ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA824
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA824
Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juli 2015, 10:19
BerichtOnderwerp: Wist je dat?

SANDRAJ719 schreef:
Ik heb ervan gehoord en beelden gezien. Echt geweldig wat daar gebeurd is. Via GodTV kun je een indruk krijgen.

Jaa geweldig he god tv. Heb je destijds mission possibel ook gezien? Was ook zo geweldig. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 20 juli 2015, 10:17
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

ANNA415 schreef:
Alweer / nog steeds?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Dank jullie . Liefs en veeeel zegen van God allemaal!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 19 juli 2015, 22:35
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

effe dag zeggen hier Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 19 juli 2015, 22:32
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JOHANNA539 schreef:
Wauw Petra,wat een pracht compliment,dank je wel!!

graag gedaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juli 2015, 20:05
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

JOHANNA539 schreef:
Mijn grijze haar geverfd en.....dat is niet echt gelukt. Gefrustreerde smiley Morgen dus een hoed op naar de kerk. Lachende smiley

Nou eerlijk gezegd, als ik jouw lees altijd en je foto zie denk ik altijd, jee wat ziet zij e r mooi uit op haar 60 ste nog. dus die hoed zal je vast prachtig staan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 juli 2015, 14:00

Er in neurienberg, duitsland, geweldigge meeting is geweest van tig cristenen en Gods geest door de stad echt heen ging?

net een uur na een dochter van me zitten luisteren die daar was, geweldig!

En dat op d e plek waar jaren geleden hitler overheerste, mensen toesprak etc... nu Gods geest die door de stad gaat en mensen in hun hart aanraakt Lachende smiley

Mensen kwamen tot geloof gewoon op straat, baden tot God gewoon op straat!!!!!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 14:49
BerichtOnderwerp: Ik ben christen maar denk niet in hokjes?

Maar,de roddels die vanuit ''de kerkelijke achtergrond'' beslist niet kunnen.
Wij kerkmensen,opzieners behoren te waken over de ziel van de mens,die moe of bestreden een kerk binnen komt.

Dat is wel heftig , En inderdaad mooi gezegd dat w e horen te waken ove r d e mens die moe en bestreden een kerk binnenkomt, ook al houd dat in dat je soms meerdere keren zelfde klaagzang moet aan horen omdat die persoon soms effe in bittere fase zit.
Ik word daar wel es moe van.... doe me best.. das ook zoiets dan ben je cristen en verwachten mensen soms perfectie van je, er bestaat geen perfecte cristen en ik helemaal niet Twijfelende smiley

Ik verwacht het ook niet van andere cristenen, daarom word ik denk ik niet meer teleurgesteld...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 14:39

HEIDE062 schreef:
Ik denk dat de werkelijkheid uitgaand van het profiel,
alleen nog de persoon erbij plaatsen is.
En dit spanningsveld...beleeft een ieder persoon gelukkig anders:))

dus fantaseren dat die persoon na je lacht of op paard aan komt rijden Smiley die vol vragen zit Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 11:13

Na ja zeg... me fantasie gebruiken Twijfelende smiley

Ik weet het niet, heb zo vaak gefantaseerd mel gibson er aan kwam rijden op paard en richard geere na me lacht etc...

volgens mij kan ik maar beter in nuchtere werkelijkheid blijven Twijfelende smiley
want nooit niet tegen gekomen in echt Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 11:01

Volgens mij gaan d e hokjes ook steeds meer weg, steeds meer hoor ik van samenkomsten van cristenen uit verschillende kerken Lachende smiley

Maar toch een vraagje, je bent diaken geweest... heb jij dan nooit zelf als diaken effe geen tijd energie voor iemand gehad?

Mijn ervaring is trouwens wanneer je het echt nodig hebt, stuurt Jezus altijd wel iemand op je pad om te troosten, op allerlei manieren of hij troost je zelf.
en wanneer iemand het echt nodig heeft , ook al ben je hartstikke moe maakt Jezus het je wel heel goed duidelijk, en geeft je de kracht en gebeuren er vaak hele mooie dingen. Nou net denk ik doordat je moe bent en zegt, Jezus, ik ben moe, werkt u dan door me heen...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:42

HEIDE062 schreef:
Iemand leuk vinden hier,
Heeft denk ik alles te maken,met het feit dat ik hier op een datingssite zit.
Ik heb wel uit zitten vissen,of het aan iets anders zou kunnen liggen;)

(Je kan mij beter af en toe met een korreltje zout nemen,denk ik)

ahaa dus je geeft het toe Lachende smiley

En nee we nemen je niet met korreltje zout als je over restaurant en iem. leuk vinden schrijft binnen korte tijd. ha ha
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:38

ANNA415 schreef:
Wist je dat dit een datingsite is Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Meen je niet Verraste, verbaasde smiley oehhhh Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 09:37

Klopt versterk uw broederen... maar wel es gedaan in een kerk....?
je geeft mensen aandacht, een luisterend oor, maar je blijft zelf ook een mens en kan het niet altijd opbrengen.

