Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 18:12
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vandaag is het de trouwdag van Crossroad en Marian. Via deze weg wil ik ze van Harte Feliciteren met hun huwelijk en wens ze vele mooie en gezegende jaren samen toe.
liefde, een woord waar het in jullie huwelijk om draait luister naar de woorden als de liefde oplaait: ik heb je lief, liever, liefste liefde, een woord waar het in de bijbel om draait geniet van Gods woorden als Hij de volmaakte liefde zaait: Ik heb je lief, liever, liefste Zijn liefde is vreugde en vrijheid Zijn liefde vergeeft en is waarheid Zijn liefde het kruis, brengt gerechtigheid Zijn liefde, een huis tot in eeuwigheid Zijn liefde, de diepste: Hij heeft jullie lief, liever, liefsten!
Veel Geluk Liefs Erika
|
Mooi gedicht, Erika!
Crossroad en Marian...ik sluit mij aan bij het gedicht van Erika! Ook van mij dus veel geluk, liefde en zegen toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 18:10
Onderwerp: Donderdaggebedsroom 20 - 21u. - gezegende dankbaarheid
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik weet dus ook dat er bij bepaalde personen waarvoor gebeden word verder geen contact is met de gebedsleider(s).
Het is zoals chat het al zegt bidden en pastoraal bezig zijn gaan hand in hand. |
Ik ben zelf nog nooit in de gebedsroom geweest, maar heb wel contact gehad met de leiding. Mij hebben ze wel degelijk toestemming gevraagd en ze hebben mij wel degelijk gemaild met de vraag hoe het met mij gaat.
Dus het kan ook anders!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 13:09
Onderwerp: Verzoek Ambulancedienst
|
|
|
FRANKT627 schreef: | L.S.,
Willen jullie dit lezen en doorsturen naar jullie eigen contactpersonen. Wij, medewerkers van ambulance diensten, maken steeds vaker mee dat de patient wel een mobieltje bij zich heeft, maar dat we de hele gsm moeten doorspitten om het telefoonnummer te vinden van ouder/partner/contactpersoon. Dit hebben we landelijk in de groep gegooid en we zijn tot een slimme oplossing gekomen. De zgn. ICE code.
Wij vinden het een goed idee, een standaardnaam te hanteren, die verwijst naar een contactpersoon voor noodgevallen. Wij stellen voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (=In Case of Emergency). Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die geïnformeerd moet worden in geval van nood. "ICE" IS ONDERTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING. Met deze codeletters weten politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten contacteren. Indien u meer nummers wilt opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3 ,... 't Is gemakkelijk te realiseren, kost niets en kan zeker een verschil maken als het snel moet gaan.
Creëer nu meteen een ICE-adres met telefoonnummer in je GSM. Stuur deze mail door naar zoveel mogelijk personen, dan pas zal deze ICE bekend en gebruikt worden. |
http://nl.wikipedia.org/wiki/In_case_of_emergency
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 10:37
Onderwerp: Verzoek Ambulancedienst
|
|
|
RONNY104 schreef: | het versturen van spam zoals jij dat hier oproept is niet eens toegestaan.. wettelijk gezien.....daarnaast is het niet eens de taak van de ambulancedienst om te achterhalen wie wie is,hun taak is stabiliseren meer niet,het is de taak van de maatschappelijke werker dan wel de politie om dit soort info te achterhalen,we betalen al genoeg belasting en ziekenfonds. |
Waarom is dit nu gelijk weer spam?! En wat heeft deze oproep te maken met het betalen van belasting en verzekering?
Op het moment dat er spoed is, is het de taak aan de politie om de naasten te informeren en dan is het in ons eigen belang dat zij zsm geinformeerd worden! Het gaat echt om de spoedgevallen!
Uit ervaring weet ik hoe belangrijk dit is!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op dinsdag 17 januari 2012, 11:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 13:08
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Haas is jarig...hieperdepiep!
Van harte gefeliciteeeeeeeeeerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 08:43
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dennis die vanmiddag even kwam melden wat ie na dit schooljaar voor vervolgopleiding van plan is te gaan doen.
Eeeeeeeeiiiiiiiiiinnnnnnndddddddeeeeellllllliiiiiiiijjjjjjjjkkkkkkkkk. |
Issie blij of issie blij...
En wat is hij van plan om te gaan doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 08:42
Onderwerp: Engelse taal op het forum.
|
|
|
TINK100 schreef: | maar het feit is wel...er zijn ook buitenlandse leden en helaas hun taal is vaak het engels. Kunnen wij, sommigen althans, niet gastvrij genoeg zijn om hen te begroeten in het engels? Zij zijn ook op zoek naar contact en dan kun je hen toch op zijn minst begroeten in het engels...of je dit nu wel of niet kunt, laat het dan over aan hen die het wel kunnen, maar doe er zelf niet moeilijk over. |
Oeps, daar heb ik totaal niet aan gedacht, goed dat je het ff meldt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 16:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat de meesten dan doen hier. Aangezien ik 20 jaar geleden al doorhad dat Engels een belangrijke taal zou worden, heb ik mijn kinderen van jongs af aan geconfronteerd met het Engels. Dus zoveel mogelijk Engelse zenders laten horen, en nu kunnen ze zowel met als zonder ondertitels rustig naar Engelse programma's kijken. Ik vind het een vorm van luiheid als je niet een beetje Engels ontwikkelt. Ook met spinazie-Engels kun je heel goed begrijpen wat er staat, het is zeker niet van een academisch niveau... |
Mijn ouders waren niet zover dat ze dat doorhadden en op school was ik erg slecht in mijn andere talen. Ik ben het pas een beetje gaan leren toen mijn broer trouwde met een Schotse vrouw. En nog kan ik het niet goed. Ik probeer het echt wel, maar sommige bijdrages zijn echt te ingewikkeld qua Engelse termen!
Maar om het nu een vorm van luiheid te vinden? Nee, dat gaat mij echt veel te ver!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 16:53
|
|
|
MOMO697 schreef: | [/b]Maar waarom moet elke bijdrage zinvol zijn voor iedereen? Ik heb ook dat sommige bijdrages mij niet aanspreken zelfs al zijn ze in het nederlands. Is toch prima. Als je moeite hebt met de taal sla dan dat topic gewoon over. Blijft genoeg over hoor. |
Je hebt zeker gelijk wanneer je zegt dat je gerust bepaalde bijdrages kunt overslaan, maar door het Engels ontneem je bepaalde mensen wel iets...het recht om mee te genieten van sommige mooie en zinvolle bijdrages.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 09:39
|
|
|
Ik moet zeggen dat ik op 2 benen hink, aan de ene kant word ik ook wel 's moe van de Engelse bijdragen omdat ik lang niet alles begrijp, maar aan de andere kant begrijp ik best dat er mensen zijn die het Engels makkelijker vinden. Ook weet en begrijp ik dat, wanneer je een bijdrage vertaalt naar het Nederlands, vaak de kracht van de inhoud niet wordt weergegeven. En het is zo dat er idd een boel Nederlanders zijn die de Engelse taal beter beheersen dan het Nederlands.
Toch ben ik van mening dat het geen kwaad kan om hierin rekening met elkaar te houden. Heb je een bijdrage in het Engels? Prima, maar probeer dan daarbij in het Nederlands de inhoud weer te geven in je eigen woorden. En mocht je dat zelf niet lukken, vraag dan een ander om het te doen.
Tenslotte leven we nog steeds in Nederland en niet in Engeland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:07
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Of zoals het overbekende gezegde luidt: An apple a day keeps the doctor away... |
Had je mij dit niet 8 maanden geleden kunnen zeggen En bedankt hè
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 13:20
Onderwerp: Moppen die je wil delen.....
