ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 09:24
BerichtOnderwerp: sja soort traditie he...

LIESBETH326 schreef:
't Schijnt tegenwoordig ook traditie te zijn om in rap tempo weer terug te komen.... De een nog sneller dan de ander... Knipoog smiley

Ik vraag me langzamerhand af hoe serieus ik die afscheidsberichten nog moet nemen... Clown smiley Knipoog smiley

Tja, ieder moment van afscheid is er één he Knipoog smiley
Tel uw zegeningen dat men u groet bij het weggaan en dat men u mist, waardoor men weer terugkomt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 09:21
BerichtOnderwerp: christen zijn en schuldgevoel

IMRE695 schreef:
Ik zou de stelling wel aandurven, dat de Gereformeerde leer in al zijn 'zwaarheid' vooral bedoeld is voor sterke karakters.

Ben net als Liesbeth ook wel benieuwd. Misschien is het goed om even wat verduidelijkingsvragen te stellen om zo de stelling beter te kunnen positioneren.
  1. Wat versta je onder 'zwaarheid' van de gereformeerde leer?
  2. Wat versta je onder sterke karakters?
  3. Waarin zou de gereformeerde leer op dit punt verschillen van andere christelijke leer?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:35
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

GRACE585 schreef:
geluk of ongeluk erfelijk¿¿¿¿¿¿¿¿¿

Dominee Gremdaat zou zeggen:
"Voor het geluk geboren....kent u die uitdrukking?" Knipoog smiley
Deze uitdrukking heeft het in elk geval in zich om als bewijsstuk aangeleverd te worden in deze halszaak Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: Bijna dood ervaring

GRACE585 schreef:
ff off topic vraagje
als jij jezelf buiten het christendom plaatst wat zoek je dan hier????

Ik denk gewoon medemensen met min of meer gelijk gedachtengoed, al zal het op bepaalde punten wel verschillen, Jezus is voor hem en voor (bijna) iedereen hier wel de centrale Persoon!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 21:46
BerichtOnderwerp: sja soort traditie he...

RENSKE067 schreef:
tja en ik hou wel van sommige tradities
na deze dag houdt het ook voor mij op hier op cm
ik ga jullie ook verlaten
heeft chris misschien ook weer een beetje rust Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Kussende smiley

Arme Chris...raakt nog werkloos Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar jullie kunnen heerlijk genieten van een leven zonder CM! Clown smiley
Alle goeds gewenst met zijn beiden!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 21:21
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Doeshi, eindelijk is het dan weer zover. U heeft besloten toch weer terug te komen Knipoog smiley Kussende smiley

En ook Chatuliem welkom terug na een time out! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 10 mei 2010, 21:14

JOS689 schreef:
Henk , ik merk dat jij met een bepaald negatief gevoel over de kerk hebt
je bent begonnen het beter te doen maar bepaalde dingen jou nog een negatief gevoel geven waardoor je je soms verdrietig of gefrustreerd voelt , maar ik denk dat jij de kracht hebt gekregen om alles los te kunnen laten .
Hoe zou jij in de kerk willen functioneren ?
en wat bedoel je precies met kanaliseerprobleem ?
Toch wel boeiend om te lezen dat ik een negatief gevoel zou hebben over de kerk... Herken dat namelijk totaal niet! Ik ben zeker niet verdrietig of gefrustreerd over de kerk...al vind ik het wel jammer dat er zoveel verdeeldheid is... Hoor dus graag van je waar je jouw reactie op baseert. Knipoog smiley

Het kanaliseerprobleem heeft te maken met het niet altijd goed kunnen omgaan met bepaalde emoties die los kunnen komen bij allerhande gebeurtenissen, veelal veroorzaakt door bepaalde traumatische of anderszins teleurstellende ervaringen.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 10 mei 2010, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 21:03

JOS689 schreef:
Achteraf zie ik dat een van de belangrijkste konsekwenties voor mij is geweest dat ik geen verantwoordelijkheid heb leren nemen voor emoties als woede, begeerte, jaloezie. Ze leefden in het verborgene. Dat heeft grote effecten gehad op de wijze waarop ik in het leven stond.

