ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 21:21
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:
Zo Jans, et hijgend hert ontkomt bij jouw muziek heel mooi aan de jacht!

Voor de liefhebbers, ik schreef er al eerder over, maar deze uitvoering vind ik toch wel heel erg mooi:

http://www.youtube.com/watch?v=36Y_ztEW1NE&feature=related

De hele cd is fraai overigens...

Thomas

I think God takes pity on us and every now and then, He sends us a tiny bit of the music that angels sing, so that we can nourish our souls with beauty..

Ja, ik denk dat de engelen zo zingen, eens zullen we het zeker weten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 18:59

Giovanni Pierluigi da Palestrina - Sicut cervus desiderat ad fontes aquarum.
Psalm 42: Evenals een moede hinde naar het klare water smacht

http://www.youtube.com/watch?v=0yd5EE0hAB8&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 21:27
BerichtOnderwerp: Reportage over de Betteld

PIETER649 schreef:
ik wil hier graag een getuigenis geven van wat ik mn leven lang meegedragen heb in mn binnenste.
ik wil dit graag met jullie delen!

overdag ben ik stoer, grote mond, knappe vrouw, lief kindje, vette BMW, kortom een mooi leven...
maar ´s nachts... als het stil en donker word en ik graag mooie dromen wil dromen.. dan komen de demonen van de nacht met hun kwellingen..

dromen worden nachtmerries en sinds Thomas dit topic heeft geopend en de link heeft geplaatst... is het vrijwel dagelijks.

mijn grootste nachtmerrie was tot op heden vacantie op een camping Geschokte, onthutste smiley

ik ben daarvan vrij gezet en bevrijd!

mijn grootste nachtmerrie is niet meer vacantie op een camping.

mijn grootste nachtmerrie is nu vacantie op de betteld Zieke smiley

wie o wie wil mij van deze nachtmerrie vrijmaken door het plaatsen van een NOG erger vacantievideootje???
niet dat ik denk dat die filmpjes bestaan hoor, maar aub probeer het Kussende smiley

Wat filmpjes bekeken, Pieter, Maar die kunnen helaas niet hier geplaatst worden.
Deze kan wel:

http://www.youtube.com/watch?v=cWuuPNX2tbY

Of : (met toestemming van Jol) een weekendje op een camping met Jol en Jans.

Wil je voortaan toch naar de Betteld!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 12:30
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Pfff….Nog meer behang uitzoeken. En behang heeft ook een naam. Ik heb nog even getwijfeld tussen Philippe en Louis, maar ben gevallen voor Louis. Louis past beter bij mij. Philippe had te weinig kleur. Was te vlak. Mooie Franse naam, trouwens. Daar kun je beter mee thuiskomen dan met Henk of Piet. Henk was te saai en Piet… ach die had iedereen al.

Nu behang voor in de slaapkamer: Toos of Bep. Doe mij maar Toos, dat klinkt toch niet? Kijk, Phileine of Maureen klinkt weer beter. Nicole viel af, het moet nu ook weer niet te rouge worden.

En hoe zeg je dat dan weer bij info-balie? Ik wil graag Lucas voor in de slaapkamer? Of nee, doe toch maar Jochem? Nu maar hopen dat die man van de info-balie gewoon Henk of Piet heet.

Maar nu zit ik dus met Lucas en Jochem thuis. Allebei meegekregen, om op mijn gemak thuis te kiezen. En niet alleen om te kijken, nee het moet ook goed voelen, toch? Lucas heeft denk ik toch mijn voorkeur, hij heeft wat. Is wat zachter, wat subtieler. Nog maar even een nachtje over slapen!

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 27 november 2012, 12:30
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 08:05
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik bedoel met "in al u behoeftes voorzien" bedoel ik, het vlak van spiritituele, occulte en afgodische vlak (yoga, reikie enz)....
De laag drempelige gemeente/kerken hebben dat als hun doelgroep om het zgn in het geloof te aanvaarden alsof God dat goed vindt!!!
.

Dit is nu al de tweede keer dat je het over laagdrempelige gemeenten/kerken hebt. De eerste keer i.c.m. een Bijbeltekst waar Jol en ik een vraag over stelden die je nog niet beantwoordt hebt.

Nu lees ik weer: ``De laagdrempelige gemeenten/kerken hebben dat (vraag wat?) als hun doelgroep….`` Een doelgroep bestaat uit mensen, ik begrijp je zin dan ook niet.

Wat zijn laagdrempelige gemeenten/kerken? Al het goed is zijn alle gemeenten/kerken laagdrempelig en mag iedereen er zomaar binnenlopen. Ik maak hier uit op dat jij graag zou zien dat er een drempel opgeworpen werd. Of is er een drempel opgeworpen in jouw gemeente? En hoe hoog moet die drempel zijn? Gemeenten/kerken mogen/kunnen toch ook een rol spelen in het vervullen van de behoefte van de mens aan veiligheid en zekerheid, en dat krijg je niet door drempels te creëren.

