Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 13:09
Onderwerp: Zilver
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Als je de hitte van het vuur voelt.
Maleachi 3:3 zegt: Hij zal zitten, het zilver smeltend en reinigend. (NBG)
Een aantal vrouwen in een bijbelstudie vroeg zich af wat deze tekst zei over het karakter van God. Eén van de vrouwen bood aan het proces van zilverloutering te bestuderen voor de volgende bijeenkomst. Ze maakte een afspraak met een zilversmid om tijdens zijn werk te komen kijken , maar vertelde hem niet waarom ze geïnteresseerd was.
Terwijl ze toekeek, hield de smid een stuk zilver boven het vuur en liet het heet worden. Hij legde uit dat je bij het louteren van zilver het materiaal in het midden van het vuur moet houden, waar de vlammen het heetst zijn, om alle onzuiverheid weg te branden.
De vrouw dacht aan God, die het vuur in ons leven soms ook flink lijkt op te stoken - en ze dacht weer aan de tekst. Toen vroeg ze aan de smid of het waar was dat de smid voortdurend bij het zilver moest blijven tijdens het reinigingsproces. De man zei: “Ja, en dat niet alleen; ik moet er zelfs voortdurend geconcentreerd naar blijven kijken. Als het zilver een seconde te lang in de vlammen is, verbrandt het.”
De vrouw was even stil. Toen vroeg ze: “Hoe weet je dan wanneer het zilver op een gegeven moment helemaal zuiver is?” Hij lachte en zei: “O, dat is makkelijk - als ik mezelf erin weerspiegeld zie!” |
geweldig zinga wat een mooie vergelijking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 12:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Komt de zon nu pas bij jullie op? Of ben je op vakantie? |
nee hier nog lekker dagje vrij en t is gewoon heerlijk weertje was gewoon wat leter op de site
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 25 mei 2010, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 12:41
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ja dat doe ik...komt er gewoon helemaal niks te staan |
tes ik zet em altijd eerst ff bij faforieten en dan kan je de link aanklikken kopieren,dan naar de site en dan url/plakken en weer url en dan doet ie t suc6
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 16:58
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:39
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik krijg eigenlijk al een beetje slaap..... |
ga je de schapies op de heide tellen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 22:35
|
|
|
na een treinreis van ruim 1;30 werden we door griffin van hetstation gehaald (en hij heeft ons daar na afloop ook weer netjes afgezet)griffin hartelijk dank voor de lift het was een heerlijke zonnige dag,zo leuk om een ieder te ontmoeten al was t idd af en toe wel ff diep denken wie nu wie was. de kinderen hebben zich vermaakt.zoonlief als natuurforser had zo enkele grote kever gevonden waar een aantal heerlijk van kon griezelen en die toch maar achtergelaten zijn in het bos om 21:00 stapten wij thuis weer binnen ,moe maar voldaan en om 21:45 lagen mijn kiddo's schoongewassen in hun bed. hannah bedankt voor de geweldige organisatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:23
|
|
|
gelukkig mijn pas was niet echt geblokkeerrt
kon weer brood kopen,lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 10:50
|
|
|
EEN HELE GROTE ZAK SPEKKIES
wie vult maris haar mandje verder
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 21 mei 2010, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 00:43
|
|
|
HANNAH810 schreef: | geen tuigje, please, grace................assieblieft nie! ik ga lekker klimmen en klauteren, al gaan jullie met zn allen op zn kop staan! (ehm, grace.......toen ik bij je was, heb ik me nog wel zo keurig gedragen !! ik was toch keurig en tammetjes??) |
daarom juist hannah,was positief bedoeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:39
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
daar hoort in:
goed humeur.
wie vult hem verder? |
thermoskan met goeie koffie (wie vult verder?
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 20 mei 2010, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 22:11
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Grace...je kunt Hannah ook een tuigje aan doen, zodat ze niet in de boom kan klimmen. Pas op met haar, want ze is nog speelser dan de kindjes. |
heb haar al eens eerder ontmoet carien, dusweetwat voor vlees we in de kuip hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:36
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
[quote=ANITA324]Recept: Smurfballen !!
