Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 12:08
Onderwerp: De schepping, en als laatste de mens?!
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Kan je na gaan, als laatste de mens, en wat er eerder was, helpen wij met zijn allen zo,n beetje om zeep, zonder er echt veel van genoten te hebben.
De aarde heeft al en keer helemaal blank gestaan, hoofdoorzaak, de mens, en of het niet genoeg was, twee steden vergaan, oorzaak, ook de mens. De twee benige homo sapiens met verstand (zegt men) en waar velen al over hebben gehad, en nu nog steeds, lopen te praten, hij gaat nog een keer. Maar daar gaat het niet over, waar wel dan, toch wel een beetje over die schepping? Ja dat wel, en dan niet wat er tussen twee oren zit en onder een donzen dekje, of kale vlakte, maar wat wij er mee doen. En dan met die schepping, achter een pc of tv, verder komen wij al niet meer, dan alleen onze dagelijkse beslommeringen. Vroeger liepen er hele hordes mensen over straat, ook, of juist op zondag dan kon je een e.v.t relatie vinden, gewoon op straat. Nu, of tegenwoordig niet meer, nee nu achter je pc, en als je al wat zou proberen, wordt je gedoemd als je niveau beneden de aangeleerde wijsheden zit. En als je niet mee gaat met de hele horde, hoor je er niet meer bij, tegenwoordig als robotten gelijk, even afstellen op het geheel. Doe mij maar terug in de tijd, toen alles nog nieuw was, en wij met knotsen liepen, en wij na een paar ferme klappen, een wederhelft hadden gevonden, of bemachtigd . |
In Afrika en Zuid Amerika zijn er nog wel een aantal oerstammen. Wat let je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 21:18
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
JOL252 schreef: | Weekendmarathon in pyama begint:
Lord of the Rings deel 1, 2 en 3.
Jol ... valt al bijna in slaap na bevalling van een deel van aangifte 2012. |
De extended? (toevallig zit ik achter deel 3 nu )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:44
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dus, met andere woorden, we mogen niet weten met wie? Daar zal anna-piet niet tevreden mee zijn... |
Nee, ik maak me vandaag wel erg vaak bezorgt
Ik begin me nu zelfs zorgen te maken om Floshke, die barst straks van nieuwsgierigheid.
.
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op zaterdag 16 maart 2013, 12:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Brrrr, het is maar koud buiten...en binnen ook...maar in mijn hart niet |
Moeten we ons bezorgt maken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 12:40
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Bezorgt??? Om wie??? |
Om onszelf, we moeten wel weten wanneer jij de weg opgaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 11:14
Onderwerp: Welvaartsevangelie.
|
|
|
MAT170 schreef: | romeinen5vers9 Veel meer zullen wij derhalve, thans door zijn bloed gerechtvaardigd, door Hem behouden worden van de toorn.openbaring5vers9 En zij zongen een nieuw gezang, zeggende: Gij zijt waardig de boekrol te nemen en haar zegels te openen; want Gij zijt geslacht en Gij hebt (hen) voor God gekocht met uw bloed, uit elke stam en taal en volk en natie
Johannes6vers40 Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. |
Weet je Mat. Ik kan hier dus niets mee. Je opent dit topic met een stapel verzen, die vooral benadrukken dat geld slecht is, en zo vervolg je dit topic ook. Van Shanita moeten we vervolgens horen wat jij met welvaarts evenagelie bedoeld. (trouwens bedankt voor het zoekwerk Shanita).
Je zegt dat je van de blijde boddschap houdt, maar waarom onderstreep je dan de woorden over de brede weg, dat is de negatieve kant pakken. Onderstrepen dat je naar de hel gaat, en dat gelinkt aan de vorige verzen... Word ik moedeloos van.
Dan zijn bovenstaande teksten zo leeg. Want meen je het echt? Ken je me wel? Verdien ik in jouw ogen niet te veel geld? Dus maak ik wel een kans in jouw ogen? Wanneer geldt de ene tekst en wanneer de andere?
Wees eens recht toe recht aan en vertel met eigen woorden hoe het volgens jou zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:59
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Anna geeft tenminste niet op... Die blijft hopen... Niet triest...niet wanhopig... Gewoon ...misschien...die broer...ja toch Anna??? |
Niet voor mezelf hoor . Erika vond ook al dat er te weinig mannen van onze leeftijd nog waren aangemeld. Dus ik doe het voor haar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...ik zeg niet dat ik bij een oud CM-lid van het vrouwelijke geslacht was. Jullie zijn veel te nieuwsgierig... |
BEZORGT Frank, BEZORGT
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 10:54
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | yep een echte Amelander commandeurtje proeven, met zijn 3 en, nee een klein glasje anders sta je op de kop, zei ik nog tegen mijn vriendin.... glasje toch te groot nog voor mij.......... |
Typt wel lastig he, denk ik, als je op de kop staat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:09
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide
|
|
|
LIES146 schreef: | Hahaha. Ik wist dat ik jullie aandacht zou krijgen Mn liefje is nog een groot woord, maar wie weet, tegen die tijd En de volgende vraag is vast: kennen we hem? Nou, ik heb hem wel hier leren kennen ja maar hij is nu al een paar weken van de site af. Genoeg info zo? :) |
Nee tuurlijk niet, we willen uiteraard veel meer weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:08
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wie was dan de gelukkige |
Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar ik maak me bezorgd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:07
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vanmiddag weggeweest laat thuis dus de frietboer met bezoekje vereerd |
Ik de shoarma boer, waren we elkaar bijna tegen gekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 21:04
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik was ook op bezoek dus Frank was niet hier |
Ik was op het werk, daar heb ik geen bezoek gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 20:49
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik denk dat er ook veel valsheid is.
matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden. |
Ik stop met geloven, maak toch geen kans om er te komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Mooi verhaal....de preek gisteren op biddag had bij ons dezelfde strekking... |
En heb je ooit eens een dominee geld in de collecte zien doen?
Maar de wedervraag is of je zonder welvaart wel makklijker geloofd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 07:39
|
|
|
Dank je Shanita, maar dan is wat Wiki er van zegt en niet Mat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:50
|
|
|
IESJE369 schreef: | four seasons in one day |
Dus... in bikini gelegen
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op donderdag 14 maart 2013, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 20:59
Onderwerp: nieuwe Paus
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik haal die bijbeltekst aan omdat het mysterie babylon zou de rooms katholieke kerk kunnen zijn maar een andere kandidaat zou ook de islam kunnen zijn. Beide hebben bloed aan hun handen en zich schuldig gemaakt aan het vervolgen en vermoorden van volgelingen van Jezus. |
Of je plaatst die ook in de historische context. Vanuit Rome werden de christenen heftig vervolgd(beest). Rome op zichzelf was absoluut geen stad met christelijke zeden (hoer).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 07:21
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik zag net een documentaire over het welvaartsevangelie en om kort te zijn, ik denk dat het vals is.
matteus16vers24 Toen zeide Jezus tot zijn discipelen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij. 25 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnentwil, die zal het vinden. 26 Want wat zou het een mens baten, als hij de gehele wereld won, maar schade leed aan zijn ziel? Of wat zal een mens geven in ruil voor zijn leven?
Na het verhaal van de rijke jongeling
matteus19vers23 Jezus zeide tot zijn discipelen: Voorwaar, Ik zeg u, een rijke zal moeilijk het Koninkrijk der hemelen binnengaan. 24 Wederom zeg Ik u, het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat. 25 Toen de discipelen dit hoorden, waren zij zeer verslagen en zeiden: Wie kan dan behouden worden? 26 Jezus zag hen aan en zeide: Bij de mensen is dit onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.
1 timoteus6vers5 en geharrewar bij mensen die niet helder meer zijn van denken en het spoor der waarheid bijster geraakt zijn, daar zij de godsvrucht als iets winstgevends beschouwen. 6 Nu brengt inderdaad de godsvrucht grote winst, (indien zij gepaard gaat) met tevredenheid. 7 Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen. 8 Als wij echter onderhoud en onderdak hebben, dan moet ons dat genoeg zijn. 9 Maar wie rijk willen zijn, vallen in verzoeking, in een strik, en in vele dwaze en schadelijke begeerten, die de mensen doen wegzinken in verderf en ondergang. 10 Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord. |
Wie kan er dan behouden worden? Gelukkig is bij God niets onmogelijk.
Interessant dat je de rijke jongeling aanhaald. Lekker de opgestoken vinger naar die rijke jongeling. Maar hoe kwam die jongeling zou rijk? Omdat ze vader stinkend rijk was! Het gaat niet om de hoeveelheid geld, maar wat je er mee doet.
Het bijbelgedeelte uit Timoteus, begint met name over mensen die het 'onderwijs' verdraaien, er niet mee instemmen en die er geld aan willen verdienen. En dan vervolgens vers 10 : Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald ...
Wat versta jij onder welvaartsevangelie? Want dat maakt wat duidelijker waarom je deze bijbelteksten gebruikt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 07:00
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | eten is iets wat vrouwen nooit vergeten op de weegschaal schrikken zij zo waar en mompelen altijd, ben ik zo zwaar wat moet ik doen, moet ik soms lopen naar de winkel een andere weegschaal kopen |
Menig man zal het nooit leren Niet praten over haar gewicht en kleren Dus niet lopen janken als de dames dan voor je bedanken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 maart 2013, 07:18
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Dat bedoel ik, een hard hart is altijd zacht van binnen, alleen de buitenkant moet je er soms even af peuteren.
Het ga u allen goed! |
Maar dan heb ik nog altijd liever een hard dan een zacht gekookt eitje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |