Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 23:12
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | wat zoek je hier dan ? als ik zo vrij mag zijn te vragen want je lijkt mij iemand die alles mooi voor mekaar heeft.
klaagt nooit ... saai saai je moet wat te mopperen hebben of gaat alles je voor de wind? |
Nou met een wind.... Mee gaan, lijkt me ook niet zo geweldig. Ha ha Alhoewel op de fiets wel in de rug, dacht eigenlijk aan een andere wind. Zal het woord niet zeggen, mocht frank ooit het forum lezen
En jee vandaag heb ik eigenlijk niets te klagen, misschien morgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 23:04
Onderwerp: Wat vinden jullie hiervan?
|
|
|
Serieus hè, ik heb best wat dingen weggegooid toen ik tot geloof kwam, boeken over reiki. Yoga etc.... Zelfde iDee denk ik met in een kampvuur gooien ofzo denk ik. En ja heel wat muziek c.d ,'s
Dingen die echt niet van God waren, waar ik niets meer mee te maken wou hebben.
Dus ja lanfy, middeleeuwse dingen gebeuren ook nog in 2013
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:40
Onderwerp: Wat vinden jullie hiervan?
|
|
|
Wat ik ervan vind, dat iemand een boek verbrand, die jij een van de mooiste boeken vind? Tja, net zo iets als dat je geen antwoord soms krijgt Wat vind ik er van? Zie er wel humor in
Petra die vandaag meligge bui heeft, ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:36
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
Geweldig jol en pieter Yeahhhhh hoe great is our God. Helaas kan ik geen linken plaatsen, maar zing dat nr dagelijks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 20:29
Onderwerp: Koningshuis
|
|
|
LANFY127 schreef: | Wat dat betreft ben ik helemaal niet gefrustreerd! Ik herken het alleen niet! Ik ben waarschijnlijk teveel gewent aan andere discussiefora! Waar het wel normaal is dat de topicstarter zijn post onderbouwd! Het zei zo! RMC! |
Waar staat r m c voor? Reageer maar cortezar
Petra die het hele topic onderhand humoristisch vind, ha ha Jkga
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 18:06
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | |
Retour Australiër is1900 euro hoorde ik laatst van iemand die erna toeging, Spraarpot kopen, iedere maand 100 euro in knallen. , kan je over anderhalf jaar..... Desnoods doe je iedere maand50 euro, kan je ove r eh....40 maanden. Dromen zijn er niet om op te geven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 13:34
|
|
|
NATASCHA642 schreef: | liefffffffffffff dankje Petra
en ja soms heb je ff een dipje en dan tis de klaagmuur toch en ik die zelfde of nooit klaag wilde nu gewoon me ei ff kwijt en dat moet kunnen want ook dat ben ik
ach iemand die zo snel weggejaagd is heb je ook niks aan |
joh, jij begrijpt tenminste de bedoeling van de klaagmuur, daar gaat toch iedereen klagen???? ha ha en mannen zijn ook soms om over te klagen vooral mannen die niet antwoorden op mails enzo
om d e mannen voor t e zijn, ja over vrouwen kun je ook klagen behalve natuurlijk over mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 09:27
|
|
|
LANFY127 schreef: | Dan ben ik weg! Heb voor jullie helaas niks te klagen! |
nee, niet weg gaan, jij hebt wiite trui en wit jasje aan en auto met wit dak en de klacht is dat sommigge vrouwen hier een prins op het witte paard zoeken.... ha ha ha ha ha en dan ga je weg teriwjl de moderne prins op witte paard een wit jasje heeft en witte auto. zucht is er eentje hebben we hem weggejaagd
Houd moed nataschja.... er zijn er meer petra die al veel langer als jouw op datingsite zit, gevolg, nog niet prins op wit paard, wel tig stomme mails na mannen gestuurd enzo.... en soms lees ik van andere cm ers die toch iemand hebben gevonden en heel gelukkig zijn, ook al hadden die soms ook zo hun momenten van he.... geef de moed op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 09:19
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wat een moeilijkheden allemaal, wellus nietus , zo voorbij gaand aan wat Jezus deed op het laatst toen hij het Zendingsbevel uitsprak, "Gaar heen en maak alle volken tot mijn discipelen. Hij Gaf hierbij ook een belofte en dat was dat er een Helper zou komen die op meerdere plaatsen gellijk kon helpen, wat Hij niet kon omdat Hij plaats gebonden was, en dus deze Helper niet.
