Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het calvinistische denken loopt altijd te denken dat de zonde niet geheel verdwenen is. Ik predik verlossing vanuit volle overtuiging dat God elke zonde vergeeft. En dan staat het vergeven centraal. Verder wat betreft homoseksualiteit, ik veroordeel ten sterkste het gedrag als men van partner naar partner gaat. ( het woord partner vind ik te sterk uitgedrukt, want dat veronderstelt nog iets van een relatie). En in de homoscene is dat normaal gedrag. Als je de Rom. 2 leest zie je dat dit gedrag veroordeeld wordt. En zolang men dit gedrag huldigt mag je mij als een verklaard tegenstander zien van homoseksualiteit. Echte emancipatie zou ik vinden als homo's net zo behandeld zouden worden als hetero's. Maar dat is in ons land helaas niet mogelijk. Ik vind dat hetero's onderdrukt worden omdat ze hun mening niet meer mogen te geven. |
Ik ben heel calvinistisch opgevoed en je ziet dat juist. Wat echter zonde is of kan zijn hangt ook van een beoordeling af Ben het verder wel ten dele met je eens. Als ik het over homosexueel gedrag heb in relatie tot het Christendom, heb ik het over een stabiele liefdesrelatie en dan vind ik dat ze bij een kerk kunnen en mogen horen. Wat daarbuiten ligt en dat komt zeker voor, dat is ook precies waar Paulus tegen ageerde namelijk homosexualiteit als norm in veel Griekse steden met behoorlijk bandeloos gedrag. Van onderdrukking om voor je mening uit te komen kun je echter nauwelijks spreken. Als homo's uit de kast moeten gaan en als ik zie met hoeveel moeite dat gepaard gaat, dan worden ze klaarblijkelijk meer gediscrimineerd dan heterosexuelen. Ik heb me nog nooit ergens over in te hoeven houden omdat ik hetero ben, ook niet bij homofielen. En in Nederland is het met de vrijheid van meningsuiting wel redelijk gesteld.
Thomas, ook voor vrijheid van andersdenkenden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:01
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | ja en jij zit er op te wachten om die lont weer aan te steken je zou niet misstaan bij de explosievendienst | Zolang er zulke persoonlijke aanvallen gemaakt worden, zullen mensen zich onveilig blijven voelen. En daar helpt geen roombeheerder tegen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:06
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | zolang er zulke opmerkingen gemaakt worden, zullen mensen zich onveilig blijven voelen. En daar helpt geen roombeheerder tegen. |
daarom hebben we drie slagroom beheerders chat.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | quote=CROSSROAD317]
Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
[color=0000FF]Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Er is maar 1 weg Mieke en DIE IS J E Z U S C H R I S T U S, GODS ZOON EN DIEN GEKRUIZIGD.
Als iemand zich in het middelpunt stelt ben jij het wel, sola. Ik ben als docente dienend aan de cursisten.
Misschien zou jij je eens wat kleiner kunnen maken, sola. En hoe zit het met al jouw tekortkomingen, sola. Heb je ze al aan het kruis gebracht? En heb je ook om vergeving gevraagd? Doe je dat wel elke dag net als ik? En vraag je Jezus in je gebeden elke dag om leiding van Hem en inspiratie door de Heilige Geest, sola, net als ik?
je weet niets van mijn introspectie, sola, maar dan ook helemaal niets. God weet dat wel. Uit je woorden blijkt dat je er niets van begrijpt en alleen maar met modder gooit, ontstaan vanuit je eigen interpretatie. In mijn vlees woont veel goeds, sola, Gods Hand Zelf heeft mijn vlees en alles wat daarin is geweven in de schoot van mijn geliefde moeder.
Vóór elke les en tijdens de les bid ik voor de mensen en voor mijzelf en ook na de les bid ik voor hen en voor mezelf. De voorbereiding en de les zelf geef ik aan de Heer ter invulling met de vraag of Hij mij wil leiden. Ik eindig de les met de Heer te danken en ik draag de cursisten aan Hem op.
Dat zou ik wel eens graag willen weten.
Jezus zei: Komt ALLEN tot Mij, want IK zal u RUST geven en koopt van mij het levende water OM NIET........
|
Alsof ik dat ook maar erger suggereer. Dat is weer jouw treurige interpretatie.
