Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:36
Onderwerp: De vreze des Heren
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Dus???? de man maakte zijn keuze in vertrouwen van zijn vrouw.... Niet boven die van God!!
Zo komen we weer "heb God lief boven alles".... |
Bedoel je dat Adam niet geweten zou hebben dat die vrucht van de bewuste boom afkomstig was? Gezien de context lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. En dus..... is de man evengoed schuldig aan de erfzonde als de vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:30
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Moest wel lachen om je reactie Jol, volgens mij kwam het er nogal fanatiek uit. En ik snap je wel maar het staat er toch echt in Genesis 3 en in Tim 3 :14 staat dat niet Adam werd verleid maar Eva en zij overtrad Gods gebod staat er. Natuurlijk vind je ook dat God Adam verantwoordelijk houdt. Maar het feit dat Eva verleidt werd blijft bestaan |
Idd....... maar Adam had ook "nee" kunnen zeggen, toen Eva hem die vrucht aanbood........ Maar hij deed dat niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:22
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Natuurlijk..... Eva, daar zijn wel pillen voor!! |
Wat bedoel je? *legt even geen link tussen misselijkheidspillen en dit topic*
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 10 december 2012, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 18:19
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Taak is waarvoor een vrouw geschapen is. Net zoals waarvoor de man voor geschapen is door de Schepper!!
Tja, het blijft moelijk. |
Idd is Eva geschapen voor Adam, omdat Adam zonder Eva niet compleet was. Maar andersom geldt ook hetzelfde, natuurlijk. Zonder Eva kreeg Adam ook geen kinderen, was hij evengoed alleen etc.
Maar het begrip "taak" roept misschien een "allergische reactie" bij mensen op, als zijnde een plicht, een eis, iets onprettigs. En dat terwijl het juist fijn is om bij een man, resp. vrouw, te mogen horen, elkaar aan te vullen, lief te hebben etc. etc......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 december 2012, 12:37
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jij maakt kerstkaarten en wij maken je huiswerk...tja, zo kan het ook |
Tsja..... misschien mag je óók wel meehelpen kerstkaartjes maken, als je het héél lief vraagt??........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 14:16
Onderwerp: maak een vijfje
|
|
|
Zondag Buiten regen Sneeuw spoelt weg Zon schijnt ook heerlijk Regenboog
Regenboog Gods Trouw Beloofd aan Noach Geldt evengoed voor ons Dankbaar
Dankbaar Zondag vandaag Rusten en genieten Door God Zelf bedacht Vader
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 10 december 2012, 18:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 december 2012, 13:35
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik kan er mee leven...maar je bent erg bedankt voor die info...ik moest ook een beetje lachen omwille van je taalgebruik maar daar zal ik niet over uitwijden... |
Hm.......uitwEIden over taalgebruik....... Misschien idd maar verstandig dat je dat niet gaat doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 23:39
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
VISSER278 schreef: | 5.15 uur mn nest uit en de rest daar mogen je naar raden. |
Bij je senseoapparaatleverancier voor de deur staan kleumen tot je eindelijk je Senseoapparaat weer mee kon krijgen?? (of toch aan het wakvissen geslagen?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 21:21
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Onverwacht uit eten geweest. Heerlijk aan de carpaccio, biefstuk met champignonsaus, roseval aardappeltjes, rauwkost en ijs met warme kersen en chocosaus toe. Ik zeg: Lekker!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:28
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
GERRIT603 schreef: | eerste date bloemen meenemen wat is dat nou, het gaat dan toch om mij, niet om bloemen |
Maar het is wel héél galant als die man op zijn eerste date met een mooie bos bloemen komt...... (niet om zich achter te verstoppen, maar als mooi gebaar.....) Steen stelt het iig erg op prijs
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 8 december 2012, 00:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:20
|
|
|
GERRIT603 schreef: | heb vanavond nog rust, misschien dat ik morgen de bomen wel buiten ga zetten (hangt wel van het weer af)
zijn bloemen en bomen niet off-topic |
Wat voor bloemen de enige leuke man op CM mee zal nemen op zijn eerste date, daarover kunnen we vast hier wel een boom over opzetten. Hoezo off-topic??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:08
|
|
|
GERRIT603 schreef: | voldoende rust het is weekend, va maandag gaan we weer rusten |
Ga je de bloemetjes buiten zetten dit weekend, Gerrit?? (wel vorstbestendige bloemetjes, hoop ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:03
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Nasi met smoorvlees.... was ernstig lekker
Morgen maar weer es aan de stamppot boerenkool, denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:00
|
|
|
GERRIT603 schreef: | het is niet moeilijk om hem te vinden, maar ik vraag me af of dat jullie dames slim genoeg zijn om hem te vinden |
Hm....... nu maar hopen dat die man slim genoeg is om zichzelf te láten vinden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:45
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | hebben kippen wel hersens vraag ik me af. Leg ik een hoop stro en een fleecedeken onder en om mijn kippen in verband met de -17 C die we blijkbaar krijgen vannacht. Gaan ze er naast zitten Als ik nu morgen 3 diepvries kippen heb is het hun eigen schuld |
Genoeg hersens om eigenwijs te kunnen zijn, iig Maar ehm..... zodra jij weggegaan was, hebben zij een beter, warm plekje gezocht hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:44
|
|
|
Poehhhhhhhh, wat ben ik blij dat geuren, kleuren, smaken en voorkeuren verschillen....... Je zál het maar treffen dat er werkelijk maar één leuke man hier op CM (of elders) zou zijn...... dat werd véchten!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 12:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hee muts,dat waren MIJN kabouters!