Die Helper is de Heilige Geest en wat die kan wordt vaak zwaar onderschat omdat men een beetje van zichzelf en een beetje van Hem wil hebben. Er zijn door de loop der jaren heen vele misvattingen omtrent de Heilige Geest ontstaan en mede omdat een zonde tegen de Geest niet wordt vergeven, is men (den ik) ook bang geworden om vrij uit over Hem te spreken en Hij zal zich niet en nooit opdringen als men dat niet wil.
Ga eens na of de volgende vragen nog van toepassing zijn wat de Geest aangaat, of was dat alleen voor Zijn discipelen weggelegd volgende vragen: 1. Werkt de Heilige Geest nog door Zijn gaven heen in mensen? 2. Waren de gaven van de Geest, alleen wegelegd voor Zijn discipelen of wil de Geest die ons ook naar behoren toe bedelen als wij ons daarvoor openstellen? 3. Is het eigenlijk niet zo dat wij de Geest te kort doen, doordat wij toch een beetje van onze zeggenschap zelf willen behouden ipv totale overgave aan Hem.
Wat mij betreft, ik wil wel maar, totale overgave aan Hem is een beetje beanstigend gevoel en dat weerhoud mij er van omdat te doen. Ik weet dat het de Geest is geweest die mij deed beseffen dat ik een bewust belijdend christen moest worden en Hem komt daarom ook alle eer toe dat ik dat geworden ben. Laten we nu eerst eens op zoek gaan wat de Geest wil ipv elkaar hier vanalles te doen laten zien in linken of wat dan ook. Ga eens op zoek naar getuigenissen van wat de Geest heeft gedaan gelijk al eerder aangegeven door anderen. Bijvoorbeeld, genezing kan alleen door God gedaan worden maar de manier waarop kan geheel verschillend zijn, meestal door gebed, het zij rechtstreeks of na een tijdje. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 09:18
|
|
|
nee lieverd, dat dacht, ik met nadruk op dacht, omdat je zovaak zoveel bezig ben met hele lappen tekst over gg, cristenen die fouten maken, dan kun je de indruk wekken op mij dat je daar mee bezig bent, en maak ik me zorgen of je daarmee niet jezus zelf voorbij loopt.
Toch is het best interesant onderwerp sommigge dingen in dit topic. ha ha alleen laten we verder discusieren, zonder anderen in hun geloof belachelijk te maken en zonder de discussie trin. daarin verschillen we van mening, wat mag, maar ik trek het me aan omdat ik ze persoonlijk kan. laten we de discusie trin op het trin topic houden over kinderdorp. Dan hoef ik het niet te lezen.
Wat heel interesant is , is ervaringen van geloviggen uit andere kerk richtingen met de heilige geest, heb er heel wat boeken over, bv gereformeerde dominee die altijd dacht eh vallen in de geest, op een dag bid voor mensen en het ook er vaarde eh katholieke priester die ook in jezus naam genezings diensten houd, beetje zoals jan zijlstra Wat mij e r bij opvalt, dat gods geest overal het zelfde is, inderdaad zoals pieter schrijft, op verschillende manieren werkt, maar iedere kerk richting, kun je mensen vinden die dingen mee maakten met de heilige geest zoals vallen, genezingen, demonen die worden weggestuurd, windvlaag, heb hier ook boeken liggen met verslagen van spygiaters en dokters die er niet om heen kunnen dat er soms wonderen gebeuren in `jezus naam. ben er maanden mee bezig geweest, boeken zoeken, lezen, tot god bidden, van eh de heilige geest???? een kerk waar mensen vallen in d e heilige geest? is dit echt van u God? ik denk van wel, met respect voor de anders denkenden.
mensen die in tongen bidden enzo, ook iets moeilijks en ja zitten zeker mensen bij die maar wat doen denk ik. Toch kan ik er niet omheen dat er wel degelijk mensen zijn die echt in tongen bidden.....