Dit heeft zeker grote gevolgen in het leven nadien, zo merk ik ook nog elke dag. Het heeft me gevormd, ook al heb ik later wel handvatten gekregen om anders met bepaalde dingen om te gaan, het blijft moeilijk om oude patronen geheel los te laten, waardoor ik met bepaalde emoties niet altijd goed uit de hoek kom. Denk dat dit wel een patroon is dat voor velen met bepaalde traumaervaring geldt.

Een en ander heeft overigens voor mijn geloofsleven niet direct gevolgen gehad, althans niet ten negatieve. Juist in mijn relatie met God heb ik gemerkt dat het vertrouwen in God steviger is geworden in al die dingen. En ja, daarbij merk ik wel dat ik vaak mezelf enorm voor de kop kan slaan op de momenten dat ik mijn emotie weer niet goed weet te kanaliseren, juist ook omdat ik weet hoezeer ik God verdriet doe en die ander tegenover mij. Want het zijn vaak ook de mensen om wie ik het meest geef waarbij het snelst het kanaliseerprobleem optreedt...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 18:52
BerichtOnderwerp: dringend gebed voor mezelf

Hopelijk vind je hier een stukje invulling van die leegte. In elk geval geef je daartoe al opening door het plaatsen van deze oproep. Blijf delen, dan kun je ook groeien. Heel veel sterkte in de strijd, die je zeker niet alleen hoeft te doen! Knipoog smiley

Zie onze steun hier ook zo! Ook als het gaat om de waarschuwingen rond de muziek en dergelijke. Want ja, dat kan je wel extra in nood brengen, omdat je erdoor in verwarring gebracht kunt worden! Houd je sterk!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 9 mei 2010, 18:56
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 16:27
BerichtOnderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...

SUSANNAH475 schreef:
Het trof mij, toen ik iemands profiel hier op C.M. las...
Ik dacht dat ik mijn maskers kwijt was, maar ondertussen schreeuw ik het bijna uit van verdriet, van liefdesverdriet.
Waar kan je terecht ? Bij wie zou ik er over kunnen praten ?
Het is niet wederzijds (meer) en daarom durf ik ook niet goed de persoon in kwestie erover te spreken, bang als ik ben om de vriendschap die we nog hebben te verliezen.
Soms voel ik me erg eenzaam, dan denk ik... ik WEET dat God van me houdt en Hij me accepteert zoals ik ben... maar waarom mis ik dat zo vaak bij de mensen om me heen ? Waarom heb ik het gevoel dat ze soms niet verder kijken dan hun neus lang is ?
Ik zoek interessante mensen, mensen die lekker kunnen kletsen en diepgang hebben... waarom kom ik zo vaak juist in kontakt met mensen die dat niet hebben ? Waarom is mijn ervaring dat als ik in kontakt kom met mensen die dat wel hebben, ik deze mensen (mannen) vervolgens weer kwijtraak ?

Jullie mogen weten dat ik sinds ik op C.M. ben (april 2008), veel verdriet heb om kontakten die ik had met een man. En als ik er dan eindelijk overheen ben en weer iets nieuws durf te beginnen heeft het weer zo'n raar einde.
Ik heb gelukkig ook goede kontakten opgedaan, met name heeft dat mij in mijn geloof gesterkt, in die zin dat ik bepaalde dingen over het geloof nu beter begrijp.
Ik hoop ook dat mensen opener naar elkaar durven zijn. Ik snap aan de andere kant ook wel dat mensen hun verhaal niet zomaar op tafel zetten, dat recht heb je ook, maar voor mezelf is het denk ik beter om maar gewoon te zeggen wat ik op mijn hart heb.

