Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 15:56
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
[quote=PETRA373]Moeilijk onderwerp, vooral voor ons, want wij hebben die gevoelens niet en wat kunnen wij er over oordelen???.[/quote]
Precies, wie zijn wij. En als het daarom gaat zijn er hier op CM wat dappere mensen geweest die er voor uit durfden te komen.
Raad eens wat er gebeurde hier... met al die liefde voor homo's behalve voor de relaties die ze zochten?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 15:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 15:09
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?
Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop. Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God. homofiele gevoelens is onnatuurlijk.En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij! |
In 1 adem, jawel. Boosheid en angst zijn gevoelens in het kleurenpalet die je als mens in je hebt. Dit kun je misbruiken of ten goede gebruiken. God is ook wel eens boos. Jezus zelf had doodsangst. Dus Hij zou dan hebben gezondigd?
In het verleden zijn zogenaamde bekeringen luidkeels en met triomf door bijvoorbeeld de EO de wereld in geslingerd. Men was bekeerd en bevrijd en netjes getrouwd met een vrouw. Om na jaren van zich ongelukkig te voelen weer terug te keren naar een homofiele relatie... en een grote deuk wb geloof en vertrouwen. Ligt dat dan aan hen? Ik denk het niet...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 15:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 14:03
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Weet niet of dit altijd zo is. Heb er zelf geen verstand van. Van zowel homofielie als pedofielie niet. Het verschil zit hem natuurlijk in de ongelijkwaardigheid van zo'n relatie. In sommige landen kunnen meisjes wel heel jong uitgehuwelijkt worden trouwens. Maar ja zo'n meisje wordt ook ouder. De enige persoon die er voor uit komt dat ie pedofiele gevoelens heeft die ik ken, is een christen. Hij zegt dat ie met deze geaardheid geboren is en houdt zich verre van kinderen om niet in de verleiding te komen. Hij heeft het zeer moeilijk gehad met zijn geaardheid. Inmiddels is hij al wat ouder en berust er in. Het betekent voor hem geen liefdes relatie te kunnen hebben. Nooit das best moeilijk maar zoals gezegd> Er zijn ook hetero's die nooit en relatie krijgen
maar inderdaad dit heeft maar zijdelings iets met het topic te maken |
Hoe dan ook kun je homofilie en pedofilie niet gelijktrekken. Pedofilie is criminaliteit, is schadelijk, is onrecht en er gaan kinderen voor hun leven lang aan stuk. De psychologische rapportages over zo iemand beloven in de regel weinig goeds.
Maar laten we weer on topic gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:38
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem |
Wat je zegt dat pedofielen net zo goed zeggen die gevoelens naar geaardheid te hebben; bij zedendelinqenten (want dat is het als pedofielen dit uitvoeren) hoort zolang ze geen inzicht in zichzelf en hun delict hebben, - een ontkennen van wat ze doen, - een verantwoording leggen bij hun jonge slachtoffers die het volgens hen toch zelf wilden en ook uitlokten. Dat hoort bij hun stoornis en afwijking.
Back on topic.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:31
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem |
Ja dat geloof ik. Zo ken ik iemand binnen christelijke leiderskring die homo is en ook wilde leven zonder relatie, zoals hij het uit het woord van God verstond. Wat gebeurde er desondanks met dat opofferen van deze gevoelens? Hij ging in pastorale contacten zijn boekje te buiten, ik zal het niet in detail benoemen, maar met de mannen aan zijn pastorale zorg toevertrouwd ging hij zijn grenzen ver te buiten. Achteraf natuurlijk een zeer geschokte gemeente, maar alles werd gehaast natuurlijk onder die ruime mantel der liefde geveegd (en stinken dat het deed). NB: een leider, binnen christelijke kringen, uit liefde en respect voor God erkende hij zijn homozijn maar wilde leven zonder relatie. Waar moesten al die gevoelens naar toe die er toch zijn ? Mede door deze situatie ben ik toch anders gaan denken dan ik voorheen in geloof dacht te moeten aannemen...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:47
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat de Bijbel voor een monogame relatie is, daar zijn we het allemaal wel over eens (hoop ik). Dus ja dat wordt dan lastig. Geldt natuurlijk ook voor degene die pedofiele gevoelens heeft, die kan daar Bijbels gezien ook niks mee........... |
Pedofiel zijn is iets anders. Dat is schadelijk, funest, een stoornis, een kwaad gedaan aan kinderen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:46
|
|
|
MARA540 schreef: | Volgende vraag dan...
Hoe zit het met biseksuelen... Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten? Ze hebben gevoelens naar beide gelachten... |
Ik denk dat God het over 1 partner heeft aan wie je trouw bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:45
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ben met je eens dat je niet selectief wetten eruit kunt halen die je zou moeten doen en de andere niet. Wel is het zo dat er maar van een paar dingen staat dat het God een gruwel is 1 ervan is seksuele omgang tussen twee mannen. Hoogmoed staat er ook bij bijvoorbeeld en als man een vrouwenkleed aantrekken of andersom, incest en bedrog staat het ook van |
Dan mogen we wel uitkijken dat we niet vanuit hoogmoed spreken over anders geaarden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:10
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?
Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop. Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God. homofiele gevoelens is onnatuurlijk. En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij! |
Het valt me op dat je aan de rest wat Jans schrijft totaal voorbij gaat. Haar uitleg ook over de wetten die selectief worden aangehaald en alleen blijkbaar van toepassing zijn op homo's? Waarom dan niet de besnijdenis toepassen of heb je dat vanzelfsprekend al laten doen en is dat een overbodige vraag evenals het overbodig lijkt om homoseksualiteit aan de orde te stellen? De regels op voeding, kleding, menstruatie, etc. etc. : waarom wordt daar niet over gerept dat als je die niet houdt het een gruwel is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 07:03
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | .
Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...
Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.
Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”
Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben.. |
Deze tekst intrigeert me. Gaat het hier over vrouwen met vrouwen en mannen met mannen of gaat het hier zoals ik het lees over tegennatuurlijke omgang tussen mannen en vrouwen en zo ja, wat houd tegennatuurlijke omgang tussen man/vrouw dan in? Er staat dus: ze hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten, idem de vrouwen met de man. En dan: "ze zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand." Daarna krijg je de tekst dat mannen ontucht plegen met mannen.
Dus zoals ik dit lees bestaat er zowel onnatuurlijke omgang tussen man/vrouw en ook tussen man/man en dus ook vrouw/vrouw.
Of bestáát er soms geen verwerpelijkheid tussen man/vrouw in seksuele omgang ....
pppffff en dat op de vroege morgen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 07:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 19:37
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Ik was vandaag ongewild bijna de koninklijke voorproever der koffiedrinkende collega's.
Wie giet nou ontkalker in het apparaat, vult bij met water, schudt de koffie in het filter en laat dit zo doorlopen?
Jol, voorlopig effe geen koffie.
Verder lekker gewerkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 16:49
|
|
|
PETRA373 schreef: | Volgens mij hebben sommigen hier de mensen ook lief, maar de zonde niet. |
Mijn insteek is: hoe ben je in eerste instantie naar anderen toe, wat hun identiteit, geaardheid of wat dan ook is. Komen mensen eerst de liefde tegemoet die ik hoop uit te stralen? Zo nee, dan moet ik ook zwijgen over de rest.
Jol, zei al eens dat ze een boel te leren heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 12:30
|
|
|
kreet van de week:
"Wees niemand iets schuldig, dan elkaar lief te hebben; want die de ander liefheeft, die heeft de wet vervuld."
Groetjes,
Paulus
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 12 augustus 2013, 12:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 23:07
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik vind het meer klinken als... vrouwtje wil geen kinderen, mannetje wel, God zal vrouwtje wel moeder gevoelens geven, dus mannetje mag in zijn behoefte voorzien |
Zijn we gelijk weer on topic... Eh hoewel...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 11 augustus 2013, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 22:45
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Begrijpen jullie dan niet het verschil tussen onze wil en Gods wil?
Als een vrouw bv steeds een afkeer van kinderen heeft,maar in Gods plan ze toch moeder moet worden zal God hoe dan ook haar moeder gevoelen schenken,zodat ze gehoor geeft aan die gevoelens. |
[b]
Niet altijd. Want a. er komen niet altijd kinderen en b. soms hebben moeders niet (gelijk) moederlijke gevoelens.
Maar volgens mij is dat ook een heel ander onderwerp voor een nieuw topic...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:37
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Dat doe ik bewust omdat anders het hele onderwerp waar het topic over gaat ,ondergesneeuwd word,,En dan gaat het van de hak op de tak enz Voor de algemene duidelijkheid zou zmen ook gewoon prive met hem of haar over zaken inhoudelijk kunnen discussieren om de andere lezers niet te vermoeien,Vandaar ........ |
Dat ben ik niet met je eens. Als je publiekelijk iets neerzet of een topic opstart kun je reactie verwachten. Een topic is om met elkaar te delen, ook van mening te verschillen, en van elkaar te leren. Daar is het forum dus voor opgezet. Wat je nu steeds doet is steeds iets lanceren en vervolgens je terug trekken. Dan kun je beter niets neerzetten want dit frustreert gewoon het proces.
En nee dat is geen vingertje (weet trouwens niet wat je daar steeds mee bedoelt) maar een welwillende uitleg.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 11 augustus 2013, 21:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:28
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Kan je dat niet gewoon respecteren. |
Het is alleen een beetje merkwaardig. Je zet posten neer en mensen stellen vragen of verzoeken om uitleg als ze het niet begrijpen omdat ze het graag willen snappen. En vervolgens zeg je er niet op in te gaan omdat je hier niet wilt discussiëren. Dat houdt het gesprek dus niet gaande maar verstoort het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:16
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Sorry maar ik ga liever niet inhoudelijk ergens over discussieren of het Forum.. |
Ja dan begrijp ik niet waarom je nog punten in brengt hier op het forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:09
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben.. |
En hoe maak je die liefde dan concreet?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 11 augustus 2013, 21:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 21:06
|
|
|
Ik werd net erop attent gemaakt dat je Willemijns tekst inderdaad quote en zij had dus ook niet echt goed gequote. Vandaar dat mijn tekst en die van haar tegelijk door jou werden neergezet en op gereageerd. Excuus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:55
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | En daar gaat het vingetje weer.... |
Nee, ik geef aan dat je verwarrend quote. Je zet verschillende uitspraken door elkaar alsof Willemijn dit zegt.
