ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 16:09
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

ARJAN007 schreef:
Dus de kinderdoop is een echte, volwaardige doop. Die doop is geldig voor het hele leven, en moet dus niet overgedaan worden!!!

Wordt de doop werkelijk overgedaan dan als je van verbondsdoop overgaat naar geloofsdoop? In mijn ogen niet. Want een appel wordt vervangen door een peer. Je wijzigt dus van fruitsoort. Verbondsdoop toedienen aan een kind staat gelijk aan het opdragen van een kind in andere kringen, waar geloofsdoop in die kringen gelijk staat aan belijdenis in het geval van verbondsdoop. De dopen kun je dus niet 1-2-3 naast elkaar leggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 14:10
BerichtOnderwerp: politieke discussies

MARISKA601 schreef:
PGB afschaffen, dat is het enige wat jouw persoonlijk raakt.

Jammer dat het weer op de man gespeeld lijkt te worden...
PGB/WMO mogen overigens zeker wel tegen het licht gehouden worden als verbeterpunten. Andere manier van inkleding kan wellicht meehelpen om ruimte te creëren voor meer hulp voor hetzelfde geld. En ja, hierbij komt ook altijd een verantwoordingsvraagstuk kijken met wat administratieve rompslomp. Toch is er zeker wel winst te halen op dit punt. Want meer investeren hoeft nog niet eens altijd. Anders besteden vaak wel!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 14:04
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

CROSSROAD317 schreef:
Je vereert hem nog net niet chat ?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Fan van Grunn he Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Dus A'dam is het toch net niet voor hem Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:39

CHATULIEM619 schreef:
Johan Cruijff is degene geweest die totaal voetbal geïntroduceerd heeft. Vanaf de eerste training wisten ze al dat hij verstand van voetbal had. Hij heeft daarna de hele trianingsschool van Ajax onderhanden genomen. En daar spelen ze nog steeds vanuit zijn gedachte.

Totaalvoetbal was toch meer van de Generaal? Hoe heette hij ook alweer....Rinus... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:31
BerichtOnderwerp: Met wie kun je de beste relatie krijgen ?

Goed om zo'n ervaring te delen waar het gaat om je lessen, Chatuliem!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:22

CHATULIEM619 schreef:
Deel 2:

Het omslagpunt in het denken kwam bij het gesprek wat Jezus had met Nikodemus. (Joh 3). Nikodemus was een Farizeer, iemand die de wetten van God nauwgezet volgde, hij was besneden en hij leerde de mensen over de Thora. Toch vertelde Jezus over wedergeboorte. Opnieuw geboren worden, verandering van denken, gevoelens? Het betekende een radicale ommekeer in iemands leven.
Als symbool daarvoor werd de doop ingesteld. Wat hield dat precies in? Water heeft eigenlijk twee elementen, die belangrijk zijn. Ten eerste is het reinigend en ten tweede is het bedreigend. Deze elementen zie je terug in de doop.
Allereerst is het een watergraf. Het oude leven wordt begraven en God reinigt je van alle zonden en ongerechtigheid. Ten tweede is de handeling van het dopen bedreigend. Je wordt achterover geduwd, je moet je overgeven aan God. Het laat daarmee zien, dat slechts in afhankelijkheid en toewijding aan God het heil verkregen wordt.
Ten derde is het het ontvangen van het nieuwe leven in Christus. Zoals Jezus opstond uit de dood en daarmee alle vloek en zonde had overwonnen, zo mogen wij opstaan uit het watergraf, om het nieuwe leven met Hem te gaan.
Ten vierde is het een belijdenis. Een belijdenis van het aanvaarden van het nieuwe leven in Christus, het aanvaarden van het geloof wat God in je hart gelegd heeft. Iedere dopeling vertelt eerst waarom hij/zij zich wil laten dopen. Op grond van die belijdenis wordt men gedoopt.
Ten vijfde is het een getuigenis. Een getuigenis dat het gebeuren overstijgt. De keus van de mens vindt zijn weerklank in het hart van mensen en zet hun ook aan tot het nadenken over zijn eigen relatie met God.
Ten zesde is het een houvast. De doop is de start van het nieuwe leven, ontvangen in Christus, toewijding en liefde staan centraal.
De doop is het symbool van de verzoening van God met de mens. De mens die eerst zijn eigen leven wilde leiden maar door God aangeraakt werd en een bewuste keuze maakt zich met God te verzoenen. Zelfs een Nikodemus moest zich met God verzoenen.........iemand die zijn leven lang God gediend had, had het nodig het bad der wedergeboorte te ondergaan.

Nu kom ik op het beantwoorden van je opmerkingen Hannah. (eindelijk....) Allereerst vind ik dat er knap veel verondersteld wordt in de visie van de kinderdoop, zonder dat dat het geloof van het kind raakt. Zoals ik hierboven heb aangegeven, is de doop een persoonlijk proces tussen God en de a.s. gelovige. De gelovige moet iets ondergaan, moet zijn oude leven afleggen en zich toewijden aan God. De veronderstelling dat dat al bij de kinderdoop gebeurt is in mijn ogen vergezocht. Het is juist dat proces waarbij de mens het antwoord op Gods genade aanvaardt, dat bij de mens zelf hoort en niet bij een kind, dat niet weet wat goed of slecht is.
De valkuilen, die ik beschreven heb bij de besnijdenis, zien we ook terug bij de kinderdoop. Mensen aanvaarden het feit dat ze gedoopt zijn en leven er maar op los in de veronderstelling dat ze toch wel behouden zijn. Of, de God, die vanuit liefde naar ons omziet wordt vertaald als de God die ons met Zijn wet wil beheersen. Ik zeg niet, dat dit bij iedereen zo is, maar ik noem het valkuilen.
Zelf ben ik ook christelijk opgevoed. Altijd heb ik mijn geloof gedragen, maar er kwam een moment, dat ik besefte dat het niet voldoende was. Ik zag nl. in mijn omgeving mensen die hun leven hadden gegeven aan Jezus en radicaal een keuze maakten voor Hem. De verandering die plaatsvond in hun leven was verbazingwekkend, vooral de liefde voor God was opeens iets tastbaars, iets concreets geworden. Het zette mij tot nadenken, ik dacht altijd dat geloof iets was wat voor later was. Een soort verzekering, dat als ik dood ging ik in de hemel zou komen. Maar nu zag ik voor mijn ogen, dat God in staat was en is om mensen te veranderen. Toen besefte ik wat ik miste, nl. een persoonlijke relatie met God. Dit proces heeft bij mij enkele maanden geduurd, waarin ik streed tegen God en mezelf. Ik wilde me wel overgeven aan Hem, maar besefte ook tegelijkertijd dat dit me alles zou kosten. Toen ik uiteindelijk mijn strijd opgaf en mijn leven aan Hem gaf, was de stap tot de doop logisch. Daar heb ik mijn oude leven afgelegd, en ben ik opgestaan in een nieuw leven. Mijn ouders hadden mij over het geloof verteld, maar ze konden niet mijn oude leven begraven. Dat is iets wat ikzelf moest doen in afhankelijkheid aan God.
Ik erken ten volle dat het intitiatief van God uitgaat, Hij biedt zijn genade aan tegenover de mens. Het antwoord van de mens is de doop. Het begraven van het oude leven, het opstaan in het nieuwe leven. Dan wordt de wedergeboorte een feit.

De grote lijn van je verhaal is ook voor verbondsdoop van toepassing, Chatuliem. Zo zie je maar weer dat de verschillen niet eens zo groot zijn als sommigen ze doen voorkomen, al moet je beide dopen dus niet gaan vergelijken vanwege een ander 'beginpunt' (verbondsdoop=opdragen, geloofsdoop=belijdenis).
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 12:19

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst is het vreemd, dat je iets moet uitleggen wat zo duidelijk in de Bijbel staat. Eigenlijk zou het argument: we doen het zoals de Bijbel het ons voorschrijft voldoende moeten zijn. Immers, Mozes vroeg toch ook niet aan God waarom hij zijn staf over de Rode Zee moest doen en of dat het ook met zijn handen omhoog kon.......De discussie over kinderdoop geeft me datzelfde gevoel, maar goed, de vraag is, is de kinderdoop de doop zoals God die voor ogen had.