Je kunt helaas niet lezen wat er staat, sola. Hoe ik ook mijn best doe uit te leggen wat ik doe, alsof ik voor een tribunaal terecht sta, notabene. Je kunt niet begrijpend lezen. Je reageert vanuit angst, net als crossroad. Je bent voor mij ook geen enkele autoriteit waaraan ik me moet uitleggen, een houding die je je aanmatigt. Je hebt geen enkel recht en met jou Crossroad, om medechristenen op zo'n aanmatigende en beledigende manier te bejegenen. Een schandalige, liefdeloze houding waaruit alleen maar jullie eigen beperking blijkt.
Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier met elkaar om menen te moeten gaan.
Het spijt me voor je, sola, maar ik besteed geen kilojoule energie meer aan je.
In de hoeveelheid aan woorden waar je zo dol op bent, sola, heb ik een laatste poging gedaan om je enig begrip bij te brengen en met jou de anderen die menen de kennis en wijsheid in pacht te hebben. Een kwalijke eigenschap voor christenen, overigens. Het schaamrood behoort jullie kaken te kleuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | zolang er zulke opmerkingen gemaakt worden, zullen mensen zich onveilig blijven voelen. En daar helpt geen roombeheerder tegen. |
nee tegen sommigen is geen kruit gewassen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:09
|
|
|
[quote=MIEKE364]Blijf maar volharden, Crossroad, in je veroordelen en je vasthouden aan je negativisme, zaken uit hun verband trekken en demoniseren. Je reageert vanuit angst. Ik heb oprecht met je te doen. Heb je zelf niet in de gaten wat de strekking is van wat je stelt? Blijf maar volharden, Crossroad, in je veroordelen en je vasthouden aan je negativisme, zaken uit hun verband trekken en demoniseren. Je reageert vanuit angst. Ik heb oprecht met je te doen. Heb je zelf niet in de gaten wat de strekking is van wat je stelt? Het is werkelijk treurig hoe beperkt je zicht is en hoe je met je eigen beperkte mogelijkheden mensen die verder kunnen zien dan jij in een kwaad daglicht probeert te stellen en te etiketteren als slecht. Bedroevend. Bedroevend.
Blijkbaar voel je je aangevallen door mij, maar weet dit, het zijn niet mijn woorden, maar woorden die Gods Geest mij geeft. Je kunt mij gerust beledigen het raakt mij niet, in Hem ben ik sterk, en in Hem mag ik de Waarheid zeggen en spreken.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:11
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
wie het zwaard opheft, cross....
en ach lees maar even mee met mijn antwoorden op sola, misschien heb je er wat aan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:12
|
|
|
JILL658 schreef: | Hey Arjan wel je hoekje in de gaten houden, want je zakt wat weg
Jill |
Klopt, Jill.....
Nou vanavond moesten we terug van Zeist naar onze woonplaats. Er viel een zeer zomers aandoende regen met grote regendruppels. Ook 2 bliksems gezien. Het was volgens mij (bijna) een wolkbreuk, zó hard regende het. Dergelijke regenbuien zou ik toch eerder in de maanden mei t/m augustus verwachten.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:13
|
|
|
[quote=MIEKE364]
Wie de duisternis liefheeft......
Verder lees de opmerkingen maar van sola, chat en mij
Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
Een verhitte discussie, is niet verkeerd, mensen hebben verschillende opvattingen, staan ook als christen anders in hun schoenen dan anderen. Is dat verkeerd? nee ik denk het niet, de een leeft nu eenmaal anders dan de andere christen. En natuurlijk mag je je mening geven, over iets wat een andere christen doet, waarvan jij denkt dat het niet goed is. andersom zul je ook open moeten staan voor de redenen die een ander opgeeft waarom hij/zij die dingen we doet.
Deze communicatie vorm met je onderling altijd betrachten....niets mis mee, om eens een andere mening te horen, misschien leer je er wel iets van.
Ik denk ook anders over dingen als 10geboden/wet/zondagsrust dan anderen hier op t forum, al leuke discussies over geweest. Vind ik niet erg, voel me gesteund door enkelen en sommigen discussiëren er flink tegen aan. Erger wordt t als ze dingen in de mond nemen als godslastering, duvel in christenjas, farizeeër etc
We zijn allemaal broers en zussen van onze Hemelse Vader.
Leer van mekaar, luister, verdiep. God houd van jullie allemaal heel veel.