Door het offer van Christus is de laatste drempel geslecht en heeft God in de diepste behoefte van de mens voorzien: weer worden wie hij was. Het was zelfs Gods behoefte! Bij God hoef je daarom geen drempelvrees te hebben, de drempel is al platgelopen.

Jans, gelooft, maar niet in drempels.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 18:51

HANNAH810 schreef:
je stelling is onjuist laverde........

zeker wanneer je de bijbel vooral op de letter leest, zijn er veel meer "voorwaarden" te noemen.

hannah.......was dogmatisch en is door de jaren na scheiding heen steeds meer Gods pastorale zorg gaan ontdekken in de bijbel.

Mooi Hannah! Helaas zijn er nog steeds mensen die dogmatiek belangrijker vinden dan de (pastorale) zorg voor hun naasten!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 17:32
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

ovenschotel macaroni, zalm, prei en zongedroogde tomaatjes Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:18

MARITIME853 schreef:
Dat is wat laverde ook zegt!

Laverde heeft het over een wet uit het O.T. betreffende het scheiden. Ik maak er uit op dat hij zich aan die wetten wil houden. Vandaar mijn reactie: als je je aan die wetten wilt houden, dan zijn er nog veel meer Oudtestamentische wetten waar je je aan moet houden.
Als hij bedoelt dat die Oudtestamentische wetten nu niet zomaar in deze tijd toepasbaar zijn, dan ben ik het met hem eens.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:00

LAVERDE524 schreef:
@pieter, jij kent de wet dus al aardig wat betr. scheiden. Maar wist je dat onder dat zelfde gebeuren wat betr. de scheidbrief ook een andere voorwaarde ligt? Een man of vrouw mag dan niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. We moeten wel oppassen dat we niet het ene uit de wet willen nemen en het andere wel. Want de Bijbel is helaas geen grabbelton.

Dit betreft wel wetten uit het Oude Testament toen de verhoudingen tussen man en vrouw nog heel anders waren. Je kunt deze wetten nu niet zondermeer toepassen. En als je je toch aan deze wetten wil houden, dan heb je nog heel wat te doen, want het Oude Testament staat vol wetten waar jij je echt niet allemaal aan houdt. Wees dan consequent en ga je dan aan alle Oudtestamentische wetten houden.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:33

MARITIME853 schreef:
Wat ik wil zeggen op de reactie naar Mieke is het volgende:

Ik herken de Rick Warren theologie en/of evangelie hierin....

Nergens staat dat God de wereld zó lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon gaf, om in hun behoeften te voorzien. Jezus preekte geen preek van vervulling van behoeften, maar een preek met een scherpe oproep tot bekering.

Als God eenzijdig met name gepresenteerd wordt als "een God van liefde" doet dit ernstig tekort aan een God die tevens "rechtvaardig en heilig" is....
Het zou zo wel eens opgevat kunnen worden, dat "iedereen er uiteindelijk wel komt" (alverzoening).

Inderdaad: iedereen die in Hem gelooft (ook gescheiden mensen) komt er uiteindelijk wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:00

MARITIME853 schreef:
Ik hou mij bij het volgende:

" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12

Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet......

Ja, en wat bedoel je te zeggen met deze tekst?

(je was net 1 minuut eerder, Jol)

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 24 november 2012, 20:01
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:11

Gelukkig heb ik in mijn gemeente niets gemerkt van een houding dat ik geduld werd. Ik heb goede gesprekken gehad met zowel de predikant als wijkouderlinge. En zo hoort het ook! Juist in de kerken zouden we (de voorganger en gemeenteleden) oog moeten hebben voor mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten of gescheiden zijn. Laten we ervan uitgaan dat deze mensen hier ook mee geworsteld hebben, ook tegenover God. Juist deze mensen kunnen onze steun en medeleven gebruiken. Je kunt nog zo vroom en christelijk praten en precies weten hoe het moet, beter is het te laten zien dat je er bent en een luisterend oor te bieden. Luisteren naar de ander is vaak veel moeilijker dan (s)preken!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:13

JOL252 schreef:
Het hele huis ruikt naar de kruiden... expres afzuigkap voor een tijd uitgelaten.

Jeetje, wat sta jij je dit weekend uit te sloven! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 16:02
BerichtOnderwerp: Reportage over de Betteld

Ik heb de documentaire bekeken. Nu zal het in deze documentaire wel zo zijn dat alle activiteiten die iets met het geloof te maken hebben, allemaal achter elkaar geplaatst zijn en lijkt het alsof er verder niets anders gebeurt op de camping. Ik denk dat je op deze camping ook heerlijk kunt kamperen en dat je niet verplicht bent om overal aan mee te doen. En ik neem aan dat deze mensen ook weleens `s morgens chagrijnig opstaan en ook niet onder de douche alleen maar opwekkingsliederen staan te zingen. En ook i.p.v. praise the Lord, hard au of @#$% roepen als ze hun teen tegen een tentharing stoten.

