef: | Miekjes 41 jaar...(.hoor wel welke datum het precies wordt).... l |
volgens mij heb je niet de goede lijst gekopieerd Miekjes... De datum is: zaterdag 7 augustus as.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 29 juli 2010, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 12:57
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Dat had je goed begrepen Miekjes, ik heb het er met Jonathan over gehad en volgens mij is het niet de bedoeling om in een bungalowpark te gaan zitten..zeker niet als je de rust en stilte op wilt zoeken.
Maar ook begreep ik dat Carin dit topic zolang overneemt...dus voor vragen kun je het beste bij haar zijn. |
haha, een bungalowpark lijkt me ook niet echt de geschikte plek. Meer zo'n kampeerboerderij, zoiets waar ik in mijn tienerjaren heen ging op een vakantie van YFC.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 11:13
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Heej! Lief van je! Kun je de zon even deze kant op sturen? |
Helaas Marieke, 't regende hier net, dus zal dat maar niet jou kant op sturen... hopelijk heeft Carin beter weer... maar eh... geniet er van he'
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 29 juli 2010, 11:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:59
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Sja...maar niet langer dan een maand of negen hoor! Das toch wel de limit |
haha Tess, ik moest daar ook gelijk aan denken... eh, maar Carin ... ow ja die kat haha... sorry Carin...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 juli 2010, 10:47
Onderwerp: schrijf wat aardigs over je voorganger
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Sja...daar kan k zelf niet over oordelen natuurlijk!
Oh, nou moet k weer wat over jou zeggen dus...
Ik vind het heel knap dat jij de Sabbat houd op de manier zoals die bedoeld is...dat kom k niet veel tegen
Zie je wel dat k af en toe best es profielen lees |
Tess, je bent een leuke meid, behulpzaam en staat open voor de mening van een ander...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:16
Onderwerp: Alleen voor vrouwen
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Het idee is om een einddatum vast te zetten om je op te geven zodat we op tijd kaartjes kunnen gaan bestellen... Eén iemand zal dan in 1 keer alle kaartjes bestellen zodat we wel allemaal bij elkaar zitten.
Voor de dames die toch een endje moeten reizen kan ik vast wel een slaapplekje creëeren, heb sowieso 1 bed en ruimte genoeg voor luchtbedjes, stuur dan maar ff een mailtje
Wie gaan er mee naar Lenette van Dongen in februari 2011 / Rotterdam;
Tessybear Willemijn (met dochter misschien) Wadriaan Carin Susannah Miekjes
Anoniempje (onder voorbehoud)
Het is alleen voor vrouwen en er kunnen nog veel meer meiden mee! We zijn wel van plan ergens te gaan eten voor die tijd! Ga je mee? Gezellig!! |
Ik zou graag ook dat slaapplekje willen reserveren Tess...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 20:07
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
PETERZLND066 schreef: | Zegen en Groet Wil dit onderwerp toch is onder de aandacht brengen onder ons. Wil hierbij opmerken dat ik dus niet sexverslaafd ben, maar jij mischien wel. En denk je welicht, ach zo af en toe. Wist je wel van jezelf dat je het Koningkrijk geen zin,s in zult gaan. God ook jou wel wil helpen, maar vecht er dan ook voor. Of kan jij twee Heeren dienen.? Stop er dus mee en bekeer je, en kom met heel je hart voor de voeten van Jezus en laat je wassen in zijn bloed. En zorg er voor je gedachten ook rein blijven en/of zoek hulp. Zegen en suxxes. |
Wat drijft je om zo een topic te starten ? Ik krijg er een gevoel bij van wijzen met het vingertje... ik vraag me af of als je iemand die seksverslaafd is en op deze manier zou benaderen of dat de goede manier is. Het helpt mijns inziens eerder er gewoon voor die persoon te zijn, en diegene een luisterend oor te bieden...
