Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 16:19
|
|
|
Lieve broeders en zusters in Christus,
Ieder koningskind is welkom hier welke verleden je ook hebt. Jezus Christus zoekt juist de zwakkeren op.
Dit is een hoekje voor serrieuse onderwerpen.
Je mag hier een getuigenis, een lied of tekst, plaatsen
Een zuster in Christus,
2 Tim. 3:14 t/m 4:5. Psalm 119: 105 Psalm 121
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zaterdag 9 januari 2010, 13:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2010, 19:23
|
|
|
Heden overleden...de gemeente
"Dit was de aanhef van een rouwbrief, die onlangs door een Engelse predikant aan al zijn gemeenteleden werd toegezonden. Hij heeft met en om zijn gemeente jarenlang geworsteld, in de nette wijk, die hem in zijn stad is toebedeeld. Hij heeft gepreekt met al de warmte van zijn hart om de gemeente tot de vreugde en de zegen van een echte gemeente van Christus te lokken. Hij heeft gepleit en getuigd op huisbezoek en op de gemeenteavonden. Hij heeft gebeden, met taaie volharding, of zij elkaar toch eens mochten leren vinden als broeders en zusters in een levende gemeenschap met de ene Heere.
Het heeft alles niet mogen baten. Ds. Fox ploegde op de rotsen van een traditioneel, ongeïnteresseerd Christendom, dat als enige prestatie een half gevuld kerkje opbracht, een kille verzameling luisteraars, wier voornaamste beweging bestond in een stijf knikje naar deze en gene, maar vooral niet naar die of die.
Op een morgen, nadat hij weer eens zijn trouwe gebeden voor de gemeente had beëindigd, kwam er plotseling een idee. Ds. Fox nam een vulpen en schreef deze rouwbrief op: “Heden overleed, na een kalm en geduldig gedragen lijden, de gemeente. De rouwdienst zal plaats hebben op zaterdagmiddag a.s. in de kerk, waar gelegenheid is de overledene nog eenmaal te zien.
Vooral deze toevoeging deed het kerkje volstromen. Men vroeg zich af, wat de dominee voorhad. Men was niet gewend dat hij gekke dingen deed. Er moest iets ernstigs achter steken. Werd de kerk afgebroken? Werd de gemeente opgeheven? Onder de kansel stond inderdaad een kist. Ds. Fox besteeg de kansel en hield een korte toespraak. Hij herdacht in sobere woorden de overledene. Zij was aan een toenemende lusteloosheid en zwaarmoedigheid overleden. Dat zij geen pijn voelde had tragisch genoeg haar einde verhaast.
Zo was zij zacht en kalm en in zichzelf gekeerd, als zij sinds jaren was, overleden. Het enige, wat ons overblijft, is haar ziel in de oneindige barmhartigheid van God aanbevelen, aldus besloot Ds. Fox zijn toespraak, waarna hij nog aankondigde, dat er nu gelegenheid was langs de kist te defileren voor een laatste groet. Schuw en bevreemd bleef de gemeente aanvankelijk zitten. Maar Ds. Fox, die ernstig terzijde van de kist was komen staan, wenkte de kerkenraad om de rij te openen. De broeders traden aan en wierpen een voor een laatste blik in de kist waar volgens de dominee, de dode gemeente in lag. Weinige gezichten bleven onbewogen na de blik. Sommigen verbleekten plotseling, anderen schenen verschrokken, of wierpen een vragende of verontwaardigde blik op Ds. Fox, die nog altijd zwijgend, maar met een grote liefde voor de gemeente op zijn gelaat, terzijde stond. Langzaam volgde de gemeente het voorbeeld van de kerkenraad .In een diepere beklemming dan op welke begrafenis dan ook, schoven de gemeenteleden de rij zwijgend uit. Daarna zette iedereen zich weer neer in de bank, de hand voor de ogen. Een vrouw begon gedempt te snikken...In de kist lag een grote spiegel. Wie zichzelf over de dode gemeente boog, zag zichzelf in de ogen...
’s Avonds stonden ze op de stoep bij Ds. Fox: een ouderling en zeven gemeenteleden, waaronder twee vrouwen en twee jongeren. De ouderling, die het woord zou doen, had het er niet gemakkelijk mee. Hij zei:”Dominee... we hebben het allemaal begrepen... Maar we willen, niet meer dood zijn, we willen een levende gemeente van onze Heere zijn. Wilt u ons helpen om dat te worden? En eh... buiten staat de rest van de gemeente. Die hebben ons gestuurd.”
Stel je voor!!!