En ik heb ook mijn bedenkingen over yoga hoor, de oorsprong is niet goed. De dingen die vaak hier in Nederland gedaan worden zijn meer in wat lichamelijke ontspanning te benoemen. Maakt dat dan vrij om te doen?? Ik denk dat bewust met je lichaam bezig zijn niet verkeerd is. Pas als de diepere dingen van hindoeïsme om de hoek komen kijken, je opeens heel duidelijk ziet dat yoga werkelijk daar de oorsprong heeft.
De ene christen kan denk ik wel heel bewust, de ontspanning kant van yoga doen, terwijl de andere er iets heel fouts in ziet. Ik denk dat yoga fout wordt, zodra het mediteren op zoek gaat naar het innerlijke mens zijn. Wij horen op God gericht te zijn. Ja ik denk dat in veel dingen van het leven een gevaar schuilt, een ieder moet zich dagelijks bedenken, dat wat hij/zij doet in overeenstemming blijft en is met wat God van ons verlangt. Steeds meer op Jezus gaan lijken. Hoe...verdiep je in God's woord, leer daar van, naaste liefde, de ander boven jezelf te stellen, God boven alles. Zodra je alleen met je innerlijk bezig bent, ben je niet met die dingen bezig. Zolang je lekker aan ontspanning doet...valt t denk ik allemaal wel mee. De een kan dit, de ander niet. Niet alle wijn is t bloed van Jezus, niet alle brood is Zijn lichaam. Pas als je er woorden bijvoegd, maken deze dingen liturgie en zijn ze Godsdienst. Denk dat t met yoga ook wel beetje zo is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als ik de goede persoon voor me heb, lag je toch echt languit! 'k Heb de foto helaas niet digitaal, maar misschien kan ik 'm een keer scannen. Dan hoor je het wel van me.
Zijn de foto's van gisteren een beetje gelukt? |
oke ... ben toch benieuwd welke foto je bedoelt, de foto die ik in gedachten heb, daar zit ik volgens mij links hahaha ... of de foto's van gisteren gelukt zijn ? tja, heb nog zo'n ouderwets rolletje ... duurt nog wel ff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik ben heel calvinistisch opgevoed en je ziet dat juist. Wat echter zonde is of kan zijn hangt ook van een beoordeling af Ben het verder wel ten dele met je eens. Als ik het over homosexueel gedrag heb in relatie tot het Christendom, heb ik het over een stabiele liefdesrelatie en dan vind ik dat ze bij een kerk kunnen en mogen horen. Wat daarbuiten ligt en dat komt zeker voor, dat is ook precies waar Paulus tegen ageerde namelijk homosexualiteit als norm in veel Griekse steden met behoorlijk bandeloos gedrag. Van onderdrukking om voor je mening uit te komen kun je echter nauwelijks spreken. Als homo's uit de kast moeten gaan en als ik zie met hoeveel moeite dat gepaard gaat, dan worden ze klaarblijkelijk meer gediscrimineerd dan heterosexuelen. En in Nederland is het met de vrijheid van meningsuiting wel redelijk gesteld.
Thomas, ook voor vrijheid van andersdenkenden. | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:18
|
|
|
JILL658 schreef: | Als het maar ter ere is van Hem en dat het vanuit je hart komt. Ik heb zelf veel moeite met hardrock en metalrock ook al is het zeggen ze christelijk. Shaloom Jill |
I want the People to know That He saved my soul, But I still like to listen to the radio, They say Rock 'n Roll is wrong , They'll give me one more chance. I feel so good I want to get up & dance. I know what's right , I know what's wrong, I don't confuse it. All I'm really trying to say Is , Why should the devil have all the good music?
I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock and He rolled my blues away.
They say to cut my hair, they're driving me insane. I grew it out long to make room for my brain. But sometimes people don't understand, What's a good boy doining in a Rock n' Roll band . There's nothing wrong with playing the blues licks, If you've got a reason , I want to hear it. why should the Devil Have all the Good Music?
I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock and He rolled my blues away.
I ain't knockin' the hyms,just give me a song that has a beat, I ain't knockin' the hyms,just give me a song that moves my feet, I don't like any of them funeral marches, I ain't dead yet.
All I wanna , I wanna, I wanna say, Why should the devil have all the good Music?
Jesus told the truth and Jesus showed the way, there's one more thing I'd like to say. They Nailed Him to the cross, they laid Him in the ground, should of known you can't keep Jesus Christ down. I feel good everyday,I don't want to lose it. Al I wanna, I wanna, one more time now, Why should the devil have all the Good music?
