Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:30
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
PIETER649 schreef: | en DAT snap ik nou niet... dr zit toch altijd wel n kindje met gescheiden ouders in de klas??? met n reuze toffe pappa of mamma??? beetje omslachtig hoor voor die schoolfrikken... kijk eerst es in je eigen klas rond |
Je bent weer duidelijk, Pieter.
Dan moet je bij mij op school heel goed zoeken hoor. Gelukkig maar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 10:27
Onderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox
|
|
|
DANIEL777 schreef: | een onbenullige vraag misschien? |
Een vraag van een onbenul misschien
Geen idee wie het zei hoor, hoef ik niet te weten ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:17
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Nou, jaaaaaaaaa, Thomas....neem me niet kwalijk, ik kan het niet met je eens zijn hierin. Onderwijzers, leerkrachten, leraren, docenten? Opvoeders zijn het, mensenredders, de beschermers van de zieltjes van ons aller nageslacht, de vormers van de hoop der natie, de steun en toeverlaat van iedere wanhopige opvoeder en natuurlijk ook van de hoopvollen onder ons, kortom: een standbeeld...............op ieder dorps- en stadsplein voor DE LEERKRACHT! Hulde! |
Dat is bijna teveel eer, Mieke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 23:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ga eens informeren hoe het allemaal zit........ |
Willemijn, 'k zou best graag de naam van die school willen weten. Die mag je ook mailen, als je 'm weet. Dan ga ik hun website eens bestuderen. 'k Ben wel heel benieuwd, hoe dit in de praktijk werkt. Waarschijnlijk geven ze individueel onderwijs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 21:31
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Psies...volkomen onverwachts!Want liefde laat zich niet dwingen...het komt wanneer de tijd er rijp voor is en je zult van te voren nooit weten wanneer dat is. (wanhopig) gaan zoeken zal dat proces niet versnellen, maar het hooguit moeilijker maken voor je omdat je er zo mee bezig bent en je geduld dus danig op de proef word gesteld... Probeer er wat ongedwongener tegen over te staan...maak nieuwe contacten, gewoon voor de gezelligheid. En wie weet...zit ie er op een bepaald moment ineens tussen! |
Maar als je nu gaat wachten op dat onverwachte moment, ben je er toch nog niet?
'k Vind dat je het mooi en duidelijk verwoord, Tessy! Een stukje ontspanning hierin, maakt je leven wel prettiger. En het kan zeker gezellig zijn, om (eerst) nieuwe contacten op te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:28
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | leerkrachten.....wat zijn dat ook alweer. die mensen toch die mijn kinderen iets bijbrengen? waar ik geen tijd voor heb?
|
Dat zijn toch die mensen, die onmisbaar zijn in onze maatschappij?!
Laat ze lekker aan het woord, zou ik zeggen. 't Is hun vak om te praten en te schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:24
Onderwerp: Uiterlijk of innerlijk
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dan mag jij mij een keer bellen, mijn nummer is ........... |
Tja....., maar ik weet toch al hoe jij er uitziet! Je plaatst regelmatig nieuwe foto's bij je profiel. Niet spannend genoeg dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:21
Onderwerp: Retraite
|
|
|
RENSKE067 schreef: | het zal wel aan mij liggen maar ik ben de draad kwijt wil de echte mieke opstaan want blijkbaar heet iedereen ineens mieke of ben ik nu echt zo kippig |
Zie je wel! Jij bent, net als ik, heel geschikt voor chatroom Vertier ende jolijt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:15
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIK390 schreef: | doe ik niet aan mee ik ben nu nog altijd blij dat het weekeind voor bij is maar dat kom om dat ik hopeloos geval ben |
Daar kan ik me dus echt niks, maar dan ook echt helemaal niks, bij voorstellen.
Er zijn zoveel leuke dingen te doen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:14
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Nu.... met een heerlijk voldaan gevoel (jaja, het restant van de buitenboel geschilderd gisteren en vandaag...) zie ik een heerlijk ontspannen avond tegemoet... |
Wat goed van je, Liesbeth! Ik heb van de week een schilder aan het werk gezet. Maandag gaat hij weer verder. Ieder z'n vak, dacht ik zo. Maar sommigen zijn van alle markten thuis hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 19:02
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dat het om kwart over vier weer weekend was. |
Ik geef je de hand! Dat was ook mijn mooiste moment.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:58
Onderwerp: Retraite
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Dat is jouw interpretatie Hannah. Ik baseer mijn leven op de bijbel en ik ga ervan uit dat iedere christen mag worden aangesproken op het Woord van God. Daarbij heb ik zelden tot nooit de intentie om iemand te kwetsen. Daarbij: die dominee kon dus zijn geloofsbelijdenis wel geven!
Maar de zaken worden hier nu wel omgedraaid, ik zal even een kort overzichtje geven van wat er gebeurt is:
1. Ik schrijf een bijdrage over mijn teleurstelling van het gebruik van enneagrammen tijdens retraites in kloosters. Ik schrijf niets over Frank.
