Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 20:21
|
|
|
MARY052 schreef: | God blijft eeuwig dezelfe. maar het grote verschil is dat JEZUS is gekomen en die heeft de zonde voor ons gedragen zodat wij niet meer gestraft hoeven te worden. JEZUS offer was volmaakt. AMEN | mee eens maar euhm mag je er dan gewoon oplos leven zonder gevolgen hier op aarde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:07
|
|
|
ha sola;
je schreef; Ik denk dus dat je het andersom moet benaderen......Het is niet God, die niet alle mensen kan vergeven............, maar wijzelf, denk ik, bewerkstelligen eerder, dat de door God ons reeds gegeven vergeving, ons niet bereiken kan, omdat we dan die vergeving, die voor ons klaar ligt, zelf, door ons gedrag en keuzen, die we maken, in de weg staan
ik denk inderdaad dat er voor ieder mens vergeving mogelijk is, en om t even heel dogmatisch te verwoordden "de genade aan iedereen aangeboden wordt" ook kan ik je woorden zien in t perspectief van de tekst; "God wil niet dat er enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen..." toch blijft staan dat er helaas mensen zijn die verloren gaan; inderdaad; door eigen schuld; maar.......
(mag ik jou even als voorbeeld nemen maris, dat is duidelijker....) is t ook geen eigen schuld, wanneer iemand mariska tekort heeft gedaan, gekwetst zelfs, en geen schuld wil belijden?
ik denk dus dat je t daarom andersom moet benaderen; de genade/vergeving van mariska kan die persoon dan niet bereiken, want door t gedrag en de keuzes die die persoon maakt, staat hij of zij de vergeving in de weg.
wanneer iemand namelijk met werkelijk berouw komt, de pijn als t ware erkent, werkt dat genezend en verzachtend voor de persoon die tekort gedaan is, en daardoor komt er ruimte om zachtere gevoelens toe te laten, met op wat langere termijn wellicht vergeving. (prr, wat is dit lastig verwoorden, wanneer iedereen mee kan lezen!!) ik hoop dat ik t je duidelijk heb kunnen maken, wat ik bedoel, en dat ik geen mensen kwets door mn zienswijze, of manier van schrijven....
overigens ben ik t helemaal met je eens, dat God zeker niet geniet wanneer er mensen Zijn liefde en vergeving niet zoeken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:27
|
|
|
Hannah ik denk dat je het heel mooi verwoord hebt...super tnx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:30
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Hoe gaat het als openingszin vind ik persoonlijk de stomste openingszin die er is. Zeker omdat het niet altijd even goed met iemand gaat, en de meeste mensen dat idd niet willen horen.
Hoe gaat het is een vraag die je stelt als je werkelijk belangstelling daarbij hebt.En als je deze zin gebruikt al opening, is het wel heel onbeschoft als je niet werkelijk naar het verhaal van iemand wilt luisteren. Vraag dan gewoon, hoi, wat ben je aan het doen...
Belangstelling tonen is wel degelijk heel belangrijk, maar moet je naar mijn idee oprecht doen, anders heeft het weinig waarde |
Dat ben ik dus helemaal met je eens... Het gebeurt helaas te vaak als openingszin... en das zo mega jammer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 21:35
|
|
|
RELLOK036 schreef: | mee eens maar euhm mag je er dan gewoon oplos leven zonder gevolgen hier op aarde? |
Nou nee dat denk ik dus niet... Ik denk dat we wel degelijk verantwoordelijk zijn voor wat we doen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:03
|
|
|
Wat is nu het verschil tussen een kerktoren en een minaret? In Nederland is er zelfs verschil te constateren in het nadeel van de kerktorens. Want eigenlijk elke kerktoren bevat wel een klokkenspel die geregeld van zich doet horen, terwijl de minaretten in Nederland voor 98-99% enkel architectonische waarde hebben.
