ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:38
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

CHATULIEM619 schreef:
Als een eenvoudig gebod zo moeilijk voor mensen te volgen is, hoe zit dat dan met de moeilijke geboden. Als je niet eens wilt luisteren naar: je zult geen afgoden maken (vrij vertaald) hoe ga je dan om met: Errt uw Vader of uw moeder of Gij zult niet begeren.....

Blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig zoals jij veronderstelt. Maar gelukkig ga jij niet over mijn zieleheil Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:37

CHATULIEM619 schreef:
Heeft het te maken met de duidelijkheid van Gods Woord of de onwil van de mens om naar Zijn woord te luisteren? Ik denk dat dat laatste eerder het geval is.

En weer de welbekende sneer. Want je doet weer alsof jij alleen het Woord goed verstaat en mensen die er anders over denken niet. Geef elkaar eens echt ruimte als broers en zussen en besef dat ook jij er misschien wel eens naast kunt zitten en dat God wellicht niet eens zo nauwgekaderd denkt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:33

CHATULIEM619 schreef:
[persoonlijke aanval]

Waarom nou weer die persoonlijke aanval, Chatuliem? Dat er mensen zijn die andere dingen occult vinden dan jij, betekent nog niet die geen onderscheidingsvermogen hebben vanuit God. Zoals al vaker duidelijk is gebleken, kan er vanuit Gods Woord anders gedacht worden over zaken. Gun elkaar die ruimte zonder de ander direct als goddeloos of zo af te schilderen. Dat is namelijk wel wat je hier weer doet. Spijtig....

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:12
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 23:19
BerichtOnderwerp: Waarom een kruisje dragen?

LEPELTJE037 schreef:
Misschien is de Ichtus-vis een optie voor je... Knipoog smiley

Dit symbool werd vroeger ook gebruikt om je 'christen'-zijn aan te geven...
Ichtus staat voor 'Jezus Christus, Gods Zoon en Redder'

Ichtusvisje is inderdaad het oudst bekende symbool dat door de eerste christenen (toen "mensen van de Weg" genoemd) gebruikt werd.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:54
BerichtOnderwerp: Hokjes

MARISKA601 schreef:
effe tussendoor.....

ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers Smiley die vol vragen zit

Welkom in de wereld van het grootste deel van NL...alle ruimte dus Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:37
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

CHATULIEM619 schreef:
Ik stel een gewone vraag Henk, zonder dat ik dat voor een ander invul. En ik probeer oprecht te interpreteren wat jij onder bevrijding verstaat. En het antwoord dat je geeft is dat God voor je zorgt. Wat is het bevrijdende element daarin?

De onophoudelijke zorg (want dat is wat ik aangeef) bestaat in het steeds weer geven van een nieuwe kans, in het mogen delen in Zijn Geest, in het leven zonder juk. Zeer bevrijdend dus.

Verder vind ik niet dat je omtrent dat schuldgevoel een vraag stelt, maar eigenlijk steeds weer wilt doen voorkomen alsof verbondsdopers mensen een schuldgevoel aanpraten. En ja, daar word ik elke keer weer een beetje moe van...

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 6 mei 2010, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: Gezocht...

LEANNE226 schreef:
Kun je mij ook helpen?Ik wil niets ruilen en ik zoek niets,ik wil wat weggeven,waar kan dat?
Een weggeeftopic Lachende smiley
Of de weggeefwinkel als je die al in de buurt hebt...
Of gewoon cadeau doen aan iemand Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 6 mei 2010, 23:04
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:33

Leanne, dat is hem inderdaad. Dank voor het helpen vinden. Dit geldt voor jou en voor Anita, die mij door haar afbeelding bij een andere discussie tot deze stap bracht.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:30
BerichtOnderwerp: Angst om dingen te delen op het CM forum, ook iets positiefs

Je doet het dan toch, Paulus, ook al vind je het moeilijk. Ga gewoon zo door!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: laten zien dat je al in een beginnende relatie hebt

CHATULIEM619 schreef:
Paulus, het probleem dat je schildert bestaat niet. als je een beginnend contact hebt geef je gewoon aan dat je met iemand anders bezig bent. Is toch niks mis mee? Om dan de time out knop te gebruiken vind ik overdreven. De time out knop is juist als je ff niet een relatie wilt.