Nou zijn e r ook verschillende mensen... mensen die groeien,, mensen die iedere week na de kerk gaan als of het een ziekenhuis is.. na jaren nog steeds.
En dan heb je van die mensen waarbij het nooit goed is, altijd wat te klagen... nooit genoeg aandacht...

da,s effe de andere kant die er ook is.

Laat staan je prediker of voorganger bent.. heb je je preek gedaan, dienst af, komt er een halve kerk op je af om aandacht... begrijpelijk dat die wel es denken.. snel weg..

Ik denk zelf ook wel es.. ehhh nu effe geen energie, snel andere kant op lopen bij sommige mensen...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 juli 2015, 08:57

Ik zie he t zo. gekwetste mensen komen naar een kerk, verwachten vaak van d e mensen vanalles

das de fout al, laat je door jezus zelf troosten...ga voor jezus na de kerk, niet voor de mensen.

En leuk als mensen je ook troosten en bemoedigen, maar het blijven mensjes... en als je ontdekt dat die ook wel es fouten maken of effe geen tijd hebben of zo, bekijken ze eens zoals jezus ze ziet...

In een kerk zitten allemaal mensen, en allemaal leven we in een wereld waar we gekwetst worden. En zitten we in vaak verschillende groei fases van geloof

Neem een vb.tje. mevrouw janssen is gescheiden en nu verwacht ze iedere week van bepaalde mensen in de kerk dat ze na haar geklaag een tijd luisteren haar bemoedigen etc...
oh wee als je effe zelf een keertje moe ben en geen tijd, energie effe voor haar hebt.

Die kant heb je ook...

En wanneer je de mensen vanuit d e liefde van jezus ziet, accepteer je ook hun zwakheden en loop je niet weg van ze als ze een keertje geen tijd voor je hebben, of zo

Als ik na mezelf terug kijk.. ha ha jee ik ontmoette jezus in me verdriet in de kerk, ha ha wat een troost. En natuurlijk ook mensen... ma ja dat blijven mensjes...

Laatst aangepast door
PETRA824
op vrijdag 17 juli 2015, 09:02
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 23:15

"Gekwetst worden door de kerk ligt niet aan de kerk"

“In deze tijd worden veel mensen pijn gedaan door de kerk. Ze raken beledigd door pastors, oudsten of andere leden. Ze gaan van kerk, naar kerk, naar kerk. En worden opnieuw en opnieuw pijn gedaan. Ze denken: kerkmensen zijn christenen, ze zouden beter moeten weten dan mij pijn te doen.

Maar hier is de waarheid: mensen worden gekwetst omdat ze in de kerk liefde willen ontvangen. Maar mensen stellen nu eenmaal teleur. We moeten vooral de liefde van Jezus wórden en dat in de kerk te brengen. Dan zul je minder snel gekwetst worden”, zegt Todd White, organisator van en spreker tijdens het evenement Awakening Europe. Hij vertelt dat christenen zich – als kinderen van de Vader – nooit beledigd zouden moeten voelen.

Goed stukje.....effe gekopieerd van internet
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:42

ANNA415 schreef:
Nee, echt waar? Denk je? Waarom weet ik dat weer niet Boze smiley

Wellll, laatst had hij het over restaurant hoe je bestek moet gebruiken...
nu schrijft hij over iemand leuk vinden
plus nieuwe foto,s geplaatst...
dus je zou denken... Heide iemand leuk vind Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:39
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Ik snap wel een van de geweldige functies van een boek
kun je muggen mee doodslaan Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 21:38

ANNA415 schreef:
Nee, echt waar? Denk je? Waarom weet ik dat weer niet Boze smiley

ik ook niet Boze smiley en word nu toch nieuwsgierig Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 20:42

ANNA415 schreef:
Als je de weg kwijt bent, kun je de weg vragen aan iemand die leuk is Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Volgens mij vind Heide iemand hier leuk Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 19:46
BerichtOnderwerp: Gedachten over vervolging

HEIDE062 schreef:
Moest even denken aan de 3 mannen in de vurige oven.
Alleen de Koning zag een vierde man,lopend tussen de drie anderen.

Geloof,beproeving,verlossing,ook door de aanraking van Gods oogappel.

Moet me denken aan het medaillon van me kleindochtertje, wat beschermd de oven uit kwam... wie weet was er wel een engel die het even beschermde Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 juli 2015, 19:42
BerichtOnderwerp: eindtijd

CHRISTIANMATCH schreef:
Zie de nieuwe mededeling hierover in het subforum Over ChristianMatch.

Oke dankje zal het effe lezen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:07

PETRA824 schreef:
Goed stuk, maar dit stukje kan ik het niet mee eens zijn, ligt er aan welke boeken je leest, door wie geschreven..
sommige boeken leggen dingen uit de bijbel uit, zodat je het wat beter kan begrijpen

Maar mijn mening, toets het wel aan de bijbel.
neem niet klakkeloos dingen aan uit boeken, preken of internet.

Wat is hier nu weer aan aangepast redactie????
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 20:05

GERARD072 schreef:
hmm ok, heb mijn Statenbijbel momenteel niet bij de hand hier, maar zou zweren dat er Matheus openbaringen staat op de kaft.