Susannah

Susannah, wat een vertrouwen om dit hier zo te plaatsen! En ja, mensen kunnen je enorm teleurstellen, zeker als er eerst een vertrouwensband is geweest. Probeer je vooral te richten op de positieve contacten, die je hebben helpen jezelf op te bouwen. Aan die mensen kun je altijd je verhaal kwijt. Zij nemen je zoals je bent!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 11:34

CARIEN982 schreef:
Okee....ik dacht idd gelijk aan jullie trouwdag. Clown smiley

Ze komt, ze komt.
Ze komt er alweer aan Lachende smiley

873 Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 11:11

CARIEN982 schreef:
Hay Henk, ja het aftellen is begonnen bij jullie,
naar een hele mooie toekomst. Clown smiley
Fijn hoor dat jullie weer gelukkig mogen worden,
Ik wens jullie alvast een hele mooie dag toe. Lachende smiley

Leuk dat je refereert aan onze trouwdag...
Maar ik doelde op iets anders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:58

JOLAN931 schreef:
mooi en treffend stuk!

juist de dikgedrukte regel houd me al twee jaar bezig....
waarom?????
Nu, ben ik gelukkiger dan ik in mijn hele huwelijk ben geweest, maar toch...het is niet zoals God het bedoelde in de eerste instantie.

God kon mijn huwelijk redden, Hij kon de kinderen hun eigen vader laten houden, Hij kon mijn gezin bij elkaar houden, MAAR.....

Hij deed het niet.

Hoe gaan jullie om met die waarom vraag?
Ik gaf/geef God de schuld van alles, want Hij had het kunnen voorkomen.
Hierdoor ben ik mijn geloof compleet kwijt geraakt, en al zeker mijn vertrouwen op God. Het spijt me als dit offtopic is, maar het stukje was te treffend om het voorbij te laten gaan Verlegen lachende smiley

Echt off-topic is het niet, want het is wel heel eerlijk Knipoog smiley
En ja, deze eerlijkheid heeft als keerzijde dat je hier openlijk je vertrouwen op God neerzet. Maar dat mag! We mogen onze vragen hebben bij wat er gebeurt, ook als het om God gaat. Coole smiley met zonnebril

God deed het niet...maar wat deden de mensen?
Gods almacht wordt inderdaad vaak gebruikt als argument voor de teleurstelling in God. Maar betekent almacht dat God maar alles moet doen wat hij zou kunnen? God heeft er bewust voor gekozen om mensen te maken die eigen invullingsruimte hebben in het leven. En ja, daarbij weet Hij dat mensen dan ook keuzes kunnen maken die Hem verdriet doen. En juist dan wil Hij er ook voor de mensen zijn. Hij wil juist door het gebruik van die eigen invullingsruimte laten merken dat de mens niet zonder God kan. Mensen hebben hun Maker nodig! En Hij is heel dicht naar ons toegekomen. Hij is mensgeworden en heeft onze last op Zich genomen. Zodoende mogen we weten dat God onze pijn, ons verdriet begrijpt, want Hij heeft zelf ook de pijn van het leven, de pijn van menselijke interactie doorstaan. Want ja, de menselijke interactie is geregeld niet goed te noemen. Daarin hebben wij een rol als medemens. Het is aan ons om de interactie zuiver te houden...juist om te voorkomen dat mensen zulke dingen doen zoals met de holocaust. En ook daarin zorgt God weer voor een oplossing met Zijn Geest. Hij wil in ons wonen om ons zo te vormen dat we elkaar niet naar het leven staan, maar met elkaar in het leven staan!

En ja, ik besef dat dit heel makkelijk kan klinken. Maar het is wel wat ik ook persoonlijk heb mogen ervaren in mijn leven...en eigenlijk nog steeds ervaar. Ik hoop dat je ergens toch ook dat stukje vertrouwen terug mag vinden...want het houdt mij werkelijk op de been in een leven vol onrust en pijn (en twijfel en vragen)!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 9 mei 2010, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 21:19

873 x Kussende smiley
Het aftellen kan beginnen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:17

MAR907 schreef:
Dat heb ik niet zo ervaren Henk.
Ik heb het juist bij God gebracht en tegen Hem gezegd "ik stap eruit en schut het stof van mij af".

Hierdoor wist ik om eerlijk te zijn naar God mij een weg opende die ik vrij kon gaan.
Een keuze maken naar God is voor Hem belangrijk want dan kan Hij nieuwe dingen op iemands weg brengen, zelfs wonderlijke dingen en/of ontmoetingen.
Het is het eerlijk zeggen tegen God "ik heb het wel gehad".
De gevolgen van dingen neemt een ieder mee, maar niet het ding opzich.

