Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 17:55
|
|
|
Intussen zal het bekend zijn,dat ik geen walker ben,en nordic walken verafschuw. Jalours ben ik op Henoch,Dat echt Wandelen met God. Ik heb gewandeld in neon licht,diverse keren,zelfs. Raar eigenlijk.Mijn rechterarm,is dragend,in groot gewicht,nog steeds sterk,en toch zo zwak,om echt te dragen,in wandeling. Ik verdraag gewoon niemand meer ,aan die zo sterke arm,nog steeds. Die rechterzijde,betekend veraad voor mij,om mijn geest onderhorig te maken. Verkapte veliefdheden lees ik ook,en ik denk,zij graven mijn graf nog dieper,in mijn snel weg te willen.
Een paar passen van mijn Apartement,is er een mooi poldergebied,om vogels te zien,met aan mijn arm terzijde,in Gods Heerlijkheid. Ach een echte wandelaar,om de natuur op te snuiven,zal ik nooit worden. Want geitenwollen sokken koop ik niet dus. Maar dat echt dragen,dan ben ik onvermoeid,en til ook boven mijn gewicht,in Godsgeloof. En fluiten snijden uit rietstengels. Ach,toch ben ik in heel veel ,wat gepaseerd is,in mijn leven,heel tevreden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 17:58
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | mensen gaan naar een waarzegger omdat ze gevoed willen worden door de duivel ihih. dit is niet hun bedoeling,maar dit is wel een ongewenste bijwerking. mensen willen graag weten wat de toekomst hun brengt.waarzeggerij is dus voeding voor je ziel zoals glas voeding voor je ogen is ihih. |
Iets met een spijker en een hamer JF. Brute opmerking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 17:59
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Intussen zal het bekend zijn,dat ik geen walker ben,en nordic walken verafschuw. Jalours ben ik op Henoch,Dat echt Wandelen met God. Ik heb gewandeld in neon licht,diverse keren,zelfs. Raar eigenlijk.Mijn rechterarm,is dragend,in groot gewicht,nog steeds sterk,en toch zo zwak,om echt te dragen,in wandeling. Ik verdraag gewoon niemand meer ,aan die zo sterke arm,nog steeds. Die rechterzijde,betekend veraad voor mij,om mijn geest onderhorig te maken. Verkapte veliefdheden lees ik ook,en ik denk,zij graven mijn graf nog dieper,in mijn snel weg te willen.
Een paar passen van mijn Apartement,is er een mooi poldergebied,om vogels te zien,met aan mijn arm terzijde,in Gods Heerlijkheid. Ach een echte wandelaar,om de natuur op te snuiven,zal ik nooit worden. Want geitenwollen sokken koop ik niet dus. Maar dat echt dragen,dan ben ik onvermoeid,en til ook boven mijn gewicht,in Godsgeloof. En fluiten snijden uit rietstengels. Ach,toch ben ik in heel veel ,wat gepaseerd is,in mijn leven,heel tevreden. |
Wandelen en ook nordic walken, heerlijk ontspannend lopen door Gods natuur...... en nog goed voor de conditie ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:25
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Fijn he Imke, om die Zekerheid te mogen bezitten. |
IDD Cross, is gaaf !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:27
|
|
|
Die afkorting,is het Terdege. De krant en Magazinne,is voor de gezinte,kerkelijk. Het Rd lees ik elke dag,op internet,maar niet alles. Mijn gezintheid ligt wat iets breder dan ,om in een bepaalde gezinte te behoren. Ooit gaf ik te kennen,op een chr site,om maar kluizenaar te worden. Weg van Landelijke politiek,en Kerkelijke Politiek. Een twijg worden in Gods Tuin dus,aangeplant. Mijn gezintheid is een ander vlak,en niet Refo,of Evangelie. Want God Herkennen,is geen dwaasheid,wat kerken beweren. Bewust leef ik in afzonderlijkheid,en relatie niet echt aanvaart. De Actros truck nu nieuw,in plaats van die Scania,is mijn boodwinning,maar geen behoefte voor mij. Dat echt God Toebehoren,is mijn groots verlangen,nog steeds. Dat Dienstbaar wezen dus. Alles is mislukt,echt waar. Aan het RD voldoe ik beslist niet.