Ik denk dat met de time out beide opties aangegeven kunnen worden.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:27

JONATHAN890 schreef:
Dus ook jezelf respecteren. Je bent een kind van God

Dat is inderdaad een van de kernpunten bij het terugkeren naar je scheppings-ik. Je eigen waarde zien in het licht van Gods schepping!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:25

SUSANNAH475 schreef:
Daar is Jezus toch voor gestorven en opgestaan ? Als je in Hem gelooft mag je dan niet meer jezelf zijn ?
shit, vind dit veels te moeilijk

Je mag juist meer jezelf worden Knipoog smiley
Je keert terug naar je scheppings-ik DANKZIJ het werk van Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:21
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??

HARALD285 schreef:
Misschien is het passender dat God en Jezus samen op 1 troon zitten.
God en Jezus zijn toch 1 Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Ze hebben aan 1 Troon dus voldoende Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:13

CHATULIEM619 schreef:
begin je wel iedere keer bij dat schuldgevoel? Zou het niet fijner zijn te beginnen vanuit de liefde van God?
Dat is nu juist de kerngedachte binnen de verbondstheologie. Gods liefde is de start van alles. Vanuit die liefde heeft Hij ons geschapen. Vanuit die liefde wil Hij al vanaf het eerste begin onze Vader zijn. Vanuit die liefde wil Hij ons ook ondersteunen op onze weg vol gebrokenheid. Vanuit die liefde blijft Hij naar ons omzien, hoe vaak we ook vallen. Vanuit die liefde wil Hij ons Zijn Geest geven om zo Zijn Wezen in ons leven weer meer zichtbaar te laten zijn, zoals Hij het ooit bedoeld heeft. Zo werkt God in Zijn Verbond, waarin wij onze kinderen vanaf het eerste begin mogen laten delen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:08

CHATULIEM619 schreef:
Ieder mens is in mijn ogen belangrijk Henk. Het wordt teveel kijken naar, ipv beleven Henk. Dus als men zich niet goed voelt ligt het niet aan de leer, maar over hoe je ernaar kijkt. Op dat moment leg je weer de verantwoording bij de mensen neer. En het schuldgevoel neemt alleen maar toe.
Wie ervaart de verbondstheologie als bevrijdend en op wat voor manier dan?

Ieder mens blijft ook verantwoordelijk, Chatuliem. Dat geldt zowel binnen verbondsdoop als geloofsdoop. Dat bij verbondsdoop ineens meer schuldgevoel aangepraat wordt, is puur jouw invulling. Het is zeker niet gebaseerd op feiten binnen de verbondsleer.

Zoals al aangegeven ben ik een van de vele protestanten die de verbondstheologie als bevrijdend ervaar, puur omdat we ervaren dat binnen de verbondstheologie Gods onophoudelijke zorg voor Zijn schepping zo nadrukkelijk naar voren komt. Het is dus echt niet te verkopen dat verbondstheologie hoe dan ook niet bevrijdend zou werken/voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:03

SUSANNAH475 schreef:
Hoezo eigen ik loslaten ? Verraste, verbaasde smiley
Was het niet God die mijn eigen ik geschapen heeft ?

Dat eigen ik loslaten doelt op de eigen zondige ik, Susannah. De mens is inderdaad door God geschapen. Zo is de scheppings-ik ontstaan, om het even zo te noemen. Vanuit de val van de mens, de keus tegen God is deze ik besmet met de zondige ik, die veelal zeer prominent aanwezig is. En deze ik dienen we los te laten, om zo weer onze scheppings-ik meer naar de voorgrond te krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:00

MAATJES468 schreef:
maar wil dit nu zeggen dat enkel de mensen van de evangelische gemeente en pinkstergemeente in de Geest gedoopt zijn?

Maatje, in mijn ogen zijn ook protestanten gedoopt in de Naam van de Heilige Geest. Ik weet dat dit vanuit evangelisch oogpunt niet als hetzelfde gezien wordt, maar ieder christen is gezegend met de gave van de Geest, Die bij ieder mens weer anders doorwerkt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:49

LEPELTJE037 schreef:
De bijbel zegt niets over de symboliek van het martelwerktuig (zij het voor de een een kruis en voor de ander (mij althans) een paal), waarmee Jezus gestorven is, om die te gedenken oid.

Paulus schreef:
Wat mijzelf betreft: het zij verre van mij, op iets anders te roemen dan op het kruis van onzen Heer Jesus Christus, waardoor de wereld voor mij is gekruisigd, en ik voor de wereld.
Bron: Galaten 6:14
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:44

LEPELTJE037 schreef:
terwijl Jezus daarmee werd omgebracht...
Dat is pas pijnlijk!