Bij velen komt er in de sores een keerpunt waarop men zegt "ik heb het nu gehad, het is klaar". Vanaf dat moment mag je (als christen samen met God) de maskers van je afleggen. Wel gaat God met ieder zijn eigen weg, want ieder mens is uniek en wordt door God ook als zodanig behandeld. Dit betekent nog steeds dat het voor de een misschien op 1 moment klaar is, terwijl een ander meer een proces ondergaat dat langer duurt. Of die procesgang minder wonderlijk zal zijn dan die weg van dat ene moment? Ik geloof dat beiden een wonder mag heten en dat voor beiden wonderen op het levenspad kunnen klaarliggen. En ja, bij mij is dit gegaan via de procesgang...die nog steeds doorloopt, juist omdat, zoals je zelf al zegt, de gevolgen van dingen wel meegenomen worden.

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 8 mei 2010, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:06
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

JONATHAN890 schreef:
En ik hoop dat iemand mij ooit Jonathan vind....Geschenk van God !!

Bij deze! Knipoog smiley Kussende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 13:04
BerichtOnderwerp: Bijzonder lied over PTTS / over PTSS

Poeh, Paulus, wat een openheid Knipoog smiley

Mensen met een verleden dragen veelal altijd wel iets van post traumatische stress in zich mee, al heeft de een het sterker dan de ander (en krijgt dus niet alles het stempeltje). Het is de kunst om dit hanteerbaar te maken/houden voor jezelf. De methode van signaalherkenning waar je over schrijft is daarbij ook voor mij een bekende. Een mooi hulpmiddel, maar de toepassing is geregeld toch wat lastiger. Voor je het weet zak je (vanuit emotie, angst of onmacht) toch weer weg in de traumareacties. Dit is een blijvende leerschool. En ja, het brengt strijd mee, enorme strijd bij tijd en wijle.

Dan is het belangrijk om mensen om je heen te hebben die er voor je zijn. Mensen die je willen helpen om anders te reageren. Mensen die je ook af en toe lekker willen laten razen zonder direct weg te lopen. Dit is niet altijd eenvoudig en vraagt ook van die ander veel! Voor sommigen kan dit ook teveel zijn. Helaas haken mensen dan nogal eens af, terwijl het juist dan zo belangrijk is (en in belang van beiden vanuit het bestaande contact) om samen te zoeken naar de juiste hulp.

Blijf vooral zoeken naar mensen om je heen die je vertrouwen kunt en wilt geven! Wees vanuit jezelf in elk geval mens voor de mensen! Want wie goed doet, goed ontmoet!

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 8 mei 2010, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:50
BerichtOnderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken

De 'schuilnaam' geeft juist voor velen denk ik zeker in het begin dat men lid is een zekere bescherming van de anonimiteit. Sommige mensen hebben dit gewoon (even) nodig.

Daarnaast kan de 'schuilnaam' bij anderen gebruikt worden om al kort een soort boodschap af te geven, zoals Jonathan eigenlijk al min of meer aangeeft.

En dan heb je een groep mensen die zich op de site willen identificeren met een hobby o.i.d.

Wie weet zijn er nog meer mogelijkheden van de redenen voor een 'schuilnaam'. Maar dit zijn zo wat hoofdgroepen die je denk ik kunt onderscheiden.

Ik denk niet dat je al te zwaar moet tillen aan het gebruik van andere namen dan de eigen roepnaam. In het verdere contact dat zal ontstaan op de site, Jonathan laat dit al horen, komt vanzelf de eigen naam naar voren.

En ach, what's in a name...het gaat toch veel meer om de inhoud Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:38

IMRE695 schreef:
Ik zou zeggen, lees Openbaringen 21:8, waarin sprake is van een tweede dood. Dus, dan is er ook zoiets als een tweede leven. Een soort doorstart. Want we dienen eerst te sterven voordat we opnieuw levend gemaakt kunnen worden. Zowel letterlijk, als ook overdrachtelijk.