sorry anita ,ik zal het recept zeker NIET maken mijn kids zagen t plaatje en begonnen spontaan te griezelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:25
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nog wat practische dingen; - zijn er mensen die een EHBO diploma hebben en dat hier willen melden, zodat we weten wie we kunnen vragen als er iemand uit een boom keldert? - denken jullie aan een teken-tangetje, toilletpapier en evt pleisters/verbanddoosje? |
tja ik heb wel officieel ehbo diploma maar helaas niet verlengt dus officieel ongeldig maar met ook nog een aantal mensen die in de zorg werken (zoals ik begreep) komen we al een heel eind denk ik en verder mogen de kiddo's gewoon niet uit de boom vallen.als we allemaal goed onze beschermengelen meevragen zal dat ook vast niet gebeuren aan de rest had ik al gedacht tot zaterdag allemaal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 18:47
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
broodjes shoarma(home made) met veeeel knoflooksaus(ook home made)
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 20 mei 2010, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 14:08
|
|
|
vandaag maak ik taco's
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 18 mei 2010, 14:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 13:21
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | ‘k Heb deze discussie met veel aandacht gelezen. Mij valt op dat het grootste deel van de mensen die reageert, geen problemen heeft met sex voor het huwelijk. Wel voegen veel mensen er een mits aan toe, namelijk dat je wel het voornemen moet hebben om met deze persoon oud te worden. Dat vind ik wel heel mooi. Nu zitten we hier op CM voor een groot deel met mensen (wat ouder), die goed hun grenzen weten. Wat ik me wel afvraag is, hoe je dit standpunt aan je kinderen/de jongeren duidelijk maakt. Hoe bescherm je ze tegen vrije sex met iedereen? Kunnen zij dit aan? Is dit duidelijk voor ze? Geen sex voor het huwelijk, is denk ik duidelijker en daardoor veiliger voor ze. Hoe moeilijk dat ook kan zijn, dat besef ik goed. Een tiener van 16 (of jonger?) kan zo smoorverliefd zijn op iemand, waardoor hij/zij denkt dat dit de ware zal zijn. De praktijk leert dat daar nog vele liefdes op kunnen volgen. Wat ik dan zo jammer vind, is dat ze dan met veel verschillende mensen sex hebben gehad. Dan wordt iets, wat in mijn en ik denk zeker ook in Gods ogen heel waardevol en kostbaar is, zo gewoon en voor mijn gevoel naar beneden gehaald. |
een goede gedachte marijan denk dat het veel te maken heeft hoe je relatie met je kind is en er al dan niet openlijk over te kunnen en durven te praten met hen. mijn dochter is een net beginnennede puber van 11 (bijna 12)en is daar bv nog niet aan toe.maar heeft wel de voorlichting gekregen met oa ook je gevoelens en veranderingen daarin,en ook vanuit je christenzijn met sex omgaan. ook in groep 8 komt bij ons op de school de stichting NO APOLOGIES die gaat over oa NEE durven te zeggen teggen oa sex en drugs,aggressie etc. het ligt er dus maar aan hoe je jezelf daarin opsteld en wat voor voorbeelden men geeft denk ik.en ook of je je kinderen een eigen verantwoording leerdt en durft te geven te geven over hun leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 18 mei 2010, 11:38
Onderwerp: Wie voelt zich verlost en lekker in zijn vel ?
|
|
|
ik sluit je bij je aan zinga ook ik kan niet in een ander zijn vel kijken hoe dat komt misschien omdat ze al hun beslommeringen nog niet verwerkt hebben,gekwetst zijn en dat nog niet kunnen vergeven?ik doe maareen gooi. maar ikzelf zit zinds 2 jaarweer lekker in m'n vel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 22:05
|
|
|
beste mede picknikkers er moet me even wat van het hart Ik hoor steeds geluiden over het meebrengen van alcoholische dranken graag zou ik u eraan willen herinneren dat de picknik in 1e instantie gepland was voor alleenstaande met kinderen en dat daarnaast ook alle anderen zeer van harte welkom zijn, toch zou ik graag het verzoek willen doen om geen alcoholische dranken mee te brengen met het oog op de kinderen .ik hoop dat men hierin respect heeft voor kinderen en de ouders onder ons. hoop niemand bij deze voor het hoofd gestoten te hebben maar dit is dus mijn mening en verzoek,dank u.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:48
Onderwerp: dankbaar!
|
|
|
vandaag ben ik dankbaar dat de school weer begonnen is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:42
|
|
|
[quote=ANITA324]
wij kennem het hier helemaal niet anita ,dus kunnen we ook niet zeggen of we het al dan niet lekker vinden maar ik ben wel iemand die best iets nieuws wil proeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 19:35
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zelf gemaakt? |
natuurlijk maak ik mijn salades zelf en ook eigengemaakte dressing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:45
|
|
|
als lunch een heerlijke gezonde salade
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 17 mei 2010, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:33
|
|
|
hier was het ook vroeg dag, 7 uur de kids naar school was,gedraaid en droog en nu komen de buien eraan de 1e hagelbui is al geweest, jammer want het zonnetje scheen zo lekker vanochtend ik wil meer zon
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 17 mei 2010, 13:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:26
Onderwerp: Retraite
|
|
|
IMRE695 schreef: | Even een serieuze vraag: wie gaat er van jullie wel eens in retraite in een kloostergemeenschap of andere religieuze setting?
Wat zijn jullie ervaringen? Ervaren jullie rust, een dichter bij God zijn?
Wat zijn goede plaatsen (in Nederland) om dit te doen? |
wel imre mijn ervaring wil ik niet zo bewust een retraite noemen maar ik ben wel week op een christelijke camping de betteld geweest (geen kindervakantie,)dus het was er heerlijk rustig en stil je kon naar bijbelstudies gaan of gewoon lekker op jezelf blijven,veel gewandeld ,gelezen en gebeden. een heerlijke rust zonder eens afgeleid te worden door de dagelijkse beslommeringen en of m'n kids. ik was heerlijk aleen en als ik wilde kon ik toch contacten opzoeken maar dat gebeurde niet vaak. ik kreeg juist in die periode weer mijn vreugde terug en ervoer mijn hemelse Vader als zeer nabij.ging toen ook zeer bewust meer lezen in Gods woord. dus denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je gaat als je maar de mogenlijkheid hebt om je af te zonderen en je te kunnen richten op God en Zijn Woord.En als je je daar dan voor opensteld zul je vanzelf voor jezelf gaan ervaren hoe dicht God bij jou wil zijn.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 17 mei 2010, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 mei 2010, 22:36
|
|
|
vandaag mijn teckel weer getrimd
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 13 mei 2010, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 mei 2010, 12:35
|
|
|
IMRE695 schreef: | Waarom voer Berend Botje naar Zuidlaren?? Ik bedoel, zoveel water is daar niet; het is een eind weg en hij kon de weg terug niet meer vinden. |
wie weet wat voor liefs ie in zuidlaren vond
|
|
Naar boven |
|
|