Over vingers gesproken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:52
|
|
|
CHRISTIAN542 schreef: | En trouwens: Ik zeg helemaal niet ,Fijn Heer dat IK hier mag zitten op die manaier zoals jij het denkt..Je vuld ook voor Mij in ..dat kan natuurlijk niet he.. |
Leer eerst maar eens quoten, je zet nu zaken door elkaar als van Willemijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:51
|
|
|
[quote=CHRISTIAN542]
Oh ik wil best uitleggen als je het niet snapt
Zowel jij als je homoseksuele broer of zus zie je straks in de hemel want God nodigt een ieder uit. Dus hoe dan ook zul je met ze aan tafel zitten. Hoe is dan je reactie als die op aarde al zo is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:45
|
|
|
[quote=CHRISTIAN542]
En hoe maak je die liefde dan concreet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 20:38
|
|
|
[quote=CHRISTIAN542]
Dus jij zegt straks als je aan Zijn tafel gaat: Fijn Heer, dat ik hier mag zitten. Maar óf hij eruit... of...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 19:57
|
|
|
Vanmorgen een lied in onze dienst met daarin de tekst: "want mijn Rechter is mijn Redder"... geldt voor ons allemaal... we zijn allemaal aan Zijn tafel gevraagd. Ik schuif graag nog een eindje op om plaats te maken voor al die rijen en rijen mensen, ze zullen naast en tegenover je aan tafel plaatsnemen. Wie weet zijn zij wel de eersten in plaats van de laatsten, onze homoseksuele medegelovige... http://www.youtube.com/watch?v=ZmrhUg5q9Zw
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 11 augustus 2013, 19:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 13:15
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
JANS221 schreef: | Een mooi Taizelied, al eerder hier geplaatst, maar wat mij niet bekend was en ik net lees, is dat de woorden afkomstig zijn van Dietrich Bonhoeffer, die deze woorden in de gevangenis schreef:
“God, richt mijn gedachten op U alleen. Bij U is de bron van het licht, U zult mij niet vergeten. Bij U vind ik hulp, U bent geduldig. Ik begrijp uw wegen niet, maar U weet welke weg ik gaan moet.”
http://www.youtube.com/watch?v=D7DiR--b9DQ&feature=fvwrel |
Daar krijgt dit nog meer zeggingskracht door ... Mooi.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 13:12
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
En zoals dat gaat... toeval bestaat niet. zei iemand een tijd terug op het forum.
Vanmorgen een verhaal, verweven in de preek, over een gevangenis in India met 500 zware criminelen. Een evangelist in de buurt krijgt het "op zijn hart" (in zijn gedachten of hoe je het ook noemt) om in die gevangenis de voetwassing te doen. Urenlang is hij met zijn team bezig om 1000 voeten te wassen. Het waren onder andere voeten van mensen die door extremisten waren beïnvloed om kerken en huizen van christenen in brand te steken en nog meer ongein uit te halen. Ondertussen spreken ze met deze mensen die hier diep door geraakt zijn.
Wat gebeurt... er komen mensen tot geloof... omdat ze de link zien tussen de voetwassing en wat men vertelde over Gods Geest die harten schoon kan maken en heiligen.
Tja.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 11 augustus 2013, 13:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 augustus 2013, 08:00
Onderwerp: Heiliging
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb het al aangepast enkele lengte(s), bedankt voor het me erop wijzen, ja zo leer ik weer iets.
Ik heb mezelf niet met Willemijn vergeleken, ik schreef zelf mijn ervaringen op over dingen op zaterdag 10 augustus 2013, 13:30, nav tekst over Rust en Vrede.
Wat mij ook opvalt is deze regel, de zesde regel: 'Als je wilt reageren op iemand, haal dan zoveel mogelijk tekst uit het oorspronkelijke bericht weg. Eén of meerdere quotes is geen probleem, maar neem niet de volledige tekst over.' |
Ik zeg ook niet dat jij jezelf vergelijkt, maar automatisch maak ik voor mezelf sprekend zelf die vergelijking wel, met in gedachten de mensen die ik liefheb en zoals het ernaar uitziet binnenkort er niet meer zijn. En zo zijn er meer hier op CM, in de directe omgeving dit meemakend of hoogstpersoonlijk zelf.
Daarnaast.. heb ik wat ervaring (vanuit mijn eigen omgeving) wb mensen met hoge bloeddruk en die ook een tijd onder wat meer controle stonden. Natuurlijk kent HB risico's en maakt dat je je beroerd kan voelen maar het is heus waar iets totaal anders dan echt de dood in de ogen te kijken.
Dat wilde ik nog even zeggen in reactie. Nu maar weer on topic met heiliging. Eventueel mailen we wel als dat nog noodzakelijk is.
|
|
Naar boven |
|
|