In mijn eerdere bijdrage heb ik vermeld dat de kinderdoop het verbond is van het testament, de besnijdenis. De parallellen tussen beide zijn levensgroot, dus de vraag die je je dan het beste kunt stellen, is, was de besnijdenis voldoende voor het volk van God?
God wilde een volk voor Zichzelf hebben, dat apart gezet in de wereld, getuigde van Zijn liefde en trouw. Hij sloot een verbond en als bezegeling werd daarvoor de besnijdenis gebruikt. Het ot symbool van het volk van God.
Echter, het hart van de mensen is arglistig en hoe ging het in de praktijk werken? Omdat ze besneden waren, dachten ze, het komt wel goed. Ze hoorden immers bij het volk van God en hoe ze verder leefden, maakte niet uit.
In de Bijbel zien we verschillende voorbeelden, waarin God zegt, dat het om de besnijdenis van het hart gaat, maar het werd tegen dovemansoren gezegd. Het volk dwaalde af en als er verdrukking kwam keerden ze zich weer tot God om Hem weer te vergeten als het goed ging.
De omslag in het denken kwam bij de ballingschap. Het land wat beloofd was aan het volk van God werd weer van ze afgenomen, omdat ze Hem niet volgden. Ze kwamen tot de ontdekking dat besnijdenis dus geen garantie was, maar dat een leven toegewijd aan God het belangrijkste was.
Toen het volk terugkeerde uit de ballingschap zie je opeens dat er een tegenreactie ontstond bij het volk van God. Nu ontstonden synagoges, waar mensen geleerd werd over de Wet van Mozes.. Er ontstond de Talmoed, een verzameling van geschriften, meestal preken van vooraanstaande geleerden, zodat men in de praktijk wist, wat het betekende God te dienen als besnedene.
Maar dit veranderde ook weer de houding van de mensen. Werd eerst de nadruk alleen gelegd op de besnijdenis, nu werd de wet toegepast, uitgelegd, zodat de mensen heel strak volgens de wetten van Mozes leerden te leven. En die wetten werden zo strak samengesteld, dat het hele leven beheerst werd door de wetten van de Talmoed.
Het wrange is echter, dat de mensen beseften dat ze nooit in staat waren volledig aan deze wet te voldoen. Hun hart bleef koud, de liefde van God was alleen vervangen door het dienen van God. De wet werd als een juk op hun leven gelegd, en het geloof was slechts een stelsel van regels. (wordt vervolgd)

Dus omdat mensen er niet op een goede manier mee omgaan is het niet goed Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: God/je Vader

JONATHAN890 schreef:
en ook dat Hij mij veel zegen geeft
Waarin dan....... ik weet t soms ook niet, maar ik ervaar Hem geheel in mijn leven.

Misschien is het juist in die voor velen zo gewoon lijkende dingen...de kleine dingen kunnen het leven groot maken Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 3 mei 2010, 00:06

CHATULIEM619 schreef:
Johan Cruijff heeft het NL voetbal tot dit hoge niveau verheven.
Johan is toch ook gewoon groot geworden in de Ajaxschool? De kip is toch echt eerst een ei (aangezien er hier geen sprake is van spontane scheppingen zoals in den beginne Clown smiley ) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:57
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MARIANNE378 schreef:
jullie gaan voor de zoveelste keer off topic

Welkom op CM Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 23:01
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

SUSANNAH475 schreef:
ook een knuffel van mij Doessie... dat je maar snel weer beter mag worden...

Zal hem doorgeven Sus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 2 mei 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

MARISKA601 schreef:
wat moet ik met het beeldje van bartje? Knipoog smiley

Vooral niet voor bidden, want daar hield Bartje ook niet van Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:08
BerichtOnderwerp: onaardig gedoe in chat en forum deel 3

JONATHAN890 schreef:
Ja er zijn enkelen die mij weten te boeien, door hun bijdragen en hun warmte.

Jonathan, je weet toch:
niet het vele is goed,
maar het goede is veel!
Koester de mooie momenten en mensen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: basisscholieren lijden onder klasgenoten met probleemetiket

Wat mij opvalt in dit artikel is de klacht over druk op onderwijspersoneel, waarbij de titel lijkt aan te willen sturen op het overhevelen van probleemetiketkinderen naar speciaal onderwijs. Ik vraag me dus echt af of dit de oplossing is, net als overigens een van de gasten in de uitzending van Rondom Tien van vanavond. Ik denk zelf dat het beter is om meer te investeren in begeleiders en onderwijsassistenten op basisscholen, zodat niemand eronder te lijden heeft. Investeren in onderwijs dus en niet direct parkeren in speciale hokjes!