Pijnlijk dankbaar feit in elk geval dat Hij dat voor jou en voor mij en voor alle mensen heeft willen ondergaan! Knipoog smiley Probeer nu ook eens die kant van het verhaal te bekijken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:40

CHATULIEM619 schreef:
Wat voor de een als positief ervaren wordt, kan voor de ander als negatief gelden.

Gelukkig heeft ieder nadeel ook weer zijn voordeel. Het is veelal maar net van welke kant je het bekijkt. Neem de discussie over de kruishanger elders op het forum. De een ziet het kruis enkel als martelwerktuig, de ander ziet ook het reddende werk dat Jezus aan het kruis verricht heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:25
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

Ik ( Robbedoes873) wil ook heel graag even reageren...(lees nml mee met henk Knipoog smiley en dit is iets wat mij al veel langer bezighoud dus vandaar dat ik toch reageer onder Henk zijn naam.

De reden dat dit fenomeen me heel erg bezig houdt is de volgde,
In 1995 heb ik een heel zwaar auto ongeluk gehad, Toen ik aan de kant van de weg lag met buitengewoon veel pijn en dacht werd gek te worden van de pijn, Terwijl de ambulance broeders met me bezig waren...
Kreeg ik op een gegeven moment een gevoel van totale rust over me heen en voelde de pijn weggaan...Tegelijkertijd kwam ik idd in een" soort van tunnel en aan het eind een prachtig licht"...Het was zo verschrikkelijk mooi niet te beschrijven... het voelde zo goed zo perfect zo zalig ook niet te beschrijven...en het was heel eenvoudig om me over te geven aan dit gelukzalige gevoel....gewoon het laten wegglijden als het ware...
Tot ik de ambulance broeders hoorde zeggen, We zijn haar kwijt...en ik hoorde en zag de paniek rondom omdat ik geen hartslag meer had...Ik wilde wel roepen en schreeuwen, NEE NEE ik ben er nog ik hoor jullie immers...Dat was voor mij het moment om het "licht"los te laten en om te vechten om weer terug te komen...Op het moment dat ik me dat realiseerde vervaagde het "licht"Op dat moment hoorde ik ze zeggen dat ze me wouden reanimeren met van die peddels, de pijn kwam ook weer in alle hevigheid terug en vlakvoor ze de "peddels" op me zetten hadden ze weer hartslag...
Dit is voor mij een heel bijzondere ervaring geweest en ja het heeft men leven echt wel verandert,
Nu lees ik reacties als het is hoe je spritiueel in het leven staat en hoe je je het na de dood voorstelt,
Ik kan jullie vertellen dat ik destijds eigenlijk helemaal niet met het geloof bezig was, ook niet met sprirituele dingen of hoe het er na de dood uit zou zien,
Het enige wat ik met het geloof had was dat ik christelijk ben opgegroeit..verder zei het me niets. Wel had ik die prachtige ervaring...En ik heb naderhand vaak geroepen...als iemand me kan zeggen welke drugs deze ervaring teweeg kan brengen please let me now Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Maar al met al heeft deze ervaring en het feit dat ik het ongeluk overleeft hebt, ondanks het letsel wat ik had opgelopen, me wel naar God toe getrokken, Het was een wonder dat ik nog leefde...Buiten het inwendige letsel, had ik op 6 plaatsen men bekken gebroken, men onderste nek wervel was gebroken,
Men onderste 2 ruggewervels waren gebroken, men schouder was gebroken, ik had zweepslag in men rechterbeen, men rechtehad was gebroken, ik had 5 gebroken ribben en 5 gekneusde ribben en een wiplash en nog een aantal dingen die ik maar niet op ga noemen want de was lijst is al lang genoeg...
Dit is in mijn ogen een wonder geweest want ik loop weer en kan bijna alles weer doen, Ik heb zelfs na het ongeluk nog 2 geweldige jongens op de wereld mogen zetten.
Achteraf denk ik vaak, Op dat moment stond ik heel heel ver van God af maar wat was God dichtbij.
Wou het toch even met jullie delen....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:18

LEPELTJE037 schreef:
... en daarom moeten we ons daar aan herinneren, door het martelwerktuig om de nek te dragen, waarmee Hij is omgebracht, door ons eigen toedoen...

