Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 18:44
Onderwerp: Alleen voor vrouwen
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Laat die (wijn)boer nou maar boeren, ik ga wel een keer met je wandelen |
Thanks voor dit leuke alternatief. Mocht de wijnboe... eh... ik bedoel de intelligentste van de 3 broers niet reageren op mijn brief (die kans zit er dik in ), dan laat ik het je direct weten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 18:39
Onderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zit nu te wachten op een moddergevecht komt tie nog? |
Daar zijn ze te verstandig voor, Carin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 18:37
Onderwerp: Vertier ende jolijt in de chatbox
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Met de vetgedrukte zin ben ik het helemaal mee eens, laat de keuze aan de ander, of maak zelf een keuze om te blijven of te vertrekken.....Ik denk zelf dat de mensen die behoefte hebben aan beide opties een probleem gaan krijgen. Ik heb in de lobby zowel serieuze gesprekken als heel veel lol, gesprekken die dus nergens over gaan. Maar beide opties hebben voor mij wel het doel om de anderen te leren kennen.
Maar als ik te horen krijg, en zeker in het eerste begin, euh als je niet serieus kunt zijn dan ga je maar naar de kamer vertier ende jolijt, dan denk ik, waar is de vrijheid van eigen keuze gebleven ?? Een ander hoeft niet voor mij te bepalen waar ik naar toe moet om te praten ..... of lol te maken ...... of wat voor mij veel belangrijker is, de anderen te leren kennen.
Voor mij is het geen probleem dat dingen doorelkaar lopen, kwestie van lijntjes volgen en vasthouden ..... oftewel concentratie op datgene waar je mee bezig bent [/quote]
Jij kan dat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 23:22
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik dacht dat dit ongeveer het onderwerp van dit topic was?? beetje off topic, kan geen kwaad, maar dit lijkt wel het meest off-topic topic te worden wat er maar bestaat.
Alleen voor vrouwen...ja zo heet het topic. Ach jullie strijkplank staat er tenminste nog..... die van ons mannen-topic is weg ;,( |
Ook dat is off-topic, Jonathan. Niet klagen maar dragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 23:15
Onderwerp: Van ruilen komt huilen?
|
|
|
PIETER649 schreef: | de naam zegt het al... door het gebruik van deze boutjes worden dingen minder snel gestolen of kapotgemaakt. en dat alles door een aparte sleutelaansluiting |
Wat voor dingen dan Sorry Pieter, maar ik kan me er geen voorstelling bij maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 22:47
Onderwerp: Van ruilen komt huilen?
|
|
|
PIETER649 schreef: | niemand voor de boutjes?? |
Wat kun je met die dingen dan Is dat voor op je deur ofzo?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 22:27
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | HET GAAT NU WEL HEEL HARD NAAR DE MAANDAG STINKEN. |
Het voordeel is, dat je morgenavond wel weer onderweg bent naar je weekend.
Werk ze morgen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 22:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er verandert al genoeg door de komst van Marijan en mij.....Teveel verandering kunnen mannen toch niet aan? |
Haha, zo is dat! Waarschijnlijk wordt hun wereld dan al genoeg op de kop gezet! En misschien komt er nog wel een 3de vrouw bij ook. Ze weten niet wat ze gewenst hebben zeg! Daar zouden ze nog wel eens spijt van kunnen krijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:55
|
|
|
MARIO216 schreef: | Brief, brief Heb effe snel een mailtje gestuurd. Dat is pas modern. |
Er gaat niks boven een - met de hand geschreven - brief, Mario. Dan maak je meer kans! Dus niks geen mail, pak een pen en schrijf een brief. Een boer(in) is niet zo modern.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Even off topic.....je hebt wel een leuke nieuwe foto Mario...... |
Misschien heeft hij CM toch nog nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het huishouden doen? , er was niets maar dan ook niets aan te merken op hun taakverdeling, daar moeten we niet tussen gaan zitten Marijan |
Daar heb je wel weer gelijk in, Willemijn! De veranderingen zullen al groot genoeg zijn voor de broers, dus laten we dit bij het oude houden. Joh, ik heb m'n brief al bijna klaar. De jongste is voor het huishouden toch? Kunnen wij lekker gaan winkelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:37
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zie je het voor je, zal wel een gekwebbel worden....... |
De broers sturen we dan weg hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:37
|
|
|
MARIO216 schreef: | Heb CM allang niet meer nodig |
Succes, Mario! We gaan je volgen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hoe vind je die drie broers.......? Zal wat zijn als je daar als vrouw tussen komt te wonen........? |
Help!!! Er wordt wel van je verwacht, dat je het huishouden op je neemt. Tja, als je daar als enige vrouw tussen komt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:34
|
|
|
PIETER649 schreef: | Martin van 42 zoekt een intelligente vrouw... schrijven marijan!! |
Haha...