I've been filled, I feel okay , Jesus is the rock , He rolled my blues, He will roll your blues, He will roll your blues away.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:21
|
|
|
MARY052 schreef: | Ben het met je eens Solafide! |
Thnx Mary . God bless you
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:24
|
|
|
miek, lees prediker 5 vers 6, en prediker 10 vers 12 eens, waar het gaat over wijs woord-gebruik. en in spreuken 10 vers 19 en verder vind je een tip om er verstandig mee om te gaan; maybe it will help you......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLENNY451
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:27
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Het zal best wat boze reacties opleveren,in bovenstaande toppic.
Kijk van moderngedachtengoed, In God is Liefde,in alles geloof ik niet.
De dage der Wrake,is die zelfde God,in Alpha,en Omega.
Jezus hield zich aan de wetten,maar niet aan religie,en rituelen. Matheus 23. En gij zult horen van oorlogen,wees niet verschrikt,het gaat gebeuren,Math 24. Sinds mijn persoon,zich ook gaan richten is,in predekingen en lezingen,wat antie Reformatie,RKK,is in rituelen,hoorde ik veel wat verzwegen is. Niet tegenstaande,dat ik ook teleurgesteld was,in evangelisten naderhand.
Bijvoorbeeld,Willem Ouweneel,vele lezingen beluisterd,maar hij geloof niet het schepingsverhaal,in 7 dagen. Met het Homo Huwelijk,heeft hij ook geen moeite,dat is nu eenmaal geregeld dus,door de overheid.
Ook heb ik ondekt,dat Pinkstergemeentes,ondanks zeer goede Bijbeluitleg,ook een religie hanteren. Min of meer Word de Refo,in kwaad daglicht gesteld,tegen God. En dat bedroefd mij ook. Zeer veel goede herinderingen,heb ik van de NH kerk,in Predeking. Ondanks dat ik de Kinderdoop,altijd Onbijbels heeft gevonden. Ik vermoed,dat na 2000 jaar,ieder nog steeds niets Weet Van Gods Bedoeling,om Zijn Zoon te Slachtoffer te Brengen. Dat was geen Liturgie,of Religie.
Echt Dat Gods Woord,begrijpen en Herkennen,is de geleerste mens op aarde nooit gelukt. Wel drogredenen,en discussie.
Zalig de Armen van Geest,en daar hoor mijn persoon ook bij.
God wees Mij Genadig,is meestal mijn gebed,ik ben zo Dom. |
Ik ben hier niet boos om hoor! Ik ga zelfs helemaal mee in deze. Wanneer de Zoon je vrijgemaakt heeft zijt gij waarlijk vrij. Het is een belofte, het is een weten. Vaak wordt na een bekering een gelovige tot kerklid gemaakt. Gebonden aan de regels van die kerk, gebonden door tradities en leerstellingen van mensen. We hebben op dit moment ik weet niet hoeveel verschillende denominaties met ieder hun hekje om hun "eigen" openbaring. Geloof je niet wat zij geloven dan lig je eruit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:28
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | nee tegen sommigen is geen kruit gewassen |
Flauwe opmerking, Bull. Dit vind ik geen humor meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:32
|
|
|
Altijd heb ik moeite,als een predikant een beroep afwijst,vanwege de zangbundel,die hij prefereerd.
Romeo, ik ga heel even off-topic omdat deze regel die je schrijft me toch even wil doen reageren. Ik ga ervan uit dat een predikant een beroep in gebed bij God brengt, dat hij God vraagt welke weg HIJ voor hem voor ogen heeft. Dat een predikant dus niet zijn eigen wil doet, maar Gods wil. Daar horen dan dus niet een stel liederen bij, dat is een bijkomende zaak. Als God een taak heeft voor een predikant in een bepaalde gemeente, dan zal een liedbundel daar geen invloed op moeten hebben lijkt mij. God wijst de weg wel door een liedbundel heen denk ik. Volgens mij wijst een predikant die zijn beroep bij God neerlegt, dat beroep dus niet af vanwege een zangbundel.
Zo, dat wilde ik even kwijt
Nu weer even on-topic. Er zijn zoveeel verschilende kerkgenootschappen in ons kleine landje, dat er keuze zat is. Voor elk wat wils dus. In de ene kerk zingt men alleen oude berijming en psalmen, in de andere kerk juist helemaal geen oude berijming en veel opwekking.