Verder vind ik het wel goed dat er in het onderzoek gewezen wordt op de maatschappij/omgeving als oorzaak van veel etiketjes. Het is dan altijd jammer dat het kind veelal de dupe is vanwege de medicatie etc., zonder dat dit altijd direct nodig behoeft te zijn. Investeren in betere onderzoeksmethodes is wellicht een optie!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: basisscholieren lijden onder klasgenoten met probleemetiket

De overgrote meerderheid van het personeel in het basisonderwijs (62%) vindt het op zich een goede ontwikkeling dat kinderen een etiket krijgen wegens een probleem of stoornis. Ook denkt het gros (72%) dat de extra zorg en aandacht voor labelkinderen een positieve invloed heeft op hun leven.

Vier op de vijf docenten (81%) vindt dat labelkinderen tot extra werkdruk leiden. Ruim een derde van de leraren (37%) heeft zo veel probleemkinderen in de klas dat hun werk er onder lijdt. De opleiding is een probleem: die bereidt onderwijspersoneel volgens bijna twee derde van de ondervraagden (63%) onvoldoende voor op de omgang met probleemleerlingen.

Het groeiend aantal kinderen dat medicijnen krijgt wegens leer- of gedragsproblemen, verontrust een deel van het onderwijspersoneel. Een kwart (25%) meent dat gelabelde kinderen te snel medicatie krijgen. Bijna twee derde van de onderwijzers heeft één of meer kinderen in de klas die medicijnen krijgen wegens probleemgedrag.

Het groeiend aantal ‘etikettenkids’ komt vooral doordat kinderen steeds meer prikkels krijgen, menen de ondervraagden. Een andere verklaring voor de toename is dat docenten problemen en stoornissen eerder signaleren. Ook de alsmaar ingewikkelder wordende samenleving en de groeiende druk op kinderen om te presteren spelen een rol. Net als ouders die te weinig tijd en aandacht besteden aan hun kinderen.

CNV Onderwijs is blij met de resultaten van het onderzoek: Voorzitter Michel Rog: ‘Het bewijst dat de bereidheid in de school om kinderen extra zorg te bieden, groot is. Maar het onderzoek toont ook aan dat leerkrachten steeds meer tegen de eigen grenzen oplopen.’ Rog pleit daarom juist voor meer investering in het basisonderwijs in plaats van aangekondigde bezuinigingen, zoals op begeleiders voor kwetsbare leerlingen.

(Bron: Rondom Tien/CNV)

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 1 mei 2010, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 13:08
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:38

RELLOK036 schreef:
zijn konklijke hoogheid rellok... hmmm klinkt niet verkeerd Clown smiley
is goed...
wel ff volkslied aan passen dan....

Wilhelmus van Rellouwe
ben ik van Limburgs bloed
Den vaderland getrouwe
ben ik tot in den dood
Een prinse van limboland
ben ik vrij onverveerd
De koningin van Holland
heb ik altijd geëerd.
Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:30

RELLOK036 schreef:
nah mijn vader is idd prins carnaval geweest ooit en ook koning.... (van de plaatselijke schutterij) mijn broer ook trouwens dus euhm ik heb dan wel adelijk bloed he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en een konklijke naam.... Clown smiley

Wij, Wilhelmus...

wordt het dus voortaan als jij iets gaat schrijven? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:29

Zoals anderen ook al aangeven, Chatuliem, geldt de nu door jou geschetste levenshouding ook bij anderen hier op CM...

...ook al vullen ze bepaalde dingen anders in dan jou. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 mei 2010, 12:22

RELLOK036 schreef:
ik ben geen prins op een witte paard... wel een prins met een rode auto.... telt dat ook?
deze prins is iets moderner dus rij ik niet meer op een paard Clown smiley

Noem je dat een auto? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En carnaval is toch al voorbij? Of blijft prins carnaval tegenwoordig langer aan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 22:00
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Wanneer kom Pieter weer de boel onveilig maken. Knipoog smiley

Don't worry, Mario.
Er is sprake van een tweeëenheid he, dus als er een over de dam is... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:41

GRACE585 schreef:
sponser gezocht Clown smiley

Open je nieuw topic voor een vrijwillige bijdrage. Clown smiley
Of je biedt wat te ruilen aan in het Ruilhoekje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 21:23

ANNETTE792 schreef:
Goeie smoes...die moet ik onthouden Knipoog smiley

Hoezo? Heb je thuis ook het servies afgebroken? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:54
BerichtOnderwerp: Proef- verleng lid!