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de leiding van de camping, de campinggasten komen hier ook vrijwillig en hebben het naar hun zin. De jongelui hebben het zo te zien met elkaar ook goed. Vaak komen mensen hier al jaren.

De manier waarop deze mensen hun geloof beleven is hun manier, maar niet die van mij. Dat geeft niet, dat mag. Ik hou niet van de muziek, het (in mijn ogen) opgeklopte gedoe, ik hou meer van rust en stil zijn voor God, meer van doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg.

Als ik nog eens over heel de documentaire nadenk, dan valt mij vooral het gepraat over God op. Praten, getuigen en iets zeggen. Voor mij ligt het er allemaal zo dik bovenop! Ikzelf heb meer iets van: wees een Christen, laat mensen zien dat je gelooft, geen woorden maar daden.

En dan die teksten uit de luidsprekers: attentie, een hele fijne dag, hier is de tekst van de dag, dank u wel. Pfff, je zou maar net even uitvaren tegen je kids en dan horen: houd vrede met alle mensen of zoiets. Of je vingers branden aan de BBQ en dan horen: Dankt God in alles!

Ik moest in de documentaire wel glimlachen om die twee plaatselijke schoonmaaksters die gewoon lekker nuchter met elkaar zitten te kletsen over hun konijn. En tussen alle bijeenkomsten in maar die toiletten blijven schoonmaken. Ze zijn voor God niet minder dan de anderen.

Er zullen mensen zijn die dit prachtig vinden en hier veel aan hebben. Dat kan en dat mag! Mij zal je er in elk geval niet tegenkomen. (ook misschien weer fijn om te weten)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 17:26

Pastasalade met gegrilde kip Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:01
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Een uur geleden de voorlopige koopakte van mijn nieuwe huis getekend. Vannacht om 0.00 uur gaan de 3 dagen bedenktijd in........Wat zal ik vannacht eens gaan bedenken......? Smiley die vol vragen zit

variatie op : dit vraag ik me af vandaag, dus maar heel klein beetje off-topic
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 20 november 2012, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 18:29
BerichtOnderwerp: Vreze uit angst of eerbied?

SHANITA130 schreef:
Daarom zegt Thomas dat ook zo Knipoog smiley

Echt? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 17:38

THOMAS968 schreef:
Want een ieder die Mij aanneemt...

Thomas, de Spreker die dit zei, was niet de eerste de beste maar ik weet niet zeker of het een calvinist was.

Als het al dan niet Calvinist zijn de doorslag moet geven, boven datgene wat uitgesproken werd, dan doen we onszelf en Degene die de uitspraak deed tekort……
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS

PIETER649 schreef:
off-topic gaan is net zo oud als het woord forum.

en het is inderdaad jammer dat nog niet eens 1% van de leden hier actief zijn op het forum.
daardoor zie je vaak dezelfde mensen en de pest is dan dat de schrijvers op n gegeven moment van te voren al weten wie er positief of negatief gaan reageren.

Zo weet je van te voren dat als W wat schrijft, de kans 100% is dat er iemand negatief reageert... de vraag is dan hooguit: wie van de 3?
dat maakt het zelfs saai en voorspelbaar.... ja, heel jammer.

Weet je wat ook saai en voorspelbaar is? Postings van Pieter649 over het koningshuis! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:43
BerichtOnderwerp: Het weer

Ik heb het weer niet gezien vandaag!

mist Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 20:41

In het topic ``Refoorbij`` schreef ik zaterdag:

Leven uit de liefde van God voor mensen en zo er zijn voor anderen. Zo te leven geeft meer vreugde dan een angstgeloof.(zo dat al bestaat).
En juist door zo te leven in die vrijheid kan en mag je genieten van het leven, zelfs op zondag! Je mag er van uitgaan dat God toch ook niets liever wil dan zijn mensen gelukkig zien!

je `moet` tevreden zijn kan ook heel negatief gaan klinken. Tevreden zijn met wat je hebt is goed, maar er kan en mag zoveel meer zijn, leef en geniet het leven!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 19 november 2012, 19:56
BerichtOnderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS

MARIJE803 schreef:
Wat vooral enorm afschrikt, is dat het altijd hetzelfde clubje is in topics. Het maakt niet uit wie opent en wie erop reageert, uiteindelijk is het altijd een totaal off-topic gesprek tussen dezelfde mensen. Als nieuweling kom je er nauwelijks tussen.
Daarbij is over het algemeen de toon altijd erg negatief en/of pessimistisch, worden mensen snel aangevallen, of voelen zich snel aangevallen (meestal beide). Er is een hoop gemopper en geklaag op CM, medeleden, medechristenen, de maatschappij, de wereld, van alles. Dat nodigt ook niet echt uit om te reageren.
En, wat in een ander topic ook al werd genoemd, het gaat zó vaak over 'vroeger'. Mensen die weg zijn, al dan niet door een ban, een sfeer die blijkbaar verandert is (vind je het gek als iedereen met z'n allen gaat zitten klagen). Dan hou je als nieuweling je mond ook wel.

