ChristianMatch

Forum

Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 ... 78 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 15:58
BerichtOnderwerp: Een nieuw huisje

HANNAH810 schreef:
mijn gave; honing-mosterd-room-soep en broodjes kaas, halve blikken goede kwaliteit verf.
mijn talenten; verven, behangen zonder publiek, en mensen van hun werk houden!! Clown smiley

wie volgt?

Nou Han, die heerlijke soep zou wel es van pas kunnen komen op de dag van de verhuizing...als er een aantal grote sterke CM-mannen (die zich nu nog van geen kwaad bewust zijn) komen helpen sjouwen.
Dan moeten ze natuurlijk wel netjes gevoederd worden, das het minste dat we kunnen doen Knipoog smiley

Voor al het andere zou ik zeggen: trek je agenda ff Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:57
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
Het is zondag.

Nou, zeg dat wel! Verraste, verbaasde smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 12:55

Nee, nog geen klussen om te verdelen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Eerst maar es even die sleutel in handen zien te krijgen haha...

Maar, geef vooral even door wat je gaven en talenten zijn...dan komt die verdeling vanzelf Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:47
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Anita, van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid!..
(en alle andere jarigen natuurlijk ook)

Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:35

MIEKE364 schreef:
nee, dat krokante korstje komt later, als je 'm eerst door dat beslagje hebt gesleept, weet je nog; beetje bloem, beetje melk, beetje zout, drupje olie...toch? en dan laat je 'm in het vet zakken......blubblubblub Duiveltje smiley

Ja dat bedoelde ik...die van mij was de verkorte versie! Engeltje smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:23

THOMAS968 schreef:
Nou, gezien jouw accent: Rotterdammers hebben een andere humor

Men\e\e\er

Ja?

In de Moaas ken je niet meer verzuipeeh

Nee?

Nee daar los je in op! Geeeintje meneer!

Mot jij es opletteh hoe goed je in de maaaas ken verzuipeh Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: kreet van de week

ZINGA672 schreef:
Oké, maar ff recapitulerend... je moet me ff helpen. Was er laatst niet iemand die gebed vroeg omdat ze in een flat metzonder (zo goed als zonder) lift woonde? Die dringend een nieuw huisje wilde???

Wíe heeft er zo goed gebeden?!?!

Gefeliciteerd met je nieuwe huisje Tess!! Lachende smiley

GrZing!

Yup, dat was ik...en velen met mij! Knipoog smiley

Thanks! Ik ben er echt happy mee hoor...maar kan ook zo enorm goed stressen en dat gaat op sommige momenten ff niet samen...
al was het uiten daarvan op t forum ook ergens goed voor...er komen van de week een 20-stuks dozen deze kant op, yeah...God voorziet! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:44
BerichtOnderwerp: verliefd op een niet christen.

HANNAH810 schreef:
ik zou zelf niet alleen een kerkelijke man naast me willen zien, maar ook iemand die God persoonlijk kent;
je hebt dan
- dezelfde Basis
- dezelfde Bron van leven
- dezelfde Raadgever,
- dezelfde Leidsman,
- grotendeels dezelfde normen en waarden,
- levensinvulling,
- dezelfde Trooster
- en dezelfde eeuwige Toekomst,
en als het niet wil, kun je allebei, of samen, Boven om raad vragen.

.

Amen!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:09

SUSANNAH475 schreef:
Beter dan net niet Gefrustreerde smiley ... kun je beter een Fries zijn hè... Knipoog smiley (net net) Clown smiley

Of net neit...dan word je helemaal niet blij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 19:05

WILLEMIJN232 schreef:
ik heb ze wel voor je te leen maar ik woon niet zo in jouw richting...... Smiley die vol vragen zit

Sja...is wel een beetje ver fietsen inderdaad Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:53

SUSANNAH475 schreef:
Dat moet je op de Edese hei zeggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ligt eraan wat je voor een plee aanziet, Sus Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 18:52

PIETER649 schreef:
Dit is geen kreet vd week.... meer een opstel vd week Geschokte, onthutste smiley
Zwaar offtopic dus Teschje Boze smiley

(ps. hoeveel dozen heb je wanneer nodig? )

Was even een uitleg naar aanleiding van mijn kreet Pietertje Knipoog smiley

En...een doos of twintig binnen 14 dagen
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 16:13

ZINGA672 schreef:
Vertelverterlvertel Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril

Verhuizen...je kent het wel...van het ene huis naar het andere Engeltje smiley

Krijg pas over vier weken de sleutel en ben nu al aan het stressen...

moet eerst nog allemaal rotzooi hier opruimen die k niet mee neem, en alvast aanschaffen wat k aan kan schaffen...administratieve rompslomp gaan regelen...
"Wanneer moet k men oude huur opzeggen en ga k dat dan wel redden? Want stel nou dat die andere mensen langer nodig hebben dan krijg ik later de sleutel!" Moet foon, t.v. en internet verhuizen...etc, etc, etc...
Alvast spullen in gaan pakken, maar dan wel pas als ik dozen geregeld heb..".oh ja, die dozen...waar ga ik dozen vandaan halen?!" Geld voor nieuwe dozen heb ik niet, dus maar hopen dat er iemand is die er nog een paar heeft staan. Maar wel z.s.m. want anders moet k me dalijk weer gaan haasten!