Dus quete de bijdrage van pieter en verder discussiëren????
en shanita, mijn huis is op dit moment echt een rommel.. ha ha wil je niet weten....helemaal verrommeld na tijd ziek zijn geweest....dus witte tornado, hier vandaag
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op donderdag 13 juni 2013, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 21:54
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Fijn dat ik het verkeerd zie Shanita en nee niemand heeft hier over je gepraat over rommel of zo met mij hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 17:11
|
|
|
en voor me woorden verkeerd over komen shanita, dat is zoals ik jou zie vaak op het forum, vol kritiek, niet helemaal helder geschreven, boosheid overheerst denk ik, door het aangedane leed van cristenen jou ooit aangedaan en begrijp dat je veel daarover schrijft, om dat je wilt voorkomen dat anderen hetzelfde mee maken en je boosheid over bepaalde dingen
Wat ik zo jammer vind, is dat je je daar zoveel mee bezig houd, dat ik bang ben dat je daardoor je minder op jezus richt die met zijn armen wijd open voor jou staat, je rust en vrede wil geven. Kan me niet voorstellen dat je die echt in je hart hebt als ik je schrijven soms lees, maar misschien zie ik het verkeerd. liefs
wou ik nog effe zeggen, voor ik verkeerd overkom. wens jou toe, dat je de liefde van jezus ook mag ervaren zoals ik die ervaar, zonder vallen in d e geest dan..... iets wat ik zelf ook nog nooit heb gedaan trouwens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 15:48
|
|
|
Ook in genezingen geloof ik niet, en vind het ook buiten gewoon pijnlijk naar de (echte) zieken toe die niet worden genezen.Heb te vaak gehoord en gelezen van mensen die toen ze weer thuis waren dat de pijn er weer was in alle hevigheid. En wat betreft blinden en doven daarbij wordt al aanspraak gemaakt op wat ze al konden horen en zien. Bijna alle doven kunnen je horen als je voor ze gaat staan en keihard tegen ze schreeuwt van hoort u mij, maar niet van een grote(re) afstand, dan horen ze niets. Zelfde met blinden, die kunnen vaak van erg dichtbij best wel 2 vingers onderscheiden, zeker tegen een donker contrast, ze zien alleen niets van een grote(re) afstand.
Eertse twee regels, oordeel je weer dat mensen die getuigen te zijn genezen door jezus, niet echt ziek waren......
en goed voor je zelf zorgen??? lijkt me niet gezond soms om hele dagen op gg te hangen, maar is jouw keus.
ma ja op na het volgende topic, waar een charamatische cristen word afgezeken, alleen zonder mij de volgende keer.
In een goede discussie, schrijf je niet veroordelend over anderen vind ik, tenzij echt bewezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 15:41
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, ik zelf zie het ook niet als een vete naar jou toe, van welles/nietus.
Ik zie het nu als een verschil van meningen. Die gewoon, wat mij betreft naast mekaar kunnen blijven bestaan, zonder dat ik anders over jou denk, omdat jij andere meningen als ik heb. |
Zo zie ik het niet, maar lees al een jaar lang kritiek op cristenen die bidden voor mensen die genezen, cristenen die charamatisch zijn. en zeker is het interesant om over van gedachten te wisselen, behalve dan de fout die je laatst effe maakte, om ze belachelijk te maken. Daarmee creeeer je dat er weer cristenen zijn die niet op een forum durven te schrijven
ik schrijf bv in een topic over genezing na bidden, jij schrijft de volgende dag in een topic over mensen die niet echt ziek zijn, die genezen worden en dat dat niet eerlijk is voor mensen die echt ziek zijn????