Vanmiddag geen ijs krabben want ik maak straks van mijn auto een ufo met behulp van die bejaardenfoliedingen ...........jullie mogen lachen maar ik rijd tenminste binnen 2 minuten weg (om vervolgens aan te sluiten in de file ) |
Bejaardenfoliedingen?? Bedoel je van die superhandige, compacte, voordelige, eenvoudige, niet-leeftijdsgebonden glimmende folierolletjes welke je heel gemakkelijk voor je ruit rolt, tussen de deuren klemt, zodat je idd minder hoeft te krabben?? Wat nou bejaard??? Die durven met dit weer helemaal de weg niet op!!
Steen, ookfanvandiefoliedingen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 12:29
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ach mijn stoepje was gisteren sneeuwvrij gemaakt toen ik thuis kwam. Geen idee wie het gedaan heeft. Ik hoop een vrijgezellige kerel.. |
Nee joh...... volgens mij gebeurde dat door een paar van je collegae die de boot terug gemist hadden naar Spanje ........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:41
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | bllijf maar lekker binnen want ik kan je niet oprapen als je onderuit gaat. Ik heb namelijk rugpijn in mijn knieën en als ik mijn tenen beweeg klapperen mijn oren... |
Ehm..... dan hebben mijn collegae zo dadelijk een probleem. En dat kan ik hen toch niet aandoen .
En ik vind het ook gewoon veel te mooi buiten om binnen te blijven. Ik vind het gewoon ff genieten hierzo Jij beterschap ermee....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:32
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Braaf stoepje vegen en strooien, je zou tenslotte niet willen dat er iemand voor je deur uitglijd en iets breekt. Enkel jammer als je dan zelf tijdens het vegen languit op de stoep ligt |
Auw!! Niets bezeerd, hoop ik? (rug enzo...... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 12:29
|
|
|
Wit wereldje, en een heerlijk, stralend zonnetje erboven. WAUW!!
*Steenisblijmethetweer,ondanksdatzeerstraksgewoondoormoet*
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 00:07
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zes weken geleden terug gebracht naar de winkel omdat dat ding niet goed was, en nog steeds niks gehoord . |
Misschien dan toch es tijd om er zelf ff te gaan informeren? Ze kúnnen het nog wel es vergeten nl om terug te bellen........ en dat lijden wil je jezelf toch besparen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 23:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Waar word ik blij van? ............Als ze morgen es zouden bellen dat ik weer om m'n senseo kan komen . |
Sjonge..... wat is er nú weer met je Senseo?? Toch niet nog steeds hetzelfde, hoop ik? Wat kan er nu allemaal mis zijn met zo'n simpel ding, vraagt Steen haar af......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 17:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Juist...dat is de vraag..... Als er rottigheid in het spel is...zal ik dat over een week weten.... Als de lopende rekening geplunderd is... |
Ik hoop toch dat je niet je pincode bij je pas hebt bewaard......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geduld is ene zeer schone zaak dame Straks hebbie een meter en klaag je dat het teveel is Eind van de week volgens de verwachtingen. dus..... vol verwachting klopt ons hart
dat ik de koek krijg en jij de gart |
Liever die meter sneeuw als dit gemotregen. Ik zal dus niet gaan klagen, mocht er een metertje komen liggen hierzo. En die gart....... doe mij maar een zak zout dan. Strooizout, wel te verstaan
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 4 december 2012, 16:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 16:37
|
|
|
QSJE546 schreef: | maar waar word jij nou blij van? Dit is mijn laatste berichtje op t forum,morgen loopt mijn abbo af. Ik vond t hier heel erg leuk,ook om af en toe een topic te openen en te zien hoe leuk mensen daar op reageren. Waar ik blij van ben geworden is dat ik mijn lieve vriend hier heb leren kennen en dat t heel goed gaat. Nu jullie weer
hartelijke groetjes van een blije qsje en Gods zegen |
....... Wat is CM zonder Q4Q?? Maar natuurlijk heel veel geluk samen toegewenst!!! En ehm.....af en toe gewoon ff gezellig 3 dagen terugkomen, toch?
Groetjes, St1tje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 december 2012, 15:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Laat ik DAAR....nu slim in zijn geweest... |
Fijn! Hopelijk vind je de pas gauw weer terug!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|