Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 mei 2013, 17:29
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja en de kunst is om meer te kijken naar die je gewonnen hebt en minder naar wat je heb verloren. Das soms een hele klus |
ja...das zeker waarheid...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 14:52
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Overvallen door een hoosbui...en nat tot op mijn.....!!!!
Thuis gekomen...natte kleding ingeruild voor een heerlijk badstof kamerpak...en straks even ingerold in mijn fleecedeken...even wegdromen en weer warm worden!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 18:28
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Oke dan, fijn dat die er dus ook zijn!! (Mijn ervaring met Bosch en Miele-vaatwassers is helaas anders nl. ) |
En ik heb gewoon een ""borstelrelatie""...
(met de afwaskwast!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 15:52
|
|
|
Juist...dat dacht ik ook...
Vroeger had ik geen geld voor een afwasmachine...(gezin van 6 personen overigens!!!) Ik kookte...en pa met de kinderen deden bij toerbeurt de afwas...(mopperend haha)
Ook een droger was er niet! En sinds ik hier woon is er ook geen droger ...en dat gaat ons prima af... (zoonlief MOEST zo net zijn eigen was ophangen...op de zolder op het droogrek!!)
En natuurlijk gun ik ieder gezin een droger en een afwasmachine...zeker als je die jezelf kunt veroorloven...maar ik kan zonder...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 14:59
|
|
|
Dus??? Blijf gewoon even bij de realiteit joh... We weten welke huishoudelijke zaakjes we gewoon op orde moeten hebben... Troost je...ik heb ook geen afwasmachine...en ook geen robotstofzuiger..(en we leven hier met z'n drieën..) En ook ik kijk wel eens naar het aanrecht...en heb geen zin... Maar dat is weer even de afspraak met jezelf maken...(nakomen en waarmaken)
Moeilijk??
Soms wel, maar dat heb ik ook...
En dan vanavond jezelf prijzen om de dingen die je WEL hebt gedaan!!!
Kabouters bestaan niet hoor!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 13 mei 2013, 15:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 mei 2013, 14:29
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb ook weer een afwas: ik wil met kerst ofzo een afwasmachine: ik heb een grondige hekel aan afwassen, zo dat lucht op |
Meen je deze uitspraak??? En dan bedoel ik ...die afwasmachine...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:14
Onderwerp: Gezondheid!!!
|
|
|
Wat voel ik me een gelukkig mens... Ik kan en mag alles eten en drinken...
Mag me ook gelukkig prijzen dat ik ook bijna nooit ziek ben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:11
Onderwerp: Dagdromen
|
|
|
JANE866 schreef: | Sorry, ik heb te snel gereageerd. Volgens mij heb je het goed gelezen Zeeland! |
Ach...het maakt niet uit hoor... Zolang het een mens aan zet tot denken...kan het alleen maar goed zijn toch??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 22:35
|
|
|
JANE866 schreef: | Klopt Shanita! |
Ik was het...die het zo las...in mijn haast denk ik... Maar...niet zo erg denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:46
|
|
|
God kruist soms dwars door onze eigen plannen heen en.. dat kan moeilijk zijn, maar is uiteindelijk alleen maar goed!
Ja...dat weet ik...daarbij denk ik aan Job... Maar kan ik dan ook volledig instemmen met de woorden...
""Vader...wat Gij doet is goed""
Straks nog maar eens in de stilte...het lied opzoeken en meezingen..
Wat de toekomst brenge moge...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 01:45
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mijn moeder van bijna 90 die laat zien dat ze nog heel goed dansen kan ....
Mal mens! |
Malle mensen zijn zo schattig.... Zeker moeders... Die moeder van mij...vandaag hoorde ik ...dat ze weer op vakantie gaat...(wat ik haar gun en wat ik zo dapper vind van haar) Een weekje samen met haar nog enigste levende schoonzus... Buiten haar appartementje...loop je natuurlijk niet met je rollator hè!!!
Nee...dat doe je pas als je op vakantie gaat... (het is dattie niet in de koffer kan...anders ging die er als eerste in!!!)
Zondag mocht ze haar 8e achterkleinkind zien .... ""Dat ik dat allemaal nog mee mag maken""
Moeders...zijn onmisbaar....ze moesten kunnen ""blijven""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 17:12
|
|
|
Het moment was eigenlijk niet mooi... Een telefoontje....en was ik weer erg verdrietig.... (ik noem het vaak...soms genoten...en zo weer toegesloten)
Als een verhoring...kwam het andere telefoontje...
""Mam...kom maar naar mij""
Wat lief...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 mei 2013, 10:41
Onderwerp: Wat neem ik/jij je zelf voor?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Een vriendin zei eens tegen mij denk niet aan wat je niet hebt gedaan, maar aan wat je al wel hebt gedaan en wees daar blij mee. Dus niet oh wat slecht al weer naast de rails, maar; Ik ging heel goed ff een paar dagen niet, maar dat geeft niet, want ik heb al wat conditie opgebouwd dus ik pak het zo weer op | Daar heb je ook gelijk in....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 mei 2013, 09:08
Onderwerp: Wat neem ik/jij je zelf voor?
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Ja en dan........2 dagen komt er wat tussen......direkt weer uit het spoor, kom mensen moedigt mij eens aan...... |
Och Joannie...ook ik loop een beetje naast de rails!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 mei 2013, 09:07
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JANS221 schreef: | Gisteren een paar stevige hagel/regen/onweersbuien. Wat gaat het weer doen vandaag? Het kan vriezen, het kan dooien........... |
Ja....zeker dit weekeind...en dan ook nog de Ijsheiligen...