Jan zijlstra heb je door het slijk gehaald, willem ouweneel, Als ik schrijf dat matheas bv vlak bij mij woont, schrijf jij weer dat hij dure huizen heeft, meerdere dure auto,s.... eh ha ha, terwijl je nog geneens niet weet waar de man woont etc... En je schrijft het wel allemaal op een openbaar forum... zal es effe stukje zoeken en kopiëren:
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op woensdag 12 juni 2013, 15:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:50
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ik heb hier al een paar keer verslag willen doen van een wonder wat onlangs in onze gemeente gebeurt is. En aangezien het hier ook steeds gaat over de vraag worden en nu nog mensen genezen lijkt ie me hier wel op zn plaats Een paar weken geleden was er een jonge man in onze gemeente die opeens zijn rechterbeen niet meer kon gebruiken. Een aantal onderzoeken op de eerste hulp bracht aan het licht dat er iets groeide in de heup wat daar niet hoorde. Wat en hoe precies zou verder onderzocht worden na het weekend. Tijdens de dienst werd er ruimte gegeven voor voorbede. deze man kwam niet naar voren . Maar er ging een groepje van 4 mensen die hem goed kenden naar hem toe om met hem te bidden. Gewoon mensen uit de kerk o.a.een van mijn zonen. Tijdens dit gebed voelde deze man de pijn weggaan vertelde hij later en kon hij zijn been weer gebruiken. hij kwam met krukken en ging gewoon lopend weer naar huis. Uit de foto's bleek
dat dat ' ïets' verdwenen was. En inderdaad dit soort wonderen gebeuren niet aan de lopende band zoals in de tijd dat Jezus op aarde rond liep. Maar ze gebeuren zeker wel. God is namelijk dezelfde gister en heden en tot in eeuwigheid |
mooi> en ja mamaloeu mee eens, ik ga e r niet meer op in, op de kritiek
petra die natuurlijk wel graag haar weerwoord wou geven over kritiek van een gemeente waar ik na toe ga. en shanita als ik er ooit achter kom dat je gelijk hebt, geloof me ben ik nog bozer als jou misschien. zou wel nog steeds met charamatische cristenen omgaan, wel andere dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:42
|
|
|
Die indruk wek je wel Shanita, je daardoor ook zeer kritisch bent tegenover genezingen, werkingen van de heilige geest bijna alle cristenen die charamatisch zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik hou nou eenmaal niet van leugens en het oogluikend toestaan van misbruik van kinderen. |
Die discussie hebben we al gehad shanita, lees effe dat ene topic terug, journalisten hebben niks bewezen.
dus beetje oftopic, begrijp dat jij denkt dat het waar is en je redenen en je boosheid.
Zelf ken ik de meesten daar, en heb het er met hun over gehad. Zoals ik al reageerde op het andere topic.
weet je, je kan er wel veel energie instoppen, iets wat goedgelovig ook niet doet om die kinderen te redden, want ze hebben geen bewijzen.
beter richt je je op positieve dingen denk ik,red je kinderen , waarvan dingen bewezen zijn en waar je misschien wel wat echt aan kan doen.
geloof me trin doet ook zijn best, alles onderzocht, nog ander beleid toegepast om dingen beter te kunnen controleren.
petra die ophoud met met jouw te discussiëren. Mijn evangelie die ik verspreid is van jezus, niet van waarschuwingen voor bepaalde cristenen met dingen die niet bewezen zijn. en begrijp je hoor heel goed. liefs
Bij jou komt trouwens alles na boven, hele topic gaat over werkingen van d e geest, genezingen met kritiek, je gooit door verkeerde crsitenen echt bijna alles weg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:39
|
|
|
Waarom zou jij hem moeten verdedigen?
Dat wil ik zelf, stel dat jij iemand kent en ik schrijf er steeds leugens over?
ma ja, zo kunnen we wel heel lang door gaan, jouw woorden tegen over mijn woorden....
Warom begin jij er steeds over, ik schrijf over geloof en jij komt weer met tekst van gg over iemand waarvan je weet ik na zijn kerk gaat?
Ma ja laat de discussie over aan jullie weer.
we kunnen zo eindeloos doorgaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:30
|
|
|
maar 1 ding nog over mattheas shanita
soms hoor je van mensen die in de kerk zaten en achteraf zeggen bv van ik voelde een wind als of de heilige geest etc. martheas is een enthousiaste gelovigge die zegt het gewoon, spreek t het dan uit
ha ha ooit bad ik met hem en echt zag een waterval , van soort diamanten over me uitstortten, hij zag het ook en ja zo is hij, om dan enthousiast te zeggen, kijk wauw ik zie een waterval. geweldig
ha ha verder zag niemand het in d e kerk, wel dat ik straalde
ja de kritische kunnen dan weer vol op hun gang gaan, de gelovigge weer denken wauw geweldig. en bewijzen? tja moeilijk, voor me kinderen ben ik wel het levende bewijs, ze kennen me, zien wat god bij me ten goede verandert. zien hoe gebeden soms worden verhoort hier
En matheas is echt helemaal niet popie jopie, gewoon een cristen, ik zie hoe hij met mensen omgaat. Hoe hij de gemeente leid. en ja ik hou ervan, enthousiaste cristenen,ik voel me daar thuis.