Ik vind het te gemakkelijk om te zeggen dat iemand niet in het Koninkrijk van God zal ingaan, zonder de achtergrond van die persoon te kennen... Volgens mij kun je daar mensen mee kwetsen en bereik je misschien juist niet wat je wilt bereiken, namelijk dat zo iemand God leert kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 18:54
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik zie in dit topic wel errug veel boeken voorbij komen over christelijk leven. Nou zal ik wel een enorme heiden zijn, maar mij trekt die lectuur totaal niet, kan me ook niet heugen ooit een dergelijk boek gelezen te hebben. Mijn vraag is dan ook: lezen jullie dat soort boeken echt of wil je gewoon goed voor de dag komen op dit forum??? Tweede vraag, op andere topics ben ik in het verleden namen tegengekomen waar toen zwaar voor gewaarschuwd werd omdat het dwaalleraars zouden zijn, dezelfde namen kom ik in dit topic weer tegen, dan als bejubeld schrijver... in hoeverre verdiep je je in de achtergrond van een schrijver voordat je iets van hem leest?? Als het idd een dwaallicht is, had je je beter bij den Bijbel kunnen houden, toch?
ps. vanavond ga ik bij Bol.com het boek "ooit evangelisch" bestellen, aanrader of niet? |
oke, jij leest ze liever niet, dat kan. Maar ik lees een chr. boek echt niet om er 'goed mee voor de dag te komen' Lijkt mij niet echt de bedoeling...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 17:36
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ach er zijn ook mensen die nooit op gang komen |
met eten bedoel je ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 12:39
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | begin dan maar met een puntmuts op te zetten ..... |
nee joh, dat past nooit in die bagagetas...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 12:31
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | het weer voor komende weken
nacht temperatuur : 25°C dag temperatuur : +32°C wind verwachting : 2-3bft neerslagkans : 0.00 mm
hahaha...Greece / Rhodos....here we come |
De pessimist ziet enkel maar naar wolken, zwaar en grauw, De optimist zoekt tot het laatst naar kleine stukjes blauw.
En zelfs als die verdwenen zijn dan hoopt hij dat weer gauw, Een zonnestraaltje schijnen zal door kleine stukjes blauw. Maar eh, geniet van het mooie weer... ! Het is je gegund...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 28 juli 2010, 12:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | MARIEKE897 schreef: we willen dus op 31 juli voor de derde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de tweede pagina van dit topic......inclusief foto van het restaurant. ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop nog op een stapel extra aanmeldingen, en hoop jullie komende zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
Johanneke 817 32 jaar, met kinderen Hannah810 37 jaar met kind Marieke897 39 jaar met kids (onder voorbehoud) Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud ) Susannah475 44 jaar zou graag met iemand meerijden Lielie304 Erika 129 35 jaar Grace585 53 jaar met kinderen Trijnie 48 jaar Miekjes285 41 jaar Angelique 49 jaar Mariska johanna598 48 jaar anoniempje, rond 45 jaar, met vriendin marieke913 37 jaar imke917 54 jaar, met vriendin
Cor299 49 jaar Martien579 41 jaar (onder voorbehoud) Visser278 43 jaar Henduk729 40 jaar Timo 194 25 jaar Geholi 202 50 jaar Rob325 52 jaar Andre671 33 jaar Lucas 715 29 jaar zoekt nog vervoer vanaf station ede. Henk546 (onder voorbehoud) Marcowaal200 39 jaar met 2 kinderen (heeft 2 plaatsen over voor regio sliedrecht.) Billy701 48 jaar gert856 52 jaar (onder voorbehoud) dirk548 42 jaar (onder voorbehoud) rick261 30 jaar sambal490 35 jaar(onder voorbehoud) frankt627 46 jaar(onder voorbehoud) gauke185 46 jaar William521 39 jaar neemt iemand mee (onder voorbehoud)
we zitten dus op 15 vrouwen, en 20 mannen! er kan nog méééér bij, er kan nog méééér bij........ de heide is nog lang niet vol!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 23:41
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Het lijkt mij heerlijk met een groep mensen eens een weekend God te zoeken. Tijd van vasten met zijn allen te nemen, bidden voor mekaar, mekaar steunen door alle dingen los te durven laten en mekaar zegenend daar te ondersteunen. Met als doel God te ontmoeten.