Ofwel: "Aaaargh! Waar ben ik aan begonnen" Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Ben dus weer even helemaal mezelf aan het zijn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
"Hmm...misschien doe ik dan toch iets verkeerd! Haal adem Tess, en blijf ademen...ut komt allemaal goed! God voorziet!!"

*haalt ff rustig adem*

"Zo, weer helemaal rustig...dank je Zing, als k jou toch niet had!" Engeltje smiley

Ga k nu weer verder de kledingkast opruimen...want alles wat weg kan hoeft dus niet mee...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 7 augustus 2010, 16:14
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 15:00

Ai Caramba! Ik ga verhuizen!! Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:59
BerichtOnderwerp: De Doop

CROSSROAD317 schreef:
Het uitgangspunt van Richard is m.i. wel anders Maris.

Ook het hele verhaal van de doop die de besnijdenis wel of niet zou vervangen is ook al uitgebreid behandeld, Cross...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:58
BerichtOnderwerp: De hel voor altijd?

CROSSROAD317 schreef:
Alleen zegt Richard dat de juiste vertaling van eeuwigheid "tijdperk" moet zijn. En dat alleen satan alle tijdperken der tijdperken veroordeeld zal zijn tot de hel.

Zelf geloof ik dat eeuwigheid zoals in de bijbel beschreven ook daadwerkelijk eeuwig is, dus zonder einde.
In de bijbel is dit vertaald met alle eeuwigheid, waarbij het woord alle hetzelfde betekend als eeuwigheid. (voor de kenners; strongnummer 165) Dus ook de mens die wordt veroordeeld tot de hel zal daar zijn voor "alle tijdperken der tijdperken"

En ik geloof dus hetzelfde als jij...
De juiste vertaling is inderdaad "tijdperk"...maar wel een tijdperk dat dus eeuwig duurt...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:43
BerichtOnderwerp: U2

DAVID923 schreef:
we moeten de vorm(muziekstijl) van de inhoud(tekst) scheiden.
ik denk dat ''goed voelen'' te vaag is en niet voldoet aan de Bijbelse opdracht dingen te toetsen. waar je naar luistert komt toch bewust of onbewust in je systeem. Bono doet veel ''goede werken'' maar daar kom je, zoals jullie wel weten, niet mee in de hemel.

maar ik heb u2/bono al eens eerder onderzocht, en toen ik dit intervieuw las was ik aangenaam verrast:

http://www.atu2.com/news/bonos-prophetic-vox.html

niet mijn muziek, ik hou meer van hip-hop , r&b en soul, maar mij lijkt het niet verkeerd om naar u2 te luisteren.

Buiten de al genoemde nummers hierboven, ("All I want is you" blijft mijn favoriet) heeft U2 ook meer dan genoeg nummers waar wel een juiste boodschap in zit, maar aangezien je het onderzocht hebt...weet je dat dus al Knipoog smiley

Kun je overigens ook op een veel makkelijker manier achterkomen hoor...gewoon ff naar de muziek luisteren Engeltje smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 7 augustus 2010, 14:47
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:26

Zal me zo worst wezen hoeveel postings ik heb, tis 7 van de 10 keer toch slap gel*** Boze smiley

Ja, ik zeg 7 van de 10...want ik geloof graag dat ik soms ook best iets zinvols plaats....

Zoals nu, als ik zeg dat sprinkhanen best te frituren zijn...mits je ze eerst even voorziet van een krokant korstje Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:20

HANNAH810 schreef:
ik schrik van je woorden, richard!
wie niet gelooft word niet veroordeeld, maar IS al veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd!
heel confronterend, ok, maar wel de waarheid.