2. Frank reageert hierop en is het niet met mij eens.
3. Ik ga dieper in op de zaak wel/niet gebruiken van enneagrammen. Ik schrijf niets over Frank.
Tot zover is er niets aan de hand. De discussie kan zelfs nog interessant worden. Maar:
4. Frank reageert ‘op de persoon’ door te suggereren dat ik bang, ongeletterd en krampachtig ben. Deze conclusie trekt hij zuiver omdat ik het niet met hem eens ben. Hij schrijft geen enkele inhoudelijke zin maar speelt puur ‘op de vrouw’.
5. Ik vat in eigen woorden het beeld samen dat Frank met suggestieve opmerkingen over mij heeft getracht neer te zetten en zet de zaken op scherp. Ik zeg NIETS negatiefs over Frank.
6. Nu komt Mieke de discussie binnen met haar zachtmoedige, nederige en inhoudelijke bijdrage en reageert op mijn volkomen terechte samenvatting van Frank zijn mail met de volgende superlatieven: “schandalige, hysterische, onchristelijk, onverdraagzaam, lage manier, platvloers, allerlei naars suggereren, met grove taal en woorden in de mond leggen; onsportief en beneden peil.
Behalve het feit dat Mieke hier zelf nogal hysterisch tekeer gaat klopt er van haar mail niets. Er is maar 1 die iets heeft gesuggereerd en dat is Frank. Ik heb Frank nooit woorden in de mond gelegd ik heb hetgeen hij bedekt en wat subtieler in zijn mail heeft gezet over mij, open en bloot ‘vertaald’ en daar word ik op een lage manier op aangevallen.
Mieke draait de zaken om en degenen die niet goed (willen) lezen trappen erin. Persoonlijk vind ik dit een buitengewoon misselijke manier van doen die ook nog eens onchristelijk is.
En hier wil ik het bij laten.
GrZing |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 18:21
Onderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien heeft Chatuliem wel ervaring met dit soort groepen en bedoelt hij dit als advies? En formuleert hij het allemaal wat ongelukkig? Ook een optie toch? |
Laat ik dat ook net gedacht hebben. Tjonge, wat reageren sommigen gelijk fel zeg. Positief denken, mensen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nu heb ik toch begrepen dat er in Apeldoorn een school is die 50 weken per jaar open is ? Misschien wordt het dan toch de toekomst dat schoolvakanties gaan verdwijnen???????? Maar ik gun iedereen zijn vakanties, dat even terzijde...... |
Ik zie dat praktisch echt niet voor me. Een onzinnig idee! Je blijft aan het uitleggen zeg. En leerkrachten hebben dan natuurlijk ook de vrijheid, om vakantie op te nemen als hun dat uitkomt. Dat gaat ten koste van de rust en de structuur binnen in een school.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 augustus 2010, 16:43
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Meer dan een advies van de Onderwijsraad is het niet he, dus het is de vraag of dat er af gaat. Maar ik gun je ook zeven weken hoor. In de praktijk ben ik trouwens meestal de laatste week al bezig. De lobby die de school als kinderoppas ziet, wordt wel sterker. We zijn echter een school en geen instelling voor gratis kinderopvang. Dat is een verantwoordelijkheid van de ouders.
Thomas |
Hier ben ik het helemaal mee eens, Thomas. Er wordt op scholen steeds meer 'gerommeld' met lestijden, wat zeker niet altijd ten goede van de leerlingen/leraren komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:47
|
|
|
'k Had vanmiddag een heel mooi en open gesprek met m'n nieuwe groep 6. Verrassend wel, ook omdat ik de kinderen nog niet allemaal goed ken. Ik stelde o.a. de vraag 'weet je een onderwerp, waar je moeilijk over kunt praten'. Er kwamen echt emoties boven, wat ik niet verwacht had. Een paar dingen die genoemd werden; m'n biologische moeder (is een adoptiekind), mijn ADHD, mijn suikerziekte, mijn (overleden) vader, mijn zieke opa, enge films, etc. 'k Vond het zo mooi, dat ze het durfden te zeggen. Dat noemen we onze gouden momenten.
Wat een mooi vak heb ik toch.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 19 augustus 2010, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | even off-topic misschien... maar eh ben jij nou de ex van Barbie of niet? want dan had jij dus vroeger WEL oog voor het uiterlijk.... |
Leuke humor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 22:34
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ze kunnen mij meer vertellen, ik ga in eerste instantie voor het uiterlijk !!!
Daarna kun je namelijk pas afgaan op het innerlijk.... Dus al is ze nog zo knap en leuk, wanneer ik denk, als ze gaat praten, HEEELLLLPPPPP het praat, dan gaat het hele feest (voor dan) niet door ......