Jij voelt je weer thuis bij een andere kerk. laat elkaar in ieders waarde shanita.
Ik houd me toch ook niet steeds bezig, met de fouten van jouw kerk en gooi die voor je voeten neer?
al zoveel leugens gelezen hier over matheas.... tsssss ook over geld, nou ik word zeer gewaardeerd daar en breng geen geld daar op hoor. ze weten ik me geld zelf te hard nodig heb.
En weet dat je het goed bedoeld, alleen je schrijft vol oordeel over mensen die je niet zelf kan.
verbaasd me ook dat je daar zoveel tijd en energie aan besteed steeds, ze zijn niet allemaal zoals de cristenen die jouw ooit hebben teleurgesteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:08
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
LANFY127 schreef: | Ik begrijp jullie reacties heel goed hoor! Ook ik heb een emotionele kant! Maar wat ik er alleen maar mee bedoelde te zeggen is dat een hulpverlener, op wat voor gebied dan ook, toch is opgeleid om realistisch en rationeel op bepaalde situaties te reageren! Mensen die niet als hulpverlener zijn geschoold reageren gewoon anders! Meer emotioneel! Das alles! |
ha ha , zoals jij het soms verwoord..... eh warom denk je dat brandweermannen na hangen altijd op de kazerne??? ja ja effe met elkaar praten effe de emoties verwerken, die ze inderdaad tijdens hun werk zoveel mogelijk aan de kant zetten onder traumatische dingen, anders kun je je werk niet doen, maar ze hebben de zelfde emoties als jij en ik hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:05
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
QSJE546 schreef: | ik word blij van het nog steeds bezochte vrolijke topic hier en verder ben ik super blij met mijn vriend die ik hier op cm heb leren kennen |
oh ha ha ha wat leuk geniet ervan, van die leuke vriend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Jawel.. dat wil Hij want zo is Hij. Een God van heelheid. En ik ben het met je eens dat Hij compleet nieuw kan maken.
Toch is er soms gebrokenheid die pas helemaal hersteld wordt als we echt bij Hem zijn, denk ik. En tot het zover is geeft Hij de Trooster ook hiervoor, voor kracht en leven... |
mee eens, soms word iemand helemaal herstelt, soms niet soms word iemand spontaan genezen, soms begint het genezingsproces en ja vaak worden mensen niet genezen.
Ik kijk maar na alle gevallen van genezing etc. en blijf bidden voor genezing. , was dat niet de opdracht die jezus ons gaf? Bid voor zieken etc....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 10:50
|
|
|
JOL252 schreef: | tja... al zou het zo zijn... (ik kreeg een keer tijdens een dienst foto's in mijn handen gestopt over een of ander vage verschijning tijdens een andere samenkomst en dat moesten engelen voorstellen... het had evengoed een lichteffect kunnen zijn, ik werd er niet warm of koud van en ben ik dan ongelovig?)... het zegt uiteindelijk niets. Gouden tandvullingen alsof de jackpot bij jou is gevallen, engelen, goudstof... Wat wil men hiermee nou zeggen? Dat daar meer zalving is? Zij de uitverkorenen zijn en de goedgunstigheid van God verworven hebben? Om wie draait het in een dienst, om wie draait het in je leven. Zolang Hij niet meer centraal staat en de focus op uiterlijke dingen gericht is, is zo'n dienst en zo'n verschijnsel voor mij compleet niets zeggend. |
Jezus staat centraal bij de dienst van matheas van der steen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 10:47
|
|
|
Wel dat je iets tegen matheas hebt, hebben we allemaal nu wel door hoor.