Toevallig heb ik me hier onlangs in verdiept...
Na het 1000 jarig vredesrijk zullen alle nog slapende doden opstaan, en nog eenmaal de kans krijgen om voor God te kiezen:

Opb. 20
1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

Volgens mij staat hier dat een ieder die geen deel is van de eerste opstanding, na 1000 jaar weer op zal staan.
Zij hebben dan nog eenmaal de kans om voor God te kiezen, en anders voor de duivel!
Hierna zullen zij worden geoordeeld, en een ieder wiens naam niet in het boek des levens staat zal de duivel achterna gaan in de poel des vuurs.

Opb. 14: 9-11
9 Zij werden gevolgd door een derde engel, die met luide stem riep: ‘Als iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of zijn hand krijgt, 10 zal hij de wijn van Gods woede moeten drinken, die onverdund in de beker van zijn toorn is geschonken. Hij zal in vuur en zwavel worden gepijnigd, onder de ogen van de heilige engelen en van het lam. 11 De rook van die pijniging zal opstijgen tot in eeuwigheid. Wie het beest en zijn beeld aanbidden, of wie het merkteken van zijn naam draagt, ze krijgen geen rust, overdag niet en ’s nachts niet.’

En volgens mij geeft dit vers aan dat de straf eeuwigdurend is?

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 7 augustus 2010, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 14:10
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)

Ben ik de enige die inmiddels de draad helemaal kwijt is Smiley die vol vragen zit
Wellicht Chandler ook, want die hult zich na zijn begin post in stilzwijgen!

Hij is in elk geval wel jarig vandaag, dusseh...Happy birthday dan maar Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 7 augustus 2010, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 09:16
BerichtOnderwerp: U2

Bono is wel degelijk iemand die heel veel met het geloof bezig is, maar net als ieder ander af en toe even door de bomen het bos niet meer ziet.
Kijk eens naar al die andere dingen die hij wel uit naam van zijn geloof doet, al het charitywork enz...

U2 rocks!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:55

MARIO216 schreef:
Heb deze docent al de HEMA-website gecheckt voor het nieuwe schooljaar. Voor spiekadviezen.

En vooral spiekpennen!

Maar er staat onderaan de folder wel netjes vermeld dat ieder verantwoordelijk is voor eigen daden...dat dan weer wel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 20:52
BerichtOnderwerp: Dagje "strand" ...

PEACEDOVE820 schreef:
Ok fijn meis dan kom ik gewoon gezellie Knipoog smiley

Ach die kids van jou binden we desnoods vast Peace Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 20:51

Nou bedankt allemaal mensjes Lachende smiley met blinkend witte tanden

Oh enneh...niets moet hier hoor!
Maar alles mag, dat wel Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 09:17

MARTIN695 schreef:
Zou jij me niet meer op mijn geloof willen aanvallen want je hebt me hier mee heel hart op mn hart getrapt.
Sjalom Martin

Sorry Martin, maar ik zie even niet waar dit een persoonlijke aanval van David is naar u Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 21:10

GRIFFIN748 schreef:
ik voel alweer een klusdag komen... Clown smiley Engeltje smiley

Nou...ik héb tegen die tijd natuurlijk wel een aantal sterke mannen nodig om alles van de ene deur naar de andere te brengen...

Ga maar vast spieren kweken jongens! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 21:08

GRIFFIN748 schreef:
da's nou toch wel het toppunt: off-topic in een off-topic-topic

nog peultjes?
Clown smiley

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:53
BerichtOnderwerp: I'm back (+ gebruiksaanwijzing)

THOMAS968 schreef:
Zou er ook sprake kunnen zijn van enige ironie bij Chandler?

Thomas, die zich afvraagt voor wie hij een kaarsje op moet steken....

Ik kan me Chandler nog wel herinneren, Ironie genoeg...maar wel met een kern van waarheid Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:53
BerichtOnderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??

EVA685 schreef:
Helemaal waar Margreet, waar ik het heb gelezen Smiley die vol vragen zit Weet het echt niet meer....word een dagje ouder hè hahaha en misschien trek ik het iets uit z.n verband.
Maar die woorden dan uit de Bijbel: Wat GOD samen heeft gevoegd, scheidde men niet?

Ik heb ooit iemand horen zeggen:
"Wie zegt dat God ons samen gevoegd had? En we dat niet gewoon zelf bekonkeld hebben?!"...

Gaat natuurlijk mank, want zodra je God's zegen vraagt over je huwelijk krijg je het, zonder meer...
Ik geloof zelf ook dat echtbreuk en echtscheiding als het zelfde gezien kan worden, tenslotte "breek" je het huwelijk ook als je gaat scheiden.
De vergeving is het sleutelwoord denk ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731 (43)

BerichtGeplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:49

Eh...mannen! De spreuk van de week mag in een ander topic Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van TESSYBEAR731
Ga naar pagina Vorige 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 ... 78 Volgende
Pagina 37 van 78