Toch ben ik en beetje dwars geweest....er staan wel plantjes in de tuin... Maar de boontjes....zijn binnen ""geboren""
Vanmorgen hier in Zeeland erg koud...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 23:56
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Mijn mooiste moment was vanmorgen toen ik met het buurtbusje van Barneveld naar Scherpenzeel ging. Had nog nooit eerder in een buurtbusje gezeten en moet zeggen het was een hele belevenis!! De buschauffeur is altijd een vrijwilliger, het was een gezellige 65plusser. Hij kletste heel gezellig en honderuit, Halverwege kwam de tweede chauffeur erbij de de eerste zou aflossen als we op de plaast van bestemming waren. We kwamen langs allerlei boerderijen en soms stond er iemand langs de kant van de weg dan ging het van oh das mevrouw jansen die gaat naar de markt. Haha het was echt zo onnederlands niks geen strakke regels gewoon gemoedelijk echt leuk |
Voor herhaling vatbaar dus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 22:46
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Blij wordt ik (weer...)na vandaag..
Samen met mijn zoon het tuinhuis geschuurd en gebeitst.. Wat is het opgeknapt... Dan meteen maar een bak met geraniums eraan... Onkruid tussen de tegels weg...de tuintafel voorzien met een grote bak paarse petunia''s...en al buiten etend..van dat alles genieten..
Wat ben ik weer blij...het waren allemaal zaken waar ik even zelf geen doorkomen meer in zag...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 22:42
Onderwerp: Ledental CM
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Merkwaardige sprong in het ledental van CM. Nu 1943 leden en een paar dagen geleden waren dat er meer dan 200 minder..... Van een leegloop lijkt geen sprake.
Thomas, de tel niet kwijt. |
Het zijn gewoon de lente(of zomer) kriebeltjes joh.... Kijk en beluister de vogelwereld.... De zon gaat weer schijnen...dat is het Thomas!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 12:53
|
|
|
Het tuinhuis wordt geschuurd...en opnieuw in de beits.... (personeel even aan het werk gezet )
Het wordt mooi....!!!
(na drie x een roep om koffie...ga ik het pas nu zetten...die jonge gasten geven het te vlug op)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 6 mei 2013, 14:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 mei 2013, 00:03
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Roelande...Van Harte Gefeliciteerd!!!
Veel gezondheid...geluk...en voorspoed in je nieuwe levensjaar!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 22:35
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JOL252 schreef: | Er is nog over. |
JOANNIE!!!!!!!!!!!!!!!! Zullen we samen rennen....???
(het is genoeg geweest...het ijs bij de chinees was ook al zo lekker)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 4 mei 2013, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 15:52
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JOL252 schreef: | Zo 1 x per maand mag alles. |
Istie nog niet aangebroken????
Zo niet...knappe meid!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 13:53
|
|
|
De douche is net schoon... De strijkbout wil nog even strijken...(ik niet maar luister wel naar hem)
Vanavond met iemand uit eten..die jarig is...en dat niet wilde ""vieren"" Misschien door samen te zijn...er wel een fijne avond van te maken.... We gaan wokken....ik kijk er erg naar uit!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 13:44
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Mooie wijze woorden Dankje wel zeeland |
Ach Joannie...het zijn wel wijze woorden...maar ze zijn niet van mezelf!!! Ik zou ze wel meer toe moeten passen in mijn leven... Geduld en wijsheid...2 van die dingen....
Job..had dat geduld...Salomo die wijsheid... Maar beiden wisten dat ze dat NIET van zichzelf hadden...
Ik bid maar...om dat geduld en die wijsheid...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 4 mei 2013, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 13:09
Onderwerp: Waar was mijn hoop......
|
|
|
Zo ik niet had geloofd, dat in dit leven Mijn ziel Gods gunst en hulp genieten zou, Mijn God, waar was mijn hoop, mijn moed, gebleven? Ik was vergaan in al mijn smart en rouw. Wacht op den HEER', godvruchte schaar, houd moed! Hij is getrouw, de bron van alle goed. Zo daalt Zijn kracht op u in zwakheid neer. Wacht dan, ja wacht, verlaat u op den HEER'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 10:22
Onderwerp: Waar was mijn hoop......
|
|
|
Dank je Heide.... Op deze zaterdagmorgen....
Zo nodig.........!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 09:46
|
|
|
Een vrije dag...de zon is ook al wakker... Met de zon...altijd zo blij....
Geef me de kalmte om te accepteren wat ik niet kan veranderen, de moed om te veranderen wat ik kan veranderen, en de wijsheid om het verschil te kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 09:43
Onderwerp: mijn kinderen...
|
|
|
Gebed voor mijn kinderen.
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw handen. Graveer Gij ze daarin met onuitwisbaar schrift. Dat niets of niemand ze meer ooit daaruit kan branden. Ook niet als satan ze straks als de tarwe zift.
Houdt Gij mijn kinderen vast als ik ze los moet laten. En laat altijd Uw kracht boven hun zwakheid staan. Gij weet hoe mateloos de wereld hen zal haten als zij niet in het schema van de wereld zullen gaan.
Ik vraag U niet mijn kind'ren elk verdriet te sparen. Maar wees Gij wel hun troost, als ze eenzaam zijn en bang.
Wil om Uw Naamswil hen in Uw verbond bewaren. En laat ze nooit van U vervreemden,
nooit, hun leven lang !
Voor velen een bekend gedicht... Ik wilde het hier plaatsen...het kwam vanmorgen na een telefoontje tot me...
|
|
Naar boven |
|
|