Je hebt echt humor, Pieter. Thanks voor de tip, 'k heb nog even bedenktijd hè.
Als Willemijn voor de oudste broer gaat, schrijf ik misschien wel. Hebben we samen een uitje naar een boerderij. Wordt vast gezellig met ons tweeën.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:04
|
|
|
MARIO216 schreef: | En we hebben nog een wijnboer voor de liefhebber. |
Aha......dat klinkt beter! Waar woont hij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:01
|
|
|
ERIK390 schreef: | je ben al te laat marijan jammer maar wachten nu op volgende ronde er zit niets anders op voor jou |
Zijn de brieven al binnen dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:57
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik zeg al er zit een fruitteler bij. Net echt iets voor jouw. |
Moet ik dan helpen met plukken Ook niks voor mij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 20:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vanavond om 20.20 op ned1.........worden de nieuwe boeren voorgesteld voor Boer zoekt vrouw......... Blijft leuk om naar te kijken....... |
Zucht.....lees ik dit nu pas! 'k Ga gauw even de tv aanzetten. Zitten er leuke boeren bij? Is het de bedoeling dat wij - vrije vrouwen - nu een brief gaan sturen?
Marijan, geen dierenliefhebber en waarschijnlijk niet geschikt voor een boer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 12:32
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Vanmorgen, toen ik - samen met de gemeente - het Heilig Avondmaal vierde. 'k Zat in de kerk naast een aardige oudere vrouw, daar zit ik vaker naast. Voordat de dienst begon, gaf ze zo'n eenvoudige en mooie getuigenis. Ze zei; het hangt gelukkig niet af van onze goede werken, maar Jezus heeft de straf voor ons gedragen. En toen zeiden we tegen elkaar; dat gaan we straks vieren.
De dominee preekte uit 1 Johannes 3, dat hoofdstuk is meer voor mij gaan leven. Bemoedigend wel.
Een zondag met een gouden randje dus.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 5 september 2010, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 14:32
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Nu! 'k Heb m'n huis weer op orde, de was gedraaid, de boodschappen binnen, enz.
En nu ga ik met een voldaan gevoel in de tuin zitten, heerlijk genieten van het zonnetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 14:28
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
RENSKE067 schreef: | mijn slechtste moment: dat ik inlog op cm en erachter kom dat mijn niveau te laag schijnt te zijn voor cm je moet dus een IQ hebben van hoger dan 142 om hier nog wat te zoeken te hebben wat zal het leeg worden hier beetje jammer dat je blijkbaar alleen lol mag hebben in vertier ende jolijt en op een afgebakend stuk op het forum we zijn of te heftig of te lollig tja ik ben nu eenmaal iemand van uitersten sorry chris maar de lol is er voor mij wel af op cm |
Kop op Renske, er zijn ergere dingen. En met dat IQ van jou zit het vast goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:11
Onderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
|
|
|
ZIVAATJE309 schreef: | Ik vind kriskras door de bijbel heen fijner. Is wat afwisselender. Maar zoiets is vast heel persoonlijk |
'k Zie ineens dat het bijbelrooster (via link Zinga) ook niet van het begin t/m het eind gaat. Foutje
'k Vind het denk ik wel fijn, om een boek in 1 keer te lezen. De ene dag lezen in Job en de andere dag in Genesis, vind ik wat verwarrend.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 4 september 2010, 11:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:02
Onderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Geef me eens een definitie van slachtoffers. De aantallen varieren met de dag. Het begon met 20 miljoen, daarna 14 miljoen. Bij de ene ramp gaat het om doden, bij de andere om daklozen....Maar als je al een eenvoudig hutje had voor die tijd, in hoeverre heb je dan nu een bungalow nodig? Als de watervoorziening voor die tijd al niet optimaal was, moet die dat nu dan wel worden en word je dan nu geclassificeerd als slachtoffer? In mijn ergste dromen denk ik dat het alleen maar een film van Steven Spielberg is, met als doel om de hulporganisaties geld te geven. Want uiteindelijk is niemand er bij en moeten we via de tv geloven wat er ons voorgespiegeld wordt. En het zou me niet verbazen dat het aantal slachtoffers slechts een paar honderd mensen is........[quote]