Ik zou persoonlijk wel een mee willen doen met het programma "dating in the dark" |
Lijkt mij ook best spannend zoiets! Zou dan na afloop ineens de lamp aangaan? Wie weet organiseert CM nog eens zoiets, moet je geen bekenden tegenkomen natuurlijk. Komt het eigenlijk niet neer op 'iemand bellen, die je niet kent (van een foto)'? Dat moet ook zelf te regelen zijn, toch? Je speurt op CM de vrouwen (of mannen) zonder profielfoto op, die ga je vervolgens bellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 20:23
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
ERIKA129 schreef: | [color=FF0000]En dan de laatste mededelingen. Meenemen: Een stralend humeur Humor verijst Drinken waar je zin in hebt Bij de BBQ zitten sauzen, salades en stokbrood wil je er nog wat anders bij dan dat ook meenemen. Sommigen nemen een stoel mee maar ik heb er ook een aantal van de buurvrouw dus dat komt goed.
Lieve mensen tot morgen. |
Nou Erika, wat betreft het weer heb je het heel goed gepland zeg! Had je een vooruitziende blik ofzo? Leuk voor jullie!
'k Wens jullie allemaal een lekkere en vooral ook gezellige bbq toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:35
Onderwerp: Chatroom roddels.
|
|
|
VISSER278 schreef: | Moet ik dit zien als een uitnodiging, om zo snel mogelijk de chatroom te bezoeken? |
Mij zul je er niet zo heel vaak vinden hoor, maar er zijn genoeg leukere mensen daar!
Volgens mij is iedereen hartelijke welkom daar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:33
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , juist niet , ik doe het altijd alleen. Maar moet het wel 's avonds na werktijd doen, onbetaald dus vrijwillegerswerk. |
Het doen van mijn huishouden is ook onbetaald, maar of ik het nu echt vrijwillig doe? 't Is voor mij meer noodzaak hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 18:29
Onderwerp: Chatroom roddels.
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Soms hè......heel soms......ben ik wel eens benieuwd wat er nou in de chatroom wel besproken wordt..
Wordt ik wel eens besproken? Welke mw wordt mij toebedeeld? Hoeveel kamelen is zij waard? Zou hij dat wel kunnen betalen? Zou mw A wel passen? Of toch mw B? Misschien valt hij wel helemaal niet op vrouwen?
Maar meestal....eigenlijk altijd interesseert mij die chatroom helemaal niets. Temeer omdat ik eigenlijk altijd alleen maar veel negatiefs lees op t forum. En als ik dan wel eens hoor van chat-room bezoekers wat er nou zo leuk aan zou zijn....dan heb ik te meer...zucht...ik ga |
Zoals vaker in het leven gebeurt, worden de negatieve kanten van iets - in de geval de chatroom - uitvergroot. Daar wordt dan een topic over geopend. Daardoor lijkt het, alsof het in de chatroom nooit gezellig is. Maar dat is niet waar, er zijn ook vele momenten dat het daar wel gezellig is. Ik denk sowieso dat iedereen het verschillend beleeft. Dus even relativeren, lijkt mij! En als je echt moeite hebt met de chatroom, kom er dan gewoon niet.
Degenen die er nooit komen, zouden dus ook zomaar iets kunnen missen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 22:57
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
HENK710 schreef: | Tja een 4 aan het begin...eerst stond daar een 3 en daarvoor een 2 en daarvoor een 1 en daarvoor was de leeftijd eencijferig...en dat allemaal in hetzelfde tempo (al hebben sommige jaren dan wel een dagje extra)...dus nee ben niet zo van de 40-sprookjes
Ik leef en daar ben ik blij mee...elke dag toch weer...en dat komt mooi uit, want elke dag ben ik een jaartje ouder dan een jaar geleden, dus verjaar ik elke dag |
Zo is dat. Je moet het een beetje nuchter bekijken. Op naar de......5
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:40
Onderwerp: Zij leefden nog lang en gelukkig!
|
|
|
Ook ik heb hier geen ervaring mee, hopelijk kom ik er nog eens achter.
'k Denk wel dat een open communicatie ontzettend belangrijk is. Daarmee bedoel ik dat je elkaar alles kunt, wilt en durft te vertellen. Je moet je veilig en vertrouwd voelen bij elkaar. Dat betekent vooral ook; naar elkaar luisteren en open staan voor elkaar. Heeft dat niet alles met liefde te maken?
Marijan, in theorie lijkt het zo simpel
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 18 augustus 2010, 16:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:38
Onderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik lees hier vaker het woord "kiezen" maar mijn ervaring is dat kiezen niet ter sprake komt als het om echte liefde gaat,dat gaat zo diep.......... Ik geloof ook niet in het zelf kiezen van een partner,teveel "toevalligheden",naar mijn mening brengt God iemand op je pad,het is dan jouw keuze om te luisteren.........of niet Je weet(of denkt te weten)dat iemand bij je past of hoort,veel later weet je of het de juiste keuze was,that's life |
Mooi gezegd, Leanne!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:46
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Henk710 is vandaag jarig!
Van harte gefeliciteerd...
|
Henk, hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal!!!
Welkom bij de club van de 40-ers. Valt best mee hoor.
Een fijne dag vandaag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:32
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
BEHAPPY332 schreef: | Zie je wel, dat je NOG VEEL slimmer ben, dan ik dacht... |
Staat 't nu gelukkig toch nog zwart op wi....en oranje.
|
|
Naar boven |
|
|