Ik zie de dood vooral als een slaapmoment, waarin we hier en nu inslapen en aan de andere kant ontwaken. Het leven loopt in die zin dus door bij de dood...hetzij ten leven, hetzij ten verderve.

Het toelaten van Jezus en Zijn Geest in ons leven is het ontkiemingsmoment, waarop we afsterven naar onze oude mens en opgroeien als nieuw mens. Het leven verandert in die zin (van oud naar nieuw), maar loopt wel door. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 8 mei 2010, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 12:34

MARIEKE897 schreef:
Die maskers gaan over een poosje één voor één de container in, het zal moeilijk zijn om afscheid te nemen van iets van je een veilig gevoel geeft, wat je door moeilijke tijden heen geholpen heeft. Maar als ik mezelf terug wil vinden zal het moeten! [/i]

Neem hiervoor de tijd! Mensen hebben nog wel eens de neiging om te denken dat dingen die een bepaalde tijd geleden zijn op een gegeven moment wel verwerkt moeten zijn. Daarbij wordt eigenlijk altijd weer vergeten dat de verwerkingstijd persoonsafhankelijk is. Je kunt niet stellen dat een verlies van een ouder 6 weken in beslag neemt (om maar iets te noemen). Bij sommige mensen zal het 6 weken duren, terwijl anderen er maanden of misschien zelfs jaren over doen. Dus, ja, je hebt het nodig om de maskers los te laten, maar kijk daarbij wel goed naar wat je aan kan, waar je ruimte voor hebt bij jezelf. En laat vooral eerst die maskers maar eens langzaam aan zakken zo af en toe om te zien wat dat met je doet, voordat je ze helemaal wegdoet. Want te snel afgeworpen maskers kunnen je weer enorm terugwerpen in pijn en verdriet. Tegelijk moet je er ook voor waken dat je ze niet te lang vasthoudt, want dan raak je inderdaad vervreemd van jezelf. Het leven blijft een enorme puzzel, zo blijkt hierin maar weer. Succes met puzzelen! En schroom niet om ook hulp te vragen in die puzzel als je er even niet meer uitkomt!

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 8 mei 2010, 12:35
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 11:15

LIESBETH326 schreef:
ik heb het recht om bepaalde mensen niet te laten delen in mijn pijn.

Dat is inderdaad het volste recht van een mens. Dit betekent niet meteen toneelspel of oneerlijk zijn, maar jezelf beschermen. De intensiteit/diepte van contact is mee bepalend voor het al dan niet delen van bepaalde zaken. En ja, natuurlijk speelt een stukje persoonlijkheid bij jezelf ook een belangrijke rol.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 23:07

IMRE695 schreef:
Misschien moeten we het wel de bijna-levend-ervaring gaan noemen.

Eeuwig leven.

Dan wordt het toch de blijf-levenervaring? Clown smiley
We leven immers nu al! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: rells hoekie

MARISKA601 schreef:
Neemt iemand dit hoekje van rel over? Knipoog smiley

Al paar mensen aanbieding gedaan, maar ze weigeren Clown smiley
Dan dus toch maar Arjan's hoekje! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 19:01
BerichtOnderwerp: bemoediging en troost

Moest bij het gedichtje denken aan een eigen gedachtenspinsel dat ik ooit eens aan het papier heb toevertrouwd.

Geen tegenslag
die iets vermag.
De liefde is toch sterker,
zelfs sterker dan het leven!

Dit zijn woorden die ik voor mezelf ooit aan het papier heb toevertrouwd toen ik het enorm zwaar had in mijn leven. Toch voelde ik, ondanks de scheldpartijen die er ook wel waren, heel erg de nabijheid van God. Hoe zwaar we het als mens ook hebben, we mogen weten dat God heel dichtbij ons is. Ja, Hij is zelfs mens geworden voor ons en heeft de dood overwonnen. Grotere liefde bestaat niet...en houd je dwars door allerlei toestanden op de been...elke dag opnieuw!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 13:41
BerichtOnderwerp: Buddha beeld

CHATULIEM619 schreef:
Wat betreft tunnelvisie: voor mij is de grens van denken De Bijbel. En hoewel je voortdurend probeert te beweren dat dat maar ligt aan interpretatie, heb ik een ander uitgangspunt. De Bijbel is heel duidelijk op dit gebied. En als de Bijbel duidelijk is, wil ik daar ook duidelijk in zijn. Want ik denk dat afgoderij een van de centrale thema's van de bijbel is en dat er niet zoveel ruimte is, als dat jij denkt.