Zoals ik eerder schreef, ga ik hem niet meer verdedigen jouw woord( van iemand die hem niet persoonlijk kent) tegen dat van mijn, die hem wel persoonlijk kent.
petra die in jezus gelooft en in zijn werken ook nog vandaag de dag tja en geloven.... gaat met wonderen.... altijd moeilijk te bewijzen tegen over mensen die niet in wonderen geloven , die daar hun weerwoord op hebben, alhoewel er wel degelijk gevallen zijn, dat psygiaters of doktoren niet om een wonder heen kunnen en het zelf toegeven
petra die ooit windvlaag in huis had. ha ha dat ik zelf ook dacht, jee wat gebeurt er, na gebed, en toen stond me bijbel sommigge bladzijden recht overeind open op bepaalde bladzijden met net de antwoorden die ik nodig had
soms engelen heeft gezien, op moeilijke momenten
Eh ha ha, me dochter die een gouden meadillon draagt, wat door het vuur in het crematoriom is heen gegaan, onbeschadigt, met briefje erin, waarin ik me kleindochtertje in gods handen legde.
en zo kan ik nog wel meer dingen schrijven dat ik dacht: jeee ha ha
Eh, jol hier kan getuigen, dat toen ze een oproep deed voor gebed voor een vriend in een topic waar ik voor bad en de heilige geest me woorden voor hem gaf, dat die woorden wel heel toevallig raak waren (toeval voor niet geloviggen, voor gelovigen, iets wat god door de heiligge geest laat toevallen)
Ik persoonlijk vind het vreemd, mensen in god geloven en de bijbel en niet in de de wonderen van daag de dag, als of het een sprookje is van zoveel jaar geleden. en raar mensen niet in de geestelijke wereld geloven, meeste mensen op aarde geloven daar wel in, wij in het westen willen overal, antwoorden op etc... wetenschappelijk verklaren ook al geeft d e wetenschap toe dat niet alles te verklaren is en jee hoeveel wetenschap we hebben gehaald uit d e bijbel.... zoals bv degene die op een dag las, eh de wegen van het water? en ontdekte dat er water stromingen zijn op aarde. Via de bijbel men op het idee kwam om de handen es te wassen voor ze na een nieuwe patient gaan die ziek is etc.... heb hier zo,n dik boek liggen met wetenschap ontdekt door het lezen van d e bijbel.
En weet je, als je mij bekijkt, oh ik heb zoveel fouten en zondig zo vaak, cristen zijn wil niet zeggen ik perfect ben, dus je kan over mij ook lappen tekst schrijven met kritiek, of kritiek over dat ik beweer van een wind... etc.... en over me fouten, is god die door me heen werkt, met me mee loopt, me in geloof laat groeien.
Maar ik geloof in de heilige geest die jezus ons heeft achter gelaten om ons te helpen en de werken. De opdracht die jezus ons gaf, eh bidden voor zieken, zelfs boze geesten soms uitdrijven
Jij gelooft er niet in, dat mag. site met verschillende geloviggen. Jij mag er zijn met jouw geloof, ik met mijn geloof, anderen met hun geloof. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:59
|
|
|
Verder over cristenen met fouten, gods geest werkt door iedereen heen, waar hij kan, zelfs door een ezel.... de kerk blijft gods werkterrein, er is niemand in de kerk die ergens niet wat zonden , of fouten nog heeft. En ieder is groeiende in geloof en verschillende geloofsfases
over genezingen, zijn heel wat mensen genezen die een spygiater niet kon genezen en genoeg verhalen over wonderen van mensen die erg ziek waren en andere wonderen die we eigenlijk allemaal bij handelingen zouden kunnen toevoegen.
Warom sommigge niet worden genezen???? Niet iedere cristen zegt, dat dat door zonde komt of zo.
het is maar net waar je naar kijkt, kijk je na de cristenen met fouten, of kijk je ook na de positieve getuigenissen?