THOMAS968 schreef:
We kennen elkaar alleen elektronisch maar een discussie tussen ons beiden liep niet uit de hand ondanks alle verschillen. En dat is ook CM: lekker onderling van gedachten wisselen zonder een commissie van de geloofsleer die overal de neus in steekt.

Thomas, die zich de tucht nog herinnert.

Zo kan het inderdaad ook. Verschillen van inzicht zonder elkaar in de haren te vliegen! (Waarbij dat laatste ook nog eens weinig met tucht te maken heeft, maar dat terzijde)
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:12

RELLOK036 schreef:
heb ik een paar vraagjes tussen door dan denk ergens ook wel mischien wel handig:
1 klinkt misschien raar maar wat versta je onder sex?
Ik bedoel voor de een is het zoenen of voelen op plekken waar euhm de lust wordt opgewekt zeg maar, voor de ander geslachts gemeenschap,dus dan reist bij mij de vraag wat is sex..
2 wat is huwlijk voor de een die zegt als je sex (lees geslachts gemeenschap)hebt ben je getrouwd voor de ander zoals het volgens het boekje is dus trouwen voor de gemeente en kerk, weer voor een ander alleen voor de gemeente... dus wat is dan huwlijk?
Ik denk dat deze 2 vragen wel belangrijk zijnom dingen gewoon helder te hebben.

Deze twee vragen leiden inderdaad al jaren (eeuwen misschien al) tot de onvermijdelijke misverstanden en miscommunicaties. Want door verschil in definitie krijg je vanzelf verschil in opvatting. Maar als je dan vanuit je eigen definitie gaat redeneren wat de ander zegt, ontstaan misverstanden en zelfs bij tijd en wijle best zware aantijgingen...die dus niet nodig zijn als je elkaar eerst goed leert verstaan en elkaar ruimte geeft om anders te denken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 20:04

Chatuliem

Natuurlijk mag er duidelijkheid gegeven worden vanuit Gods Woord. MAar zoals al vaker is aangegeven door meerderen hier, is de Bijbel blijkbaar voor meerdere uitleg vatbaar op bepaalde punten. En wie zegt dan dat jouw standpunt het juiste is? Zodoende is het wel goed om een andersdenkende niet te snel als onbijbels af te schilderen, maar respectvolle ruimte te geven voor die andere invulling.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:46
BerichtOnderwerp: De rooie balk deel 2

MARIO216 schreef:
Vandaag heeft Chris een rood-wit-blauwe balk in de aanbieding

Toch wel met oranje wimpel? Knipoog smiley
Anders krijgt ie op zo'n dag nog de AIVD achter zich aan... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:37
BerichtOnderwerp: Hokjes

HANNAH810 schreef:
ik verbaas me over je standpunt, henk
hoe zie jij dan een tekst als;
die Jezus Christus niet liefheeft is een vervloeking; Maranatha
of psalm 3
kus de Zoon opdat Hij niet toorne

dergelijke bijbelgedeelten lijken mij alle twijfel uit te sluiten;
je bent óf in Christus, óf buiten Christus, meer mogelijkheden kan ik in de hele bijbel nog niet ontdekken!!

Ik zeg ook nergens dat er een weg tot behoud buiten Jezus Christus is. Dus wat verbaast je dan?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:31
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

RELLOK036 schreef:
Een dikke knuffel voor Does ze is weer thuis uit het ziekenhuis Kussende smiley

Ja, haar blindgeborene is verbannen... Knipoog smiley

Hele dikke knuf voor Robbedoes!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 april 2010, 08:58
BerichtOnderwerp: De rooie balk deel 2

MARIO216 schreef:
Gisteravond weer een pot rode verf over mijn laptop

Pak dan ook gewoon eens een ander kleurtje Knipoog smiley
Of blijf met je tengels gewoon eens af van die verfpotten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 ... 71 Volgende
Pagina 39 van 71