Laatst aangepast door
|
ALFAROMEO918
|
op zondag 21 maart 2010, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:44
|
|
|
GRACE585 schreef: | wat doe je met mensen die zo vergeetachtig zijn dat ze je kilometers laten lopen
heb nu ook pijnvoetjes |
dees bedoel je? nah wat doe je met dat soort mensen ze memo's geven en laten gebruiken en of een agenda voor ze kopen zodat ze dingen kunnen opschrijven... das wel handig danne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:50
|
|
|
RELLOK036 schreef: | dees bedoel je? nah wat doe je met dat soort mensen ze memo's geven en laten gebruiken en of een agenda voor ze kopen zodat ze dingen kunnen opschrijven... das wel handig danne |
ja duh,ze laten mij lopen en dan moet ik ze ook nog spekken ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANDRE701
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:51
|
|
|
HANNA566 schreef: | Ik ga voor het eerst kamperen op opwekking. Ik was benieuwd wie er nog meer gaan. En waar moet je allemaal aan denken om mee te nemen. Omdat het voor mij de eerste keer is, kan ik wel wat handige tips gebruiken. |
Hallo Hanna
Leuk dat je gaat kamperen op opwekking. Geef je wel op tijd op als je dat nog niet hebt gedaan. Vorig jaar waren er meer aanmeldingen dan waar op gerekend was. Als je een tent en een bijbel meeneemt, heb je het belangrijkste al. Maar natuurlijk ook kleding voor mooi weer en voor slecht weer. En eten voor vrijdagavond,zaterdag,zondag en maandagmorgen en maandagmiddag. Zelf ga ik ook kamperen daar. Misschien kom ik je wel tegen. Succes met de voorbereidingen.
Gr. André
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:57
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | idd vergeven en vergeten is belangrijk haha. ik had ook makkelijk velen bans gehad kunnen hebben,maar gelukkign is het niet zover gekomen haha. |
sommige zijn die balans kwijt en hebben dan zoon roombeheerder nodig en niet zo zeer als scheidrechter maar om ongewenst gedrag te voor komen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:58
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Je geeft het prachtig weer in geen woord teveel. Dat ook deze mensen een plek vinden waar ze gewoon mogen leven. Hun kruis op deze aarde wordt onnodig ondragelijk gemaakt nota bene door christenen die durven te zeggen dat ze weten wat God denkt, blasfemie. Beschamend. | Deze uitspraak zet mij tot nadenken Mieke. Hoe zou ik mensen in de gemeente behandelen die homoseksueel zijn? Niet veroordelend in elk geval, want als de gemeente bezoeken, zijn ze in mijn ogen op zoek naar God. Het allereerste wat me dan binnenvalt, is dat ze gewoon mens zijn, en dat je in een sfeer van vertrouwen heel wat duidelijkheid kunt creeëren. Verder geloof ik dat God zelf met mensen aan het werk gaat, als ze onder Gods Woord komen, zullen ze ook beseffen wie God voor ze wil zijn. En ik geloof in herstel van ieder verwond hart. Zal ik het gedrag goed praten, nee. Zal ik ze wijzen op de weg van de Heer? ja. En verder zou ik graag de mens willen kennen, om hem te kunnen wijzen op Jezus. In feite dus geen verschil als met een ander mens. Ik geloof ook niet dat ze mijn goedkeuring zullen vragen, ik geloof dat God hun weg zal leiden en hoop daar een bepaalde rol in te kunnen spelen.
Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:17
|
|
|
Ik denk,om maar eens alleen te gaan. Een riante Apartement te boeken,voor een paar weken. Elke dag niet koken,maar laten koken voor mij.