Ik denk dat het goed is ergens lekker in Nederland een eenvoudig boerderijtje te huren. Daar dan een weekend in mega eenvoud door te brengen dus. Dus geen luxe, geen drank, maar eenvoud, afstand doen van de luxe die ons tijdverdrijf is geworden. Veel tijd voor bijbelstudie en stilte te nemen. En natuurlijk ook wel eens gewoon over ons menszijn en gevoel praten.
Ik denk als je dit oprecht met een aantal doet dit ook nog eens fijn is en vriendschap schept.
Misschien een idee voor ergens in de herfst..
Ik post dit en zal komende week wel van iemand horen of er belangstelling voor is.
ik kan alleen in de even weekenden dus het wordt iets van weekends van 11, 25 september of 9, 23 oktober of 6, 20 november |
Ik vind het een mooi idee. 11 september wordt voor mij erg lastig (is mijn zussie jarig)... maar andere data zou ik kunnen. Als 't een beetje betaalbaar is zou ik graag meewillen... alhoewel ik het vasten dan niet letterlijk moet nemen... maar tijd voor God... en met een groep, ben er helemaal voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 20:08
Onderwerp: verder...
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat zeg ik Sus, en als je reakties terug leest, ook in vorige topics, zul je zien dat nog meer mensen dat wel eens zeggen. Als je niet in jou straatje reageert klopt de anders reaktie nooit, trekt men dingen uit zn verband, begrijpt men je niet of moet men enkel opbouwend reageren. Maar dan wel op de manier die jij opbouwend vind., en die komt op mij vaak over alsof je enkel maar bevestigd wil worden in jou denkwereld. Je lijkt precies te weten hoe je wilt dan men op je reageert. We begrijpen het wel, maar zijn het dan enkel niet met je eens. En dat lijkt jij niet te kunnen begrijpen. En wat ik nu schreef klinkt in jou oren vast heel onaardig, maar t is dus juist opbouwend bedoelt!
Nogmaals, ik denk dat Jonathan perfect met de juiste woorden neergezet heeft wat ik denk,ik kan het niet beter uitleggen dan hij.
En wat ik bedoelde met wat je hier niet ging vinden, cm is een dating site, een site met mensen uit alle richtingen van het christelijk geloof. Als jij diepgaande gesprekken wilt voeren, kom je hier dus verhalen uit al die richtingen tegen. Als je aangeeft dat je snel verward raakt en problemen met je beeld van God krijgt vraag ik me dus af of je op de juiste site zit om diepgaande gesprekken te voeren. |
Ik doelde niet op de contacten hier op C.M. ik doelde op mijn eigen sociale omgeving in real life. Blijkbaar was dat voor velen niet duidelijk hier. Ik plaats het op C.M. omdat ik jullie hulp vraag in gebed, niet omdat het over jullie op C.M. zou gaan.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 27 juli 2010, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:41
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Daar heb ik het ook over, maar zoals gebruikelijk heeft de ander het bij het verkeerde eind als hij of zij anders antwoordt dan dat jij graag wilt horen. |
wie zegt dat ? En zijn dat mensen die mij goed kennen dan ? Ik begrijp niet goed wat je nu bedoelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:30
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik heb het niet over het forum. Ik doelde op mijn sociale contacten. of beter gezegd, het gemis daarvan. |
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie reacties...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:28
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Lieve sus,
Ik denk dat mensen je veel meer begrijpen dan dat jij denkt. Enkel hebben die mensen een andere kijk op je situatie dan jij zelf hebt. Daardoor lijk jij vaak te denken dat men je dus niet begrijpt, terwijl mensen jou juist graag willen helpen op je problemen en verdriet op een andere manier te benaderen. Zoals vaker gezegt hier, je helpt iemand niet door hem te bevestigen in zijn zielig zijn, je helpt iemand door hem manieren te laten zien hoe je ook met die dingen om kunt gaan. Maar vaak als iemand op dit forum dat probeer reageer jij juist met de opmerking dat mensen eens wat opbouwender moeten doen. De meeste proberen dat nou juist, maar jij lijkt alles juist als kritiek op te vatten.