1. Niemand MOET dat!
  2. En nogmaals, het is maar net waar je de nadruk op legt: de marteling van Jezus waar ook wij mee schuldig aan zijn of de redding die Jezus hierdoor heeft bereikt voor ons!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:15

Ik ben al enige tijd op zoek naar een grote hanger (was meen ik ca 5 cm) van het symbool zoals dat op dit plaatje is weergegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:11

Naast marktplaats en ruilhoekje is het misschien een idee om hier dingen te plaatsen waar je nog naar op zoek bent. Zo kunnen mensen meezoeken naar die bijna onvindbare meubels, sieraden, boeken etc.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 17:08
BerichtOnderwerp: Heiligheid in het huwelijk

MAR907 schreef:
Een man die een relatie met God heeft.

Die kan een heel eind komen...
...maar of die het totaalplaatje hier en nu redt... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:57
BerichtOnderwerp: rells hoekie

CARIEN982 schreef:
Ik weet het Renske dat iedereen dat aanbod heeft gekregen.

Niet iedereen heeft hem gehad, zo weet ik uit betrouwbare bron...
Waar dit nu in zit, weet ik alleen nog niet...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:49

LEPELTJE037 schreef:
Ik zal ze heus in hun waarde laten...
Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.

Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen...
... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.

Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek?

Die sigaret of die kogel hebben niet de impact gehad die het kruis van Jezus wel gehad heeft...

Maar ben blij dat je mij in mijn waarde laat als zieke Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:47

MARIJAN072 schreef:

Zeker weten!

Maar als iemand voor een andere optie kiest, dan zegt dat toch ook niet per definitie dat die dan wel in hokjes denkt? Ook ik probeer de hokjes niet op de voorgrond te plaatsen, al vul ik bewust wel een kerkelijke gemeente in. En ik kijk ook over kerkmuren heen. Door het invullen van de kerk waar je bij hoort, vertel je ook iets over jezelf. 'k Krijg het gevoel dat sommigen het omdraaien; als je een kerkgenootschap invult, denk je in hokjes. Of wordt dat niet bedoeld?

Je vertelt inderdaad op beide manieren wel iets positiefs over jezelf. Dat is eigenlijk wat ik ook probeer duidelijk te maken. Want er wordt nu door enkelen gedaan alsof de optie "niet in hokjes denken" verfoeilijk zou zijn en dat vind ik gewoon jammer. Het is dus niet zo dat ik vind dat een wel invullen van kerknaam betekent dat je wel in hokjes denkt...want dan heb ik een probleem met mezelf Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:37

IMRE695 schreef:
Toch hoeven we wat mij betreft het kind (de zuigelingendoop) niet met het badwater (alle theologie erachter) weg te gooien. Ik vind het prachtig als ouders hun kind willen opdragen in Zijn gemeente. En of dat nu met of zonder water gebeurt: het mag van mij beiden. Ik weet dat doopouders in mijn type kerk er veel waarde aan hechten. Het is een mooi moment als zij al 'ja' zeggen op al die mooie beloften van God. Voor henzelf en voor hun nageslacht.

Dit vind ik een goede reactie op een verschil van inzicht! Petje af, Imre! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:34

CHATULIEM619 schreef:
Deze benadering kan ik me best wel in vinden. Maar het is toch jammer dat je de centrale thema's van de verbondstheologie: predestinatie en erfzonde als lijden ervaren hebt. Kun je je dan ook voorstellen dat ik me daar dan tegen afzet, omdat ik vind dat een theologie je een beter beeld van God zou moeten geven en de liefde tot God moet laten groeien? Het lijkt er nu op dat de theologie alleen maar gebruikt is om dat standpunten van de kerk te verduidelijken en dat ze niet tot doel had God beter te leren kennen.

Maar is 1 ervaring dan meteen bepalend voor de leer? Want er zijn genoeg mensen die de verbondstheologie als zeer bevrijdend ervaren, inclusief predestinatie, erfzonde en wat dies meer zij. En ja, deze mensen leren God juist ook vanuit die zaken beter kennen! De leer die jij (met enkele anderen) hier meteen als afleidend lijkt af te willen spiegelen, leidt in beginsel zeker wel naar God dus...als je er maar op een goede manier naar kijkt! En misschien zit daar wel vaak de angel, dat er niet goed naar de zaken gekeken wordt, waardoor er zowel in verleden als heden, mensen uiteengegroeid zijn die toch allen gericht zijn op hetzelfde: God beter leren kennen!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 6 mei 2010, 16:36
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 33 34 35 36 37 38 39 ... 71 Volgende
Pagina 36 van 71