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...de dag is amper half voorbij en de ene tegenslag volgt de andere op...zijn er ook nog enkele die er plezier in hebben ook... |
Ikke wel hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 13:18
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zou zomaar Floskhe kunnen zijn.... met een zwarte levende muis... |
Huh? Ik dacht dat wij afgesproken hadden bij Visser? Of wil je ons vergelijken met Floske? Tja, kattig kunnen we wel zijn, ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:35
|
|
|
PAULDIJK025 schreef: | wil geen mensen kwetsen hé, wist toen nog niet wat frank met nonnen heeft.
miss. had ie er wel 1 maar niet dus...ppfff |
Haha, Frank wil graag non worden...'t is maar ff dat je het weet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:26
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Er zijn al verschillende topics met moppen...eigenlijk zijn bijna alle topics op zich een grap ...is maar een plaagje hoor...
de nonnekes hebben het altijd gedaan...het is ook niet toevallig dat op vrijdag de 13de een nonneke van de trap valt... |
Voel je je aangesproken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 12:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | |
Heb je je bezeerd, Frank?
Maarre...we hebben al een topic met moppen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 08:05
|
|
|
Ook van mij de hartelijke felicitaties, Annette! Ik wens je een fijne dag en bovenal Gods zegen toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 11 januari 2012, 20:54
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ben bang dat jij er ook aan moet geloven. Zoals het er naar uit ziet wordt jij dan een belgse hollander . Eén voordeel heb ik wel; Josina kan me nooit meer uitmaken voor domme zeeuw. |
Toch jammer...heeft het matrozenpakje ook weinig nut meer
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op woensdag 11 januari 2012, 20:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:03
Onderwerp: inzegening tweede huwelijk
|
|
|
Ik heb 2x een langdurige relatie gehad met een gescheiden man en in beide relaties hadden we hier discussies over. Beide mannen hadden idd zoiets van dat een kerkelijke inzegening niet kan vanwege de gescheiden status. Ik protesteer daar heel erg tegen aangezien voor mij die status niet geld en dat zou betekenen dat ik dus ook geen recht zou hebben op een kerkelijk huwelijk.
Ik vind dat niet eerlijk. Zowel de man als ik beginnen een nieuw leven samen, waarom dan zo blijven hangen in het verleden? Een verleden waar ik geen deel van uitgemaakt heb.
Ik ben heel blij dat er in mijn gemeente soepel over gedacht wordt en dat de nadruk vooral ligt op de relatie die het stel met God samen heeft!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 07:33
|
|
|
Cootje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne dag en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:00
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | er is gisteravond een MRI gedaan van zijn hoofd daarop was gelukkig niks bijzonders te zien! Hij ligt nu nog in het ziekenhuis en ze houden het op migraine die bij kinderen/pubers dermate kan zijn dat ze uren of zelfs dagen erg verward kunnen zijn dus dat is best heftig! Hopelijk komt hij zo thuis en zullen er denk wel vervolg onderzoeken komen met eventuele medicatie. |
Heftig hoor voor een knul van die leeftijd en ook voor de mensen om hem heen! Ik hoop dat hij idd medicatie zal krijgen én dat die ook zullen helpen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 23:13
Onderwerp: Trouwen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Cross en Marian, nog tien dagen voor jullie huwelijk. Ik bid dat jullie een zegen en een vrede zullen ontvangen voor deze laatste spannende dagen. |
Ik sluit mij hier bij aan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 23:03
Onderwerp: Het weer
|
|
|
COOTJE711 schreef: | |
Ja daar sta je verbaasd van hè? Doe het maar 's na...in weer en wind
Zo zijn we gelijk weer ontopic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:51
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Zet je hond dan ook eens neer, je krijg er spierpijn van.... |
Deze foto is 3 jaar geleden gemaakt...wat dacht je van al die tijd stilstaan dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 22:36
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Haaa Josieeentje! ook weer wakker van uw middagslaapje???
owja het weer..... ehh hier is het donker... |
Hm ja, ben weer wakker...je had mij best mogen roepen hoor...nu heb ik die 2 tellen dat hier de zon scheen volledig gemist
|
|
Naar boven |
|
|