Je hebt nu een heel lang persoonlijk stuk op het forum gezet, om ons te overtuigen dat we je verkeerd begrijpen. Maar ik denk echt dat jij ons nu juist verkeerd begrijpt. Bovendien maak je jezelf wel heel erg kwetsbaar voor mensen die hier niet met zuivere redenen zitten (ja helaas, die zitten ook op cm) . Als ik ook lees wat jij zoekt heb ik ook een beetje het idee dat cm niet de juiste plaats is om dat te zoeken.
Ik vind dat Jonathan heel mooi verwoord wat ik zelf ook dacht, enkel als ik dat neerschijf weet ik dat het bij jou overkomt als een regelrechte aanval.
Ik wens je veel sterkte toe. |
Ik heb het niet over het forum. Ik doelde op mijn sociale contacten. of beter gezegd, het gemis daarvan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:18
Onderwerp: is vasten iets wat we zouden moeten doen
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | volgens mij is het de bedoeling om de 'luxe' achter je te laten David..sober te leven een weekend samen. Of ik heb het verkeerd begrepen, kan ook
ik zou ook wel meewillen, maar als het om het echte vasten gaat dan doe ik het niet. Ik mag geen dagen eten overslaan, dit ivm vroegere eetstoornis. |
Wat minder luxe eten vind ik prima, maar vasten zal bij mij alleen maar leiden tot hoofdpijn... ik moet echt grazen (verspreid over de dag eten) haha (en veel koffie )... anders krijg ik migraine... Vasten kan als je er lichamelijk gezond genoeg voor bent...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 27 juli 2010, 19:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:02
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Suus, ik moest even zoeken, maar heb mijn reaktie op een stukje van jou terug gevonden... ik hoop dat je het nog een keer doorleest, en dat je er wat aan hebt...
SUSANNAH475 schreef: "Het is niet zo moeilijk als je denkt" ?
Nou, ik denk als je mijn achtergrond beleefd zou hebben dat het een stuk moeilijker voor mij is dan jullie misschien denken. Ik heb moeten vechten voor mijn identiteit, heb altijd het gevoel gehad dat ik er niet mocht zijn.
Dat was het verleden en ik ga naar de toekomst, maar ook nu worstel ik nog wel met het geloof, zeker als het raakvlakken heeft met identiteit. Mag ik er wel zijn ? Dat was in 't verleden telkens mijn vraag. Nu weet ik diep van binnen dat God van mij houdt... zoals ik ben. Ik geloof in Jezus, dat Hij (ook) voor mijn zonden is gekruisigd, gestorven en begraven en weer opgestaan. Ik raak er in de war van soms als ik de reakties hier op 't forum lees, wat moet ik loslaten ? "die besmette zondige ik" ? ...daar snap ik soms niks meer van... denk dan dat ik m'n identiteit moet loslaten en daar pas ik voor. God heeft me gewild, anders had ik dit niet geschreven... en er is hoop, want God heeft een plan ook met mijn leven. Wilde dit ff kwijt, wees een beetje voorzichtig met mij... ik vat de dingen soms anders op als dat ze bedoeld zijn.
Nog een week en dan verloopt mijn abo... weet nog niet of ik het ga verlengen... aan de ene kant wil ik 't graag, want ik weet dat het goed is om het met christenen over het geloof te hebben, aan de andere kant soms brengt het me zo in de war betreft het geloof en verder... heb ook persoonlijke twijfels... (niet over geloof). Zolang er mensen zijn die me kunnen helpen vind ik het fijn, maar vind het soms moeilijk om alweer die hulp te vragen...
Liefs,
Susannah
Ben ik even onder de indruk van jouw posting! Waarom? Omdat het zo herkenbaar is...littekens, innerlijke strijd, onzekerheden...maar daar tegenover toch de drang om te lezen, vragen en leren.
In het gevoel dat het zo moeilijk is soms om de dingen te begrijpen van het forum sta je zeker niet alleen! Ook ik gooi er af en toe het bijltje bij neer omdat het me boven mn pet gaat!