Gewoon wat ik wil doen ,wandelen of niet wandelen. Winkels bekijken,en kopen wat ik wil. Gewoon ontzettend niets doen en lui zijn,in dekadentie. Schijt aan alles hebben,en mijn persoonlijkheid,de boventoon eens te doctruneren. Gewoon die complete onzin ,om een paar duizend euro,te verkwanselen,heb nu zin in. Reisfolders vollop,geld geen probleem voor mij. Ach ik ben vrij Roots gebonden. En mijn dorpje is ook mooi. Het zal er niet van komen dus. De laastste Vacantie,is Hoop ik Eeuwig. En Gratis zelfs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:21
|
|
|
GRACE585 schreef: | oooooooooooo noemde je dat een flesss?????? dat was dan wel een heeeel erg kleintje 15 em hoog er zaten niet eens 2 glaasjes in
pffffff straks denken ze nog wat een zuipschuit |
Maak je daar maar niet druk om Grace ... mensen denken toch wel wat ze denken 't gaat erom dat jij weet dat je geen zuipschuit bent ... toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:30
|
|
|
GRACE585 schreef: | het geld ligt op straat |
jaja ... en ik maar denken dat ik dat kaartje moest tonen ... ik heb mijn twijfels hoor of je op die manier goed bezig bent ... hoop dat ik dat mag zeggen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:41
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Ik denk,om maar eens alleen te gaan. Een riante Apartement te boeken,voor een paar weken. Elke dag niet koken,maar laten koken voor mij.
Gewoon wat ik wil doen ,wandelen of niet wandelen. Winkels bekijken,en kopen wat ik wil. Gewoon ontzettend niets doen en lui zijn,in dekadentie. Schijt aan alles hebben,en mijn persoonlijkheid,de boventoon eens te doctruneren. Gewoon die complete onzin ,om een paar duizend euro,te verkwanselen,heb nu zin in. Reisfolders vollop,geld geen probleem voor mij. Ach ik ben vrij Roots gebonden. En mijn dorpje is ook mooi. Het zal er niet van komen dus. De laastste Vacantie,is Hoop ik Eeuwig. En Gratis zelfs. |
onze laatste vakantie gaat erg lang duren hoor.....
Tijdloos !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:43
|
|
|
Dat weten de Mensen die Mij Echt Liefhebben. Dat is voldoende voor mij. Liefs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:45
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | onze laatste vakantie gaat erg lang duren hoor.....
Tijdloos !!! |
vakantie of emigreren ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:50
|
|
|
GRACE585 schreef: | zo erg imre ??? |
Ik zeg het niet gauw: maar het ruikt naar koffie gewassen in groene zeep.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 19:52
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | 'k Heb de foto nog eens goed bekeken, maar ik heb me denk ik vergist. De foto is trouwens gemaakt in Lunteren. 'k Heb nu iemand gevonden, die ook wel op je lijkt. Had je heel lang haar toen? En je zat aardig vooraan zeker? Jammer dat ik 'm niet kan scannen, had ik 'm op CM gezet. Zoek de bekenden. Waarschijnlijk halen ze mij er niet meer uit, want ik had toen krullen (nep). Dat vond ik toen kennelijk mooi. |
Ik zat toen idd. aardig vooraan, naast Peetje volgens mij Ik had wel een bos ja, haha ... halflang denk ik enne ... ach ja .. mode verandert
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:00
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | w8 ff hoor ... "de ander boven jezelf te stellen" ??? Het gebod is toch: "Heb je naaste lief als jezelf..." Ik denk dat het veel ligt aan de persoon zelf ... de ene mens zal eerder aan zichzelf denken voor het aan een ander toekomt, de andere mens zal eerder aan een ander denken, soms zelfs zo dat zo iemand op een gegeven moment zichzelf voorbijloopt en da's ook niet goed volgens mij.
Ik denk dat je naaste liefhebben als jezelf een goed en gezond gemiddelde is ... en ja, soms is er dan ook ruimte om af te zien van de 1e plaats of jezelf ff naar de achtergrond te verplaatsen ... als je jezelf dan maar niet voorbij loopt. Denk dat God wil dat we om onze naaste geven maar dat Hij ook wil dat we goed voor onszelf zorgen. Misschien is balans daar wel het sleutelwoord. Wilde dit nog ff toevoegen Jonathan goed ? |
filipenzen 2:3. Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf.