Voor mij zou een combi van die twee een goed plekje zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:37
|
|
|
Weet je....als je t niet met mekaar eens bent...... Een gesprek geeft voor ieder stof tot nadenken. Er wordt iets gezaaid. Bid voor die ander.....
Als iemand zich open stelt en zich zelf helemaal aan Jezus wil geven, zal alles wat gezaaid is tot leven komen.
Bid daarom ook zelf voortdurend. Leef je leven voor Jezus. Pas dan is t leven het leven waard. Bid voor anderen of God hun leven ook wilt vasthouden op de wegen die zij bewandelen. Bid of deuren gesloten worden die dicht horen te zitten en deuren geopend worden die open horen te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:39
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Weet je....als je t niet met mekaar eens bent...... Een gesprek geeft voor ieder stof tot nadenken. Er wordt iets gezaaid. Bid voor die ander.....
Als iemand zich open stelt en zich zelf helemaal aan Jezus wil geven, zal alles wat gezaaid is tot leven komen.
Bid daarom ook zelf voortdurend. Leef je leven voor Jezus. Pas dan is t leven het leven waard. Bid voor anderen of God hun leven ook wilt vasthouden op de wegen die zij bewandelen. Bid of deuren gesloten worden die dicht horen te zitten en deuren geopend worden die open horen te zijn. |
Dat is mooi, Jonathan, ben ik blij mee en doe ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:40
|
|
|
rode wijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:42
|
|
|
Hey Mieke,
Ik heb zo hier en daar ff stukjes gelezen van deze verhitte discussie. Is yoga voor jou een stukje relaxen, gewoon ontspanning? Of ben je met yoga op zoek naar iets goddelijks? Misschien heb je dat in een reaktie hier al gezegd, maar ik heb dus niet alles gelezen, vandaar mijn vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie. |
Blij met je eerste zin, Chat, je groeit....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
|
|
|
WILMA729 schreef: | [i] Er zijn zoveeel verschilende kerkgenootschappen in ons kleine landje, dat er keuze zat is. Voor elk wat wils dus. In de ene kerk zingt men alleen oude berijming en psalmen, in de andere kerk juist helemaal geen oude berijming en veel opwekking.
Voor mij zou een combi van die twee een goed plekje zijn, maar die heb ik nog niet gevonden. |
He.......ik weet er 1....morgen zit ik er weer. Heerlijk van alles wat..... t orgel zal morgen ook ff mogen, met een psalm of gezang, de eigen band zal ook wel spelen met een praise nummer, er zullen er staan zingen, er zullen er blijven zitten, sommigen zullen hun handen omhoog heffen, anderen doen dit niet. Alleen.... oude berijming.......volgens mij staan er nog een paar in de evangelische liedbundel waar we uit zingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie. |
Ach, dan is het een kwestie van definitie en zijn we het toch behoorlijk eens. Dat de bandeloze variant meer voorkomt, zou goed kunnen. Maar de discussie ging over de stabiele liefdesrelatie, zoals in mijn eerdere bijdrage afgeschermd. Goed dat we elkaar dan toch nog vinden.
Thomas, die dat ook maar beter vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:43
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | ja en jij zit er op te wachten om die lont weer aan te steken je zou niet misstaan bij de explosievendienst |
Ehm.... Bull.....
Dit soort opmerkingen die je maakt bevorderen de rust ook niet hoor.... is het nou ècht nodig om zulke kwetsende en grove opmerkingen te maken? Het lijkt me zinnig (èn noodzakelijk!) dat je eerst eens je eigen schrijfgedrag onder de loep neemt, voordat je over het gedrag van een ander gaat mekkeren......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | miek, lees prediker 5 vers 6, en prediker 10 vers 12 eens, waar het gaat over wijs woord-gebruik. en in spreuken 10 vers 19 en verder vind je een tip om er verstandig mee om te gaan; maybe it will help you...... |
Dank je, Hannah, zal ik doen, beide favoriete boeken, trouwens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:46
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Alsof ik dat ook maar erger suggereer. Dat is weer jouw treurige interpretatie.