Daarnaast is het denk ik wel goed om elkaar ook ruimte te geven om anders te denken als christenen, zonder dat dit meteen betekent dat de ander niet meer als broer/zus gezien wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:07
|
|
|
Hannah heeft het al wat verder uitgelegd Sola. Jij geeft in je reactie aan dat ieder vergeven WORDT en dat is dus maar de vraag. Zie Hannah haar reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:13
|
|
|
MARY052 schreef: | God blijft eeuwig dezelfe. maar het grote verschil is dat JEZUS is gekomen en die heeft de zonde voor ons gedragen zodat wij niet meer gestraft hoeven te worden. JEZUS offer was volmaakt. AMEN |
Maar Mary, ook Abraham, Noach, Job en al die anderen heeft God willen behouden. En behoud voor mensen is er enkel door Jezus, Die Hij al vanaf het begin als zoenmiddel gesteld heeft. Dus wat is er dan nog werkelijk anders als we naar het invulling geven van ons leven kijken?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:32
|
|
|
Hannah je hebt het heel mooi gezegd. Je hebt mij in geen geval gekwetst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:43
|
|
|
OH wat herkenbaar!
Ik had vroeger autisme, ja vroeger, God heeft mij er toch echt van genezen. (ruim een jaar geleden) Ik struikelde toen met name over dit soort dingen. Op een gegeven moment heb ik echt moeten leren: als mensen zeggen: hoe gaat het? dan bedoelen ze : hoi. en dan zeg je 'ja goed' terug. (en niet gewoon hoi) Op een gegeven moment zei een jongen tegen me dat niemand 'hoe gaat het' meer aan mij vroeg omdat ik gewoon echt antwoord gaf. Autist of geen autist: als je het niet wil weten: vraag het dan ook niet!
kijk er is niet altijd tijd voor hele diepe verhalen, maar je mag toch wel zeggen: ja goed, net een vak gehaald op school ben ik blij mee. En met jou dan? zeg hoe gaat jou opleiding eigenlijk? Of gewoon: nou eigenlijk iets minder, want mijn grote teen is ontstoken en daardoor kan ik ff niet werken.
Zodra ik het 'nep' sociale iets meer onder controle had hoorde ik er ineens bij. Nou, srry af en toe zijn de 'gezonde' mensen minder sociaal dan de mensen die ze als 'sociaal minder begaafd' bestempelen.
Kijk door alle sociale etiquette regels, zijn mensen ontwent dat iemand gewoon eerlijk tegen ze is. Hoe moet je daar dan mee omgaan? In die zin is het wel begrijpelijk, maar wel jammer dat echtheid, af en toe met ontwijkgedrag gepaard gaat.
Hoe doe ik het nu? Ik zeg braaf: ja goed. ( nu ik lichaamstaal kan lezen, kan ik ook zien of het vluchtig bedoeld is of niet, meestal dan) en als ik zin heb om het te delen dan vertel ik gewoon hoe het gaat.
Hoe zou je het moeten aanpakken: gewoon stug antwoorden op de vraag die je gesteld word, zo kom je er wel achter wie echt in je geintereseerd zijn. Zolang je ook maar oprecht vraagt hoe de ander erbij zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JENNY524
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:46
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Stel nu dat je boodschappen aan het doen bent en je moet snel verder. Je kan wel éven iemand aanhoren, maar geen half uur. Hoe doe je dat dan? Gelukkig wordt bij "hoe gaat het?" meestal geen langdurig antwoord verwacht..... Maar ja... het is idd beter om een andere vraag te stellen. Heeft iemand al een goed alternatief gevonden voor de vraag "Hoe gaat het?" |
Precies wat je bedoeld: Hoi + glimlach. of 'goedemiddag'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:52
|
|
|
JENNY524 schreef: | OH wat herkenbaar!
Ik had vroeger autisme, ja vroeger, God heeft mij er toch echt van genezen. (ruim een jaar geleden) Ik struikelde toen met name over dit soort dingen. Op een gegeven moment heb ik echt moeten leren: als mensen zeggen: hoe gaat het? dan bedoelen ze : hoi. en dan zeg je 'ja goed' terug. (en niet gewoon hoi) Op een gegeven moment zei een jongen tegen me dat niemand 'hoe gaat het' meer aan mij vroeg omdat ik gewoon echt antwoord gaf. Autist of geen autist: als je het niet wil weten: vraag het dan ook niet!
kijk er is niet altijd tijd voor hele diepe verhalen, maar je mag toch wel zeggen: ja goed, net een vak gehaald op school ben ik blij mee. En met jou dan? zeg hoe gaat jou opleiding eigenlijk? Of gewoon: nou eigenlijk iets minder, want mijn grote teen is ontstoken en daardoor kan ik ff niet werken.