Ik bedoel ermee te zeggen, dat het zo moet zijn dat je alles voor een ander overhebt, zoals Jezus alles voor ons heeft over gehad. Zo zelfs dat hij mens is geworden, tot in de dood toe.
Voor degene die direct naast je staan, je partner, je kinderen kan je dergelijke gevoelens begrijpen, voor een ander wordt dit al gauw heel moeilijk.
Natuurlijk moet je ook aan jezelf denken, hoe kan je er voor een ander zijn als jezelf niets meer hebt. Bijtanken kunnen we bij god, in gebed, in zingen, in prijzen. Daaruit kunnen wij ook veel meer voor een ander betekenen. Als je eerst aan jezelf denkt ipv de ander, ga je volgens mij ergens aan voorbij. God zorgt best voor jou, als jij er voor een ander bent.
Wie is in een relatie nu belangrijker? jij of die ander?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:02
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | vakantie of emigreren ? |
ik ga emigreren.......de plannen zijn al gemaakt..God heeft dat plan voor al zijn kinderen gemaakt. Ik ben op weg naar wat God ons laat zien in openbaring 21: een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:08
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | filipenzen 2:3. Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf.
Ik bedoel ermee te zeggen, dat het zo moet zijn dat je alles voor een ander overhebt, zoals Jezus alles voor ons heeft over gehad. Zo zelfs dat hij mens is geworden, tot in de dood toe.
Voor degene die direct naast je staan, je partner, je kinderen kan je dergelijke gevoelens begrijpen, voor een ander wordt dit al gauw heel moeilijk.
Natuurlijk moet je ook aan jezelf denken, hoe kan je er voor een ander zijn als jezelf niets meer hebt. Bijtanken kunnen we bij god, in gebed, in zingen, in prijzen. Daaruit kunnen wij ook veel meer voor een ander betekenen. Als je eerst aan jezelf denkt ipv de ander, ga je volgens mij ergens aan voorbij. God zorgt best voor jou, als jij er voor een ander bent.
Wie is in een relatie nu belangrijker? jij of die ander? |
Als je niet weet dat je zelf geliefd bent door God, hoe kun je dan liefde aan een ander geven ? Ik denk dat pas als je beseft dat je het zelf waard bent om er te zijn en te leven, dat je van daaruit ook naar de ander kunt reiken. Als je niet van jezelf houdt, hoe kun je dan van een ander houden ? Dan wordt het volgens mij ook geen gezonde relatie ... dan zoek je steeds bevestiging denk ik ... als je weet dat God van je houdt en als je beseft dat je er mag zijn kun je juist ook veel geven. Moet in balans zijn denk ik ... Enne ... God houdt uberhaupt van jou ... (zelfs als jij er niet zou zijn voor een ander ook al zou je dan wel voorbijgaan aan de bedoeling van een leven met God en met elkaar). Mee eens ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALFAROMEO918
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:10
|
|
|
In ons Kikkerland,zijn er nu wel echt veel migranten. Mijn dorpje is nog totaal wit.