Je hebt gelijk als je zegt dat het altijd hetzelfde clubje is dat reageert in topics. Ik zou ook graag zien dat meer mensen reageerden.
Ik voel me niet aangevallen maar wel aangesproken als je zegt dat het vaak een off-topic gesprek wordt, ik doe daar ook aan mee. Vaak betreft dit wat opmerkingen over en weer, maar in het algemeen geen negatieve en/of pessimistische opmerkingen.
Er wordt gemopperd en geklaagd, soms inderdaad teveel. Mensen die worden aangevallen of zich aangevallen voelen zullen er altijd blijven, maar regelmatig wordt daar wel op gereageerd of wordt er een privé-mail gestuurd.
Als nieuweling is het niet onmogelijk om er tussen te komen, ik schrijf ook nog maar een halfjaar op het forum en heb er geen last van gehad. Blijf alsjeblieft als nieuweling je mond open doen op het forum, dan wordt vanzelf het ``clubje`` wat groter.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 23:21

Nog even voor het slapen gaan:

Frans Schubert: Gott is mein Hirt - psalm 23.

http://www.youtube.com/watch?v=iwzZt0aG13o&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 21:26
BerichtOnderwerp: Een vrouwenhart

PIETER649 schreef:
erkend oplichter hooguit.... en dan licht ik liever de belastingdienst op dan n paar dozen. Coole smiley met zonnebril

ik heb Jans nog mn hulp aangeboden vanuit de goedheid van mn hart Engeltje smiley
maar t was niet nodig, geloof ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je staat genoteerd voor woensdag de 19e december!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:42

JOL252 schreef:
Laat Pieter 649 het maar niet horen... dozen sjouwen ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tja, van vrouwenhart naar dozen sjouwen.....

misschien een beetje off-topic.....

Laverde heeft toch iets overhoop gehaald met dat vrouwenhart!

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 18 november 2012, 20:44
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:34

PIETER619 schreef:
Verlegen lachende smiley Aangezien ik wel wil daten maar eigenlijk niet kan Lachende smiley Ik wil eigenlijk eerst afwachten hoe het verder gaat met het mailen en chatten wat ik nu al doe. Maar natuurlijk kan er kennis gemaakt worden. Ik vond de laatste BBQ-picknick in Ede goed, mede omdat je dan kennis maakt met mensen en nu weet wie je voor je hebt, als je hen hier op CM weer tegen komt. Helaas weinig opkomst maar 15 december weer een kans op meer mesnen te ontmoeten. al ik het goed heb begrepen zijn er zo ook vriendschappen ontstaan.

Ik heb zo het idee dat als ik met meerdere dames aan de slag ga (met chat en mail) en jullie harten op hol breng en dan ik één keer weg zou zijn met één van jullie, dat toch niet eerlijk ten opzichte van de achterblijvers is.

Ik hou van een grap en grol, maar als het om een relatie gaat (ongeachte welke vorm (man-vrouw, ouder-kind, kennis ,vriendschap) hoe dan ook, ik een eerlijk persoon hoop te zijn in andermans ogen.

Btw er mogen wel wat meer mensen naar Uilenbos komen op 15 december.

Je hebt gelijk, Pieter. Eerlijkheid boven alles. Dit was dus ook maar een grap. En helaas ik kan niet op 15 december, ik moet dozen sjouwen!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 20:00

JOL252 schreef:
.

Zie je nou wel Jans... Engeltje smiley

jaja, maar toch.......... Gefrustreerde smiley

(ik wil zelf uitmaken wat ik er van vind......soms ben ik een beetje eigenwijs)
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 18:42

PIETER619 schreef:
Niet dromen dames maar gewoon aanpakken, keuzes genoeg of is het wrouwenhart niet zo gauw tevreden? Knipoog smiley

daten? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 18:35

JOL252 schreef:
Clown smiley Yeah ... brengt me op een idee voor mijn haar-lay-out deze week. Nu nog een hand die door m'n haren strijkt.

blijven dromen....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 18:21

ik heb een paar goudlinnen highlights, komt toch wel aardig in de richting?
maar jullie vergeten het zuivere hart, de ogen en de lach. Laat ik dat nu allemaal hebben! Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 18 november 2012, 18:21
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 54 Volgende
Pagina 35 van 54