Nogmaals, het is geen persoonlijke aanval, maar het is concluderen uit je eigen bijdragen op het forum.

Het blijft wel een persoonlijke aantijging! Zeker omdat je blijft verkondigen dat jouw visie vanuit de Bijbel de enige juiste is. Zolang je daar niet van loskomt, blijf je iemand met een wat andere kijk vanuit diezelfde Bijbel afschilderen als onbijbels of erger. Want ja, dat is wel de conclusie die uit je woorden te halen is, zo blijkt ook uit de reacties van anderen hier.

Maar wees gerust. Ik ben weer even vertrokken bij dit topic!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:03

Ik heb net al even weer gereageerd op de inderdaad diep trieste manier van reageren van Chatuliem en zal deze discussie maar weer verlaten, want ik heb er geen zin in om steeds onnodig door het slijk gehaald te worden door een enkel individu. Juist door het vernieuwende aspect in de discussie wilde ik me toch weer in het gesprek gaan voegen, maar die lust is me voor nu wel weer even ontnomen.

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 7 mei 2010, 12:03
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 12:00
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

CHATULIEM619 schreef:
Als ik vraag naar een persoonlijke beleving is dat per definitie praktisch en niet theologisch.

Kijk nog eens naar je eigen antwoord dan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En vergelijk dat daarna ook nog eens met mijn antwoord:
  1. net zo praktisch;
  2. met dezelfde boodschap.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:58

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:15
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:47
BerichtOnderwerp: Koning Jezus, nu of toekomende tijd ??

JOLAN931 schreef:
anita, heb je niks beters te doen als het hele forum vol met plaatjes gooien? een reactie in woorden zou ik meer waarderen Knipoog smiley

Dat ga je bij tijd en wijle wel achterwege laten als er steeds op een bepaalde manier op gereageerd wordt, Jolan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 11:45
BerichtOnderwerp: Kinderdoop

CHATULIEM619 schreef:
En nog steeds krijg ik het gevoel dat ik catechesatielessen terug krijg en niet de persoonlijke beleving. Ik mis een bepaalde logica, maar als ik over bevrijding praat, dan komt het woord zorg niet bij mij boven. Het is niet het eerste waar ik bevrijding aan refereer.

Dus omdat jij er niet direct aan denkt, klopt het niet? Gelukkig heeft God andere logica Knipoog smiley

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij staat bevrijding in eerste instantie voor bevrijding van schuld.
Ten tweede staat bevrijding het ontvangen van het kindschap van God.
Dat betekent heel concreet dat ik in vrijmoedigheid bij hem mag binnen gaan en Zijn liefde voor mij mag ontvangen. Deze vrijheid en vrijmoedigheid vormen de basis van mijn relatie met God. Ik mag Zijn liefde ontvangen en in Zijn liefde leven.
Het betekent ook voor mij, dat ik als kind van Hem mag genieten van Zijn aanwezigheid in mijn leven, de relatie bestaat niet alleen meer als zondaar en Heilige, maar ook als kind en vader.
Later mag ik samen met Hem in de hemel zijn, vrij van alle beperkingen die deze wereld oplevert. En zal de vreugde in Zijn aanwezigheid zijn.
Dit zijn de woorden die bij mij opborrelen als ik over bevrijding spreek.
En dit klinkt praktisch en niet theologisch Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Bovendien beschrijf jij in heel veel woorden wat ik al beschreef in mijn reactie, want ook jij geeft te kennen dat bevrijding staat voor nieuwe kans in je leven.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 ... 71 Volgende
Pagina 35 van 71