Wat een wantrouwen, proef ik in dit stukje. Ik vind het erg kort door de bocht. Waar haal je deze wijsheid in vredesnaam vandaan Doel je ook op Pakistan? Moet je overal geweest zijn, om te geloven dat een ramp erg is? Door de media-mogelijkheden van tegenwoordig, twijfel ik er geen moment aan dat het om vele slachtoffers gaat. Er zijn genoeg mensen, die het met eigen ogen gezien hebben. Jouw reactie komt op mij over als 'het is ver-van-me bed, dus het zal wel niet kloppen'. Tja, dan hoef je ook niet te geven. Kun je het geld lekker in je eigen zak houden. Lekker makkelijk! De meeste hulporganisaties zamelen geen geld voor zichzelf in hoor! En geloof maar niet, dat de slachtoffers er echt beter van worden. Mocht dat wel zo zijn, is dat dan zo erg? Beter als wij het hebben, zullen zij het niet krijgen. Denk ook maar eens aan het verlies dat ze geleden hebben, trauma's die ze opgelopen hebben, een onzekere toekomst die ze hebben, enz.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 4 september 2010, 11:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:51
|
|
|
IMKE917 schreef: | Dit is een hele goede manier van stille tijd houden. En langer(dan 1 jaar) bezig voor het lezen van kaft tot kaft?? Ja misschien wel, misschien ook niet, maakt niet uit toch? Op deze manier kan de bijbel (God's woord) wel meer voor je gaan 'leven' en wil je steeds meer lezen, dus dan zou het toch nog lukken in een jaar
Hier nog link voor het lezen van de bijbel in 1 jaar.
http://www.christiananswers.net/dutch/q-eden/biblereading-1yr-dut.html |
Ik krijg er steeds meer zin in! Zinga gaf ook een link. De link (met bijbelleesrooster) die jij geeft, gaat er niet vanuit dat je de Bijbel in chronologische volgorde leest. Klinkt wel afwisselender. De link die Zinga eerder gaf, gaat er vanuit dat je begint bij Genesis en eindigt bij Openbaringen.
Wie heeft hier ervaring mee? Wat is fijner, beter etc.? In chronogische volgorde lezen of kriskras door de Bijbel heen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 09:33
|
|
|
Bijbellezen, hoe pak je dat aan?
Laatst hoorde ik op Bijbelkring voor het eerst over de SOLVAT-methode. Misschien bestond er al wel zoiets? Sommige traditionele kerken lopen wat achter. Dit is een manier, om het bijbellezen spannender én zinvoller maakt. De HGJB (Jeugdbond PKN GB) heeft zich hiermee beziggehouden. Het kan een manier zijn, om de Bijbel dichterbij te brengen. Hierdoor kan het Woord meer voor je gaan leven, waardoor het persoonlijker wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk wel, dat het meer discipline vraagt. Maar vraagt bijbellezen dat sowieso niet?
Via de volgende link, kun je er meer over lezen
http://www.hgjb.nl/voor-jou/themas/hoe-geloof-ik/bijbellezen-hoe-pak-je-dat-aan-124.html
Als je de hele Bijbel op deze manier wilt lezen, ben je wel langer bezig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:58
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
GRACE585 schreef: | ja digitale schoolborden zijn machtig mooi vorig jaar bij de verbouwing hier de school ook ieder lokaal voorzien ;waren de 1e hier van alle scholen in het dorp de kids vinden het ook machtig om spreekbeurten met powerpoints te maken. |
Die weten beter hoe dat moet, dan hun juf.
Hopelijk, ga ik ook maar van uit, is alles te leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:26
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
PIETER649 schreef: | hee, ik heb jou vanavond tot 3x toe BINNEN een minuut geantwoord he!! |
Klopt helemaal, Pieter! Zie je wel, er zijn nog wel zulke mannen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 3 september 2010, 19:28
|
|
Naar boven |
|
|