Ooit heeft iemand eens tegen me gezegd: "Wees niet te gulzig, iedereen wil leren, maar je geeft een baby toch ook geen biefstuk?"
Zelf zie ik het zo: Ik heb de bodem van de put gezien, die eindeloze diepe put waarin je jezelf en het vertrouwen in iedereen én God verliest! Maar als je naar boven kijkt vanaf de bodem dan zie je een lichtpuntje. Moe als je bent lijkt de klim eindeloos, je begint vol goede moed, snel naar boven is wat je wilt, terug naar daar waar het leven draagbaar is!
Je klimt steeds sneller en dan gebeurd het, je grijpt mis. Je wilde te snel..daar ga je weer..weer een stuk naar beneden tot je het houvast weer gevonden hebt. Verbaasd zie je dan dat je niet teruggevallen bent tot aan het beginpunt.
Dan probeer je met wijsheid kleine stukjes te klimmen, elke keer zoeken je handen en voeten naar houvast. Na nog een stuk kun je eindelijk zien wat daar staat bij de rand van de put, het zijn mensen...ze hangen over de rand en moedigen je aan. "kom op! Je kunt het!" "Snel, want hier is het draagbaar!" Onder de indruk van die naastenliefde vergeet je je voorzichtigheid en wil je sneller...steeds sneller! Het is dan ook niet raar dat je weer een keer misgrijpt. De drang naar warmte en draagbaarheid heeft je onvoorzichtig gemaakt..de mensen boven aan de put bedoelen het goed! Maar kunnen jouw klimvaardigheden niet inschatten!
Als je moe bent onderweg naar de draagbaarheid...mag je rust nemen.
Als de aanmoedigingen teveel worden..mag je zeggen dat je wel snel wilt maar nog niet de goede vaardigheden onder de knie hebt.
Uiteindelijk kom je in je eigen tempo, met behulp van anderen zover dat je de rand kunt pakken...je kunt erover heen kijken. Die laatste stap en je bent er..
Al die tijd is God bij je, hij ziet je worstelingen, hij ziet dat je grip verliest, dat je terugglijd omdat je te snel wilt..
Als je boven bent zal Hij trots op je zijn, Hij was er al die tijd al voor je, Zijn liefde is onvoorwaardelijk! En in wat voor tempo je dat bereikt hebt, dat maakt Hem volgens mij niet uit! Hij kent je strijd...je vragen..en je onzekerheden. Hij ziet je littekens en zal ook die helen tijdens die kleine stapjes onderweg naar boven..
Marieke (die nog steeds kleine stapjes neemt en blijft zoeken naar houvast ) |
Dank je wel Marieke...!! Doet me goed wat je schrijft. Wens jou ook heel veel kracht en sterkte in jouw dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 18:49
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat wil je hiermee bereiken? Dat we medelijden met je krijgen? Of is onze reactie naar jou toe verkeerd? |
Wat ik hiermee wil bereiken ? Nou in elk geval niet dat jullie medelijden met me krijgen; zoals ik al heb aangegeven is het absoluut niet bedoeld om 'zielig' te zijn. Jullie reactie naar mij toe is zoals een ander het ziet, dat mag ook, dus ook daar heb ik geen problemen mee; met de een kun je het nou eenmaal beter vinden als de ander, dat zal je toch altijd zo houden.
Nee, ik wil dit ermee bereiken namelijk dat ik denk dat ik jullie gebed wel heel goed kan gebruiken. Om jullie een beter beeld te geven waar ik tegenaan loop en waarom het nog niet zo eenvoudig is... heb ik e.e.a. willen verduidelijken. Mijn verleden heeft heel veel schade toegebracht, maar ik blijf er niet in hangen... ik wil verder (vandaar de naam van dit topic), maar in dat verder gaan heb ik behoefte aan mensen om mij heen... en ik weet wel dat ik daar lang niet de enige in ben. God heeft ooit gezegd dat Hij niet wilt dat de mens alleen is; niet allleen in een relatie maar ook in een vriendschap kun je zoveel delen met en leren van elkaar... maar ik ervaar daar van tijd tot tijd moeite in... vandaar dat ik jullie om hulp vraag voor gebed.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|