Je kunt helaas niet lezen wat er staat, sola. Hoe ik ook mijn best doe uit te leggen wat ik doe, alsof ik voor een tribunaal terecht sta, notabene. Je kunt niet begrijpend lezen. Je reageert vanuit angst, net als crossroad. Je bent voor mij ook geen enkele autoriteit waaraan ik me moet uitleggen, een houding die je je aanmatigt. Je hebt geen enkel recht en met jou Crossroad, om medechristenen op zo'n aanmatigende en beledigende manier te bejegenen. Een schandalige, liefdeloze houding waaruit alleen maar jullie eigen beperking blijkt.
Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier met elkaar om menen te moeten gaan.
Het spijt me voor je, sola, maar ik besteed geen kilojoule energie meer aan je.
In de hoeveelheid aan woorden waar je zo dol op bent, sola, heb ik een laatste poging gedaan om je enig begrip bij te brengen en met jou de anderen die menen de kennis en wijsheid in pacht te hebben. Een kwalijke eigenschap voor christenen, overigens. Het schaamrood behoort jullie kaken te kleuren. |
Het enige wat ik doe, mijn beste Mieke, is.....wijzen op Jezus....op JEZUS ALLEEN....... dusssss........waarmee stel ik mijzelf in het middelpunt?
Dat jij mij kennelijk als belangrijk ziet....daar kan ik niets aan doen.....dat doe je je zelf dus aan. Ik ben absoluut niet belangrijk Mieke. Maar misschien wil je trachten te voorkomen, dat ik mijn mond hier opendoe....Ja...kijk, dat is iets, dat aan mij is...., vindt je niet?
Ik verbied jou toch ook niet hier te reageren, waarom probeer je het mij dan te doen?
Ik ben van generlei belang, alleen de Heer is van belang.
Ik ben zwak, maar juist in mijn zwakheid ben ik sterk, omdat ik voort mag gaan in de kracht van de |Heer.
Ik zoek niet mijn eigen eer Mieke, maar die van Jezus christus....net zoals Jezus Christus de eer van Zijn Vader zocht.... en Jezus werd ook ehinderlijk gevolgd door horzels, Farizeeen en schriftgeleerden genaamd, DIE DACHTEN DAT ZE ZAGEN, MAAR ONDERTUSSEN STEKEBLIND WAREN en daarom, zo zei Jezus, zouden ze een zwaarder oordeel krijgen
Waar wijs ik op mezelf....op mijn visie, op mijn yogalessen of wat dan ook, zoals jij wel doet? Je wijst constant op jezelf. Jouw yoga, jouw visie....Dan weer ben je zus beledigd en dan weer zo.....
Ik daarentegen wijs alleen op de Heer en op Zijn woord...en dat doe ik al zolang de |Heer in mijn leven is gekomen en zolang ik hier op het forum ben.
Ook Jezus wees alleen naar de Vader. Jezus zocht de eer van de Vader en niet eigen eer.
En last but not least Mieke. Je vlees kan ueberghaupt geen goed doen. Je moet als mens wedergeboren worden......Je vlees is mn.l. al veroordeeld staat er in de bijbel. Alleen de Geest maakt levend, het vlees is zo dood als een pier......en als jij je met het vlees bezighpoudt, dat zo dood is als een pier, dan lijkt me dat echt niet nuttig. Het bezigzijn met je vlees doet er n.l. totaal niets meer toe. Dat is spelen met een lijklucht van het vlees om je heen. Begeef je liever op de weg van de Geest en nogmaals Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Kom tot Jezus mieke, want het leven is een persoon en wel jezus christus. En Jezus Christus kun je ook eten biijv. dat gebeurt bij het avondmaal.
JESUS IS THE ANSWER FOR THE WORLD TODAY ABOVE HIM THERE IS NO OTHER....JESUS IS THE WAY!
Gods zegen Mieke, Hij houdt van je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:46
|
|
|
aha een tip......tell me, onder welke noemer kan ik die kerk vinden ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:51
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hey Mieke,
Ik heb zo hier en daar ff stukjes gelezen van deze verhitte discussie. Is yoga voor jou een stukje relaxen, gewoon ontspanning? Of ben je met yoga op zoek naar iets goddelijks? Misschien heb je dat in een reaktie hier al gezegd, maar ik heb dus niet alles gelezen, vandaar mijn vraag. |
zo simpel uit te leggen is het niet in een paar woorden, Wilma. Ik heb er veel woorden aan gespendeerd om het zorgvuldig uit te leggen en dat kost aardig wat tijd en ook inspanning. Zoek maar even in de voorgaande tekst als je wilt dan vind je de antwoorden op je vragen zeker.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|