Zodra ik het 'nep' sociale iets meer onder controle had hoorde ik er ineens bij. Nou, srry af en toe zijn de 'gezonde' mensen minder sociaal dan de mensen die ze als 'sociaal minder begaafd' bestempelen.
Kijk door alle sociale etiquette regels, zijn mensen ontwent dat iemand gewoon eerlijk tegen ze is. Hoe moet je daar dan mee omgaan? In die zin is het wel begrijpelijk, maar wel jammer dat echtheid, af en toe met ontwijkgedrag gepaard gaat.
Hoe doe ik het nu? Ik zeg braaf: ja goed. ( nu ik lichaamstaal kan lezen, kan ik ook zien of het vluchtig bedoeld is of niet, meestal dan) en als ik zin heb om het te delen dan vertel ik gewoon hoe het gaat.
Hoe zou je het moeten aanpakken: gewoon stug antwoorden op de vraag die je gesteld word, zo kom je er wel achter wie echt in je geintereseerd zijn. Zolang je ook maar oprecht vraagt hoe de ander erbij zit. |
Een heel mooi oprecht stukje Jenny... en zo herkenbaar, mensen die sociaal "onhandig"zijn, zijn vaak oprechter dan de sociaal "handigen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HDBAS635
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:55
|
|
|
Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?
Gr. Dr. Bas(Freud)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:57
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?
Gr. Dr. Bas(Freud) |
Ik had het dan ook over gesprekken als je bevriend bent dr Freud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 22:59
|
|
|
HDBAS635 schreef: | Dat is toch iets,als een gesprek/chat/mail wat serieuzer begint te worden. Stel ik begint te chatten met iemand of die iemand met mij en vraagt hoe het gaat. Stel dat het gesprek begint met: "Niet zo goed". "Heel slecht", Ben ontslagen", "Life sucks" enz enz. Ik zou geen zin meer hebben om te chatten of die persoon kan ik het niet kwalijk nemen,als zij denkt:"wat een rare snuiter". Ik begin toch liever positief. Je zit op datingsite en wilt toch (als het goed is) een nieuwe stap maken in het leven. Dan kijk je vooruit en niet achterom. Of niet?
Gr. Dr. Bas(Freud) |
bassie, t ging over iemand tegenkomen in de supermarkt...... groetjes, dr Adriana
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:07
|
|
|
fijn maris.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:36
|
|
|
een musje vloog in de winter maar het was koud zo koud dat hij compleet vastvroor en op de grond viel in het weiland.
een koe liet een vlaai vallen bovenop het bevroren vogeltje dat ontdooide door de nog warme vlaai
uit blijdschap begon het musje te fluiten een kat hoorde het en at het vogeltje op.
de moraal van het verhaal: niet iedereen die poep over je uitstort heeft het slecht met je voor niet iedereen die jou uit de stront haalt heeft het goed met je voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:38
|
|
|
Quote: | een musje vloog in de winter maar het was koud zo koud dat hij compleet vastvroor en op de grond viel in het weiland.
een koe liet een vlaai vallen bovenop het bevroren vogeltje dat ontdooide door de nog warme vlaai
uit blijdschap begon het musje te fluiten een kat hoorde het en at het vogeltje op.
de moraal van het verhaal: niet iedereen die poep over je uitstort heeft het slecht met je voor niet iedereen die jou uit de stront haalt heeft het goed met je voor |
super!!!!
met een klein beetje levenservaring kun je dit alleen maar beamen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:49
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dat kerkklokken iedere zondag OOK ongelovigen hun slaap uit bimbambommen kan de SGP niet bommen.... maar: De SGP gaat al gillen als er op 1 zondagje in het jaar een wielertocht over Goeree Overflakkee gehouden word. Ik gun iedereen zn principes, maar intoleranter volk bestaat bijna niet. |
dank uuuuuuuuu
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:52
|
|
|
staat er overigens niet in de bijbel, dat de israelieten geen andere godsdiensten mogen tolereren in t land???
wat een intolerante God dienen we, wanneer de baal-priesters vermoord worden; hup, zomaar 400 priesters om zeep geholpen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:54
|
|
|
HENK710 schreef: | Wat is nu het verschil tussen een kerktoren en een minaret? In Nederland is er zelfs verschil te constateren in het nadeel van de kerktorens. Want eigenlijk elke kerktoren bevat wel een klokkenspel die geregeld van zich doet horen, terwijl de minaretten in Nederland voor 98-99% enkel architectonische waarde hebben.
Daarnaast is het denk ik wel goed om elkaar ook ruimte te geven om anders te denken als christenen, zonder dat dit meteen betekent dat de ander niet meer als broer/zus gezien wordt. |
Als je de link legt tussen het SGP en fundamentalisme en hier een topic over opent, vind ik het lastig om nog iets van broederlijke of zusterlijke liefde te ontdekken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:58
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als je de link legt tussen het SGP en fundamentalisme en hier een topic over opent, vind ik het lastig om nog iets van broederlijke of zusterlijke liefde te ontdekken. |
fundamentalisme is op zich niet iets verkeerds
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHANDLER627
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2009, 23:59
|
|
|
Volgens je profiel ben je een 20-jarige vrouw die kalend is met een leesbril en een mannengezicht toont op de foto. Volgens bovenstaande tekst heb je zelf nix te vertellen, maar kun je aardig 'copy-pasten'.
Als je over 't geloof wilt komen praten, zul je toch meer van jezelf moeten laten zien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 00:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | fundamentalisme is op zich niet iets verkeerds |
Heb je ook wel gelijk in! Kan ook een compliment zijn dus, al denk ik niet dat het hier zo bedoeld is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 00:21
|
|
|
CHANDLER627 schreef: | Volgens je profiel ben je een 20-jarige vrouw die kalend is met een leesbril en een mannengezicht toont op de foto. Volgens bovenstaande tekst heb je zelf nix te vertellen, maar kun je aardig 'copy-pasten'.
Als je over 't geloof wilt komen praten, zul je toch meer van jezelf moeten laten zien! |
rare jongens die Romeinen... (beroemde uitspraak van Obelix, hoofdpersoon uit Asterix )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 00:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | bassie, t ging over iemand tegenkomen in de supermarkt......
groetjes, dr Adriana |
ja herken ik wel jah zelf weet ik dat ik het meestal wel oprecht bedoel als ik vraag hoe gaat het met je, maar ik vind het ook vervelend als iemand aan mij vraag van joh hoe gaat het en als het een keertje nie zo lekker gaat je dat wel kan zeggen maar inderdaad niet geluisterd wordt ach ja zo ben ik ook inderdaad wel vrienden verloren als het even wat slechter gaat, maar goed nu heb ik inderdaad zo iets o ik herken men ware vrienden zo wel ja als die nu al bij deze zin geen belangstelling tonen nou ja zout dan maar een eindje uit de weg,
enfin dit is mijn mening sorry als ik hier wat bot overkomt hoor maar goed,,
ik snap ook wel dat iemand soms weinig tijd heb maar ja dat kan je ook zeggen heh
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 01:12
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E
moest ik ineens aan denken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 01:57
|
|
|
JOLAN931 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=Nt3xVgXFM_E
moest ik ineens aan denken... |
Prachtig Jolan....bedankt hiervoor ! God bless you !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 10:22
|
|
|
verwijderd door mijzelf.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 8 januari 2010, 21:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2009, 10:43
|
|
|
Wat moeten we dan? Ons hetzelfde opstellen als landen die het christendom verbieden? Ik geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn.
Waar ik wel moeite mee heb is dat er steeds meer hollandse tradities aangepast moeten worden zogenaamd om andere religies niet te kwetsen. Opeens mag Sinterklaas geen kruis meer op zn mijter, de kersboom is aanstootgevend. en het rare daaraan is dat de meeste religies daar helemaal geen aanstoot aan nemen maar dat dit bedacht word door nederlanders zelf!
Geef een moslim (of elke andere religie) de ruimte zijn geloof te hebben, maar wel op een manier die in de nederlandse samenleving past. Is een minaret daar echt voor nodig? Of kan dat ook in een willekeurig gebouw? Bij het minaretverbod in Zwitserland word toch ook niet gezegt dat ze hun geloof niet mogen belijden, maar hoe zou het typische Zwitserse landschap eruit gaan zien met minaretten ertussen?
En ja, het is onze taak ze in liefde de weg naar Jezus aan te reiken, maar niet om hen ons geloof op te dringen. Je mag voor Jezus kiezen, het is geen verplichting. Met verbieden van andere religies bereik je in mijn ogen het tegenovergestelde.
|
|
Naar boven |
|
|