Is er alleen een openbaringen van Johannes? Wellicht dat die samen in hetzelfde boek staan. En dat in dat boek zowel het evangelie van Matheus en Johannes Openbaringen er in staan beschreven.

Zal er morgen even naar kijken.

n.t. :
evangelie van matteus
evangelie van marcus
evangelie van lucas
evangelie van Johannes
handelingen der apostelen
dan alle brieven en als laatste de openbaring van johannes
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 13:36

GERARD072 schreef:
Als ik mag vragen; wat is het verschil tussen Johannes Openbaringen en Matheus Openbaringen (waar ik sinds kort in begonnen ben).

Dank voor uw antwoord verder Bert!

matheus openbaringen???
Ik ken alleen het evangelie van Matheus...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 13:35

EDY877 schreef:
Tenslotte zijn boeken sensatie en science fiction een heel ander genre dan de heilige bijbel Knipoog smiley

Goed stuk, maar dit stukje kan ik het niet mee eens zijn, ligt er aan welke boeken je leest, door wie geschreven..
sommige boeken leggen dingen uit de bijbel uit, zodat je het wat beter kan begrijpen

Maar mijn mening, toets het wel aan de bijbel.
neem niet klakkeloos dingen aan uit boeken, preken of internet.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op woensdag 15 juli 2015, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 11:54

Klopt Bert, heb er thuis zes boeken over, enorm interessant om te lezen.
En inderdaad op internet kun je ook nog al wat vinden, maar dan word het een heel lang topic als je er echt diep ingaat en is het inderdaad een hele studie, ik deelde hier gewoon wat gedachten over het stuk niet kunnen kopen en verkopen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 juli 2015, 09:22
BerichtOnderwerp: Tot inkeer komen

En aangezien ik mij wel een soort van zorgen maak om de eindtijd (Zeker gezien de signalen die ik waarneem)

Ik denk dat God ons dingen heeft geopenbaard over de eindtijd, zodat we weten als we die dingen zien gebeuren, God heeft het ons gezegd dat die dingen gebeuren, nog steeds heeft god alles onder controle.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 16:36

p.s met de nadruk erop, dit zijn mijn gedachten erover... zeg niet dat het zo is he......
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 juli 2015, 16:30

ANNA415 schreef:
Eens even een gedachten kronkel nav het stukje van Bert.
vers 15. allen die het beest niet aanbidden zijn dus al gedood, voordat het merkteken wordt uitgedeeld??

pffff hele openbaringen weer es gelezen
blijft een moeilijk boek, wat ik wel nooit zou snappen helemaal en geef toe lees het weinig, soms

maar: openbaringen13-15: En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden.

bij vers 16: allen een merkteken gegeven word op hun rechterarm of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft

dan openb 14 komt er een engel met het eeuwige evangelie die dat aan iedereen vertelt
na die engel komt er een engel die iedereen eigenlijk flink waarschuwt dat je het teken van het beest niet moet aannemen
dan word er bij vers 12 gezegd: hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren.

( je zou dus kunnen denken, na het doden van alle cristenen die niet het beeld aanbaden , zijn er weer mensen tot geloof gekomen, zeker denk ik nadat een engel aan alle mensen op aarde het evangelie heeft vertelt)

Dan komt er een stem uit de hemel die zegt: schrijf zalig de doden, die in d e Here sterven, van nu aan. Ja zegt de geest, dat zij rusten van hun moeiten, want hun werken volgen hun na.

En dan lees je in openbaringen de oogst komt, de tijd is gekomen.....

je zou denken dat aan alle mensen die dan leven wel heel goed word geopenbaard, neem het merkteken niet aan...
alle mensen hun ogen worden geopend, door de engel met het evangelie en de engel die iedereen waarschuwt.

Je zou denken de volharding voor de heiligen is... wel leef langs een supermarkt terwijl je honger hebt.... of... ze worden gedood door andere factoren????

Ik weet het niet
Smiley die vol vragen zit zal het ook wel nooit snappen en hoeft ook niet..... zolang ik het belangrijkste maar snap. Jezus echt leeft... God ons veel heeft gezegd in d bijbel waar we troost uit kunnen halen in moeilijke tijden, wetende dat op het eind komt alles goed weer.... Jezus ons bijstaat in tijden wanneer we het moeilijk hebben...

iets wat ik heel mooi vind uit openbaringen is hoe het water in d hemel word beschreven Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley mooi water, ooit zie ik het , hoop ik Lachende smiley

En wat ik ook uit de bijbel haal is dat God een heeele lieve God is.
Dus al lees ik over een eindtijd waar heftige dingen gebeuren... ben ik ervan overtuigd dat er geen lieve onschuldige mensen slachtoffer zullen worden, God ze waarschuwt, zich aan hem openbaart om de goede weg op te gaan voor ze mee ondergaan met het slechte in de wereld zo zou ik het maar noemen...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA824 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 13 juli 2015, 20:13
BerichtOnderwerp: Slaap lekker

mooi Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA824
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6