Kijk je in de kerk na die gene die echt in de geest valt? of na de gene die zit te faken of puur uit emoties reageert?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:51
|
|
|
Jammer, zoals je veel verkeerde cristenen bent tegen gekomen, want Jezus is nog steeds dezelfde En hij wil niet de scherven bij elkaar vegen bij de gebrokenen, maar helemaal herstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:45
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Geweldig meid. Geniet er maar van zulke kinders |
ja dat is het leukste, ze samen zoiets plannen en ha ha allemaal al gepland, die en die slepen de piano wel effe naar de keuken etc. ligt hier nog steeds tapijt van vorige bewoners, was beetje gebroken wit, dus met 8 kids na paar jaar..... ha ha ha en had dit jaar mooie vloer willen leggen, maar tandarts rekening komt eraan. En zo gaat er altijd wel iets voor. En weet je dat is leuk met ze alle samen aan het huis werken, jee heb wat verhuizingen met hun gehad. Stonden we er alleen voor, heel gedoe, maar ergens ook ha ha, leuk teamverband zoals we het effe samen deden. en sorry is off topic... maar leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:37
|
|
|
bedankt allemaal, ha ha ben een beetje van slag, me kids waren allemaal vreemd aan het doen,geheimen buiten me om..... toen kreeg ik stukjes vloer cadoo, mocht ik kiezen welke houten vloer ik wou, ha ha ha hele plannen achter me rug om samen om binnenkort effe vloer hier neer te leggen. Morgen is een dochter van me jarig, 24 word ze al, de oudste is 27, word oud, met zulke oudere kinderen Dan hebben we eindelijk ons huis helemaal geweldig zeiden ze (en allemaal zonder ex, zei er eentje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 21:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Roelande: ---
Misschien was het ook de manier waarop ik het bracht: ik trok het nu direct in het belachelijke. Dat kwam weer omdat ik weer mensen ken waarbij het tegenovergesteld werkte. Maar ik had eigenlijk gewoon beter vragen erbij willen en kunnen stellen. Zo van Wat vinden jullie hiervan? Ik heb er zelf wat moeite mee. Dat had ik ook kunnen zeggen zonder direct veel negatief commentaar te leveren. Op die manier kan ik veel opener het gesprek aangaan en krijgen anderen ook de ruimte om hun mening te vormen.
Ja, ik heb ook uren dat ik wat meer tijd had om links te zoeken, en commentaar te zoeken, en ja dan gaf ik anderen weinig gelegenheid te reageren, omdat niet iedereen soms zoveel tijd heeft.
Ja, en dat kwam de goede sfeer op het forum niet ten goede, om echt op een goede manier van gedachten te wisselen.
Ja, en iedereen heeft zijn grenzen en kwetsbare plekken en ja, doordat ik meteen zo negatief deed, was het net alsof ik iedereen die d'r iets mee te maken heeft afbrandde. Terwijl ik eigenlijk een gesprek erover wou aangaan, omdat ik vanwege vrijwilligerswerk in de ggz ook veel mensen tegenkwam die helemaal waren doorgedraaid door deze kerkdiensten, maar ja die mensen hoor en zie je niet op een forum zoals dit.
Ik had wat genuanceerder kunnen denken en wat genuanceerder mijn mening kunnen geven. Er is ook een middenweg. Ja, en als ik er vraagtekens bij zet wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Ik zal nu ook terughouden en genuanceerd reageren.
Je hoeft het denk ik ook niet met elkaar eens te zijn. Maar het was ook niet mijn bedoeling anderen te kwetsen. Ik draaide nogal door omdat ik mensen ken die door deze diensten zijn doorgedraaid en in een psychose zijn beland. en daar ws nooit meer uitkomen.
Dat vind ik erg verdrietig, misschien dat ik daardoor zo fanatiek deed, zonder nuance en negatief.
Ik denk nu, ik hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ook niet anderen te kwetsen daardoor.
Ik heb gewoon moeite met wat er in dat soort filmpjes vertoond wordt, en ook in diensten voorkomt. Maar ik wil nu ook niet alles over een kam scheren.
Jij noemt bijvoorbeeld een positieve ervaring rondom dit geheel
Ja, en wat me opvalt bijna niemand is het compleet eens met wat er in de films wordt vertoond en ook in diensten gebeuren. Maar ja, men denkt er genuanceerder over.
Ik bedoel, ja, het was alsof ik het geheel belachelijk maakte, en dat was eigenlijk niet mijn bedoeling, ik wist gewoon niet hoe dit aan te kaarten.
Nu wel, ik ben gewoon benieuwd naar hoe anderen erover denken. |
Dit komt heel wat liever over, kreeg er even een verkeerde indruk van, van je schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 09:43
|
|
|
ha ha dank jullie en anna kwam terug, met de hoop ik cadootjes van jullie zou krijgen, ma ja
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|