Emigratie las ik in een reactie,
Het geld bezit ik,om mijn roots te verlaten,om ook eens migrant te zijn. Geen vluchten,dus maar gewoon ergens anders gaan wonen. Het Eiland van mijn Dromen dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:11
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Deze uitspraak zet mij tot nadenken Mieke. Hoe zou ik mensen in de gemeente behandelen die homoseksueel zijn? Niet veroordelend in elk geval, want als de gemeente bezoeken, zijn ze in mijn ogen op zoek naar God. Het allereerste wat me dan binnenvalt, is dat ze gewoon mens zijn, en dat je in een sfeer van vertrouwen heel wat duidelijkheid kunt creeëren. Verder geloof ik dat God zelf met mensen aan het werk gaat, als ze onder Gods Woord komen, zullen ze ook beseffen wie God voor ze wil zijn. En ik geloof in herstel van ieder verwond hart. Zal ik het gedrag goed praten, nee. Zal ik ze wijzen op de weg van de Heer? ja. En verder zou ik graag de mens willen kennen, om hem te kunnen wijzen op Jezus. In feite dus geen verschil als met een ander mens. Ik geloof ook niet dat ze mijn goedkeuring zullen vragen, ik geloof dat God hun weg zal leiden en hoop daar een bepaalde rol in te kunnen spelen. |
Hier kan ik me helemaal in vinden. Hoewel het er niet expliciet staat kan ik uit je schrijven Chatuliem, wel opmaken dat je het hebt over mensen die homoseksueel zijn én het praktiseren. Dat onderscheid moet wel gemaakt worden, vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:11
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | jaja ... en ik maar denken dat ik dat kaartje moest tonen ... ik heb mijn twijfels hoor of je op die manier goed bezig bent ... hoop dat ik dat mag zeggen ... |
mag je zeggen hoor maar is het niet eerlijk gevonden ??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:14
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik zeg het niet gauw: maar het ruikt naar koffie gewassen in groene zeep. |
ik wil en hoef mijn mond niet te spoelen met zeep,ben netjes opgevoed hahaha
dan hou ik het dus maar bij mijn eigen bakkie troost
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:15
|
|
|
ELLY361 schreef: | nou das erg gezegend dan ,, al heb je drie namen,maar onze taliet is en blijft taliet toch,, enne tja taliet ik moet zeggen we hebben je gemisd,, |
hehehe thanks elly altijd fijn te horen dat je onmisbaar bent hihi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
|
|
|
uiteindelijk zijn ik en de ander allebei belangrijk., de bijbel is er duidlijk over dat we moeten dienen.als iedereen dat doet zijn we allemaal blij. zo werkt het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik zeg het niet gauw: maar het ruikt naar koffie gewassen in groene zeep. |
het is dus koffie met groene zeep
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:16
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | filipenzen 2:3. Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf.
Wie is in een relatie nu belangrijker? jij of die ander? |
ik snap wat je bedoelt jonathan, maar ik begrijp ook suus erg goed. weet je; soms is je zo duidelijk geleerd om er voor anderen te zijn, soms zelfs op een hardhandige manier, dat het gezond is om de ander lief te hebben als jezelf; op gelijkwaardig nivo. in Gods ogen zijn we allemaal gelijkwaardig.
de gedachten die je aanhaalt komen inderdaad regelrecht uit de bijbel, maar die combineer ik met de tekst dat God een blijmoedig gever liefheeft; dus uit de volheid van je hart gevend in t leven staan, inplaats van een opgedrongen visie. dan raak je ook niet zo snel leeg-gegeven namelijk, en blijf je zelf ook in balans. en ik verwacht dat dat is wat suus bedoelde; ik had haar stukje juist met verwondering gelezen, en het is een levenslesje dat ik zelf ook heb moeten leren. ook in "er zijn voor de ander" kun je mijns inziens te ver gaan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 20:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik snap wat je bedoelt jonathan, maar ik begrijp ook suus erg goed. weet je; soms is je zo duidelijk geleerd om er voor anderen te zijn, soms zelfs op een hardhandige manier, dat het gezond is om de ander lief te hebben als jezelf; op gelijkwaardig nivo. in Gods ogen zijn we allemaal gelijkwaardig.
de gedachten die je aanhaalt komen inderdaad regelrecht uit de bijbel, maar die combineer ik met de tekst dat God een blijmoedig gever liefheeft; dus uit de volheid van je hart gevend in t leven staan, inplaats van een opgedrongen visie. dan raak je ook niet zo snel leeg-gegeven namelijk, en blijf je zelf ook in balans. en ik verwacht dat dat is wat suus bedoelde; ik had haar stukje juist met verwondering gelezen, en het is een levenslesje dat ik zelf ook heb moeten leren. ook in "er zijn voor de ander" kun je mijns inziens te ver gaan.... |
Lieve Hannah ... dank je wel, je verwoordt precies wat ik bedoelde. Vind het fijn dat je mijn visie hierin begrijpt, tnx !!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|