Treurig! Stel je voor dat jou het volgende overkomt: Op een morgen tijdens een kerkdienst zijn 2000 christenen verrast om 2 mannen te zien, die van hoofd tot voeten in het zwart gehuld zijn en machinegeweren dragen. Een van de mannen roept: "Iedereen, die bereid is om een kogel voor Christus door zijn lichaam te krijgen: blijf staan waar je staat!" Meteen vluchten het koor, de diakenen, en de meeste van de aanwezigen. Van de 2000 blijven er ongeveer 20 staan. De man, die gesproken had, trekt zijn zwarte kleding uit, kijkt naar de prediker en zegt: Oké pastoor, ik heb alle huichelaars ontmaskerd! Nu kunt u met uw dienst beginnen. Ik wens u een mooie dag!
En de beide mannen draaien zich om en vertrekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 07:53
|
|
|
LIED 14 1 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd die strijdt, die zich met ziel en lichaam, aan Christus heeft gewijd. Maar niet in eigen krachten Zich inspant tot het werk. God zoekt in deze dagen een jeugd in Zijn kracht sterk. 2 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd vol vuur, die aan de Heiland trouw is, die Hem dient ieder uur. Die niet slechts met de lippen Hem Heer en Meester noemt. God zoekt in deze dagen een jeugd die in Hem roemt. 3 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd, die blij, haar leven aan de Heer geeft, omdat zij wil dat Hij, die het haar heeft gegeven, Zijn Koninkrijk slechts bouwt. God zoekt in deze dagen een jeugd die Hem vertrouwt. 4 Wat God in deze tijd zoekt, dat is een jeugd die vraagt: "Wat wilt Gij dat ik doen zal?" zodat de rest vervaagt. Heer, neem ons jonge mensen. Wij geven ons aan U, maak uit ons in deez' dagen een jeugd, die strijdt voor U.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 07:57
|
|
|
LIED 17 1 Als ik maar weet, dat hier mijn weg, door U, Heer, wordt bereid, en dat die weg hoe moeilijk ook, mij nader tot U leidt. KOOR: Nader tot U, nader tot U, nader mijn Heiland tot U; als ik maar weet, dat alles hier, mij nader brengt tot U. 2 Als ik maar weet, dat ook voor mij, de Heer aan 't kruishout stierf; en dat de Heiland ook voor mij, een levenskroon verwierf. 3 Als ik maar weet, Uw liefd' 0 Heer, vertroost mij dag aan dag; dan juich ik voort, wat ook mijn lot op aarde wezen mag. 4 Als ik maar weet, ook als op aard' mij droefheid wacht of kruis, dat ieder kruis mij nader brengt bij 't eeuwig Vaderhuis. KOOR:
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:01
|
|
|
1 Alzo lief had God de wereld, alzo lief had God de wereld, de wereld, de wereld, God had de wereld lief. 2 Dat Hij aan ons heeft gegeven, dat Hij aan ons heeft gegeven, gegeven, gegeven, Zijn eengeboren Zoon. 3 Opdat 'n ieg'lijk die gelooft, opdat 'n ieg'lijk die gelooft, een iegelijk, een iegelijk, het eeuw'ge leven heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:06
|
|
|
1 Daar ruist langs de wolken een lief'lijke Naam, die hemel en aarde verenigt tezaam. Geen naam is er zoeter en beter voor 't hart, Hij balsemt de wonden en heelt alle smart. Kent gij, kent gij, die Naam nog niet? Die Naam draagt mijn Heiland, mijn lust en mijn lied! 2 Die Naam is naar waarheid mijn Jezus ook waard, want Hij kwam om zalig te maken op aard; zo lief had Hij zondaars, dat Hij voor hen stierf, genade bij God door Zijn zoenbloed verwierf. Kent gij, kent gij die Jezus niet, die, om ons te redden, de hemel verliet? 3 Eens buigt zich ook alles voor Jezus in t stof, en d' Engelen zingen voortdurend Zijn lof. O mochten w'om Jezus verheerlijkt eens staan dan hieven wij juichend de jubeltoon aan: Jezus, Jezus, Uw naam zij d'eer, want Gij zijt der mensen en Engelen Heer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:14
|
|
|
Lieve broeders en zusters,
Als we deze liederen lezen of zingen dan zegt dit wel hoe God ons liefheeft. Juist in wie we ook zijn met al onze fouten en gebreken. Mogen we elke keer weer opnieuw beginnen en waarom omdat de Vader des te meer van Zijn kinderen houdt. Ja de Herder die over Zijn schaapjes wil waken. Of je nu een bonte, zwarte, wit schaapje bent. Ben je gewond door het verleden of is het vers Hij wil al je wonden helen en jou dragen op Zijn sterke schouders.
Wens jullie een fijne dag toe.
Hartelijke groet,
Een zuster in Christus,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|